Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+sinua+eivät+edes+"kiinnosta"+kirkkosi+kiusalliset+asiat+etkä+viitsi+perehtyä+kirkkosi+onttoihin+selityksiin.+Et+uskalla+niitä+täällä+esittää,+vaikka+olisitkin+tutustunut+niihin.+Tiedät+varsin+hyvin,+että+ne+ammutaan+täällä+kuitenkin+alas+siinä+missä+pallopurkkiDNA-jutut.
Jos+ymmärtäisit+edes+alkeelliset+argumentointisäännöt,+Kimin+hallintoa+kritisoivien+tehtävänä+ei+ole+tuoda+esille+Kimin+hallinnon+selittely-yrityksiä.+Sen+on+SINUN+tehtäväsi,+mikäli+Kimin+hallintoa+kannatat.+
Kauhuperversiosi+eivät+pure+meihin+anteihin.+Valitettavasti+ne+purevat+kirkkosi+tai+muidenkin+kirkkojen+heikkoihin+yksilöihin,+joskin+monet+muutkin+sinun+tapaasi+lohduttavat+että+"oikein+uskovia"+ne+eivät+koske.+Tuollaisesta+tuli+esimerkki+kun+olin+muutama+vuosikymmen+sitten+eräässä+sinänsä+asiallisessa+luterilaisen+kirkon+tilaisuudessa,+jossa+puhujana+oli+eräs+ihan+järkevä+teologi+ja+aihekin+oli+ihan+järkevä.+Luennon+jälkeen+joku+hihhulinainen+kuitenkin+otti+puheenvuoron+ja+kävi+läpi+lopunajan+kauhuja+ja+pyysi+sitten+vielä+itse+anteeksi,+että+piti+sellaisen+puheen,+mutta+sanoi,+että+hänen+oli+pakko.+Vaivaantuneena+kiemurrellut+tilaisuuden+juontaja+sitten+lohdutti,+että+"meillä+uskovilla"+ei+ole+mitään+hätää.
Hiljattain+televisiostakin+tuli+eräässä+ohjelmassa+esiin+se,+että+luontaisesti+ihminen+tuntee+myötätuntoa.+Ihan+sama+on+buddhalaistenkin,+mm.+dalai+laman+käsitys.+Kokeissa+lapsi+alkaa+osoittaa+myötätuntoa+keskimäärin+puolentoista+vuoden+iässä.+Mutta+jos+lapsi+näkee+riitelyä+ja+muiden+syyttelyä,+vaikka+ne+eivät+kohdistuisi+häneen+itseensä,+hänen+empatiansa+voi+alkaa+vähentyä+ja+hänestä+voi+aikuisena+tulla+vaikkapa+hyvä+mormoni,+jolle+on+tärkeintä,+että+hän+ITSE+välttyy+ilmestyskirjan+kauhuilta+a+hän+ITSE+pelastuu+parhaaseen+paikkaan.+Jos+lapsen+psyyke+ei+mene+ihan+niin+pahasti+vikaan,+hänestä+voi+kuitenkin+tulla+passiivisesti+myötätunnoton+eli+hän+ei+aikuistuttuaan+puutu+näkemiinsä+epäkohtiin.+Ollin+pitäisi+psykologiaan+perehtyneenä+ymmärtää+nämäkin+asiat.
30.01.2019 07:57
Voi+Olli+kulta,+SINUN+tehtäväsi+on+etsiä+IHAN+ITSE,+että+mitä+Kim+jong...+ei+kun+kirkkosi+yrittää+asiasta+selitellä.+Ehkä+demonstroi+asian+laittamalla+pulloon+palloja.+
Joo,+ei+kirkko+lotkauttanut+aluksi+korvaansakaan,+vaikka+harjoitti+pikkutyttöjen+naiskentelua+vastoin+lakeja+ja+vaikka+haarasti+avointa+rotusortoa.
Mustaihoisten+oikeuden,+naisten+oikeudet,+homojen+oikeudet...+Mitäpä+niistä+maailman+kotkotuksista!+Ei+niille+kanata+lotkauttaa+korvaansa.+Ollaan+vain+ihan+aidossa+ja+oikeassa+kirkossa,+että+ITSE+pelastutaan+korotukseen+ja+saadaan+haaremi.
29.01.2019 21:19
Tarkoitit+kai+1800+uotta+Jeesuksen+jälkeen.
29.01.2019 21:14
Minä+kerron+tosiasioita,+joita+sinä+tai+kirkkosi+apologia+ette+pysty+kiistämään.
>+Etkä+huomaa+ollenkaan+kirkon+suuria+saavutuksia.+
Kerro+ihmeessä+niistä!
28.01.2019 19:11
Kehotus+pikkutyttöjen+moninaintiin+vastoin+todistetusti+näiden+tahtoa+ei+todellakaan+ole+mitään+hyväntekemistä.+Hyväntekemistä+ei+myöskään+ole+se,+että+kirkko+kerää+jäseniksi+kusettamiltaan+ihmisiltä+kymmenykset+näiden+tuloista,+mutta+rahoja+ei+saa+käyttää+hyväntekeväisyyteen+vaan+esim.+ososkeskusten+rakentamisiin+ja+muihin+kirkon+johdon+bisneksiin.+
>+Ja+tutkimaan+onko+tämä+Jumalasta+vai+puhuuko+kirkko+omiaan.
Tuo+on+aiheellinen+kehotus.+Jokainen+täysiälyinen+voi+tehdä+vain+yhden+johtopäätöksen.+
>+Jos+ei+usko+samalla+tavalla+niin+jättäisivät+meidät+edes+rauhaan.
Minä+en+jätä+rauhaan+sellaisia,+jotka+kehottavat+pahantekoon.+
>+Jokainen+saa+palvella+Jumalaa+omalla+tavallaan+tai+olla+palvelematta.+
Ei+saa.+Muinaisessa+Väli-Amerikassa+palveltiin+Jumalaa+uhraamalla+ihmisiä+leikaten+heiltä+elävältä+sydän+irti.+Nykyisinkin+on+uskontoja,+jotka+riistävät+ihmiseltä+sydämen.+Kerrotaan,+että+jopa+Brigham+Young+olisi+ensin+kauhistellut+Smithin+kerrottua+moninaintiopista,+mutta+sitten+nuoren+lihan+makuun+päästyään+naiskenteli+kuin+sika+vatukkoa+(vai+miten+se+vertaus+meni?).+Mormoniusko+riisti+Brigham+Youngilta+sydämen.+
Mormonikirkko+sanoma+ei+ole+Jeesuksen+sanoma+vaan+Smithin+sanoma.
Ai+niin.+Ne+ilmestyskirjan+kauhut!+Melkein+jo+pelottaa!+Tai+Sepe+Susi.+Uskallanko+enää+metsään+mennäkään?
28.01.2019 11:12
Eli+et+pysty+taaskaan+todistamaan+mitään+vaan+vetoat+itsesuggestioon.+Sen+avulla+toki+voi+uskoa+vaikka+että+Kim+Jong-unin+isä+on+syntynyt+Paektuvuorella+(eikä+Neuvostoliitossa+maanpaossa,+kuten+läntinen+propaganda+valehtelee).+
Jos+joku+ei+usko+tuota+totuutta,+hän+kantaa+seuraukset+ja+joutuu+Kim+Jong-unin+teloituskompanian+seulottavaksi.
Olet+Olli+uskomaton+sokeassa+uskossasi!
28.01.2019 10:59
Jokainen+täysijärkinen+tajuaa,+että+Nooan+tarina+on+yhtä+totta+kuin+Muumilaakson+suuri+tuhotulva.+Tarina+on+pääosin+kopsattu+Gilgames-eepoksesta+nimiä+muutellen.+Mutta+Ollihan+ei+tietnkään+suostu+asiaa+tutkimaan.+
Paratiisi+kyllä+on+ollut,+mutta+paikasta+en+tiedä.+Minä+nimittäin+uskon+siihen,+mitä+minulle+on+yliopistossa+opetettu.+Biologian+apulaisprofessori+kertoi+luennolla,+että+syntiinlankeemuksen+jälkeen+Jumala+sanoi+leijonalle+että+tästä+lähtien+et+voi+olla+kasvissyöjä,+vaan+sinun+pitää+alkaa+syödä+muiden+eläinten+lihaa.+Leijona+protestoi,+että+miten+minä+tämmöisillä+töppöjaloilla+saisin+mitään+eläintä+kiinni?
Kerro+Olli+myös,+että+mitä+tapahtuu+niille,+jotka+atavat+kastaa+lapsensa.+Se+on+kyllä+kerrottu+pyhissä+kirjoissanne,+mutta+olet+ehkä+unohtanut.
28.01.2019 10:50
Anna+esimekkejä+niistä+taitavista+ja+sofistikoiduista+vastauksista.
DNA-pallopurkkijutut?
28.01.2019 10:40
Eli+osa+on+vain+ukkojen+omia+hanuripuheita.+Kertoisitko+nyt,+että+mitä+varmasti+tosia+ilmoituksia+on+tullut+ja+miten+perustelet+ne+Jumalan+ilmoituksiksi.
28.01.2019 08:25
Onhan+se+selvä+valhe,+että+minä+olisin+kirkkosi+luopio.+Epäilet+sitä+varmaankin+siksi,+että+harmiksesi+tiedän+mormonismista+enemmän+kuin+sinä.+
Olen+kyllä+tutustunut+syvällisesti+kirkkosi+apologiaan+kuten+moneen+muuhunkin+asiaan+myös+mormonismin+ulkopuolella.+Ei+se+taso+ole+juurikaan+tuota+pallopurkkijuttua+kummempaa+muussakaan+apologiassanne.+Lienet+sen+verran+järkevä,+että+se+pallopurkkijuttu+on+sinullekin+hyvin+kiusallinen,+koska+huomaat+kirkkosi+selittelijäporukan+kusetusyrityksen+ta+hölmöyden.+
Sian+tai+Cian+agenteiksi+en+ole+teitä+koskaan+väittänyt,+en+myöskään+moniavioisiksi+tällä+hetkellä.+Luot+olkiukkoja,+joita+vastaan+hyökkäät.+Pidä+faktat+faktoina+eikä+fucktoina.+
Selität+ana,+että+jaksa+oikaista+väitteitäni.+Myönnä+vihdoin+suoraan,+että+et+pysty.+Jos+pystyisit,+oliti+kai+tehnyt+sen+edes+KERRAN,+mutta+et+ole.
28.01.2019 08:24
Kirkkohan+on+yrittänyt+maksaa+hiljaiseksi+hyväksikäytön+uhreja.+Rangaistus+on+tullut+nimenomaan+VAIN+maalliselta+lailta.+Mm.++Warren+Jeffs+istuu+vankilassa+naiskenneltuaan+pikkutyttöjä.+
Jumala+ei+määrännyt+moninaintia,+vaan+sen+keksi+muka+Jumalan+määräyksenä+Joseph+Smith+ystäviensä,+mm.+veljensä+Hyrumin+avustuksella+jäätyään+housut+nilkoissa+kiinni+piikansa+Fanny+Algerin+hässimisestä+vaimonsa+Emman+nähden.+
Profeetta+Brigham+Youngin+mukaan+moninainti+(ei+vain+sen+hyväksyminen)+on+pakollista+korotukseen+pääsemiSEKSI.+Veli+Tapani+opetti,+että+koska+se+ei+ole+nykyään+mahdollista+tässä+elämässä,+asia+saatetaan+kuntoon+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana.+
En+minä+ole+sinulle+kateellien+tulevasta+haaremistasi.+Minulle+riittää+täällä+maallisessakin+elämässä+yksi+vaimo.+Voisin+olla+kokonaankin+ilman.
28.01.2019 08:15
Valehtelet,+että+Smith+ei+opettanut+moniavioisuutta!+Ohhoh!+
Minähän+ole+tutkinut+paljon+paremmin+kuin+sinä.+Minun+piti+opettaa+sinulle+kymmenysten+ja+taika-alusvaatteiden+välttämättömyys+korotuksen+kannalta.++Minua+et+ensin+uskonut,+mutta+sitten+ajattelit,+että+mitä+pirua+jos+se+Höpölöpsis+onkin+oikeassa.+Kysyit+asiaa+piispaltasi+ja+sen+jälkeen+jouduit+myöntämään+minun+olleen+oikeassa+ja+aloit+maksaa+kymmenykset+ja+käyttää+garmentteja.
Sinulla+on+liian+pinnalliset+tiedot+ja+suorastaan+kieltäydyt+tutkimasta+antamiani+lähteitä,+joilla+voisit+syventää+tietojasi.
28.01.2019 08:07
Teillä+ovat+johdossa+tavalliset+hörhöt.+Se+on+selvää.
28.01.2019 08:03
Sorry,+siis+eronneen+nainut.
28.01.2019 08:02
Sano+nyt+Olli,+että+tekeekö+lesken+nainut+huorin+vai+ei!
28.01.2019 08:01
Siis+ei+enempää+(eikä+vähempää)+kuin+nuo+minitsemasi.+Silloinhan+Smithin+oppia+ei+tarvita.
27.01.2019 08:47
Miksi+valehtelet+jatkuvasti.+olen+liioittelematta+ainakin+miljoona+kertaa+kirjoittanut,+että+minä+olen+jättänyt+ainoastaan+luterilaisen+kirkon.+Mormonismiin+tutustuin+kouluopetusta+enemmän+vasta+yli+kolmekymppisenä+ja+huijaukseski+totesin+heti+alkuunsa.+
Jumalan+avstaus+siihen,+että+onko+Smithin+oppi+oikea+on+täysin+selvä.+
Mainitset+jälleen+korkeatasoisen+apologian.+Kerrotko+nyt+mit+se+on!+DNA-pallopurkkijuttuja?
27.01.2019 08:45
En+minä+vaihda+puheenaihetta.+Sinä+kirjoitit+huoraamisesta+ja+minä+jatkoin.+Jäit+kuitenkin+jälleen+kerran+sanattomaksi+omien+esille+tuomiesi+aiheiden+pohjalta.
Minun+pitäisi+hyväksyä,+että+jatkuva+ilmoitus+on+hyvä+asia?
Kerropa+ensin+nyt+esimerkkejä+Jumalan+ilmoituksista!+Olen+monta+kertaa+niitä+pyytänyt,+mutta+et+pysty+antamaan+yhtäkään+sellaista,+joka+olisi+varmuudella+Jumalan+ilmoitus.+Ok,+nykyinen+profeetta+"sai"+ilmoituksen,+että+mormonikirkkoa+ei+saa+kutsua+mormoikirkoksi.+Mikähän+vaikutus+sillä+on,+että+kyseinen+heppu+kritisoi+mormonikirkko-nimen+käyttöä+jo+aiemmin,+mutta+silloinen+"profeetta"+tyrmäsi+hänen+höpötyksensä?+Jos+ajattelet+asiaa+järjellä+Olli,+saatat+huomata,+että+kyseessä+ei+olekaan+Jumalan+ilmoitus+vaan+teologinen+kiista+vanhojen+äijien+välillä.+No,+ehkä+se+on+kuitenkin+liikaa+vaadittu+sinulta,+että+sen+hoksaisit.+
Oppinne+sanoo+kyllä+ihan+selvästi,+että+johonkin+äijään+sinetöidyt+naiset+menevät+hänen+haaremiinsa.+Sinulle+se+taitaa+olla+kiusallinen+asia+myönnettäväksi,+koska+yrität+luoda+omaa+mormoniteologiaasi.+Sinä+et+pääse+koskaan+profeetaksi,+koska+muuttaisit+mormonismia+liian+radikaalisti,+vaikka+ovat+muutkin+profeetat+pakon+edessä+joutuneet+muuttamaan+asioita;+mm.+on+luovuttu+moninaiskentelusta+käytäntönä,+mutta+ikuinen+periaate+se+on+edelleenkin.+On+myös+jouduttu+pakon+edessä+luopumaan+mustaihoisten+pappeuskiellosta.+
>+Että+älä+sinä+tee+omia+tulkintojasi+profeettojemme+sanoista!+
Minähän+kerron+asiat+täsmälleen+niin+kuin+profeettanne+ovat+opettaneet.+SINÄ+teet+omia+tulkintojasi+väettäen+jopa+omaavasi+valtuuden,+jolla+voi+muutella+oppia+mieleseksesi.+
Sinua+ärsyttää+se,+että+en+ole+luopio,+mutta+silti+huomaan+kirkkosi+kusetukset.
25.01.2019 07:45
Ei+sopinut+normaali+avioliitto+Smithillekään.+Piti+saada+käyttää+piikaa+ja+kavereidenkin+vaimoja.+Piti+sitten+peittelyksi+valehdella+muka+Jumalan+antaneen+ihan+uuden+opin,+moninaintiopin.
25.01.2019 07:29
Mormonin+kirjassa+on+Smithin+oppi.+Jeesus+ei+opettanut+moninantia,+taika-alusvaateoppia,+mustaihoisten+pappeuskieltoa,+polyteismiä,...
25.01.2019 07:27
135 / 162