Käytätkö lähimaksua

Vanhan.varovaisuutta

Pankista tuli ilmoitus että lähimaksumäärä nousee 50iin. Se aktivoidaan ensimmäisellä kerralla syöttämällä tunnusluku. Hyvä niin. Aikanaan kun 25 euron lähimaku tuli, se aktivoitui vain kun sitä ekakerran käytti ilman tunnuslukua. Ostin ravintolassa oluen, kassa nappasi kortin kädestäni ja käytti lähimaksua, Närkästyin niin että meinasin riveleistä tarttua.
En ota lähimaksua käyttöön. Jos pudotan kortin niin sitä ei voi käyttää. Viime viikolla olin pudottanut auton avaimet. Nuori herra soitti ovikelloa ja toi avaimet, oli kierrellyt lähistöllä ja huomannut, minkä auton ovet avaimella räpsähtävät auki. Ihana kun on rehellisiä ihmisiä.

72

2263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En käytä, en ole koskaan käyttänyt.
      Pidän sen verran kolikoita mukana, ettei kovin pieniä summia tarvitse kortilla maksaa.
      Toisaalta en ole koskaan niin kiirinenkään, etten ehtisi naputtelemaan niitä neljää numeroa.

Tilanne voi joskus muuttua kun kolikoistani ei ole maksuvälineeksi, sittenkin naputtelen ja naputtelen pinnejäni.

• TarkkanaPitääOlla

Lähimaksu askarruttaa nimenomaa, jos kortti joutuu vääriin käsiin.
      Missä kulkee raja, kuinka monta kertaa sillä voi maksella vaikka vuorokauden / viikon aikana?
      Nordea sanoo: "Tunnuslukua pyydetään myös satunnaisesti myös lähimaksuissa turvallisuussyistä, joten lähimaksu on turvallinen käyttää."
      Kyllä viidenkympin ostoillakin toisen tiliin hyvän loven saa aikaan, jos vaan pääsee korttia vilauttelemaan useamman kerran.

• hytinäx1

Miksi siitä piti närkästyä jos maksu otettiin lähimaksulla? Kun maksaa lähimaksulla, saatko sinä maksukuittia? Kannattaisi ehkä olla kaksi erilaista tiliä ja korttia, yksi jota käytetään lähimaksuihin ja toinen joka on niihin suurempiin ostoksiin. Näin ei olisi menetys niin tuntuva jos joku sattuisi nappaamaan sen lähimaksukortin ja käyttämään sitä vääriin tarkoituksiin.

• Vanhan.varovaisuutta

Siksi närkästyin kun pankkikorttini asioista päätän minä eikä kapakan kassa.

• Olisin närkästynyt myös.
        Sitäpaitsi kassa teki laittomasti. Ei toisen pankkikorttia saa käyttää.

• Anonyymi

KUITTI tulee samalla tavalla kuin ennenkin.

• bobgeldof

Lähimaksu mielestäni kätevä ja nopea. Sen verran pitää huolehtia ettei sitä kukaan nappaa, itseasiassa voi sitä väärinkäyttää vaikkapa bussissa tms. joillakin ketkuilla on jo niitä lukijoita mukanaan, siksi korttitaskun/kotelon tulee olla suojattu.

• Kortillehan voi itse määritellä verkkopankissa vuorokautiset ostorajat, joten jos rajat ovat matalat, ei kovin suurta vahinkoa voi tulla lähimaksullakaan ja kortinhan voi sulkea kun huomaa sen kadonneeksi ja sulku tulee heti voimaan. En näe kovinkaan suurta vaaraa tuossa lähimaksussa ja käytän sitä paljon. Oma vika on jos mahdollistaa korkealla vuorokautisella ostorajalla suuren määrän ostoksia ja käsittelee korttia niin huolimattomasti ettei huomaa jos se katoaa. Tosin eihän 50 eurolla per ostokerta kummoisiakaan ostoksia yhdellä kerralla tee, mutta harmittaahan se jos joku pääsee sillä edes vähänkin ostelemaan.

• Heikunkeikku

Kyllä käytän lähimaksua. Se on hyvin kätevä ja nopea.
      Joskus kun loppusumma on karvan verran yli 25 euroa, niin aattelee ittekseen, että Pah pirhana viete, nyt mun pitää naputtaa tunnusluku. Mukamas vie niin paljon aikaa näpytellä 4 numeroa.

• mimmimum-..mi

Aloin myös käyttämään vuoden alusta ...lähimaksua...on se näppärää..
      Eilen kun menin verkkopankkiin ....tuli vähän kummallinen olo ...kun kyseltiin liuta kysymyksiä ennen kuin pääsi pankkiin.....mutta se oli jokinlainen päivitys ja samalla turvallisuus kysymys koko asia.

• epä-ily

Just niin epäilyttävä. Ei ole koskaan ( 50 vuoteen ) ollut moista.
        Mikä pankki?

• mimmimum-..mi
        epä-ily kirjoitti:

Just niin epäilyttävä. Ei ole koskaan ( 50 vuoteen ) ollut moista.
        Mikä pankki?

Nordea....kyllä ne tiedot päivitystä tarvitsikin...pankit ovat kai vähän varpaillaan tästä rahanpesujutusta....

• Tarkistaisin
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Nordea....kyllä ne tiedot päivitystä tarvitsikin...pankit ovat kai vähän varpaillaan tästä rahanpesujutusta....

Eipä ole minultakaan koskaan netissä tietoja kyselty ja olen kolmen pankin asiakas. Kyllä soittaisin pankkiin ja kysyisin. Nordean asiakas en ole tällä hetkellä. Sain kerran säästöpankista nettikyselyn. Kysyin asiaa, heiltä ei kuulemma koskaan kysellä netissä tietojen päivitystä. Ainoa mitä saatetaan kysyä on asiakkaan neuvottelukäynnin jälkeen asiakastyytyväisyyskysely. Mutta enpä tämän kummemmin asiaa jankuta, jos Nordealla todella on tällainen tapa.

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Joo minäkin vastasin moniin kysymyksiin että pääsin verkkopankkiin. Tästä on jo aikaa mutta minunkin pankkini on Nordea. Ehkä tämä rahanpesujuttu voi olla taustalla.

• äijä-

-käytän lähimaksua, sama tieto tuli et nousee, on kyllä pärjätty 25:kin, eikä siinä kauaa mee, kun tarvittavat luvut naputtelee jos tarvii, varsinkin kun ei ole mitään bonus-, tai asiakaskortteja kaikenkarvaisia. Se on kyllä aika olematon riski, et joku jossain bussissa tai jossain voi käyttää jollain vempaimella toisen korttia, aika mahdotonta käytännössä, se on tutkittu. Ja jos kadottaa kortin, niin ei sitä välttämättä joku onneton hyväkäs aina ole ekana löytämässä, kyl rehellisiä ihmisiä sentään on suuri valtaenemmistö kansalaisista, tämä on elämänkokemustietoa.

• HakekaaNytJoKätilö

Joo, eihän meillä Suomessa kukaan kopioi korttitietoja skannerilla, eihän....
        Se on vaan ulkomailla.

• äijä-
        HakekaaNytJoKätilö kirjoitti:

Joo, eihän meillä Suomessa kukaan kopioi korttitietoja skannerilla, eihän....
        Se on vaan ulkomailla.

-ulkomaiset liigat on noita tehneet, ei suomalaiset.
        -suurempi vaara on saada räystäältä lunta ja jäätä niskaan....kuin....

• ootte-te-uskovaisia-hah
        äijä- kirjoitti:

-ulkomaiset liigat on noita tehneet, ei suomalaiset.
        -suurempi vaara on saada räystäältä lunta ja jäätä niskaan....kuin....

voin kertoa, että niinkin lähellä kuin virossa ja baltian maissa kortteja kopioidaan.
        voin myös kertoa, että suomessa liikkuu tyyppejä skannereiden kanssa napsimassa ihmisten korttitietoja niin busseissa, junissa kuin muissakin julkisissa välineissä, puhumattakaan kauppakeskuksista. etälukeminen taskujen ja laukkujen läpi on helppoa kuin heinän syöminen suupieliä mutristaen.

• ostakunnonkukkaro
        ootte-te-uskovaisia-hah kirjoitti:

voin kertoa, että niinkin lähellä kuin virossa ja baltian maissa kortteja kopioidaan.
        voin myös kertoa, että suomessa liikkuu tyyppejä skannereiden kanssa napsimassa ihmisten korttitietoja niin busseissa, junissa kuin muissakin julkisissa välineissä, puhumattakaan kauppakeskuksista. etälukeminen taskujen ja laukkujen läpi on helppoa kuin heinän syöminen suupieliä mutristaen.

Kannattaa ostaa sellainen rahapussi joka on suojattu niin ei pääse skannaamaan mitään pussissa olevaa korttia....itse ostin sellaisen rahapussin eikä se maksanut sen enempää kuin suojaamaton.....kätevä kun ei tarvitse erikseen suojakoteloa pankkikortille.

• Patja-pankkina-hyvä

Käytän VAIN käteistä.

• Kortti tuli Nordeasta, missä on lähimaksu.
        Pyytämättä ja yllättäen.
        En halua lähimaksukorttia.
        Miten pääsen siitä eroon?
        Menemättä pankkiin.
        Enkä maksa uutta korttia.

• Bitti-ei-oo-hitti

On kai sinulla nettipankki.
        Sivu auki ja valinta "kortit".
        Sieltä saanee kytkettyä pois.

Vai onko korttisi sellainen, että siinä on lähimaksu ominaisuus eli valmius?
        Se täytyy hyväksyä erikseen jos ottaa lähimaksun käyttöön.
        Onhan kaikissa korteissa nykyisin lähimaksuvalmius - jopa puhelimissa.

• lähimaksu
        Bitti-ei-oo-hitti kirjoitti:

Lähimaksuvalmius tuli uudessa kortissa, kun vanhan pvm meni umpeen.
        Ei lähimaksua saa pois. Soitin pankkiin.
        Pitäisi tilata joku toinen kortti ja maksaa siitäkin vuosimaksu, jos kahta pitää.

• Bitti-ei-oo-hitti kirjoitti:

Bitti
        On nettipankki.
        Kortti joka tuli on varustettu merkillä, joka oikeuttaa lähimaksuun.
        En halua sitä korttia, koska olen vanhemmiten tullut hyvin hajamieliseksi.

Menin pankin sivuille ja en löytänyt kohtaa, mistä saan lähimaksumerkin poistettua.
        Tai uuden tavallisen, ilmaisen kortin.

Kännyllä kyllä maksan, joskus.
        On kolmen pinnin takana maksaminen.
        Ei ihan iisi.

Minulla on toinen Nordean Visa Electron kortti, ilman lähimaksumerkkiä.
        Se on paljon huolettomampi.

Miksi pankki väkisin tyrkkää lähimaksukortteja?
        En tajua.

• flegmaatti
        2lesken kirjoitti:

Bitti
        On nettipankki.
        Kortti joka tuli on varustettu merkillä, joka oikeuttaa lähimaksuun.
        En halua sitä korttia, koska olen vanhemmiten tullut hyvin hajamieliseksi.

Menin pankin sivuille ja en löytänyt kohtaa, mistä saan lähimaksumerkin poistettua.
        Tai uuden tavallisen, ilmaisen kortin.

Kännyllä kyllä maksan, joskus.
        On kolmen pinnin takana maksaminen.
        Ei ihan iisi.

Minulla on toinen Nordean Visa Electron kortti, ilman lähimaksumerkkiä.
        Se on paljon huolettomampi.

Miksi pankki väkisin tyrkkää lähimaksukortteja?
        En tajua.

Kävin juuri jättämässä NORDEAn sivulle kyselyn lähimaksun poistamisesta minun ja vaimoni rinnakkaislkortista.
        Emme ole käyttäneet kertaakaan ja nyt huomasimme sen tulleen pyytämättämme kullitettujen korttien uusmisen yhteydessä.

• same.thing
        flegmaatti kirjoitti:

Kävin juuri jättämässä NORDEAn sivulle kyselyn lähimaksun poistamisesta minun ja vaimoni rinnakkaislkortista.
        Emme ole käyttäneet kertaakaan ja nyt huomasimme sen tulleen pyytämättämme kullitettujen korttien uusmisen yhteydessä.

Kerro täällä miten kävi.

• flegmaatti
        same.thing kirjoitti:

Kerro täällä miten kävi.

Nordea ilmoitti, ettei lähimaksua voi poistaa!!!!!!!!!!!!!!

• flegmaatti kirjoitti:

Nordea ilmoitti, ettei lähimaksua voi poistaa!!!!!!!!!!!!!!

Saman asian kysyin. Kysyin myös, miksi ajatte tätä lähimaksuominaisuutta kuin käärmettä pulloon. Perustelivat turvallisuudella, ei kukaan kurki PIN-koodiasi. Ja PAH, jos lompakkosi varastetaan, ei kun heti tekemään kiireesti 50 euron ostoksia siellä sun täällä.

Muutin verkkopankissa turvarajat niin pieniksi, että ehtisin tehdä kortin sulkemisen, jos se varastettaisiin. Ja tiedän, että sitten käy taas hassusti, kun olen ostoksilla Malagan Ikeassa, eikä kone huoli korttiani, olen unohtanut ennen lähtöä muuttaa käyttöalueeksi Euroopan, näin on käynyt pari kertaa.

Kohta alan käyttää maksuvälineenä oravannahkoja. Onko kellään myydä halvalla?

• suvenkorento12 kirjoitti:

Saman asian kysyin. Kysyin myös, miksi ajatte tätä lähimaksuominaisuutta kuin käärmettä pulloon. Perustelivat turvallisuudella, ei kukaan kurki PIN-koodiasi. Ja PAH, jos lompakkosi varastetaan, ei kun heti tekemään kiireesti 50 euron ostoksia siellä sun täällä.

Muutin verkkopankissa turvarajat niin pieniksi, että ehtisin tehdä kortin sulkemisen, jos se varastettaisiin. Ja tiedän, että sitten käy taas hassusti, kun olen ostoksilla Malagan Ikeassa, eikä kone huoli korttiani, olen unohtanut ennen lähtöä muuttaa käyttöalueeksi Euroopan, näin on käynyt pari kertaa.

Kohta alan käyttää maksuvälineenä oravannahkoja. Onko kellään myydä halvalla?

Minulla on ulkomaanmatkoja varten Mastercard, ei tarvitse muistaa tavallista pankkikorttia ennen matkaa muutella. En ota tavallista pankkikorttiani edes matkoille mukaan.

• pal kirjoitti:

Minulla on ulkomaanmatkoja varten Mastercard, ei tarvitse muistaa tavallista pankkikorttia ennen matkaa muutella. En ota tavallista pankkikorttiani edes matkoille mukaan.

Mastercard Gold on mukana silloin jos lähden isommille ostoksille, muuten se on täällä asunnolla.
        Jos Suomesta mukana tuomani käteinen loppuu, käyn nostamassa luotettavassa paikassa olevalta automaatilta debit-kortilla rahaa. Kolmen kuukauden aikana käteistä kuluu jonkin verran, kaikissa paikoissa en viitsi mastercardiani vilautella. Debitkortilla nostaessa menee vain hyvin pieni provisio. Minulla on aina ainakin kaksi korttia täällä, joskus kolmekin. Mastercardistani poistatin debit-ominaisuuden, ihan turvallisuussyistä.

Espanjan pankkitilille lähetän vain sen verran rahaa, että suoraveloitukset pyörivät. EU:n uusien säännösten takia en meinannut saada pankista rahaa ulos, tarvitsin monta tuhatta käteistä remontin takia, ja olin sitä varten siirtänyt Suomesta isomman summan rahaa.

• suvenkorento12 kirjoitti:

Mastercard Gold on mukana silloin jos lähden isommille ostoksille, muuten se on täällä asunnolla.
        Jos Suomesta mukana tuomani käteinen loppuu, käyn nostamassa luotettavassa paikassa olevalta automaatilta debit-kortilla rahaa. Kolmen kuukauden aikana käteistä kuluu jonkin verran, kaikissa paikoissa en viitsi mastercardiani vilautella. Debitkortilla nostaessa menee vain hyvin pieni provisio. Minulla on aina ainakin kaksi korttia täällä, joskus kolmekin. Mastercardistani poistatin debit-ominaisuuden, ihan turvallisuussyistä.

Espanjan pankkitilille lähetän vain sen verran rahaa, että suoraveloitukset pyörivät. EU:n uusien säännösten takia en meinannut saada pankista rahaa ulos, tarvitsin monta tuhatta käteistä remontin takia, ja olin sitä varten siirtänyt Suomesta isomman summan rahaa.

Käteistä pitää tietenkin olla jonkun verran, mutta kortilla maksan. Minullakaan ei ole kortissa debit-ominaisuutta, kortin lasku menee maksuun tililtäni kuten muutkin laskut.

• flegmaatti

En käytä! Maksan kaiken mahdollisen luottokortin maksuaikaominaisuudella.
      Matkoillamme ja Espanjassa vaimoni maksaa käteisellä kahvila- ja baarilaskut.

• Kyllä.
      Minä pidän paljon kassa-neideistä.
      Heilutan heille kaukaa myöskin.
      Kun poistun kaupasta.
      Neidit kun sanovat aina:
      Nyt voitte näpötellä.
      Kääntävät koneensakin minuun päin.

H.

• Hallaahon.äänestäjä44

"Miksi pankki väkisin tyrkkää lähimaksukortteja?
      En tajua. "

"Näin teet lähimaksun

Maksaessasi lähimaksuominaisuudella varustetulla kortilla ensimmäistä kertaa, syötä kortti maksupäätteeseen ja näppäile tunnuslukusi.

Debit-lähimaksu tulee aktivoida debit-ostolla ja credit-lähimaksu credit- eli luotolla ostolla.

Korttisi lähimaksuominaisuus on nyt aktivoitu, ja voit jatkossa maksaa pieniä ostoksia ilman tunnusluvun näppäilyä.

• e.lä.mä

Kortilla olen maksanut vuosia, tietenkin täytyy lyödä oma tunnus, monet vain vilauttavat puhelinta ja sillä siisti on se pieni kuva kortti paikan vieressä kai toimii.... ei nordea, toiminut joka maassa.

• henrjii

eipä tuu käytettyä, mä vaan maksan sillä,

• Sikiinit

Kielsin omasta kortista lähimaksun. Käytän pienissä ostoksissa käteistä, ja pidän kotona muutaman satasen reserviä kaiken varalta.

• korttikammo

@Sikiinit

Mistä pankista saa kortin, johon ei kuulu pakollisena kylkiäisenä lähimaksua?

• Heikunkeikku
        korttikammo kirjoitti:

@Sikiinit

Mistä pankista saa kortin, johon ei kuulu pakollisena kylkiäisenä lähimaksua?

Mitä sillä on väliä, vaikka kylkiäisenä on lähimaksu, koska eihän sitä lähimaksua tarvitse käyttää.
        Mullakin meni oma aikansa, etten lähimaksua käyttänyt, koska unohdin aina sen toiminnon.
        Nykyään käytän ihan aina, jos lopusumma on alle 25 euroa.

• mimmimum-..mi

Niin...eihän sitä silloin voi väärinkäyttää jos ei itse kortinhaltija ole sitä aktivoinut ensin....

Niin...eihän sitä silloin voi väärinkäyttää jos ei itse kortinhaltija ole sitä aktivoinut ensin....

mimmi
        Olen nyt ihan pihalla.

Eikö uusi lähimaksukortti aktivoidu silloin, kun ensimmäisen kerran otat sen käyttöön.

Elikkä ohjeissa lukee niin, että otettaessa lähimaksukortti käyttöön naputellaan ensimmäiseksi pin-koodi.

En halua korttia joka on koko ajan aktiivisena lähimaksua varten.
        Siis jotain rosvoa varten.

Vai olenko tosiaan ymmärtänyt kaiken ihan väärin?

• mimmimum-..mi
        2lesken kirjoitti:

mimmi
        Olen nyt ihan pihalla.

Eikö uusi lähimaksukortti aktivoidu silloin, kun ensimmäisen kerran otat sen käyttöön.

Elikkä ohjeissa lukee niin, että otettaessa lähimaksukortti käyttöön naputellaan ensimmäiseksi pin-koodi.

En halua korttia joka on koko ajan aktiivisena lähimaksua varten.
        Siis jotain rosvoa varten.

Vai olenko tosiaan ymmärtänyt kaiken ihan väärin?

No ...jos et sitä ikinä koskaan aktivoi eli et näpyttele sen jälkeen pin-koodiasi kun olet näyttänyt korttisi lähimaksu kohtaan laitteessa....sillä ensimmäinen maksukerta lähimaksuun vaatii koodin.

No ...jos et sitä ikinä koskaan aktivoi eli et näpyttele sen jälkeen pin-koodiasi kun olet näyttänyt korttisi lähimaksu kohtaan laitteessa....sillä ensimmäinen maksukerta lähimaksuun vaatii koodin.

mimmi
        Kun nostan rahaa automaatista uudella lähimaksukortillani ensimmäistä kertaa, naputtelen pin-koodin.

Eikö se silloin ole aktivoitunut?

Eli voin käyttää kassalla maksaessa naputtelematta enää mitään, alle 25, €uron ostoksesta.

Johan minulla nyt tökkii tieto ja pahasti.

• mimmimum-..mi
        2lesken kirjoitti:

mimmi
        Kun nostan rahaa automaatista uudella lähimaksukortillani ensimmäistä kertaa, naputtelen pin-koodin.

Eikö se silloin ole aktivoitunut?

Eli voin käyttää kassalla maksaessa naputtelematta enää mitään, alle 25, €uron ostoksesta.

Johan minulla nyt tökkii tieto ja pahasti.

Oletko huomannut maksupäätteellä sitä lähimaksu kohtaa...jossa ne "säteet" ...se on eri kohdissa eri laitteilla....jos yrität ekakertaa maksaa sillä lähimaksulla .. se kysyy pin-koodia...sen jälkeen ei enää kysy... Näin se ainakin minulla toimi.

• mimmimum-..mi
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Oletko huomannut maksupäätteellä sitä lähimaksu kohtaa...jossa ne "säteet" ...se on eri kohdissa eri laitteilla....jos yrität ekakertaa maksaa sillä lähimaksulla .. se kysyy pin-koodia...sen jälkeen ei enää kysy... Näin se ainakin minulla toimi.

Ilmeisesti aktivoituu erkseen lähimaksulle...

..ja sen jälkeen maailma onkin sitten avoin sille kortille.

Kun on nähnyt kaikenlaista, (lukitusta) opettajainhuoneesta on viety kortti käsilaukusta, junan naulaan laitetun takin taskusta sinne unohtunut lompakko, ja sata muuta ihan oikeaa tarinaa, ei mitään satuja, ja mitä kaikkea kivaa sillä kortilla on saatukaan tehdyksi. Onneksi ei ole enää "mankeleita", ja varoitukset saadaan elektronisesti nopeasti. Mutta siinä välissä on nytkin se pieni viive, jolloin uhri ei tiedä, mitä on tapahtunut

Luin paikallisesta lehdestä käsityökerhon junamatkasta Barcelonaan, ja miten sen kerhon jäsenet olivat lopulta rahattomia, passittomia ym. On myös henkilökohtainen kokemus täällä. Olen siis suorastaan vainoharhainen, kun tiedän, miten ovelia ovat ammattilaiset. En siis usko ja luota mihinkään.

• Sikiinit

Reklamoin omalle pankille lähimaksu ominaisuudesta, ja Op lähetti uuden tilalle. Joustavaa pankkitoimintaa Op;ssa toista kuin hiekasta valittavassa Nordeassa.

• mimmimum-..mi

Minulla taas viimeaikana päinvastainen tunne ...

• ryövärit_vaanii

Mikäli käyttää lähimaksua tulee muistaa että konnilla on myös lukulaitteita. Eli, kannattaa hankkia suojattu lompakko.

• ei-ryövärin-pelkoa

Olen kai parikertaa käyttänyt ja vilautin vain korttia sen laitteen vieressä, mutta en näppäillyt mitään pin koodia. Ilmeisesti olen lukenut pankin sivuilta, että tällainen ominaisuus on kortillani, mutta minun ostokset on yleensä parinsadan € luokaa, niin ei sitä tule käytettyä. Kävin juuri kaupassa ja lasku oli yli 300,-€, joten se siitä.

• cpomolo
        ei-ryövärin-pelkoa kirjoitti:

Olen kai parikertaa käyttänyt ja vilautin vain korttia sen laitteen vieressä, mutta en näppäillyt mitään pin koodia. Ilmeisesti olen lukenut pankin sivuilta, että tällainen ominaisuus on kortillani, mutta minun ostokset on yleensä parinsadan € luokaa, niin ei sitä tule käytettyä. Kävin juuri kaupassa ja lasku oli yli 300,-€, joten se siitä.

''Olen kai parikertaa käyttänyt ja vilautin vain korttia sen laitteen vieressä, mutta en näppäillyt mitään pin koodia.''

Varsinainen selittäjä:)))))))

• ei-ryövärin-pelkoa
        cpomolo kirjoitti:

''Olen kai parikertaa käyttänyt ja vilautin vain korttia sen laitteen vieressä, mutta en näppäillyt mitään pin koodia.''

Varsinainen selittäjä:)))))))

Miten itse selittäisit sen paremmin?

Mitä hyötyä olisi muutoin siitä lähimaksusta, jos ei se toimisi vain korttia käyttämällä sen sirun vieressä, vai mikä tunniste siellä on sen varsinaisen maksuaparaatin kyljessä? Jos se vaatisi aina pin-koodin, niin samahan se olisi, jos maksaisi normaalisti, siis työntäisi kortin lukulaiteeseen ja näppäilisi tunnuslukunsa, jota nimitin Pin-koodiksi.

• rex.begonia

Käytin lähimaksua, ojensin rahaa nuohoojalle, hän istui pöydän toisella puolella.

• nuohoojan-nainen

rex.begonia

Minä tein niin, että tarjosin nuohoojalle peppua ja hän maksoi minulle lähimaksuna sievoisen summan.

• Rex.begonia
        nuohoojan-nainen kirjoitti:

rex.begonia

Minä tein niin, että tarjosin nuohoojalle peppua ja hän maksoi minulle lähimaksuna sievoisen summan.

Jokainen tapojensa mukaan.

• nuohoojan-nainen kirjoitti:

rex.begonia

nuohooja
        Vai kävikö sulle, iloselle tytölle vanhanaikaisesti.

Nuohooja totesi että, minulla ei ole antaa noin isosta takaisin.

• jhgfhghy

Todnäk riippuu siitä milloin kortti on hankittu/saatu.

"""Olen kai parikertaa käyttänyt ja vilautin vain korttia sen laitteen vieressä, mutta en näppäillyt mitään pin koodia."""
      Vanhemmissa korteissa oli automaattisesti lähimaksuominaisuus ilman aktivointia ( ominaisuuden pystyi silloin perumaan Nordean verkkosivulla so. tein näin ).
      Mahdollisesti noiden rikollisten skannereiden takia uudemmissa korteissa muutettiin systeemiä niin, että ominaisuus piti ensimmäisellä käytöllä aktivoida, jotta jokainen varmasti tietää kantavansa lompsassaan tätä rikollisenkin skannauksen mahdollisuutta.

• mimmimum-..mi

Piti tähän lähimaksuun vielä sanoa....että se kysyy kuitenkin pin-koodia ....muistaakseni joka kuudes maksukerta....kontroloidakseen oikeellisuuden ..

• LähiMaksaja

Ainakin omassa (POP-) pankissa voi valita lähimaksuttoman kortin ilmoitusasiana. Olen maksanut satunnaisesti lähimaksulla yli 30 kertaa, eikä pääte ole kertakaan kysellyt PIN-koodia.

• mimmimum-..mi

Niin se kassahenkilö sanoi kun kyselin häneltä lähimaksu ominaisuuksia.

• Heikunkeikku

Monet vanhemman puoleiset ihmiset ovat vauhkoina kaikista uusista asioista.
      Pannut merkille nääs.
      Aina, siis AINA voi jotakin sattua, siitä ei pääse yli eikä tiedätte joo...
      Jos lähimaksusysteemi olisi NIIN älyttömän huono, niin käyttäisikö sitä kukaan? Koko ajan tulis tiedotteita, että Taas sattui niin. En ole havainnut sellaista.

Jos ei tahdo käyttää lähimaksua, niin sehän on oma asia.
      Minusta se on tosi kivan helppoa. Kätevää ja nopeaa.
      Jos lähimaksu muuttuu 50 euroon, niin minulle passaa mainiosti.
      Melkeen innolla oottelen.

• iso.vaihde.päälle

Joo, ei se lantakasakaan ole huono asia, kun miljoonat kärpäset nauttii syödessään sitä....

• Palaan tähän ketjuun kun sain pankilta vastauksen.

Automaattikortti, jossa on lähimaksu, aktivoituu kun ensimmäisen kerran käytät sitä joko automaatilta rahaa nostettaessa että kaupan kassalla.

Elikkä
        Jos olet uudella kortilla nostanut rahaa ja naputtelet tietysti pin-koodin
        Kortti on valmis lähimaksuun.

Tätä minä oikeastaan pelkäsin.
        Vaikka en ole edes käynyt kaupassa kassalla, lähimaksu on aktiivinen.
        Joku muu voi käydä.

• mimmimum-..mi
        2lesken kirjoitti:

Palaan tähän ketjuun kun sain pankilta vastauksen.

Automaattikortti, jossa on lähimaksu, aktivoituu kun ensimmäisen kerran käytät sitä joko automaatilta rahaa nostettaessa että kaupan kassalla.

Elikkä
        Jos olet uudella kortilla nostanut rahaa ja naputtelet tietysti pin-koodin
        Kortti on valmis lähimaksuun.

Tätä minä oikeastaan pelkäsin.
        Vaikka en ole edes käynyt kaupassa kassalla, lähimaksu on aktiivinen.
        Joku muu voi käydä.

Mikä pankki antaa virheellistä tietoa ? Lähimaksukortti aktivoidaan ensimmäisen maksun yhteydessä.....

Mikä pankki antaa virheellistä tietoa ? Lähimaksukortti aktivoidaan ensimmäisen maksun yhteydessä.....

mimmi
        Nordea.
        Ei ole väliä nostatko rahaa automaatilta vai maksatko kassalla upouudella kortilla.
        Sama pinni.
        Kortti on aktiivinen.

• Luulisi nyt, että ainakin heikulla pianonpimputtajana oikein sormet syyhyäisivät päästä näpyttelemään koodia.

• Vanhan.varovaisuutta

Laitoin pankkiini viestin, etten missään nimessä halua lähimaksua. Saa nähdä mitä vastaavat. Minulle asia on niin tärkeä, että sen vuoksi muutan pankkia. Lienenkö sitten muutenkaan tämän hetkiselle pankille tärkeä ihminen. Onko vanha velaton ihminen turha asiakas?

• Vanhan
        Niin tein minäkin.

Nordea vastasi että kaikissa uusissa korteissa on lähimaksu ja kohtapuoliin 50€ asti.

Ei hyvä.

• Vanhan.varovaisuutta

Aktiasta vastattiin, että lähimaksu on voimassa heti kun näppäilet tunnusluvun ensimmäistä kertaa joko rahaa nostaessasi tai maksaessasi. Lähimaksua ei mitenkään erikseen aktivoida. Ominaisuutta ei saa pois. On mahdollista ottaa käyttöön Prepaid-kortti, jonne tankataan rahaa, siinä ei ole lähimaksua. Ei kertonut sitä paljonko sen kk-maksu on.
      Joku ketjussa kirjoitti, että OPssä ei ole pakko ottaa lähimaksua. Onkohan muita sellaisia pankkeja. Olisi kiva jos vastaisitte. Ei muuta kun vaihtamaan.
      Turha vastata että käytätte ja kehua lähimaksua, oikein hyvä teille lähimaksamisinne, mutta minä en halua sitä korttiini.

• Bengalitikku

En käytä.
      Kaikki maksunsaajat kysyvät innolla, onko tuo ominaisuus.
      Miksi kysyvät?

• Anonyymi

Raja nyt 50€ se riittää mulle. Loistava ominaisuus uusissa pankkikorteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe