Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Ymmärrän,+ellei+myyjä+jonkun+vaihdossa+tulleen+auton+kaikkia+varusteita+kenties+tunne,+mutta+jos+on+kauppaamassa+uusia+autoja,+niin+sen+varusteet,+varustepaketit+ja+sen+sen+sellaiset+tulisi+kyllä+sillä+tasolla+olla+myyjän+tiedossa,+ettei+koko+ajan+tarvitsisi+tarjota+painettua+esitettä+ostajalle+-+että+"kato+ite"!Kuulun+siihen+ikäpolveen,+joka+odottaa,+että+myyjä+tuntee+tuotteensa+eli+tietää,+mitä+myy.+Edelleen+ostajaehdokkaat+kysyvät+useinkin,+miltä+osin+tämä+uusi+versio/malli+eroaa+aikaisemmasta!Saatetaan+myös+kysyä,+onko+rengas-+ja+vannekoko+sama+ja+mikä+on+auton+pituus.Mihin+ostaja+tarvitsee+tietoa?Viiden+metrin+auto+maksaa+autolautassa+enemmän+kuin+auto,+joka+on+"vain"+4,99+pitkä!Joskus+hintaraja+kulkee+jo+4,50+m:n+kohdalla.Ellei+näitä+tiedä,+niin+silloin+myyjä+on+pystymetsästä,+eikä+häntä+ollenkaan+ole+koulutettu+tehtäviinsä.
  2. Voin+pyynnöstäsi+aivan+hyvin+lopettaa+kirjoittamisen+kokonaan,mikäli+se+häiritsee.Ei+minulla+ole+mitään+pikkurahan+tarvetta,+eikä+minulla+siis+oleautoasioissa+mitään+hinkua+lentää+tai+ajaa+sinne,+joten+jätänmarkkinat+aivan+suosiolla+Sinulle.Toivon+tosiaan,+että+nämä+täällä+ymmärtäisivät+käyttää+palvelujasi.Yritin+vain+vinkata,+ettei+autojen+etsimistä++kannata+aloittaa+vastaSaksassa.Muistat+kenties+aikaisemmasta+kirjoittelusta,+että+sanoin+tehneenilehtorin+töitä+20+v.++Siinä+hommassa+hämmästyy+jokaisen+kerranpääkaupunkiseudullakin,+kuinka+vähän+koulu-+ja+kieliasiat+2.+asteellaolevia+nuoria+kiinnostavat.+Älykännykät+IPhone+tekivät+silloin+vasta+tuloaan.Olen+viimeiset+3-4+vuotta+käyttänyt+nimimerkkiä+ZJJ+ja+sitä+ennen+0293+ja+ehkä+314.+Kirjoitan+myös+anonyyminä+tapauksesta+riippuen.Omaa+nimeäni+en+ole+käyttänyt,+koska+ruotsinkielistä+nimeä+ei+yleensäosata+kirjoittaa.Puhun+ja+kirjoitan+sujuvaa+saksaa,+vähän+ranskaakin,+mutta+en+niin+hyvinkuin+edellisiä.+Kun+osaa+ruotsia,+saksan+oppiminen+on+helpompaa.+Olen+asunut+Pohjois-Saksassa+runsaat+puoli+vuotta.+Tiedän+siis+senkin,+että+saksalainen+ainahaluaa+tietää,+kenen+kanssa+puhuu.+Käyn+kuitenkin+puolivuosittain+vaimoni+kanssa+viini-+ja+olutostoksilla+LyypekinMoislingin+CITTI-Marktissa.+Hintaerolla+saa+yleensä+matkan+maksetuksi.
  3. Olen+sivusta+katsonut+tätä+naurettavaa+vääntöä,+kuka+mitäkin+on+sanonut+ja+kuka+mitäkin+jostain+tietää+tai+ei+tiedä.Tosiasia+lienee+kuitenkin,+ettei+näillä+kirjoittajilla+ole+rahaa+mihinkään+autoon.Jos+joku+hyväntahtoisesti+Saksasta+käsin+ilmoittaa,++että+hän+voisi+hieman+auttaa+kieliasioissa,+niin+nämä+täällä+susirajalla+luulevat,+että+tämä+avun+tarjoaja+on+se+auton+myyjä.Kyllä+jokaisen+on+itse+osattava+autonsa+valita+niin+Suomessa+kuin+muuallakin.On+paljon+kalliimpaa+ottaa+tulkki+mukaan+Suomesta+käsin,+sillä+ei+kai+kukaan+oleta,+että+joku+tekee+työn+ilmaiseksi.Olen+vuosien+varrella+eri+nimimerkiellä+kirjoittanut+tänne+autonhaun+lyhyitä+ja+pidempiäkin+oppimääriä,+mutta+kukaan+ei+niitä+näköjään+ole+viitsinyt+käyttää+palstan+hakutoimintoja+ja+hakea+niitä+esiin+ja+lukea,+sillä+asiat+eivät+vuosien+aikana+juurikaan+ole+muuttuneet.+Samoista+asioista+jankutetaan+täällä+koko+ajan.Kerrataanpa+nyt+muutamia+asioita.Kannattaa+lentää+johon+kaupunkiin,+jonne+Vantaalta+on+suora+lentoyhteys.Siis+Berlin,+Hamburg,+Frankfurt,+München.Autokauppa+on+keskittynyttä,+näissä+kaupungeissa+autokaupat+ovat+vieri+vieressä++-kuten+Suomessakin.+Parasta+on+vuokrata+kentältä+auto,+jolloin+navigaattori+on+tarpeellinen.Valitaan+nimenomaan+etukäteen+4-5+mahdollista+kaupankohdetta+-+autoja+riittää+kyllä.+Autojen+oltava+merkkihuollettuja.+Km-lukema+alle+100.000.+Ei+vanhempia+kuin+4-5+vuotta.+Autoja+ei+saa+koeajaa.Ei+häkkikauppoja.Edelleen+on+osattava+varautua+1-2+hotelliyöpymiseen+lähistöllä.+Yöpymiset+n.+80+-+100,-+/+yö.+2hh.+Luotettavat+myyjät+haluavat+usein+tehdä+autoon+luovutushuollon,+eikä+autoa+useinkaan+toimiteta+kauppapäivänä.Talvirenkaita+vanteineen+ei+yleensä+kuulu+kauppaan,+mutta+luotettava+myyjä+hankkii+ne+Euroopankitkat+kyllä+eri+maksusta.Halvin+reitti+Suomeen+on+Finnlines+Travemündestä.+Lautta+lähtee+päivittäin+aamuyöllä+n.+03:00h+ollen+toisena+aamuna+n.+klo+09:00+Vuosaaressa.Yhdensuuntainen+laivamatka+on+nyt+talvella+edullisempi.Voi+ajaa+myös+Ruotsin+kautta,+joka+tulee+pari+sataa+halvemmaksi,+mikäli+ymmärtää+ostaa+polttoaineen+Saksasta.Useampikin+lautta+lähtee+aamuyön+tunteina+Travemündestä+päivästä+riippuen+klo+01+-+03h+ollen+aamupäivällä+Malmössä+tai+Trelleborgissa,+josta+kyllä+ennättää+Tukholmasta+100+km+pohjoisempana+olevaan+Kapellskäristä+21:45h+Naantaliin+lähtevään+laivaan.Voisin+itsekin+lähteä+mukaan+kunhan+tästä+Covid-19+taudista+päästään+eroon,+koska+olen+jo+työni+tehnyt+ja+aikaakin+on,+mutta+en+mielelläni+juurikaan+pidemmälle+kuin+Berliiniin+tai+Hampuriin.En+tietenkään+voi+tehdä+työtä+ilmaiseksi,+mutta+esim.+hotellihuoneen+hinta+on+yleensä+sama+yhdelle+kuin+kahdellekin.