Jumala on olemassa. Hän on vain niin äärettömän pieni, että häntä ei voida nähdä tai mitata tieteellisen menetelmän avulla. Jumala on pakkautunut äärettömään pieneen tilaan singulariteetiksi ja hän on poreileva kvanttimeri, josta putkahtaa aina silloin tällöin kokonaisia universumeja. Jumala on tyhjä tai lähes tyhjä, mutta hän on varmasti olemassa, sillä muutoin emme pystyisi tekemään tällaisia hyvin viisaita ja älykkäältä kuulostavia oletuksia hänen olemassaolostaan. Vaikka nämä eivät kelpaa tieteelliseksi teoriaksi, niin ovat ne kuitenkin paras tunnettu selitys Jumalan olemassaololle ja sille, miten universumit hänestä silloin tällöin syntyvät. Viisautta ja voimaa piisaa Jumalalla jakaa muillekin asti, mutta ateistit olivat poissa siitä tilaisuudesta, kun Jumala viisautta ja voimaa ihmisten lapsille jakoi. Me alienit tiedämme tämän asian varmasti todeksi.
Jumala on olemassa
22
351
Vastaukset
- Uskovainenhihhulionhullu
"...hän on poreileva kvanttimeri, josta putkahtaa aina silloin tällöin kokonaisia universumeja."
Miksi multinikkeilet? Miksi et reilusti kirjoita nimimerkilläsi 'a-true-friendly-atheist'? Puhut tässä avauksessa poreilevasta kvanttimerestä täsmälleen samalla tavalla kuin tässä toisessa avauksessasi.
"...kvanttimeren poreilu on ikuista ilman ajan alkua (siitä syntyy uusia universumeja tuon tuostakin ja niin on aina ollut)."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15424039/mina-en-usko Minä en multinikkeile enkä trollaa. Olen kirjoittanut tälle foorumille vain yhdellä ainoalla nikillä ja se on tämä, jolla nyt kirjoitan. Se, että joku lllIIIlll tms. kirjoittaa samoista asioista kuin minä, ei tee meistä yhtä ja samaa henkilöä. Ikuinen kosminen inflaatio ja kvanttimeren poreilu, josta putkahtaa silloin tällöin uusia universumeja on meidän tosi ystävällisten ja iloisten ateistien yleisesti tiedosssa oleva tieteellinen oletus, jonka mm. Kari Enqvist on tuonut oonnistuneesti julki tieteellisissä julkaisuissaan ja puheissaan. Se, että siteeraamme hänen hyviä tieeellisiä pohdiskelujaan tässä asiassa, on ihan normaalia puhetta ja kuka tahansa luonnontieteistä kiinnostunut voi puhua täsmälleen samalla tavalla ja samaa sanastoa käyttämällä. Meillä on nimittäin tapana lainata arvostamiemme tiedemiesten julkaisuja ja sanoja, koska pidämme heitä itseämme korkeampina auktoriteetteina ja asiantuntijoina, jotka eivät satuile ja taruile niin kuin uskovaiset hihhulihörhöt.
- Uskovainenhihhulionhullu
"Minä en multinikkeile enkä trollaa."
Mutta silti tulit puolustamaan jotain yhdentekevää idioottia multinikkiä tänne? - Uskovainenhihhulionhullu
Kakkaolut Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel
Uskovainenhihhulionhullu kirjoitti:
"Minä en multinikkeile enkä trollaa."
Mutta silti tulit puolustamaan jotain yhdentekevää idioottia multinikkiä tänne?Oletko tyhmä vai esitätkö vain sellaista?
En ole tullut puolustamaan ketään multinikkeilevää idioottia.
Vastasin väitteeseen, jossa minuan sanotaan olevan se sama henkilö, joka kirjoitti tämän ketjun avausviestin. Tuollaiseen viestiin vastaaminen on normaalia toimintaa ja hyvää keskustelukulttuuria, josta sinä voit vain unelmoida, koska taidat olla typerä uskovainen hihhulihörhö ja hullu vielä kaupan päätteeksi.- Uskovainenhihhulionhullu
a-true-friendly-atheist kirjoitti:
Oletko tyhmä vai esitätkö vain sellaista?
En ole tullut puolustamaan ketään multinikkeilevää idioottia.
Vastasin väitteeseen, jossa minuan sanotaan olevan se sama henkilö, joka kirjoitti tämän ketjun avausviestin. Tuollaiseen viestiin vastaaminen on normaalia toimintaa ja hyvää keskustelukulttuuria, josta sinä voit vain unelmoida, koska taidat olla typerä uskovainen hihhulihörhö ja hullu vielä kaupan päätteeksi."En ole tullut puolustamaan ketään multinikkeilevää idioottia."
No et niin, vaan ryntäsit puolustamaan itseäsi.
Jos joku nobody syyttäisi toista yhdentekevää nobodyä siitä, että tämä esiintyy minun nimimerkilläni niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Miten edes tietäisin asiasta? Ainoa selitys puolustamiselle on se, että puolustaja todellakin on sekaisin oleva multinikki. Uskovainenhihhulionhullu kirjoitti:
"En ole tullut puolustamaan ketään multinikkeilevää idioottia."
No et niin, vaan ryntäsit puolustamaan itseäsi.
Jos joku nobody syyttäisi toista yhdentekevää nobodyä siitä, että tämä esiintyy minun nimimerkilläni niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Miten edes tietäisin asiasta? Ainoa selitys puolustamiselle on se, että puolustaja todellakin on sekaisin oleva multinikki.Minä luen aktiivisesti kaikki uudet viestit tällä foorumilla. Tai lähes kaikki. Etkö sinä lue niitä? No etpä tietenään, koska se ei sovi sinun agendaasi. Olet säälittävä hullu uskovainen ja typerä hihhuli, jolle olisi parasta, että ei olisi edes syntynyt. Niin turha on sinun mitätön elämäsi. Siitä on hyötyä vain niille bakteereille, jotka suolistossasi ja ihollasi elävät.
- vihtuilija
Känkkäränkän todistaja Mikko Alatalo eduskunnasta laulaa....
-se on niin pieni että aikuiset ei pysty sitä näkemään....
Aina on sanottu että lapsenomaisten on oleva jumalan valtakunta. Ja kansanedustaja ei valehtele kaikessa totuudellisuudessaan.
Siispä Jumalan nimi olkoon Känkkäränkkä - Isä.Teidän
Jumala tässä hei!
Tässähän minä taas kirjoittelen, kun olen vihdoinkin sen taidon oppinut. Aikaisemmin minun piti kirjoituttaa Raamattu ihmisillä, koska en osannut kuin lukea. Enkä minä mikään pieni ole. Aivos sulla pienet on.Jos olet Jumala niin todista se meille. Se, että olet oppniut kirjoittamaan, ei riitä todisteeksi siitä, että olet Jumala. Vai oletko sitä mieltä, että Jumala on ihminen ja vieläpä se ihminen, joka sinä olet? Vai onko Jumala sinun päässäsi kuuluva ääni, joka käskee sinun kirjoittaa tänne ja tehdä sitä sun tätä? Oletko niitä hulluja uskovaisia, jotka sanovat Jumalan puhuvan heidän kauttaan?
- Isä.Teidän
Jos olet Jumala niin todista se meille. Se, että olet oppniut kirjoittamaan, ei riitä todisteeksi siitä, että olet Jumala. Vai oletko sitä mieltä, että Jumala on ihminen ja vieläpä se ihminen, joka sinä olet? Vai onko Jumala sinun päässäsi kuuluva ääni, joka käskee sinun kirjoittaa tänne ja tehdä sitä sun tätä? Oletko niitä hulluja uskovaisia, jotka sanovat Jumalan puhuvan heidän kauttaan?
Jumala tässä hei!
Kun minä kirjoitan, että Minä olen, niin sinun on parasta ottaa se todesta. Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen. Montako kertaa se täytyy sinulle sanoa, että uskot? Isä.Teidän kirjoitti:
Jumala tässä hei!
Kun minä kirjoitan, että Minä olen, niin sinun on parasta ottaa se todesta. Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen Minä olen. Montako kertaa se täytyy sinulle sanoa, että uskot?Okei uskon sinua, jos ilmestyt tähän viereeni minuutin sisällä sen jälkeen, kun olen lähettänyt tämän viestin, ja puhut minulle. Jos saan vielä koskettaa sinua kädelläni, niin se lisää uskoani. Mutta siinä vaiheessa minun ei tosin tarvitse enää uskoa sinuun, koska tiedän sinun olevan Jumala. Usko siis katoaa (tai menettää merkityksensä) ja muuttuu tiedoksi, jos ilmestyt viereeni, puhut minulle ja saan kosketella sinua. Eikö olekin metka juttu? Sanopa tuo kristityille...
- Isä.Teidän
Okei uskon sinua, jos ilmestyt tähän viereeni minuutin sisällä sen jälkeen, kun olen lähettänyt tämän viestin, ja puhut minulle. Jos saan vielä koskettaa sinua kädelläni, niin se lisää uskoani. Mutta siinä vaiheessa minun ei tosin tarvitse enää uskoa sinuun, koska tiedän sinun olevan Jumala. Usko siis katoaa (tai menettää merkityksensä) ja muuttuu tiedoksi, jos ilmestyt viereeni, puhut minulle ja saan kosketella sinua. Eikö olekin metka juttu? Sanopa tuo kristityille...
Jumala tässä hei!
Valitettavasti en päässyt tullista läpi, koska passi oli mennyt vanhaksi. Mutta juttele ihan vapaasti itseksesi. Niinhän uskovaisilla on muutenkin tapana tehdä. Koskettele samalla itseäsi. Jumalana olen luonut etenkin jalkovälisi kivaksi paikaksi kosketella. Koeta vaikka.
- Olenpuhunut
Hän hävisi taivaan sodan
Hän ei koskaan löytänyt tietä
Sumuisten merten yllä
Auringon tavoin hän loisti
Katsoen aaltojen alle
Josta kukaan ei enää palannut
Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
Hän tulee johtamaan maailmaa valheiden valtaistuimella
Mutta olet ainoa joka tietää totuuden hänestä
Näytä minulle toinen maailma
Nämä surun merkit ja kaikki elämä
Nousemme ylös tältä planeetalta
Hän hävisi taivaan sodan
Hän ei koskaan löytänyt tietä
Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
Kun kansakunnat ovat kaatuneet, tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
He saattavat kutsua sinua valheiden prinssiksi
Vastoin kaikkia mahdollisuuksia putosit
Tuolta korkealta kuin tähti
Valontuoja
Ja nyt apokalypsi on täällä
Ja sinun täytyy nousta uudelleen matalasta haudastasi
Nyt kulje tuntemattoman ohi
Mutta silti tiedän
Kun he repivät hänen siipensä
Kuulin valittavan itkun
Ja enkelit itkivät
Heidän kyyneleensä polttivat taivaan
Se kaikuu taivaissa
Kuin heidän omansa olisi juuri kuollut
Kun kansakunnat kaatuvat
Tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
Hän hallitsee maailmaa
Valheiden valtaistuimelta
Meidän silmämme eivät näe auringon laskevan
Kaikki luotu elämä haudataan tomuun
Veri ei hyväksy vuotamista
Synnit eivät hyväksy palamista
Seiso helvetin porteilla
Synny uudelleen majesteettinen olento
Jumala makaa taivaissa kuolleena, enkelit lauloivat kuoleman hymnin
Mahdikas kuninkaamme on kaatunut, heidän siipensä putoilivat ja vuotivat kyyneliä
Ihmisen tahto langetti ympärillemme tuhon
Enkelit levittivit siipensä koston silmin
Nyt he tulevat polttamaan jokaisen sielun
Kun kadut elämää jonka varastit
Jumala on kaatunut ja nyt heidän aikansa on tullut
Enkelit nousevat, tämä sota on vasta alkanut
Taivaat paloivat hänen vihasta
Olemme tehneet viimeisen syntimme, jota emme voi maksaa takaisin
Tulen lailla he polttivat maailmamme ja muunsivat sen tuhkaksi
Ei Jumalaa pelastamassa meitä enää
Tämä on loppu
Hän toi taivaan rangaistuksen kuullakseen itkumme
Valtakunta odottaa kuolemaamme kun imperiumit kaatuvat
Mustaksi muutetusta maaperästämme manala nousee
Tämä on loppu
Olen nähnyt ihmisen vihan
Hän ei nuku ennenkuin on surmannut jokaisen
Unissani, pystyn nukkumaan
Unissani, pystyn vielä olemaan vapaa
Unissani, voin vielä tuntea tuulen kun lennän
Unissani, pystyn vielä itkemään
Hänen valtakunnassaan elämme ikuisesti
Hänen valtakunnassa emme tunne kärsimystä
Jumala... miksi annoit tämän tapahtua?
Olenko vain yksi lammas joka täytyy uhrata?
Kaada puut
Polta ne tuhkaksi
Luo liekit korkeaksi
Jotta tuhka peittää maamme
Tukahduta keuhkomme
Hengitä pakokaasua
Ei toivoa muuttamassa menneisyyttä
Tämä on tie kadotukseen
Romahduta kaikki mitä näen
Maailma kaatuu ympärillämme
Ei ole jäljellä muutakuin kateutta
Kuoleman siivet ympäröivät
Olen tuhoaja
Olen kuolematon
Kärsimys jota kannan
Tuhoan kaiken mitä omistan
Olen kuolematon
Juo maailman elämä
Unohda maailma
Ei toivoa kääntyä takaisin
On aikamme kuolla
Olemme ylittäneet rajan josta ei ole paluuta
Me kaikki ymmärrä vihdoin
On meidän kohtalomme kuolla sukupuuttoon
Voit pitää minua synnintekijänä
Kärsimyksen palvelijana
Revin ihon valehtelijoilta
Ja lähetän heidät palavana mereen
Sinun mitätön sielusi kuuluu minulle
Nyt marssi!
Niinkuin orja kuten ole!
Nyt juokse!
Ennekuin peto on vapaa!
Ei ole enää opastavaa valoa, tämä on valomme loppu
Tämä on loppu
Tämä on loppu
Tämä on loppu - 12____13
> Jumala on olemassa. Hän on vain niin äärettömän pieni, että häntä ei voida nähdä tai mitata tieteellisen menetelmän avulla.
Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. Sinä siis pidät rakkautta pienenä ja huomamattomana? Ateistien maailma näyttää todella olevan rakkaudeton ja siksi ymmärrän kyllä näkemyksesi. :D
http://www.kolumbus.fi/r.berg/Jumala.htmlOn, non ja tässä eräs. Paljon ylistetty ja monimuotoinen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dionysos- kummallistarakkautta
"Raamatun mukaan Jumala on rakkaus"
Ja tässä vähän esimerkkejä siitä rakkaudesta:
Ja Herra sanoi hänelle:
"Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä.”
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä. Mooses sanoi: "Teidät on tänään vihitty palvelemaan Herraa. Te olette käyneet jopa poikianne ja veljiänne vastaan, ja siksi te saatte tänään siunauksen."
Eli kun olet rakkauden jumalan käskystä tappanut omat poikasi ja tappanut omat veljesi, niin sitten sinut on vihitty palvelemaan tätä rakkauden jumalaa ja saat tästä omien sukulaistesi tappamisesta siunauksen. Miten ihanan kaunista rakkautta...
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät ja vihkikää tuhon omaksi kaikki mitä heillä on. Äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit". "Raamatun mukaan Jumala on rakkaus."
Raamatun mukaan julle loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Tällä logiikalla isä aurinkoinen on myös rakkaus :-)- SOLI_INVICTO_COMITI
Inkat tiesivät jo aikoinaan, että nykyhetki, menneisyys, ja tulevaisuus ovat samaan aikaan olemassa. Selittää Mandela-efektin, profetiat, profeetat ja oraakkelit.
Arkkitehdit, ajattelijat, jotka pystyvät suunnittelemaan jokaisen yksityiskohdan. Visionäärit, johtajat, jotka pystyvät hahmottamaan tulevaisuuden.
"Jumala on yhdenvertaisesti läsnä hurskaassa hindulaisessa temppelissä, juutalaisten synagoogassa, islamin moskeijoissa ja kristittyjen kirkoissa." Albert Mackey, "Mackey's Revised Encyclopedia of Freemasonry," Richmond: Macoy Publishing, 1966, 1:409-410.
Voidaan tarkastella aikaa ennen nykyisiä uskontoja, jolloin Jumalana pidettyjä olentoja oli monia, mutta auringon Jumala oli luonnollisesti muiden yläpuolella. Tämä Jumala oli edelläkävijä, ensimmäinen olento maan päällä, ensimmäinen ihminen. Toisaalta jokainen on kanssaluoja ja kykenee luomaan uutta. Jumala vain oli ensimmäinen ja kykenee luomaan ylemmällä tasolla.
Jumalien tai hallitsijoiden ympärille alkoi syntyä uskontoja, joissa kerrottiin kuultuja tarinoita ja hallitsijoiden sanoja. Jumala loi monoteismin, jotta sotiminen vähenisi ja erilaiset ihmiset tulisivat paremmin toimeen keskenään, kun ihmiset uskoisivat samoihin hyväksi todettuihin eettisiin arvoihin. Alkuperäinen monoteismi kuitenkin pirstaloitui ja uskontoja ovat muokanneet erilaiset aikakaudet, kulttuurit, erilainen kehitys ja luonteeltaan erityyppiset ihmiset. - suviseuralainen
kummallistarakkautta kirjoitti:
"Raamatun mukaan Jumala on rakkaus"
Ja tässä vähän esimerkkejä siitä rakkaudesta:
Ja Herra sanoi hänelle:
"Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä.”
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä. Mooses sanoi: "Teidät on tänään vihitty palvelemaan Herraa. Te olette käyneet jopa poikianne ja veljiänne vastaan, ja siksi te saatte tänään siunauksen."
Eli kun olet rakkauden jumalan käskystä tappanut omat poikasi ja tappanut omat veljesi, niin sitten sinut on vihitty palvelemaan tätä rakkauden jumalaa ja saat tästä omien sukulaistesi tappamisesta siunauksen. Miten ihanan kaunista rakkautta...
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät ja vihkikää tuhon omaksi kaikki mitä heillä on. Äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".On se Herransana niin kaunista luettavaa kuitenkin.
- kummallistarakkautta
suviseuralainen kirjoitti:
On se Herransana niin kaunista luettavaa kuitenkin.
Kaunista luettavaa:
Elisa lähti sieltä Beteliin. Kun hän nousi rinnettä, kaupungista tuli pikkupoikia, jotka pitivät häntä pilkkanaan ja huusivat hänelle: "Tule tänne, kaljupää! Tule tänne, kaljupää!" Hän kääntyi katsomaan pilkkaajiaan ja kirosi heidät Herran nimeen. Heti tuli metsästä kaksi karhua ja ne raatelivat neljäkymmentäkaksi poikaa kuoliaaksi.
Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista". Niin Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkoon jokainen miehistään ne jotka ovat antautuneet palvelemaan Baal-Peoria". Ja katso, muuan mies israelilaisista tuli ja toi veljiensä luo midianilaisen naisen, Mooseksen ja kaiken israelilaisten seurakunnan nähden, kun nämä olivat itkemässä ilmestysmajan ovella. Kun Piinehas, pappi Aaronin pojan Eleasarin poika, näki sen, nousi hän kansan keskeltä ja otti keihään käteensä ja seurasi tuota Israelin miestä makuusuojaan ja lävisti heidät molemmat, Israelin miehen ja sen naisen, vatsan kohdalta. Silloin taukosi israelilaisilta vitsaus. Ja niitä, jotka kuolivat tässä vitsauksessa, oli kaksikymmentäneljä tuhatta.
Hihhulin mielestä vihaaminen ja toisten tappaminen on rakkautta.
Kyrpäs taitaa olla paljon pienempi sitä jumalaa eli sitäkään ei taida sulla olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761883Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171218TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924- 71923