Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ainakin+ei-i-kirjaimellinen+avioero+on+avoero;-)
24.01.2019 07:52
Voit+toki+nauttia+ja+hekumoida+verenvuodatuksella.+En+minä+voi+sitä+kieltää+eikä+se+minuun+vaikuta.+On+kuitenkin+olemassa+herkkiä+ihmisiä,+joihin+uskonnolliset+tulevaisuuden+kauhutarinat+voivat+olla+suureksi+haitaksi.+Enkä+minä+ole+mikään+luopio.+Vain+luterilaisuudesta+olen+eronnut,+mutta+olin+vain+kastettu,+en+itse+kyseistä+suuntausta+valinnut.+
>+huoraamiselle+ja+kaikelle+pahalle+on+lopulta+tuleva,+jos+ei+parannusta+tee.+
En+minä+ole+huorannut.+Mutta+Smith+ja+muu+kirkkosi+johto+on.+Ja+sinähän+uskot+mormonismiin,+joten+hyväksyt+monivioisuuden+ikuisena+peraatteena+ja+uskot+korotuksessa+saavasi+haaremin.+Minun+moraalikäsityksissäni+sellainen+on+huoraamista.+
>+Historiallinen+totuus+on,+että+profeettamme+ovat+olleet+hurskaita+miehiä,+moniavioisia+Jumalan+käskystä.+
Historiallinen+totuus+on,+että+"profeettanne"+ovat+huoranneet.+Jumala+ei+sellaisia+käskyjä+anna.+Jos+antaa,+voinet+todistaa+asian.+
>+Tämä+tarkoittaa+että+ovat+vieneet+monta+siskoa+taivaaseen,+jossa+nämä+saavat+aivan+oman+ikujisen+rakastettunsa.
Huoraamalla+ei+ketään+taivaaseen+viedä+ja+oppinne+mukaan+nuo+"siskot"+kuuluvat+taivaassa+nimenomaan+sille+huoraajalle.+Ei+heitä+sinne+muiden+vaimoiksi+viedä!+Yrität+TAAS+luoda+uutta+mormoniteologiaa.
Viestini+poistettaneen,+mutta+huomautan,+että+Olli+käytti+ensin+huoraamissanaa,+syyttäen+meitä+antimormoneje+huoraamisesta,+mutta+piikki+kääntyi+omaan+nilkkaan.+Esim.+minä+voin+täysin+irtisanoutua+tuosta+Ollin+väitteestä.+
Sinä+olet+se,+joka+kieltäytyy+tutkimasta.+Et+esim.+suostu+lukemaan+suosittelemaani+mormonitutkijoiden+kirjoittamaa+kirjaa.+Et+suostu+tutkimaan+piispa+Snown+tapausta+jne.
23.01.2019 18:20
Oletko+tutustunut+Ethan+Smithin,+Spauldingin+ym.+aikalaisten+tuotoksiin?+Smithin+sepitelmät+sisältävät+samoja+aineksia,+mm.+virheellisen+käsityksen+intiaanien+alkuperästä.+Muitakin+yhtäläisyyksiä+löytyy+pilvin+pimein.+Smith+lisäsi+sopivasti+Raamattua+mukaan,+mm.+King+James-versiota+siinä+olleine+virheineen...+
Mutta+sinä+olet+kuin+joku+Kim-fani,+joka+ei+usko+selviä+tosiasioita.+Ei+Jumala+olisi+sekoillut+ja+tehnyt+noin+valtavasti+noin+karmeita+virheitä.
23.01.2019 18:06
>+Jeesus+vaan+aivan+ensimmäiseksi+hävittää+kirkosta+kaikki+akanat+ja+sitten+muista+kirkoista,+verisesti,+siitä+tulee+punaiset+vaatteet+ennustuksissa,+ja+hän+tekee+sen+yksin,+kukaan+ei+auta,+sitten+hävitetään+jumalattomat+ja+tulee+tuhatvuotinen+valtakunta+koko+maapallolle.+
Kuulostaa+aivan+Kim+Jong-unin+ja+isänsä+ja+isoisänsä+touhulta.
22.01.2019 17:42
Joo,+mormonikirkon+johtoon+voi+luottaa+yhtä+paljon+kuin+Kim+Jong-uniin+ja+muihin+uniin...
22.01.2019 07:25
Rauhan+mies+Jeesuskin+muuttuu+verenhimoiseksi+pedoksi+teidän+perversioissanne.
21.01.2019 07:48
Vai+ei+Smithille+kavanut+parta?+Kalevalassa+sanotaan:+"Ei+parta+pahoille+kasva,+turpajouhet+joutaville".+
No,+rehellisyyden+nimissä+paha+tuossa+tarkoittaa+samaa+kuin+pahainen,+vähäinen+tai+pikkupoika,+jolla+ei+ole+vielä+vanhan+miehen+viisautta.
21.01.2019 07:45
Jaa,+että+suurimman+mormoikirkonmukaan+moniavioisuutta+sa+jonkin+verran+harjoittaa,+mutta+saa+sitä+vähän+tuomitakin...
21.01.2019 07:37
Edellleenkin+viestistäsi+puuttu+pihvi.+Tyydyt+vain+inttämiseen.+Selität,+että+kukaan+ei+jaksa+jatkuvasti+oikaista.+Oikaisisit+edes+YHDEN+KERRAN,+mutta+vaikeaahan+se+on,+kun+et+voi+taistella+tosiasioita+vastaan.+Ja+nimenomaan+sinä+olet+se+joka+valehtelee.+Otetaanpa+esim.+piispa+Snown+tapaus.+Kuohitsiko+hän+omakätisesti+nuorukaisen,+joka+tyttöystävän+hän+sitten+otti+omaan+haaremiinsa+vai+ei?+
Ja+sitten+Fanny+Algerin+tapaus.+Tapani+väitti,+että+öisessä+heinäladossa+oli+sinetöintitilaisuus.+Nenada+väitti,+että+siellä+oli+käynnissä+liikeneuvottelut+Josephin+ja+piikansa+välillä.+Koska+Tapaninkin+mukaan+asioista+voi+olla+vain+yksi+totuus,+jompi+kumpi+heistä+valehtelee.+Sinulla+lienee+kolmas+selitys+heinälatotapahtumiin,+joten+ainakin+kaksi+tesitä+kolmesta+valehtelee.+Ja+siinä+mormonitutkioiden+kirjassa+on+neljäs+ja+kaikkein+loogisin+selitys.+Siis+vähintään+kolme+teistä+valehtelee!
21.01.2019 07:33
Ja+taas+henkilöhyökkäys+ja+vieläpä+täysin+virheellinen+jälleen.+En+ole+koskaan+Smithin+oppeihin+uskonut,+joten+en+ole+koskaan+Smithin+kirkkoon+liittynyt.+Toisaalta+en+ole+mormoniperheeseen+syntynyt.+Vanhempani+ovat+sen+verran+järkeviä,+että+jos+olisivat+olleet+mormoneita,+olisivat+moisesta+opista+luopuneet.
Yrittäisit+Olli+keskittyä+keskusteltaviin+asioihin,+vaikka+se+sinulle+varmasti+vaikeaa+onkin.
Virheelllinen+on+myös+väitteesi,+että+vastustaisin+Jumalaan+uskomista.
21.01.2019 07:19
Tuli+panovirhe.+Ei+Julmala+vaan+Jumala.+Tosin+mormonijumalaa+vosi+Julmalaksikin+kutsua...
20.01.2019 11:25
Eihän+siinä+mitään+ihmeellistä+ole,+että+Julmala+ei+ensimmäisellä+eikä+vielä+toisellakaan+kerralla+osannut+nimetä+kirkkoaan+oikein.+Ja+sittemmin+hän+salli+kirkoaan+kutsuttavan+pitkään+mormonikirkoksi,+mutta+jostain+syystä+nykyisen+profeettan+aikaan+poltti+päreensä+eikä+enää+hyväksy+sitä+nimeä.
20.01.2019 09:45
Valehtelet+jälleen+Olli.+Ei+ole+kysymys+panetteluista+vaan+tosiasioista.+
>+Toinen+tosiasia+on+kyllä,+että+he+olivat+kaikin+puolin+hurskaita+miehiä.
Minä+en+kutsuisi+irstailijoita+(esim.+Youngilla+oli+55+"vaimoa"+ja+n.+150+lasta)+hurskaiksi+miehiksi.+Vai+onko+Warren+Jeffs+hurskas+mies+kun+hän+toteuttaa+Smithin+oppeja?+Olivatko+Jim+Jones+ja+David+Koresh+hurskaita,+kun+sanoivat+saaneensa+Jumalalta+käskyn+naida+monia+naisia,+myös+pikkutyttöjä?+
Meidän+käsityksemme+hurskaudesta+poikkeavat+rajusti+toisistaan.+Kyse+on+erittäin+itsekkäistä+miehistä,+jotka+eivät+välitä+muiden+kärsimyksistä.+Karmeana+esimerkkinä+myös+piispa+Snow,+jonka+touhuja+"profeetta"+Young+ei+tuominnut,+vaan+sanoi+että+kun+Jumalan+lait+(=+mormonien+himuvalta)+ovat+täydessä+voimassaan,+eunukkeja+tulee+olemaan+tuhansittain.+
>+Molemmat+tosiasiat+sivuutat+ja+uskot+kaikki+panettelut+heti+kun+ne+jostain+historiankirjasta+löytyvät.
Et+TAASKAAN+esittänyt+yhtäkään+perustetta+kummallekaan+väitteellesi,+vaikka+uhoat+tosasioista!+Sen+sijaan+minun+vastaväitteeni+ovat+aukottomat.+Eikä+tuo+moronihistorioitsijoiden+kirjoittama+kirja+ole+todellakaan+ainoa+seikka,+joka+todistaa+Smithin+uskottomuuden,+vieläpä+muidenkin+kuin+"vihittyjen+vaimojen"+kanssa.+Naisten+valaehtoiset+todistukset+ja+Smithin+itsensä+kirjoittamat+kirjeet+paljastavat+asian.+Virallinen+kirkkohan+ei+edes+kiellä+(jos+olet+eri+mieltä,+esitä+todisteet)+mainitussa+kirjassa+esitettyjä+tietoja,+mutta+yksittäiset+jäsenet+saattavat+niin+tehdä,+Olli+esimerkkinä.+Tosin+esim.+amerikkalaisilla+keskustelupalstoilla+ei+juurikaan+kielletä+Fanny+Algerin+tapausta+vaan+selitellään,+että+Josephilla+oli+mukamas+Jumalan+lupa+teolleen.+Ehkä+Ollikin+jossain+vaiheessa+alkaa+selitellä+sillä+tavalla,+esim.+jos+hän+vihdoin+joskus+uskaltaa+lukea+kirjan+ja+tutustua+muihikin+lähteisiin,+joiden+todistusvoima+on+aukoton.+
>+Viisas+ihminen+lukee+molempien+osapuolten+väitteet.+
Aivan.+Aiotko+Olli+vihdoin+olla+viisas+ja+lukea+kyseisen+kirjan?
>+Ja+asiaa+voi+kysyä+Jumalaltakin.
Aivan.+Jumala+tietenkin+vastaa,+että+Smithit,+Koreshit,+Jonesit+ja+Åkerblomit+ovat+törkeitä+huijareita+ja+irstailijoita.+
Hyvä+että+edes+myönnät+Smithin+olleen+tosi+syntinen.+Tietenkin+hän+on+itse+perustamaltaa+kirkolta+saanut+syntinsä+ateeksi!
20.01.2019 09:39
Vaikka+et+maininnut+noista+asioista,+mm.+sekoilusta+kirkon+nimen+kanssa+yhtään+mitään..
19.01.2019 11:52
Minä+olen+kirjoittanut+vain+tosiasioita.+Ei+Josephia+voi+pitää+kunnon+ihmisenä,+koska+hän+petti+vaimoaan+mm.+piikansa+ja+muiden+miesten+vaimojen+kanssa.+Kaikesta+on+todisteet+ja+Josephin+uskottomuus+on+todettu+mormonihistorioitsijoiden+kirjassakin.+Asioista+on+lukuisten+naisten+valaehtoiset+todisteet+ja+todistena+on+myös+Josephin+itsensä+kirjoittamia+painostusirjeitä+pikkutytöille+ja+näiden+vanhemmille+sekä+myös+pikkutyttöjen+vanhempien+valaehtoisia+lausuntoja+suullisesta+painostuksesta.
Ihminen+joka+valehtelee+saaneensa+Jumalalta+moniavioisuusilmoituksen+ei+todellakaan+ole+kunnon+ihminen,+varsinkaankun+kun+hänen+himonsa+kohdistui+myös+pikkutyttöihin.+Vastaavia+ovat+myös+Jim+Jones,+David+Koresh,+Smithin+kirjaimellinen+seuraaja+Warren+Jeffs+sekä+monet+muut+diktatorisesti+käyttäytyneet+henkilöt,+jotka+ovat+käyttäneet+törkeästi+hyväkseen+uskontoa+ja/tai+valta-asemaansa.+
Warren+Jeffs+istuu+vankilassa,+mutta+sinun+mielstäsi+sekin+on+kai+vain+juoru+tai+jos+istuukin,+hän+istuu+siellä+syyttömänä+uskonnollisen+vainon+uhrina,+koska+hänhän+vain+toteutti+Smithin+oppja+ja+käytäntöjä.+
Jos+mm.+kirkkosi+histotorioitsijoiden+sanat+ovat+panettelua,+todista+se+ihmeessä,+kun+kerran+sanot,+että+kaikki+voidaan+todistaa!+Ainut+mihin+pystyt+on+pelkkä+sisällyksetön+uho.+Tyypillistä+propagandaa+on+kiistää+kaikki+vaila+mitän+todisteita.
>+Jokainen+voi+lukea+molempien+osapuolten+väitteet.+Kaikki+on+kirjattuna+ja+todistettuna.
Juuri+noin.+Kannattaa+lukea+sekä+vastustajien+esittät+todisteet+että+kirkon+omat+lähteet,+mm.+Journal+of+Discourses+sekä+kirkon+omien+tutkijoiden+kirjat...
Todisteet+ovat+murskaavat.
19.01.2019 11:49
Vastauksesi+on,+että+et+täysin+noudata+tuota+Jumalan+ilmoitusta.+Minun+äytyy+näköjään+opettaa+sinua+tässäkin+asiassa+kuten+aiemmin+taika-ausvaatteden+ja+kymmenysten+käytön+välttämättömyydetä+korotukslle.+
Toki+Smith+oli+sen+verran+älykäs,+että+keksi+käyttää+Jeesuksen+nimeä+kirkossaan,+vaikka+sekoilikin+ensin+nimen+kanssa+muuttaen+sitä+uutamaan+kertaan,+vaikka+Jumala+muka+ilmoitti+kirkon+nimen.+Käyttällä+kristityille+tuttuja+nimiä+on+helpompi+harhauttaa+kirkolle+lisää+maksavia+jäseniä.+
Harvat+kristityt+menevät+halpaan.+Mutta+eräs+kiinalainen,+joka+oli+jo+käynyt+mormonikastellakin+hylkäsi+mormonismin+mm.+luettuaan+Raamatusta+jotain+sellaista+mitä+hän+ei+hyväksynyt.+Hän+siis+hylkäsi+mormonismin+luettuaan+toisen+uskonon+pyhää+kirjaa.
18.01.2019 07:35
SINÄ+olet+Kim+Jong-unin+kaltainen+propagandan+levittäjä.+Se+huomaa+siitäkin,+että+kun+tulee+jokin+sinulle+uusi+asia+(mm.+piispa+Snown+tapaus),+sinulla+on+jo+mielipide+valmiina+että+kyllä+sen+täytyy+olla+antien+valhetta+jakyllä+kirkko+on+varmaan+sekin+asian+selittänyt.+Vieläpä+pyydät+sitäkrkon+selitystä+MINULTA!
Ethän+sinä+ole+kumonnut+yhtäään+väitettäni+asiaerusteluin.AInut+mihin+pystyt+on+panettelu+ja+henkilöhyökkäysyritykset.+
Taaskin+sinä+käytät+sanoja+"varmaan"ja+"todennäköisesti",+vaikka+voisit+ihan+hyvin+selvittää+asiat!+Et+kuitenkaan+halua+peloissasi+sitä+tehdä,+saatikka+että+vaivautuisit+lukemaan+kirjan!
>+Olen+niin+monta+tällaista+asiaa+tutkinut+ihan+tarkkaan+että+tiedän+miten+tässäkin+kuitenkin+kävisi.+
No+anna+yksikin+esimerkki+missä+olet+tutkinut+jonkin+minun+esittämäni+asian+tarkkaan+ja+olet+pystynyt+väitteeni+kumoamaan!
18.01.2019 07:24
Tapsa+ei+kirjoittanut+ja+jos+kirjoittikin,+ei+ole+tarkoittanut.+On+siis+käyttänyt+mormonien+kaksoiskieltä...
Kyllä+ne+kirkon+tutkijat+ovat+kirjoittaneet+täsmälleen+niin+kuin+minä+sanon.+Voit+koska+tahansa+tarkistaa+asiat+kyseisestä+kirjasta.+Harmi,+että+et+uskalla.+Ristiriitaista+oli,+että+nuo+tutkijat+saivat+kirkon+palkinnon,+mutta+sittemmin+kirkko+ei+antanut+heidän+puhua+tilaisuuksissaan+ja+Desert+News+vaikeni+heistä+täysin.+Miksi+Olli,+jos+he+kerran+eivät+tarkoittaneet+mitä+kirjoittivat?
Kirkolle+lienee+ogelma,+että+he+tekivät+erinomaista+työtä+tutkiessaan+kirkon+historiaa,+mutta+olivat+"hölösuita",+koska+julkaisivat+myös+kirkolle+imagon+kannalta+kielteisiä+totuuksia.
Nuo+tutkijat+tekivät+kyllä+eriomaista+työtä+tarkistuksineen,+vaikka+muuta+väität!
Kim+Jong-un+tyylistä+apologiaa+voi+kyllä+huumorimielessä+tutkia,+mutta+vain+älykääpiö+uskoo+sellaiseen!
17.01.2019 20:17
Ei+Smith+kaikkea+itse+keksinytkään,+vaan+hän+plagioi+aikalaisiaan+(sisällyttäen+oppiinsa+mm.+virheellisen+käsityksen+intiaanien+alkuperästä)+ja+mm.+King+James-Raamattua+siinä+olleine+virheineen.
17.01.2019 13:52
Noudatatko+Olli+tuota+ilmoistusta+vai+kutsutko+edelleen+mormoneja+mormoneiksi?
17.01.2019 13:48
136 / 162