Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikis+Olli+jälleen+valehtelet?+Tiedät+varsin+hyvin,+että+kaksinnaint+oli+laitonta.+Minkään+kuppikunnan+itse+laatimat+"lait"+eivät+tietenkääm+syrjäytä+oikeita+lakeja!
23.02.2019 17:25
Kun+piispa+Ansgar+tuli+Ruotsiin+levittämään+kristinuskoa,+hurrit+eivät+aluksi+tienneet,+että+miten+uuden+opin+esittäjä+pitäisi+ottaa+vastaan,+hylätä+vaiko+hyväksyä.+He+kysyivät+neuvoa+muistaakseni+taikarummulta,+joka+antoi+hyväksyvän+vastauksen.+Tosin+olisi+se+kristinusko+kumminkin+tullut+myöhemmin.
21.02.2019 21:27
Eli+osa+perkeleen+kirkossa,+osa+Smithin+kirkossa.
21.02.2019 21:23
Patsi+että+pikkutytön+henki+voi+salpautua+ison+äijän+alla.++Ainakin+henkistä+sisältöä+siis.
21.02.2019 21:21
Saathan+sinä+kutsua+vaikka+Kim+Jong-unia+maailman+valoksi.+Se+on+sitten+toinen+asia,+että+onko+sinlla+Jumalan+valtuus+siihen...
Sitä+paitsi+Kristuksesihan+on+sama+kuin+Jumala.+Vai+tarkoitatko+nyt+jotain+ylempää+Jumalaa?+Elohimia,+Adamia?
21.02.2019 17:55
En+hauku+Jeesuksen+kirkkoa+vaan+Smithin+kirkkoa.+Se+on+irvikuva+lähimmäisenrakkauden+opista.+
Kaksoiskielesi+mukaisesti+tarkoittanent+uskoon+tulolla+sitä,+että+alkaa+uskoa+Smithin+oppeihin.+Ja+parannuksen+tekeminen+tarkoittaa+kaksoiskielelläsi+sitä,+että+alan+hyväksyä+esim.+piispa+Snown+hirmuteon.+
Kuten+sanoin+aiemmin,+en+ole+ollut+Smithin+kirkossa+vaan+tutustuin+siihen+jo+kirkon+opit+hylänneiden+kanssa,+joista+yksi+oli+jo+ottanut+kasteenkin.+Tapasin+myös+lähetyssaarnaajia,+mutta+en+silloin+jutellut+juurikaan+heidän+kanssaan.+Minua+et+siis+voi+pelotella,+mutta+nuo+ystäväni+siis+mielestäsi+kokevat+karmean+kohtalon,+ainakin+se+kasteella+käynyt.+Hänellähän+ei+ole+sovitusta+edes+Jeesuksen+veressä,+vaan+oppinne+mukaan+hänet+pitää+tappaa+kurkku+auki+viiltämällä+jolloin+veri+valuu+maahan+sovitukseksi.+
Ja+miksi+valehtelet,+että+oppinne+mukaan+saisi+olla+muussakin+kirkossa?+Muuthan+ovat+perkeleen+kirkkoa!
21.02.2019 17:53
Varma+totuus+on,+etä+he+paneskelivat.
21.02.2019 17:43
Kysymys+on+mormoniopin+teologiasta+ja+käytännöstä,+ei+minun.+
Sinä+otit+esiin+eläimiinsekaantumisen.+Jos+pystyt+esittämään+yhtä+vedenpitävät+todisteet+kuin+moninaintiopista+on,+uskon+ilman+muuta.+Mutta+et+ole+esittänyt+ainuttakaan+todistetta+väitteesi+tueksi.+
Hyvä+että+tunnet+edes+noloutta.+Syytä+onkin,+koska+pidät+piispa+Snownkin+kauheaa+tekoa+ihan+oikeana.+Niin+sitä+piti+Brigham+Youngkin.+Hän+sanoi,+että+myöhemmin+eunukkeja+olisi+tuhansitain.+
Kaksoiskielellänne+yrität+usein+muuttaa+mustaa+valkoiseksi.+Usein+kutsut+Smithin+oppia+evankeliumiksi,+vaikka+normaalissa+kielessä+evankeliumilla+tarkoitetaan+ihan+muuta.
21.02.2019 17:42
Opettiko+PROFEETTA+Brigham+Young+siis+väärin?+Hän+vieläpä+sanoi,+että+jos+se+mitä+hän+opettaa+ei+ole+oikein,+hän+ei+ole+oikea+Jumalan+profeetta.+Oliko+Young+mielestäsi+oikea+Jumalan+profeetta+vai+ei?
Oliko+myös+edellinen+palstan+nestori+väärässä,+kun+hän+opetti+,+että+BY+ei+ollut+väärässä,+vaan+moninaintiasia+saadaan+itse+kunkin+kohdalla+kuntoon+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana?
Enhän+minä+sano,+että+oppinne+on+väärässä+tai+oikessa.+Kysymys+on+vain+siitä,+että+mikä+se+oppi+on.+Tunnut+häpeävän+mormonioppia,+koska+yrität+aina+luoda+uutta+mormoniteologiaa.
21.02.2019 17:36
Muitakin+uskovia?+Kyllähän+täällä+on+kirjoitellut+paljonkin+uskovia.+Tarkoitit+varmaankin+kaksoiskieltänne+käyttäen,+että+muitakin+Smthiin+uskovia.+
Moniavioisuus+on+ikuinen+periaate+ja+korotuksen+edellytys.+
Totta+kai+olette+onnellisia,+kun+voitte+heittää+aivonne+narkikkaan+ja+uskoa+sokeasti+mitä+Kim+....+ei+kun+Smith+setä+on+satuillut.
21.02.2019 15:31
Kyllä+minä+tiedän+kirkkonnen+nimen!+Jumalahan+sekoili+sen+kanssa+aluksi,+koska+vasta+kolmannella+yrittämällä+tuli+tuo+nykyinen+versio.
Kiinnitin+huomita+siihen,+että+se+on+harhaanjohtava.
21.02.2019 15:26
Onhan+se+epäinhimillinen+oppi.+Pikkutyttöuhrien,+tummaihoisten+ym.+kärsimyskistä+ette+välitä+mitään+ja+kymmenyksiäkään+ei+saa+käyttää+oikeaan+hyväntekeväisyyteen.+
Miksi+hmeessä+minun+pitäisi+käydä+mormonikirkon+kasteella?+Miksi+minun+pitäisi+katua+sitä,+että+en+hyväksy+epäinhimillisiä+oppejanne?
21.02.2019 15:24
Jonkun+muun+pitäisi+tehdä+parannus+kuin+minun.
21.02.2019 11:36
Et+ole+osoittanut+vääriksi.
21.02.2019 11:35
Itse+olet+valistanut+partojen+väpättämisestä.+Toivottaasti+Smith+ei+anna+sinulle+kovin+kamalaa+rangaistusta;-)
Moninaintiopissa+ei+ole+mitän+kaunista+ja+puhdasta.+Asiasta+on+tyttöjen+itsensä+valaehtoisia+todistuksia+ja+muita+kertomuksia.+
Ja+mietipä+Olli+itse,+että+miten+kaunista+ja+puhdasta+oli+senkin+tytön+kohdalla,+jonka+poikaystävän+piispa+Snow+kuohitsi+ja+otti+tytön+omaan+haaremiinsa.+Jos+kutsut+sitä+kauniiksi+ja+puhtaaksi,+sinulla+on+vakava+persoonallisuushäiriö!
Profeettanne+Brigham+Young+opetti,+että+korotukseen+pääsevät+vain+moniavioisuuta+harjoittavat+miehet.+Palstan+entinen+nestori+opetti,+että+Young+ei+ollut+väärässä,+vaan+asia+saadaan+kohdalleen+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana.+Sen+sijaan+Olli+yrittää+luoda+uutta+mormoniteologiaa.++
Kyllä+se+taivaanne+on+aika+maallinen,+koska+oppinne+mukaan+siellä+ollaan+luulihaklöttiruumiissa+kakkinen+elintoimintoineen.
21.02.2019 11:34
Milloin+aiot+katua+syntejäsi+ja+hylätä+Smithin+epäinhimillisen+kirkon?
21.02.2019 09:55
Otsikkosi+on+hämäävä.+Kysehän+ei+ole+nimivarkaudesta+huolimatta+Jeesuksen+kirkko+vaan+Smithin+kirkko+polyteismeineen,+pikkutyttöjen+moninaintoppeineen,+taika-alusaateoppeineen,+luulihaklönttioppeineen+ym.
21.02.2019 09:54
Teillä+on+moninaintioppi.+Se+on+kiistatonta.+Kun+itse+aloit+syyttää+minua+siitä,+että+minä+väitän+mormonien+korotuksessa+naiskentelevan+pikkutyttöjä+parrat+väpättäen,+aloin+miettiä,+että+noinko+on.+Jos+korotuksessa+parrat+ovat+muotia,+ja+mikseivät+olisi,+kyllähän+parrat+hyvinkin+voivat+väpättää+naiskennellessa.+Ja+kun+Joseph+Smith+todistetusti+(mm.+hänen+omat+kirjeensä)+havitteli+haaremiinsa+ikänsä+puolesta+pikkutytöiksi+luokiteltavaia,+on+aivan+oikein+puhua+pikkutyttöjen+moninaintiopista.+Kyseessä+ei+siis+ole+vastustajien+virhe+vaan+yhden+vastustajan+(H)+sinun+itsesi+avustuksella+luoma+osuva+termi.
Voi+olla,+että+joku+on+joskus+sanonut+teitä+sian+agenteiksi.+Kerrotko+vielä+että+kuka+ja+milloin?+
Moniavioisuus+on+ikuinen+periaate,+joka+ei+tällä+hetkellä+ole+voimassa+MAP-kirkossa.+Tosin+nykyisinkin+on+Smithin+oppeja+tuossakin+mielessä+noudattavia+mormoneja.+Profeettanne+Youngin+mukaan+vain+moniavioisuutta+noudattavat+pääsevät+korotukseen.+Edesmennyt+palstalainen+valisti,+että+lisävaimojen+haaliminen+onnistuu+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana.
Ymmärrettävästi+kristityt+ei-mormonit+eivät+pidä+siitä,+että+varastatte+heidän+uskonnoltaan+kristinuskon+termejä,+vaikka+olette+mm.+polyteistejä.+En+ole+huomannut+kenenkään+kiistävän+sitä,+ettettekkö+uskoisi+Jeesuksen+ylösnousemukseen.+Tehän+uskotte+muidenkin+jumalienne+(PH:ä+lukuunottamatta)+olevan+luulihaklönttejä.
En+minä+ole+väittänyt,+etteikö+muutakin+virheitä+olisi+kuin+Arabian+puuttomuus.+Siksihän+pyysin+sinultakin+esimerkkejä,+mutta+kovin+vähän+niitä+todellisa+tuli+koska+väität+virheiksi+ja+panetteluiksi+sellaisiakin,+jotka+eivät+niitä+ole.
21.02.2019 09:52
Minä+tutkin+ihan+itse.+Sano+nyt+rehellisesti,+että+uskotko+sinäkään+pallopurkkijuttuun?+
Ovatko+kriitikot+koskaan+erehtyneet?+
Ovat.+Ainakin+jotkut+amerikkalaiset+antit+ovat+joskus+erehtyneet+sanomaan,+että+eihän+Arabian+niemimaalla+edes+kasva+puita,+joista+Smithin+satuporukat+olisivat+voineet+rakentaa+laivoja.+
Tuokaan+erhdys+ei+kuitenkaan+millään+tavalla+todista+Smithin+satujen+puolesta.+
Tiedätkö+snä+Olli+lisää+vastustajien+mokia?
20.02.2019 18:04
Kirkon+sivuilta+voi+lukea+mm.+pallopurkkijuttuja.+Ovatko+ne+yhtään+parempia+kuin+vastustajien+sivut?+Omilla+sivuillaanhan++kirkko+nolaa+itsensä+ihan+itse...
20.02.2019 18:00
129 / 162