Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

4682

1. Et+pidä+"lihatiskimäisistä"+yökerhoista+suomessa,+mutta+Pattaya+käyt+välillä+baarissa(kin)+nauttimassa+leppoisasta+ilmapiiristä...Nyt+ei+tuossa+joku+täsmää,+tai+sitten+käytämme+tuota+termiä+"lihatiski"+baarien/yökerhojen+osalta+ihan+eri+merkityksissä.Siinä+merkityksessä+missä+itse+olen+tottunut+kuulemaan/käyttämään+tuota+sanaa+"lihatiski"+(ja+itse+kuitenkin+työskentelen+noissa+baareissa/yökerhoissa+sen+150-200+iltaa+vuodessa),+niin+Pattayan+baarit+ovat+juurikin+niitä+"lihatiskejä".Eli+aika+mielenkiintoista+että+asia+mikä+kertomasi+mukaan+häiritsee+suomessa+baareissa/yökerhoissa,+ei+sitten+Pattayalla+häiritsekkään+vaikka+siellä+iso+osa+baareista+on++monikertaisesti+"lihatiskimäisempiä"+kuin+vastineensa+suomessa
  2. Kyseisellä+tavalla+meinasin+näillä+näkymin+(vasta+H:ki-Bkk-H:ki+lento+hommattuna)+itse+toimia+ensikuussa.+Ensin+Bangkokista+lento+Chiang+Maihin+ja++viikko+siellä+(ainakin+Mae+hong+son+loop+olisi+nyt+vihdoin+tarkoitus+kiertää+pyörällä,+kahdella+pysähdyksellä+tehtynä),+sitten+lento+takaisin+bangkokiin+(tai+sitten+voisi+tuota+Utapaoa+koittaa)+ja+muutamaksi+päiväksi+Pattayalle.
  3. "Valehtelet+resu...+senkin+pallomahainen+pälvikaljusika..+äitisi+kanssa+matkustat+ja+teillä+molemmilla+on+karjala+lippikset+ja+vanhat+muovikassit+missä+on+kotoa+tuotuja+voileipiä+ja+virolaista+kaljaa+kolme+tölkkiä+per+karvanokka.+"Johan+taas+on+mielenkiintoinen+ajatusmaailma.+Ihan+kuin+se+että+olisi+joskus+ulkomaan+matkoilla+vaikkapa+omien+vanhempiensa+kanssa,+niin+se+olisi+jotenkin+nolo+ja+häpeällinen+asia.+Ei+kyllä+oikein+mahdu+omaan+ajatusmaailmaan+tuollainen+ajatuskulku.+Vähän+olet+reissussa+ollut+ja+matkailijoita+nähnyt+jos+kyseistä+asiaa+(matkailijoita+useammassa+sukupolvessa+yhdessä+matkaamassa)+hämmästelet+ja+ihmeellisenä+pidät.+Runsaasti+näkee+(niin+Thaimaassa+kuin+muissakin+maissa)+matkoilla+että+seurue+muodostuu+vaikkapa+Isästä+ja+Äidistä,+heidän+lapsistansa+ja+jomman+kumman++(taikka+vaikka+molempien)+vanhemmista,+tuollainen+matkustaminen+on+hyvinkin+yleistä,+mutta+jos+ei+ole+matkoilla+käynyt,+niin+eihän+sitä+voi+tietää...Tästä+on+kohta+kaksi+vuotta+kun+tosiaan+otin+Äitini+mukaan+yhdelle+Thaimaan+lomalle+(Bangkok+++Phuket+oli+kohtaina),+minusta+oli+mukava+tarjota++70v.+pirteälle+eläkeläiselle+uusi+kokemus+hänen+elämässään+jota+hän+vieläkin+monasti+lämmöllä+muistelee+kun+aina+aika-ajoin+näemme.+Mitään+hävettävää+en+tuossa+reissussa+kyllä+kokenut+olevan.Myös+ensimmäinen+Thaimaan+matkani+vajaa+20v.+sitten+olen+matkannut+vanhempani,+eli+(nyt+jo+edesmenneen)+isäni+kanssa.+Hän+oli+aikoinaan+(90-luvulla+ja+2000-luvun+alussa)+vaimonsa+kanssa+erittäin+innokkas+matkaaja+(kävivät+Australiaa+lukuunottamatta+kaikki+mantereet+läpi)+ja+sitten+eräs+vuosi+pyysi+minua+heidän+mukana+Thamaan+matkalle.+Muutama+vuosi+tuon+kyseisen+reissun+jälkeen+aloinkin+sitten+itsekseni+reissaamaan+Thaimaassa+(kiitos+isälleni+tästä+ensimmäisen+matkan+alkusysäyksestä)+ja+nyt+niitä+matkoja+onkin+takana+jo+yli+parisenkymmentä+(mistä+siis+yksi+isäni,+yksi+äitini,+yksi+hyvän+ystäväni+ja+viisi+nykyisen+seurustelukumppanini+kanssa,+loput+olenkin+sitten+ollut+yksin+matkassa).Eli+itse+en+näe+mitään+noloa+loman+viettämistä+vaikkapa+äitini+kanssa+(on+ikäisekseen+hyväkuntoinen,+terävä-älyinen+ja+"ajan+hermolla"+elävä+nais-ihminen+vaikka+ensivuonna+täyttääkin+jo+75v.)+kannattaa+keksiä+minua+kohtaan+jotain+muita+pilkan+ja+ivan+aiheita+kuin+tuo.