Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

1. Väärin+Olli+taas.+Negatiivista+todistustaakkaa+ei+tieteessä+koskaan+ole.+Jos+sinä+väität,+että+Amerikassa+on+ollut+metallirahaa+käyttänyt+kulttuuri,+sinun+täytyy+asia+todistaa,+joko+arkeologisin+tai+muin+todistein.+Totuus+on+se,+että+niin+suurista+rahaa+käyttäneistä+kulttuureista+pitäisi+jäädä+kasapäin+kolikoita,+kuten+vanhalla+manteellakin+on+jäänyt+vastaavista+ja+jopa+yksittäisiä+sagoissa+olleita+viikinkiretkiä+on+pystytty+todistamaan+arkeologisten+löytöjen+avulla.+Et+ole+näköjään+tutustunut+edes+tuohon+valkoinen+jumala-myyttiin.+Se+on+espanjalaisten+keksimä+satu,+jolla+haettiin+oikeutusta+alueiden+valloittamiselle.+Quetzalcoatl-myytti+perustui+kai+oikeaan+paikalliseen+paenneeseen+kuninkaaseen+ja+alkuperäisen+selityksen+mukaan+asteekkikeisari+Mochtezuma+II+erehtyi+luulemaan+Cortesia+tämän+LÄHETTILÄÄKSI,+ei+suinkaan+Jumalaksi,+mutta+ainahan+myyttejä+muutellaan+itselle+paremmin+sopivaksi.+Sitä+paitsi+paikalliset+eivät+pitäneet+sulkakäärmejumala+Quetzalcoatlia+vakoisena,+vaan+värikin+vaaleni+ESPANJALAISTEN+sepitelmissä+siinä+missä+Smithin+mukaan+intiaanit+muuttuvat+valkoisiksi+alkaessaan+uskoa+mormonismiin...Olet+siis+Olli-parka+jälleen+täysin+hakoteillä.+Smithin+saduille+ei+ole+mitään+pohjaa.
  2. Luonnonlait+eivät+voi+kuulua+vain+materian+ominaisuuksiin,+koska+materia+(massa)+on+vain+yksi+energian+muoto.+Toki+luominen+on+helpompaa,+jos+on+tietyt+alkuehdot,+joiden+puitteissa+voi+toimia.+Pyörää+ei+tarvitse+keksiä+uudelleen.+Edelleenkin+pyöreällä+kappaleella+on+vähäisempi+vierimisvastus+kuin+nelikulmaisella...+Mutta+miksi+ihmeessä+ne+luonnonlait+määräävät,+että+vesi+ei+ole+raskainta+kylmimmillään?+Tokihan+siihenkin+on+kelpo+selitys+fysiikassa.+Vesimolekyylit+muodostavat+ryppäitä+ja+ne+tykkäävät+rypälöityä+eniten++4+asteen+lämpötilassa.+Mutta+miksi+tykkäävät?Voihan+olla,+että+täällä+meidän+maailmankaikkeudessamme+määräävät+tietyt+lait,+mutta+esim.+antimateriasta+tai+jostain+muusta+(ei+välttämättä+edes+materiasta)+koostuvassa+maailmankaikkeudessa+on+omat+lakinsa.+Muistan+lukeneeni,+että+jos+elektronin+massa+poikkeaisi+vain+jonkin+miljoonasosan+siitä+mikä+se+on,+silloin+nykyisin+tuntemamme+maailmankaikkeus+ei+olisi+mahdollinen.+Kun+tässä+nyt+tuli+materia+muutamaankin+kertaan,+sitähän+ei+tietyssä+mielessä+ole+edes+olemassa,+vaan+siinäkin+on+kysymys+värähtelyistä+(mm.+supersäieteoria).+Kaikki+onkin+tavallaan+musiikkia,+minkä+taiteilijat+ovat+oivaltaeetkin.+Esim.+En,+enhän+muuta+ma+tahdokaankuin+laulaa,+laulaa,+niin+laulaa,kun+laulut+mun+helkkyvät+rinnassainja+pyrkivät+pitkin+kaulaa.Mitä+voin+minä+sille,+jos+maailmavain+mulle+se+virsinä+helkkää,jos+rytmejä+on+ilot+ihmistenja+surut+on+sointua+pelkkää.Ja+minkä+mä+taidan,+jos+elämä+täävain+mulle+on+suuri+runo,mihin+saimme+me+Luojalta+langat+vaanja+Luojalta+käskyn:+puno!Me+punomme+kehdosta+hautahan,me+punomme,+puramme+jälleen,kunis+laulumme+kuolema+katkaiseeja+sen+viemme+me+virittäjälleen.Kuka+viepi+viisahan+päätelmän,kuka+piirteli+pilkkataulun,kenen+pivoss’+on+pieniä+runoja+vaan,kenen+kädessä+sankarilaulu.Mut+olkoon+se+tunnelma,+kompa+vaantai+miehen+mietelmä+syvä,runot+kaikki+Luojalle+kelpaavat,jos+runo+on+muuten+hyvä.Ei+huoli+hän+siitä,+jos+jossakinei+yhtynyt+tahto+ja+voima,kun+tahto+vaan+oli+oikeaja+aattehen+aateloima.Ja+katso+hän+ei,+jos+kompastuitsinä+joskus+riimien+kiviin+–kun+loppu+se+oikein+sointuvi+vaan,ei+kulje+hän+rivistä+riviin.Oi,+auttaos+Luojani+sointumaan,mun+lauluni+loppu+hyvin!Oi,+auttaos+yhtenä+heilumaanmun+lauluni+latva+ja+tyvi!Me+laulamme+kehdosta+hautahan.Kuink’+kauvan,+tiedä+me+emme.Paras+aina+ois+sointunsa+sommittaakuin+oisi+se+viimeisemme.Runon+hyvän+jos+mistä+sen+katkaisee,niin+runo+on+sentään+runo+–näin+ystävä+aina+sa+yhdeks+puuksne+sielusi+säikeet+puno!Eino+Leino
  3. Mistä+kielestä+käännettynä+saatana+takoittaa+panettelijaa?+Mormonien+kaksoiskielestä?+Mahdoitko+kuitenkin+erehtyä?+Jospa+saatana+tarkoittaa+paneskelijaa+eli+esim.+Joseph+Smithiä,+jonka+opin+mukaan+korotuksessa+moninaiskennellaan.+Ja+kuten+jo+aiemmin+totesimme,+Smith+havitteli+maan+päällä+pikkutyttöjäkin,+joten+varmasti+hän+kuvitteli+sellaisia+saavansa+korotuksessakin.+Maan+päälläkin+Smithiin+oli+sinetöity+myös+vanhoja+naisia,+mutta+luonnollisestikaan+hän+ei+heitä+käyttänyt,+kun+oli+tuoretta+lihaa+haaremissa.+Kyseessä+on+siis+perustellusti+pikkutyttöjen+moninaintioppi.