Sähköpyörät loppumassa

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/1b9e72be-833f-4b75-aa67-c1e6ea11b304

"Sähköpyörien suosio on hurjassa kasvussa ja pyöräkauppiaiden varastot tyhjenevät nyt ennätystahtia.
Sähköpyöräily on edullinen, nopea ja kätevä tapa liikkua. Yhä useampi suomalainen kulkee kaikki työ- ja vapaa-ajan matkat sähköpyörällä.
En ihmettele hurjaa suosiota, sillä olen huomannut, miten helppoa ja vaivatonta sähköpyörällä on kulkea. Sähköavustusta säätämällä voi itse päättää, kuinka raskasta pyöräily on, eikä tarvitse saapua hikisenä töihin.
Monia yllättää, että sähköpyöräily on tehokasta rasvanpolttoliikuntaa. Sähköpyörällä syke pysyy vaihtelevasta maastosta huolimatta 50-70%:n sykealueella, joka on ihanteellinen syketaso rasvanpolttoon."

Onhan tämä hyvä trendi saada ihmiset liikkumaan ympäristö ystävällisesti, tosin moniko jatkaa pyöräilyä, kun kesä on ohi, alkaa syksy, räntäsateet ja talvella lumi ja pakkanen.
Tosipyöräilijä polkee myös talvella.
Kaupunkiliikenteeseen on sähköpyörä erinomainen valinta.
Tehokkaammin rasvaa palaa ilman sähkömoottoria. Sähköpyörän hankkisin, mutta ei kiinnosta hankkia sähköpyörää, kun max nopeus on 25km/h, koska ilman moottoriakin pääsee leikiten yli 25km/h ja sähkömoottori akku tuo turhaa painoa pyörään.
Velomobiili on varmaan seuraava hankinta, jos sellaisen tulisi hankittua.
Sillä pääsee jo 35-60km/h nopeuksiin.

30

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähkövoimalla polkeminen on huijausta. Polkekaa lihasvoimalla.

      • Anonyymi

        Tunge se lihasvoimasi jonnekin.


      • Anonyymi

        Kerro nyt edes syy siihen miksi?


      • Anonyymi

        Poliisilla on tärkeää tekemistä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bc5eabd4-9655-493e-b22c-90c153f88095 Kameraan on ajettu 1km ylinopeutta. 300 Helsingin poliisia selvittää mahdollisuutta asentaa pyöriin sateliitti seuranta jatkuvan reaali aikaisen VALVONNAN luomiseksi. Paketin toimittaa EU-korruptio oy ja valvontaan perustetaan 10 000 virkamiehen komissio. VAKUUTUS AB aloittaa kohtuuliselle 150€ vuosimaksulla joka kolminkertaistetaan 5v suunitelmassa. Koko komisiolle myönnetään kultainen kädenpuristus, samalla maanteiden omistus veromaksajilta siirretään TIE OY yksinoikeudeksi joka voi mielivaltaiseti seurata ja verottaa kansaa 50% provikka maksuista kilahtaa EU- veroministeriön kassiin (suunitellaan 99%) joka jakaa tulot alati paisuvalle Muurari veljeskunnalleen. Poliisi saa myös osansa olihan asiassa mukana nykyiset LAHJUS Teslat vaihdetaan kunnon Aston Martiineihin S- joen aseman portinpielen Tesla latausasemat jo siivottiin kansan silmistä poliisi on yhteiskunyamme gs-helmi kukaan ei pääse tilastoihin joista selviää oikeustoimemme ja poliisimme rastinen käytös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisilla on tärkeää tekemistä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bc5eabd4-9655-493e-b22c-90c153f88095 Kameraan on ajettu 1km ylinopeutta. 300 Helsingin poliisia selvittää mahdollisuutta asentaa pyöriin sateliitti seuranta jatkuvan reaali aikaisen VALVONNAN luomiseksi. Paketin toimittaa EU-korruptio oy ja valvontaan perustetaan 10 000 virkamiehen komissio. VAKUUTUS AB aloittaa kohtuuliselle 150€ vuosimaksulla joka kolminkertaistetaan 5v suunitelmassa. Koko komisiolle myönnetään kultainen kädenpuristus, samalla maanteiden omistus veromaksajilta siirretään TIE OY yksinoikeudeksi joka voi mielivaltaiseti seurata ja verottaa kansaa 50% provikka maksuista kilahtaa EU- veroministeriön kassiin (suunitellaan 99%) joka jakaa tulot alati paisuvalle Muurari veljeskunnalleen. Poliisi saa myös osansa olihan asiassa mukana nykyiset LAHJUS Teslat vaihdetaan kunnon Aston Martiineihin S- joen aseman portinpielen Tesla latausasemat jo siivottiin kansan silmistä poliisi on yhteiskunyamme gs-helmi kukaan ei pääse tilastoihin joista selviää oikeustoimemme ja poliisimme rastinen käytös.

        Mistä sinä tuon 1 km. ylinopeuden repäsit?


    • Anonyymi

      Ne on loppu Kiinan kommaripuolueviruksen takia.

    • Anonyymi

      Joka päivä tehdään uusia.

    • Anonyymi

      Noh. Sähköpyörät tehdään ja tilataan varastoon ja sitten myydään sitä mitä on varastossa.

      Kun kauppias on myynyt omat kevääksi tilatut pyörät, niin sitten ne myyty.

      Lisää tulee, kun odottelee viikkoja tai kuukausia.

      Ei ne pyörät lopu ostamalla ;)

    • Anonyymi

      Toinen myytti on säästäminen.

      Sähköpyörä ei minusta säästä rahaa. Autolla ajaa ihan samaan hintaan kuin sähköpyörällä.

      Autolla ajo maksaa noin 20 senttiä/km.

      Jos vuodessa ajaa sähköpyörällä paljon, eli vaikkapa 10 km päivässä 100 kaunista kesäpäivää, tulee siitä 1000 km. Vastaava 1000 kilometrin ajo maksaa autolla 200 eur.

      200 euroa on tosi vähän sähköpyörän vuosikuluja. Arvonalennus, huollot ym. maksaa yleensä enemmän.

      • Anonyymi

        co2:sta ei tule kuin ylä ja alapäästä ihmiskehosta. Kunhan vaan pyöräilette.


      • Anonyymi

        Ehkä se auto nyt on kaikenkaikkiaan vähän suurempi kuluerä jos niidenkin huollot ja muu ylöspito lasketaan. Mutta on totta että pyöräilykään ei ole mitään ilmaista puuhaa jos sen huollot teettää liikkeissä. Sähkö taas on selvästi polttoainetta halvempaa ja epyörän akun lataus ei paljoa maksa ja sillä ajaa parisataa km. Myös keho kiittää liikunnasta.


      • Anonyymi

        Haiskahtaa provolta. Pyöräilijän kunto ja terveys ovat varmasti parempia joten terveyskeskusmaksut ja lääkemaksut jäävät lähes vallan pois. Pyörää ei myöskään vaihdeta jo 3-4 vuoden jälkeen, kuten autoa vaihdetaan. Hankintahinta ja arvon alennus ja huoltokustannukset ovat pyörässä takuuvarmasti vain murto-osa autoon nähden.


      • Anonyymi

        Vitsailet...laskit pyöräilyyn kaikki kulut yläkanttiin, mutta autoon vain 1000km polttoaineet ja vähän päälle...heh heh..tuolla 200€ et maksa edes veroja. Halvankin auton arvonalenema on vuodessa yli 200€. Samoin huoltokulut autolla moninkertaiset, jos osaat huoltaa oman autosi osaat myös sähköpyörän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsailet...laskit pyöräilyyn kaikki kulut yläkanttiin, mutta autoon vain 1000km polttoaineet ja vähän päälle...heh heh..tuolla 200€ et maksa edes veroja. Halvankin auton arvonalenema on vuodessa yli 200€. Samoin huoltokulut autolla moninkertaiset, jos osaat huoltaa oman autosi osaat myös sähköpyörän.

        En vitsaile.

        Toyotani kulut ovat noin 20 senttiä per kilometri. Jos ajan 1000 kilometrin suoritteen autollani, maksaa se 200 euroa.

        Sähköpyöräni maksaa uutena noin 2200 euroa. Siihen meni ketjut vaihtoon heti ekan 1000 km matkalla. Hinta 40 eur itse vaihdettuna. Akku kypsyy yleensä kolmeen vuoteen. Sähköpyörän pelkkä akku maksaa 150..200 euroa vuodessa. Arvon alenema on myös noin 200..300 euroa vuodessa. Yhteensä siis sähköpyöräilyni maksaa noin 400..500 euroa vuodessa.

        Sähkötön pyörä on paljon halvempi ajaa. Ajan pari tonnia sillä vuodessa ja rahaa menee ehkä satanen tai kaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vitsaile.

        Toyotani kulut ovat noin 20 senttiä per kilometri. Jos ajan 1000 kilometrin suoritteen autollani, maksaa se 200 euroa.

        Sähköpyöräni maksaa uutena noin 2200 euroa. Siihen meni ketjut vaihtoon heti ekan 1000 km matkalla. Hinta 40 eur itse vaihdettuna. Akku kypsyy yleensä kolmeen vuoteen. Sähköpyörän pelkkä akku maksaa 150..200 euroa vuodessa. Arvon alenema on myös noin 200..300 euroa vuodessa. Yhteensä siis sähköpyöräilyni maksaa noin 400..500 euroa vuodessa.

        Sähkötön pyörä on paljon halvempi ajaa. Ajan pari tonnia sillä vuodessa ja rahaa menee ehkä satanen tai kaksi.

        Itselleni tuo sähköavusteinen maastopyöräni on aika puhtaasti harrastysväline, millä olen löytänyt pyöräilyn ilon ja riemun vuosien tauon jälkeen.
        Lähden sillä 3-4krt/viikko ajamaan 20-30km. pitkiä metsä/maastolenkkejä, viimeisen 2kk. aikana on mittariin kertynyt jo noin 900km. ja tuo hauskanpito on asia, minkä kustannukset ei oikeastaan edes kiinnosta.
        Pelkästään viime talven/kevättalven aikana olen ostanut harrastukseeni vähintään 1500€:n edestä varusteita (toinen akku pikalaturi, uudet kypärät ja suojat, uudet ajohousut, kengät, useita ajopaitoja ja pari takkia, kolmet eri maastopyöräreput sekä huoltotarvikkeita), mutta kun olen löytänyt itseäni oikeasti kiinnostavan harrastuksen niin kustannukset ovat omasta mielestäni aika sivuseikat, harrastukset kun aina yleensä maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vitsaile.

        Toyotani kulut ovat noin 20 senttiä per kilometri. Jos ajan 1000 kilometrin suoritteen autollani, maksaa se 200 euroa.

        Sähköpyöräni maksaa uutena noin 2200 euroa. Siihen meni ketjut vaihtoon heti ekan 1000 km matkalla. Hinta 40 eur itse vaihdettuna. Akku kypsyy yleensä kolmeen vuoteen. Sähköpyörän pelkkä akku maksaa 150..200 euroa vuodessa. Arvon alenema on myös noin 200..300 euroa vuodessa. Yhteensä siis sähköpyöräilyni maksaa noin 400..500 euroa vuodessa.

        Sähkötön pyörä on paljon halvempi ajaa. Ajan pari tonnia sillä vuodessa ja rahaa menee ehkä satanen tai kaksi.

        Ei pidä mulla laskelmasi paikkaansa. Kuluiksi lasket pyörän hinnan mutta unohdatko tahallasi auton käytön kulut ja arvon? Mulla auto maksoi yli 20.000€ jolla on vuosittaiset huollot 400€v sekä pesut ja muut ylläpidot noin 300-500€v.
        Sähkömaasturi on tähän mennessä maksanut 2600€. Eli melko selvästi halvempaa on.
        Tietysti jos "auto" on joku 1990 luvulta voi päästä lähes samoilla spekseillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä mulla laskelmasi paikkaansa. Kuluiksi lasket pyörän hinnan mutta unohdatko tahallasi auton käytön kulut ja arvon? Mulla auto maksoi yli 20.000€ jolla on vuosittaiset huollot 400€v sekä pesut ja muut ylläpidot noin 300-500€v.
        Sähkömaasturi on tähän mennessä maksanut 2600€. Eli melko selvästi halvempaa on.
        Tietysti jos "auto" on joku 1990 luvulta voi päästä lähes samoilla spekseillä.

        Itse ajan autollani suhteellisen paljon vuodessa, (nyt yli 6vuotta vanha auto, josta reilun 4vuotta minulla) ja auton mittarissa on ikäisekseen selvästi keskimäääristä enemmän kilometrejä. Nyt sitten viimeisen vuoden aika autoa on jouduttu huoltamaan/korjaamaan suhteellisen paljon. On vaihdettu uusi turbo-ahdin, uusittu jakoketju ja öljypumpun ketju, uusittu jouset ja iskunvaimentimet sekä ostettu uusi kesärengas-sarja. Kustannukset olleet luokkaa 5000-6000€, eli tuliterän uuden hyvillä osilla varustetun sähköavusteisen täysjousto pyörän hinta. Ja tuossa ei ollut vielä mitään muita autokuluja otettu huomioon.
        Seuraava autonvaihto edessä varmaan 1-2vuoden sisällä ja väliraha autonvaihdossa varmaan luokkaa 20 000€, eli en kuitenkaan lähtisi vertaamaan auton ja pyörän kokonaiskuluja tosiinsa.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itselleni tuo sähköavusteinen maastopyöräni on aika puhtaasti harrastysväline, millä olen löytänyt pyöräilyn ilon ja riemun vuosien tauon jälkeen.
        Lähden sillä 3-4krt/viikko ajamaan 20-30km. pitkiä metsä/maastolenkkejä, viimeisen 2kk. aikana on mittariin kertynyt jo noin 900km. ja tuo hauskanpito on asia, minkä kustannukset ei oikeastaan edes kiinnosta.
        Pelkästään viime talven/kevättalven aikana olen ostanut harrastukseeni vähintään 1500€:n edestä varusteita (toinen akku pikalaturi, uudet kypärät ja suojat, uudet ajohousut, kengät, useita ajopaitoja ja pari takkia, kolmet eri maastopyöräreput sekä huoltotarvikkeita), mutta kun olen löytänyt itseäni oikeasti kiinnostavan harrastuksen niin kustannukset ovat omasta mielestäni aika sivuseikat, harrastukset kun aina yleensä maksavat.

        Aika paljon oot santtu pistäny pyöräilyyn😆. Itse en ole ihan tuohon päässyt, vielä, vaikka koko ajan huomaa että se ja se pitäisi hankkia. Mm eräällä maastolenkillä huomasin kun tanko alkoi irrota että pikku työkalu kannattaa pitää mukana jolla noita kuusioruuveja voi kiristellä. Mitäpä sitä ei hyvän harrasteen eteen tekisi. Minua puraisi myös pyöräilyn kärpänen tuossa vuosi sitten vähän pakon sanelemana. Alaselkä sanoi sopimuksen irti hiihto ja rullaluistelu hommista eikä kestä lenkkeilyäkään. Onneksi pyöräilyn kestää ja innostuin hankkimaan pienen totuttelun jälkeen sähkö mtb:n. Ja vähän samat fiilikset on. Lähes päivittäin tulee lenkki heitettyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon oot santtu pistäny pyöräilyyn😆. Itse en ole ihan tuohon päässyt, vielä, vaikka koko ajan huomaa että se ja se pitäisi hankkia. Mm eräällä maastolenkillä huomasin kun tanko alkoi irrota että pikku työkalu kannattaa pitää mukana jolla noita kuusioruuveja voi kiristellä. Mitäpä sitä ei hyvän harrasteen eteen tekisi. Minua puraisi myös pyöräilyn kärpänen tuossa vuosi sitten vähän pakon sanelemana. Alaselkä sanoi sopimuksen irti hiihto ja rullaluistelu hommista eikä kestä lenkkeilyäkään. Onneksi pyöräilyn kestää ja innostuin hankkimaan pienen totuttelun jälkeen sähkö mtb:n. Ja vähän samat fiilikset on. Lähes päivittäin tulee lenkki heitettyä.

        Niin, kaikki on suhteellista, varmasti moni käyttää omiin harrastuksiinsa vielä paljon enemmän rahaa kuin itse olen tuohon sähköpyörään, sen varusteisiin ja omiin ajokamoihini laittanut rahaa.
        Itselläni on nyt kun maastokilometrejä tullut ajettua jonkun verran, niin huomaan että maastossa ajaessa on nopeudet nousseet huomattavasti ja sen myötä kaatumisen vaara kokoajan kasvanut, siksi esimerkiksi hyvät kypärät, suojat, ajokengät, huosut ja paidat/takit ovat vain sijoitus omaan turvallisuuteen. Samoin hyvät pyöräkäyttöön suunnitellut reput (juomarakot, paikka lisäakulle yms.) ovat erittäin hyödyllisiä ja mukavia useiden tuntien ajolenkeillä.
        Ja kun tuossa oli vuokralla alkuviikosta tuliterä täysjousto uusimmilla osilla varustettuna, niin pahoin pelkään että jos ensi syksynä/talvena sopivia poistotarjouksia osuu kohdalle, niin pyöräkalusto vaihtuu...
        Onneksi parisenkymmentä vuotta työelämässä on tehnyt sen , että jos huomaan että olen kiinnostunut jostain asiasta aivan oikeasti, kuten nyt sähköavusteisesta maastopyöräilystä ja tarvitsee/haluaa siihen uuden/paremman harrastusvälineen, niin sitten kun omasta mielestä hyvällä hinta/laatusuhteella (ei siis tarkoita välttämättä samaa kuin euromääräisesti halpa) oleva löytyy, niin sen voi sitten ostaa ilman että sitä tarvitsisi oman henkilökohtaisen talouden kannalta miettiä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, kaikki on suhteellista, varmasti moni käyttää omiin harrastuksiinsa vielä paljon enemmän rahaa kuin itse olen tuohon sähköpyörään, sen varusteisiin ja omiin ajokamoihini laittanut rahaa.
        Itselläni on nyt kun maastokilometrejä tullut ajettua jonkun verran, niin huomaan että maastossa ajaessa on nopeudet nousseet huomattavasti ja sen myötä kaatumisen vaara kokoajan kasvanut, siksi esimerkiksi hyvät kypärät, suojat, ajokengät, huosut ja paidat/takit ovat vain sijoitus omaan turvallisuuteen. Samoin hyvät pyöräkäyttöön suunnitellut reput (juomarakot, paikka lisäakulle yms.) ovat erittäin hyödyllisiä ja mukavia useiden tuntien ajolenkeillä.
        Ja kun tuossa oli vuokralla alkuviikosta tuliterä täysjousto uusimmilla osilla varustettuna, niin pahoin pelkään että jos ensi syksynä/talvena sopivia poistotarjouksia osuu kohdalle, niin pyöräkalusto vaihtuu...
        Onneksi parisenkymmentä vuotta työelämässä on tehnyt sen , että jos huomaan että olen kiinnostunut jostain asiasta aivan oikeasti, kuten nyt sähköavusteisesta maastopyöräilystä ja tarvitsee/haluaa siihen uuden/paremman harrastusvälineen, niin sitten kun omasta mielestä hyvällä hinta/laatusuhteella (ei siis tarkoita välttämättä samaa kuin euromääräisesti halpa) oleva löytyy, niin sen voi sitten ostaa ilman että sitä tarvitsisi oman henkilökohtaisen talouden kannalta miettiä.

        Itse olen myös vuosien saatossa laittanut melkoisesti rahaa kaikenlaiseen pyöräilysälään.

        Pelkästään tubeless tarvikkeet maksoi joku viikko sitten noin 40 euroa plus renkaat. Viikko sitten ostin uuden satulan, 45 eur. jne.

        Tämä on harrastus :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen myös vuosien saatossa laittanut melkoisesti rahaa kaikenlaiseen pyöräilysälään.

        Pelkästään tubeless tarvikkeet maksoi joku viikko sitten noin 40 euroa plus renkaat. Viikko sitten ostin uuden satulan, 45 eur. jne.

        Tämä on harrastus :)

        Itselläni tuli tuossa pieni hetki sitten kaksi rengasrikkoa kolmen päivän sisällä, maastossa (paljon kivikkoa) ajaen ja sen takia sitten hankin uudet, selvästi vanhoja renkaita permmin suojatut ulkorenkaan sekä myös vahvemmat sisäkumit, lähemmäs 100€ oli tuonkin ostoksen hinta. Mutta kun kahdesti on keskellä metsää hajonneen renkaan kanssa, niin kyllä sitä hieman siitä maksaakin, etteivät renkaat ihan niin helposti menisi.


    • Anonyymi

      Tosimiehet polkee lihasvoimalla.

      • Anonyymi

        Kyllä ja ilman vaihteita 😊


      • Tosimiehet polkevat juuri omalla haluamallaan tavalla, eikä toisten mielipiteiden mukaan. On se sitten "luomuna" taikka sähköavusteisesti, mutta se on kuitenkin juuri niin kuin tosimies ITSE haluaa.


      • Anonyymi

        Pelkästään lihasvoimaa käyttävät pyöräilijät alkavat olemaan katoava laji.


    • Anonyymi

      Tulin juuri xxl;stä. Kyllä siellä sähkäreitä on pitkät rivit, hakemaan vaan.

    • Anonyymi

      sehän on jonkun firman mainos osto yllytykseen itellä 2 sähköpyörää toinen xxl stä alenuksella hankittu maasturi toinen ulkomailta ostetulla sähkösarjalla ite rakenettu läski 1000 w 50km h kulkeva hyviä molemmat

      • Anonyymi

        Minä ostaisin sähköpotkulaudan Bossmanaattikin testasi videollaan huippulaitetta 2000w tehoista. Toki on myös muita varteenotettavia, esim malli 1000w eli sen puoleen ei ylitä määräyksiä . Tosin se nopeus on sitten neljäkymppiä. mutta eihän sillä tartte ajaa niin nopsaan ja toimintamatka yhdellä latauksell vähintään 50 km. Lisänä on että painaa 24 kg eli voi helposti kuljettaa vaikka bussissa ja kotona sisällä säilyttää, hintakin kohtuullinen alle puolitoista tonnia.


    • Anonyymi

      Sähkärin max nopeus 25km/h!

      • Anonyymi

        Höpö höpö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. No Purra missäs ne työpaikat ovat?

      Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää
      Maailman menoa
      333
      2114
    2. VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?

      NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy
      Maailman menoa
      322
      1357
    3. MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."

      Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa
      Perhe
      7
      1002
    4. Mitä haluat minusta

      Jos olet varattu?
      Ikävä
      68
      953
    5. Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme

      Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa
      Ikävä
      33
      945
    6. Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?

      Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      944
    7. Oletko vielä

      Kiinnostunut minusta vai onko tunteet lopahtaneet 🤔
      Ikävä
      51
      902
    8. Voi kun tietäisin mitä

      Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?
      Ikävä
      51
      828
    9. Huomaatko että

      Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      110
      794
    10. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

      Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      35
      746
    Aihe