Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

1. Kun+piispa+Ansgar+tuli+Ruotsiin+levittämään+kristinuskoa,+hurrit+eivät+aluksi+tienneet,+että+miten+uuden+opin+esittäjä+pitäisi+ottaa+vastaan,+hylätä+vaiko+hyväksyä.+He+kysyivät+neuvoa+muistaakseni+taikarummulta,+joka+antoi+hyväksyvän+vastauksen.+Tosin+olisi+se+kristinusko+kumminkin+tullut+myöhemmin.
  2. Teillä+on+moninaintioppi.+Se+on+kiistatonta.+Kun+itse+aloit+syyttää+minua+siitä,+että+minä+väitän+mormonien+korotuksessa+naiskentelevan+pikkutyttöjä+parrat+väpättäen,+aloin+miettiä,+että+noinko+on.+Jos+korotuksessa+parrat+ovat+muotia,+ja+mikseivät+olisi,+kyllähän+parrat+hyvinkin+voivat+väpättää+naiskennellessa.+Ja+kun+Joseph+Smith+todistetusti+(mm.+hänen+omat+kirjeensä)+havitteli+haaremiinsa+ikänsä+puolesta+pikkutytöiksi+luokiteltavaia,+on+aivan+oikein+puhua+pikkutyttöjen+moninaintiopista.+Kyseessä+ei+siis+ole+vastustajien+virhe+vaan+yhden+vastustajan+(H)+sinun+itsesi+avustuksella+luoma+osuva+termi.Voi+olla,+että+joku+on+joskus+sanonut+teitä+sian+agenteiksi.+Kerrotko+vielä+että+kuka+ja+milloin?+Moniavioisuus+on+ikuinen+periaate,+joka+ei+tällä+hetkellä+ole+voimassa+MAP-kirkossa.+Tosin+nykyisinkin+on+Smithin+oppeja+tuossakin+mielessä+noudattavia+mormoneja.+Profeettanne+Youngin+mukaan+vain+moniavioisuutta+noudattavat+pääsevät+korotukseen.+Edesmennyt+palstalainen+valisti,+että+lisävaimojen+haaliminen+onnistuu+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana.Ymmärrettävästi+kristityt+ei-mormonit+eivät+pidä+siitä,+että+varastatte+heidän+uskonnoltaan+kristinuskon+termejä,+vaikka+olette+mm.+polyteistejä.+En+ole+huomannut+kenenkään+kiistävän+sitä,+ettettekkö+uskoisi+Jeesuksen+ylösnousemukseen.+Tehän+uskotte+muidenkin+jumalienne+(PH:ä+lukuunottamatta)+olevan+luulihaklönttejä.En+minä+ole+väittänyt,+etteikö+muutakin+virheitä+olisi+kuin+Arabian+puuttomuus.+Siksihän+pyysin+sinultakin+esimerkkejä,+mutta+kovin+vähän+niitä+todellisa+tuli+koska+väität+virheiksi+ja+panetteluiksi+sellaisiakin,+jotka+eivät+niitä+ole.