Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen+on+todistettu+olevan+jotain+aivan+muuta+kuin+käännös,+Olli-kulta.
07.02.2019 15:28
Ei+ole+kyse+mielipiteestä+vaan+totuudesta.+Et+vastannut+että+uskotko+todella+tuohon+pallopurkkimatematiikkaan+oikeassa+DNA-tutkimuksessa?+Helpotetaan+sen+verran,+että+tuossa+postittamassasi+linkissä+ei+puhuta+palloista+vaan+marmorikuulista+(marble).
>+Tuossa+on+h:n+mielipide+vastatkaa+siihen+sitten.+
Miksi+SINÄ+et+vastaa?+jäit+taas+hopealle.+Sitten+sinua+"ei+kiinnosta".+Miksi+ihmeessä+mormonismin+puolustaminen+ei+kiinnostakaan,+vaikka+kuitenkin+aina+uhoat+sen+olevan+totuus?
07.02.2019 15:27
No+niin,+siinähän+se+täysin+absurdi+pallopurkkijuttu+taas+tuli+oikein+Ollin+linkittämänä!+Sano+nyt+Olli+rehellisesti,+että+uskotko+itsekään+siihen?
Samoin+siinä+oli+pullonkaululajuttu+muka+Kolumbuksen+ja+porukoiden+tulon+seurauksena,+mutta+todellisuudessahan+sellaista+ei+edes+ollut+muuta+kuin+jossain+paikallisesti.+Esim.+Boliviassa+ja+Guatemalassa+intiaanit+ovat+edelleen+enemmistönä+väestöstä!+Monissa+muissakin+Latinalaisen+Amerikan+maissa+intiaanien+osuus+väestöstä+on+edelleen+huomattava.+Pohjois-Amerikassa+intiaanien+osuus+on+pieni,+mutta+edes+siellä+on+kyseenalaista+puhua+pullonkaulaefektistä,+kun+intiaaneja+kuitenkin+on+aina+ollut+niin+paljon,+että+heidän+DNA:nsa+on+hyvin+tutkittavissa+ja+sekoittuminen+on+ollut+monilla+heimoilla+sangen+pientä+ja+se+sekoittuminen+on+ajoitettavissa+eurooppalaisten+invaasoon+Kolumbuksen+jälkeiseen+aikaan.+Ja+kuten+sanottu,+jopa+YKSI+ihminen,+kunhan+on+lisääntynyt,+jättää+jälkensä+tuhansien+myöhempien+ihmisten+perimään.+Jos+islantilaisten+Islantiin+tuoma+yksi+intiaaninainen+olisi+kuollut+lapsettomana+tai+jos+Hakkaraisen+geenivirheen+mutaatiosta+saanut+henkilö+olisi+kuollut+lapsettomana,+slloin+pullonkaulaefekti+olisi+toiminut+heidän+kohdallaan.
JOS+Amerikassa+olisi+ollut+miljoonakansoja+lähi-itäläisellä+tai+edes+osittaisella+lähi-itäläisellä+perimällä,+heidän+perimänsä+ei+olisi+voinut+kadota.+Itse+asiassa+sellaista+osittaista+lähi-itäläistä+perimää+onkin+Pohjois-Amerkassa.+Sen+alkuperä+on+jääkauden+aikaan+Euroopan+alueelta+tulleiden+nykyinuiittien+tapaan+eläneiden+ihmisten+tuomana.+Asiat+ovat+nykytekniikalla+hyvinkin+tutkittavssa+kuten+mm.+suomalaisten+kiinalaislähtöisen+perimän+kulkeutuminen+Kiinasta+Suomeen+aikatauluineen.
Olli-kulta,+Amerikan+maassa+on+jo+mormoneja,+jotka+myöntävät+Smitin+sadut+saduiksi.+Sinunkin+olisi+jo+aika+ottaa+se+askel+eikä+taistella+tuulimylyjä+vastaan.+
Tuo+Ollin+linkittämä+artikkeli+on+asiantuntemattomien+ihmisten+epätoivoista+selittely-yritystä.+Käytetään+sinänsä+ihan+oikeita+termejä,+mutta+itse+asia+menee+täysin+poskelleen.+Sitä+paitsi+jos+Smithin+satuporukat+todella+olisivat+olleet+olemassa,+silloin+mormonit+voisivat+esittää+vääjäämättömiä+DNA-todisteita+sen+sijaan,+että+nyt+selittelevät+epätoivoisesti,+että+miksi+nitä+DNA-todisteita+ei+ole.
Jos+Ollilla+on+jotain+oikeaa+tieteellsitä+todistetta,+hän+varmasti+järkevänä+ihmisenä+osaa+kertoa+OMIN+SANOIN.+Linkittämällä+onnettomiin+selityksiin+hän+tekee+itsestään+idiootin,+joka+uskoo+matemaattisesti+täysin+mahdottomaan+pallopurkkijuttuunkin,+jonka+jokainen+esikoulun+käynyt+normaalijärjellä+varustettu+lapsikin+ymmärtää+täydelliseksi+hölmöilyksi,+vaikka+olisi+sinisilmäinen,+mutta+huomaisi+kaverillaan+olevan+ruskeat+silmät-)
06.02.2019 08:12
Abrahamin+kirja+on+todistettu,+mutta+sinä+et+voi+uskoa+Kim+Jong-unia+vastaan+esitettyjä+todistuksia,+koska+ne+eivät+voi+sisältyä+sinun+maailmankuvaasi.+Samalla+tavalla+pieni+lapsi+voi+kieltää+totuuden,+jos+hänelle+kerrotaan,+että+joulupukkia+ei+ole+olemassa.+
Kaikki+miun+sanomani+on+totta.+Teillä+on+moniavioisuusoppi+ja+Smith+sai+neljätoistavuotiaita+jalkavaimoikseen.+Se+on+todistettu+asia.+Smith+havitteli+vieläkin+nuorempia.+Se+on+todistettu+mm.+Smithin+itsensä+kirjoittamien+kirjeiden+avulla.+Koska+Smith+ei+toiminut+vastoin+itse+saamaansa+(=keksimäänsä)+ilmoitusta,+siloin+voidaan+aivan+hyvin+puhua+pikkutyttöjen+moninaintiopista.+
Taika-alusvaatteet+teillä+myöskin+todistetusti+on.+Piispa+jopa+kyttää+niiden+käyttöä+puhutteluillaan+(myös+kymmenysten+maksua).+Ilman+"liittojen+pitämistä"+(=+taika-alusvaatteiden+käyttö,+kymmenykset,+Smithiin+uskominen)+ei+ole+asiaa+koroukseen.+
En+ole+kirjoittanut+Jeesuksen+luulihaklimppiruumiista+vaan+Jumalan+(te+itse+sotkette+Jeesuksen+ja+Isä-Jumalan)+luulihaklönttiruumiista.+Sekin+on+täysin+oman+oppinne+mukainen.+Opetetatte,+että+Isä-Jumalalla+on+luuta+ja+lihaa+(mutta+ilman+verta)+oleva+fysinen+ruumis.Se+ei+todellakaan+ole+minun+keksintöni+vaan+teidän+oppinne!
Opetan+siis+kirkkonne+omia+opetuksia.
06.02.2019 07:43
Antaisitko+(Olli+tai+kuka+tahansa+lukija)+oman+teini-ikäisen+tyttäresi+jalkavaimoksi+Brigham+Youngille:+
http://1.bp.blogspot.com/-iizhRhlYSHs/UXVT7s8ueUI/AAAAAAAAABU/_ktJJt6hc10/s1600/brigham+young.jpg
Joseph+Smith+valokuva:+
http://www.horseshoemountainpottery.com/joe/blog/wp-content/uploads/2007/12/joseph_smith_jr_1843_photograph.jpg
Joseph+Smith+kirkon+näkemys:+
http://www.ancientamerica.org/wp-content/uploads/2014/10/Joseph-Smith-+-BOM.png
http://ldsanswers.org/wp-content/uploads/2016/07/joseph-smith-lds-answers-1068x601-1068x601.jpg
06.02.2019 07:27
Mainitset+vain+ylimalkaisesti+kuten+tälläkin+kertaa.+Yksityiskohtaisia+virheiden+korjaamisia+et+ole+koskaan+tehnyt,+vaikka+sen+pitäisi+olla+helppoa,+jos+me+antit+virheitä+tekisimme.
05.02.2019 12:43
Jeesus+ei+puhu+Moronin+kirjassa+yhtään+mitään.+Mk+on+Smithin+ja+kumppaneiden+laatima+ja+plagioima+1800-luvun+teos+ajalle+tyypillisinetiettyjen+piirien++virheellisine+käsityksineen+mm.+intiaanien+alkuperästä.+Joo,+et+pysty+vastamaan+minulle,+joten+yleensä+lopulta+vaikenetkin.
05.02.2019 12:42
Kuten+arvelinkin.+Olet+päättänyt+olla+Kim+Jong-unin+kannattaja,+joten+uskot+kaiken+P-Korean+propagandan+vaivautumatta+edes+tutkimaan+sitä!+Kertoisit+edes+JOTAIN+omin+sanoin,+jos+jotain+asioista+tiedät!
Kerropa+lisää+mormonien+korkeatasoisesta+teologiasta!+Kun+sitä+viimeksi+sinulta+tivasin,+päädyit+lopulta+toteamaan,+että+itse+asiassa+mormoniteologiaa+ei+ole+olemassakaan...
Siitä+olemme+samaa+mieltä,+että+apostolinne+eivät+ole+lahjakkaita+koska+huijaus+menee+heille+läpi.+
Smith+ei+ollut+kummoinenkaan+profeetta,+koska+hänen+ennustuksensakin+heittivät+järjestään+häränpyllyä.
05.02.2019 12:39
Olivatko+sinun+mielestäsi+pikkutyttöjen+moninainti+ja+mustaihoisten+pappeuskielto+jumalallisia+vai+saatanallisia+oppeja?
05.02.2019 12:34
Kirjoitin+pallopurkkijutusta,+en+pullonkaulajutusta,+mutta+ei+tuo+jälkimmäinenkään+päde+esim.+Mayojen+kohdalla.+Heitä+oli+ehkä+jopa+parikymmentä+miljoonaa+muinaisen+korkeakulttuurin+aikaan,+mutta+edelleenkin+Guatemalassa+he+ovat+väestöstä+enemmistönä+ja+heitä+on+yksin+Guatemalassa+liki+10+miljoonaa.+Ja+toisaalta+Islantiin+tuotu+YKSI+intiaaninainen+oli+melkoinen+pullonkaula+ja+samoin+Hakkaraisen+taudin+ensimmäinen+edustaja+Suomessa+1600-luvulla.+
Usko+nyt+Olli-kulta,+että+miljoonakansat+eivät+katoa+jättämättä+jälkiä+perimään.+Meissähän+on+yhä+pari+prosenttia+perimästämme+"sukupuuttoon+kuolleen"+neandertalin+ihmisen+perimää.+
Kerro+nyt+ihmeessä,+että+mitä+OIKEITA+kunnon+selityksiä+kirkon+sivuilta+löytyy!+Vai+etkö+sinäkään+ole+löytänyt?+Sitten+olemme+tasoissa.
Maallinen+kriteeri+on+aivan+kelvollinen+ja+itseasiassa+ainoa+todistamaan+esim.+sen,+että+onko+joulupuki+olemass+vai+ei.++Maalliset+on+tutkittava+maallisesti.+Maallisiin+kuuluu+esim.+intiaanien+perimä+ja+alkuperä.+Sadut+on+syytä+unohtaa+jos+todisteista+puhutaan.
05.02.2019 12:32
Täsmennän,+että+tuo+98+prosenttia+on+verkon+peittävyys.+Internetyhteyttä+ei+varmaan+ole+kaikilla,+mutta+toisaalta+puolet+väestöstä+on+kaksikymppisiä+tai+nuorempia.+Nuoret+varmaankin+ovat+netissä+ahkerasti,+joten+tuskin+haksahtavat+mormonismiin.
05.02.2019 09:23
Minä+muistin,+että+Fidzillä+mormonien+osuus+olisi+ollut+suurempi,+jotain+Samoan+luokkaa,+mutta+onneksi+fidziläislle+mormonismi+on+lähinnä+vitsi.+Mitenkähän+Nauru-saarella?+Tarkistin,+että+jo+vuonna+2010+internetyhteys+kattoi+98+prosenttia+väestöstä,+joten+on+oletettavaa,+että+he+vain+nauravat+mormonismille.
05.02.2019 09:10
Kyllä+ovat+ja+nämähän+ovatkin+helpoimpia+uhreja,+koska+heillä+ei+ole+ollut+yhtä+hyviä+mahdollisuuksia+tutkia+asioita+kuin+länsimaalaisilla.+Onneksi+nykyisin+hekin+pääsevät+nettiin.
05.02.2019 07:18
Jos+olet+kerran+tutkinut+vastustajien+väitteitä,+miksi+et+koskaan+osoita+niistä+yhtään+virhettä?
04.02.2019 12:43
Keero+nyt+IHMEESSÄ+jotain+uusista+tutkimuksista,+jotka+osoittavat+jotain+Aabrahamin+kirjasta.
04.02.2019 12:39
Et+siis+osaa+mainita+edes+YHTÄ+seikkaa,+joka+olisi+kumotu,+vaikka+on+olemassa+paksuja+kirjoja.+No,+se+kertoo+paljon+sinusta.+Ei+tässä+ole+kysymys+minun+henkilöstäni+vaan+asioista,+joista+uhoat,+mutta+et+koskaan+todista.
04.02.2019 12:38
Saatana+ei+teitä+vihaa+vaan+rakastaa.+Sen+verran+saatanallinen+Smithin+oppi+on+mm.+pikkutyttöjä,+naisia,+mustaihoisia+ja+väärin+uskovia+kohtaan
04.02.2019 12:36
Odotin+puolustuksen+puheenvuoroa,+mutta+sitä+ei+tullut.+Siihen+se+Ollin+uho+taas+lässähti.+MINÄ+olen+kyllä+lukenut+mormonikirkon+selityksiä+pallopurkkijuttuineen,+mutta+sinä+tuskin+olet.+Luotat+vain+siihen,+että+kai+se+Kim+Jong...+ei+kun+kirkkosi+apologia+on+jotain+järkevääkin+sanonut.+Ja+kun+tuo+pallopurkkijuttu+menee+noin+pahasti+pieleen,+onko+muka+odotettavissa+jotain+parempia+selityksiä?+Minä+en+ainakaan+ole+löytänyt.+Jospa+Olli+nyt+VIHDOIN+antaisi+edes+yhden+esimerkin!
Enkä+minä+ole+ylpistynyt.+Olen+aina+valmis+muuttamaan+käsityksiäni+tieteellisen+tutkimuksen+edistyessä.+Mutta+sinä+olet+ylpistynyt+ja+uskot+sokeasti+kaiken+mitä+Kim...+ei+kun+kirkkosi+apologia+valehtelee.+Vai+etkö+sittenkään+ihan+kaikkea?+Sanopa+nyt+kantasi+tuohon+pallopurkkijuttuun.
04.02.2019 12:32
Arvio,+ei+arvo.
04.02.2019 07:20
Kas+vain.+Taas+viestini+poistettu,+vaikka+siinä+ei+mielestäni+ollut+mitään+sääntöjen+vastaista.+Täsmensin,+että+tuo+15-20+mljoonaa+on+siis+arvo+jo+tuolloin+muinaisen+maya-korkeakulttuurin+silloisesta+väestömäärästä.
04.02.2019 07:20
133 / 162