Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuvottavaa,+sairasta:
https://yle.fi/uutiset/3-10710906
28.03.2019 16:49
Minusta+taas+tuntuu,+että+mitä+nopeammin+hunkszit,+tai+kaltaisensa+katoavat+tältä+maapallolta,+sitä+nopeammin+maapallo,+tai+aninakin+tämä+keskustelupalsta+,+pelastuvat.
28.03.2019 00:38
Minä+en,+jos+jonkin+asian+puolesta+olisin+valmis+taistelemaan+viimeiseen+hengenvetoon,+niin+se+on+lasten+suojeleminen+aikuisten+pahuudelta.
Aina,+kun+jotain+tällaista+tapahtuu,+toivoisin+että+Suomen+lainsäädännössä+olisi+edelleen+kuolemantuomio.+Nyt+nuo+ihmishirviöt+pääsevät+liian+vähällä.++Onneksi+Suomen+vankiloissa+on+edelleen+oma+kastijakonsa.++Se,+mikä+jää+oikeuslaitoksilta+tekemättä,+se+toteutuu+siellä.
28.03.2019 00:04
Sinulla+on+täysin+sairaita+mielipiteitä.
27.03.2019 23:58
Luinko+uutisen+oikein,+että+epäillyt+on+kuulustelujen+jälkeen+päästetty+vapaalle+jalalle?++Jos+näin+on,+toivottavasti+jokamiehen+oikeus+toteutuu,+he+päätyvät+"saunan+taa",+ja+joku+tekee+niinkuin+tehtävä+on.
Tämä++on+jo+pahuus+potenssiin+sata.++Ihmishirviöitä.
27.03.2019 23:57
En+tunne+asiaa,+mutta+luulen,+että+aika+monta+asiantuntijaa+kuullaan,+ennekuin+sellainen+operaatioiden+sarja+käynnistetään.++Kysehän+ei+ole+mistään+pikkujutusta.
Toivottavasti+tietty+ikä+ja+kypsyys+vaaditaan+noin+suureen+muutokseen.++Nuoret+nykymaailmassa+elävät+sellaisen+tietotulvan+keskellä,+että+hämmennys+saattaa+olla+suuri.++Toivon+hartaasti+heille+kasvamisen+rauhaa,+ja+sitten+kun+päätös+on+valmis+ja+lopullinen,+kaiken+tuen+ja+turvan+sen+toteuttamiseen.++Ja+läheisten+hyväksynnän.
27.03.2019 00:01
Numeroni+on+salainen,+ja+älykännyssäni+on+niin+hyvät+estot,+että+hyvä+kun+lapset+ja+ystävät+saavat+äänensä+kuuluville.
26.03.2019 23:54
Ihan+hyvä+pointti.++Minullakin+oli+täällä+vanha+kone,+joka+pesi+ja+pesi,+ja+vei+paljon+sähköä.++Otin+koneesta+ulkomitat,+ja+niiden+kanssa+paikalliseen,+suureen+tavarataloon,+ja+niiden+elektroniikkaosastolle.++Luotan+heihin,+siellä+toimivat+takuut+ja+asennuspalvelut.++Olin+etukäteen+tutkinut+valikoiman,+ja+valinnut+koneen,+jonka+ostaisin.++Asiakaspalvelutiskillä+myyjä+selasi+tietokonetta,+ja+sanoi,+että+heillä+olisi+9+kg:n+pesukone,+joka+vielä+parempi,+samat+ulkomitat.++Sanoin+ok,+maksoin,+ja+sovittiin+toimitus.
Seuraavana+päivänä+tulivat+miehet,+nostivat+vanhan+koneeni+kylpyhuoneesta+käytävälle.++Toivat+uuden+koneen+sisälle.++Alkoivat+viedä+sitä+kylpyhuoneeseen.++VOI+hitsi!++Ei+mahdu.++Pesukoneessa+oli+iso,+paksu+luukku.++En+ollut+nähnyt+koko+konetta+kaupassa,+olisinko+kiinnittänyt+siihen+luukkuun+riittävästi+huomiota.++Se+luukku+toi+ne+muutamat+lisäsentit.++Sanoin+miehille,+ettei+ole+muuta+keinoa+kuin+viedä+kone+takaisin,+ja+perua+kauppa.
Mutta+kyllä+miehet+ovat+viisaita,+kaikki+kunnioitus+luomakunnan+kruunuille.++He+keksivät,+että+nostetaan+kylpyhuoneen+ovi+pois+saranoiltaan,+niin+saadaan+lisäsentit.++Ja+niin+he+tekivät,+ja+kuinka+ollakaan+kone+saatiin+siitä+ovesta+sisälle.++Asennettiin+paikalleen,+ovikin+pantiin+takaisin+saranoilleen.++Suuri+kivi+putosi+sydämeltäni.++Maksoin+neuvokkaille+miehille+vaivanpalkkaa.++Lopputulos,+tyytyväinen+asiakas,+tyytyväiset+asentajat.++Ja+aivan+ihana+pesukone,+josta+voi+valita+vaikka+minkälaisen+ohjelman+,+lyhyen,+pitkän,+tai+vielä+pidemmän.++Linkoaa+hyvin,+on+lähes+äänetön.
Loppu+hyvin,+kaikki+hyvin.++Muistakaa+ottaa+myös+luukku+huomioon!
26.03.2019 23:48
Mastercard+Gold+on+mukana+silloin+jos+lähden+isommille+ostoksille,+muuten+se+on+täällä+asunnolla.
Jos+Suomesta+mukana+tuomani+käteinen+loppuu,+käyn+nostamassa+luotettavassa+paikassa+olevalta+automaatilta+debit-kortilla+rahaa.++Kolmen+kuukauden+aikana+käteistä+kuluu+jonkin+verran,+kaikissa+paikoissa+en+viitsi+mastercardiani+vilautella.+Debitkortilla+nostaessa+menee+vain+hyvin+pieni+provisio.++Minulla+on+aina+ainakin+kaksi+korttia+täällä,+joskus+kolmekin.++Mastercardistani+poistatin+debit-ominaisuuden,+ihan+turvallisuussyistä.
Espanjan+pankkitilille+lähetän+vain+sen+verran+rahaa,+että+suoraveloitukset+pyörivät.++EU:n+uusien+säännösten+takia+en+meinannut+saada+pankista+rahaa+ulos,+tarvitsin+monta+tuhatta+käteistä+remontin+takia,+ja+olin+sitä+varten+siirtänyt+Suomesta+isomman+summan+rahaa.
26.03.2019 21:56
Sinulla+on+hyvät+unenlahjat,+onnittelen.++Niitä+ei+ole+kaikille+suotu.++
Hyvä+ystäväni+sanoo,+että+häntä+on+siunattu+kahdella+asialla,+on+saanut+hyvän+ruokahalun,+ja+hyvät+unenlahjat.
Itselläni+ei+kumpiakaan.
25.03.2019 23:54
Rietas+ja+kaunis+on+jonkun+suomalaisen+iskelmätähden+biisi.++Sinne+vaan!+peukku.
25.03.2019 23:51
Kun+on+nähnyt+kaikenlaista,+(lukitusta)++opettajainhuoneesta+on+viety+kortti+käsilaukusta,+junan+naulaan+laitetun+takin+taskusta+sinne+unohtunut+lompakko,+ja+sata+muuta+ihan+oikeaa+tarinaa,+ei+mitään+satuja,+ja+mitä+kaikkea+kivaa+sillä+kortilla+on+saatukaan+tehdyksi.++Onneksi+ei+ole+enää+"mankeleita",+ja+varoitukset+saadaan+elektronisesti+nopeasti.++Mutta+siinä+välissä+on+nytkin+se+pieni+viive,+jolloin+uhri+ei+tiedä,+mitä+on+tapahtunut
Luin+paikallisesta+lehdestä+käsityökerhon+junamatkasta+Barcelonaan,+ja+miten+sen+kerhon+jäsenet+olivat+lopulta+rahattomia,+passittomia+ym.++On+myös+henkilökohtainen+kokemus+täällä.++Olen+siis+suorastaan+vainoharhainen,+kun+tiedän,+miten+ovelia+ovat+ammattilaiset.++En+siis+usko+ja+luota+mihinkään.
25.03.2019 23:47
..ja+sen+jälkeen+maailma+onkin+sitten+avoin+sille+kortille.
25.03.2019 23:37
Saman+asian+kysyin.++Kysyin+myös,+miksi+ajatte+tätä+lähimaksuominaisuutta+kuin+käärmettä+pulloon.++Perustelivat+turvallisuudella,+ei+kukaan+kurki+PIN-koodiasi.++Ja+PAH,+jos+lompakkosi+varastetaan,+ei+kun+heti+tekemään+kiireesti+50+euron+ostoksia+siellä+sun+täällä.
Muutin+verkkopankissa+turvarajat+niin+pieniksi,+että+ehtisin+tehdä+kortin+sulkemisen,+jos+se+varastettaisiin.++Ja+tiedän,+että+sitten+käy+taas+hassusti,+kun+olen+ostoksilla+Malagan+Ikeassa,+eikä+kone+huoli+korttiani,+olen+unohtanut+ennen+lähtöä+muuttaa+käyttöalueeksi+Euroopan,+näin+on+käynyt+pari+kertaa.
Kohta+alan+käyttää+maksuvälineenä+oravannahkoja.++Onko+kellään+myydä+halvalla?
25.03.2019 23:35
Google,+kaikkien+viisasten+äiti:
https://www.kivikylan.fi/tuotteet/perinnemakkarat/laukkamakkara
näyttää+raakamakkaralta,+oikeassa+olet.
25.03.2019 13:00
@+anonyymi_W222
Voi+vitsi,+juuri+huomasin+tuon+kirjoitusvirheen,+ovat+e++ja+ässä+liian+lähekkäin,+kun+nopeasti+kirjoittaa.++Pitäisi+panna+tähän+joku+oikolukuohjelma...
Pyydän+nöyrästi+anteeksi+huolimattomuuttani.
Risteilyistä+oli+todellakin+kyse,+kuten+fiksuimmat+huomasivat.
25.03.2019 12:52
Itsekin+olen+käyttänyt+laivoja+vain+matkustamiseen,+Suomella+meri+välissä,+meni+länteen+tai+etelään.++Olen+matkustanut+laivalla+Saksaan,+Viroon+ja+Ruotsiin.++Kreikassa+tehnyt+monia+merimatkoja+saarten+välillä.++Espanjassakin+vain+matkoja+saarten+välillä.+
Monta+kuukautta+kestävälle+risteilylle+minua+ei+saisi+kirveelläkään.
Estonian+onnettomuuden+jälkeen+en+voinut+matkustaa+laivalla+Ruotsiin+moneen+vuoteen.++Myöhemminkään+en+ole+osannut+nukkua+siellä+laivalla+silmäystäkään.++Siksi+on+viisainta+lentää+,aina+kun+se+on+mahdollista.
25.03.2019 00:44
Voisit+samaan+aikaan+kysyä.+"Kuinka+paljon+pystyi+pieni+tyttö+päivän+aikana+haravoimaan?"
Olin+kesällä+hoidossa+rakkaan+Hilma-tädin+luona+Hattulassa.++Siellä+kesällä+pellolla+niitettiin,+minä+pienenä+tyttönä+olin+haravoimassa.++Aurinko+porotti.
Parhaiten+muistan+ne+päiväkahvihetket,+heinäseipääseen+nojaten,+korista+kahveeta,+ja+tuoretta+hiivaleipää.++Oli+kesä!
Paljonko+haravoin,+ei+mitään+käsitystä.++Aika+monta+seipäällistä.
25.03.2019 00:34
Katsonpa+kyseisen+Nybergin+huomenna,+tänään+en+ehtinyt.
Mielenkiintoista+saada+tutkimukseen+tukeutuvaa+tietoa.
Itselläni+vain+kokemusperäinen+"mutu-tuntuma".++Olen+huomannut+tunneperäisiä+kommentteja,+ja+sitten+joitain+hieman+rationaalisempia.++Emme+ole+yksi+lauma+yli+kuusikymppisiä,+valmiutemme+tuottaa+luettavaa+tekstiä+vaihtelevat.
Kumpi+painaa+kupissa+enemmän,+tunne+vai+järki?
25.03.2019 00:25
Millä+lailla+se+käristemakkara+eroaa+länsi-suomalaisesta+laukkamakkarasta?
Huomasin,+että+kaksi+vastausta+kysymykseeni+oli+poistettu,+ihmettelin.
25.03.2019 00:08
10 / 42