Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+sinulla+tosiaan+rahaa+siihen,+sillä+investointi+ei+liene+alkuunkaan+kannattava!
13.09.2018 18:03
Aika+erikoista+tuo tulppien+vaihtoväli.+En+tiennytkään,+mutta+olen+jo+vuosia+ajellut+dieseleillä.+Joko+moottorit+tai+tulpat+ovat+parantuneet,+sillä+aikaisemmin+tulppia+vaihdeltiin+vuosittain.
13.09.2018 13:45
Minähän+olen+jo+vuodesta+2013+vuosittain+käynyt+Tallinnan+Silber-autossa.
Asiasta+tarkemmin+tällä+palstalla+.
13.09.2018 13:37
Ensiksi+sanon,+että+opettele+kirjoittamaan,+jos+aiot+saada+töitä!
Toiseksi+pidä+mielessä,+että+vanhimmillaan+auto+on+yli+20+vuotias.
Se+siis+ei+vaan+voi+toimia+kuten+uusi?
Kolmanneksi:+Jos+itse+osaat+hitsata,+ei+ruoste+ole+ongelma.
Neljänneksi:+Se,+joka+W210-mallisen+myy,+on+kyllä+itse+tietoinen
kaikista+sen+vioista,+mutta+on+mitä+ilmeisemmin+todennut+korjaamisen
kannattamattomaksi+eikä+enää+itse+viitsi+tai+jaksa+korjata+niitä.
Viidenneksi:+Varaudu+heti+suuriin+menoeriin,+pelkästään+rengaskerta+on
halvimmillaankin+siinä+500,+sillä+tuskin+siinä+ajamattomat+renkaat+alla+on.
13.09.2018 13:34
Kävin+eilen+ns.+"jalkamiehenä"+Helsingin+Herttoniemen+SAKA-myymälässä+kokeilemassa,+saisiko+sitä+kahvia+jota+liikkeen+ulkopuolella+mainostettiin.
Ei+saanut,+mutta+sain+aivan+asiallisen+vastaanoton+-+tosin+katselin+puolihuolimattomasti
n.+30.000,-+hintaluokan+autoja.+Monet+Mersut+ja+Bemarit+olivat+uudehkoja+leasing-palautuksia,+vähillä+kilometreillä+ja+toki+uitettuja,+eikä+asiaa+sitä+kysyessä+mitenkään+peitelty,+eikä+autoja+vielä+ollut+rekisteröity+Suomeen,+koska+niissä+oli+punaiset+tarrarekkarit.
Kun+vielä+sanoin,+että+hankkiudun+itse+eroon+nykyisestä+autostani,+sitä+ei+edes+yritetty+ostaa+alihintaan.
13.09.2018 13:21
Joo,+minunkin+W211+-09+on+huomenna+200.000+km+ajettu.
Ruostetta?
Ei.
Öljyvuotoja+tai+öljynkulutusta?
Ei.
Leima?
Vasta+vuoden+kuluttua.
10.09.2018 21:37
Olen+pitänyt+kirjoituksistasi+etenkin+MB-palstalla+-++"The+Rat"+-+mutta+nyt+paistaa+lievä+kärsimättömyys.
On+risteyksiä,+joiden+valot+toimivat+siten,+että+on+parempi,+jos+tuntee+niiden+toiminnan
entuudestaan+liikenteen+sujuvuuden+nimissä.+Joskus+osuu+joku+asiaan+vihkiytymätön
eteen,+mutta+se+on+vain+liikenteessä+kestettävä.
Olen+samaa+mieltä+siitä,+että+liikennettä+kannattaa+tosiaan+ajatella+kokonaisuutena+ja
että+valoristeyksistä+voisi+kyllä+lähteä+sujuvamminkin,+koska+usein+vain+muutama+auto
ehtii.
03.09.2018 12:37
Opettele+kirjoittamaan!
02.09.2018 12:26
Asia+koskee+kyllä+lähes+kaikkia+myyjiä.
Ennen+myyjät+tunsivat+myymänsä+tuotteet,+niiden+ominaisuudet,
valmistajan+ja+käyttötarkoituksenkin+-+jopa+sen,+mihin+tuote+ei+käy!
Jo+parikymmentä+vuotta+ostajan+on+ollut+pakko+itse+tietää+tai+ottaa
nämä+asiat+selville.
Ellet+itse+tiedä,+sinulle+myydään+aivan+mitä+vain!
02.09.2018 12:24
Miksi+aloittaja+ei+ymmärrä,+että+€+4.000,-+maksava+auto+ei+ole+uusi!
02.09.2018 12:14
No+niin,+nyt+on+sitten+käynyt+taas+kerran+Tallinnan+Mese-huollossa.
Aika+oli+varattu+klo+10+-+johon+ennättää+ensimmäisellä+aamulautalla
Länsiterminaalista.
Sain+auton+valmiina+jo13:30h.
Auto+pyysi+C-huoltoa.+Huollon+lisäksi+pyysin+vaihtamaan+vaihteistoöljyn,
koska+vaihdettu+edellisen+kerran+lukemalla+75.000.+Nyt+197T.
Pyysin+myös+katsomaan+autoa+päällisin+puolin+alta.+Pohja+kuiva.
Jokainen+päättäköön,+kannattiko+hinnan+vuoksi+vai+muuten,+sillä+se+oli+€+590,-
24.08.2018 11:21
Olen+tässä+kahden+vaiheilla,+päivitänkö+E-dieselmeseni,+km-lukema+197T,++uudempaan+dieseliin+-++esim.+2017+-+vai+ajanko+vanhalla+vielä+200T+lisää?!
Edellistä+vaihtoehtoa+puoltavat+halvemmat+käyttöverot,+huolettomuus+ja+ajan+hermolla+oleminen.
Jälkimmäinen+saa+puoltoääniä+siitä,+että+voi+hyvinkin+olla,+ettei+mitään+suurempaa+laitettavaa+tule+ensimmäisen+lisä+100Tn+aikana+eteen.++Suuttimien+vaihtoa+en+pidä+kalliina,+sen+sijaan+öljyvuotoja+jonkun+akselin+päästä+voi+hyvinkin+tulla,+mutta+osat+ovat+halpoja.+Autoa+on+tosin+usein+purettava+enemmän+korjauskohteeseen+pääsemiseksi.
Koska+öljytikkua+ei+juurikaan+vuoden+aikana+tarvitse+nostaa,+kallistunen+jälkimmäiseen+vaihtoehtoon.
Kyllä+niitä+autoja+myöhemminkin+saa,+eivät+ne+maailmasta+lopu.
20.08.2018 12:56
En+usein+puutu+näihin+valituksiin,+mutta+kenen+mielestä+v.+2011+ensirekisteröity+auto+on+uusi.
Riippuen+ajotavasta,+siis+sananmukaisesti+siitä,+kuinka+paljon+on+jarrutellut,+jarrut+menevät+ns.+vaihtoon+siinä+seitsemän+vuoden+tietämillä,+vaikka+olisi+jarruja+herkistellyt+ja+vaihtanut+jarrunesteetkin+parin+vuoden+välein.
Pelkästään+auton+huoltokirjasta+näkee,+on+auto+alkutaipaleellaan+saanut+minkäänlaista+huolenpitoa,+vai+onko+sillä+kenties+vain+ajettu.
Ostajan+on+itse+osattava+ostaessaan+ottaa+tämä+huomoon+ja+varata+rahaa+näihin+korjauksiin.+Ei+se+automyyjän+vika+ole,+hän+tekee+vain+työtään,+ei+hän+tiedä+kaupan+olevista+autoista+yhtään+mitään.
Sama+asia+pätee+valitettavasti+monen+muunkin+asian+kohdalla.+Ostajan+on+jo+kauan
ollut+pakko+tietää+kaikista+asioista+enemmän+kuin+myyjä.
20.08.2018 11:26
Olen+ollut+mersumies+vasta+kymmenisen+vuotta+ja+autot+ovat+kauttaaltaan+olleet+nuorempia.
Ruosteet,+öljyvuodot,+moottorin+puristuspaineet.
Mitään+noista+ei+myyjä+pysty+takaamaan,+joten+niistä+on+ennen+kauppaa+itse+osattava+yksin+tai+asiantuntijan+kanssa+ottaa+selvää.
Autohan+ei+ole+uusi!
Mieti+myös+käytännön+kulutusta,++renkaiden+hintaa,+varaosien+saatavuutta+huollettavuutta+ellet+itse+osaa.
Kauppakassiksi+taitaa+kuitenkin+olla+liian+kallis,+samalla+hinnalla+saa+nuorempia+autoja,+joiden+ylläpito+on+halvempaa.
09.08.2018 11:34
Vastaan+heti,+kun+näin+tämän.
Olen+aina+-+siis+vuodesta+2013+-+käynyt+Silberissä.+Luepa+kuitenkin+miten+minulla+kävi+viime+vuonna,+aikaisempi+kirjoitus++30.08.2017!
08.08.2018 22:04
Olen+ketjun+aloittaja,++(314)+ja+totean,+että+taas+on+vuosi+kulunut+ja+olen+varannut+elokuun+loppupuolella+Tallinnasta+määräaikaishuollon+W211-09+malliselle+dieselille+nyt+jo+kuudetta+kertaa+peräkkäin.
Km-lukema:+n.+197.000+km,+eli+vajaa++22+Tkm+vuodessa.
Auto+pyytää+C-huoltoa+ja+sen+hinnaksi+ilmoitettiin+sitä+kysyessä+€+230,-+ilman+lisätöitä.
Ensimmäisellä+aamulautalla+olen+korjaamolla+klo+10+pintaan+ja+paluu+on
19:30h+vaikka+aikaisemmallakin+ehkä+ennättää.
Matka+maksaa+kahdelta+autoineen+runsaan+satkun.+Prosentuaalisesti+ehkä
paljon,+mutta+korjaamoajan+voi+käyttää+ulkoiluun,+kävely+keskustaan+kestää
45+min,+vaikka+tosin+bussi+(18)+lähtee+lähes+ovenpielestä.
Raitiovaunukin+lähellä.
Palstalla+on+lisäksi+keskusteltu+polttoaineen+kulutuksesta.+Nollasin+tripin+kun
vaihdoin+kesäpyörät+maaliskuun+lopussa.+Nyt+on+sekalaisessa+ajossa+yli+10Tkm:n+matkalla+kulunut+6,2/100,++johon+siis+sisältyy+kaikki+liikennevaloissa+seisomiset++ja+muu pätkäajo.+Pienempiinkin+osakulutuksiin+pääsee,+mutta+ratkaisevaa+on+mielestäni+käytännön+kulutus.+Kun+talviajon+lisää+Webaston+käyttöineen,+menee+yhteensä+n.+6,5.
Auto+painaa+sentään+1800+kg+ja+alkaa+olla+jo+vanha.
Kerron+myöhemmin,+kuinka+äijän+tällä+kertaa+Tallinnassa+kävi.
04.08.2018 09:26
Minulla+on+vain+hyviä+kokemuksia+Bilteman+vähän+isommista+akuista+-+siis+yli+100Ah.
En+ole+käyttänyt+niitä+autoissa+vaan+aurinkopanelijärjestelmissä,+jossa+jännite
käytännön+syistä+välillä+laskee+aika+alas,+siis+lähelle+12V+kun+auringopaistetta
ei+ole!
Biltemahan+ostelee+suuremipia+eriä+eri+toimittajilta+ja+varmasti+kilpailuttaa+valmistajat+ennen+kaupan+tekoa,+joten+kokemukseni+eivät+ehkä+kauttaaltaan+päde.
26.07.2018 20:57
Ellet+ole+trolli,+niin+oletko+yhtään+miettinyt+mitä+auton+tuominen+Egyptistä+käytännössä+maksaisi?
Israeliin+ei+välttämättä+tarvitse+ajaa,+sillä+Suomeen+on+Alexadriasta+-+ellei+sitten+suoria+laivayhteyksiä+-+niin+ainakin+jonkun+Keski-Euroopan+sataman+kautta+Härmään.
Oletan,+että+olet+ostamassa+käytettyä,+koska+Samaraa+ei+valmistettane+enää+vientiin+edes+Egyptissä.+Lisäksi+siellä+on+vasemmanpuolinen+liikenne,+joten+ratti+on+sitten+oikealla.
Egypti+ei+ole+EU-maa,+joten+maahantuonnissa+Suomeen+peritään+täten+tullia,+alv+ja+autovero+päälle.+Lisäksi+voi+tulla+ongelmia+auton+saamiseksi+ns.+"kilpiin"+Suomessa.
Onko+kaikki+sitten+vaivan+väärtti+on+sitten+eri+asia.+Suomestakin+on+elinkaarensa+lopussa+olevia+autoja+pilvin+pimein.
26.07.2018 20:40
Mistä+johtuu,+ettet+tiedä,+että+C+ja+G+ovat+eri+kirjaimia+ja+että+ne+ääntyvätkin+eri+lailla?
Saatat+sanoa,+että+mitä+välii+-+joo+-++mutta+minä+en+ota+kielivammaisia+töihin!
Suomessa+on+koulutustaso,+jota+tullaan+ihmettelemään+joka+maailman+kolkasta!
Miksi+et+vastaa+tätä+odotusta?
26.07.2018 20:24
Kannattaisi+ottaa+Mersu+koeajoon+vaikkapa+vain+viikonlopuksi!
Siinä+ajassa+saattaa+kyselijälle+jo+valjeta,+miksi+kannattaa+maksaa
vähän+enemmän.
Voi+tosin+olla,+ettei+sinulle+Mersua+viikonlopuksi+anneta.++Soita+äidille!
25.07.2018 18:03
85 / 91