Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

1738

1. Dawkins+sanoi+itse+(muistaakseni+kirjassa+The+Ancestor´s+Tale)+ettei+hän+ole+koskaan+väittänyt+geenien+olevan+millään+tavalla+tietoisia+tai+ajattelevia+tms,+se+itsekäs+geeni+oli+vaan+hyvä+nimi+kirjalle.
  2. "+Vaikka+evoluutio-opin+mukaan+elämällä+ei+ole+päämäärää+niin+silti+haluatte+turvautua+tuollaisiin+keinoihin.+Se+osoittaa+miten+fundamentaalisen+dogmaattisia+toimintoja+olette+oman+uskontonne+suhteen+tekemään.Totuudessa+on+voima+ja+meille+on+kiellettyä+vaikeuttaa+elämäänne+millään+tavoin.+Haluamme+viisauden+lisääntyvän.Jos+joku+lukija+miettii+edustaako+evoluutiouskonto+jotain+hyvää+niin+miettiköön+tämän+valossa+onko+tosiaan+niin.+On+olemassa+oikeus+joka+on+tapahtuva.+Jos+olette+vahingoittaneet+jotakin+Jumalan+kuvaksi+luotua+tulette+olemaan+siitä+vastuussa+yhtälailla+kuin+minäkin+ja+jokainen+ihminen.+Totuutta+ei+voi+tappaa.+Miettikää+miten+haluatte+itseänne+kohdeltavan."Hm.+Tarkoitatko,+että+pitäisi+keskustella+vain+jotenkin+teidän+uskontoonne+sopivalla+tavalla?+Ihan+oikeasti,+miten+voi+tietää+mikä+on+teille+liikaa+(tietoa)?+Ja+itse+voitte+mollata+evoluutioon+päätyneitä+ajattelijoita+mennen+tullen,+mitä+toisen+uskon+kunnioittamista+se+on...Lisäksi+teillä+on+kyllä+jonkinlainen+omavastuu,+jos+pidätte+itseänne+riittävän+vahvoja+uskossanne+keskusteluun.+Se+on+ihan+oma+(tai+uskonne+johtajien?)+ajatukseksi,+ettei+evoluutioon+uskovalla+(se+ei+edelleenkään+ole+mikään+uskonto+kuten+hyvin+tiedät)+ole+mitään+suuntaa+elämässä..Kristityt+Suomessa+uskovat+edelleen,+että+evoluutio+on+tosi,+ei+se+haittaa+heidän+(meidän)+uskonelämäänsa+mitenkään.+Jos+omalta+osaltani+olen+haitannut+sinua+(ja+lastesi?!)+elämää,+olen+pahoillani.+Mitä+rokotuksiin+tulee,+rokotettavat+taudit+eivät+ole+vaarattomia,+ja+rokottamatta+jättäminen+vasta+uhkaakin+kaikkia+taudeille+altistuvia.
  3. No+kyllä+DNA+useimmiten++sanelee+fenotyypin;+jos+otamme+esimerkiksi+identtiset+kaksoset+niin+vaikka+ne+tarkkaan+katsoen+eivät+ole+sataprosenttisen+samanlaisia+niin+läheltä+liippaa...vai+sanositko+että+ei?+Se+esimerkki+brittiläiskaksosista+jotka+poikkesivet+toisistaan+suuresti+oli+once+in+a+million-tapaus,+kuten+tekstissä+haastateltu+asiantuntijakin+totesi.+Mutta+kreat+ovatkin+hyviä+noukkimaan+jonkun+poikkeuksen+säännöstä,+nostamaan+sen+esille,+ohittamaan+kaikki+muut+tosiasiat+ja+väittämään+tietävänsä+Totuuden.Uskonasioissa+jokainen+onkin+se,joka+tietää+oman+uskonsa+parhaiten,++tieteessä+se+ei(valitettavasti)+oikein+päde,+on+valideja+ja+vähemmän+valideja+ajatuksia.