Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jälleen+valehtelet.+Mm.+Tapsa+tällä+palstalla+opetti,+että+usko+Jeesukseen+ei+riitä,+vaan+täytyy+uskoa+Joseph+Smitiin.+Yrität+koko+ajan+luoda+uutta+mormoniteologiaa+imagosyistä,+vaikka+tiedät+itsekin,+että+uskonne+mukaan+täytyy+uskoa+Smithiin+päästäkseen+korotukseen.
17.01.2019 13:47
Miksi+valehtelet?+Joseph+ei+ollut+naimissa+eikä+edes+"naimisissa"+Piikansa+Fanny+Algerin+kanssa+jäätyään+housut+nilkoissa+kiinni+uskottomuudesta+vaimonsa+Emman+nähden+öisessä+heinäladossa.+Vasa+tuon+jälkeen+hän+ystäviensä+kanssa+keskuseltuaan+keksi+muka+saaneensa+Jumalalta+moivioisuusilmoituksen.+
Et+siis+luota+kirkkosi+palkittuihin+historoitsijoihin?+
mutta+uskot+mm.+enkelin+vieneen+levyt+pois...+
Käännät+jälleen+tosiasiat+henkilöhyökkäykSEKSI+minua+vastaan.+No,+kukin+tavallaan.
17.01.2019 13:41
Ex-hellarille+en+malta+olla+sanomatta,+että+olen+kyllä+ihan+samaa+mieltä,+mutta+on+olemassa+paljonkin+kristittyjä,+jotka+jaksavat+uskoa+Jumalaan,+mutta+ottavat+VT:n+"järkevästi".+Esim.+ortodoksit+ja+mm.+psykiatri+Martti+Paloheimo+(ymmärtääkseni+luterilainen,+joka+tapauksessa+hän+oli+uskovainen)+voivat+puhua+avoimesti+esim.+Vanhan+Testamentin+vihan+Jumalasta.+Ymmärtäisin+niin,+että+heidän+mielestään+VT+(ja+mikseipä+UT:kin)+ainakin+osaksi+kuvastavat+ihmisten+omia+uskonkäsityksiä,+eivät+Jumalaa+itseään+kaikessa+suuruudessaan+ja+täydellisessä+hyvyydessään.+Toki+mainitsemasi+kärsimyksen+ongelma+jää+edelleen+jäljelle.
15.01.2019 10:04
Vai+johtuiko+viestini+poistaminen+siitä,+että+mainitsin+psykologiakin+olevan+tedettä+ja+mormonismiin+hurahtamisen+ja+mahdollisuuden+uskoa+vaikka+Suureen+Kurpitsaan+tai+Suoerhessun+alusasujen+voimaan+olevan+psykologisesti+selitettäviä+asioita+(mm.+palkinnon+toivossa),+vaikka+henkilö+olisikin+ainakin+näennäisen+älykäs?
15.01.2019 09:50
Et+ole+osoittanut+yhtäkään+Jumalan+ilmoitusta.+Pikkutyttöjen+moninaintioppi+tai+muut+sovinistiset,+rasistiset+ym.+hirveät+opit+eivät+voi+perustua+Jumalan+ilmoituksiin.
14.01.2019 07:55
Ei+le+vääristeyä.+Smith+ilmoitti+saaneensa+Jumalata+moniavioissuusopin.+Todistetusti+(mm.+Smithin+omat+kirjeet+ja+tyttöjen+valaehtoiset+todistukset)+osoittavat,+että+Smith+havitteli+todella+nuoria,+mutta+sai+tiettävästi+nuorimmilaan+vain+14-vuotiaita+haareiinsa.+Et+kai+väitä,+että+Smith+olisi+toiminut+itseltään+Jumalata+saamansa+iloitusta+vastaan+havittelemalla+nuoempia+kuin+mitä+Jumala+oli+luvan+antanut.+Näin+ollen+on+täysin+perusteltua+puhua+pikkutyttöjen+moninaintiopista.+
>+...näille+kunnon+ihmisille,+joita+Jeesuksen+Kristuksen+opetuslapset+ovat+kaikissa+kirkoissa.
Kristuksen+opetuslapsia+ei+siis+olekaan+mormonikirkossa,+koska+eihän+sellainen+voi+olla+kunnon+ihminen,+joak+hyväksyy+pikkutyttöjen+moninaiskentelun.
Joo,+kirkkonne+on+todellakin+myrkyn+lykkäystä!
Edelleekin:+minä+en+ole+koskaan+lähenyt+pois+Smithin+kirkosta,+koska+en+ole+moiseen+likaiseen+oppiin+koskaan+uskonutkaan.+Jos+sinä+haluat+kuulua+perkeleen+kirkkoon+(kirjoitat+perkeleen+jopa+isolla+kirjaimella,+joten+pidät+häntä+Jumalanasi),+en+voi+auttaa.
14.01.2019 07:52
Ensin+viittasit+valkoinen+Jumala-asiaan+täysin+kritiikittä.+Kun+valistin+sinua,+selvästikin+hätäpäissäsi+tutustuit+edes+pinnallsesti+mormoneiden+epätoivoisiin+selittely-yrityksiin,+koska+onhan+niitä+tuossakin+moka-asiassa+jouduttu+tekemään,+koska+onhan+heitä+tietenkin+asiasta+huomautettu.
Apologianne+on+todellaki+pinnallista.+Kun+teille+on+huomautettu,+että+DNA-todisteita+Smithin+saduille+ei+ole,+joku+älykääpiö+keksii,+että+kun+purkkiin+laitetaan+kahta+eri+väriä+palloja+ja+nostellaan+niitä+pois,+tapahtuu+tiettyjä+asioita.+Kuitenkin+jokainen+esikoulun+suorittanut+(paitsi+mormoni)+tajuaa+mikä+tuossa+"todistelussa"+menee+pieleen.+Jos+noin+olisi,+esim.+silmien+sininen+väri+katoaisi+väistämättä+muutamassa+kymmenessä+sukupolvessa.+Ja+jatkuvasti+väität,+että+minä+perustan+väitteeni+antien+esityksiin.+Tuon+pallopurkkijutunkin+hoksasin+AIVAN+ITSE,+etkä+sinä+siinäkään+asiassa+pystynyt+uskonveljiäsi+puolustamaan.
>+Meidänapologiamme+kehoittaa+nimenomaan+tutustumaan+molempiin+puoliin,+...
Juuri+niinhän+minä+teenkin.+Tutustun+apologiaanne+ja+ammun+väitteenne+helposti+alas.+Antien+väitteisiin+tosin+voisin+perehtyä+enemmänkin.+Mm.+Smithin+uskottomuuskin+löytyy+mormonien+omista+lähteistä+(mm.+mormonitutkijoiden+kirja),+joten+sitä+ei+edes+tarvitse+kovin+kummoisesti+antien+lähteistä+kaivella.+
>+Meidänapologiamme+kehoittaa...
Vai+että+oikein+kehoittaa?+Onko+teillä+kaikilla+mormoneilla+samat+kielioppivirheetkin+(vrt+Nenada),+vai+oliko+tuo+näppäilyvirhe?+
Sitä+paitsi+krkko+kyllä+kehottaa+pikemminkin+välttämään+"vastustajien"+kirjoituksia.+Kirkolla+on+ainut+oikea+totuus+siinä+missä+muillakin+diktatuureilla.
14.01.2019 07:44
Tietenkin+uskon+vai+toista+osapuolta+näissä+asioissa.+Se+toinen+osapuoli+olen+useimmiten+minä+itse+elämänkokemukseni+ja+koulutukseni+huomioon+ottaen.+Esim.+mormonien+esittämä+pallopurkkijuttu+on+vastoin+matemaattisia+lainalaisuuksia!+Miksi+minun+pitäisi+uskoa+sellaista+osapuolta,+jonka+matemaattiset+taidot+alittavat+esikoulutason?+Minun+tieteellisyyteni+perustuu+esikoulutason+lisäksi+yliopistotasoon.+Vain+täysi+idiootti+uskoo+pallopurkkiDNA-juttuihin+ja+vastaaviin+sulkakäärmeisiin.
14.01.2019 07:24
Miten+Jumalalta+muka+vosi+tulla+pikkutyttöjen+moninainti-ilmoitus?+Sellaisen+väittäminen+on+törkeää+jumalanpilkkaa!
Jos+asiaa+tutkii+sydämessään+ja+rukouksessa+rehellisin+mielin+niin+vastaus+on+juuri+se+minkä+ilmoitan.+Jos+tutkii+vilpillisin+mielin+väärän+pään+vallassa,+silloin+saa+sen+vastauksen,+minkä+Smith+ja+sinä+saatte.
>+Olisihan+se+hölmöä+jos+jollain+kirkolla+tuollainen+oppi+olisi!+
Hölmöä+se+onkin.+Vihdoin+tajuat!
13.01.2019 19:44
Vielä+hetki+sitten+sinä+uskoit+vailla+kritiikkiä,+mutta+olet+näemmä+edes+hiukan+perehtynyt+asiaan.+jos+pystyisit+tarkastelemaan+kaikkia+asioita+ja+vieläpä+muutoinkin+kuin+mormoniapologian+kautta,+voisit+edistyä.+Nyt+jo+myönsit+mm.+että+kysymys+ei+ollutkaan+Jumalasta+vaan+kuninkaista.+
Joseph+Smith+oli+tosi+kaukana+Jeesuksesta+käytökseltään.
13.01.2019 18:05
Miksi+et+vastannut+Samariinin+esittämiin+kahteen+kysymykseen?
13.01.2019 17:58
Smithin+ilmoitukset+olivat+hänen+itsensäkin+mukaan+joko+Jumalalta,+perkeleeltä+tai+ihmisimielestä.+Kun+ajatellaan+ilmoitusta,+jonka+mukaan+pitää+moninaiskennella+pikkutyttöjä,+ei+tarvitse+kovinkaan+paljon+vaivata+päätään+tajutakseen,+että+se+"ilmoitus"+ei+ainakaan+tullut+Jumalalta.
13.01.2019 17:55
Kyllähän+tässä+kovasti+molempia+osapuolia+kuunnellaan.+Sinä+esitit+väärää+tietoa+valkoisesta+Jumalasta.+Mormonit+esittävät+väärää+tietoa+DNA:sta+mm.+pallopurkkijutuillaan,+jotka+on+helppo+osoittaa+paikkansapitämättömiksi.+Mormonit+esittävät+fyysisen+elämän+asioita+tosina+vailla+fyysisiä+todisteita.+Me+antithan+vain+korjaamme+teidän+virheitäinne+ja+virheellisiä+väittämiänne.+
Sitten+vielä+esität,+että+jos+joku+ei+usko+virheelliseksi+osoitettuun+valkoisen+jumalan+myyttiin,+virheellisiin+DNA-väitteisiin+ja+virheellisiin+väitteisiin+Amerikan+asutushistoriasta,+hän+on+vähintäänkin+luopio+tai+puolueellinen+ja+on+kantansa+valinnut.
No,+kyllä+minä+olen+kantani+valinnut.+Uskon+faktoihin+ja+tutkittuun+tietoon.
12.01.2019 21:56
Mihin+on+kadonnt+viestini,+jossa+totesin,+että+Olli+jäi+taas+hopealle+mm.+jätettyään+tarkistamatta+valkoisen+jumalan+myytin+taustat+ja+jossa+hän+ei+tennyt+faktoja+edes+tieteellisen+todistamisen+perussioista,+joiden+mukaan+todistustaakka+on+aina+väitteen+esittällä+eikä+negatiivista+todistustaakkaa+ole?+
Olli+käänsikin+sitten+pikaisesti+asian+minun+henkilööni,+vaikka+sillä+ei+ole+mitään+tekemistä+sen+kanssa,+että+mikä+on+osoitettu+todeksi+ja+mikä+ei.
12.01.2019 21:50
Mikä+viestissäni+on+vääristelyä?
12.01.2019 21:43
Mikä+on+vääristelyä?+Onko+kirkko+evännyt+pppeuden+ihonvärin+perusteella?+Onko+kirkko+harjoittanut+moniavioisuutta+ja+onko+se+edelleen+ikuinen+periaate,+joka+ei+tällä+hetkellä+ole+voimassa+maan+päällä?
12.01.2019 21:42
Ei+ole+turhaa,+koska+uskonnot+synnyttävät+uhreja.+Toisaalta+hyvät+uskonnot+ja+hyvät+uskovat+saavat+paljon+hyvää+aikaan.+Mutta+jos+saa+yhdenkin+ihmisen+pelastettua+vaaralliselta+ryhmältä,+silloin+keskustelu+ei+ole+ollut+turhaa.
12.01.2019 21:40
Sinähän+sanoit+aivan+saman+asian+käyttäen+erilaisia+termejä.+Vastaa+täysin+mormoniteologiaa.+Tosin+me+ulkopuoliset+huomaamme+heti,+että+ei+teidän+Jumalanne+mitenkään+hyvä+ja+oikeamielinen+ole,+koska+hyväksyy+mm.+rasismin,+sovinismin+ja+pikkutyttöjen+moninainnin.+
Luulihaklimpiksi+en+ole+koskaan+Jumalaanne+sanonut,+mutta+kyllä+sekin+kuvastaa+Jumalanne+olemusta.
12.01.2019 08:59
Sinun+kirkollesi+kukaan+ei+sano+Jumalan+sanoja+nykyäänkään+kuten+ei+ole+sanonut+koskaan.+Smith+itsekään+ei+tiennyt+(mm.+epäonnistuneen+tekijänoikeuskien+myyntiyrityksen+jälkeen),+että+milloin+ilmoitukset+tulevat+Jumalata,+perkeleeltä+tai+ihmismielestä.+Voi+auttaa+kertomalla,+että+Smithin+kirkolle+ne+eivät+koskaan+tule+Jumalalta.+Sen+verran+perkeleellisiä+ovat+mm.+moninainti-ilmoitus,+mustien+pappeuskielto+ym.+karmeudet.
12.01.2019 08:54
Hyvä+että+puhut+omasta+teologiasta.+Sinun+mukaasihan+mormoniteologiaa+ei+ole+olemassakaan.+Jokasella+saa+toki+olla+oma+teologiansa,+vaikka+Ollin+teologia+on+usein+ristiriidassa+mormoniteologian+(kyllä+se+on+olemassa,+vaikka+olli+toisin+väittääkin)+kanssa.+Tosin+noissa+Ollin+mainitsemissa+asioissa+hänen+ja+Smithin+teologiassa+ei+liene+olennaista+eroa.+Jumala+on+ihmisestä+tai+ihmisen+kaltaisesta+oliosta+kehittynyt+luulihaklöntti,+joka+on+järjestellyt+asioita.
11.01.2019 22:19
137 / 162