Vapaa kuvaus

Aloituksia

66

Kommenttia

1802

1. En ole aivan varma, mutta epäilen että myyjän ehdottama tapa on vain hänelle
    vaivaton, vaikka ostajalle kallis.
    Koko ajan lienee kysymys siitä, että auton luovutuksen on kaikin puolin oltava autokoton.
    En annetuilla tiedoilla tiedä, missä kaupat on tarkoitus tehdä.
    Kysyin itse vähän aikaa sitten vakuutusyhtiöltä ja sain tietää, että mikäli auton runkonumero on tiedossa, autonnoutoasioissa voi saada siirtoteipit ja liikennevakuutuksen voimaan jo Suomesta hakumatkalle lähtiessään.
    Myyjä haluaa tietenkin poistaa auton Ruotsin rekisteristä.
    Mutta mikäli ostajalla samaan hetkeen on tarjota punaiset Suomen siirtotarrat
    voimassa olevine liikennevakuutuksineen, en näe syytä, miksi ostajan olisi maksettava kalliista vientikilvistä, jos heti on tarjolla toiset tilalle.
    Tarjoa myyjälle tätä mahdollisuutta.
    Yksityiseltä ostettaessa kauppapaikaksi tietenkin voidaan sopia autolautan
    satama-alue, jossa vanhat kilvet irroitetaan ja uudet liimataan.
    Voi kuitenkin olla, että olen väärässä.
  2. ???
  3. Vuodesta toiseen samaa jankutusta niistä jo tiensä päähän tulleista auton-
    romuista.
    Niistä on nimittäin juuri tarpeellisten vuosihuoltojen jatkuvan laiminlyömisen vuoksi jopa ennen aikojaan tullut romukasoja.
    Miksi ette yksinkertaisesti jätä niitä kauppaan, vaan jatkatte niiden ostelemista
    ja valitatte sitten ostoksistanne täällä?
    Ostamalla liian vanhaa, pääsee niistä pienistäkin rahoista nopeasti eroon.
    Auton pitäminen kaikkine oheiskuluineen on vain kallista!
    Ellei tunne autotekiikkaa, kannattaa pysyä uudemmissa - lue: alle viisivuotiaissa.
    Itse ajan vajaat kahdeksanvuotiaalla autolla.
    Se on vanha jo sekin.
    Edellisestä merkkihuollosta on vajaa vuosi ja 20.000 km, eikä sinä aikana ole ollut mitään korjattavaa.
    Mitä haluan sanoa?
    Sen, että ostakaa uudempia, edes kaupantekohetkellä liikennekelpoisia autoja!
    Älkää luottako itse kaupankohdetta tuntemattoman myyjän katteettomiin kehumisiin!
    Hän saa palkkansa vain myytyjen autojen lukumäärän perusteella.
    Joku saattaa sanoa tähän, ettei oikein hyviä ole, mutta hyvän löytämiseen kannattaa käyttää aikaa jos voi.
    Joku vanha pappa saattaa terveyssyistä luopua autoilusta kokonaan.
    Minäkin olen jo sellainen.
    Silloin voi löytää helmiä, koska huollot ja muut ylläpidot on tehty, eikä heti tarvitse astua esim. rengasliikkeeseen.
    En kuitenkaan varauksetta ostaisi vain naisen käytössä ollutta autoa.
    Huoltoja on usein pitkin matkaa laiminlyöty tässäkin.
    Saattaa jopa olla niin, ettei öljytikku edes kastu!
    Miten niin!!
    Siksi, että kojetaudassa olevien varoitusvalojen merkitystä ei ole sisäistetty
    ja että etenkin punaisiin varoitusvaloihin on suhtauduttava vakavasti.
  4. Käytit varsin hienoja sanoja kuten regressioikeus.
    Tiedän mitä tarkoitat, mutta suurimmalle osalle lukijoista kyseessä on tuntematon termi.
    Avaa asiaa vähän enemmän!