Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+mitä+uutta+Jumalan+sanksi+todistettua+ilmoitusta+on+tullut?+Kerro+ihmeessä!
11.01.2019 22:13
Väärin+Olli+taas.+Negatiivista+todistustaakkaa+ei+tieteessä+koskaan+ole.+Jos+sinä+väität,+että+Amerikassa+on+ollut+metallirahaa+käyttänyt+kulttuuri,+sinun+täytyy+asia+todistaa,+joko+arkeologisin+tai+muin+todistein.+Totuus+on+se,+että+niin+suurista+rahaa+käyttäneistä+kulttuureista+pitäisi+jäädä+kasapäin+kolikoita,+kuten+vanhalla+manteellakin+on+jäänyt+vastaavista+ja+jopa+yksittäisiä+sagoissa+olleita+viikinkiretkiä+on+pystytty+todistamaan+arkeologisten+löytöjen+avulla.+
Et+ole+näköjään+tutustunut+edes+tuohon+valkoinen+jumala-myyttiin.+Se+on+espanjalaisten+keksimä+satu,+jolla+haettiin+oikeutusta+alueiden+valloittamiselle.+Quetzalcoatl-myytti+perustui+kai+oikeaan+paikalliseen+paenneeseen+kuninkaaseen+ja+alkuperäisen+selityksen+mukaan+asteekkikeisari+Mochtezuma+II+erehtyi+luulemaan+Cortesia+tämän+LÄHETTILÄÄKSI,+ei+suinkaan+Jumalaksi,+mutta+ainahan+myyttejä+muutellaan+itselle+paremmin+sopivaksi.+Sitä+paitsi+paikalliset+eivät+pitäneet+sulkakäärmejumala+Quetzalcoatlia+vakoisena,+vaan+värikin+vaaleni+ESPANJALAISTEN+sepitelmissä+siinä+missä+Smithin+mukaan+intiaanit+muuttuvat+valkoisiksi+alkaessaan+uskoa+mormonismiin...
Olet+siis+Olli-parka+jälleen+täysin+hakoteillä.+Smithin+saduille+ei+ole+mitään+pohjaa.
11.01.2019 22:12
Tuli+näemmä+väärään+kohtaan.+Tarkoitin+alemmas.
10.01.2019 19:08
En+ole+kirjoittanut,+etteivätkö+kasvit+kilpaile+ja+tapa+toisiaan.+Mutta+eihän+niinkään+tarvitsisi+olla.+
Minähän+nimenomaan+kirjoitin,+että+olisi+hankalaa+olla+Jumala.+Ei+minulla+olisi+valmiita+vastauksia+esim.+liikalisääntymiseen.+Joko+ei+pitäisi+lisääntyä+ollenkaan+tai+vain+juuri+luonnollisen+poistuman+verran+(jos+siis+kuolema+olisi).+Tai+sitten+pitäisi+mormonien+tapaan+luoda+aina+uusia+ja+uusia+maailmoja.
Jätän+siis+maailmojen+luomisen+ja+hallitsemisen+mormonien+huoleksi.+Minusta+siihen+ei+olisi.
10.01.2019 19:07
Kuinkahan+tarkkaan+Amerigon+vanhemmat+ovat+pohtineet+lapsensa+nimeä?+Jos+olisivat+tienneet+seuraukset,+olisivatko+pohtineet+tarkemmin?+Joskus+nimellä+voi+olla+suuri+vaikutus.+Emme+ajelisi+Mersuillakaan+(tai+enhän+minä+ajele,+mutta+isot+pojat),+ellei+joku+olisi+sattunut+antaamaan+tyttärelleen+nimeksi+Mercedes.
10.01.2019 14:52
Tuosta+tuli+mieleen,+että+miksi+ihmeessä+Amerikka+nimettiin+Amerigo+Vespuccin+etunimen+eikä+sukunimen+mukaan?+Olisihan+se+hauskempaa+matkustaa+Vespussiin+kuin+johonkin+Amerikkaan.+Vespussin+presidentti+Donald+Trumpetti...
09.01.2019 15:33
Nils+Bohr+vastasi+tuohon+Einsteinin+lauseeseen:+"Don't+tell+to+God+what+to+do".+Samalla+tavalla+voisi+sanoa,+että+älä+kerro+luonnolle+että+miten+sen+pitää+toimia.+
Luonnon+tutkiminen+ja+tulkitseminen+ovat+nimenoaan+ihmisen+ongelmia,+mutta+ongelmat+sinänsä+ovat+varsin+kiehtovia.
09.01.2019 14:37
Onko+elottomassa+luonnossa+sattumia+vai+ei?+Jos+mennään+tarpeeksi+pienelle+tasolle,+ennustettavuus+on+huonoa+(esim.+Heisenbergin+epätarkkuusperiaate).+Vaikka+se+tapahtuu+hiukkastasolla,+sillä+on+vaikutusta+suuressa+mittakaavassa+mm.+valkoisissa+kääpiöissä+(ei+mitään+hyypiöitä+vaan+tähtiä)+ja+neutronitähdissä.+Tietyille+asioille+voidaan+laskea+vain+todennäköisyyksiä.+Tosin+kvanttimekaniikkaan+kriittisesti+suhtautunut+Albert+Einstein+lausahti:+"Jumala+ei+heitä+noppaa".+Sattuman+käsite+luonnossa+oli+hänellekin+vaikeasti+hyväksyttävissä.
09.01.2019 08:20
Luonnonlait+eivät+voi+kuulua+vain+materian+ominaisuuksiin,+koska+materia+(massa)+on+vain+yksi+energian+muoto.+
Toki+luominen+on+helpompaa,+jos+on+tietyt+alkuehdot,+joiden+puitteissa+voi+toimia.+Pyörää+ei+tarvitse+keksiä+uudelleen.+Edelleenkin+pyöreällä+kappaleella+on+vähäisempi+vierimisvastus+kuin+nelikulmaisella...+
Mutta+miksi+ihmeessä+ne+luonnonlait+määräävät,+että+vesi+ei+ole+raskainta+kylmimmillään?+Tokihan+siihenkin+on+kelpo+selitys+fysiikassa.+Vesimolekyylit+muodostavat+ryppäitä+ja+ne+tykkäävät+rypälöityä+eniten++4+asteen+lämpötilassa.+Mutta+miksi+tykkäävät?
Voihan+olla,+että+täällä+meidän+maailmankaikkeudessamme+määräävät+tietyt+lait,+mutta+esim.+antimateriasta+tai+jostain+muusta+(ei+välttämättä+edes+materiasta)+koostuvassa+maailmankaikkeudessa+on+omat+lakinsa.+Muistan+lukeneeni,+että+jos+elektronin+massa+poikkeaisi+vain+jonkin+miljoonasosan+siitä+mikä+se+on,+silloin+nykyisin+tuntemamme+maailmankaikkeus+ei+olisi+mahdollinen.+
Kun+tässä+nyt+tuli+materia+muutamaankin+kertaan,+sitähän+ei+tietyssä+mielessä+ole+edes+olemassa,+vaan+siinäkin+on+kysymys+värähtelyistä+(mm.+supersäieteoria).+Kaikki+onkin+tavallaan+musiikkia,+minkä+taiteilijat+ovat+oivaltaeetkin.+Esim.+
En,+enhän+muuta+ma+tahdokaan
kuin+laulaa,+laulaa,+niin+laulaa,
kun+laulut+mun+helkkyvät+rinnassain
ja+pyrkivät+pitkin+kaulaa.
Mitä+voin+minä+sille,+jos+maailma
vain+mulle+se+virsinä+helkkää,
jos+rytmejä+on+ilot+ihmisten
ja+surut+on+sointua+pelkkää.
Ja+minkä+mä+taidan,+jos+elämä+tää
vain+mulle+on+suuri+runo,
mihin+saimme+me+Luojalta+langat+vaan
ja+Luojalta+käskyn:+puno!
Me+punomme+kehdosta+hautahan,
me+punomme,+puramme+jälleen,
kunis+laulumme+kuolema+katkaisee
ja+sen+viemme+me+virittäjälleen.
Kuka+viepi+viisahan+päätelmän,
kuka+piirteli+pilkkataulun,
kenen+pivoss’+on+pieniä+runoja+vaan,
kenen+kädessä+sankarilaulu.
Mut+olkoon+se+tunnelma,+kompa+vaan
tai+miehen+mietelmä+syvä,
runot+kaikki+Luojalle+kelpaavat,
jos+runo+on+muuten+hyvä.
Ei+huoli+hän+siitä,+jos+jossakin
ei+yhtynyt+tahto+ja+voima,
kun+tahto+vaan+oli+oikea
ja+aattehen+aateloima.
Ja+katso+hän+ei,+jos+kompastuit
sinä+joskus+riimien+kiviin+–
kun+loppu+se+oikein+sointuvi+vaan,
ei+kulje+hän+rivistä+riviin.
Oi,+auttaos+Luojani+sointumaan,
mun+lauluni+loppu+hyvin!
Oi,+auttaos+yhtenä+heilumaan
mun+lauluni+latva+ja+tyvi!
Me+laulamme+kehdosta+hautahan.
Kuink’+kauvan,+tiedä+me+emme.
Paras+aina+ois+sointunsa+sommittaa
kuin+oisi+se+viimeisemme.
Runon+hyvän+jos+mistä+sen+katkaisee,
niin+runo+on+sentään+runo+–
näin+ystävä+aina+sa+yhdeks+puuks
ne+sielusi+säikeet+puno!
Eino+Leino
08.01.2019 15:37
Tuo+oma+aloituksenikin+vaatii+lisää+pohdintaa.+Pohtikaapa+seuraavia+asioita:+
Vesi+tietenkin+painuu+alas+kylmimmillään+eli+jos+se+olisi+kylmintä+nolla-asteisena,+jäätyminen+tapahtuisi+pohjassa.+
Mutta:
Jää+on+kumminkin+kevyempää+kuin+vesi,+joten+mitä+kaikkea+siinä+jäätymisprosessin+aikana+tapahtuisikaan?
Ja+mikä+vaikutus+olisi+järven+tai+lammen+koolla,+syvyydellä,+jäätymisnopeudella,+...
07.01.2019 21:46
Muuten+hyvä,+mutta+pieni+lipsahdus.+Valovuosi+ei+ole+ajan+vaan+etäisyyden+yksikkö.+
Jos+minä+loisin+maailman,+kaikki+olisivat+kasvissyöjiä.+Paratiisi+sen+olla+pitää+tai+Pariisi+vähintäänkin.+Tai+sitten+Parasiitti.+Jotain+sen+tapaista.+Ihmiset+tai+eläimet+eivät+lisääntyisi+hillittömästi+eivätkä+sairastelisi.+Mutta+kuolisivatko?+Kas,+siinäpä+pulma.
Ei+se+kyllä+tosiaankaan+helppoa+olisi+olla+Jumala.+Ehkä+on+parempi+jättää+ne+hommat+muille,+esim.+mormoneille;-)
07.01.2019 21:15
Tuon+voisi+linkittää+nenadan+hymistelypalstalle+Ai+niin.+Juttu+sisältää+adjektiiveja,+joten+se+poisettaisiin...
04.01.2019 13:28
Siirtynyt+rajan+taakse.+Olihn+hänellä+jo+kunnioitettavsti+maallista+ikää.+Saimme+Ollin+tilalle,+joskin+Ollille+mormoniteologia+on+paljon+hämärämpää+kuin+Tapanille.+Olli+jopa+ilmoitti,+että+mormoniteologiaa+ei+ole+olemassakaan,+kun+oli+ensin+kehunut+sitä+erinomaiSEKSI,+mutta+ei+pystynyt+vatsaamaan+sanoistaan+siinäkään+asiassa.
01.01.2019 10:02
Miksi+minun+pitäisi+kertoa+Pohjois-Korean+hallinnon+vastaukset+koskien+esim.+Kim+Jong-unin+veljen+surmaa?+Jos+sinä+haluat+puolustaa+saatanaa,+SINÄ+voit+esittää+ne+ontot+selitykset.+Minun+tehtäväni+se+ei+ole,+vaikka+toisinan+esitän+nekin,+että+kaikki+huomaavat+selitysten+onttouden.+
>+...aina+löytyy+joku+vika+noissa+todisteluissasi,+joka+kaataa+koko+todistelun+pätevyyden.
Et+ole+koskan+esittänyt+AINUTTAKAAN+vikaa.+Jos+osaat,+esitä+ihmeessä!+Sinä+vain+oletat,+että+kyllä+Kim+Jong...+ei+kun+apologit+ovat+selitelleet+hyvin+ja+kun+et+itse+jaksa+edes+etsiä+apologien+onttoja+selityksiä,+vaadit+MINUA+esittämään+ne!
Minä+uskon+mm.+sen,+mitä+kirkkosi+historioitsijat+ovat+esittäneet+Fanny+Algerista,+varsinkin+kun+kaikki+muutkin+lähteet+viittaavat+aivan+samaan.+Sinä+et+usko+kirkkosi+historioitsijoita,+mutta+et+moiti+heitä+vaan+minua!
>+...että+kirkkomme+on+Jumalan+kirkko,+ja+että+evankeliumi+on+palautettu+maan+päälle+ja+Jeesus+tulee+pian!+
Esitäpä+nyt+ne+todisteet.
31.12.2018 21:20
Smith+silmäili+karttoja,+mm.+Arabian+niemimaalta,+koska+hän+kirjoitti+satujaan+osaksi+sinnekin+sijoittaen.+Moroni+on+Komorien+pääkaupunki.+Komorien+saariryhmä+sijaitsee+Mosambikin+ja+Madagaskarin+lähellä.+Portugalilaiset+löysivät+paikan+jo+1500-luvulla,+joten+se+on+hyvinkin+ollut+Smithin+aikaisissa+kartoissa.+Toki+nimen+selitys+voi+olla+mikä+tahansa.+Jostain+Smith+vain+on+napannut+tai+keksinyt.
31.12.2018 09:28
Et+edes+tiedä+mistä+kielestä+käänsit!+Tyypillistä+sinua!
Höpsis.+Josephin+syyllisyys+paljastuu+mm.+mormonihistorioitsijoiden+(King+ja+Avery)+kirjasta,+jota+KIELTÄYDYT+UKEMASTA!+Myöskin+tyttöjen+valaehtoiset+lausunnot+ja+Josephin+itsensä+kirjoittvat+kirjeet+olisivat+vankkoja+todisteita.+Smith+ehti+valitettavasti+kuolla+ennen+kuin+joutui+vastuuseen+tekemisistään.
Brigham+Youngilla+oli+55+"vaimoa"+ja+kirkko+vieläpä+pitää+museona+taloa+esitellen+sitä+kuinka+arjen+pyörittäminen+ison+haaremin+ja+lapsikatraan+(n.+150)+kanssa+sujui.+Olli+varmaan+kieltäisi+Younginkin+naiskentelut,+ellei+näyttö+olisi+jopa+Ollille+täysin+murskaava.+
Luepa+amerikkalaisia+keskustelupalstoja.+Moniko+mormoni+siellä+kieltää+esim.+Fanny+Algerin+tapauksen?+Tarkoitan+yleisiä+keskustelupalstoja.+Tokihan+sielläkin+on+hymistelypalstoja,+joissa+nenadat+poistavat+"adjektivit".+Niiden+sisällöstä+en+tiedä.+Siellä+saattaa+olla+olleja+ja+nenadoita+valehtelemassa,+kun+kenelläkään+ei+ole+mahdollisuutta+oikaisuihin.
31.12.2018 09:13
Mistä+kielestä+käännettynä+saatana+takoittaa+panettelijaa?+Mormonien+kaksoiskielestä?+Mahdoitko+kuitenkin+erehtyä?+Jospa+saatana+tarkoittaa+paneskelijaa+eli+esim.+Joseph+Smithiä,+jonka+opin+mukaan+korotuksessa+moninaiskennellaan.+Ja+kuten+jo+aiemmin+totesimme,+Smith+havitteli+maan+päällä+pikkutyttöjäkin,+joten+varmasti+hän+kuvitteli+sellaisia+saavansa+korotuksessakin.+Maan+päälläkin+Smithiin+oli+sinetöity+myös+vanhoja+naisia,+mutta+luonnollisestikaan+hän+ei+heitä+käyttänyt,+kun+oli+tuoretta+lihaa+haaremissa.+Kyseessä+on+siis+perustellusti+pikkutyttöjen+moninaintioppi.
30.12.2018 20:38
Pakko+kuitenkin+huomauttaa,+että+tuo+mitä+esitin,+on+mormoninäkemys.+Todellisuudessa+kenenkään+ei+pidä+antaa+rahojaan+kirkolle,+joka+käyttää+niistä+suuren+osan+kirkon+johtajien+bisneksiin,+mm.+ostoskeskuksiin.+Jos+haluaa+antaa+Jumalalle,+silloin+pitää+antaa+kärsivälle+lähimmäiselle+eli+oikeaan+hyväntekeväisyyteen.
30.12.2018 17:25
Temppelisuosituksen+menettäminen+riippuu+siitä,+että+tunnustaako+hän+veronpalautuksen+piispalle.+Jos+vilpistä+jää+kiinni,+temppelisuositus+menee.+On+kuitenkin+muistettava,+että+vaikka+tuloja+pimittäisi+piispalta+onnistuneestikin,+Jumala+näkee+kuitenkin,+joten+kannattaa+olla+rehellinen+ja+maksaa+kymmenykset+kaikista+tuloistaan.
30.12.2018 15:26
>+Ei+ole+siellä+pikkutyttöhaaremia+Joseph+Smithilläkään.
Ei+olekaan,+mutta+hänen+oppinsa+perusteella+on.+
Jumala+ei+ole+antanut+Mormonin+kirjaa.+Sen+on+antanut+saatana.+Tai+arkisemmin+ilmaistuna+se+on+Smithin+ja+kumppanien+1800-luvun+kyhäelmä,+jossa+näkyy+vaikutteita+mm.+Ethan+Smithiltä+ja+muilta+1800-luvun+tyypeiltä.
30.12.2018 10:12
138 / 162