Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäkin+olen+sunnuntailapsi,+sen+muisti+rakas+äitini+aina+kertoa.
13.12.2018 23:18
Olipa+hauska,+olen+Muumimaa.++Ilmankos+Ruotsissa+syntyneet+ruotsalaiset+lapsenlapseni+kutsuivat+minua+Muumi-mammaksi,+puhun+ruotsia+samalla+aksentilla.++Tipalan+koulutuksen+tulosta.
13.12.2018 00:19
On+se+niin+surullista,+ja+väärin.
13.12.2018 00:11
Geenitutkimuksen+mukaan+lienevät+ihmisiksi+luokiteltu,+lienevät+jotain+muuta.++Ehkä+heille+ei+löydy+edes+sopivaa+nimikettä.++Kuvottavaa,+kauhistuttavaa.++Käsittämätöntä.
13.12.2018 00:10
Kiitos,+kotton,+kirjoitit+viisaasti.++Noihin+piirileikkeihin+ei+kannata+lähteä+mukaan,+se+on+hetteinen+suo.
Mukavaa+Joulun+alusaikaa,+sinulle+ja+muillekin.
13.12.2018 00:06
Ikävä+kyllä,+kysymys+on+paljolti+juuri+rahasta.++Siis+siitä,+paljonko+kunnan+isät+antavat+budjetissa+rahaa+kouluruokailun+järjestämiseen.++Eivät+emännät+taikureita+ole,+jos+ei+ole+rahaa+ostaa+kunnon+tarvikkeita.
Olen+itse+ihan+käytännössä+nähnyt,+mitä+kuntarajan+muutos+aiheutti.++Lapseni+ovat+aina+olleet+lähes+kaikkiruokaisia,+mutta+söivät+aiemmin+ruokaa+pakosta+ja+nälkäänsä.++Kun+muutimme+toisen+kustannuspaikan+alueelle,+kertoivat,+miten+hyvän+makuista+ruokaa+koulussa+saa.
Olen+muuten+nykyään+nähnyt+kaupan+eteisessä.+miten+läheisen+koulun+oppilaat+koulun+jälkeen+siinä+syövät+donitseja+ja+juovat+energiajuomaa,+siis+roskaruokaa.++Eikö+äiti+tai+isä+ole+tehnyt+heille+kunnon+välipalaa+kotiin+jääkaappiin+valmiiksi?++Sehän+on+ihan+pikku+juttu+toteuttaa.
12.12.2018 00:31
Sivistys+Suomessa+on+levinnyt+rannikoilta+sisämaahan+päin.++Ja+sen+huomaa,+ikävä+kyllä,+vieläkin.
12.12.2018 00:17
Luin+uutisen+otsikon,+muuta+ei+tarvinnut,+enkä+halunnut.++Maailmasta+löytyy+niin+pahoja+ihmisiä,+ettei+heille+mikään+rangaistus+ole+riittävä.
12.12.2018 00:09
Kommenttisi+on+sairaiden+aivojen+tuote,+hyi+helvata!
12.12.2018 00:07
Kertoisiko+joku+viisas,+mikä+on+Kahvipirtti?++Miten+sinne+mennään?++Onko+portsari+ovella?
12.12.2018 00:03
Siksi,+että+opettajat+saivat+mania+virkistyspäiviin.++Onneksi+asiaan+puututtiin.
11.12.2018 11:45
Kirjoitukseni+ei+liity+joulupostimerkkeihin,+merkkeihin+kylläkin.
Metsästin+tänään+joulukortteja+täällä,+olipahan+hikinen+homma.++Täkäläiseen+kulttuuriin+eivät+ilmeisesti+kuulu+joulukortit.++Yhdestä+tupakkakaupasta+löysin+kuorillisia+joulukortteja,+Printed+in+Sweden.++Haloo,+missä+ovat+suomalaiset+painofirmat,+täällä+kymmeniätuhansia+ulkomaalaisia,+jotka+haluaisivat+lähettää+kortteja,++Carrefourin+ostosparatiisissa+on+lopettanut+korttikauppa,+josta+aiemmin+sai+ostaa+kortteja.++Ostin+samasta+tupakkakaupasta+kortteihin+Euroalueella+kelpaavat+postimerkit,+ja+sitten+eikun+kotiin+kirjoittamaan.
Seuraava+etappi+oli+Correosin+konttori+(paikallinen+posti).++Kysyin+siellä+rouvalta+tiskin+takana,+onko+jossain+sellainen+paikka,+johon+voin+jättää+korttini.++Hän+katsoi+pinkkaani,+ja+poimi
siitä+muutaman+kuoren,+ja+sanoi+että+nämä+voi+jättää,+mutta+näitä+muita+ei.++"Miksi+ei?"++En+saanut+siitä+espanjankielisestä+selityksestä+muuta+tolkkua,+muuta+kuin,+että+niiden+postimerkki+ei+riitä.++Ei+muuta+kui+pitkän+jonon+päähän+pinoineni.+Jono+oli+pitkä.
Kun+vihdoin+tuli+minun+vuoroni,+pääsin+onneksi+eri+virkailijalle+kuin+aiemmin+tapaamani+frouva.++Kysyin,+johtuuko+postimaksun+puute+kirjekuorien+koosta.++Ei+kuulemma+johtunut+siitä,+vaan+niiden+väristä.++Värillisistä+menee+suurempi+maksu.++Oli+todella+ystävällinen+miesvirkailija.++Ilmeisesti+täälläkin,+kymmenen+kertaa+Suomea+väestörikkaammassa+maassa,+postia+luetaan+koneellisesti?,+ja+se+ei+toimi+värillisten+kuorien+kohdalla,+vaan+ne+täytyy+käsitellä+manuaalisesti.?
Tasan+viimeinen+kerta,+kun+lähetän+postia+värillisissä+kirjekuorissa.
Joten+ihan+pientä+on+harmitus+postimerkin+kuvasta,+kun+osaisi+edes+myyjä+myydä+oikeanlaisia+merkkejä.++:-))
11.12.2018 01:04
Olen+itse+tilannut+paljonkin+verkkokaupoista;+kirjoja,+elokuvia,+levyjä,+vaatteita,+kenkiä,+laukkuja,+mustekasetteja.++Elektroniikkaa.++Lento-,+juna-+ja+bussilippuja.++Hotelliyöpymisiä.++Kaikki+on+toiminut+hyvin,+olen+saanut+sen,+mitä+olen+tilannut,+ja+maksut+olleet+oihan+ok.
Mutta+jos+olet+epävarma,+ja+asia+on+sinulle+uusi,+niin+voisitko+pyytää+apua+lapsiltasi,+tai+ystävältä,+jolle+asia+on+tuttu?
11.12.2018 00:39
Asiassa+ärsyttää+se,+että+taas+kerran+virkamiehet+ovat+ensin+tehneet,+sitten+vasta+miettineet:+"Hups,+mitä+tulikaan+tehtyä."++He+sentään+saavat+palkkaa+oikeista+töistä,+eivätkä+tunaroimisesta.
Noin+suurissa+asioissa+pitäisi+harkita+tarkkaan+:+"Mitä,+miksi+ja+milloin."++Ettei+aina+jälkikäteen+tarvitse+painaa+delete+-nappia,+ja+painaa+päätä+pensaaseen.
11.12.2018 00:26
Ja+mikähän+tuossa+on+mielestäsi+väärin?++Mielestäni+ministeri+puuttuu+ihan+oikeaan+asiaan.++Totuushan+on,+että+monessa+perheessä+syödään+todella+epäterveellisesti.++En+ala+luettelemaan,+mikä+on+mielestäni+"roskaruokaa",+mutta+on+paljon+perheitä,+joissa+lapset+eivät+opi+syömään+terveellistä+ja+heidän+kehitystään+tukevaa+kotiruokaa.
Nuo+kaikki+asiat,+joihin+ministeri+haluaa+puututtavan,+ovat+ihan+oikeita.++Lapsille+ilmainen+kouluruoka+on+saavutettu+etu,+ei+ollenkaan+totta+monessakaan+maassa,+ja+sen+ylläpitämiseksi+ja+kehittämiseksi+kannattaa+nähdä+vaivaa.++On+kyse+lastemme+terveydestä,+ja+tulevien+aikuisten+hyvinvoinnista.
11.12.2018 00:14
Sinä+olet+yksi+palstan+mukavimpia+kirjoittajia,+älä+anna+joidenkin+paukapäiden+loukata+itseäsi.
Oikein+hyvää+joululomaa+sinulle+perhekuntinesi!
09.12.2018 00:21
Tuommoiset+sannit+ovat+yhtä+tyhjän+kanssa.+Piste.
09.12.2018 00:11
Olisit+oikein+miellyttävää+illallisseuraa.++Vaimosi+on+onnentyttö.
Kaikkea+hyvää+teille.
09.12.2018 00:03
Ihan+vaan+tuon+negatiivisen+huomion+vuoksi.
Tuo+Eemelihän+jää+aikakirjoihin+yhtenä+linnasta+poistetuista.++Näyttää+medialla+olevan+lista.++Ja+varmaan+myös+Presidentinkanslialla.
08.12.2018 13:21
Minulle+ei+ole+kukaan+viime+aikoina+paikkaa+tarjonnut,+paitsi+puolisoni,+jos+on+paikallisjunassa+tai+bussissa+vain+yksi+tyhjä+istumapaikka.+:-))
08.12.2018 13:16
23 / 42