Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
91
Kommenttia
5382
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerrotko miten Suomessa presidentti siirretään pois virasta? Kerro kerro?
Et sinä etkä kaverisi siihen vain pysty vaikka kuinka kirjoitatte Suomi24:ssä.
Stubb on MINUN presidenttini hyvin vahvasti ja olen ylpeä hänen presidenttikaudestaan tähän mennessä. Venäjänmielisille Stubb varmasti onkin vastenmielinen henkilö, mutta entä sitten.
01.12.2025 03:30
Koska teillä on kulutuslukem ilsellänne saatavana reaaliaikaisesti, niin muutama konsti on.
Jos/kun olette pidemmän ajan poissa kotoa (esim. viikko) ja teillä ei ole varmaan yhtään kulutusta tänä aikana kotonanne, niin ottakaa lähtiessänne lukema ylös ja verratkaa tuota lukemaa palatessanne kotiin onko pysynyt samana. Mikäli lukema on kasvanut niin ilmoittakaa asiasta isännöitsijälle, teillä on mahdollisesti vuoto jossain (esim. vessanpöntön pieni "fuskaaminen" aiheuttaa kuukausitasossa ihan tuntuvan vedenkulutuksen).
Toinen konsti on hankkia joku tiedossa olevalla mittatilavuudella oleva astia (esim. 50L saavi yms.) ja mitata sen avulla useissa sadoissa litroissa oleva vesimäärä (mielummin tyyliin kuutio yms.) niin että mittauksen aikana teillä ei ole huoneistossa mitään muuta vedenkulutusta. Ennen ja jälkeen tämän mittaustapahtuman otatte vesimittarin lukeman ylös ja vertaatte lukemia suhteessa mitta-astin kautta käyttämäänne vesimäärään. Mikäli mittauksen ja vesimittarin lukeman määrissä on eroa (tyyliin enemmän kuin 5-10%:a) niin sitten yhteyttä isännöitsijään ja pyydätte mittauksenne pohjalta uutta vesimittaria.
01.12.2025 01:57
Tämän kommentin halusin kirjoittaa kun tässä nyt olisi pieni mahdollisuus että voisi tulla edes jollain tavalla järjellistäkin keskustelua kyseiseen aiheeseen aikaiseksi, eikä pelkkään henkilöihin menevää paskanjauhantaa puolin ja toisin.
30.11.2025 23:42
Ei minun kirjoittamani mutta kommentoin kuitenkin...
Kirjoitushan oli:
"tein noin kaksi kertaa"
Tuolla "noin" sanalla kun on useita eri tarkoituksia, joista yeisimmät synonyymit ovat kyllä tyyliin:"Suunnilleen, likimäärin, arviolta" (yms.)
Mutta tuolla "noin" sanalla on muunkintyyppiisä määritelmiä jotka viittaavat tapaan taikka laatuun, eivätkä määrään kuten edelliset synonyymit eli "Sinne päin, tuossa määrin, tuolla tavoin".
Joten tuo teksti voisi olla kirjoitettu myös muotoon: "tein tuolla tavoin kaksi kertaa".
Näin uskoisin kirjoittajan tuota tarkoittaneen. Pitää tosiaan muistaa että suomen kielessä voi samalla sanalla ola useita tarkoituksia/määritelmiä.
30.11.2025 23:30
JA varmastikkin olet sitämieltä että Venäjän ei tarvitse mitään korvata, eikö niin..?
30.11.2025 20:52
Jos BTS asemalla haluat vaihtaa näihin jokilauttoihin, niin se tapahtuu Saphan Taksinin BTS asemalta joka on Sathorn Pier:n vieressä.
Kävin itse myös Toukokuussa tuolla Icon Siam:ssa, komea paikka, mutta en sitten osaa sanoa onko siellä jotain sellaista mitä ei olisi jossain muussakin Bangkokin isoista ostoskeskusksista. Tuonne Icin Siam:iin menee myös vain kolmen aseman pituinen BTS Gold Line sivuyhteys Silom Linen BTS reitiltä (ilmeisesti tuon Gold Linen pituus pitäisi kasvaa lähivuosina).
Mutta tuo mainittu Asiatiquen alue on kyllä yksi omista suosikeistani Bangkokissa, joka on vanhalle jokimakasiini alueelle rakennettu ostoskeskus/ravintoa/huvialue johon on hauskinta matkustaa juurikin jokilautoilla.
30.11.2025 19:43
Kyseinen rakennushan on suoraan Chong Nonsin Sky Train aseman edessä ja kyllä, voi katsoa karttakuvaa ja huomaa että siinä edessä on myös bussipysäkki...
MIkä on korruptiota kun kyseessä on Thaimaan korkeimman rakennuksen erittäin suositun näköalatasanteen pääsymaksu? Samanlainen maksuhan on suomessa vaikkapa Näsinneulan torniin,
Tuolla aikaisemmin korkeimmalla karennuksella, Baiyoke Sky Tower II:n huipulla olevilla näköalatasanteilla olen käynyt muutamaan otteeseen, samanlailla maksullisia myös nuo.
Tuo King Power Mahanakhon:n lasinen "lattia" pitää kyllä joskus käydä kokemassa.
30.11.2025 16:24
Kerrotko mihin maahan olisit muuttamassa, millä olisi tarkoitus elättää itsesi (onko osaamisellesi tarvetta kyseisessä maassa) ja uskotko että sinut "haluttasiin" kyseiseen maahan?
29.11.2025 14:30
Niin, tuohon ei sinänsä ole sitä vaatimusta että pitääkö pyöräilijän itse "nähdä" tuolla käyttämällään valolla mitään. Riittää minimissään että tämä valo tekee sen että pyöräilijä on havaittavissa muiden liikujien toimesta. Ja että tämä havaittava valo on tosiaan näyttää punaista valoa taaksepäin.
29.11.2025 14:02
Itselläni uudessa pyörässäni jonka hankin parisen viikkoa sitten, on mielenkiintoinen valaisin (Litemove AE-200, https://www.bike24.fi/tuotteet/771823 ) jossa on nimenomaiset lähi- ja kaukovalot omanaan (näiden valintakytkin ohjaustangossa) niin että kyse ei "vain" valaistusvoimakkuuden muutoksesta himmeän ja kirkaan välillä, vaan valokeilan muodossa (etenkin korkaudessa) on selkeä muutos etenkin korkeuden/kantaman suhteen samalla tavoin kuin auton valoissa joissa on lähivalot/kaukovalot.
29.11.2025 13:59
Eli nyt sitten asin "todistaminen" vaatii hieman enemmän perusteluja ja käytännön esimerkkejä asiasta kuin vain ylimalkainen toteamus että "et siis tunne hankesuunnittelua".
Itse olen ollut kahteen kertaan taloyhtiön hallituksen jäsenenä taloyhtiön hankesuunnittelua omalta osaltani tekemässä ja ei kyllä ole pienintäkään kohtaa noissa suunnitelmissa ollut joita millään tavalla olisivat olleet liikesalaisuuksien sisällä millään muotoa.
Mutta kohtahan näistä sinulta varmaankin kuullaan lisää, kun sinä selvästi "tunnet hankesuunnittelua" asunto-osakeyhtiön näkökulmasta.
26.11.2025 22:28
Sitten sinä voit hieman valoittaa meitä tuon asian osalta kun sinä näytätä asiasta enemmänkin tietävän.
Tekoälyn kirjoittama vastaus asiaan menee näin:
"Juuri näin 👍. Hankesuunnitelmavaiheessa ei normaalisti ole mitään liikesalaisuudeksi luettavaa, koska:
• Hankesuunnitelma on osakkaille tarkoitettu päätöksenteon pohja.
Se sisältää korjaustarpeen kuvauksen, vaihtoehdot, kustannusarviot (yleensä konsultin tai suunnittelijan laatimat), aikataulun ja vaikutukset asumiseen.
• Urakkatarjouksia ei vielä ole.
Kilpailutus ja tarjousten pyytäminen tapahtuvat vasta myöhemmässä vaiheessa, kun hankesuunnitelma on hyväksytty ja toteutussuunnittelu käynnistyy.
• Liikesalaisuudet liittyvät vasta urakoitsijoiden tarjouksiin ja sopimusneuvotteluihin.
Esimerkiksi yksikköhinnat, laskentaperusteet ja tekniset innovaatiot voivat olla liikesalaisuuksia, mutta ne eivät kuulu hankesuunnitelmaan."
26.11.2025 22:24
Voi olla, mutta jos pyörän valaisin on ostettu viimeisen 10v. aikana niin on erittäin epätodennäköistä että olisi muuta kuin LED polttimolla varustettu, mutta voihan se muutakin olla...
Pyörän valaisinten osalta kun LED:n energiatehokkuus näyttelee niin isoa osaa kuviossa.
26.11.2025 15:14
Harvassa polkupyörässä taitaa Halogen valoja olla, kyllä ne valot alkavat aika pitkälti LED-valoja olla tänä päivänä lähes kaikissa polkupyörävalaisimissa.
26.11.2025 11:38
Mikä napatyyppi, minkälainen runko ja mitä tarkoitat tuolla että "hakeutuu toiseen sivuun", eli kallistuuko pois pystysuorasta asennosta suhteessa runkoon, ja mistä sekä miten mittaat tuon "sivussa olemisen"?
25.11.2025 19:06
Nyt neljä päivää Saariselällä liki 100m2:n kaksikerroksisessa Villas kattohuoneistossa, Villas omistajien "äkkilähtö"hintaan 192€/4vrk. kai joku taas keksii miksi tämä ei minulle"kannata", itse sitä en vielä ole keksinyt mutta varmaan sen jossain vaiheessa minullekkin selviää...
https://ibb.co/k2dvYXyM
25.11.2025 15:47
Ja yleensä hankesuunnitelmaa tekevä taho ei yleensä ole se tulevan remontin toteuttava taho.
HANKESUUNNITELMA vaiheessa ollaan vielä suht kaukana itse remontin toteuteksesta.
Hankesuunnitelmassa vasta suunnitellaan mitä eri asioita tulevassa remontissa todellisuudessa tultaisiin tekemään taikka ehdotetaan useampia vaihtoehtoisia toteutustapoja/laajuuksia joista sitten valitaan "mieleinen", kustannukset tässä vaiheessa ovat vielä hyvin arviopohjaisia.
Näiden laajuus sekä toteutustapapäätösten jälkeen aloitetaan varsinainen rakennus/LVI-tekninen suunnittelu ja näiden suunnitelmien pohjalta sitten päästään tarjouspyyntävaiheeseen ja näiden tarjouspyyntöjen pohjalta hankkeen kustannukset vasta oikeasti realisoituvat.
Eli yhä, mitä LIIKESALAISUUDEN piiriin kuuluvia asioita hankesuunnitelmavaiheessa edes voisi olla, kun tuo hankesuunnitelma tullaan lähtökohtaisesti esittämään yhtiökokoukselle...
Olen itse taloyhtiön hallituksen jäsenen ominaisuudessa ollut läpiviemässä kahta eri laajaa remonttihankietta kahden eri As. Oy:n puitteissa ja ei kyllä tulisi mieleenkään että missään suunnittelu taikka urakkapapereissa olisi jotain Liikesalaisuuden piirissä olevia asioita...
24.11.2025 13:20
Ja myöskin tärkeä tieto mikä viikkoa kyseessä.
Tällä hetkellä esim. tiettyjen Lapin lomakohteiden talviviikkojen kysyntä on kovaa ja noiden viikkojen osakkeiden myynnissä ei ole mitään ongelmaa ja niistä saattaa saada hyvänkin hinnan.
Mutta jotkut toiset "vähemmän kiinnostavat" viikot samastikin kohteesta ovat huomattavasti vähemmän kiinnostavia ostajien näkökulmasta.
24.11.2025 12:41
Samaa mieltä, Fatbike on ns:"erikoispyörä" tietyille käyttöolosuhteille (lumi, pehmeä maasto) mutta niissä olosuhteissa se sitten onkin paras vaihtehto.
Itselläni talvi menee paljolti töissä pohjois-suomen hiihtokeskuksissa, ja täällä ei talvella juuri muita pyöriä näe kuin Fat:a niin sähköavusteisena kuin ilman. Joitakin kapeampirenkaisia maastopyöriä näkee, mutta ovat pienenä vähemmistönä.
24.11.2025 12:37
Kun taloyhtiö teetättää maksua vastaan putkiremontin (taikka jonkun muun ison remontin) hankesuunnitelman, niin kerrotko minkä tahon ja mitä liikesalaisuuksia tässä kyseisen taloyhtiön hankesuunnitelmassa oikein on mitä siinä loukattaisiin??
Nyt taitaa mennä pahasti asiat sekaisin mitä mikiäkin asia on.
24.11.2025 01:14
4 / 270