Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et+siis+pysty+vastaamaan+sanoistasi+ja+todistamaan+väitteitäsi.+No,+se+on+tuttua+palstalaisille+jo+ennestään.+Et+pysty+edes+antamaan+linkkiä+uhoamaasi+Aabrahamin+kirjan+pilkunnussinnan+tarkkaan+tutkimukseen.+"Etsi+Facebookista"+ei+ole+mikään+linkki!+Jos+tiedät+missä+se+on,+tarkista+ihmeessä+ja+ANNA+SE+LINKKI!+Vai+etkö+uskalla?
MITÄ+vääriä+väitteitä+minä+olen+opistanne+esittänyt?
10.12.2018 14:51
Tulikohan+epäselvästi+tuo+alku,+kun+en+lukenut+kunnolla.+
>+Monet+kirkosta+eronneet+eivät+olleetkaan+vielä+henkisesti+Jeesuksen+kirkossa.
Jos+tarkoitat+mormonikirkosta+eronneita,+vai+toki+olla,+että+monet+ovat+olleet+henkisesti+Jeesuksen+kirkossa+eivätkä+Smithin+kirkossa,+jossa+he+ovat+olleet+ulkoisesti+esim.+perheensä+vaikutuksen+vuoksi,+mutta+ovat+silti+sisäisesti+olleet+eri+mieltä+Smithin+oppien+kanssa.
10.12.2018 07:43
>+Monet+kirkosta+eronneet+eivät+olleetkaan+vielä+henkisesti+Jeesuksen+kirkossa.+
Eivät,+vaan+vielä+henkisesti+Smithin+kirkossa.+Monet+eronneet+voivat+kylläkin+olla+JO+Jeesuksen+kirkossa,+jos+ovat+hylänneet+Smithin+opit.+
>+Samahan+se+missä+Jeesuksen+löytää+kuhan+löytää.
Noin+ei+mormonipin+mukaan+ole.+Jos+ei+usko+Smithin+opin+mukaan,+silloin+henkilöllä+on+"väärä"+Jeesus.+Ja+kuhan+(kala)+löytämisellä+ei+ole+asian+kanssa+mitään+tekemistä,+vaikka+kalaa+
käytettiinkin+aikoinaan+kristittyjen+tunnuksena.+
>+Kirkon+jäsenyys+on+täsmällisesti+näin:+joka+tekee+parannuksen+ja+tulee+minun+tyköni,+kuuluu+minun+kirkkooni.+Jeesuksen+sanat.
Mutta+Smithin+kirkon+jäsenyys+on+sitä,+että+ei+usko+Jeesuksen+vaan+Smithin+oppeihin.+Mutta+Smithin+opista+voi+kyllä+tehdä+parannuksen.+Moni+on+tehnytkin.+
>+Kyllähän+meidän+kirkon+jäsenten+oletetaan+olevan+tällaisia+ja+aina+tekevän+parannusta+jos+eivät+ole+tehneet.
Jos+mormoni+tekee+parannuksen,+hän+ei+voi+enää+olla+mormoni.
10.12.2018 07:38
Luot+uutta+mormoiteologiaa.+Mm.+palstan+entinen+nestori+oli+sitä+mieltä,+että+kaikki+muut+kirkot+kuin+Smithin+kirkko+edustavat+perkeleen+kirkkoa.+Ehkä+sinä+uskot+samalla+tavalla,+mutta+valehtelet+yrittäessäsi+nostaa+itsesi+ja+kirkkosi+imagoa.+
>+Mutta+kirkkomme+on+ainoa+joka+muodollsena+organisaationakin+on+Jeesuksen+kirkko.+
Höpsis.+Kirkollanne+ei+ole+mitään+tekemistä+Jeesuksen+opin+kanssa,+vaikka+kuinka+yrittäisitte+jäljitellä+"organisaatota".
10.12.2018 07:32
Sinun+pitäisi+todistaa+väitteesi.+Ja+voit+kertoa,+että+onko+Jeesus+ilmestynyt+mainitsemissasi+paikoissa+fyysisesti+vaiko+vain+"tuntemuksina".
10.12.2018 07:29
"Moderni+ilmoitus"+kaikkine+sekoiluineen+ei+ole+Jeesuksen+vaan+Smithin+oppia.
10.12.2018 07:26
Sinä+esität+väitteitä,+mutta+et+perustele+niitä+minun+henkilöni+vuoksi?+Myönnä+pois,+että+minä+olen+sinulle+liian+kova+pala+ja+että+et+ylipäänsäkään+pysty+perustelemaan+onttoja+väitteitäsi,+vaikka+sinulla+olisi+siihen+tuhannen+kymmenystaalan+paikka+tällä+palstalla.+
Ei+sen+luulisi+liittyvän+minun+henkilööni+ollenkaan,+kun+kehut+mormoniteologiaa+ainutlaatuiSEKSI+ja+ylivoimaiSEKSI+tai+kun+kehut+otetta+Nehvistä+suurenmoiSEKSI+ja+Smithin+profeetallisuudesta+todistaVAKSI+(oho),+mutta+et+pysty+todistamaan+väitteitäsi+MITENKÄÄN.+Eihän+syy+voi+olla+se,+että+MINÄ+pyydän+perusteluja!
Tuo+"profeettojenne"+elämiinsekaantuminen+on+SINUN+esittämäsi+väite.+En+usko+siihen+ennen+kuin+esität+pitävät+todisteet!
10.12.2018 07:22
No+Ollihan+nyt+päästelee+hanuristaan+kaikenlaista+siinä+missä+Brigham+Young+aikoinaan.+Olli+esittää+asioita,+mutta+kun+kysytään+tarkemmin,+hän+luikkii+palstalta+häntä+koipien+välissä.+Toisessa+ketjussa+hän+ilmoitti,+miten+hieno+on+eräs+pätkä+Nehvistä+eikä+se+mitenkään+voisi+olla+nuore+miehen+kirjoittama.+Kun+sitten+kysyin,+että+mitä+ihmeen+erityistä+siinä+on+(paitsi+moka+ylsnousemusruumiin+haavojen+kanssa),+hän+ei+vastannut+mitään+olellista,+vaan+luikki+pois.+
Aiemmin+hän+uhosi,+että+miten+suurta+ja+mahtavaa+on+mormoniteologia,+mutta+kun+kyselin+perusteita,+niitä+ei+tullut+ja+lopulta+Olli+ilmoitti,+että+mitään+varsinaista+mormoniteologiaa+ei+ole+olemassakaan!
09.12.2018 19:40
Jeesus+ei+ole+ilmestynyt+fyysisesti+yhdessäkään+mainitsemassasi+paikassa.+Mutta+tarkoititkin+varmaan+samantapaisia+"tuntemuksia"+kuin+mitä+mustaihoisten+pappeuskiellon+kumonnut+"ilmoitus"+oli.
Ja+oikean+mormoniteologian+mukaan+Jeesus+ei+tietenkään+ole+ilmestynyt+mainitsemissasi+perkeleen+kirkoissa.
09.12.2018 19:35
Minä+en+usko+Kimiin,+sinä+olet+vastaaviin+uskonut+ja+uskot+vastaaviin+(mm.+Nelsoniin)+edelleenkin.+Seisoisit+vihdoin+OMILLA+jaloillasi!+Onko+se+Nelson+nähnyt+Jessen+vai+eikö+ole?
04.12.2018 20:38
Eivät+Smithin+sanat+ole+Jeesuksen+sanoja!
Ja+kerro+ihmeessä+mitä+"jumalallista+sisältöä"+noissa+sanoissa+on?+Tarkoitatko+mahdollisesti+tuota+mokaa,+kun+Smith+sanoo+ylösnousemusruumiin+olevan+puutteellinen?+
Eihän+tuossa+ole+kertakaikkiaan+MITÄÄN+jumallista+sisältöä,+vain+kömpelöä+Raamatun+jäljittelyä!
MAinitse+tarkasti+se+kohta,+mikä+sinuun+vetoaa+ja+kerro+meille+muillekin,+miten+se+todistaa,+että+se+ei+muka+ole+nuoren+miehen+kirjoittama!
Vai+kaatuuko+uhosi+jälleen+kerran+pelkäksi+liukumiinaksi.
04.12.2018 20:36
Joo,+kyllähän+kunnon+pohjoiskorealaisetkin+uskovat+kun+Kim+jotain+sanoo.+Juuri+tuli+töllöstä+dokumentteja+P-Koreasta.+terveydenhoitokin+on+niin+retuperällä,+että+ihmiset+sokeutuvat+kaiheihin.+Kun+sitten+ulkomaalaiset+lääkärit+kävivät+leikkaamassa+potilaita,+nämä+saatuaan+näkönsä+takaisin+alkoivat+kiittää+asiasta+tuolloista+hallitsijaa+Kim+Jong-iliä+(nykyisen+kuninkaan+isä),+vaikka+tosiasiassa+juuri+Kimin+takia+he+olivat+turhaan+kärsineet+sokeudesta+ja+ilman+ulkomaalaisten+apua+olisivat+kärsineet+jatkossakin+Kimin+VUOKSI.+
Mutta+sinun+Kimisi+Nelson+on+tietenkin+nähnyt+itse+Jeesuksen!+Ainakin+olet+kuullut+jonkun+mormonin+sanoneen+niin,+joten+täytyyhän+sen+olla+totta!+Yrittäisit+Olli+vihdoin+kasvaa+aikuiseksi+etkä+olisi+joukkopsykoosin+vallassa!
04.12.2018 20:06
Miksi?+Siinähän+viittaat+yhteen+pätkään+Smithin+kirjoittamassa+tarussa!+Minä+kysyin,+että+missä+JEESUS+kertoo+opista+jotain+sellaista+mitä+pidät+tärkeänä.+Mistä+opista?+Omastaan+vai+Smithin+opista?+Jeesus+ei+kerro+Smithin+saduissa+yhtään+mitään,+ei+myöskään+tuossa+viittaamassasi+Nehvissä!+Jeesus+ei+muutenkaan+kerro+Smithin+opista+mitään,+mutta+viittaa+kyllä+eksyttäjiin+nimiä+mainitsematta+sanoessaan+mm.,+että+minä+olin+nälkäinen,+mutta+te+ette+ruokkineet+mina,+vaan+annoitte+kymmenykset+tuloistanne+johtajienne+bisneksiin,+minä+olin+alasti,+mutta+te+ette+vaatettaneet+minua,+vaan+annoitte+kymmenykset+tuloistanne+johtajienne+bisneksiin+jne.+
SINUN+tässä+nyt+pitäisi+osoittaa+jotain+eritystä+avauksessasi+mainitsemastasi+lähteestä+(3+Nehvi),+mutta+et+sitä+pysty+tekemään.
04.12.2018 20:00
Kyllä+se+taas+napsahti+sinun+omaan+nilkkaasi.+Kerro+nyt+ihmeessä,+että+mitä+tuossa+Nehvissä+nyt+on+muka+ihmeellistä!
Ja+mistä+ihmeen+Jeesuksen+ilmoituksesta+höpiset?+Nehvi+on+Smithin+kirjoittamaa+satua!
04.12.2018 19:50
Wiki-setä+tietää:+Ekumenia+tarkoittaa+eri+kristillisten+kirkkojen+ja+tunnustuskuntien+yhteistyötä+ja+pyrkimyksiä+läheisempään+yhteyteen.
>+Pyhän+Hengen+yhteys+on+ihan+eri+asia+kuin+ekumenia.
Minkä+kristillisten+kirkkojen+kanssa+teillä+on+Pyhän+Hengen+Yhteys?+Kertoisitko+missä+asioista+on+sovittu+ja+kenen+kanssa.
>+Nyt+ei+vielä+ole+muuta+yhteyttä,+ei+ole+uskon+eikä+opin+yhteyttä,+ne+tulevat+joskus+myöhemmin.+
Eihän+opin+yhteyttä+voi+tulla,+ellei+jompi+kumpi+osapuoli+muuta+oppejaan.+Esim.+polyteismi,+moninainti,+taika-alusvaatteet+ym.+erottavat+tekijät+estävät+opillisen+yhteyden+tällä+hetkellä.+
>+Jeesushan+siinä+juuri+kertoo+mikä+se+oppi+on,++ja+sinä+et+viitsi+lukea+etkä+ymmärrä.+
Missä+siinä?+Lukisin+kyllä,+jos+kertoisit+että+missä.
04.12.2018 07:42
Ei+ole+sivuasia.+Niin+kristittyjen+kuin+mormonienkin+mukaan+ylösnousemusruumis+on+täydellinen+ilman+maallisessa+elämässä+olleita+tai+tulleita+vammoja+ja+vikoja.+Tuollaisia+mokia+vain+yksinkertaisesti+tulee,+kun+keksii+asioita+omasta+päästään+vaikkakin+Raamattua+mukaillen.
Lisäksi+kirjoitit+edellä,+että+nuori+mies+ei+olisi+voinut+keksiä+asiaa+omasta+päästään.+Eihän+tuossa+3.+Nehvi+yhdessätoista+ollut+MITÄÄN+erikoista.+Raamattua+mukaillen+kirjoitettua+satua.
04.12.2018 07:25
Sorry,+ei+siis+Smith+ilmestynyt+porukoille+ylösnousemusruumiissaan+vaan+Jeesus...
03.12.2018 20:50
Teillä+on+siis+ekumeniaa+kristittyjen+kanssa?+Se+on+uusi+asia,+josta+en+ole+tiennyt.+Ennen+ekumeniaa+ei+ollut.+Tosin+tuo+on+melko+ristiriitaista,+koska+nimenomaan+kaikki+muut+kuin+Smithiin+uskovat+kuuluvat+oppinne+mukaan+perkeleen+kirkkoon.+
Smithin+kirkko+ei+ole+mikään+Jeesuksen+kirkko,+koska+opit+poikkeavat+olennaisesti+Jeesuksen+ja+kristittyjen+opeista.
03.12.2018 20:47
Siinäkin+on+karkea+moka.+Mm.+Tapsa+on+tällä+palstalla+selvästi+kirjoittanut,+että+ilmestyttyään+ensin+hautaan+laittamisensa+jälkeen+Jeesus+ei+vielä+ollut+ylösnousemusruumiissaan,+vaan+siksi+hänellä+oli+kyljessä+haava+ja+käsissä+ja+jaloissa+naulojen+jäljet.+Smith+kuitenkin+kirjoittaa,+että+Smith+ilmestyi+porukoille+YLÖSNOUSEMUSRUUMIISSAAN,+mutta+silti+Hän+esitteli+noita+mainittuja+haavojaan.+Täyttä+sekoilua+siis.+
Muutoinkaan+tuossa+luvussa+ei+ole+mitään+ihmeellistä.+Raamattua+mukaillen+kirjoitettu.+Kuka+tahansa+tyhmempikin+olisi+voinut+tuo+kirjoittaa,+vieläpä+ehkä+mokaamatta.
03.12.2018 20:44
Minulta+löytyy+kirjahyllystäni+MK+ihan+alkuperäiskielellä+eli+englanniksi+kahteen+kertaan+ja+kiinaksi+kahteen+kertaan.+En+taida+tarvita+suomenkielistä+versiota,+jota+et+tosin+tainnut+tarjotakaan.+Nuo+vieraskielisetkin+osoittavat+MK:n+saduksi.+Jesse+ei+tietenkään+käynyt+Amerikassa,+intiaanit+eivät+ole+lähi-itäläisten+jälkeläisiä+ym.+
Smithin+oppi+ei+ole+evankeliumia.+Taika-alusvaatteet,+polyteismi,+luulihaklönttioppi,+pikkutyttöjen+moninaintippi+ym.+eivät+kuulu+kristinuskoon.
03.12.2018 18:49
142 / 162