Gallup: laiskin auto

Esa

Mikä on laiskin auto, millä olet ajanut?
Itselläni on kokemuksia välimalli-escortista
(vuosimallia en nyt tarkalleen muista), joka oli
n. 200 000 km:ia ajettu 1,1 litran koneinen ja
vieläpä automaattivaihteinen. Voi Jeesus, että se
lähti!!!! Piti aivan pidellä kauhukahvoista
kiinni. Veikkaanpa, ettei Suomesta laiskempaa
autoa löydy ja keskustelu näin ollen loppuu
lyhyeen.

117

7571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Speedy

      Olin kerran kuskina ryyppy eiku kaveriporukalle
      ja sain kunnian kuskata heitä ympäri pitäjää
      vanhalla seitkytluvun diesel Mersulla, oiskohan
      ollu joku 200D tai jotain sinneppäin, ei vois
      vähempää kiinnostaa. Kummiskin ihan selvästi
      laiskin/hitain saha millä oon ajannu, armeijan
      UAZ:it muukaanlukien.

      • ana

        Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
        erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
        automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
        huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
        Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
        turbo-diesel.


      • Zetec
        ana kirjoitti:

        Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
        erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
        automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
        huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
        Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
        turbo-diesel.

        Kaverilla on Ford Orion Dieseli ajettu ilman
        remontteja yli 700 000km. Sen verran mitä
        kyydissä oo ollu nii en oo ihan varma että
        kiihtykö se auto kahdella hengellä, mutta
        täydellä lastilla oon varma kiihtyvyyden
        olemattomissaolosta.


      • Voloksu
        ana kirjoitti:

        Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
        erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
        automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
        huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
        Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
        turbo-diesel.

        LT28 ilman turboa voi kauhistus sitä laiskuutta


      • LT:llä ajanut
        Voloksu kirjoitti:

        LT28 ilman turboa voi kauhistus sitä laiskuutta

        LT volkkarissa oli kuutoskone ja minusta se oli aikalaisekseen ripeä peli. Ei tietenkään pärjää nykypakuille, mutta aikalaisekseen hyvä peli.


      • transponderi
        ana kirjoitti:

        Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
        erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
        automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
        huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
        Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
        turbo-diesel.

        volkkari transponderi t2 jotain 80luvun lopun ikäinen tila-auto.Sinne se 7hlö ja matkatavarat.Manuaali diisseli mut aivan kuollut,täysperä lastissa kiihtyy yhtä hyvin(kaverini kanssa ajoi sitä,joka myös työkseen kiitolinjaa ajaa)


      • Minulla on ollut
        transponderi kirjoitti:

        volkkari transponderi t2 jotain 80luvun lopun ikäinen tila-auto.Sinne se 7hlö ja matkatavarat.Manuaali diisseli mut aivan kuollut,täysperä lastissa kiihtyy yhtä hyvin(kaverini kanssa ajoi sitä,joka myös työkseen kiitolinjaa ajaa)

        70-luvulla Mb 190D -65 ja myös Mersu 406D kuorma-autoksi reksteröitynä. Kyllä muuten lähtivät molemmat riittävästi jos ei ollut kiirettä eikä ylämäkiä. Tuo 406:n oli vielä melkoinen melupesä ohjaamoltaan. Mihinkäs noita nyt vertais, armeijan käyneet muistanevat Valmet Terran; kuulosuojaimet tarvittiin ehdottomasti.


      • Anonyymi
        LT:llä ajanut kirjoitti:

        LT volkkarissa oli kuutoskone ja minusta se oli aikalaisekseen ripeä peli. Ei tietenkään pärjää nykypakuille, mutta aikalaisekseen hyvä peli.

        se volkkarin turboton kuutos kone jota oli myös volvo 244 d6 :ssa oli nopea (kun huudatti kovilla kierroksilla) sen ajan mersuihin verrattuna mutta jos kärryn pani perään niin meni kaikki vedot(ala vääntö puuttui kokonaan) vaikka äänet oli kuin ralli autossa kun 6 syl. kiersi niin helvetisti ja savua tuli niin ettei taakse nähnyt.
        Pakkasella sitä ei saanut käyntii millään vaikka ei saanut sen ajan mersujakaan -85 vuodesta alkaen mersut alkoi lähteen pakkasella käyntiin ja moottorit kesti aivan erinlailla kuin vanhemmat

        Mikä oli paras -70 luvun diesel ? siitä tuskin tarvii kiistellä Datsun Chetrik 2,8 joka lähti miljoonan ajetunakin kuin palmun alta pakkasella käyntiin myös Nissan 2.0 D oli kestävä ja Izusu 2,2 D ja tietenkin Toyotan 2,4 D tietenkin niin ja toyota hj60 3.3 D jolla ajaisi varmaa 2 miljoonaa tuosta vaan (varmaan alunperin tehty trukkeihin ja pieniin kuormaautoihin joissa sitä on myös käytetty)

        Mutta nykyautoista laiskin ja huonoin ja suuriruokaisin diesel auto on ehdotomasti vw polo 1,2 tdi aivan karmea moottori. sille taas vasta kohta on monessa eri automerkissä oleva renaultin 1.5 cdi joka on erittäin peini ruokainen ja kestävä (Sanotaan nyky mersun kestävimmäksi moottoriksi) tätä moottoria on mersuissa,nissanissa ,renaulteissa,daciassa saattoi olla vielä jossakin muussakin merkissä. esim. renault megane kulutus maantiellä 3,3 l/100 Km ja 500000 km ei tunnu missään


    • la casse

      Laiskempi on varmasti W123-korimallin MB 200D
      (valmistettu vuosina 76-85) joka kiihtyy nollasta
      sataan n.30s.kovalla laatikolla. Hevosvoimia tässä
      lähes 1400 kg painavassa autossa on 60. Koeajon
      aikana ei tosin tullut vastaan sellaista suoraa,
      että auto olisi siihen sataseen ehtinyt
      kiihtyä.. Huippunopeus on muistaakseni 130:in
      tienoilla. Jopa superlaiska Toyota Land Cruiser HJ
      60 kiihtyy nopeammin 0-100 (28 sek), jota myös on
      tullut ajettua.

      • Speedy

        Noihan pitäis lailla kieltää, hengenvaarallisia
        laitteita kun niillä ei pääse
        risteyksissä "pakoon".


      • erfg333ffdffd

        Tollaselle mekin joskus ajeltiin reissuja pitkin suomea täydelläkkin
        kuormalla 5h kyydissä ja takakontti täys tavaraa :) Ei sitä lapsena
        kiinnittänyt huomiota oliko se mese laiska vai nopea.
        Mutta ruostu lopulta sekin niin että ei kerinnyt enää hitsillä perässä.


    • tt

      se on vaan siinä, että 1.1:stä ei ollut
      automaattina. mutta muuten on söpö tarina

      • Esa

        Kyllä siinä keltaisessa kaksiovisessa escortissa
        kyljessä oli moottorikoko 1,1 ja siinä tosiaan
        oli automaattilaatikko. Kuva on edelleen selvä,
        vaikka ikimuistoisesta ajokokemuksesta yli 10
        vuotta onkin.


    • 2.0 ohc

      Fiat uno 45 Fire vai mikä se nyt oli.Ajettu yli
      200tkm.Mun mittapuun mukaan _laiska_ kun
      mikä.Pakon edessä jouduin ajamaan reilut
      parisataa kilsaa maantiellä ja tuli jopa
      kokeiltua ohittamista..;) Motarilla huiput
      mittarin mukaan 125km/h ja siinä vauhdissa tuntui
      että tippuu kaikki mahollinen osa irti..

      • Hmmmmm!

        AH! Fiat Fiorino kaasupohjassa 110 km/h
        jopa traktorin ohitukset piti suunnitella tarkasti (:


    • jfk

      80-luvun alusta ja ajettu paljon.
      Mitattiin 0-100 reilu 40 sekuntia 3 hengen
      kuormalla.0-60 sujui jo hyvin. 14 sekuntia vain.

      • Fiestastelija

        Omistin vm.81 1.1 Fiestan pari vuotta sitten. 0-
        100km/h meni n.20-25s ja alamäessä kaasu pohjassa
        ajettaessa auto saavutti mittarin mukaan huiman
        140km/h nopeuden! Aikamoinen rassi kuitenkin :)


      • tuning
        Fiestastelija kirjoitti:

        Omistin vm.81 1.1 Fiestan pari vuotta sitten. 0-
        100km/h meni n.20-25s ja alamäessä kaasu pohjassa
        ajettaessa auto saavutti mittarin mukaan huiman
        140km/h nopeuden! Aikamoinen rassi kuitenkin :)

        Isoveli ajoi mun fiestalla (tai siis entisellä)
        n. 150 km kiihdytyksellä, eli ulvilasta turkuun,
        niin kaveri sai mittarin mukaan 150 km/h, siis
        koko matka lätkä tiskissä, ja kyseessä oli vm. 82
        1.0 koneella.. mallia en muista.. pistäkääpä
        siitä paremmaksi.


      • Fiesta
        tuning kirjoitti:

        Isoveli ajoi mun fiestalla (tai siis entisellä)
        n. 150 km kiihdytyksellä, eli ulvilasta turkuun,
        niin kaveri sai mittarin mukaan 150 km/h, siis
        koko matka lätkä tiskissä, ja kyseessä oli vm. 82
        1.0 koneella.. mallia en muista.. pistäkääpä
        siitä paremmaksi.

        Appiukon Fiesta 1.4 vm. -89 170km/h, Helsingissä
        joskus vuonna -93 tai -94.
        Epäreilua verrata, konehan oli suurempi.
        Vauhti muuten ei ollut ihan maksimissaan edes.


      • suhari
        tuning kirjoitti:

        Isoveli ajoi mun fiestalla (tai siis entisellä)
        n. 150 km kiihdytyksellä, eli ulvilasta turkuun,
        niin kaveri sai mittarin mukaan 150 km/h, siis
        koko matka lätkä tiskissä, ja kyseessä oli vm. 82
        1.0 koneella.. mallia en muista.. pistäkääpä
        siitä paremmaksi.

        Mun fiesta (esp. juhlapäivä) kiihtyy kuopiosta
        lahteen mennessä jopa 152 km tunnissa, jos ei
        tarvii löysätä välillä!!


      • tuning
        suhari kirjoitti:

        Mun fiesta (esp. juhlapäivä) kiihtyy kuopiosta
        lahteen mennessä jopa 152 km tunnissa, jos ei
        tarvii löysätä välillä!!

        koska ajelin vähä EK:ta ja tolppa hyppäs 70km/h
        vauhdissa suoraan eteen.. meni nokka lyttyyn.. ei
        ollu muute vöitä kiinni, ottaan tuli arpi ja
        niskatuesta pari tikkii takaraivoo


      • Fiesta 1.0 GX
        Fiestastelija kirjoitti:

        Omistin vm.81 1.1 Fiestan pari vuotta sitten. 0-
        100km/h meni n.20-25s ja alamäessä kaasu pohjassa
        ajettaessa auto saavutti mittarin mukaan huiman
        140km/h nopeuden! Aikamoinen rassi kuitenkin :)

        Minäkin pääsin alamäessä Mk I. Fiesta 1.0:lla (pienin moottori) sen 140 km/h! Auto ei tuntunut laiskalta kun ajoi 80 km/h mutkateillä, ja 100 km/h vauhdissa alkanut tärinä ratissa piti jännitystä tehokkaasti yllä.

        Auton hieno ulkomuoto taisi olla DeTomasolle yms. urheiluautoja suunnitelleen herran käsialaa, joten Fiesta ei - vaikka hidas olikin - ole niin laiska kun yllä kuvatut Orionit yms.

        Eiköhän vanhat loppuunajetut automaattivaiheiset tätä kisaa voita...


    • kepittäjä

      Hitain ajamani vehje oli yksi yh-äiti
      vantaalta,,, öö taitaa olla vähän väärä foorumi.

    • maanteiden kuningas

      Mulla oli fiat 126. Hevosvoimia 23 ja moottorina
      italialaisen insinööritaidon näyte: kaks´pyttynen
      ilmajäähytteinen rivikone, jossa molemmilla
      pytyillä oli samanaikainen yläkuolonkohta.

      Tosin autokaan ei painanut (ilman kuskia) 590 kg
      joten ei vähäisestä tehosta ollut (kauheasti)
      haittaa. Joskus maantieajossa tosin motti lämpeni
      liikaa ja sylinterit menivät lämmönvaikutuksesta
      vähän soikeaksi ja suurimmat tehot menivät
      ohipuhallukseen. Silloin piti auto laittaa
      parkkiin jäähtymään varttitunniksi jonka jälkeen
      meno maistui taas entiseen malliin...

      • kilroy

        60 luvun 1200 kupla että oli laiska


      • rst2
        kilroy kirjoitti:

        60 luvun 1200 kupla että oli laiska

        joskus 10 vuotta sitten kaverilla oli kesäautona
        aito rättäri!!
        kupla jätti sen varmasti ja 100:n vauhti oli
        lähinnä märkä uni....,paras nopeus minkä minä
        siihen sain oli 90 mittarin mukaan ja sekin
        näytti liikaa!!!!


      • toinen kunkkuT

        Mulla on kanssa ollut tuollainen vauhtihirmu. Muistan vieläkin rekkojen kuumotuksen kesäkuumalla ylämäissä... Huhhuh!M


      • dyane
        rst2 kirjoitti:

        joskus 10 vuotta sitten kaverilla oli kesäautona
        aito rättäri!!
        kupla jätti sen varmasti ja 100:n vauhti oli
        lähinnä märkä uni....,paras nopeus minkä minä
        siihen sain oli 90 mittarin mukaan ja sekin
        näytti liikaa!!!!

        Niin , vanhan rättärin huippunopeus oli tehtaankin mukaan vaan 84 km/h . Eihän sillä 13 hv:n sätkällä eli bokserilla voinutkaan päästä sen kovempaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        dyane kirjoitti:

        Niin , vanhan rättärin huippunopeus oli tehtaankin mukaan vaan 84 km/h . Eihän sillä 13 hv:n sätkällä eli bokserilla voinutkaan päästä sen kovempaa.

        Kyseisen sätkän tehtaan ilmoittama huippunopeus on mielestäni aika optimistinen. Se meni oikeastaan 70-kymppiä alamäessä myötätuulessa ja auringon piti vielä paistaa takaa päin. Toki voi olla, että 20 vuotta käyttöä oli vienyt moottorista parhaimmain puhdin pois.


    • Taunusfani

      Olin kavereille kuskina, olivat ostaneet kimppaan
      hienon mustan taunuksen 1.6 koneella ja
      automaatti, kone tosin kävi kolmella, ja kun
      painoit kaasua niin taakse ei nähny mitään, 100
      km/h saatiin parhaimmillaan vauhtia 9 hengen
      porukalla... painajainen jos mikä... vaikka
      foorrtia ei sais haukkuu niin sillä oli paljon
      vaikeempi ajaa kun manuaalilla, käänsit rattia
      oikeelle, niin taunushan vaihtaa vapaalle...

    • ;-)

      Kaksi on kokemusta yli muiden:
      W123 200D.
      Ja sitten takaveto Ascona 1.2 "Moonraker-
      koneella".

      Molempia saa kiihdyttää ihan tosissaan!

      • mb

        Kuten isäni sanoi mersusta w123 240D "Ohituksissa
        muu ei kiihdy kuin kuski"


    • Repa

      Sherpa pakettiauto -80 luvulta. Todella onneton
      vehje kiihtymään.

    • Viimmeinen MB jota ajan

      Ehdottomasti MB 309D henkilöpakettiauto
      automaattivaihteistolla huippunopeus yksin 70km/h
      ja enemmällä väellä vielä vähemmän.

      • Muistoja

        Olkiluodon (Eurajoki) tiellä joskus -87 117km/h,
        meteli oli hirmuinen, noissa pakuissa oli muuten
        jonkinlainen palikka kaasupolkimen alle
        rakennettuna, jottei auto olisi mikään
        kierroskone.


    • Pave

      mutta suurin pettymys oli aikoinaan Chrysler Le
      Baron kolmelitraisella V-6:lla ja automaatilla.
      Autohan on olevinaan muka urheilullinen, mutta
      suorituskyky ja ajo-ominaisuudet loistivat
      poissaolollaan...

      • :Baron_

        Kunhan et olisi niitä jotka olen kyseisellä autolla ohittanut tai kilpaillut. Omassani on heppoja 200 ja kiihtyy nollasta sataan noin 4 sekuntia.


    • Diesel

      oli se eräs ladani, joka ei talvella viitsinyt edes käynnistyä.

      Startatessa äänti vain että kev-vääm-mäl-lä, kevv-vääämm-mäll-läh...

      • Silti hengissä

        Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
        1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
        sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
        kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
        Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
        Hengenvaarallinen laite.


      • Kuski 1/99
        Silti hengissä kirjoitti:

        Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
        1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
        sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
        kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
        Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
        Hengenvaarallinen laite.

        Sehän kulkee vielä hyvin ainakin 130km/h vaikka
        ne intissä onkin loppuun ajettuja. ja ainahan
        ylämäkeen tarttee kepittää. Olisit ajanu intin
        transiitteja mieluumin 70-luvunpuolelta olevia.
        niistä voi sanoa ettei ne kulje niin hyvin alta
        100km/h.


      • ei legendaa
        Kuski 1/99 kirjoitti:

        Sehän kulkee vielä hyvin ainakin 130km/h vaikka
        ne intissä onkin loppuun ajettuja. ja ainahan
        ylämäkeen tarttee kepittää. Olisit ajanu intin
        transiitteja mieluumin 70-luvunpuolelta olevia.
        niistä voi sanoa ettei ne kulje niin hyvin alta
        100km/h.

        Se, joka sanoo intin autoja loppuunajetuiksi, ei ole tietoinen tosikilometreistä ja täsmällisestä huolto-ohjelmasta. Olen ostanut sieltä yli 20 vuotta vanhoja linja-autojakin, joilla oli ajettu vain 200-300thkm:ä, ajojahan tulee paljon vähempi, kuin linjaliikenteessä tai firman pakuna olevassa liikenteessä.


      • Ei ne kilometrit...
        ei legendaa kirjoitti:

        Se, joka sanoo intin autoja loppuunajetuiksi, ei ole tietoinen tosikilometreistä ja täsmällisestä huolto-ohjelmasta. Olen ostanut sieltä yli 20 vuotta vanhoja linja-autojakin, joilla oli ajettu vain 200-300thkm:ä, ajojahan tulee paljon vähempi, kuin linjaliikenteessä tai firman pakuna olevassa liikenteessä.

        Intin autoja on kahden laisia: Niitä, joita ajamaan pääsevät vain harvat ja valitut ja joilla yleensä ajetaan vähän pidempää matkaa silloin kun niillä ajetaan. Sitten on se toinen luokka joilla satunnaiset sotamiehet ajavat päivittäin rallia kasarmialueella, varuskunnan lähiympäristössä sekä maastoharjoituksissa.

        Kyllä sinä itsekin tiedät miten 19-vuotiaat sällit käsittelevät autoa joka ei ole kenenkään oma, kun polttoainetta saa pumpulta ilmaiseksi niin paljon kuin tarvitsee ja renkaitakaan ei ole mitään syytä säästellä.

        -Been there, done that.


      • vw-lauma pihassa
        Silti hengissä kirjoitti:

        Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
        1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
        sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
        kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
        Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
        Hengenvaarallinen laite.

        Kaverilla oli niitä kaksikin, tosin pakuina maatalouden ajoissa. Se 1,6 D kulki pakuna vain sen 110 km/h, mutta myöhemmin TD-mallina sen 130 km/h. Eli saattoi satasen tiellä ajaa koko ajan kaasu pohjassa.
        Tämä samainen 1,6 D kuljetti -86 Passattia sentää huikeat 140 km/h kun vai sinnikkäästi jaksoi kiihdyttää pari kilometriä. Ja kulutti pirun vähän.


      • yuj 8b
        Silti hengissä kirjoitti:

        Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
        1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
        sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
        kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
        Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
        Hengenvaarallinen laite.

        Tuollalaista nelikko sirraa(se toki bensakone)et moro kun kuollut laite


      • Anonyymi
        UUSI
        Ei ne kilometrit... kirjoitti:

        Intin autoja on kahden laisia: Niitä, joita ajamaan pääsevät vain harvat ja valitut ja joilla yleensä ajetaan vähän pidempää matkaa silloin kun niillä ajetaan. Sitten on se toinen luokka joilla satunnaiset sotamiehet ajavat päivittäin rallia kasarmialueella, varuskunnan lähiympäristössä sekä maastoharjoituksissa.

        Kyllä sinä itsekin tiedät miten 19-vuotiaat sällit käsittelevät autoa joka ei ole kenenkään oma, kun polttoainetta saa pumpulta ilmaiseksi niin paljon kuin tarvitsee ja renkaitakaan ei ole mitään syytä säästellä.

        -Been there, done that.

        Ei se ole noin kuin provoilet. Olin minäkin intissä autokuskina ja voin todistaa vätteesi valheeksi.


    • ScrooLoose

      ...purkka tukasta.Joki aika sitte oltii
      koeajamassa Ford Escort 1.4:ää vuosimallia 1987...
      God damn, se oli laiska.Erilaista ku oli tottunu
      Saabin hyvään suorituskykyyn.

    • Myöskin Esa

      (Hyvin kauan sitten) kaverini Opel Kadett 1.1 -69
      on liikenteessä vielä näkyvissä olevista laiskin
      ajamani auto.
      Tosi vanhoista Moskwitsh Scandinavia -59 vielä
      tuhnumpi kiihtyjä, moottorin kokoa en tiedä.

      • huumor

        esitteessä sanottiin lopuksi
        suoralainaus
        kiihtyy kiperimpiinkin ohituksiin....


      • volvo T 24
        huumor kirjoitti:

        esitteessä sanottiin lopuksi
        suoralainaus
        kiihtyy kiperimpiinkin ohituksiin....

        Vielä 70-luvun alussa oli mahdolisuus kokeilla mosse 403 ja 407 malleja. Kyllä niillä sai pikitiellä mittariin sen 115 kun jaksoi pitkään kiihdytellä.
        Ja melkein saman kulki myös petroolilla, minkä käyttö oli myös mahdollista matalan puristussuhteen vuoksi. Tuolloin petrooli oli lähes ilmaista ja joka maatalon pihalla oli sitä tynnyrissä.


      • Kiihdyttelyt mossell
        volvo T 24 kirjoitti:

        Vielä 70-luvun alussa oli mahdolisuus kokeilla mosse 403 ja 407 malleja. Kyllä niillä sai pikitiellä mittariin sen 115 kun jaksoi pitkään kiihdytellä.
        Ja melkein saman kulki myös petroolilla, minkä käyttö oli myös mahdollista matalan puristussuhteen vuoksi. Tuolloin petrooli oli lähes ilmaista ja joka maatalon pihalla oli sitä tynnyrissä.

        .

        Mutta eikös mossesta pamahtanut heti venttiilit jos nopeuden nosti yli *kriittisen* 70 km/h

        .


    • DOHCiS

      Ensimmäisenä tulisi kyllä mieleen Ford Taunus tai
      Sierra höystettynä 1,3 myllyllä. Ja mieluiten
      automaattina. Ja -80-luvun alun Transiitit on
      melkoisia menijöitä, niitä saa ranakaistailman
      merkittävää vauhdin nousua. Ja Venäjän lahja
      länsimaailmalle: Zil 00131 6x6 V-8
      maastokuorma-auto on kova kiihtymään. 150 vireää
      konia pitävät mielen virkeänä ja vauhdin kurissa.

    • Timo L.

      ..se menee tuonne kuorma-auto-
      /maastoautopuolelle, Utissa armeijan Rellu (se
      kutos-Volvon sisko) jäi kyllä mieleen. Lisäksi
      lämppäri ei puhaltanut talvella kuin kylmää->
      kiva ajaa Lappiin. Toinen oli Profile-tehtaan
      korittama MB 290 GD sotilasmalliambulanssi, eli
      taka-akselin päälle oli pistetty suorakulmion
      muotoinen laatikkko, ja iso. Viitosvaihde oli
      aivan turha siinä autossa.

      Tavan henkilöautoista hitain.. hmm.. 190 D -86 se
      varmaan on, n. 18 s 0-100 km/h. Kyllä silläkin
      kerkesi.

    • Otto

      Kyllä kärkisijoja hätyyttelee myös Volga (M21??),
      joka oli myynnissä 70-luvun lopulla. Konela
      tarjosi moista farmaria Indenor-dieselillä, taisi
      olla alle 2-litrainen, sama kuin vanhassa Pösö
      504:ssä.0-100 siinä alta 40 sek. ja huiput alle
      120. Toinen, tätä olen ajanutkin, Fiat Mira 238 -
      paku. Taisi olla kone kokonaista 903 cm3 tai 1,3
      riippuen koriversiosta. Ei pitänyt kiirettä,
      vaikka kierroksia oli kuin Ferrarissa.

    • Ford forever

      Kyllä se taitaa henkilöautopuolella olla laiskin
      tämä MB 200D, 190D oletettavasti vielä laiskempi,
      kokemuksia itellä vain 200:sesta, onneks!
      Hengenvaarallinen vehe, jos ja kun pitäis joskus
      ohittaa, tai kun pitäs keretä risteyksessä pois
      alta...huhhuh!

    • rättis

      Sitikka "rättäri vm.61"
      19 ärjyvää hevosvoimaa.Neljä päällä kiihtyvyys
      0-2 km nippanappa saa 80 km/h linssiin.

      Mukava kokemus varsinkin kaupunkiajossa.

    • hidasta

      Fiat 600 -73
      Kesti n. minuutin 0-100 ja huiput 115 ja alamäissä n.125 km/h
      Uuudemmista Chrysler neon -00 autom. - vaikka 2 litranen kone,niin mopo mikä mopo.

    • hämeen hitain

      Omalla kohdalla laiskimmat:

      Tipparellu ja Talbot Horizon.

    • pljiutx

      En ole itse ajanut, mutta kokemusta muuten: Sunbeam Avenger

    • 87k

      Irtokorillinen viisi vuotta vanha (nyt siis 16 vuotta vanha, kun olemme hypänneet 11 vuotta eteenpäin) Sprinter, jossa oli vain 80 hevosvoiman kone, huiput noin 75km/h

    • ohitukset tuskaa

      vw golf 1.3 bensa joskus 90-luvulta.

    • huhhuh.

      Kyllä se on Morris Marina 1.3 vm -78

    • Retkuilija

      VW transporter -67.

    • Rajoitinta vasten

      Pitkä lista "laiskoja" autoja, mutta nuo kaikki ovat vielä urheilullisia MB 406 pakettiautoon pitkällä ja korkealla korilla, paripyöräperällä ja Mersun 200:lla dieslekoneella. Siihen vielä kantavuuskuorma päälle. Oli muistaakseni rekisteröity kuorma-autoksi.
      Ei paljon niskat naksahdelleet, kun päästi kaikki vajaat 60 hevosvoimaa valloilleen. Saatana, rättärit ja kuussatasetkin pyöri ympärillä kahdeksikkoa ja joku litranen Escortti meni ohi niin että vilahti. Tasaisella maalla saattoi viisari heilua jopa hitusen yli kuuden kympin. Onneksi ei ollut oma.

      Jag har talat.

      • Sivuvetarimosse-56

        .

        Kyl sivuventtiilimosse -56 on kaikkein hitain

        .


      • lehdenjakaja

        Vielä 70-luvulla sai niitä Bedford Bliz automaatteja. Hirvittäviä vehkeitä. Pihassa sai laittaa kaasun pohjaan ja pitää siellä koko matkan. Huiput jäi reilusti alle sadan vaikka valmistaja lupaili ihan muuta.
        Samanlaisia maailmanlopun vehkeitä olivat 60-luvulla tehdyt paripyörä transitit (ne painavammat) dieselkoneilla. Kolmosella kun raivokkaasti kiihdytti, niin saatto saada hyvissä olosuhteissa 80 lasiin ja nelosella se sit just ja just jakso sen pitää.... paitsi ylämäessä. Ääneet oli kuitenkin kuin pommikoneen nousukiidossa.


      • Paripyörä transiitti
        lehdenjakaja kirjoitti:

        Vielä 70-luvulla sai niitä Bedford Bliz automaatteja. Hirvittäviä vehkeitä. Pihassa sai laittaa kaasun pohjaan ja pitää siellä koko matkan. Huiput jäi reilusti alle sadan vaikka valmistaja lupaili ihan muuta.
        Samanlaisia maailmanlopun vehkeitä olivat 60-luvulla tehdyt paripyörä transitit (ne painavammat) dieselkoneilla. Kolmosella kun raivokkaasti kiihdytti, niin saatto saada hyvissä olosuhteissa 80 lasiin ja nelosella se sit just ja just jakso sen pitää.... paitsi ylämäessä. Ääneet oli kuitenkin kuin pommikoneen nousukiidossa.

        .

        Paripyörä transiitti oli vieläkin huonompi etenemään talvella kuin tavallinen transit

        Joten siitä voi kuvitella talvikäsiteltävyyden

        .


    • 43634y354

      Voisin mainita kaikki diesel-autot joilla olen ajanut. Ei löydy tehoja kun eivät kierrä kunnolla ja kiihtyvyydet surkeita bensa-autoihin verrattuna.

    • C5

      Escort -68 1.1

      Kiihdytys täydellä kaasulla n. 3 kilometrin verran pitkää suoraa ja loppunopeus mittarin mukaan 90 km/h.
      Jos piti joskus joku tuolla ohittaa, niin ainoastaan alamäkeen onnistui/uskalsi.

    • Lars-Göran

      Muutamaa edellistä kompaten: MB 200D W124, viisi äijää kyydissä matkalla Tampereelta Rukalle, tavaraa varmaan 200kg kyydissä ja läskiä siihen 500kg päälle....kaikki vähät hevosvoimat irti, niin voihan pojat. Ainoa autoni, millä pystyi motarilla ajamaan puoli tuntia kaasu pohjassa, eikä menty sakkorajalle vielä. Kierroslukumittarin paikalla kello. :-D

    • Laiskis

      Unimog ja Toyota dyna

    • vanhaladamies

      itsellä oli eka-autona lada 1200s, oli kyl aika laiska 0-100km/h n-20s. Sitamisaikaan ostin siihen 1,6 koneen ja itse laskin kannen ja hioin imu- ja pako kanavat sekä muokkasin venttiilit(moottosiammattilaiset tietää, et normaalukulma istukan ja seetin on 45astetta, mut kun tekee siihen yläp. viel 22 ast. lisää virtausta ja ohentaa venttiilivartta just ennen lautasta) pakokanavat peilinsileiks, imukanavat ei saa olla peilisileet(jos niin seos helmeilee, ei hyvä)imu- ja pakosarjojen kohdistus. Lada jätti kiihdytyksessä 240 volvon ja olin siitä ylpee... huom 20v sitten

    • sitroen.

      1969 pääsin koeajamaan Volgan, johon oli vaihdettu Pobedan sivuventtiilikone...

    • fysiikan lait.....

      Tehokkailla autoilla ajaneet ovat yleensä ajelemassa jo yläkerrassa.........
      Laiskalla ladalla ajelevat ajavat edelleen tässä maailmassa.......

    • uijokla

      Puolustusvoimien UAZ-paku se oli minun ajamistani ehdottomasti hitain & laiskin! Kojelautaan oli pultattu kyltti, jonka mukaan yli kuuttakymppiä ei saa ajaa. Hyvä ohje, sillä jarrut oli niin surkeat.

      • lohh6p'

        viesti varikon helmi,purkki uatsi!!!Suisaid vehje.Toki hippi kleinbussi jollain alimittaisella bokseri päristeimellä vielä laiskempi,kun tuo hippipaku oli ns henkilöauto.siinä se 6hlö tavaroineen sitten kiisi,kaasupohjassa sen 70 mittari nopeutta


    • TranShit

      Opiskelijana siskon datsun 120 A, alamäessä vauhtia 140, meinas ovet ruveta väpättää... inttiaikana Transhit diesel aika hidas ja Uaz maastohenkilöauto ei niitä maoliman nopeimpia

    • Aika kultaa muistot!

      Hitain omani oli VW Golf mk II 1.6 vm 90. Ajomatka jolla rakkine alkoi rekkaa ohittaessa käymään kolmella jäi omalla kohdallani sen viimeiseksi, möin vehkeen edullisesti metsäautoksi.

      Tuohon nelilovisella käsivaihteella varustettuun germaaniseen laatuautoon verrattuna aiempi autoni, muutamaa vuotta vanhempi 1.6 Nissan Sunny, oli varsinainen tykki ja muutenkin mukavampi vehje.

      On se vaan jännä miten ihmiselle ei mikää tahdo riittää. Volkkarissa oli muistaakseni jotain 70 hv, kun nykyisessä autossani on yli kolminkertainen määrä. Voi tätä ihmisen ahneutta

    • Järkystyksenhäpeä

      Mitsubishi Colt 1.2 (1987)

    • 87k

      Plasto-Volvoni on tosi laiska, sitä pitää työntää kokoajan

      • ei sen väliä

        Mut se nyt meneekin vaikka puuhun.


      • Ajajan auto:.
        ei sen väliä kirjoitti:

        Mut se nyt meneekin vaikka puuhun.

        .

        Sitä plastiikkivolvoa pitää myös ajaa koko ajan

        .


    • Koeajo riitti
      • W 353*

        Eihän toi mikään laiska ole kun sen alle jäi vielä rin-tin-tin eli warre . Siinä vaan 3-pyttynen 2t-kone ja huiput ehkä 130. Tilaa oli kyllä tuossa kiikkerässä laatikossa paljon ja sen vapaakytkin oli loistava keksintö. Samanlainen kuin silloisissa 2-tahtisissa Saab 96 ja 95-malleissa.


      • kayak twin
        W 353* kirjoitti:

        Eihän toi mikään laiska ole kun sen alle jäi vielä rin-tin-tin eli warre . Siinä vaan 3-pyttynen 2t-kone ja huiput ehkä 130. Tilaa oli kyllä tuossa kiikkerässä laatikossa paljon ja sen vapaakytkin oli loistava keksintö. Samanlainen kuin silloisissa 2-tahtisissa Saab 96 ja 95-malleissa.

        Oli nelitahtisissakin ysikutosissa vapaakytkin.


    • hurjapää!

      Vw Transporter tai mikä Cabussi se toinen sama malli olikaan 1,9D ilman turboa toinen oli joku 2,5 suora kutonen yhellä nokalla oleva toyotan landcruiser sekin tiiseli ja ilman turboa. Mersun atego kuorma-autokin meni jo kaukana perävaunun kanssa. Mazdan rx8 on taas siellä toisessa äärilaidassa.

    • naapurin Avensis

      Voi helevetti että osaa olla laiska auto maantieajossa suurimmalla vaihteella. Enpä ole kymmeniin vuosiin ajanut autoa jossa tarvitsee hakea pienempää vaihdetta maantieajossa yli 8-kympin nopeuksissa ysitiellä Tampere-Suonenjoki välillä. Tämä naapurin uusi 1,8 volvomatik vai mikä lie ei jaksanut pitää vauhtia mäen päälle asti monessakin kohtaa mainitun matkan varrella neljän hengen kuormalla.

      • päivitystä

        TM:n testaajat totesivat näköjään aivan saman hengettömyyden isomman keskiluokan sedanien vertailussa numerossa TM 12/2012. On varmaan universumin hengettömin 108 kilowattinen alle puolitoistatonninen auto.


    • PaskaMikäPaska

      Vw polo vm. 1979 900cc koneella. Auto täynnä väkeä ja tavaraa niin meni kaasu pohjassa 80km/h, säädöt ei välttämättä ihan kohillaan moottorissa. Eipä sillä vehkeellä kyllä ollut muutenkaan mitään asiaa moottoritielle.

      • Kuitenkin ranskassa ja ruotsissa oli kai jopa 770-kuutioinen versio, ja jopa porrasperäisestä derbystäkin. Mitenkähän se kulki?


      • Jurpå
        M1978 kirjoitti:

        Kuitenkin ranskassa ja ruotsissa oli kai jopa 770-kuutioinen versio, ja jopa porrasperäisestä derbystäkin. Mitenkähän se kulki?

        Ei kukenu, veljellä oli tommonen vieläpä parista eri raadosta kasattu, huiput oli luokkaa 110 km/h mittarin mukaan. Ja kyllä pelotti.


      • PaskaMikäPaska

        Jaaha, säädettiin Poloista ja se meni pari äijää kyydissä 120km/h mittariin piiiiiiiiiitkän kiihdytyksen jälkeen(mikä ihmeen kiihtyvyys?)


    • hyyty mäkiin

      Myönnetään etten ihan noin vanhoja autoja ole ajanut kun edellä mutta oma laiskin auto jota olen ajanut oli vm.2011 Volkswagen Passat 1,4 TSI.

      • Automies

        Jos toi on muka laiska, et ole laiskaa autoa nähnytkään.


      • hyyty mäkiin
        Automies kirjoitti:

        Jos toi on muka laiska, et ole laiskaa autoa nähnytkään.

        No tuon ikäiseksi tuo oli uskomattoman laiska, mutta onhan toi tottakai johonkin Fiat 600:seen verrattuna varsinainen raketti.


    • wqsxqxqqqqqqq

      En tiedä paljonko tehoja oli mutta datsun 200L oli kyllä melkoisen
      laiska peli, vaikka siinä oli 2L kone ja 6syl niin se oli vaan sellanen että
      ei kyllä juuri mitään tapahdu kaasua painaessa. Tasaisemmin käyvää
      moottoria kyllä saa hakea eikä helpolla löydä varmaan, sääli että
      tollaset mätänee käsiin.

    • fiude1

      Nopeita on teidän rassit, Toi fiiu 600 on mielestäni aika hidas kun naapurinpoka uskalsi aikoinaan haastaa mopolla viivalle .pellisarja oiken ja sivutiellä huimat 60kmh kaasupohjassa. Lt 1979 suora kutonen ihan hyvin kulki ylämäessä tosin lämpes, Fiesta 1.0 ei koeajossa ollu raketti mutta omistamani mb 200d kulki 150 kmh mittarinmukaan alamäessä meteli tosin oli huumaavaa. ja alamäki piiiitkä.

      • kaappariovet

        Fiat 600 mallilla luukutettiin vielä 70-luvun alussa ihan täysiä.
        Siinä oli 32 hv:n lämmityslaite, eli konetilassa olevaan kuuppaa kääntämällä sai kaiken lämmön tulemaan sisään. Takapenkki oli kuin tulessa ja eteenkin sai kanavan kautta melkoisesti lämpöä, kun vertasi sitä esim. jääkylmään kuplaan. Talvella 600 oli lystikäs ja lämmin, mutta sillä pääsi kylmänä liikkeelle vain 1-2 henkilön kuormalla. JOs kyytiin tuli 4 aikuista, niin piti paikallaan ensin vinguttaa puolilämpimäksi, että jaksoi lähteä ykkösellä lumessa edes liikkeelle. Kyllä sillä 70-80 km/h meni ihan hyvin, mutta satanen teki jo tiukkaa matkavauhtina.


    • TOYOTA OWNS ALL

      LAISKIN AUTO NO TOTTAKAI KOKO VAG KONSERNI ELI KAIKKI VOLKKARIN PAZKAT SEATIN PAZKAT AUDIN JA SKODAN PAZKAT!

      MITEN MENEE VOLKKARI OMISTAJILLA HARMITTAAKO KU OSTITTA DSG PAZKOJA MUAHAHAHAHAHAHAH ENNEMMIN AJAN VAIKKA LADALLA KU TEIJÄN YLIARVOSTETUN KYR-PÄ HOMOJEN KONSERNI POTTULOOVILLA ON KAIKKI VAG KONSERNIN AUTOT NI VI-TUN RUMIAKI MUAHAHAHAHAH NIINKUIN PAZKASESTA PERCEESTÄ REVITTYÄ SKEIDAA MUAHAHAHHAHAHHAHAHAH

      IDIOOTIT LUULEE ETTÄ AJAA HIENOLLA AUTOLLA KUN ALLA ON JOKU RINKELI SKODA PAZKALLA TEKNIIKALLA KYL MUAKI VITUTTTAS MUAHAHAHHAHAHAHA VOLKKARIN NATSIPASKAT MUAHAHAHAHAHHAHAHAHHAA

    • oi niitä aikoja

      Fiiat 600 vm. -65 Hevosvoimia muistaakseni 43 mutta kyllä silläkin just kortin saaneena, vuonna -74 kohelsin ja vaikka oli tyttöjä auto täynnä, ei meinannutkaan hyytyä. Ei tosin paljoa yli kahdeksankympin kulkenut. Myöhemmin vaihdoin Seattiin jossa polleja jo 53. Sehän oli niin ripee että kolistelin auton katolleen ojan pohjalle.

      • 100 hv riittää

        Siinä sen näkee, mitä liika teho aiheuttaa osaamattomissa käsissä.
        Ja nykyään bimmeripojut jatkaa samaa rataa.


    • The Köle

      MB Vito, turbottomalla moottorilla..... traktorin ohittaminen oli pelottava suoritus valtatiellä, jossa muuttakin liikennettä!

      (muuten hyvä ajaa ja hiljainen pakkettiautoksi)

    • RS malli

      Skoda Octavia

    • joskus ennen

      600:nen fiiu oli tosiaan hidas kiihtymään, mutta muuten lujatekoinen, varmaan lujin
      fiiateista.

      -80-luvun alussa oli rattivaihteinen ( 3 v:tta eteen) toyota crown diesel, entinen taksi- auto. Siinä oli painoa reilusti ja hevosvoimia 67 . Ohituksista tuli jotain vain mopoista ja traktoreista, jos kiihdyttää piti.

    • Uniwokki

      MB unimog 404s. 2,2 bensa suora kutonen ja 80hv. Lukuisat vaihteistot syö tuosta varmaan puolet. Kesäkelillä loivaan alamäkeen 78 km/h. Palatessa samaan mäkeen 45km/h ja meteli on mitä mahtavin.
      Tosin vastapainoksi puoli metriä maavaraa matalimmalta kohtaa vakiorenkailla. Menee huonoonkin paikkaan.

    • anti vw

      Volkswagen LT 1980luvun alusta ja 1,6l diesel juma-lauta että on yhtä tuskaa ja maksimi nopeus 80kmh siihen kun vielä laittaa lastin päälle ja edessä kun sattuu ajamaan traktori niin humoristisemmaltakin kaverilta saattaa ikenet hymyillä himpun verran vähempi!

    • Pekka-

      Pari on jäänyt erityisesti mieleen,

      1991 Volvon farkku automaatilla, uskomaton kuminauha joka ei kiihtynyt mihinkään.
      Toinen oli 90-luvun alkuvuosina Fiat Panda, ylämäessä yritti ohittaa rekkaa niin ei auttanut kuin palata kiltisti omalle kaistalle.

      rättäri vuosimallia -71 oli hidas, mutta sen olettikin olevan hidas eikä se ärsyttänyt ollenkaan.

    • dtujxfikxtyi

      Lada 1200 rikkinäisellä alipainesäätimellä.

    • lolz

      Vanhat 60-luvun karvvalakki Volvot on aikamoisia kuminauhoja, pitkään joutuu kiihdyttämään ja huippunopeudet ei mitään ihmeellisiä 140-150 km/h ja kaiken lisäksi syöppöjä.

    • suatana

      90-luvun VW Bora 1.6 bensakoneella. Parhaat väännöt jossain 1500-2500 ja aika tuhnu kiihtyvyys vaikka meni 180km/h mittariin.

    • Anonyymi

      70-luvulla mulla oli fiat 127, kiihtyvyys katsottiin kalenterista. Vaihdoin sen saab 99.n ja se tuntu ihan raketilta.

    • Anonyymi

      Fiat 127 0.9 koneella jossa 45hv. 100km/h vaati jo alamäen tai myötätuulen.

    • Anonyymi

      Puolustusvoimien UAZ. Liukkaankelin kurssilla olisi pitänyt kiihdyttää 70:n vauhtiin ennen jarrutusta, mutta kilometrin suora ei riittänyt UAZille. No ajo-ominaisuudet oli sitä luokkaa, että parempi näin.

    • Lukaisin pitkän ketjun pääpiirteittäin, mutta kukaan ei tullut maininneeksi
      Renaultin ylpeyttä R4! Nuoremmat eivät tätä vauhtihirmua tunne.
      Autoa valmistettiin vv. 1961 - 1990.
      Siinä hevosvoimia oli 26 DIN, ja auto kulki 105-110, mittarin mukaan vähän
      enemmän.
      Vain rättari jää heikoimmaksi.
      Minulla oli näitä autoja kaksi.

    • Anonyymi

      Morris marina Diesel 1. 5 vene moottori oli niissä taitaa olla vieläkin laskempi kuin 2000 d mersu

    • Anonyymi

      Hilux.
      Muka tehokas mutta mieluummin ohitan 1200 kuplalla kuin sillä

    • Anonyymi

      opel kadet 1.0 vm 1969.... kylmä kuin jääkaappi..

      Auto motor und sport 19/1982 (1966) mittasi Opel Kadetin (33 kW, 750 kg) kiihtyvyydeksi 0–100 km/h 20,6 sekuntia. Huippunopeus on 126,0 km/h. Kulutus oli AMS-lehdellä 11,0 l/100 km. [4]
      kaasupohjassa .... linja-auto meni edelle...hih

    • Anonyymi
      UUSI

      Mersun AMG V8 on laiska vs. Tesla model S Plaid....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      55
      3045
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2871
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2659
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      346
      1737
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      937
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      799
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      792
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      790
    Aihe