Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
a-true-friendly-atheist
profiilit
a-true-friendly-atheist
a-true-friendly-atheist
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
200
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rangaistuksen+pelko+on+todella+huono+syy+uskoa+Jumalaan,+mutta+tiedän+monien+kristittyjen+uskovan+juuri+sen+vuoksi,+että+välttäisivät+rangaistuksen.+Toiset+uskovat+siksi,+että+luulevat+ansaitsevansa+hyvillä+teoillaan+ja+pahan+karttamisella+ikuisen+elämän.+Loput+pettävät+itseään+ja+ajattelevat+Jumalan+vaikuttavan+heissä+siten,+että+pelastuminen+ei+olisikaan+omia+ansioita+ja+kiinni+kokonaan+omasta+tahdosta+riippuvaisista+valinnoista.
05.10.2018 21:19
Okei+uskon+sinua,+jos+ilmestyt+tähän+viereeni+minuutin+sisällä+sen+jälkeen,+kun+olen+lähettänyt+tämän+viestin,+ja+puhut+minulle.+Jos+saan+vielä+koskettaa+sinua+kädelläni,+niin+se+lisää+uskoani.+Mutta+siinä+vaiheessa+minun+ei+tosin+tarvitse+enää+uskoa+sinuun,+koska+tiedän+sinun+olevan+Jumala.+Usko+siis+katoaa+(tai+menettää+merkityksensä)+ja+muuttuu+tiedoksi,+jos+ilmestyt+viereeni,+puhut+minulle+ja+saan+kosketella+sinua.+Eikö+olekin+metka+juttu?+Sanopa+tuo+kristityille...
05.10.2018 19:47
Alansa+asiantuntijat+eivät+tiedä+sitä,+mistä+syystä+kaikkeus+on+syntynyt+eivätkä+he+omasta+uskonnollisesta+(ateismi)+vakaumuksesta+johtuen+suostu+edes+pohtimaan+sitä+asiaa,+koska+he+ovat+päättäneet+omassa+mielessään+ja+oman+maailmankuvansa+mukaan+jo+etukäteen,+että+kaikkeuden+ja+elämän+synty+ei+edellytä+minkään+yliluonnollisen+entiteetin+kuten+hengen,+luojan+tai+Jumalan+olemassaoloa.+He+eivät+tunnusta+sitä+mahdollisuutta,+että+voisi+olla+olemassa+aineesta+riippumaton+henki,+jolla+on+tietoisuus+itsestään+ja+ympäristöstään+ja+joka+voisi+toimia+tunnettuja+luonnonlakeja+vastaan+tai+luoda+ne+luonnonlait,+minkä+jälkeen+hän+jättää+luomakunnan+elämään+niiden+armoilla.+
En+arvosta+kovin+korkealle+sellaisia+uskovaisia+ateisteja,+jotka+kiistävät+mahdollisuuden+siihen,+että+kaikkeuden+ja+elämän+synnyn+takana+voi+olla+luoja.+He+voivat+kyllä+satiirisesti+puhua+luomisen+mahdollisuudesta,+mutta+kun+he+vertaavat+sen+todennäköisyyttä+puutarhakeijun+(Dawkins)+tai+sateenkaarenvärisen+elefantin+(q.v)+tai+joulupukin+(amispojat)+olemassaolon+todennäköisyyteen,+niin+ei+ole+tarpeen+tai+järkevää+keskustella+kovin+syvällisellä+tasolla+heidän+kanssaan,+koska+he+aivan+ilmeisesti+eivät+ole+kykneviä+toista+kunnioittavaan+älykkääseen+ja+vuorovaikutteiseen+viestien+vaihtoon.+Kun+tähän+lisätään+jatkuva+ja+tarkoituksellinen+tosiasioiden+ja+tilastojen+vääristely,+niin+jäljelle+jää+vain+hupailu+ateistien+uskovaisten+kustannuksella.+
Tosi+ateisti+on+ystävällinen+ja+totuutta+rakastava+niin+kuin+minä.+Se+johtaa+väistämättä+siihen,+että+pidämme+luomisen+ja+luojan+olemassaolon+mahdollisuutta+paljon+todennäköisempänä+kuin+epäjumalien+ja+puutarhakeijujen+olemassaolon+todennäköisyyttä.+Me+emme+alennu+niin+halpamaiseen+käytökseen,+että+vertaisimme+oletettua+luojaa+sellaisiin+mielikuvituksen+kehittämiin+hahmoihin,+joista+tiedetään+varmuudella+se,+että+kyse+ei+ole+kaiken+olevaisen+luojasta.+
Suhtaudumme+myös+vakavasti+arveluihin+demonien+ja+alieneiden+olemassaoloon,+koska+niistä+on+todisteita+-+tosin+henkilökohtaisia+kokemuksia+ja+aistihavaintoja,+joita+ei+voida+todistaa+jälkikäteen+muille.+Osa+näistä+havainnoista+ja+kokemuksista+on+paremmin+perusteltuja+kuin+väitetyt+kokemukset+ja+aistihavainnot+jumalista+tai+Nasaretilaisen+rakentajan+pojan+ilmestymisestä+valituille+todistajille+tai+uskoville+kristityille.
05.10.2018 19:40
Jos+olet+Jumala+niin+todista+se+meille.+Se,+että+olet+oppniut+kirjoittamaan,+ei+riitä+todisteeksi+siitä,+että+olet+Jumala.+Vai+oletko+sitä+mieltä,+että+Jumala+on+ihminen+ja+vieläpä+se+ihminen,+joka+sinä+olet?+Vai+onko+Jumala+sinun+päässäsi+kuuluva+ääni,+joka+käskee+sinun+kirjoittaa+tänne+ja+tehdä+sitä+sun+tätä?+Oletko+niitä+hulluja+uskovaisia,+jotka+sanovat+Jumalan+puhuvan+heidän+kauttaan?
05.10.2018 17:03
Minä+luen+aktiivisesti+kaikki+uudet+viestit+tällä+foorumilla.+Tai+lähes+kaikki.+Etkö+sinä+lue+niitä?+No+etpä+tietenään,+koska+se+ei+sovi+sinun+agendaasi.+Olet+säälittävä+hullu+uskovainen+ja+typerä+hihhuli,+jolle+olisi+parasta,+että+ei+olisi+edes+syntynyt.+Niin+turha+on+sinun+mitätön+elämäsi.+Siitä+on+hyötyä+vain+niille+bakteereille,+jotka+suolistossasi+ja+ihollasi+elävät.
05.10.2018 16:59
Yksi+todiste+luojaa+ja+luomista+vastaan.+Niin+kauan+kuin+sellaista+ei+esitetä,+pysyy+luku+samana.
05.10.2018 16:39
On+totta,+että+Raamattu+pitää+sisällään+myyttejä,+taruja,+legendoja+ja+asiavirheitä,+jotka+ovat+sanomaltaan+epätosia.+Sekin+on+totta,+että+Raamatun+kirjoituksia+käytetään+korkeimpana+auktoriteettina+joidenkin+kristittyjen+elämässä+ja+niiden+avulla+ohjaillaan+heidän+elämäänsä.+Sekin+on+totta,+että+elämää+ohjaillaan+Raamatun+kirjoitusten+tulkinnan+mukaan.+Mitä+nämä+tulkinnat+enimmäkseen+ovat?+
Suurin+osa+tulkinnoista+kieltää+uskovaisilta+lähimmäisen+vahingoittamisen+väkivallan+kautta+tai+millään+muullakaan+tavalla.+Kiellettyä+on+kaikenlainen+toisen+ihmisen+väheksyminen,+pilkkaaminen,+hyväksi+käyttö+ja+epäkunnioittava+käytös.+Kiellettyä+ovat+sekä+fyysinen+että+henkinen+väkivalta+ja+tapot+sekä+murhat+ja+elämän+riistäminen+toiselta+ihmiseltä.+Kiellettyä+on+valehtelu+ja+totuuden+vääristäminen.+Kiellettyä+on+varastaminen,+näpistely+ja+anastaminen.+Kiellettyä+on+uskottomuus+omaa+puolisoa+kohtaan.+Kiellettyä+on+päihteiden+väärinkäyttö.+Kiellettyä+on+sopimaton+ja+epäkohtelias+käytös.+Kiellettyä+on+ahneus+ja+rahanhimo+sekä+varallisuudella+tai+omalla+menestyksellä+kerskaaminen.+Kiellettyä+on+oman+kunnian+tavoittelu.+Kiellettyä+on+vihanpito,+katkeruus+ja+anteeksiantamattomuus.+
Kiellettyä+on+kaikenlainen+pahan+tekeminen+ja+toisen+ihmisen+vahingoittaminen.+
Jos+joku+harvinainen+uskovainen+noudattaa+noita+Raamatun+tyypilliseen+ja+kristinuskolle+yleiseen+tulkintaan+perustuvia+kieltoja+ja+käskyjä+sekä+kehotuksia+rakastaa+lähimmäistä+käytännön+teoissa+ja+elämässä+(ei+laiminlyöntejä),+niin+tuskinpa+se+ketään+rehellistä,+avointa+ja+totuutta+rakastavaa+tosi+iloista+ja+ystävällistä+ateistia+haittaa?+Meille+tuollainen+elämä+on+itsestään+selvyys,+emmekä+me+kykene+toimimaan+muulla+tavalla.+On+uskovien+etuoikeus+ja+tapa+rikkoa+noita+hyviä+käskyjä+sekä+ohjeita+vastaan,+mutta+me+tosi+ateistit+emme+tuollaisia+käskyjä+edes+tarvitse,+koska+elämme+luontomme+mukaan+siten,+että+me+emme+tee+pahaa+kärpäsellekään+ja+me+emme+vahingoita+koskaan+muita+ihmisiä+tai+maapalloa+eliöstöineen.+
On+se+vain+mahtavaa+olla+ateisti,+johon+mikään+paha+ei+tartu.+
Pahin+ateisti+on+miljoona+kertaa+parempi+ihminen+kuin+yksikään+uskoaan+tunnustava+kristitty.+Kun+yksi+kristitty+syyllistyy+johonkin+pahaan+tekoon,+tarkoittaa+se+sitä,+että+jojkainen+kristitty+on+samanlainen.+Kun+muslimi+syyllistyy+terroristisessa+tarkoituksessa+tehtyihin+murhiin,+tarkoittaa+se+sitä,+että+kaikki+kristityt+ovat+terroristeja+ja+murhamiehiä.+Meidän+ateistien+logiikka+ja+tapa+yleistää+asioita+oikealla+tavalla+on+vertaansa+vailla.+Sitä+ei+voita+mikään.+Me+olemme+ylivertainen+rotu+ja+evoluution+kehityksen+huipulla.+Häpeä+sille,+joka+ei+ole+samanlainen+kuin+me+olemme.
05.10.2018 16:30
Ensimmäinen+ajatus+ei+ole+ehkä+aina+se+paras+ja+oikea,+mutta+ajattelin+ensin+antaa+kristinuskon+Jumalalle+todennäköisyydeksi+nolla.+Taidan+muuttaa+sen+ykköseksi+ihan+sen+takia,+että+en+osoittautuisi+uskovaiseksi+kieltäessäni+mahdollisuuden,+jonka+mukaan+juuri+kristinuskon+Jumala+on+kaiken+luoja.+Tai+jos+saa+käyttää+desimaaleja,+niin+sitten+sen+todennäköisyys+voisi+olla+jotakin+0,00000000001+ja+0,9+välillä.+
Se,+että+jokin+luoja+on+luonut+universumin,+on+todennäköisesti+totta.+En+osaa+antaa+sille+mitään+kiinteää+numeroa,+mutta+jos+olisi+pakko+jonkin+numero+valita,+niin+antaisin+todennäköisyydeksi+jotakin+99,9+ja+99,99999999999+välillä.+
Minusta+on+järkevämpää+ajatella+kaikkeuden+ja+elämän+syntyneen+älykkään+suunnitelman+ja+sen+toteutuksen+tuloksena+kuin+ajatella+kaiken+syntyneen+sattumalta+ja+itsestään+ilman+luojan+vaikputusta+ja+olemassaoloa.+En+myöskään+pidä+kovin+mahdollisena+sitä,+että+luoja+voisi+kuolla,+koska+käsitykseni+mukaan+hän+on+kuolematon.+Miten+aineeton+henki+voisi+ylipäätään+kuolla?
Mutta+niin+kuin+olen+sanonut:+olen+ateisti,+koska+en+usko+luojaan+ja+luomiseen+enkä+yliluonnollisten+olentojen+olemassaoloon.+Pidän+niitä+silti+mahdollisena,+mutta+en+usko+niihin.+Perustan+oman+näkemykseni+ja+maailmankuvani+todisteisiin+ja+havaintoihin+sekä+kokemuksiin.+Niiden+mukaan+on+hyvin+todennäköistä,+että+kaikkeus+ja+elämä+ovat+luotua,+eivät+itsestään+sattumalta+tyhjästä+tai+lähes+tyhjästä+syntyneitä.+
Siinä+missä+toinen+ateisti+ei+näe+luomisesta+tai+luojasta+yhtä+ainoaa+todistetta,+minä+en+näe+yhtä+ainoaa+todistetta+sen+puolesta,+että+luomista+ei+olisi+tapahtunut+ja+luojaa+ei+olisi+olemassa.+Olen+sitä+mieltä,+että+kaikki+todistaa+luomisesta+ja+luojasta+eikä+mikään+todista+sitä+vastaan.+Vain+se+kelpaisi+todisteeksi+luojaa+ja+luomista+vastaan,+että+mitään+ei+olisi+olemassa.+Koska+sellainen+vaihtoehto+on+loogisesti+mahdoton,+en+pidä+sitä+todennäköisenä.
05.10.2018 14:49
Jos+uskot,+niin+et+ole+ateisti.+Ateisti+ei+usko.+Ateisti+perustaa+näkemyksensä+ja+maailmankuvansa+tutkimuksen+kautta+saatuun+tieteelliseen+tietoon+sekä+kokemuksiin+ja+havaintoihin,+jotka+eivät+todistetusti+ole+aistiharhoja.+Tosi+ystävällinen+ja+iloinen+ateisti+pitää+silti+mahdollisena+luomisen+ja+yliluonnollisten+olentojen+olemassaolon+sekä+tietysti+aineettoman+itsensä+ja+ympäristönsä+tiedostavan+hengen+olemassaolon.+Sitä+ei+vain+voida+todistaa+millään+tavalla,+joten+ateisti+ei+usko+siihen+tai+niihin,+mutta+pitää+niitä+silti+mahdollisesti+totena.+Vain+uskovainen+hullu+ei+pidä+näitä+asioita+mahdollisesti+totena.
05.10.2018 14:12
Oletko+tyhmä+vai+esitätkö+vain+sellaista?+
En+ole+tullut+puolustamaan+ketään+multinikkeilevää+idioottia.+
Vastasin+väitteeseen,+jossa+minuan+sanotaan+olevan+se+sama+henkilö,+joka+kirjoitti+tämän+ketjun+avausviestin.+Tuollaiseen+viestiin+vastaaminen+on+normaalia+toimintaa+ja+hyvää+keskustelukulttuuria,+josta+sinä+voit+vain+unelmoida,+koska+taidat+olla+typerä+uskovainen+hihhulihörhö+ja+hullu+vielä+kaupan+päätteeksi.
05.10.2018 14:03
Et+ole+tosi+ateisti,+koska+hyökkäät+tuolla+tavalla+toista+ateistia+vastaan.+Et+reppana+edes+ymmärrä+sitä,+mikä+ero+on+uskomisella+ja+joidenkin+asioiden+pitämisellä+mahdollisesti+totena.+Se,+että+pidän+mahdollisesta+totena+luomisen+ja+yliluonnollisten+olentojen+olemassaolon,+ei+ole+uskoa.+Käsitätkö+tämän?+
Taidat+olla+hullu+uskovainen,+joka+ei+pidä+mahdollisena+luojan+ja+yliluonnollisten+tai+ylipäätään+aineettoman+itsestään+ja+ympäristöstään+tietoisen+hengen+olemassaoloa.+Sinun+sokea+uskosi+on+rajoittanut+ajatuksesi+evoluutiossa+muista+jälkeen+jääneen+ihmisen+tasolle.+Jos+et+pidä+mahdollisena+luojan+ja+yliluonnollisen+olemassaoloa,+et+ole+mikään+oikea+ateisti+vaan+pelkkä+typerä+omaa+huonoa+oloaan+purkava+uskovainen+trolli.
05.10.2018 13:55
Minä+en+multinikkeile+enkä+trollaa.+Olen+kirjoittanut+tälle+foorumille+vain+yhdellä+ainoalla+nikillä+ja+se+on+tämä,+jolla+nyt+kirjoitan.+Se,+että+joku+lllIIIlll+tms.+kirjoittaa+samoista+asioista+kuin+minä,+ei+tee+meistä+yhtä+ja+samaa+henkilöä.+Ikuinen+kosminen+inflaatio+ja+kvanttimeren+poreilu,+josta+putkahtaa+silloin+tällöin+uusia+universumeja+on+meidän+tosi+ystävällisten+ja+iloisten+ateistien+yleisesti+tiedosssa+oleva+tieteellinen+oletus,+jonka+mm.+Kari+Enqvist+on+tuonut+oonnistuneesti+julki+tieteellisissä+julkaisuissaan+ja+puheissaan.+Se,+että+siteeraamme+hänen+hyviä+tieeellisiä+pohdiskelujaan+tässä+asiassa,+on+ihan+normaalia+puhetta+ja+kuka+tahansa+luonnontieteistä+kiinnostunut+voi+puhua+täsmälleen+samalla+tavalla+ja+samaa+sanastoa+käyttämällä.+Meillä+on+nimittäin+tapana+lainata+arvostamiemme+tiedemiesten+julkaisuja+ja+sanoja,+koska+pidämme+heitä+itseämme+korkeampina+auktoriteetteina+ja+asiantuntijoina,+jotka+eivät+satuile+ja+taruile+niin+kuin+uskovaiset+hihhulihörhöt.
05.10.2018 13:43
Ainaista+puhetta+Diibadaabaduubasta.+Ei+mitään+uutta.+Ei+yhtä+ainoaa+järkevää+ajatusta.+No,+sellainen+on+tyypillistä+uskovaisille.+Kun+järkeä+ei+ole+tai+sitä+ei+käytetä,+niin+tuloksena+on+suunnattoman+luja+tyhjä+usko,+jolla+ei+ole+mitään+tekemistä+todellisuuden+kanssa.+Sitä+uskoa+ei+mikään+mahti+tai+voima+maailmassa+voi+kumota.
05.10.2018 13:02
Sinulla+on+melko+hyvät+ja+kattavat+tiedot+öhkimönkiäisistä,+niin+että+ei+ole+perusteltua+uskoa+niiden+olemassaoloon.+
Onko+sinulla+yhtä+hyvät+ja+kattavat+tiedot+myös+siitä,+että+luomista+ei+ole+tapahtunut+tai+että+demoneita+tai+alieneita+ei+ole+olemassa+tai+että+henkeä+ei+ole+olemassa?+Pidätkö+mahdollisena?
Pidätkö+mahdollisena+sitä,+että+kvanttimeren+poreilu+tai+kosminen+inflaatio+ovat+ikuisia+ja+että+siitä/niistä+syntyy+uusia+universumeja+tuon+tuostakin+ja+niin+on+tapahtunut+myös+aiemmin?+
Pidätkö+mahdollisena+sitä,+että+elämää+on+muualla+kuin+maapallolla+tai+että+muilla+planeetoilla+voi+olla+ihmistä+pidemmälle+kehittyneitä+ja+älykkäämpiä+olentoja,+joiden+teknologia+lyö+laudalta+meidät+mennen+tullen?+Onko+se+todennäköistä?+Verrattuna+öhkömönkiäiseen?
05.10.2018 12:47
Tunnen+adventisti+Kai+Arasolan,+jonka+mielestä+sanaa+"sielu"+käytetään+Raamatussa+monessa+eri+merkityksessä,+mm.+kuvaamaan+ihmistä+kokonaisena+ihmisenä.+Käsittääkseni+tämä+asia+on+mainittu+ateistien+nettisivujen+opetusta+koskevassa+osiossa.+Niinpä+ateistit+ajattelevat+ihmisen+olevan+kokonainen+ihminen,+joka+on+itsensä+ja+ympäristönsä+tiedostava+olento+vain+ruumiillisesti+elävänä.+He+odottavat+sen+vuoksi+ruumiin+ylösnousemusta+ja+sitä+kautta+saatavaa+ikuista+elämää.+
Jos+olen+ymmärtänyt+Kain+puheet+väärin,+niin+korjaa+toki.+Jos+tunnet+hänet+henkilökohtaisesti+tai+jonkun+muun+adventistien+teologin,+niin+kysypä+heiltä+ja+kirjoita+tänne,+mitä+mieltä+he+olivat+tästä+asiasta.+Minulle+sen+on+ihan+yksi+ja+hailee+siinä+mielessä,+että+en+usko+ruumiin+ylösnousemukseen+tai+ikuiseen+elämään.+En+ole+myöskään+kristitty,+joten+asia+kiinnostaa+minua+lähinnä+uteliaisuuden+ja+tiedon+janon+vuoksi.+
Voisihan+sitä+elämänsä+paremminkin+käyttää+kuin+kyselemällä+tällaisia+asioita,+mutta+ne+nyt+vain+sattuvat+olla+lähellä+minua+(yksi+nukkuu+ja+kuorsaa+vieressäni+joka+yö).
05.10.2018 00:50
Älä+viitsi+leikkiä+nokkelaa,+kun+et+sieluparka+tiedä+Raamatusta+tuon+taivaallista.+Uskovaiset+kristityt+odottavat+Raamatun+kirjoitusten+mukaan+UUTTA+MAATA,+jossa+vanhurskaus+asuu.+He+odottavat+siis+sellaista+paikkaa+ja+asuinsijaa,+jossa+he+elävät+kuolemattomina+ja+katoamattomina+ihmisinä+(ruumiillista+elämää)+ikuisesta+ikuiseen+ja+Jumala,+heidän+Herransa+on+siellä+heidän+keskellään+(käytännössä+tämä+tarkoittaa+sitä,+että+Jumala+asuu+henkenä+heidän+sydämissään,+mutta+tätä+Jumalaa+ei+edelleenkään+kukaan+voi+nähdä+muuten+kuin+"hengen+silmin"+eli+toteutuneena+todellisuutena,+jossa+tämä+samainen+Jumala+vaikuttaa+kaiken+hyvän+valituissa+ja+pyhissä+lapsissaan).+
Olet+häpeäksi+meidän+ateistien+pyhälle+veljeskunnalle+arvostellessasi+asioita,+joista+et+tiedä+juuri+mitään.+Jättäisit+arvostelun+niille,+jotka+tuntevat+asiat+kuin+omat+taskunsa+ja+vielä+paremmin+-+sellaisille+kuin+minä+olen.+Lyön+laudalta+jokaisen+kristityn+saarnaajan,+Raamatun+opettajan+ja+ateistiset+Raamatun+tutkijat+sekä+opettajat+ovat+minulle+pelkkä+välipala.+Minä+tunnen+totuuden,+mutta+te+ette+sitä+totuutta+tunne.+Varma+ja+totinen,+se+on...
05.10.2018 00:30
Minua+ei+ole+yksikään+ateisti+koskaan+uhannut,+koska+olen+heidän+sielunveljensä,+mutta+muutama+uskovainen+on+vetänyt+minua+turpaan,+rikkonut+omaisuuttani,+pieksänyt+lapseni,+hakannut+vaimoni+ja+uhannut+tappaa+minut+toistuvasti,+mistä+syystä+joku+heistä+lukee+tälläkin+hetkellä+tiilenpäitä+vankilassa.+Minulla+ei+ateistina+ole+tapana+jättää+tuollaisia+uhkauksia+ja+toimia+käsittelemättä+vaan+vien+ne+järkiään+asianajajani+kautta+raastupaan.+Valitettavaa+on+se,+että+nämä+surkuteltavat+uskovaiset+väkivallan+tekijät+ja+uhkailijat+ovat+perseaukisia+eli+heiltä+ei+saa+latin+latia+korvauksena+heidän+aiheuttamastaan+vahingosta+omaisuudella+ja+terveydelle.+Valtio+maksaan+heidän+puolestaan+verorahoista+minkä+maksaa+ja+vakuutus+korvaa+loput,+mutta+mielestäni+tuomiot+ovat+aivan+liian+pienet+tuollaisille+uskovaisille+rikollisille,+jotka+häiritsevät+kiihkossaan+meitä+iloisia+tosi+ateisteja.
05.10.2018 00:04
Edustat+siis+sitä+kristillisyyttä,+jonka+mukaan+ihmisen+pelastus+on+kiinni+siitä,+miten+hyvin+hän+itse+onnistuu+hylkäämään+syntejään+ja+elämään+ns.+pyhää+elämää+"Jumalan"+tahdon+mukaan.+Miten+muuten+tuota+viestiäsi+olisi+oikein+tulkita?
04.10.2018 23:59
En+ole+päässyt+vielä+selville+sinusta,+oletko+suorittamassa+varusmiespalvelusta+vai+oletko+vielä+ammattikoulussa.+Jompi+kumpi+vaihtoehto+pitänee+kutinsa.+
On+sanottu,+että+trollia+ei+pitäisi+ruokkia+eli+hänelle+ei+pitäisi+vastata+mitään.+Pidän+sitä+hyvänä+neuvona,+mutta+koen+silti+tarpeelliseksi+kirjoittaa+sinulle+välillä+jotakin,+jotta+tuntisit+enemmän+oman+surkeutesi+ja+mitättömyytesi+meidän+iloisten+tosi+ateistien+rinnalla,+joilla+menee+paljon+paremmin+kuin+sinulla.+
Tryffeliä+käytetään+maun+antajana+laajasti+gourmet+keittiöissä.+Se+ei+rajoitu+öljyn+maustamiseen.+Tryffeliä+voidaan+lisätä+monenlaisiin+ruokiin+ja+yhdistää+sitä+erilaisten+raaka-aineiden+kanssa,+kunhan+muistetaan+kohtuus+(pieni+määrä+tryffeliä+riittää+antamaan+suuren+makuelämyksen).+
Yritäpä+etsiä+Alkon+hinnastosta+seuraava+viini:+Terrazas+de+los+Andes,+Malbec,+2016,+Mendoza,+Argentiina.+Veikkaan,+että+et+löydä+sitä.+Mistähän+se+mahtaisi+johtua?+(Taisin+ostaa+viimeisen+pullon+Alkon+varastosta).
04.10.2018 23:53
En+ole+puhunut+mitään+tryffeli-kantarelli-muhennoksesta.+Sanoin+tekeväni+tryffeli-kantarelli-sipulipaistosta,+mikä+sopii+hyvin+pihvin+ja+valkosipuliperunoiden+lisukkeeksi.+Tryffelin+ja+kantarellin+käyttäminen+yhdessä+tuomaan+esille+kummankin+erinomaisen+maun+on+tunnettua+gastronomiassa,+mutta+kaltaisesi+sivistymätön+moukka+ei+tiedä+näitä+asioita.+
https://anna.fi/mukana-maku/blogit/kantarelli-pekonipasta-tryffelioljyssa/
Mitä+viinin+juomiseen+tulee,+niin+me+tosi+iloiset+ja+ystävälliset+ateistit+nautimme+viiniä+sekä+ruokajuomana+että+myös+seurustelutarkoituksessa.+Cocktailit,+aperitiivit+ja+jälkiruokaviinit+ovat+myös+harrastuksemme+mukaisia+nautintoja,+mutta+mitäpä+kaltaisesi+turhake+ja+mitättömyys+tietäisi+näistä+asioista.+Ja+pihallamme+komeilee+parin+vuoden+välein+uunituore+menopeli+suoraan+tehtaan+pakasta+otettuna...+käykö+kateeksi?
04.10.2018 22:23
8 / 10