Vapaa kuvaus

Aloituksia

92

Kommenttia

6175

1. Nyt+on+sitten+uusi+pyörä+hiilikuiturungolla+tilattu+Saksasta.+Parin+viikon+sisällä+pitäisi+tulla.Löytyi+senverran+hyvässä+tarjouksessa+ollut+ettei+enään+viitsinyt+asian+kanssa+miettiä.
  2. Näitä+"suomalaiset+Pattayalla/Thaimaassa"+juttuja+on+kyllä+outoa+lukea,+kun+en+omakohtaisesti+ole+lukuisilla+Thaiman+matkoillani+viimeisen+viidentoista+vuoden+aikana+kyseisenlaisia+tapauksia+juurikaan+itse+havainnut.Ensinnäkin,+missä+ja+minkälaisissa+olosuhteissa+te+tapaatte+toisia+Suomalaisia+Pattayan/Thaimaan+matkoillanne?Itselläni+kun+on+lukuisia+reissuja+että+siitä+kun+poistun+Bangkokin+(tai+Phuket/Krabi)+kentältä+siihen+kun+palaan+sinne+takaisin,+en+ole+tunnistettavasti+tavannut+yhtään+Suomalaista+Thaimaassa+olo+aikanani.+Taikka+sitten+kontaktit+suomalaisiin+tänä+aikana+on+jonkun+muutaman+lauseen+kuuleminen+jossain+torilla,+ravintolassa+yms.+josta+tiesin+henkilöt+Suomalaisiksi.Olen+Thaimaan+matkojeni+aikana+jutellut+minulle+ennestään+tuntemattoman+suomalaisen+kanssa+luokkaa+5-10krt.+ja+matkoja+takana+kuitenkin++20kpl.Ja+vain+kolmesti+olen+ollut+tietoinen+että+hotellissa+missä+itse+majoitun,+on+ollut+muitakin+Suomalaisia+(siis+henkilöitä+joita+en+ole+ennestään+tuntenut).Suomalaisten+osuus+Thaimaan+ulkolaisista+turisteista+on+ollut+viimeisten+vuosien+ajan+luokassa+0.2-0.4%+turisteista,+eli+käytännössä+noin+joka+250-500:s+vastaan+tuleva+turisti+Thaimaassa+olisi+Suomalainen.Joten+tosiaan+kysymys+palstalaisille,+missä+paikoissa+te+näihin+muihin+suomalaisiin+törmäätte+ja+heitä+tapeette,+kun+itse+en+heitä+juurikaan+Thaimaassa+tapaa.Tietysti+on+nämä+"suomibaarit"+yms.+joista+heitä+varmastikkin+löytää+(olen+itse+tainnut+vain+kaksi+kertaa+matkoillani+käydä+tälläisessä+ns."suomibaarissa"),+mutta+jos+kokemukset+ovat+sellaisia+mitä+tälläkin+palstalla+moni+kertoo,+niin+miksi+sitten+tälläisiin+paikkoihin+tulee+silti+mentyä?
  3. Mikä+ettei.+Ihan+potenttiaalinen+voisi+olla+kun+osalistaa+katsoo.Ei+vain+oikein+kenelläkään+näyttäisi+olevan+varastossa+(koko+L),+kun+melkein+pitäisi+päästä+jossain+koe-ajamaan+ennen+kuin+osaa+lopullisen+"tuomion"+antaa+onko+itseä+miellyttävä+vaiko+ei.Kuitenkin+4000€+on+summa+jonka+jos+laittaa+pyörään,+niin+sen+pitää+kyllä++tuntua+juurikin+siltä+että+kaikin+puolin+hyvä+ja+itselle+sopiva.