Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan+varhaislapsuudesta+muisto.++Asuimme+varuskunnassa,+muistan+hautajaissaattueen,+arkku+oli+sellaisen+tykinlavetin+päällä,+sotilassoittokunta+marssi+perässä,+soitti+sellaista+surumarssia.++Sen+musiikin+hypnoottinen+muisto+säilyy+muistoissani.++Olin+ihan+pieni,+jotkut+asiat+vaan+jäävät+mieleen.
Ehkä+tästä+syystä+jotkut+erittäin+vaikuttavat,+valtakunnallisesti+merkittävät+siunaustilaisuudet,+hautajaissaattueet+ovat+edelleen+hyvin+koskettavia.
Sain+juuri+luettua+loppuun+kirjan,+joka+kertoo+ajasta+Espanjan+sisälisssodan+aikana,+ja+silloin+tapahtuneista+asioista.++Sisällissodat+ovat+hirveitä,+kaikkialla.
06.05.2018 01:43
Onpa+surullista+kuulla,+että+jotkut+kokevat+hautajaiset+teatterina+tai+pakkopullana.++Olen+itse+järjestänyt+kolmen+läheisen+ja+rakkaan+hautajaiset.++Minusta+se+on+ollut+viimeinen+rakkauden+ja+kunnioituksen+osoitus+heille,+ja+olen+halunnut+niistä+kauniit+ja+arvokkaat+tilaisuudet.++Mukana+paljon+surua+ja+luopumisen+tuskaa,+kaunista+musiikkia.++Osa+surutyötä+.
Olen+ollut+mukana+niin+monissa+hautajaisissa,+etten+edes+muista.++Kaikkiin+vainajiin+on+ollut+tunnesuhde,+kummeja,+serkkuja,+läheisiä+ystäviä.++Yksissäkkään+sellaisissa+hautajaisissa+en+ole+ollut,+että+olisi+jäänyt+tunne+jostain+pakkopullasta.++Ja+pappi+on+heidät+kaikki+siunannut,+ja+tilaisuuksissa+on+tuntunut+aito+suru.
05.05.2018 18:51
Yksi+unohtui.+,+Täällä+kauraryynit+ovat+todella+aromikkaita.+Niistä+keitetty+kaurapuuro+yhdessä+mansikoista+keitetyn+hillokkeen+kanssa+on+oikeaa+gourmet-ruokaa.++Olisipa+suomalaisia+mustikoita!
01.05.2018 01:47
Hauska+juttu,+tuo+läpipasko.++Se+lienee+parempi+kuin+kolmen+päivän+ummetus.++Suolistomme+rakastaa+kuitupitoista+ruokaa,+tulee+samalla+kuonat+ulos.++Aika+ällöä,+ei+kuullosta+yhtään+herkulliselta.
Uunikasvikset+ovat+aika+herkullisia,+ja+helppoja,+etenkin+kun+saksalainen+ruokaketju+tarjoaa+niitä+edullisesti+läpi+vuoden.++Täällä+talvikodissani+saan+niitä+tuoreena+läpi+lvuoden:
Uunivuokaan+lohkoiksi+leikattua+kesäkurpitsaa,+munakoisoa,+suikaloitua+porkkanaa,+erilaisia+paprikoita,+sipuleita.+Helppoa+ja+vaivatonta.++Ehkä+myös+tomaatteja.++Oliiviöljyä,+merisuolaa+ja+mustapippuria.+Siinä+herkullinen+lisäke+vaikka+minkä+kanssa+tarjottavaksi.
01.05.2018 01:38
Vävyni+on+tohtori,+ei+tosin+lääketieteen,+sen+sijaan+isänsä+on.++Pyydän+selityksen+sille,+miksi+juuri+jäätelö+on+kuolemaksi.++Itse+rakastan+jäätelöä,+etenkin+rommirusinaa,+ihan+sen+aromin+vuoksi.++Onneksi+vain+juhlahetkinä.
01.05.2018 01:20
Jatka+samaan+malliin!+:-)
01.05.2018 01:14
Uusia+perunoita+huhtikuussa,+kylpyammeessako+niitä+kasvatit,+oikein+päivänvalolampun+alla?++Kohta+tulee+piipaa-auto,+luulevat+hamppuviljelmäksi,+jotkut.+++Elossa?
Tuu+tänne+torille,+on+mansikka-aika.
01.05.2018 01:12
Vielä,+palvelutalossa+maksat+vuokran,+joka+sisältää+vain+ne+seinät,+kun+et+pysty+enää+yksin+asumaan+omistamassasi+asunnossa.++On+kunnallisia+palvelutaloja,+joissa+ei+ole+palveluja+24/7,+vaan+maksat+hoivasta+ja+huolenpidosta+vain+osasta+vrk.++hoitajat+käyvät+katsomassa+pari+kertaa+päivässä,+että+olet+hengissä,+ja+palvelun,+mikäli+se+on+sisällytetty+hoidon+ja+huolenpidon+maksuun,+huolehtivat+lääkehuollostasi.++Mikäli+on+kyse+lievästi+muistisairaasta+henkilöstä,+heillä+on+turvaranneke+joltain+palveluntuottajalta,+jotka+tulevat+paikalle+ongelmatilanteessa,+mikäli+osaat+ja+ymmärrät+painaa+rannekettasi.++Muuten+makaat+esim.+kylpyhuoneesi+lattialla,+kunnes+hoitajat+tulevat+aamuvuoroon+ja+luoksesi+käymään.++Noin+toimii+palveluyhteiskunta.++Luojalle+toivomus,+että+saisin+kaatua+ns.+"saappaat+jalassa".
Ja+kaiken+omaisuuteni+toivon+ehtiväni+antaa+lapsilleni+ennakkoperintönä,+jotta+en+joudu+maksumieheksi+luusereille,+jotka+eivät+koskaan+ole+maksaneet+mistään+mitään,+vaan+aina+ratsastaneet+meidän+veronmaksajien+kukkarolla.
30.04.2018 00:46
Niin,+ja+esimerkiksi+lääkkeet,+ruoka,+siivous,+pyykinpesu,+turvarannekemaksu+ym.+eivät+sisälly+hoidon+ja+huolenpidon+maksuun,+vaan+ne+on+palvelutalossa+kustannettava+itse+siitä+käyttövarasta.
Eli+koko+elämän+tulonsiirtoa+niille,+jotka+eivät+itse+koskaan+maksa+mitään,+vaan+yhteiskunta+maksaa+heille+kaiken+yhteisistä+verovaroistamme.
30.04.2018 00:24
En.
29.04.2018 21:00
Lapsemme+ovat+meillä+vain+lainassa,+sen+jälkeen+elävät+omaa+elämäänsä.
Iloitse+siitä,+että+lapsesi+haluaa+tulla+käymään+kotonakin.++Älä+ahdistele+häntä+kysymyksillä.++Halaa,+ja+sano:+"Mukavaa+nähdä+sinua,+kiva+kun+tulit."++Kertoo+sitten,+kun+haluaa,+mitä+haluaa+kertoa.
29.04.2018 20:48
Ei+me+täällä+miehistä+tapella,+pidetään+kiinni+omistamme.++Hauskaa+Vappua+teillekin+sinne!
29.04.2018 01:40
Voi+tuota+onnellista+naista,+joka+tuon+riimin+osaksensa+sai+:-)).
Runo+kirvoitti+hauskan+muiston.++Olimme+työtovereitteni+kanssa+kaupunkimme+parhaassa+ravintolassa+illallisella.++Ravintolassa+soi+musiikki+ja+hyvän+illallisen+jälkeen+eräs+herrasmies+haki+minut+tanssimaan.++Tiesin++hänet+entuudestaan.++Tanssin+loputtua+hän+sanoi:+"Lähde+minun+mukaani,+lupaan+näyttää+sinulle+tähdet+ja+kuun."++Kieltäydyin+hymyillen.++Taisin+menettää+puoli+taivasta+;-))
29.04.2018 01:38
Nämä+laskelmat+ovat+saivartelua.++Totuus+lienee+se,+että+kun+eläkejärjestelmä+luotiin+Suomeen+60-luvulla,+me+yli+40-vuotisen+työuran+tehneet,+olemme+maksaneet+ne+aiempien+sukupolvien+eläkkeet,+hehän+eivät+niitä+itse+maksaneet.++He+kuitenkin+loivat+työllään,+sotavuosinaan+meille+edes+mahdollisuuden+maksaa+tästä+kaikesta.++Itse+olen+ollut+lisäksi+yksityisen+eläkesäätiön+piirissä,+joten+en+valita.
Minua+suututtaa++nykypolven+rutina+siitä,+että+he+joutuvat+maksamaan+meidän+eläkkeemme,+höh.++Me+olemme+maksaneet+peruskoulun,+neuvolat,+kouluterveydenhuollon,+terveydenhuollon,+ilmaisen+yliopistokoulutuksen,+opintotukijärjestelmän,+kaiken+yhteiskunnan+kautta+tapahtuvan+tulonsiirron+niille,+jotka+eivät+koskaan+tule+mitään+kustantamaan.+Koko+sotien+jälkeisen+infrastruktuurin+rakentamisen+maahamme.+Joten+rutinat+pois!!
Pullamössösukupolvi,+joka+on+saanut+kaiken+valmiina+tarjottimella,+pitäköön+pienempää+ääntä.
28.04.2018 01:40
Eilinen+vastaukseni+oli+kadonnut+jonnekin+taivaan+tuuliin.++Siis,+en+toki+yksinäni+siinä+bussissa+ollut,+vaan+kyllä+meitä+oli+iso+joukko+historiasta,+kulttuurista,+Toscanan+maisemista+kiinnostuneita+matkaajia,+unohtamatta+kulinaarisia++nautintoja.+:-)
27.04.2018 15:05
Muista+pitää+huolta+itsestäsi,+hanki+kaikki+se+apu,+jota+on+saatavissa.++Te+molemmat+jaksatte+paremmin,+kun+sinä+voit+hyvin.
Nimimerkki+"kokemusta+on"+Tsemppiä!
26.04.2018 01:45
Perheeni+osti+minulle+syntymäpäivälahjaksi+Italian+kiertomatkan.++Ensin+kolme+yötä+Roomassa,+tutustuen+sen+nähtävyyksiin,+sitten+oma+bussi+ja+opas,+kiertäen+Toscanaa,+yöpyen+eri+kaupungeissa,+yksi+yö+ja+päivä+paikassaan.++Hyvät+hotellit,+mainiot+aamiaiset+ja+loistavat+illalliset.++Minulla+yhden+hengen+huone+koko+matkan+ajan.+Loistava,+kulttuurista+kiinnostunut+matkaseura,+aivan+unohtumaton+matka.
Olin+vieraillut+Italiassa+lukemattomia+kertoja+ennen+sitä,+mutta+tämä+matka+rakastamassani+Toscanassa,++oli+kyllä+unelmieni+täyttymys.
Rankkoina+työvuosina+lepolomat+Kreikan+eri+saarilla+olivat+mukavia.++Aamulla+hyvä+lounas,+shortsit+jalkaan+ja+reppu+selkään,+edessä+merta+ja+hiekkaa,+aurinkoa+ja+leppoisaa+olemista.
En+halua+kaukomaille,+minusta+Eurooppa+tarjoaa+kaiken+sen,+mitä+hyvältä+lomalta+haluan.++Nyt+Espanjassa+puolet+vuodesta,+siellä+paljon+nähtävää.++Mitään+muuta+en+enää+kaipaa,+toivon+ainoastaan+sairauksista+vapaata+elämää+hyvien+ihmisten+keskellä.
26.04.2018 01:32
Mekin+olimme+mieheni+kanssa+Fra+Maressa,+todella+miellyttävä+paikka.++Olimme+siellä+viettämässä+joulua,+osui+kovat+pakkaset.++Kävelin+sieltä+kylpylästä+Haapsalun+keskustaan+vaatetettuna+kuin+mummo+Siperiassa,+mereltä+puhaltava+tuuli+oli+niin+jäätävä.++Mukava+paikka,+menisin+koska+tahansa+uudelleen.++Aamuisin+ihanaa,+pitkään+haudutettua+ohrapuuroa+hillottujen+aprikoosien+kera,+vesi+herahtaa+kielelle+vieläkin.
26.04.2018 01:18
Kasvikset+ovat+herkullisia,+eivät+mitään+pakkopullaa,+etenkin+luontevasti+liittyen+jokapäiväiseen+ruokavalioon.++Kun+saa+ostaa+ne+tuoreina+suoraan+torilta+vuoden+ympäri,+joka+kaudella+omansa,+on+se+yhtä+juhlaa.++Hankipa+hyvä+keittokirja!
Aloituksesi+on+tehty+hupimielellä+ja+hauska,+kiitos+siitä.
24.04.2018 01:06
Minulla+muutama+tuttava/ystävä,+jotka+ovat+selkeästi+ja+roimasti+ylipainoisia.++Olen+huomannut,+että+kun+heillä+vierailee,+koko+ajan+on+jotain+kuppia,+niksua+ja+naksua+käden+ulottuvilla.
Selkeät+ruoka-ajat,+ja+silloin+syödään+lautasmallin+mukaan.++Ja+hyvä+neuvo,+vaikka+olisi+kuinka+hyvää,+ei+ota+lisää,+ellei+ole+himoliikkuja,+siis+viiden+tunnin+vuorivaellusta+päivittäin,+silloin+energiankulutus+on+eri+tasolla.
Ei+tarvita+mitään+erikoisruokavalioita,+ellei+ole+kyse+sairaudesta,+normaalia,+tavallista+ruokaa+kohtuullisesti,+säännöllisesti.+niin+ei+ole+mitään+laihdutettavaa,+ja+ihminen+voi+hyvin.
Tämän+ikäisillä,+säännöllinen+päivittäinen+kävelylenkki+tekee+hyvää,+lähtee+aineenvaihdunta+liikkeelle.++Mikä+tässä+on+vaikeaa?
24.04.2018 00:54
36 / 42