Miksi sähköinen maastopyörä?

Anonyymi

Miksi pitäisi hankkia kallis sähköinen maastopyörä?

Jos haluaa kuntoilla ja nauttia maastosta niin miksi vesittää sitä avustuksella?

Jos ajaa saman pituisen lenkin usein viikossa niin miksi ottaa avustus mukaan?

Kukaan myyjä ei ole myöskään kertonut mitä maksaa uusi moottori ja voiko akun uusia eli homman elinkaari jätetään ihan auki.

Jos perustekniikka juuri ja juuri kestää kovaa käyttöä niin eikö avustus ole riski?

Kokonaiskustannukset vrt monta tavallista pyörää?

Miksei ostaisi hyvää pyörää ja vaikka auton mielummin jos sähköpyörä ei arjessa auta?

37

1217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähkömaasturi on mukava kulkine jos tykkää pyöräillä. Sillä voi yleensä ajaa myös kaikki hyötyajot, työmatkat, huviajot yms. Se on kiva ja kannattava ostos jos tykkää.

      Mainonnan mielikuvista huolimatta sähkömaasturi on kallis pyörä ajaa. Jos on auto, niin autolla ajaa samat matkat samaan hintaan.

      Sähköpyörä keskimoottorilla varustettuna kaipaa ainankin seuraavat huollot:
      -1000 km Uudet ketjut 50 eur
      -2000 km Uudet ketjut ja takarattaat 100 eur
      -3000 km uudet ketjut 50 eur
      -4000 km uudet ketjut ja kaikki rattaat sekä renkaat 250 eur
      -joka toinen tai kolmas vuosi keulan huolto ja uusi akku 550 eur

      Pelkästään noista tulee 1000 euroa muutamaan vuoteen itse tehden ja säästellen. Jos pyörän hinta tippuu lisäksi noin tonnin pariin vuoteen, niin kokonaiskustannus olisi 2000 euroa parin vuoden ajoista. Kilometrikustannuksiksi tulisi 50 senttiä/km jos ajaa 2000 km vuodessa.

      Hyvä puuropyörä ja auto on oikein hyvä vaihtoehto sähköpyörälle. Itse menen nyt myös tällä samalla kombolla.

      • Anonyymi

        Helposti sähkiksellä ajaa 4-5 tkm vuodessa jolloin tuo kilometrihinta puolittuu.


      • Anonyymi

        Noin 1/3 olisi lähempänä todellisia kustannuksia, jos itse tekee työt. Pyörähuoltojen huoltohinnoilla yleensä alkaen hinnat, plus varaosahinnat päälle. Ei se ilmaista ole luomupyörälläkään ajo jos maastossa rytyyttää, samat kalliit keulat niissäkin on kuin sähkövatkaimissa, rattaita ja ketjuja kuluttavat yhtä paljon.

        Oikein käytettynä ja laatukennoilla varustetut akut kestävät vähintään 5 vuotta, ellei pitempään. Jos jokin vika akkuun tulee niin sähkölaitteiden huoltoja on maa tulvillaan. Talvella maastoajoa on huomattavasti vähemmän, enemmän tasaisella tavallista maantieajoa.

        Merkkivalmistajien sähköfillareille tarkoitettuja ketjuja saa noin kolmeenkymppiin. Ei niitä roskiin kannata heittää heti jos katkeaa, pikalukolla (maksavat noin 2-3 eur/kpl) yhdistettynä lisää käyttöikää.
        Shimanon takarataspakkojakin saa noin viidelläkympillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 1/3 olisi lähempänä todellisia kustannuksia, jos itse tekee työt. Pyörähuoltojen huoltohinnoilla yleensä alkaen hinnat, plus varaosahinnat päälle. Ei se ilmaista ole luomupyörälläkään ajo jos maastossa rytyyttää, samat kalliit keulat niissäkin on kuin sähkövatkaimissa, rattaita ja ketjuja kuluttavat yhtä paljon.

        Oikein käytettynä ja laatukennoilla varustetut akut kestävät vähintään 5 vuotta, ellei pitempään. Jos jokin vika akkuun tulee niin sähkölaitteiden huoltoja on maa tulvillaan. Talvella maastoajoa on huomattavasti vähemmän, enemmän tasaisella tavallista maantieajoa.

        Merkkivalmistajien sähköfillareille tarkoitettuja ketjuja saa noin kolmeenkymppiin. Ei niitä roskiin kannata heittää heti jos katkeaa, pikalukolla (maksavat noin 2-3 eur/kpl) yhdistettynä lisää käyttöikää.
        Shimanon takarataspakkojakin saa noin viidelläkympillä.

        Tämä oli kokemuksen ääni.

        Ketju venyi vaihtokuntoon tonnissa keskimoottorin kanssa. Sähköpyörässäni oli 138 lenkkinen ketju. Uusi maksoi noin 50 egee. Jostain verkkokaupasta saa ehkä tohon 30 euroon.

        Kahden pyörän kokemuksella akut hyytyy pariin vuoteen. Toisen pyörän akku hyytyi jo takuuaikana.


      • Itse vaihdoin tänään ensimmäisen kerran uudet ketjut (Shimano) omaan sähköavusteiseen maastopyörääni, jolla nyt ajettu 2200km.
        Keväällä kun pyörä oli huollossa (silloin ajettuna noin 1100km.) pyysin että katsoo ketjujen kunnon ja vaihtaa uudet jos näyttää että on tarve (kun kuullut että moni puhunut eettä sähköavusteisissa pitäisi vaihtaa 1000km. välein).
        Ei ollut sitten vaihdettu kun huoltomies oli katsonut ketjut läpi ja ollut sitä mieltä, ettei ollut vaihtotarvetta vielä silloin.
        Nyt sitten uudet ketjut alla, itse vaihdettuna hintaan 23€ (ketjut ketjulukko), rattaat näyttävät vieäkin aivan hyväkuntoisita, ja epäilen niiden vaihtoaikaa vasta jossain 4000km. paikkeilla.

        Noiden ketjujen kustannus on nyt ollut siis tähän mennessä jotain muuta kuin yllä olevassa laskelmassa olleet ketju/ratas kustannukset.
        (eli nuo ketjut maksaneet siis noin 1€ / tähän mennessä ajettu 100km.)


      • Anonyymi

        Omituisia laskelmia mitkä ei perustu mihinkään?
        No jos mielikuvitus on tuo niin ....omamoka. :D


      • Anonyymi

        Mistä näitä lukuja kekisitty? Haloooooo?

        Ensinnäkin ketjut 3000km ja n. 20€ Shimano tai KMC.
        Takarataspakka Shimano n. 20€ 6000-9000km jos tarvetta...
        Akku kestää 500-1000 lataus-sykliä. Oma pyörän akku on erittäin pieni, 36V 8.8Ah/316,8Whja 1000km kohdalla se oli ladattu 28 kertaa täyteen! Tankkaus maksaa n.4c eli 112c/1000km :D

        Renkaat kestää kyllä useita vuosia jos kuiva ja lämmin säilytystila. Väärä säilytys tuhoaa renkaan.
        Renkaiden hinta....Continental 29x2,3 mountain 23€/kpl. Continental Ride toururit 19,95€/kpl tai jopa 11,95€/kpl

        Hankintahinta kuoleutuu aina kun pyörä käyttää eli se auto on siinä P-ruudussa, kuten itselle käynyt 4kk aikana kun autolla vain pari ajoa ollut. 1050km on jäänyt autolla ajamatta työmatkaa eli bensaa ei ole palanut....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti sähkiksellä ajaa 4-5 tkm vuodessa jolloin tuo kilometrihinta puolittuu.

        Minä ajan viikossa 1000km työmatkaa fillarilla ja vkl vapaalla ollessa tuplat....


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Itse vaihdoin tänään ensimmäisen kerran uudet ketjut (Shimano) omaan sähköavusteiseen maastopyörääni, jolla nyt ajettu 2200km.
        Keväällä kun pyörä oli huollossa (silloin ajettuna noin 1100km.) pyysin että katsoo ketjujen kunnon ja vaihtaa uudet jos näyttää että on tarve (kun kuullut että moni puhunut eettä sähköavusteisissa pitäisi vaihtaa 1000km. välein).
        Ei ollut sitten vaihdettu kun huoltomies oli katsonut ketjut läpi ja ollut sitä mieltä, ettei ollut vaihtotarvetta vielä silloin.
        Nyt sitten uudet ketjut alla, itse vaihdettuna hintaan 23€ (ketjut ketjulukko), rattaat näyttävät vieäkin aivan hyväkuntoisita, ja epäilen niiden vaihtoaikaa vasta jossain 4000km. paikkeilla.

        Noiden ketjujen kustannus on nyt ollut siis tähän mennessä jotain muuta kuin yllä olevassa laskelmassa olleet ketju/ratas kustannukset.
        (eli nuo ketjut maksaneet siis noin 1€ / tähän mennessä ajettu 100km.)

        Sen verran pitää vielä kommentoida tuota omaa, reilun kuukauden takasta kirjoitustani, että ihan ei mennyt ketjunvaihto suunnitelmien mukaan.
        Ketjut kun oli vaihdettu, niin uusi ketju "takerteli", vaihteet hyppivät ja eivät toimineet suunnitellusti.
        Vein lopulta pyörän huoltoon, missä säädettiin vaihteet kohdillensa ja katsoi muutenkin että kaikki on ok. Huoltopukilla kaikki toimikin aivan kuin pitääkin, mutta ajaessa sama takertelu jatkui (oletuksellisesti johtuen kotjuihin kohdistuvasta kovemmasta rasituksesta, kuin huoltopukilla testattuna). Huollossa sitten koitettiin vielä toisia ketjuja, mutta niillä sama homma.
        Lopulta päädyttiin siihen diagnoosiin, että uudet ketjut eivät vain toimi enään yhteen vanhojen rattaisen kanssa.
        Koska huoltoliikkeessä ei ollut osia hyllyssä kyseiseen malliin, niin tilasin osat itse netistä, vaihdoin ne ja hyvin taas toimii. Osien (9v. takaratas, takavaihtajan rullat sekä eturatas) hinta 54€.
        Vaihtoon meni (en ennen tehnyt, joten you-tube videoiden opastuksella tein) reilu tunti ja taas kaikki pelittää hyvin.


      • Anonyymi

        Kuluuhan se ketju jos ei osaa/viitsi käyttää vaihteita. Valtaosa liikenteessä nähdyistä sähkärikuskeista ajaa ja lähtee myös esim. valoista liikkeelle sillä raskaimmalla(pisimmällä) vaihteella(välityksellä). Ei ihme jos ketju venyy.


      • santtu_1975X
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näitä lukuja kekisitty? Haloooooo?

        Ensinnäkin ketjut 3000km ja n. 20€ Shimano tai KMC.
        Takarataspakka Shimano n. 20€ 6000-9000km jos tarvetta...
        Akku kestää 500-1000 lataus-sykliä. Oma pyörän akku on erittäin pieni, 36V 8.8Ah/316,8Whja 1000km kohdalla se oli ladattu 28 kertaa täyteen! Tankkaus maksaa n.4c eli 112c/1000km :D

        Renkaat kestää kyllä useita vuosia jos kuiva ja lämmin säilytystila. Väärä säilytys tuhoaa renkaan.
        Renkaiden hinta....Continental 29x2,3 mountain 23€/kpl. Continental Ride toururit 19,95€/kpl tai jopa 11,95€/kpl

        Hankintahinta kuoleutuu aina kun pyörä käyttää eli se auto on siinä P-ruudussa, kuten itselle käynyt 4kk aikana kun autolla vain pari ajoa ollut. 1050km on jäänyt autolla ajamatta työmatkaa eli bensaa ei ole palanut....

        Tietysti hinnoissa pitää ottaa huomioon mikä osasarja on kyseessä.
        Itse tilasin joku aika sitten vanhempaan sähkö maasturiini voimansiirron (9Vaihteinen) osat (takarataspakka, vaihtajan rullat, ja eturatas) hintaan 54€ ketju n.20€.

        Mutta sitten aloin katsomaan tuon uuden, viikko sitten tilaamani sähkömaasturin vastaavia osahintoja (Sram:n Eagle 1*12), niin pelkän takarataspakan hinta liikkuu 100€:n molemminpuolin hieman ostopaikasta riippuen. Ja tuo oma vaihdesarja on tuon Eagle sarjan alkupään (NX) sarja, huipulla olevan Eagle XX1:n pelkän takapakan hinnat liikkuvat sitten jossain 300-400€:n välillä (siis pelkkä takarataspakka).

        Eli pelkästään noissa voimansiirron osahinnoissa on moninkertainen ero siitä riippuen mikä osasarja pyörässä on.
        Joten etenkin noissa voimansiirron osahinnoissa varmaan syytä mainita mikä osasarja kyseessä kun osahintoja alkaa kertomaan/laskemaan, kun hinnoissa voi olla kymmenkertainen (taikka enemmän) kun uhutaan jostain vanhasta osasarjasta verrattuna nykyisiin malliston huippusarjojen osahintoihin.


    • Anonyymi

      Kuulin kommentin, jossa semi-pro oli testannut sähköistä maastopyörää. Hän sanoi, että sillä saa itsensä tietyissä tilanteissa melkein enemmän piippuun, kun esim. lähtee jyrkempiä mäkiä nousemaan oikein reippaasti. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole aiheesta.

      • Anonyymi

        Tämä on juuri aähköavusteisen pyörän juju. Se auttaa varsinkin ylämäissä kipuamisessa kuten myös esim upottavassa mudassa. Ilman avustusta jyrkässä mäessä sykkeet tapissa ja jos mäkiä paljon, et jaksaa pitkää lenkkiä tehdä.

        Monet sähköpyöriä epäilevät ovat täysin myytyjä satuaan kokeilla esim sähköavusteista maasturia metsässä. Vanhat turtut lenkkimaastot ovat kuin uudelleen syntyneitä kun sähkön avustamana painaa menemään vauhdilla.


    • Anonyymi

      No jos ei kunto riitä niin kyllä sähköllä on kiva mennä mäet ylös.

      • Anonyymi

        Onko se sinulta pois jotenkin?... :D


    • Itse hommasin sähköavusteisen maastopyörän (Etujousitettu Ghost, Bosch:n Performance moottorilla) tuossa toissa talvena.
      Viimekesänä tuli ajeltua jonkinverran mitä työkiireiltä ehdin, kilometrejä tuli joku 700km. mutta tänä vuonna on tuo "sähkökärpänen" purrut oikein kovasti ja kun aikaa on ollut edellisiä kesiä enemmän, niin tässä vaiheessa vuotta on pyörän mittariin tullut jo tuollainen 1500km. lisää, sekä muutamalla laina"sähkiksellä" vielä tuon lisäksi joku 300-400km.
      Ajamassa käyn niin maastossa kuin myös hiekka- ja asfalttiteillä.

      Itselläni tuo pyörä on sellainen "fiilis" ajokki, ei niinkään tarpeeseen tulevaa ajoa taikka puhdasta kuntoilumielessä ajettavaa ajoa varten hankittu, vaan siksi että pidän sillä ajamisesta.
      Aikaisemmin olen omistanut pari keskitason "luomu" maastopyörää, joilla aina joskus tuli hieman paremman tekemisen puutteessa käytyä maastossa ajamassa, mutta innostus monasti loppui aina muutaman isomman ylämäen jälkeen kuun jalat oli ihan hapoilla ja loppulenkki oli sitten enemmän taikka vähemmän taistelua jaksamisen kanssa. Nyt ajamisesta on sähköavusteisen pyörän kanssa mielestäni paljon monipuolisempaa ja tietyllä tavalla myös haasteellisempaa kokonaisuudessaan, kun pystyn kiinnittämään huomiota paljon enemmän "ajamiseen" (reitin valintaan, pyörän hallintaan, vaativampiin maastoihin) eikä vain pelkkään polkemisen jaksamiseen kuin aikaisemmin.
      Lenkkien pituudet sekä kestot ja myös määrät ovat myös moninkertaistuneet "luomu" ajoista (itselläni tupla akku, joten siitäkään ei matkapituudet jää kiinni) ja ajoon lähtöä oikein odottaa.

      Itselläni ei isompia vikoja pyörässäni ole juuri ollut, sähköpuolessa ei itseasiassa ole ollut mitään vikoja, viat/kulumat ovat olleet sellaisissa osissa (ketjut/vaihteensiirto sekä takarenkaan napa ja jarrut) jotka olisivat voineet vastaavalla tavalla vikaantua/kulua myös vastaavia osia käyttävässä luomupyörässä.

      Kustannuksiin en juuri ota kantaa, itselleni tuo sähkoavusteinen pyörä on harrastus/hauskanpitoväine ja ainakin itselläni nuo harrastukset/hauskanpidot ovat aina tupanneet maksamaan.
      Itseasiassa uskon että nyt tulevan talven aikana tulee hankittua selvästi nykyistä pyörää suorituskykyisempi (siis maastokelpoisempi = täysjousto laadukkailla osilla) sähköavusteinen pyörä, jos vain jostain poistomyynnistä sopivalla hinta/laatu suhteellä varustettu menopeli löytyy. Tuohon hankintaan olen valmistautunut pistämään sen jonkun 3000-5000€.

      Mutta tuokin raha pitää sitten suhteuttaa siihen, että tulevan talven aikana on myös näillä näkymin myös auton vaihto edessä ja siitä tuskin alle 20 000€:n välirahalla selvitään...

      Itselläni tuo pyörä kun ei "korvaa" mitään, vaan on yksi kulkupeli auton, moottoripyörän sekä maxi-skootterin lisäksi.

      • Anonyymi

        Haisulivehkeet joutaisi kieltää. Joskys kun ponnistelee ylämäkeen polkupyörällä, haisulikaksipyöräinen tai useampi, rääkäisee ohi vielä kaasunahanaa kohdilla kääntäen. Siinä onkin sitten kiva ponnistella ja haukkoa henkeä pakokaasupilvessä. Miksi noihin kaksipyöräisiin metelinpitäjiin ei ole katalysaattoria, ja sen käyttöpakkoa?


    • Anonyymi

      Sähköpyörän ostaa ne jotka leuhkivat ajavansa kymmeniä km päivässä, mutta " unohtavat" kertoa tekevänsä sen sähkö- ei lihasvoimalla.

      • Anonyymi

        Huomaa että et ole koskaan ajanut s-avusteisella pyörällä... :D


    • Anonyymi

      Olen testannut sähköistä maastopyörää kerran liikkeen pihassa. Omasta mielestäni avustus oli liian hyökkäävä, tai ainakin siinä mallissa. Olisin toivonut, että se olisi tullut mukaan vähän pehmeämmin eikä yhtä-äkisenä nykäisynä. Kenties pystyisi säätämään?

    • Anonyymi

      Kävin ajamassa 40kilometrin kauppareissun huonoilla teillä, ilman avustusta en olisi ajanut edes 5 kilometriä.
      Otti jalkoihin ja kuuma tuli, ikinä en vaihtaisi normaaliin ilman moottoria.

      Kaikki tietää että akun voi laittaa uuden eikä sen tarvi olla mitenkään kyseiseen malliin sopiva, voltit kun on samat ja liittimet voi tuunailla.

    • Anonyymi

      Vähän sellaisia keksityntuntuisia kysymyksiä. Onhan se parempi kuin pelkkä laiskottelu. Ihan jopa itselläkin käynyt mielessä. Vielä toistaiseksi jaksaa omin voimin, mutta voi tulla ajankohtaiseksi muutamien vuosien kuluttua. Saahan siinä ainakin sitä vauhdin huumaa ja raikasta ilmaa.

    • Anonyymi

      Olen harrastanut enduroa moottoripyörällä. Se on hetkittäin aivan yhtä kovaa hommaa kuin pyöräily. Sanoisin että koko kroppa on pelissä mukana tehokkaasti.
      Varmasti sähkömaasturillakin saa hyviä treenejä.
      Ja vauhtia.

    • Anonyymi

      Kalliita leluja rikkaille ja laiskoille nörteille.

      Ei ole sattumaa ettei sähköautokaan yleisty.

      Näiden elinkaari on huijaus.

      Aito pyörä alle ja ulos maastoon!

      Trikoopellet menee putkiaivoilla mutta mene sinä omia polkujasi.

    • Anonyymi

      Jupit asialla.

      Ei maastossa näkynyt ennen noin laiskaa porukkaa.

      Ja tiellä nämä nousukkaat ajaa pääasiassa tai kevyttä polkua.

    • Anonyymi

      En minä kuntoilun takia pyörää ostanut,vaan kulkuneuvoksi kuten ne yleensä on alunperinkin, sähkön kanssa ei voisi rennompaa olla.

      • Anonyymi

        Naulan kantaa osuma! D


    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/teknologia/art-2000006603821.html

      Mistä tämä uusrikkaiden luokka tuli joka laittaa pyörään rahaa näin paljon eikä jaksa sitä itse edes ajaa?

      Ökyilyä.

      Artikkelissa ohitetaan ydinasiat kuten aina.

      Kuka maksaa lehdestä jos se on markkinointia?

    • Anonyymi

      Nörttipuuhaa ja vie maun luonnossa jopa katsoa noita.

      Ei sähköpyörällä viedä lapsia treeneihin.

      Hipster-sinkku saattaa ajaa töihinsä.

      Ihan kuin trikooputkiaivot olisivat tulleet metsiin kun laiskasakki ajaa noilla siellä.

    • Anonyymi

      Kenellä on auton verran laittaa pyörään?

      Ainoa pointti näissä mikä voisi olla etäisesti ymmärrettävää olisi se että joku enduroa ajanut adrenaliininarkki vaihtaisi ilmastonmuutos laitteensa näihin leluihin jotka kyllä myös rasittavat maapalloa paljon enemmän kuin normipyörä.

      Ei sähköautojen ongelmat ole erillään pyöristä.

      • Anonyymi

        No esim. sellaisella jollla ei ole sitä autoa. Pyöräilijät ovat lisäksi tutkitusti keskimääräistä parempituloisia ja jos ei autoakaan tarvitse niin kyllähän siinä ylimääräistä jää.
        Toki sellaiselle jolla on tapana säilyttää pyörää ulkosalla räystään alla kesät talvet saattaa herättää kummastusta jos joku ostaa pyörän joka maksaa enemmän kuin 299€.


    • Anonyymi

      Sähkö-avusteinen polkupyörä on mukava menopeli!
      1300km kokemuksella sanoisin , että erittäin mukava työmatkaan ja perusarkeen.

      Keväällä toukokuussa kyseisen pyörän hankin ja hetkeäkään en ole katunut.
      1000km kohdalla oli noin 28 lataus-sykliä eli akku vielä voimissaan pitkään kun 500 lataus-sykliä on akun kesto. (sykli on täyslataus määrä akun täyslatauksen määrästä)
      3,5c/ täystankki.... Akku myös alkanut toimimaan sisäänajon jälkeen lisä kilometreillä eli jotenkin akun solujen viimeisimmätkin heränneet ja entisen n. 35km sijaan 45km!

      Mikä ongelma ulkopuolisilla asiassa on jos tykkää ajella polkupyörällä tavalla tai toisella? Kokeilkaa ideaa ennen kuin haukutte systeemiä jos jotain syytä edes haukkua. Auton tankkaukset on 5kk aikana olleet todella harvassa eli auto on 24t/vrk P-ruudussa käytännössä jatkuvasti.

      Pahoittakaa mielenne asiasta ja kilpaa! :D

    • Anonyymi

      Vastaukset.
      - S.pyörä lisää mahdollisuuksia
      -mikään ei "vesity"
      -miksi ajaa aina vain se sama lenkki?
      -uuden moottorin hinnalla mitään merkitystä kun on sen juuri ostanut...akku on 500-1000 lataus-sykliä (25-30 sykliä on 1000km)
      -avusteiset pyörät on vakaampia ja tukevampia kuin peruspyörät eli turvallisemmat kaikilta osiltaan jarru vaatimuksia myöden lakisääteisesti.
      - vertailu tavalliseen ei ole perusteltua, koska se peruspyörä on vain varastossa ei liikenteessä.
      - s.pyörä on hyvä pyörä ja auto on auto josta pelkkää kulua.

      Tässä omat vastaukset :D

    • Anonyymi

      Ajan luomumaasturilla yli 50km lenkkejä. Voinko pidentää lenkkejä jos hankin sähkömaasturin?
      Yleensä nuo lenkit kestää n. 3.5h. Metsäteitä ja polkuja, vähän oikeaa maastoajoakin.

      • Koetko että on tarvetta pidentää lenkkejä? Onhan se mahdollista jos niin haluaa. Sähköavusteisella pyörällä lenkin pituus (akun kesto) riippuu tietysti paljon maastosta ja etenkin käytettävästä avustustasosta.
        Bosch:n sähköpyörien laskuri antaa esimerkiksi kuvaamillesi olosuhteille ja nopeudelle pienimmällä avustustasolla jopa 136km. toimintamatkan minun uudelle täysjusto maastopyörälleni, (Bosch performance CX Gen4. moottorilla ja 625Wh. akulla).

        Mielestäni sähköavusteisella maastopyörällä ajamisessa ei "menetä" mitään, verrattuna perinteisellä pyörällä ajamiseen, mutta se silti voi tarjota paljon lisää.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Koetko että on tarvetta pidentää lenkkejä? Onhan se mahdollista jos niin haluaa. Sähköavusteisella pyörällä lenkin pituus (akun kesto) riippuu tietysti paljon maastosta ja etenkin käytettävästä avustustasosta.
        Bosch:n sähköpyörien laskuri antaa esimerkiksi kuvaamillesi olosuhteille ja nopeudelle pienimmällä avustustasolla jopa 136km. toimintamatkan minun uudelle täysjusto maastopyörälleni, (Bosch performance CX Gen4. moottorilla ja 625Wh. akulla).

        Mielestäni sähköavusteisella maastopyörällä ajamisessa ei "menetä" mitään, verrattuna perinteisellä pyörällä ajamiseen, mutta se silti voi tarjota paljon lisää.

        Joo tänäänkin kun tein tuota 121 kilometrin lenkkiä luomugravelilla vastaan pöhötti sähkömasstopyöräilijä servot vinkuen hyvällä kadenssilla mukavaa vauhtia. Näytti olevan niin hauskaa että morjestelin mennessäni, johon sainkin vastauksen. Toimivia pelejä ovat.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Koetko että on tarvetta pidentää lenkkejä? Onhan se mahdollista jos niin haluaa. Sähköavusteisella pyörällä lenkin pituus (akun kesto) riippuu tietysti paljon maastosta ja etenkin käytettävästä avustustasosta.
        Bosch:n sähköpyörien laskuri antaa esimerkiksi kuvaamillesi olosuhteille ja nopeudelle pienimmällä avustustasolla jopa 136km. toimintamatkan minun uudelle täysjusto maastopyörälleni, (Bosch performance CX Gen4. moottorilla ja 625Wh. akulla).

        Mielestäni sähköavusteisella maastopyörällä ajamisessa ei "menetä" mitään, verrattuna perinteisellä pyörällä ajamiseen, mutta se silti voi tarjota paljon lisää.

        Viikonloppuisin on mukava ajaa pidempiä lenkkejä. Eväät mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on tulevan kevään teema?

      Sun kohdallasi
      Ikävä
      135
      5708
    2. Maisa Torppa

      Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      4295
    3. Kun katsoin häntä

      Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      12
      1831
    4. Nainen, älä tee aloitetta, jos

      Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      165
      1143
    5. Mitä sanoisit kolmella sanalla

      kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      105
      1093
    6. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

      >> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      176
      1048
    7. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

      Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      68
      985
    8. Haluisin niin

      Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      90
      983
    9. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

      On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      44
      861
    10. Trump laittomien siirtolaisten kauhu.

      Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei
      Maailman menoa
      119
      842
    Aihe