Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+tästä+tullut+sellainen+aivovammaisten+keskustelukyvyttömien+keskustelukerho?++Sääli!+Olisi+teistä+parempaankin,+jos+vain+viitsitte+yrittää.
14.11.2018 01:03
Kielen+köyhyyttä.++Ei+kuulu+kasvatukseen+sellaisten+sanojen+käyttö!
14.11.2018 01:00
Elämä+on+tässä+ja+nyt.++Nauttikaamme+siitä+kukin+tavallamme.++Toista+tilaisuutta+ei+tule,+ellet+ole+hindu.
14.11.2018 00:54
Turha+esittää+mitään,+tunnen+kaavan.++Sinulle+vaikeana+henkilönä+tarjottiin+jotain+pakettia,+kun+itse+vapaaehtoisesti+irtisanouduit,+toinen+vaihtoehto+olisi+ollut+irtisanominen+ja+se+rumba.
14.11.2018 00:47
Miten+niin,+fyysistä+työtä+tekeväkö+vain?++Kyllä+työ+voi+olla+muullakin+lailla+kuormittavaa.++Kun+pitää+koko+ajan+uudistua,+pysyä+muutoksessa+ja+kehityksessä+mukana,+kouluttautua.++Tunnen+monia,+jotka+ovat+siinä+uupuneet.
Tämän+päivän+työelämä+on+aikalailla+erilainen+kuin+ennen+vanhaan.
14.11.2018 00:40
Sinulla+on+aikamoinen+työ,+kun+vielä+1/2-neljä+olet+valveilla,+pidät+meistä+hyvää+huolta,+kiitos+siitä.
Täällä+tänään+aamulla++10,+mutta+päivällä+taas+++20,+shortsikelit,+aurinko+paistoi.++Tuo+valon+määrä+on+se+suurin+ihanuus,+toki+muutakin,+sympaattiset,+ystävälliset+espanjalaiset,+ja+ihana+ruoka,+hyvä+viini.
08.11.2018 20:03
Taidanpa+huomenna+poiketa+Malagan+anglikaanisella+hautausmaalla,+jonne+on+haudattu+mm.+suomalainen+kirjailija+Outsider,+joka+kirjoitteli+aikanaan+Kalle+Kustaa+Korkista+ja+Pekka+Lipposen+seikkailuista.
Arvelen,+ettei+siellä+ajella+sähköpyörillä,+invamopolla+saattaa+jokunen+huristella.
07.11.2018 00:20
Minulla+ei+ole+koskaan+ollut+vaikeuksia+luetun+ymmärtämisen+kanssa.++Kuullun+ymmärtämisen+kanssa+on+toisin,+koska+minulla+on+selektiivinen+kuulo,+kuulen+vain+sen,+minkä+haluankin+kuulla.
Yhteisöveroa++ei+maksa+jokainen+suomalainen,+sitä+maksavat+yritykset+ja+yhteisöt.++Valtio+sitten+sitä+kakkua+jakaa+poliittisten+päätösten+perusteella.++Vapaa+ajattelijat+haluaisivat+tietenkin+erottaa+valtion+ja+kirkon+toisistaan,+onneksi+he+eivät+sitä+voi+päättää,+koska+kirkon+asema+on+säädetty+perustuslaissa.
Kirkolla+on+säädettyjä+tehtäviä,+joita+se+hoitaa;+se+siunaa,+kastaa+ja+vihkii,+pitää+omalta+osaltaan+väestörekisteriä.
Minut+on+kastettu,+olen+käynyt+pyhäkoulua,+minut+on+konfirmoitu,+vihitty,+lapseni+on+kastettu,+ovat+käyneet+seurakunnan+päiväkerhoa,+heidät+on+konfirmoitu+ja+kirkossa+vihitty,+omaiseni+on+kirkossa+siunattu+viimeiselle+matkalleen.++Perheeni+osalta+kirkko+on+hoitanut+hyvin+sille+annetut+tehtävät.
Kirkollisverot+on+maksettu,+kirkkoon+kuuluminen+on+ollut+yhtä+itsestään+selvää+kuin+jokapäiväinen+leipämme.++Ja+olen+ylpeä+siitä,+että+lapsemme+saamistaan+yliopistotutkinnoista+huolimatta+ovat+halunneet+kulkea+perheineen+isiensä+tietä.
Ymmärrän,+että+yhteiskunnassame+on+ns.+vapaamatkustajia,+jotka+ottavat+kyllä+vastaan+palvelut,+vaikka+eivät+halua+tai+pysty+niistä+maksamaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkkojen_ja_valtion_suhde_Suomessa
06.11.2018 00:46
Yhteisövero,+tiedoksi+sinullekin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteisövero
05.11.2018 19:14
Kiitos+linkistä,+kävin+lukemassa.++Olen+olut+Malmilla+vain+yksissä+hautajaisissa.++Minun+kaikista+rakkain+ja+läheisin+serkkuni+(+kuoli+nuorena+syöpään)+on+sinne+siunattu.++Olin+niin+surun+murtama,+etten+muista+niistä+hautajaisista+paljonkaan.
Luulen,+ettei+jokainen+humpasta+pitävä+(itse+inhoan,+en+suostu+ikinä+edes+tanssimaan)+ei+halua+siunaustilaisuuteensa+humppaa+musiikiksi.++Onneksi+meillä+on+osaavia+kanttoreita,+ja+viisaita+pastoreita,+joten+ei+pelkoa.
05.11.2018 01:27
Lienee+viisainta+suorittaa+uusi+"Uskon+puhdistus",+liikaa+maallistuneita+jossain+päin+Suomea,+onneksi+ei+kotiseurakunnassani.++Jos+näin+tietäisin+tapahtuneen,+vaihtaisin+heti+seurakuntaa.
05.11.2018 01:17
Minun+puolestani+tulkoot+haudatuiksi+ihan+minne+haluavat,+en+vaan+halua+osallistua+killingälläkään+niiden+maiden+hoitoon.++Mieliuiten+tulkoot+tuhkat+haudatuiksi+vaikka+Itä-Mereen.
05.11.2018 01:00
Tiedän+kyllä,+mitä+tarkoittaa+"hautarauha",+ja+mitä+tarkoittavat+hyvät+tavat+hautausmaalla,+ei+tarvitse+googlettaa,+onneksi+on+hyvä+kotikasvatus.
Omassa+seurakunnassani+ei+ihan+varmasti+soiteta+humppaa+kappelissa,+eikä+hautausmaallakaan,+siitä+heille+suuri+kiitos.
05.11.2018 00:45
Kiitos+Heikku,+minullekin+hautausmaa+on+pyhä+paikka,+jossa+tulee+käyttäytyä+hillitysti,+ja+kaikkien+surua+kunnioittaen.++Lenkkeilijöille+löytyy+kyllä+reittejä,+joissa+hölkätä.
Kun+menen+vanhempieni,+tai+puolisoni+haudalle,+haluan+viettää+siellä+hiljaisen+hetken+heitä+muistellen.++Sätkä+suussa+astelevien+äänekäs+keskustelu+ei+kuulu+sinne.
Alan+yhä+vakaammin+toivoa,+että+kirkoon+kuulumattomille+olisi+ihan+ikioma+hautausmaa,+pitäkööt+siellä+vaikka+grillijuhlia+tai+discobileitä.++En+myöskään+halua+maksamillani+kirkollisveroilla+ylläpitää+heidän+omaistensa+hautapaikkoja.++Perustakoot+perunapellolle+omansa.
05.11.2018 00:35
Malmin+hautausmaa+ei+ole+mikään+"pikku+hautausmaa",+mikä+sinulle+tiedoksi.
Vävyni+sukua+on+haudattu+Nordiska+museetin+hautausmaalle,+jonne+sinulle+ei+ainakaan+järjesty+hautapaikkaa,+jota+pääsisit+häpäisemään,+onneksi.++Kaltaisesi+pyöräilkööt,+missä+haluavat!
Oman+sukuni+perhehaudat+löytyvät+Inkoon+hautausmaalle,+sinne+älä+tule+juoksemaan+tai+pyöräilemään!
05.11.2018 00:23
"Juoksee+hautausmaalla".++Kuka+helvetti+sinne+juoksemaan+menee?++Olen+toki+nähnyt+tupakka+hmpaissa+kulkevia,+äänekkäästi+keskustelevia+ihmispartioita,+mutta+en+sentään+onneksi+juoksulenkillä+olevia.
On+täysin+käsittämätöntä,+että+kaikki+se,+mitä+ei+ole+kieltotauluissa+erikseen+mainittu,+on+siis+täysin+suvaittavaa.
Hyvät+ihmiset,+minne+on+kadonnut+hyvä+käytös,+ja+sivistyneet+käytöstavat?
Kun+olen+vienyt+kynttilöitä+omaisteni+haudoille,+on+kieltämättä+tullut+mieleen,+pitäisikö+uusavuttomille+järjestää+kurssi+siitä,+kuinka+hautausmaalla+käyttäydytään.
05.11.2018 00:16
Joo,+sen+voi+kirjoittaa+vaikka+"omassa+kodassani",+miten+milloinkin.+:-))+Kotihan+se+on+ihmiselle+paras+paikka+maailmassa,+tai+ainakin+pitäisi+olla.++Aina+ei+ole+turvallinen+sekään.
Kiitos,+kun+huomasit+kirjoitusvirheeni.++Mutta+tuo+kännykkä+se+vasta+on+erinomainen+epeli,+lisäilee+tekstini+väliin+sanoja,+joita+en+ole+ollenkaan+kirjoittanut.++Heitän+sen+kohta+mäkeen,+ellen+saa+hyviä+ohjeita+siihen,+miten+saa+pois+sen+ennakoivan+tekstinsyötön.
01.11.2018 00:15
Yövyn+enää+erittäin+harvoissa,+tarkoin+valituissa+hotelleissa,+olkoon+vaikka+koko+tähtitaivas+luokituksessa.++Tässä+iässä+ei+enää+olla+inter-railmatkalla.
30.10.2018 01:38
Totta+ihmeessä+mietin,+siksi+pääosassa+yövyn+ihan+vain+omassa+kodisani.
Maailma+on+tuhottoman+vaarallinen+paikka+elää.++Valitse+jokin+muu!
30.10.2018 01:34
Miksi+täältä+kyselet,+täällä+kukaan+tiedä+mistään+mitään,+katso+täältä,+jos+et+tiedä:
https://stylefellow.fi/hautajaispukeutuminen/
30.10.2018 01:28
26 / 42