Mikä on laiskin auto, millä olet ajanut?
Itselläni on kokemuksia välimalli-escortista
(vuosimallia en nyt tarkalleen muista), joka oli
n. 200 000 km:ia ajettu 1,1 litran koneinen ja
vieläpä automaattivaihteinen. Voi Jeesus, että se
lähti!!!! Piti aivan pidellä kauhukahvoista
kiinni. Veikkaanpa, ettei Suomesta laiskempaa
autoa löydy ja keskustelu näin ollen loppuu
lyhyeen.
Gallup: laiskin auto
117
7571
Vastaukset
- Speedy
Olin kerran kuskina ryyppy eiku kaveriporukalle
ja sain kunnian kuskata heitä ympäri pitäjää
vanhalla seitkytluvun diesel Mersulla, oiskohan
ollu joku 200D tai jotain sinneppäin, ei vois
vähempää kiinnostaa. Kummiskin ihan selvästi
laiskin/hitain saha millä oon ajannu, armeijan
UAZ:it muukaanlukien.- ana
Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
turbo-diesel. - Zetec
ana kirjoitti:
Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
turbo-diesel.Kaverilla on Ford Orion Dieseli ajettu ilman
remontteja yli 700 000km. Sen verran mitä
kyydissä oo ollu nii en oo ihan varma että
kiihtykö se auto kahdella hengellä, mutta
täydellä lastilla oon varma kiihtyvyyden
olemattomissaolosta. - Voloksu
ana kirjoitti:
Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
turbo-diesel.LT28 ilman turboa voi kauhistus sitä laiskuutta
- LT:llä ajanut
Voloksu kirjoitti:
LT28 ilman turboa voi kauhistus sitä laiskuutta
LT volkkarissa oli kuutoskone ja minusta se oli aikalaisekseen ripeä peli. Ei tietenkään pärjää nykypakuille, mutta aikalaisekseen hyvä peli.
- transponderi
ana kirjoitti:
Edellä kirjoittaneet jo kehuvatkin MB 200D:n
erinomaista suorituskykyä. Olen ajanut kyseistä
automaattina (vm -80)ja laiskuutta ei voi olla
huomaamatta... Toinen hyvä kiihtyjä oli
Volkswagen LT 45TD 4x4 -90. Toivoton, vaikka oli
turbo-diesel.volkkari transponderi t2 jotain 80luvun lopun ikäinen tila-auto.Sinne se 7hlö ja matkatavarat.Manuaali diisseli mut aivan kuollut,täysperä lastissa kiihtyy yhtä hyvin(kaverini kanssa ajoi sitä,joka myös työkseen kiitolinjaa ajaa)
- Minulla on ollut
transponderi kirjoitti:
volkkari transponderi t2 jotain 80luvun lopun ikäinen tila-auto.Sinne se 7hlö ja matkatavarat.Manuaali diisseli mut aivan kuollut,täysperä lastissa kiihtyy yhtä hyvin(kaverini kanssa ajoi sitä,joka myös työkseen kiitolinjaa ajaa)
70-luvulla Mb 190D -65 ja myös Mersu 406D kuorma-autoksi reksteröitynä. Kyllä muuten lähtivät molemmat riittävästi jos ei ollut kiirettä eikä ylämäkiä. Tuo 406:n oli vielä melkoinen melupesä ohjaamoltaan. Mihinkäs noita nyt vertais, armeijan käyneet muistanevat Valmet Terran; kuulosuojaimet tarvittiin ehdottomasti.
- Anonyymi
LT:llä ajanut kirjoitti:
LT volkkarissa oli kuutoskone ja minusta se oli aikalaisekseen ripeä peli. Ei tietenkään pärjää nykypakuille, mutta aikalaisekseen hyvä peli.
se volkkarin turboton kuutos kone jota oli myös volvo 244 d6 :ssa oli nopea (kun huudatti kovilla kierroksilla) sen ajan mersuihin verrattuna mutta jos kärryn pani perään niin meni kaikki vedot(ala vääntö puuttui kokonaan) vaikka äänet oli kuin ralli autossa kun 6 syl. kiersi niin helvetisti ja savua tuli niin ettei taakse nähnyt.
Pakkasella sitä ei saanut käyntii millään vaikka ei saanut sen ajan mersujakaan -85 vuodesta alkaen mersut alkoi lähteen pakkasella käyntiin ja moottorit kesti aivan erinlailla kuin vanhemmat
Mikä oli paras -70 luvun diesel ? siitä tuskin tarvii kiistellä Datsun Chetrik 2,8 joka lähti miljoonan ajetunakin kuin palmun alta pakkasella käyntiin myös Nissan 2.0 D oli kestävä ja Izusu 2,2 D ja tietenkin Toyotan 2,4 D tietenkin niin ja toyota hj60 3.3 D jolla ajaisi varmaa 2 miljoonaa tuosta vaan (varmaan alunperin tehty trukkeihin ja pieniin kuormaautoihin joissa sitä on myös käytetty)
Mutta nykyautoista laiskin ja huonoin ja suuriruokaisin diesel auto on ehdotomasti vw polo 1,2 tdi aivan karmea moottori. sille taas vasta kohta on monessa eri automerkissä oleva renaultin 1.5 cdi joka on erittäin peini ruokainen ja kestävä (Sanotaan nyky mersun kestävimmäksi moottoriksi) tätä moottoria on mersuissa,nissanissa ,renaulteissa,daciassa saattoi olla vielä jossakin muussakin merkissä. esim. renault megane kulutus maantiellä 3,3 l/100 Km ja 500000 km ei tunnu missään
- la casse
Laiskempi on varmasti W123-korimallin MB 200D
(valmistettu vuosina 76-85) joka kiihtyy nollasta
sataan n.30s.kovalla laatikolla. Hevosvoimia tässä
lähes 1400 kg painavassa autossa on 60. Koeajon
aikana ei tosin tullut vastaan sellaista suoraa,
että auto olisi siihen sataseen ehtinyt
kiihtyä.. Huippunopeus on muistaakseni 130:in
tienoilla. Jopa superlaiska Toyota Land Cruiser HJ
60 kiihtyy nopeammin 0-100 (28 sek), jota myös on
tullut ajettua.- Speedy
Noihan pitäis lailla kieltää, hengenvaarallisia
laitteita kun niillä ei pääse
risteyksissä "pakoon". - erfg333ffdffd
Tollaselle mekin joskus ajeltiin reissuja pitkin suomea täydelläkkin
kuormalla 5h kyydissä ja takakontti täys tavaraa :) Ei sitä lapsena
kiinnittänyt huomiota oliko se mese laiska vai nopea.
Mutta ruostu lopulta sekin niin että ei kerinnyt enää hitsillä perässä.
- tt
se on vaan siinä, että 1.1:stä ei ollut
automaattina. mutta muuten on söpö tarina- Esa
Kyllä siinä keltaisessa kaksiovisessa escortissa
kyljessä oli moottorikoko 1,1 ja siinä tosiaan
oli automaattilaatikko. Kuva on edelleen selvä,
vaikka ikimuistoisesta ajokokemuksesta yli 10
vuotta onkin.
- 2.0 ohc
Fiat uno 45 Fire vai mikä se nyt oli.Ajettu yli
200tkm.Mun mittapuun mukaan _laiska_ kun
mikä.Pakon edessä jouduin ajamaan reilut
parisataa kilsaa maantiellä ja tuli jopa
kokeiltua ohittamista..;) Motarilla huiput
mittarin mukaan 125km/h ja siinä vauhdissa tuntui
että tippuu kaikki mahollinen osa irti..- Hmmmmm!
AH! Fiat Fiorino kaasupohjassa 110 km/h
jopa traktorin ohitukset piti suunnitella tarkasti (:
- jfk
80-luvun alusta ja ajettu paljon.
Mitattiin 0-100 reilu 40 sekuntia 3 hengen
kuormalla.0-60 sujui jo hyvin. 14 sekuntia vain.- Fiestastelija
Omistin vm.81 1.1 Fiestan pari vuotta sitten. 0-
100km/h meni n.20-25s ja alamäessä kaasu pohjassa
ajettaessa auto saavutti mittarin mukaan huiman
140km/h nopeuden! Aikamoinen rassi kuitenkin :) - tuning
Fiestastelija kirjoitti:
Omistin vm.81 1.1 Fiestan pari vuotta sitten. 0-
100km/h meni n.20-25s ja alamäessä kaasu pohjassa
ajettaessa auto saavutti mittarin mukaan huiman
140km/h nopeuden! Aikamoinen rassi kuitenkin :)Isoveli ajoi mun fiestalla (tai siis entisellä)
n. 150 km kiihdytyksellä, eli ulvilasta turkuun,
niin kaveri sai mittarin mukaan 150 km/h, siis
koko matka lätkä tiskissä, ja kyseessä oli vm. 82
1.0 koneella.. mallia en muista.. pistäkääpä
siitä paremmaksi. - Fiesta
tuning kirjoitti:
Isoveli ajoi mun fiestalla (tai siis entisellä)
n. 150 km kiihdytyksellä, eli ulvilasta turkuun,
niin kaveri sai mittarin mukaan 150 km/h, siis
koko matka lätkä tiskissä, ja kyseessä oli vm. 82
1.0 koneella.. mallia en muista.. pistäkääpä
siitä paremmaksi.Appiukon Fiesta 1.4 vm. -89 170km/h, Helsingissä
joskus vuonna -93 tai -94.
Epäreilua verrata, konehan oli suurempi.
Vauhti muuten ei ollut ihan maksimissaan edes. - suhari
tuning kirjoitti:
Isoveli ajoi mun fiestalla (tai siis entisellä)
n. 150 km kiihdytyksellä, eli ulvilasta turkuun,
niin kaveri sai mittarin mukaan 150 km/h, siis
koko matka lätkä tiskissä, ja kyseessä oli vm. 82
1.0 koneella.. mallia en muista.. pistäkääpä
siitä paremmaksi.Mun fiesta (esp. juhlapäivä) kiihtyy kuopiosta
lahteen mennessä jopa 152 km tunnissa, jos ei
tarvii löysätä välillä!! - tuning
suhari kirjoitti:
Mun fiesta (esp. juhlapäivä) kiihtyy kuopiosta
lahteen mennessä jopa 152 km tunnissa, jos ei
tarvii löysätä välillä!!koska ajelin vähä EK:ta ja tolppa hyppäs 70km/h
vauhdissa suoraan eteen.. meni nokka lyttyyn.. ei
ollu muute vöitä kiinni, ottaan tuli arpi ja
niskatuesta pari tikkii takaraivoo - Fiesta 1.0 GX
Fiestastelija kirjoitti:
Omistin vm.81 1.1 Fiestan pari vuotta sitten. 0-
100km/h meni n.20-25s ja alamäessä kaasu pohjassa
ajettaessa auto saavutti mittarin mukaan huiman
140km/h nopeuden! Aikamoinen rassi kuitenkin :)Minäkin pääsin alamäessä Mk I. Fiesta 1.0:lla (pienin moottori) sen 140 km/h! Auto ei tuntunut laiskalta kun ajoi 80 km/h mutkateillä, ja 100 km/h vauhdissa alkanut tärinä ratissa piti jännitystä tehokkaasti yllä.
Auton hieno ulkomuoto taisi olla DeTomasolle yms. urheiluautoja suunnitelleen herran käsialaa, joten Fiesta ei - vaikka hidas olikin - ole niin laiska kun yllä kuvatut Orionit yms.
Eiköhän vanhat loppuunajetut automaattivaiheiset tätä kisaa voita...
- kepittäjä
Hitain ajamani vehje oli yksi yh-äiti
vantaalta,,, öö taitaa olla vähän väärä foorumi. - maanteiden kuningas
Mulla oli fiat 126. Hevosvoimia 23 ja moottorina
italialaisen insinööritaidon näyte: kaks´pyttynen
ilmajäähytteinen rivikone, jossa molemmilla
pytyillä oli samanaikainen yläkuolonkohta.
Tosin autokaan ei painanut (ilman kuskia) 590 kg
joten ei vähäisestä tehosta ollut (kauheasti)
haittaa. Joskus maantieajossa tosin motti lämpeni
liikaa ja sylinterit menivät lämmönvaikutuksesta
vähän soikeaksi ja suurimmat tehot menivät
ohipuhallukseen. Silloin piti auto laittaa
parkkiin jäähtymään varttitunniksi jonka jälkeen
meno maistui taas entiseen malliin...- kilroy
60 luvun 1200 kupla että oli laiska
- rst2
kilroy kirjoitti:
60 luvun 1200 kupla että oli laiska
joskus 10 vuotta sitten kaverilla oli kesäautona
aito rättäri!!
kupla jätti sen varmasti ja 100:n vauhti oli
lähinnä märkä uni....,paras nopeus minkä minä
siihen sain oli 90 mittarin mukaan ja sekin
näytti liikaa!!!! - toinen kunkkuT
Mulla on kanssa ollut tuollainen vauhtihirmu. Muistan vieläkin rekkojen kuumotuksen kesäkuumalla ylämäissä... Huhhuh!M
- dyane
rst2 kirjoitti:
joskus 10 vuotta sitten kaverilla oli kesäautona
aito rättäri!!
kupla jätti sen varmasti ja 100:n vauhti oli
lähinnä märkä uni....,paras nopeus minkä minä
siihen sain oli 90 mittarin mukaan ja sekin
näytti liikaa!!!!Niin , vanhan rättärin huippunopeus oli tehtaankin mukaan vaan 84 km/h . Eihän sillä 13 hv:n sätkällä eli bokserilla voinutkaan päästä sen kovempaa.
- AnonyymiUUSI
dyane kirjoitti:
Niin , vanhan rättärin huippunopeus oli tehtaankin mukaan vaan 84 km/h . Eihän sillä 13 hv:n sätkällä eli bokserilla voinutkaan päästä sen kovempaa.
Kyseisen sätkän tehtaan ilmoittama huippunopeus on mielestäni aika optimistinen. Se meni oikeastaan 70-kymppiä alamäessä myötätuulessa ja auringon piti vielä paistaa takaa päin. Toki voi olla, että 20 vuotta käyttöä oli vienyt moottorista parhaimmain puhdin pois.
- Taunusfani
Olin kavereille kuskina, olivat ostaneet kimppaan
hienon mustan taunuksen 1.6 koneella ja
automaatti, kone tosin kävi kolmella, ja kun
painoit kaasua niin taakse ei nähny mitään, 100
km/h saatiin parhaimmillaan vauhtia 9 hengen
porukalla... painajainen jos mikä... vaikka
foorrtia ei sais haukkuu niin sillä oli paljon
vaikeempi ajaa kun manuaalilla, käänsit rattia
oikeelle, niin taunushan vaihtaa vapaalle... - ;-)
Kaksi on kokemusta yli muiden:
W123 200D.
Ja sitten takaveto Ascona 1.2 "Moonraker-
koneella".
Molempia saa kiihdyttää ihan tosissaan!- mb
Kuten isäni sanoi mersusta w123 240D "Ohituksissa
muu ei kiihdy kuin kuski"
- Repa
Sherpa pakettiauto -80 luvulta. Todella onneton
vehje kiihtymään. - Viimmeinen MB jota ajan
Ehdottomasti MB 309D henkilöpakettiauto
automaattivaihteistolla huippunopeus yksin 70km/h
ja enemmällä väellä vielä vähemmän.- Muistoja
Olkiluodon (Eurajoki) tiellä joskus -87 117km/h,
meteli oli hirmuinen, noissa pakuissa oli muuten
jonkinlainen palikka kaasupolkimen alle
rakennettuna, jottei auto olisi mikään
kierroskone.
- Pave
mutta suurin pettymys oli aikoinaan Chrysler Le
Baron kolmelitraisella V-6:lla ja automaatilla.
Autohan on olevinaan muka urheilullinen, mutta
suorituskyky ja ajo-ominaisuudet loistivat
poissaolollaan...- :Baron_
Kunhan et olisi niitä jotka olen kyseisellä autolla ohittanut tai kilpaillut. Omassani on heppoja 200 ja kiihtyy nollasta sataan noin 4 sekuntia.
- Diesel
oli se eräs ladani, joka ei talvella viitsinyt edes käynnistyä.
Startatessa äänti vain että kev-vääm-mäl-lä, kevv-vääämm-mäll-läh...- Silti hengissä
Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
Hengenvaarallinen laite. - Kuski 1/99
Silti hengissä kirjoitti:
Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
Hengenvaarallinen laite.Sehän kulkee vielä hyvin ainakin 130km/h vaikka
ne intissä onkin loppuun ajettuja. ja ainahan
ylämäkeen tarttee kepittää. Olisit ajanu intin
transiitteja mieluumin 70-luvunpuolelta olevia.
niistä voi sanoa ettei ne kulje niin hyvin alta
100km/h. - ei legendaa
Kuski 1/99 kirjoitti:
Sehän kulkee vielä hyvin ainakin 130km/h vaikka
ne intissä onkin loppuun ajettuja. ja ainahan
ylämäkeen tarttee kepittää. Olisit ajanu intin
transiitteja mieluumin 70-luvunpuolelta olevia.
niistä voi sanoa ettei ne kulje niin hyvin alta
100km/h.Se, joka sanoo intin autoja loppuunajetuiksi, ei ole tietoinen tosikilometreistä ja täsmällisestä huolto-ohjelmasta. Olen ostanut sieltä yli 20 vuotta vanhoja linja-autojakin, joilla oli ajettu vain 200-300thkm:ä, ajojahan tulee paljon vähempi, kuin linjaliikenteessä tai firman pakuna olevassa liikenteessä.
- Ei ne kilometrit...
ei legendaa kirjoitti:
Se, joka sanoo intin autoja loppuunajetuiksi, ei ole tietoinen tosikilometreistä ja täsmällisestä huolto-ohjelmasta. Olen ostanut sieltä yli 20 vuotta vanhoja linja-autojakin, joilla oli ajettu vain 200-300thkm:ä, ajojahan tulee paljon vähempi, kuin linjaliikenteessä tai firman pakuna olevassa liikenteessä.
Intin autoja on kahden laisia: Niitä, joita ajamaan pääsevät vain harvat ja valitut ja joilla yleensä ajetaan vähän pidempää matkaa silloin kun niillä ajetaan. Sitten on se toinen luokka joilla satunnaiset sotamiehet ajavat päivittäin rallia kasarmialueella, varuskunnan lähiympäristössä sekä maastoharjoituksissa.
Kyllä sinä itsekin tiedät miten 19-vuotiaat sällit käsittelevät autoa joka ei ole kenenkään oma, kun polttoainetta saa pumpulta ilmaiseksi niin paljon kuin tarvitsee ja renkaitakaan ei ole mitään syytä säästellä.
-Been there, done that. - vw-lauma pihassa
Silti hengissä kirjoitti:
Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
Hengenvaarallinen laite.Kaverilla oli niitä kaksikin, tosin pakuina maatalouden ajoissa. Se 1,6 D kulki pakuna vain sen 110 km/h, mutta myöhemmin TD-mallina sen 130 km/h. Eli saattoi satasen tiellä ajaa koko ajan kaasu pohjassa.
Tämä samainen 1,6 D kuljetti -86 Passattia sentää huikeat 140 km/h kun vai sinnikkäästi jaksoi kiihdyttää pari kilometriä. Ja kulutti pirun vähän. - yuj 8b
Silti hengissä kirjoitti:
Laiskin auto ehdottomasti Vw Transporter Syncro
1.6 dieselillä ilman turboa. Ajoin inttiaikani
sillä mopoja kuusi kyydissä ja perässä vielä
kaksiakselinen perävaunu ruokatarvikkeita täynnä.
Haistoi ylämäet jo monien satojen metrien päästä.
Hengenvaarallinen laite.Tuollalaista nelikko sirraa(se toki bensakone)et moro kun kuollut laite
- AnonyymiUUSI
Ei ne kilometrit... kirjoitti:
Intin autoja on kahden laisia: Niitä, joita ajamaan pääsevät vain harvat ja valitut ja joilla yleensä ajetaan vähän pidempää matkaa silloin kun niillä ajetaan. Sitten on se toinen luokka joilla satunnaiset sotamiehet ajavat päivittäin rallia kasarmialueella, varuskunnan lähiympäristössä sekä maastoharjoituksissa.
Kyllä sinä itsekin tiedät miten 19-vuotiaat sällit käsittelevät autoa joka ei ole kenenkään oma, kun polttoainetta saa pumpulta ilmaiseksi niin paljon kuin tarvitsee ja renkaitakaan ei ole mitään syytä säästellä.
-Been there, done that.Ei se ole noin kuin provoilet. Olin minäkin intissä autokuskina ja voin todistaa vätteesi valheeksi.
- ScrooLoose
...purkka tukasta.Joki aika sitte oltii
koeajamassa Ford Escort 1.4:ää vuosimallia 1987...
God damn, se oli laiska.Erilaista ku oli tottunu
Saabin hyvään suorituskykyyn. - Myöskin Esa
(Hyvin kauan sitten) kaverini Opel Kadett 1.1 -69
on liikenteessä vielä näkyvissä olevista laiskin
ajamani auto.
Tosi vanhoista Moskwitsh Scandinavia -59 vielä
tuhnumpi kiihtyjä, moottorin kokoa en tiedä.- huumor
esitteessä sanottiin lopuksi
suoralainaus
kiihtyy kiperimpiinkin ohituksiin.... - volvo T 24
huumor kirjoitti:
esitteessä sanottiin lopuksi
suoralainaus
kiihtyy kiperimpiinkin ohituksiin....Vielä 70-luvun alussa oli mahdolisuus kokeilla mosse 403 ja 407 malleja. Kyllä niillä sai pikitiellä mittariin sen 115 kun jaksoi pitkään kiihdytellä.
Ja melkein saman kulki myös petroolilla, minkä käyttö oli myös mahdollista matalan puristussuhteen vuoksi. Tuolloin petrooli oli lähes ilmaista ja joka maatalon pihalla oli sitä tynnyrissä. - Kiihdyttelyt mossell
volvo T 24 kirjoitti:
Vielä 70-luvun alussa oli mahdolisuus kokeilla mosse 403 ja 407 malleja. Kyllä niillä sai pikitiellä mittariin sen 115 kun jaksoi pitkään kiihdytellä.
Ja melkein saman kulki myös petroolilla, minkä käyttö oli myös mahdollista matalan puristussuhteen vuoksi. Tuolloin petrooli oli lähes ilmaista ja joka maatalon pihalla oli sitä tynnyrissä..
Mutta eikös mossesta pamahtanut heti venttiilit jos nopeuden nosti yli *kriittisen* 70 km/h
.
- DOHCiS
Ensimmäisenä tulisi kyllä mieleen Ford Taunus tai
Sierra höystettynä 1,3 myllyllä. Ja mieluiten
automaattina. Ja -80-luvun alun Transiitit on
melkoisia menijöitä, niitä saa ranakaistailman
merkittävää vauhdin nousua. Ja Venäjän lahja
länsimaailmalle: Zil 00131 6x6 V-8
maastokuorma-auto on kova kiihtymään. 150 vireää
konia pitävät mielen virkeänä ja vauhdin kurissa. - Timo L.
..se menee tuonne kuorma-auto-
/maastoautopuolelle, Utissa armeijan Rellu (se
kutos-Volvon sisko) jäi kyllä mieleen. Lisäksi
lämppäri ei puhaltanut talvella kuin kylmää->
kiva ajaa Lappiin. Toinen oli Profile-tehtaan
korittama MB 290 GD sotilasmalliambulanssi, eli
taka-akselin päälle oli pistetty suorakulmion
muotoinen laatikkko, ja iso. Viitosvaihde oli
aivan turha siinä autossa.
Tavan henkilöautoista hitain.. hmm.. 190 D -86 se
varmaan on, n. 18 s 0-100 km/h. Kyllä silläkin
kerkesi. - Otto
Kyllä kärkisijoja hätyyttelee myös Volga (M21??),
joka oli myynnissä 70-luvun lopulla. Konela
tarjosi moista farmaria Indenor-dieselillä, taisi
olla alle 2-litrainen, sama kuin vanhassa Pösö
504:ssä.0-100 siinä alta 40 sek. ja huiput alle
120. Toinen, tätä olen ajanutkin, Fiat Mira 238 -
paku. Taisi olla kone kokonaista 903 cm3 tai 1,3
riippuen koriversiosta. Ei pitänyt kiirettä,
vaikka kierroksia oli kuin Ferrarissa. - Ford forever
Kyllä se taitaa henkilöautopuolella olla laiskin
tämä MB 200D, 190D oletettavasti vielä laiskempi,
kokemuksia itellä vain 200:sesta, onneks!
Hengenvaarallinen vehe, jos ja kun pitäis joskus
ohittaa, tai kun pitäs keretä risteyksessä pois
alta...huhhuh! - rättis
Sitikka "rättäri vm.61"
19 ärjyvää hevosvoimaa.Neljä päällä kiihtyvyys
0-2 km nippanappa saa 80 km/h linssiin.
Mukava kokemus varsinkin kaupunkiajossa. - hidasta
Fiat 600 -73
Kesti n. minuutin 0-100 ja huiput 115 ja alamäissä n.125 km/h
Uuudemmista Chrysler neon -00 autom. - vaikka 2 litranen kone,niin mopo mikä mopo. - hämeen hitain
Omalla kohdalla laiskimmat:
Tipparellu ja Talbot Horizon. - pljiutx
En ole itse ajanut, mutta kokemusta muuten: Sunbeam Avenger
- 87k
Irtokorillinen viisi vuotta vanha (nyt siis 16 vuotta vanha, kun olemme hypänneet 11 vuotta eteenpäin) Sprinter, jossa oli vain 80 hevosvoiman kone, huiput noin 75km/h
- ohitukset tuskaa
vw golf 1.3 bensa joskus 90-luvulta.
- huhhuh.
Kyllä se on Morris Marina 1.3 vm -78
- Retkuilija
VW transporter -67.
- Rajoitinta vasten
Pitkä lista "laiskoja" autoja, mutta nuo kaikki ovat vielä urheilullisia MB 406 pakettiautoon pitkällä ja korkealla korilla, paripyöräperällä ja Mersun 200:lla dieslekoneella. Siihen vielä kantavuuskuorma päälle. Oli muistaakseni rekisteröity kuorma-autoksi.
Ei paljon niskat naksahdelleet, kun päästi kaikki vajaat 60 hevosvoimaa valloilleen. Saatana, rättärit ja kuussatasetkin pyöri ympärillä kahdeksikkoa ja joku litranen Escortti meni ohi niin että vilahti. Tasaisella maalla saattoi viisari heilua jopa hitusen yli kuuden kympin. Onneksi ei ollut oma.
Jag har talat.- Sivuvetarimosse-56
.
Kyl sivuventtiilimosse -56 on kaikkein hitain
. - lehdenjakaja
Vielä 70-luvulla sai niitä Bedford Bliz automaatteja. Hirvittäviä vehkeitä. Pihassa sai laittaa kaasun pohjaan ja pitää siellä koko matkan. Huiput jäi reilusti alle sadan vaikka valmistaja lupaili ihan muuta.
Samanlaisia maailmanlopun vehkeitä olivat 60-luvulla tehdyt paripyörä transitit (ne painavammat) dieselkoneilla. Kolmosella kun raivokkaasti kiihdytti, niin saatto saada hyvissä olosuhteissa 80 lasiin ja nelosella se sit just ja just jakso sen pitää.... paitsi ylämäessä. Ääneet oli kuitenkin kuin pommikoneen nousukiidossa. - Paripyörä transiitti
lehdenjakaja kirjoitti:
Vielä 70-luvulla sai niitä Bedford Bliz automaatteja. Hirvittäviä vehkeitä. Pihassa sai laittaa kaasun pohjaan ja pitää siellä koko matkan. Huiput jäi reilusti alle sadan vaikka valmistaja lupaili ihan muuta.
Samanlaisia maailmanlopun vehkeitä olivat 60-luvulla tehdyt paripyörä transitit (ne painavammat) dieselkoneilla. Kolmosella kun raivokkaasti kiihdytti, niin saatto saada hyvissä olosuhteissa 80 lasiin ja nelosella se sit just ja just jakso sen pitää.... paitsi ylämäessä. Ääneet oli kuitenkin kuin pommikoneen nousukiidossa..
Paripyörä transiitti oli vieläkin huonompi etenemään talvella kuin tavallinen transit
Joten siitä voi kuvitella talvikäsiteltävyyden
.
- 43634y354
Voisin mainita kaikki diesel-autot joilla olen ajanut. Ei löydy tehoja kun eivät kierrä kunnolla ja kiihtyvyydet surkeita bensa-autoihin verrattuna.
- C5
Escort -68 1.1
Kiihdytys täydellä kaasulla n. 3 kilometrin verran pitkää suoraa ja loppunopeus mittarin mukaan 90 km/h.
Jos piti joskus joku tuolla ohittaa, niin ainoastaan alamäkeen onnistui/uskalsi. - Lars-Göran
Muutamaa edellistä kompaten: MB 200D W124, viisi äijää kyydissä matkalla Tampereelta Rukalle, tavaraa varmaan 200kg kyydissä ja läskiä siihen 500kg päälle....kaikki vähät hevosvoimat irti, niin voihan pojat. Ainoa autoni, millä pystyi motarilla ajamaan puoli tuntia kaasu pohjassa, eikä menty sakkorajalle vielä. Kierroslukumittarin paikalla kello. :-D
- Laiskis
Unimog ja Toyota dyna
- vanhaladamies
itsellä oli eka-autona lada 1200s, oli kyl aika laiska 0-100km/h n-20s. Sitamisaikaan ostin siihen 1,6 koneen ja itse laskin kannen ja hioin imu- ja pako kanavat sekä muokkasin venttiilit(moottosiammattilaiset tietää, et normaalukulma istukan ja seetin on 45astetta, mut kun tekee siihen yläp. viel 22 ast. lisää virtausta ja ohentaa venttiilivartta just ennen lautasta) pakokanavat peilinsileiks, imukanavat ei saa olla peilisileet(jos niin seos helmeilee, ei hyvä)imu- ja pakosarjojen kohdistus. Lada jätti kiihdytyksessä 240 volvon ja olin siitä ylpee... huom 20v sitten
- sitroen.
1969 pääsin koeajamaan Volgan, johon oli vaihdettu Pobedan sivuventtiilikone...
- fysiikan lait.....
Tehokkailla autoilla ajaneet ovat yleensä ajelemassa jo yläkerrassa.........
Laiskalla ladalla ajelevat ajavat edelleen tässä maailmassa....... - uijokla
Puolustusvoimien UAZ-paku se oli minun ajamistani ehdottomasti hitain & laiskin! Kojelautaan oli pultattu kyltti, jonka mukaan yli kuuttakymppiä ei saa ajaa. Hyvä ohje, sillä jarrut oli niin surkeat.
- lohh6p'
viesti varikon helmi,purkki uatsi!!!Suisaid vehje.Toki hippi kleinbussi jollain alimittaisella bokseri päristeimellä vielä laiskempi,kun tuo hippipaku oli ns henkilöauto.siinä se 6hlö tavaroineen sitten kiisi,kaasupohjassa sen 70 mittari nopeutta
- TranShit
Opiskelijana siskon datsun 120 A, alamäessä vauhtia 140, meinas ovet ruveta väpättää... inttiaikana Transhit diesel aika hidas ja Uaz maastohenkilöauto ei niitä maoliman nopeimpia
- Aika kultaa muistot!
Hitain omani oli VW Golf mk II 1.6 vm 90. Ajomatka jolla rakkine alkoi rekkaa ohittaessa käymään kolmella jäi omalla kohdallani sen viimeiseksi, möin vehkeen edullisesti metsäautoksi.
Tuohon nelilovisella käsivaihteella varustettuun germaaniseen laatuautoon verrattuna aiempi autoni, muutamaa vuotta vanhempi 1.6 Nissan Sunny, oli varsinainen tykki ja muutenkin mukavampi vehje.
On se vaan jännä miten ihmiselle ei mikää tahdo riittää. Volkkarissa oli muistaakseni jotain 70 hv, kun nykyisessä autossani on yli kolminkertainen määrä. Voi tätä ihmisen ahneutta - Järkystyksenhäpeä
Mitsubishi Colt 1.2 (1987)
- 87k
Plasto-Volvoni on tosi laiska, sitä pitää työntää kokoajan
- ei sen väliä
Mut se nyt meneekin vaikka puuhun.
- Ajajan auto:.
ei sen väliä kirjoitti:
Mut se nyt meneekin vaikka puuhun.
.
Sitä plastiikkivolvoa pitää myös ajaa koko ajan
.
- Koeajo riitti
Opel Corsa 1.0 Huippunopeus 150 km/h, 0–100 km/h 18,2 s
http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa.
Saattoi olla isommallakin koneella, mutta laiska kuin mikä.- W 353*
Eihän toi mikään laiska ole kun sen alle jäi vielä rin-tin-tin eli warre . Siinä vaan 3-pyttynen 2t-kone ja huiput ehkä 130. Tilaa oli kyllä tuossa kiikkerässä laatikossa paljon ja sen vapaakytkin oli loistava keksintö. Samanlainen kuin silloisissa 2-tahtisissa Saab 96 ja 95-malleissa.
- kayak twin
W 353* kirjoitti:
Eihän toi mikään laiska ole kun sen alle jäi vielä rin-tin-tin eli warre . Siinä vaan 3-pyttynen 2t-kone ja huiput ehkä 130. Tilaa oli kyllä tuossa kiikkerässä laatikossa paljon ja sen vapaakytkin oli loistava keksintö. Samanlainen kuin silloisissa 2-tahtisissa Saab 96 ja 95-malleissa.
Oli nelitahtisissakin ysikutosissa vapaakytkin.
- hurjapää!
Vw Transporter tai mikä Cabussi se toinen sama malli olikaan 1,9D ilman turboa toinen oli joku 2,5 suora kutonen yhellä nokalla oleva toyotan landcruiser sekin tiiseli ja ilman turboa. Mersun atego kuorma-autokin meni jo kaukana perävaunun kanssa. Mazdan rx8 on taas siellä toisessa äärilaidassa.
- naapurin Avensis
Voi helevetti että osaa olla laiska auto maantieajossa suurimmalla vaihteella. Enpä ole kymmeniin vuosiin ajanut autoa jossa tarvitsee hakea pienempää vaihdetta maantieajossa yli 8-kympin nopeuksissa ysitiellä Tampere-Suonenjoki välillä. Tämä naapurin uusi 1,8 volvomatik vai mikä lie ei jaksanut pitää vauhtia mäen päälle asti monessakin kohtaa mainitun matkan varrella neljän hengen kuormalla.
- päivitystä
TM:n testaajat totesivat näköjään aivan saman hengettömyyden isomman keskiluokan sedanien vertailussa numerossa TM 12/2012. On varmaan universumin hengettömin 108 kilowattinen alle puolitoistatonninen auto.
- PaskaMikäPaska
Vw polo vm. 1979 900cc koneella. Auto täynnä väkeä ja tavaraa niin meni kaasu pohjassa 80km/h, säädöt ei välttämättä ihan kohillaan moottorissa. Eipä sillä vehkeellä kyllä ollut muutenkaan mitään asiaa moottoritielle.
Kuitenkin ranskassa ja ruotsissa oli kai jopa 770-kuutioinen versio, ja jopa porrasperäisestä derbystäkin. Mitenkähän se kulki?
- Jurpå
M1978 kirjoitti:
Kuitenkin ranskassa ja ruotsissa oli kai jopa 770-kuutioinen versio, ja jopa porrasperäisestä derbystäkin. Mitenkähän se kulki?
Ei kukenu, veljellä oli tommonen vieläpä parista eri raadosta kasattu, huiput oli luokkaa 110 km/h mittarin mukaan. Ja kyllä pelotti.
- PaskaMikäPaska
Jaaha, säädettiin Poloista ja se meni pari äijää kyydissä 120km/h mittariin piiiiiiiiiitkän kiihdytyksen jälkeen(mikä ihmeen kiihtyvyys?)
- hyyty mäkiin
Myönnetään etten ihan noin vanhoja autoja ole ajanut kun edellä mutta oma laiskin auto jota olen ajanut oli vm.2011 Volkswagen Passat 1,4 TSI.
- Automies
Jos toi on muka laiska, et ole laiskaa autoa nähnytkään.
- hyyty mäkiin
Automies kirjoitti:
Jos toi on muka laiska, et ole laiskaa autoa nähnytkään.
No tuon ikäiseksi tuo oli uskomattoman laiska, mutta onhan toi tottakai johonkin Fiat 600:seen verrattuna varsinainen raketti.
- wqsxqxqqqqqqq
En tiedä paljonko tehoja oli mutta datsun 200L oli kyllä melkoisen
laiska peli, vaikka siinä oli 2L kone ja 6syl niin se oli vaan sellanen että
ei kyllä juuri mitään tapahdu kaasua painaessa. Tasaisemmin käyvää
moottoria kyllä saa hakea eikä helpolla löydä varmaan, sääli että
tollaset mätänee käsiin. - fiude1
Nopeita on teidän rassit, Toi fiiu 600 on mielestäni aika hidas kun naapurinpoka uskalsi aikoinaan haastaa mopolla viivalle .pellisarja oiken ja sivutiellä huimat 60kmh kaasupohjassa. Lt 1979 suora kutonen ihan hyvin kulki ylämäessä tosin lämpes, Fiesta 1.0 ei koeajossa ollu raketti mutta omistamani mb 200d kulki 150 kmh mittarinmukaan alamäessä meteli tosin oli huumaavaa. ja alamäki piiiitkä.
- kaappariovet
Fiat 600 mallilla luukutettiin vielä 70-luvun alussa ihan täysiä.
Siinä oli 32 hv:n lämmityslaite, eli konetilassa olevaan kuuppaa kääntämällä sai kaiken lämmön tulemaan sisään. Takapenkki oli kuin tulessa ja eteenkin sai kanavan kautta melkoisesti lämpöä, kun vertasi sitä esim. jääkylmään kuplaan. Talvella 600 oli lystikäs ja lämmin, mutta sillä pääsi kylmänä liikkeelle vain 1-2 henkilön kuormalla. JOs kyytiin tuli 4 aikuista, niin piti paikallaan ensin vinguttaa puolilämpimäksi, että jaksoi lähteä ykkösellä lumessa edes liikkeelle. Kyllä sillä 70-80 km/h meni ihan hyvin, mutta satanen teki jo tiukkaa matkavauhtina.
- TOYOTA OWNS ALL
LAISKIN AUTO NO TOTTAKAI KOKO VAG KONSERNI ELI KAIKKI VOLKKARIN PAZKAT SEATIN PAZKAT AUDIN JA SKODAN PAZKAT!
MITEN MENEE VOLKKARI OMISTAJILLA HARMITTAAKO KU OSTITTA DSG PAZKOJA MUAHAHAHAHAHAHAH ENNEMMIN AJAN VAIKKA LADALLA KU TEIJÄN YLIARVOSTETUN KYR-PÄ HOMOJEN KONSERNI POTTULOOVILLA ON KAIKKI VAG KONSERNIN AUTOT NI VI-TUN RUMIAKI MUAHAHAHAHAH NIINKUIN PAZKASESTA PERCEESTÄ REVITTYÄ SKEIDAA MUAHAHAHHAHAHHAHAHAH
IDIOOTIT LUULEE ETTÄ AJAA HIENOLLA AUTOLLA KUN ALLA ON JOKU RINKELI SKODA PAZKALLA TEKNIIKALLA KYL MUAKI VITUTTTAS MUAHAHAHHAHAHAHA VOLKKARIN NATSIPASKAT MUAHAHAHAHAHHAHAHAHHAA - oi niitä aikoja
Fiiat 600 vm. -65 Hevosvoimia muistaakseni 43 mutta kyllä silläkin just kortin saaneena, vuonna -74 kohelsin ja vaikka oli tyttöjä auto täynnä, ei meinannutkaan hyytyä. Ei tosin paljoa yli kahdeksankympin kulkenut. Myöhemmin vaihdoin Seattiin jossa polleja jo 53. Sehän oli niin ripee että kolistelin auton katolleen ojan pohjalle.
- 100 hv riittää
Siinä sen näkee, mitä liika teho aiheuttaa osaamattomissa käsissä.
Ja nykyään bimmeripojut jatkaa samaa rataa.
- The Köle
MB Vito, turbottomalla moottorilla..... traktorin ohittaminen oli pelottava suoritus valtatiellä, jossa muuttakin liikennettä!
(muuten hyvä ajaa ja hiljainen pakkettiautoksi) - RS malli
Skoda Octavia
- joskus ennen
600:nen fiiu oli tosiaan hidas kiihtymään, mutta muuten lujatekoinen, varmaan lujin
fiiateista.
-80-luvun alussa oli rattivaihteinen ( 3 v:tta eteen) toyota crown diesel, entinen taksi- auto. Siinä oli painoa reilusti ja hevosvoimia 67 . Ohituksista tuli jotain vain mopoista ja traktoreista, jos kiihdyttää piti. - Uniwokki
MB unimog 404s. 2,2 bensa suora kutonen ja 80hv. Lukuisat vaihteistot syö tuosta varmaan puolet. Kesäkelillä loivaan alamäkeen 78 km/h. Palatessa samaan mäkeen 45km/h ja meteli on mitä mahtavin.
Tosin vastapainoksi puoli metriä maavaraa matalimmalta kohtaa vakiorenkailla. Menee huonoonkin paikkaan. - anti vw
Volkswagen LT 1980luvun alusta ja 1,6l diesel juma-lauta että on yhtä tuskaa ja maksimi nopeus 80kmh siihen kun vielä laittaa lastin päälle ja edessä kun sattuu ajamaan traktori niin humoristisemmaltakin kaverilta saattaa ikenet hymyillä himpun verran vähempi!
- Pekka-
Pari on jäänyt erityisesti mieleen,
1991 Volvon farkku automaatilla, uskomaton kuminauha joka ei kiihtynyt mihinkään.
Toinen oli 90-luvun alkuvuosina Fiat Panda, ylämäessä yritti ohittaa rekkaa niin ei auttanut kuin palata kiltisti omalle kaistalle.
rättäri vuosimallia -71 oli hidas, mutta sen olettikin olevan hidas eikä se ärsyttänyt ollenkaan. - dtujxfikxtyi
Lada 1200 rikkinäisellä alipainesäätimellä.
- lolz
Vanhat 60-luvun karvvalakki Volvot on aikamoisia kuminauhoja, pitkään joutuu kiihdyttämään ja huippunopeudet ei mitään ihmeellisiä 140-150 km/h ja kaiken lisäksi syöppöjä.
- suatana
90-luvun VW Bora 1.6 bensakoneella. Parhaat väännöt jossain 1500-2500 ja aika tuhnu kiihtyvyys vaikka meni 180km/h mittariin.
- Anonyymi
70-luvulla mulla oli fiat 127, kiihtyvyys katsottiin kalenterista. Vaihdoin sen saab 99.n ja se tuntu ihan raketilta.
- Anonyymi
Fiat 127 0.9 koneella jossa 45hv. 100km/h vaati jo alamäen tai myötätuulen.
- Anonyymi
Puolustusvoimien UAZ. Liukkaankelin kurssilla olisi pitänyt kiihdyttää 70:n vauhtiin ennen jarrutusta, mutta kilometrin suora ei riittänyt UAZille. No ajo-ominaisuudet oli sitä luokkaa, että parempi näin.
Lukaisin pitkän ketjun pääpiirteittäin, mutta kukaan ei tullut maininneeksi
Renaultin ylpeyttä R4! Nuoremmat eivät tätä vauhtihirmua tunne.
Autoa valmistettiin vv. 1961 - 1990.
Siinä hevosvoimia oli 26 DIN, ja auto kulki 105-110, mittarin mukaan vähän
enemmän.
Vain rättari jää heikoimmaksi.
Minulla oli näitä autoja kaksi.- Anonyymi
Morris marina Diesel 1. 5 vene moottori oli niissä taitaa olla vieläkin laskempi kuin 2000 d mersu
- Anonyymi
Hilux.
Muka tehokas mutta mieluummin ohitan 1200 kuplalla kuin sillä - Anonyymi
opel kadet 1.0 vm 1969.... kylmä kuin jääkaappi..
Auto motor und sport 19/1982 (1966) mittasi Opel Kadetin (33 kW, 750 kg) kiihtyvyydeksi 0–100 km/h 20,6 sekuntia. Huippunopeus on 126,0 km/h. Kulutus oli AMS-lehdellä 11,0 l/100 km. [4]
kaasupohjassa .... linja-auto meni edelle...hih - AnonyymiUUSI
Mersun AMG V8 on laiska vs. Tesla model S Plaid....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .553045Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472871Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242659Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3461737- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193937- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790