Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

1. Ei+ole+kyse+mielipiteestä+vaan+totuudesta.+Et+vastannut+että+uskotko+todella+tuohon+pallopurkkimatematiikkaan+oikeassa+DNA-tutkimuksessa?+Helpotetaan+sen+verran,+että+tuossa+postittamassasi+linkissä+ei+puhuta+palloista+vaan+marmorikuulista+(marble).>+Tuossa+on+h:n+mielipide+vastatkaa+siihen+sitten.+Miksi+SINÄ+et+vastaa?+jäit+taas+hopealle.+Sitten+sinua+"ei+kiinnosta".+Miksi+ihmeessä+mormonismin+puolustaminen+ei+kiinnostakaan,+vaikka+kuitenkin+aina+uhoat+sen+olevan+totuus?
  2. No+niin,+siinähän+se+täysin+absurdi+pallopurkkijuttu+taas+tuli+oikein+Ollin+linkittämänä!+Sano+nyt+Olli+rehellisesti,+että+uskotko+itsekään+siihen?Samoin+siinä+oli+pullonkaululajuttu+muka+Kolumbuksen+ja+porukoiden+tulon+seurauksena,+mutta+todellisuudessahan+sellaista+ei+edes+ollut+muuta+kuin+jossain+paikallisesti.+Esim.+Boliviassa+ja+Guatemalassa+intiaanit+ovat+edelleen+enemmistönä+väestöstä!+Monissa+muissakin+Latinalaisen+Amerikan+maissa+intiaanien+osuus+väestöstä+on+edelleen+huomattava.+Pohjois-Amerikassa+intiaanien+osuus+on+pieni,+mutta+edes+siellä+on+kyseenalaista+puhua+pullonkaulaefektistä,+kun+intiaaneja+kuitenkin+on+aina+ollut+niin+paljon,+että+heidän+DNA:nsa+on+hyvin+tutkittavissa+ja+sekoittuminen+on+ollut+monilla+heimoilla+sangen+pientä+ja+se+sekoittuminen+on+ajoitettavissa+eurooppalaisten+invaasoon+Kolumbuksen+jälkeiseen+aikaan.+Ja+kuten+sanottu,+jopa+YKSI+ihminen,+kunhan+on+lisääntynyt,+jättää+jälkensä+tuhansien+myöhempien+ihmisten+perimään.+Jos+islantilaisten+Islantiin+tuoma+yksi+intiaaninainen+olisi+kuollut+lapsettomana+tai+jos+Hakkaraisen+geenivirheen+mutaatiosta+saanut+henkilö+olisi+kuollut+lapsettomana,+slloin+pullonkaulaefekti+olisi+toiminut+heidän+kohdallaan.JOS+Amerikassa+olisi+ollut+miljoonakansoja+lähi-itäläisellä+tai+edes+osittaisella+lähi-itäläisellä+perimällä,+heidän+perimänsä+ei+olisi+voinut+kadota.+Itse+asiassa+sellaista+osittaista+lähi-itäläistä+perimää+onkin+Pohjois-Amerkassa.+Sen+alkuperä+on+jääkauden+aikaan+Euroopan+alueelta+tulleiden+nykyinuiittien+tapaan+eläneiden+ihmisten+tuomana.+Asiat+ovat+nykytekniikalla+hyvinkin+tutkittavssa+kuten+mm.+suomalaisten+kiinalaislähtöisen+perimän+kulkeutuminen+Kiinasta+Suomeen+aikatauluineen.Olli-kulta,+Amerikan+maassa+on+jo+mormoneja,+jotka+myöntävät+Smitin+sadut+saduiksi.+Sinunkin+olisi+jo+aika+ottaa+se+askel+eikä+taistella+tuulimylyjä+vastaan.+Tuo+Ollin+linkittämä+artikkeli+on+asiantuntemattomien+ihmisten+epätoivoista+selittely-yritystä.+Käytetään+sinänsä+ihan+oikeita+termejä,+mutta+itse+asia+menee+täysin+poskelleen.+Sitä+paitsi+jos+Smithin+satuporukat+todella+olisivat+olleet+olemassa,+silloin+mormonit+voisivat+esittää+vääjäämättömiä+DNA-todisteita+sen+sijaan,+että+nyt+selittelevät+epätoivoisesti,+että+miksi+nitä+DNA-todisteita+ei+ole.Jos+Ollilla+on+jotain+oikeaa+tieteellsitä+todistetta,+hän+varmasti+järkevänä+ihmisenä+osaa+kertoa+OMIN+SANOIN.+Linkittämällä+onnettomiin+selityksiin+hän+tekee+itsestään+idiootin,+joka+uskoo+matemaattisesti+täysin+mahdottomaan+pallopurkkijuttuunkin,+jonka+jokainen+esikoulun+käynyt+normaalijärjellä+varustettu+lapsikin+ymmärtää+täydelliseksi+hölmöilyksi,+vaikka+olisi+sinisilmäinen,+mutta+huomaisi+kaverillaan+olevan+ruskeat+silmät-)
  3. Odotin+puolustuksen+puheenvuoroa,+mutta+sitä+ei+tullut.+Siihen+se+Ollin+uho+taas+lässähti.+MINÄ+olen+kyllä+lukenut+mormonikirkon+selityksiä+pallopurkkijuttuineen,+mutta+sinä+tuskin+olet.+Luotat+vain+siihen,+että+kai+se+Kim+Jong...+ei+kun+kirkkosi+apologia+on+jotain+järkevääkin+sanonut.+Ja+kun+tuo+pallopurkkijuttu+menee+noin+pahasti+pieleen,+onko+muka+odotettavissa+jotain+parempia+selityksiä?+Minä+en+ainakaan+ole+löytänyt.+Jospa+Olli+nyt+VIHDOIN+antaisi+edes+yhden+esimerkin!Enkä+minä+ole+ylpistynyt.+Olen+aina+valmis+muuttamaan+käsityksiäni+tieteellisen+tutkimuksen+edistyessä.+Mutta+sinä+olet+ylpistynyt+ja+uskot+sokeasti+kaiken+mitä+Kim...+ei+kun+kirkkosi+apologia+valehtelee.+Vai+etkö+sittenkään+ihan+kaikkea?+Sanopa+nyt+kantasi+tuohon+pallopurkkijuttuun.
  4. Arvio,+ei+arvo.