Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Riittävän+isot+renkaan+matalilla+paineillaa...
Ja+vierintävastus+kyseisillä+renkailla+ajettaessa+on..?
12.06.2020 13:20
Kun+katsoo+viimevuosien+kotimaisten+pyöräilyKISOJEN+tuloksia+(+vaikka+tuolta,+http://www.tulospalvelu.profiili.fi/index.php+),+niin+voi+nopeasti+laskea,+että+hieman+kisasta+riippuen,+miesten+yleisen+sarjan+voittajan+kisan+keskinopeudet+ovat+olleet+välillä+40-45km/h.
Josta+voi+laskea+että+tuolla+voittajan++nopeudella+100km+matka+kestää++2h15min-2h30min.
Eli+rehellisesti+voi+sanoa+että+2h/100km.+"hyväkuntoisia"+Suomessa+ole+olemassakaan+ja+maailmallakaan+ei+kauhean+usein+ajeta+kisoja+joiden+keskinopeus+olisi+yli+50km/h.
Varmastikkin+3h./100km.+voisi+olla+sellaisen+"kovakuntoisen"+harrastepyöräilijän+tavoite,+mikä+luonnollisesti+tarvitsee+jo+pidempiaikaista+omistautumista+nimenomaan+tavoitteelliseen+maantiepyöräilyyn.+
Vertailuna+voidaan++mainita,+että+esimerkiksi+viimevuoden+naisten+yleisen+sarjan+maantiepyöräilyn+voitto+(kisan+pituus+103km)+otettu+ajalla+2h50min
12.06.2020 01:06
Jos+"ulkomaankieli"+taipuu,+niin+tuossa+lyhyt+artikkeli+Englanniksi+asiasta.
http://www.bargirlfriendlyhotels.com/pattaya-guest-friendly-hotels/
Ei+tuossa+mitään+erikoista+pitäisi+olla.+Osa+hotelleista+hyväksyy+"seuralaisen"++ilman+mitään+ongelmia/kyselyitä/lisämaksuja,+Osa+hotelleista+salliin+"seuralaiset",+mutta+veloittaa+heistä+lisämaksun+ja+osa+hotelleista+kieltää+"seuralaiset"+kokonaan.+Eli+siis+ensimmäisen+kerran+hotelliin+sisäänkirjautuessa+kirjataan+kaikkien+huoneessa+majoittujien+tiedot+ja+sen+jälkeen+sitten+muita+"seuralaisia"+ei+sallita.
On+varmaan+vaikea+tajuta,+että+jopa+Pattayalla+on+hotelleja+jotka+eivät+halua+"seuralaisia"+(=huoria)+tontillensa.
Siksi+jos+tuo+kyseinen+asia+kiinnostaa+ja+sillä+on+merkitystä+jompaan+kumpaan+suuntaan+oman+loman+kannalta,+niin+asiaa+kannattaa+selvitellä+etukäteen.
12.06.2020 00:26
Moni+Thaimaan+matkailija+(eikä+pelkästään+Suomalaiset)+valitsee+niitä+hotelleja+joissa+on+tuo+1000thb+(tai+jopa+enemmän)+"lakanamaksu",+juurikin+sen+takia,+etteivät+halua+nähdä+näitä+"opastyttösiä"+altaalla+ja+aamiaissalissa+yms.+
Ja+se+ei+liity+minun+käsittääkseni+tyttöjen+kansallisuuteen+(koska+kyseisissä+hotelleissa+on+monasti+asukkaita+jokapuolelta+maapalloa,+eri+kansallisuuksia+ja+etnisiä+ryhmiä),+vaan+heidän+"ammattiinsa".
Itse+myös+valitsen+mielummin+lomallani+sellaisen+majapaikan+mikä+ei+ole+"Guest+friendly"+hotelli.+Osassa+hotelleissa+missä+olen+majoittunut,+on+säännöissä+jopa+maininta,+ettei+hotellin+alueelle/huoneisiin+saa+tuoda+paikallisia+"vieraita".
11.06.2020 14:34
Antamillasi+spekseillä+(Keski-suomi,+Omakotitalo+omalla+tontilla=1508m2,+ulosotto+huutokauppa,+4000€,+hyväksytty+tarjous),+löytyy+yksi+omakotitalo,+joka+sijaitsee+Suolahdessa+(eli+Äänekoskella).+
Myynti-esitteestä+löytyy+seuraavat+tiedot:
Kiinteistön+sähkö-+sekä+viemäriliittymät+on+purettu+palveluntarjoajien+toimesta,+Kiinteistön+ostajan+tulee+hankkia+kiinteistölle+uudet+vesi-,+viemäri-+ja+sähköliittymät.
Rakennus+on+ollut+kylmiltään+useampia+vuosia.+Rakennus+vaatii+huomattavaa+saneerausta+mm.+ulkovuoressa+havaittavissa+lahoa.
Eli+muuttotappiopaikkakunnalla+1950-luvulla+rakennettu+erittäin+huonokuntoinen+omakotitalo+ilman+Vesi-,+viemäri-+ja+sähköliittymiä.
Paljonko+tuollaisen+talon+sitten+mielestäsi+pitäisi+maksaa+että+se+olisi+mielestäsi+"oikea+hinta"?
11.06.2020 11:34
Eiköhän+asiaan+vaikuta+myös+paljon+se,+miksi+harrastaa+pyöräilyä.
Jos+pyöräiluharrastus+on+ns.tavoitteellista+(käydään+kisoissa+ajamassa+yms.),+niin+silloin+treeniohjelmaa+ei+varmastikkaan+kauheasti+voi+jättää+väliin+vaikka+hieman+sataisikin,+mutta+jos+pyöräily++on+enemmän+vain+pyöräilystä/liikunnasta+nauttimista,+niin+silloin+isolla+osalla+tuohon+nauttimiseen+varmasti+vaikuttaa+sääolosuhteet.+Harva+kuitenkaan+oikeasti+nauttii+vesisateessa+alle+kymmenen+asteen+lämpötiloissa+ajamisesta.
Itse+ajan+lähinnä+maastossa,+siellä+vesisateessa+juurakot+ja+kivet+muuttuvat+erittäin+liukkaiksi+ja+lisäävät+selvästi+kaatumisen+mahdollisuutta+(nopeutta+joutuu+laskemaan+erittäin+paljon)+ja+reittivalintoja+joutuu+miettimään+tarkemmin+kuin+kuivalla+kelillä.+Sekä+kerrostalo-asujana+(pyörää+säilytän+asunnossa+sisällä)+sadekelillä+ajetun+maastolenkin+jälkeen+on+pyörässä+aika+putsaaminen+pihalla+sangolla+ja+harjalla+että+sen+saa+siihen+kuntoon+että+voi+olohuoneen+nurkkaan+pyörän+kantaa+ilman+että+se+likaa+jokapaikkaa.
Harvoin+tulee+lähdettyä+ajamaan+niin,+että+sade+on+kunnolla+käynnissä+(ellei+ole+jonkun+toisen+kanssa+sovittu+yhteisestä+ajolenkistä),+mutta+kevyen+sateen+yllättäessä+kesken+kaiken,+niin+harvoin+kuitenkaan+lopetan+lenkkiä+kesken,+vaan+ajan+suunnittelemani+reitin+loppuun+asti+vaikka+siinä+sitten+kastuukin.
10.06.2020 00:50
Selvitä+mopon+vakuutusyhtiö,+ota+sinne+yhteyttä+ja+kysy+mihin+pyöräkorjaamoon+voit+viedä+pyörän+tutkittavaksi+ja+saat+sieltä+sitten+korjausarvion+josta+ilmenee+pyörän+korjauksen+hinta+(ja+tämä+tarkastus+vakuutusyhtiön+piikkiin).
Tämän+jälkeen+sitten+neuvottelu+vakuutusyhtiön+kanssa,+vietkö+pyörän+pyöräkorjaamoon+korjattavaksi+ja+vakuutusyhtiö+maksaa+korjauksen,+vai+otatko+vakuutusyhtiöltä+rahallisen+kertakorvauksen+ja+korjaat+pyörän+itse+tai+pidät+rahat+ja+olet+korjaamatta...
04.06.2020 15:55
Vanne+(tai+kiekko,+miten+kukakin+haluaa+nimetä)+haettu+huoltoliikkeesstä.+Uusittu+uudet+laakerikuulat+(ja+mitä+kaikkea+sillä+"sisäkaluja"+sitten+olikaan).
Pitkän+linjan+puolkupyörähuoltajan+vahva+veikkaus+oli+se,+että+kyseinen+takanapa+olisi+joko+pyörää+luovutettaessa+taikka+sitten+myöhemmin+huollossa+(pyörä+on+kahteen+kertaan+käynyt+"keväthuollossa")+kiristetty+liian+tiukalle.+Takanavan+sisällä+olevassa+kartiossa+(mikä+sen++oikea+nimi+sitten+onkaan)+oli+erittäin+selvä,+osittainen+kulumaura+joka+aiheutti+"klapin".
Saattanut+olla+jo+jonkin+aikaa,+mutta+kun+viimekuukausina+on+tullut+paljon+kilometrejä+(noin+900km./2kk)+niin+kuluma+on+pahentunut+ja+"klapin"+määrä+on+lisääntynyt.
03.06.2020 14:40
Kävin+sitten+taas+tänäin+pienellä+maastolenkillä+pyörällä,+vaikka+tuossa+parina+edellisenä+päivänä+olin+huomannut+pientä+"klappia"+takavanteen+kiinnityksessä+takarunkoon+ja+olin+alkanut+epäilemään+laakereita,+niin+lenkin+aikana+alkoi+takavanne+käyttäytymään+entistä+huonommin+ja+pikaisissa+tutkimuksissa+havaitsin+takavanteen+"klapin"+kasvaneen+moninkertaiseksi,+joten+keskeytin+ajolenkin+ja+suuntasin+kotiin.
Sitten+kuitenkin+päätin+olohuoneen+lattialla+(pahvin+päällä)+avata+tuon+takanavan+ja+ei+olisi+varmaankaan+kannattanut,+kun+syliin+tuli+6-7+kpl+laakerikuulia+ja+siihen+sitten+lopetinkin+tuon+"korjaamisen"+ja+huomenna+pitää+viedä+takavanne+huoltoon,+josko+saisivat+sen+kunnostettua...
varmastikkin+tälläisiä+asioita+välttääkseen,+moni+vie+pyöränsä+liikkeeseen+huollettavaksi/korjattavaksi+sen+sijaan+että+alkaisivat+(olohuoneen+lattialla+yms.)+puutteellisella+osaamisella+tekemään+asioita+mitä+eivat+osaa/hallitse.
29.05.2020 23:46
Itselläni+tuli+tuossa+pieni+hetki+sitten+kaksi+rengasrikkoa+kolmen+päivän+sisällä,+maastossa+(paljon+kivikkoa)+ajaen+ja+sen+takia+sitten+hankin+uudet,+selvästi+vanhoja+renkaita+permmin+suojatut+ulkorenkaan+sekä+myös+vahvemmat+sisäkumit,+lähemmäs+100€+oli+tuonkin+ostoksen+hinta.+Mutta+kun+kahdesti+on+keskellä+metsää+hajonneen+renkaan+kanssa,+niin+kyllä+sitä+hieman+siitä+maksaakin,+etteivät+renkaat+ihan+niin+helposti+menisi.
29.05.2020 23:38
Tosimiehet+polkevat+juuri+omalla+haluamallaan+tavalla,+eikä+toisten+mielipiteiden+mukaan.+On+se+sitten+"luomuna"+taikka+sähköavusteisesti,+mutta+se+on+kuitenkin+juuri+niin+kuin+tosimies+ITSE+haluaa.
29.05.2020 13:51
Niin,+kaikki+on+suhteellista,+varmasti+moni+käyttää+omiin+harrastuksiinsa+vielä+paljon+enemmän+rahaa+kuin+itse+olen+tuohon+sähköpyörään,+sen+varusteisiin+ja+omiin+ajokamoihini+laittanut+rahaa.
Itselläni+on+nyt+kun+maastokilometrejä+tullut+ajettua+jonkun+verran,+niin+huomaan+että+maastossa+ajaessa+on+nopeudet+nousseet+huomattavasti+ja+sen+myötä+kaatumisen+vaara+kokoajan+kasvanut,+siksi+esimerkiksi+hyvät+kypärät,+suojat,+ajokengät,+huosut+ja+paidat/takit+ovat+vain+sijoitus+omaan+turvallisuuteen.+Samoin+hyvät+pyöräkäyttöön+suunnitellut+reput+(juomarakot,+paikka+lisäakulle+yms.)+ovat+erittäin+hyödyllisiä+ja+mukavia+useiden+tuntien+ajolenkeillä.
Ja+kun+tuossa+oli+vuokralla+alkuviikosta+tuliterä+täysjousto+uusimmilla+osilla+varustettuna,+niin+pahoin+pelkään+että+jos+ensi+syksynä/talvena+sopivia+poistotarjouksia+osuu+kohdalle,+niin+pyöräkalusto+vaihtuu...
Onneksi+parisenkymmentä+vuotta+työelämässä+on+tehnyt+sen+,+että+jos+huomaan+että+olen+kiinnostunut+jostain+asiasta+aivan+oikeasti,+kuten+nyt+sähköavusteisesta+maastopyöräilystä+ja+tarvitsee/haluaa+siihen+uuden/paremman+harrastusvälineen,+niin+sitten+kun+omasta+mielestä+hyvällä+hinta/laatusuhteella+(ei+siis+tarkoita+välttämättä+samaa+kuin+euromääräisesti+halpa)+oleva+löytyy,+niin+sen+voi+sitten+ostaa+ilman+että+sitä+tarvitsisi+oman+henkilökohtaisen+talouden+kannalta+miettiä.
29.05.2020 13:45
Itse+ajan+autollani+suhteellisen+paljon+vuodessa,+(nyt+yli+6vuotta+vanha+auto,+josta+reilun+4vuotta+minulla)+ja+auton+mittarissa+on+ikäisekseen+selvästi+keskimäääristä+enemmän+kilometrejä.+Nyt+sitten+viimeisen+vuoden+aika+autoa+on+jouduttu+huoltamaan/korjaamaan+suhteellisen+paljon.+On+vaihdettu+uusi+turbo-ahdin,+uusittu+jakoketju+ja+öljypumpun+ketju,+uusittu+jouset+ja+iskunvaimentimet+sekä+ostettu+uusi+kesärengas-sarja.+Kustannukset+olleet+luokkaa+5000-6000€,+eli+tuliterän+uuden+hyvillä+osilla+varustetun+sähköavusteisen+täysjousto+pyörän+hinta.+Ja+tuossa+ei+ollut+vielä+mitään+muita+autokuluja+otettu+huomioon.
Seuraava+autonvaihto+edessä+varmaan+1-2vuoden+sisällä+ja+väliraha+autonvaihdossa+varmaan+luokkaa+20+000€,+eli+en+kuitenkaan+lähtisi+vertaamaan+auton+ja+pyörän+kokonaiskuluja+tosiinsa.
29.05.2020 11:56
Oli+näköjään+ylläpito+poistanut+viestin,+kun+ilmoitin+heille+että+luotu+nimimerkki+tahallisesti+mahdollisimman+lähelle+nimimerkkiäni+ja+haluttu+"esiintyä+minuna".+Hyvä+näin.
Saisi+kyllä+tälläkin+palstalla+siivota+viestejä+paljon+rankemmallakin+kädellä.
28.05.2020 23:15
Itselleni+tuo+sähköavusteinen+maastopyöräni+on+aika+puhtaasti+harrastysväline,+millä+olen+löytänyt+pyöräilyn+ilon+ja+riemun+vuosien+tauon+jälkeen.
Lähden+sillä+3-4krt/viikko+ajamaan+20-30km.+pitkiä+metsä/maastolenkkejä,+viimeisen+2kk.+aikana+on+mittariin+kertynyt+jo+noin+900km.+ja+tuo+hauskanpito+on+asia,+minkä+kustannukset+ei+oikeastaan+edes+kiinnosta.+
Pelkästään+viime+talven/kevättalven+aikana+olen+ostanut+harrastukseeni+vähintään+1500€:n+edestä+varusteita+(toinen+akku+pikalaturi,+uudet+kypärät+ja+suojat,+uudet+ajohousut,+kengät,+useita+ajopaitoja+ja+pari+takkia,+kolmet+eri+maastopyöräreput+sekä+huoltotarvikkeita),+mutta+kun+olen+löytänyt+itseäni+oikeasti+kiinnostavan+harrastuksen+niin+kustannukset+ovat+omasta+mielestäni+aika+sivuseikat,+harrastukset+kun+aina+yleensä+maksavat.
28.05.2020 22:45
Ja+tämän+tekstin+nimimerkistä++varmastikkin+huomattiin+että+kirjoittaja+oli+joku+muu,+kuin+allekirjoittanut.+Lähellä+se+nimimerkki+on+mutta+ei+kuitenkaan...
27.05.2020 19:18
Katsotaan+nyt.+
Menneenä+Tammikuunahan+piti+pikainen+viikon+reissu+heittää,+mutta+paha+keuhkokuume+esti+matkan+(matkavakuutus+onneksi+korvasi+lennot+ja+hotellin).+
Perinteisesti+olen+kevättalven+ison+työputken+jälkeen+Toukokuussa+käynyt+Thaimaan+matkalla+(nyt+vissiinkin+8-vuotta+putkeen+joka+Toukokuu),+tänä+vuonna+"työputki"+katkesi+koronan+takia+ennen+aikojaan,+eikä+matkaan+olisi+edes+päässytkään+joten+sekin+jäi+väliin.
Jos+matkustusrajoitukset+poistuvat+ja+tilanne+hieman+normalisoituu,+niin+tuossa+Lokakuun+puolenvälin+tienoilla+voisi+sitten+olla+seuraava+mahdollinen+paikka+tuolle+Thaimaan+matkailulle,+mutta+ilmassa+on+liian+paljon+vielä+epävarmoja+asioita,+että+en+turhaan+jaksa+vielä+miettiä+sinne+asti.
27.05.2020 19:00
Kaikesta+vittuilusta+huolimatta,+koitetaan+vastata+aiheeseen+silti+asiallisesti.
Thaimaassa+ei+oli+"mopoja"+siinä+mielessä+kuin+miten+me+suomessa+asian+käsittelemme.
Pienimmät+moottorikoot+ovat+100cc+ylöspäin+ja+ovat+luokkaa+"motorbike",+eli+vaativat++virallisesti+A-luokan+ajokortin+(turistilta+lisänä+kansainvälinen+ajokortti,+tai+sitten+vakituisesti+maassa+asuvalta+paikallinen+kortti).
Sitten+on+taasen+toinen+asia+tarvitseeko/kysytäänkö+korttia+ja+mitä+siitä+seuraa+jos+sitä+ei+ole.
Vuokraamoissa+harvoin+kysyvät+kortin+perään+(minulta+kysytty+korttia+vain+isoja+pyöriä+vuokratessa),+ja+poliisit+tarkastavat+ajossa+korttia+jos+tarkastavat,+ja+mikäli+korttia+ei+ole,+niin+tiedossa+on+sakko+tai+"sakko"+(=raha+poliisin+omaan+taskuun).
27.05.2020 18:03
Tänäin+tuli+tuo+Bosch:n+Gen+4+moottorilla+varustettu+Cube+(Stereo+hybrid+Race)+otettua+vuokralle+ja+yhden+akullisen+verran+ajettua+maastossa+(ja+se+pari+akullista+olisi+tarkoitus+ajaa+huomenna+ennen+palautusta).+Pakko+sanoa+että+kyllä+kokonaisuuden+ero+tuohon+nykyiseen+etujousitettuun+Ghost:iin+on+iso,+ei+siinä+mikään+auta.+Kyllä+taitaa+tulevan+syksyn/talven+alennusmyynneistä+joku+vastaava+uudella+moottorilla+varustettu+täysjousto+mennä+hankintaan+ensikesän+ajeluihin,+jos+vain+löytyy.
25.05.2020 23:36
Minulle+nyt+on+aika+yhden+tekevää+kuka+epäilee+mitäkin+kirjoituksistani+taikka+on+eäilemättä.+Itse+kirjoitan+palstalle+kun+siltä+tuntuu+tai/ja+on+aiheita+mihin+haluan+ja+kiinnostaa+kommentoida,+nuo+kaksipyöräiset+ovat+yksi+kiinnostuksen+kohde,+niitä+kun+tulee+lähes+kaikilla+Thaimaan+lomillani+vuokranneeksi.
"Vaimoni+alkuperää+ja+ammattia?",+jaah,+en+tiennytkään+olevani+naimisissa,+mutta+monivuotisessa+pari/seurustelu-suhteessa+kyllä,+ja+ihan+normaalin+Suomalaisen+naisen+kanssa+jonka+kanssa+olen+useita+Thaimaan+matkoja+tehnyt+(enemmän+kuitenkin+olen+yksin+ollut+reissussa)+ja+jonka+ammatista+tuskin+olen+tällä+palstalla+mitään+maininnut+ja+ei+ole+tarkoitus+mainita+jatkossakaan.
25.05.2020 23:27
98 / 141