Mopon määritelmä Thaimaassa?

Anonyymi

Ajattelin pakata kimpsut ja muuttaa Pattayan lämpimän auringon alle. Autollahan siellä ei tee mitään, mutta haluttaisi ostaa joku kiinanskootteri, että pääsisi vähän rivakammin liikkumaan. Minulla ei ole moottoripyöräkorttia, joten kysyisin mikä on mopon määritelmä Thaimaassa. Ja saako mopoa virittää esim ottamalla prikan pois tai viilaamalla pakoputkea?

32

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennenkuin edes ajattelet ajamista niin sinun on hallittava vasta ohjaus. Minun kurssilla voi tulla orpojen perään. Täällä Thaimaassa joutuu karkotus keskukseen resupetterit ja tulee ikävät paikat jos ei ole mitä voi vakuuttaa, voin vakuuttaa tämän sillä olen ollut jo kauan täällä Thaimaassa. Ladaa tänne meri kontissa halvalla ei saa ja sen voin vakuuttaa. Herkulliset kocktailit täällä Thaimaassa on 40 patia ja sillä syö koko illan hyvin harrin paikassa. Hyvä ystäväni Santtu kertoi että kun vespan kahvasta kääntää niin vauhti tublaantuu. Minulla onkin sanonta joka kertoo kaiken olen naisen, vedä sarvesta niin mennään toiseen suuntaan ja sitten kun pukkaa siitä toisesta sarvesta niin mennään vaan ja bussilla loput.

    • NumbaII

      Tänne ei pääse vielä tänä vuonnakaan. Pää ministeri piti puheen korkeimman virkailijan kanssa. Resupetterit jää ilman maksullista ihokosketusta nyt.. ehkä ensi vuonna sitten. Kuopioon vaan terveiset täältä lämpämästä.

    • Kaikesta vittuilusta huolimatta, koitetaan vastata aiheeseen silti asiallisesti.
      Thaimaassa ei oli "mopoja" siinä mielessä kuin miten me suomessa asian käsittelemme.
      Pienimmät moottorikoot ovat 100cc ylöspäin ja ovat luokkaa "motorbike", eli vaativat virallisesti A-luokan ajokortin (turistilta lisänä kansainvälinen ajokortti, tai sitten vakituisesti maassa asuvalta paikallinen kortti).
      Sitten on taasen toinen asia tarvitseeko/kysytäänkö korttia ja mitä siitä seuraa jos sitä ei ole.
      Vuokraamoissa harvoin kysyvät kortin perään (minulta kysytty korttia vain isoja pyöriä vuokratessa), ja poliisit tarkastavat ajossa korttia jos tarkastavat, ja mikäli korttia ei ole, niin tiedossa on sakko tai "sakko" (=raha poliisin omaan taskuun).

      • NumbaII

        Resupetteri mulla on jo moottoripyörät. Yammu ja Fozra. Hankin sen toissapäivänä kun on nyt erittäin edullista kaikilla kun on takaavarikoitu ne resupettereiltä.. Kaksi autoa löytyy myös.


      • Santun asiapitoiseen pläjäykseen lisäisin että ei tarvitse asua maassa saadakseen tuon thai ajokortin. Korttejahan on siis normisti kaksi, autolle oma ja "motorbikelle" oma. Itse hommasin nuo vajaa 4 vuotta sitten, käy myös kätevästi henkkarista monessa paikassa. Nuo kortit myönnetään 2 2 5 vuoden ajaksi eli minulla uusiminen edessä autokortilla alkusyksystä ja mopokortilla helmikuussa. Seuraavaksi ne sitten myönnetään viideksi vuodeksi.
        Mopon määritelmä..? En tiedä mutta tiedän mikä on moottoripyörän määritelmä.
        Ensinnäkin moottoripyörässä ei ole "lattiaa" ( skootteri), kuutioita yli 500 ja kulkee yli 200 km/h Sellainen on moottoripyörä..
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.


      • Pakko vastata sulle Santtu.
        Olet esimerkillinen herrasmies ammattisi edustaja, et siis laakista tatamiin tapaus.
        Onko jo suunnitelmissa seuraavaa reissua tänne?


      • NumbaII
        SENSSU kirjoitti:

        Pakko vastata sulle Santtu.
        Olet esimerkillinen herrasmies ammattisi edustaja, et siis laakista tatamiin tapaus.
        Onko jo suunnitelmissa seuraavaa reissua tänne?

        Resupetteri mä olen jo täällä.. Tänne ei nyt pääse kun Thaimaa ei ota vastaan. Korkein viranomainen sanoi juuri haastattelussa telkkarissa tämän.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Pakko vastata sulle Santtu.
        Olet esimerkillinen herrasmies ammattisi edustaja, et siis laakista tatamiin tapaus.
        Onko jo suunnitelmissa seuraavaa reissua tänne?

        Kato kato... senssukka taas uhoaa ja väkivalla uhkailee.


      • SENSSU kirjoitti:

        Pakko vastata sulle Santtu.
        Olet esimerkillinen herrasmies ammattisi edustaja, et siis laakista tatamiin tapaus.
        Onko jo suunnitelmissa seuraavaa reissua tänne?

        Katsotaan nyt.
        Menneenä Tammikuunahan piti pikainen viikon reissu heittää, mutta paha keuhkokuume esti matkan (matkavakuutus onneksi korvasi lennot ja hotellin).
        Perinteisesti olen kevättalven ison työputken jälkeen Toukokuussa käynyt Thaimaan matkalla (nyt vissiinkin 8-vuotta putkeen joka Toukokuu), tänä vuonna "työputki" katkesi koronan takia ennen aikojaan, eikä matkaan olisi edes päässytkään joten sekin jäi väliin.
        Jos matkustusrajoitukset poistuvat ja tilanne hieman normalisoituu, niin tuossa Lokakuun puolenvälin tienoilla voisi sitten olla seuraava mahdollinen paikka tuolle Thaimaan matkailulle, mutta ilmassa on liian paljon vielä epävarmoja asioita, että en turhaan jaksa vielä miettiä sinne asti.


      • Anonyymi
        NumbaII kirjoitti:

        Resupetteri mulla on jo moottoripyörät. Yammu ja Fozra. Hankin sen toissapäivänä kun on nyt erittäin edullista kaikilla kun on takaavarikoitu ne resupettereiltä.. Kaksi autoa löytyy myös.

        Mulla on ilman paine mittari.


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Santun asiapitoiseen pläjäykseen lisäisin että ei tarvitse asua maassa saadakseen tuon thai ajokortin. Korttejahan on siis normisti kaksi, autolle oma ja "motorbikelle" oma. Itse hommasin nuo vajaa 4 vuotta sitten, käy myös kätevästi henkkarista monessa paikassa. Nuo kortit myönnetään 2 2 5 vuoden ajaksi eli minulla uusiminen edessä autokortilla alkusyksystä ja mopokortilla helmikuussa. Seuraavaksi ne sitten myönnetään viideksi vuodeksi.
        Mopon määritelmä..? En tiedä mutta tiedän mikä on moottoripyörän määritelmä.
        Ensinnäkin moottoripyörässä ei ole "lattiaa" ( skootteri), kuutioita yli 500 ja kulkee yli 200 km/h Sellainen on moottoripyörä..
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.

        Asiallinen kommentti.
        PS. Varo Kungfu-Pandaa.
        Miau!


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Pakko vastata sulle Santtu.
        Olet esimerkillinen herrasmies ammattisi edustaja, et siis laakista tatamiin tapaus.
        Onko jo suunnitelmissa seuraavaa reissua tänne?

        Sano vielä että MIAUU!!!


      • Anonyymi

        Pudo lajien harrastaja sun senkkuka pitäisi tietää että väki vallalla uhkailu on väärin.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Katsotaan nyt.
        Menneenä Tammikuunahan piti pikainen viikon reissu heittää, mutta paha keuhkokuume esti matkan (matkavakuutus onneksi korvasi lennot ja hotellin).
        Perinteisesti olen kevättalven ison työputken jälkeen Toukokuussa käynyt Thaimaan matkalla (nyt vissiinkin 8-vuotta putkeen joka Toukokuu), tänä vuonna "työputki" katkesi koronan takia ennen aikojaan, eikä matkaan olisi edes päässytkään joten sekin jäi väliin.
        Jos matkustusrajoitukset poistuvat ja tilanne hieman normalisoituu, niin tuossa Lokakuun puolenvälin tienoilla voisi sitten olla seuraava mahdollinen paikka tuolle Thaimaan matkailulle, mutta ilmassa on liian paljon vielä epävarmoja asioita, että en turhaan jaksa vielä miettiä sinne asti.

        Santtu liittyi kivikovan kolmikon yksinpuheluun Thaimaan Savon tatameilla siinä Paraisten vieressä. Mobedit teemana herrasmiesten kesken. Vielä kun tuohon sakkiin tulee mukaan thailady, joka Chiang Maissa kaartelee Harleyllä, niin enää ei puutukaan kuin zapho suoraan Pranburin satamasta ja hanuristimies Hiekkaharjusta.


      • Anonyymi

        Nyt pelottaa.


      • Ja tämän tekstin nimimerkistä varmastikkin huomattiin että kirjoittaja oli joku muu, kuin allekirjoittanut. Lähellä se nimimerkki on mutta ei kuitenkaan...


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Santun asiapitoiseen pläjäykseen lisäisin että ei tarvitse asua maassa saadakseen tuon thai ajokortin. Korttejahan on siis normisti kaksi, autolle oma ja "motorbikelle" oma. Itse hommasin nuo vajaa 4 vuotta sitten, käy myös kätevästi henkkarista monessa paikassa. Nuo kortit myönnetään 2 2 5 vuoden ajaksi eli minulla uusiminen edessä autokortilla alkusyksystä ja mopokortilla helmikuussa. Seuraavaksi ne sitten myönnetään viideksi vuodeksi.
        Mopon määritelmä..? En tiedä mutta tiedän mikä on moottoripyörän määritelmä.
        Ensinnäkin moottoripyörässä ei ole "lattiaa" ( skootteri), kuutioita yli 500 ja kulkee yli 200 km/h Sellainen on moottoripyörä..
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.

        Mielenkiintoinen juttu travellilta taas, asiaa thai kortista ja varmasti tuoretta tietoa. toisin kun eräällä. millainen juttu on tuo kortin uusinta? Tuo moottoripyöräjuttu on hyvä.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Ja tämän tekstin nimimerkistä varmastikkin huomattiin että kirjoittaja oli joku muu, kuin allekirjoittanut. Lähellä se nimimerkki on mutta ei kuitenkaan...

        Oli näköjään ylläpito poistanut viestin, kun ilmoitin heille että luotu nimimerkki tahallisesti mahdollisimman lähelle nimimerkkiäni ja haluttu "esiintyä minuna". Hyvä näin.
        Saisi kyllä tälläkin palstalla siivota viestejä paljon rankemmallakin kädellä.


      • asiantravel kirjoitti:

        Santun asiapitoiseen pläjäykseen lisäisin että ei tarvitse asua maassa saadakseen tuon thai ajokortin. Korttejahan on siis normisti kaksi, autolle oma ja "motorbikelle" oma. Itse hommasin nuo vajaa 4 vuotta sitten, käy myös kätevästi henkkarista monessa paikassa. Nuo kortit myönnetään 2 2 5 vuoden ajaksi eli minulla uusiminen edessä autokortilla alkusyksystä ja mopokortilla helmikuussa. Seuraavaksi ne sitten myönnetään viideksi vuodeksi.
        Mopon määritelmä..? En tiedä mutta tiedän mikä on moottoripyörän määritelmä.
        Ensinnäkin moottoripyörässä ei ole "lattiaa" ( skootteri), kuutioita yli 500 ja kulkee yli 200 km/h Sellainen on moottoripyörä..
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.

        Thaimaassa ei ole mopoja kuten palstalla on kerrottu kaikki on moottoripyöriä alkaen 90cc, sinulla pitää olla suomalainen moottoripyörän ajokortti, ja kansainvälinen ajokortti tällä yhdistelmällä voit ajaa Thaimaassa 90 vrk, sen jälkeen sinun pitää anoa Thaiajokortti.

        Thaiajokortin myöntää kuljetus ja liikennevirasto toimipisteestään, tarvitset lääkärin todistuksen, osoitetodistuksen ja rajusti seikkailu mieltä, sinun pitää läpäistä tietokonetesti joka on englanninkielinen, ei kauhean vaikea, ensimmäinen kortti on kaksi vuotta toinen viisi vuotta, tämä hieman vaihtelee muutama vuosi sitten ensimmäinen kortti oli vuosi toinen kaksi kolmas viisi vuotta. kortti myönnetään syntymäpäivääsi asti joko kaksivuotta tai viisi vuotta, jossain toimistoissa katsotaan vielä liikenneturvallisuus videoita, lisäksi on etäisyysmittaus, ja ns. liikennevalo testi.

        Toinen vaihtoehto millä saat kortin on tilata trafilta ajokorttitodistus, täällöin sinun ei tarvitse tehdä tuota tietokone koetta se on omalla tavalla haastava, mutta pakkotehdä jos sinulla ei ole moottoripyörän ajokorttia suomessa.


      • Numball kirjoitti:

        Thaimaassa ei ole mopoja kuten palstalla on kerrottu kaikki on moottoripyöriä alkaen 90cc, sinulla pitää olla suomalainen moottoripyörän ajokortti, ja kansainvälinen ajokortti tällä yhdistelmällä voit ajaa Thaimaassa 90 vrk, sen jälkeen sinun pitää anoa Thaiajokortti.

        Thaiajokortin myöntää kuljetus ja liikennevirasto toimipisteestään, tarvitset lääkärin todistuksen, osoitetodistuksen ja rajusti seikkailu mieltä, sinun pitää läpäistä tietokonetesti joka on englanninkielinen, ei kauhean vaikea, ensimmäinen kortti on kaksi vuotta toinen viisi vuotta, tämä hieman vaihtelee muutama vuosi sitten ensimmäinen kortti oli vuosi toinen kaksi kolmas viisi vuotta. kortti myönnetään syntymäpäivääsi asti joko kaksivuotta tai viisi vuotta, jossain toimistoissa katsotaan vielä liikenneturvallisuus videoita, lisäksi on etäisyysmittaus, ja ns. liikennevalo testi.

        Toinen vaihtoehto millä saat kortin on tilata trafilta ajokorttitodistus, täällöin sinun ei tarvitse tehdä tuota tietokone koetta se on omalla tavalla haastava, mutta pakkotehdä jos sinulla ei ole moottoripyörän ajokorttia suomessa.

        Hei ja tässä toisinpäin.

        Eteerisen kauniilla ei ollut voimassa olevia kortteja täällä aikoinaan.

        Kävi tekemässä ne testit autolle ja prätkälle appiukon hoitaen maasut jollekin päällikölle, että kortit heti ja näin tapahtui.
        Laitoinkin joskus kuvan kun ajoi skootterilla tehtäväänsä.

        Sitten suomeen ja kun oli muutaman kuukauden ollut, niin todistus että on ajanut päivittäin ja pari kaverin allekirjoitusta.

        Kortit poliisilaitokselle ja muutaman tiukan keskustelun jälkeen vaimolleni suomikortti henkilöautolle ja isolle moottoripyörälle.

        Siis ei sitä ennen koskaan ajanut isoa moottoripyörää mutta kortti ja siitä se sitten lähtikin hänen vastaohjauksensa sutjkkaasti kun osti uuden laatupyörän heti Sakkelta.


      • maksat sakot suoraan poliisille, vaan korttisi tai passisi takavarikoidaaan, viedään kulkuneuvon laatat, ja menet kiltisti maksamaan sakot poliisilaitokselle, yhden kerran olen päässyt niin että annoin 500 baht poliisille, ja jatkoin matkaa...

        Vaimoni ajaa ns. thaimaalaisittain, ja saa ainakin saman verran sakkoja vuodessa kuin minä koko aikana, hän katsoo vaan vihaisesti poliisiin, kiroaa jotain thaimaan kielellä, ja menee maksamaan sakot poliisilaitoselle, häneltä ei ole koskaan otettu korttia, eikä saanut virhepistetä, odottaa kiltisti vuoroaan... ja maksaa sakon, saa vielä aina alennusta maksuista 500 baht maksusta maksaa puolet korkeintaan 2/3 osaa, sit se kehuu kovaan ääneen että mukavaa kun poliisi antaa alennusta...


      • NumbaII kirjoitti:

        Resupetteri mä olen jo täällä.. Tänne ei nyt pääse kun Thaimaa ei ota vastaan. Korkein viranomainen sanoi juuri haastattelussa telkkarissa tämän.

        Et sinä ole, minä olen...


      • SENSSU kirjoitti:

        Hei ja tässä toisinpäin.

        Eteerisen kauniilla ei ollut voimassa olevia kortteja täällä aikoinaan.

        Kävi tekemässä ne testit autolle ja prätkälle appiukon hoitaen maasut jollekin päällikölle, että kortit heti ja näin tapahtui.
        Laitoinkin joskus kuvan kun ajoi skootterilla tehtäväänsä.

        Sitten suomeen ja kun oli muutaman kuukauden ollut, niin todistus että on ajanut päivittäin ja pari kaverin allekirjoitusta.

        Kortit poliisilaitokselle ja muutaman tiukan keskustelun jälkeen vaimolleni suomikortti henkilöautolle ja isolle moottoripyörälle.

        Siis ei sitä ennen koskaan ajanut isoa moottoripyörää mutta kortti ja siitä se sitten lähtikin hänen vastaohjauksensa sutjkkaasti kun osti uuden laatupyörän heti Sakkelta.

        terve Senssu.
        Vaimoni yritti vaihtaa thaikortin suomessa suomalaiseen ei onnistunut, itse opetin hänentä että pääsi ajokokeesta läpi, kaveri kävi kääntämässä thaiksi testin kysymykset, ja oli ilmeisesti kertonut oikeat vastaukset.

        Thaimaassa tilanne oli sitten huomattavasti vaikempi, minä sain thaikortin trafin todistuksella helposti, samalla todistuksella vaimo ei saannut koska hänellä oli aikaisemmin thaikortti, vedottiin milloin mihinkin, aloin jo kyllästymään, viimeisin urputus oli se että trafin todistuksessa pitää olla etusivulla vaimon valokuva, sitähän ei siinä ole, joten skannasin todistuksen ja liitin siihen valokuvan, homma meni sitten heittämällä läpi.

        Taitaa aika olla umpitollolle aika vaikeaa, kun noita kopiotunniksia nousuu pilvin pimein... hauskaa on kuitenkin se että sininen muuttuu harmaaksi ylläpidon toimesta, aika hörhöjä nämä reppanat.


      • Numball kirjoitti:

        terve Senssu.
        Vaimoni yritti vaihtaa thaikortin suomessa suomalaiseen ei onnistunut, itse opetin hänentä että pääsi ajokokeesta läpi, kaveri kävi kääntämässä thaiksi testin kysymykset, ja oli ilmeisesti kertonut oikeat vastaukset.

        Thaimaassa tilanne oli sitten huomattavasti vaikempi, minä sain thaikortin trafin todistuksella helposti, samalla todistuksella vaimo ei saannut koska hänellä oli aikaisemmin thaikortti, vedottiin milloin mihinkin, aloin jo kyllästymään, viimeisin urputus oli se että trafin todistuksessa pitää olla etusivulla vaimon valokuva, sitähän ei siinä ole, joten skannasin todistuksen ja liitin siihen valokuvan, homma meni sitten heittämällä läpi.

        Taitaa aika olla umpitollolle aika vaikeaa, kun noita kopiotunniksia nousuu pilvin pimein... hauskaa on kuitenkin se että sininen muuttuu harmaaksi ylläpidon toimesta, aika hörhöjä nämä reppanat.

        Jep.
        En enään muista suomen säännöksiä mutta thaikortilla saa ajaa jonkun määrätyn ajan suomessa, olisiko ollut yksi vuosi.
        Kortin saamisesta tapahtuneen tavoin oli poliisikin eri mieltä, mutta olin selvittänyt säännöt ja jouduinkin muutaman puhelun ja meilin asiassa hoitamaan.
        Lopulta joku päällikkö oli samaa mieltä kanssani ja ohjeisti asiassa, niin kortti tuli.
        Vaimoni ainoat toimenpiteet siis thaikortit jeppelaitokselle ja suomikortin ja thaikorttien nouto laitokselta.
        Jonkun kympin maksoi.
        Kilahtanut voi jatkaa nautintoaan, nyt noilla sinisillään, viimeksihän saman ruljanssin hoiti Nasuna, Neidillä on ongelmaa.


      • Numball kirjoitti:

        Thaimaassa ei ole mopoja kuten palstalla on kerrottu kaikki on moottoripyöriä alkaen 90cc, sinulla pitää olla suomalainen moottoripyörän ajokortti, ja kansainvälinen ajokortti tällä yhdistelmällä voit ajaa Thaimaassa 90 vrk, sen jälkeen sinun pitää anoa Thaiajokortti.

        Thaiajokortin myöntää kuljetus ja liikennevirasto toimipisteestään, tarvitset lääkärin todistuksen, osoitetodistuksen ja rajusti seikkailu mieltä, sinun pitää läpäistä tietokonetesti joka on englanninkielinen, ei kauhean vaikea, ensimmäinen kortti on kaksi vuotta toinen viisi vuotta, tämä hieman vaihtelee muutama vuosi sitten ensimmäinen kortti oli vuosi toinen kaksi kolmas viisi vuotta. kortti myönnetään syntymäpäivääsi asti joko kaksivuotta tai viisi vuotta, jossain toimistoissa katsotaan vielä liikenneturvallisuus videoita, lisäksi on etäisyysmittaus, ja ns. liikennevalo testi.

        Toinen vaihtoehto millä saat kortin on tilata trafilta ajokorttitodistus, täällöin sinun ei tarvitse tehdä tuota tietokone koetta se on omalla tavalla haastava, mutta pakkotehdä jos sinulla ei ole moottoripyörän ajokorttia suomessa.

        "Thaiajokortin myöntää kuljetus ja liikennevirasto toimipisteestään, tarvitset lääkärin todistuksen, osoitetodistuksen ja rajusti seikkailu mieltä, sinun pitää läpäistä tietokonetesti joka on englanninkielinen, ei kauhean vaikea, ensimmäinen kortti on kaksi vuotta toinen viisi vuotta, tämä hieman vaihtelee muutama vuosi sitten ensimmäinen kortti oli vuosi toinen kaksi kolmas viisi vuotta"
        Melkoisen vanhaa tietoa numballilla, itse hankin thai korttini 2017 ja jo silloin se myönnettiin ajalle 2 2 5 vuotta. Ei tarvinnut tehdä mitään tietokonetestejä, eikä sekkailumieltäkään tarvittu. Värinäkö ja reaktiotesti, lääkärintodistus, asuinpaikkatodistus, kopiot passista ja kv kortti. Aikaa meni reilu tunti koko hommaan ja kortti maksoi muistaakseni 130 bahtia kipale. Kortin pystyy uusimaan 3 kuukautta ennen vanhan umpeutumista, tämä pari viikkoa vanhaa tietoa land transport officesta..
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.


    • Anonyymi

      Väsyttävää lätinää. Murkkuikäisen savolaistytön (tai sille tasolle taantuneen) mopohaaveita ketju täynnä.
      Se on mukavaa. Elämässä pitää olla haaveita ja unelmia. Ne auttaa jaksamaan. Scoopy Doo mopot on suosittuja tyttöjen keskuudessa ja sitten jos vielä laittaa kypärään trendikkäät kisun tupsukorvat kiinni niin se on oikeinkin söpöä.

      Omassa prätkässäni täällä Suomessa on 204 hevosta ja kulkee ykkösvaihteella 148kmh. Huiput noin 320kmh ja 0-200 taittuu noin viidessä sekunnissa kuskista riippuen.

      • Voi rakas sinua taasen.
        Kirjoituksesi osoittaa ainakin minulle juuri sen asennevamman miksi turhan moni on mullan alla.
        Tottakai voimapyörät on kuten kerroit, mutta kun kaikki maailmassa ei täydy olla näkökannalta kolmesataakerholainen.
        Ajatteleppa näkökulmasta vaikka että omistat tuon Busasi tms. useita vuosia ja ajelet ahkeraan suomen suvessa, montako sekuntia pyörän elinaikana sen vauhti on esim. yli 250 km/h.
        Mulla on ollu useita tuplaäxxiä ja toki nautin, mutta aikansa kutakin.
        Toinen esimerkki vaikka nämä vimpan päälle viritetyt japanilaiset tai bemut täällä thaimaassa.
        Mahtavaa kuunnella kun autosta lähtee sellaiset saundit että arvata vaan voi montako sataa heppaa, mutta koska ne hepat on töissä ? Hyvin harvoin.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Voi rakas sinua taasen.
        Kirjoituksesi osoittaa ainakin minulle juuri sen asennevamman miksi turhan moni on mullan alla.
        Tottakai voimapyörät on kuten kerroit, mutta kun kaikki maailmassa ei täydy olla näkökannalta kolmesataakerholainen.
        Ajatteleppa näkökulmasta vaikka että omistat tuon Busasi tms. useita vuosia ja ajelet ahkeraan suomen suvessa, montako sekuntia pyörän elinaikana sen vauhti on esim. yli 250 km/h.
        Mulla on ollu useita tuplaäxxiä ja toki nautin, mutta aikansa kutakin.
        Toinen esimerkki vaikka nämä vimpan päälle viritetyt japanilaiset tai bemut täällä thaimaassa.
        Mahtavaa kuunnella kun autosta lähtee sellaiset saundit että arvata vaan voi montako sataa heppaa, mutta koska ne hepat on töissä ? Hyvin harvoin.

        Onko täällä thaimaassa-miehen kamera aina vaan edelleen rikki täällä thaimaassa?
        https://aijaa.com/X4r2Ae Täällä Thaimaassa täällä ei ole betoniviihdettä vaan kiviviihdettä luonnonpuistossa. Saako tällainenkin viihde sinut kiroilemaan ja manaamaan vimmatusti?
        SS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä thaimaassa-miehen kamera aina vaan edelleen rikki täällä thaimaassa?
        https://aijaa.com/X4r2Ae Täällä Thaimaassa täällä ei ole betoniviihdettä vaan kiviviihdettä luonnonpuistossa. Saako tällainenkin viihde sinut kiroilemaan ja manaamaan vimmatusti?
        SS

        No hei tuplaässä, miksi mulle kiukuttelet, lausuinhan ihan ok sun tonttuvauvastasikin.
        Kaunis nainen tuossa kuvassasi, joka lienee poistuvan pian koska kasvot kuvassa.
        Kovin teillä rakkailla nuo sanankäytöt yhteneviä.
        Mulla hieman toiset viihteet kuin Pattayan rakkailla.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        No hei tuplaässä, miksi mulle kiukuttelet, lausuinhan ihan ok sun tonttuvauvastasikin.
        Kaunis nainen tuossa kuvassasi, joka lienee poistuvan pian koska kasvot kuvassa.
        Kovin teillä rakkailla nuo sanankäytöt yhteneviä.
        Mulla hieman toiset viihteet kuin Pattayan rakkailla.

        Kerro niistä viihteistä tarkemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä thaimaassa-miehen kamera aina vaan edelleen rikki täällä thaimaassa?
        https://aijaa.com/X4r2Ae Täällä Thaimaassa täällä ei ole betoniviihdettä vaan kiviviihdettä luonnonpuistossa. Saako tällainenkin viihde sinut kiroilemaan ja manaamaan vimmatusti?
        SS

        Kerrankin hieno kuva kuvauksellisista kohteista eikä mitään passinkansi ja mukikuvia!


    • Anonyymi

      Tarvitsenko rollaatoriini Thaimaassa mopokortin, koska siihen on asennettu apomoottori?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      377
      4456
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      282
      2483
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      141
      1771
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1544
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1453
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1295
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1206
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      40
      1156
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1053
    Aihe