Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

327

1. Australian+vuoret+on+vaan+löysempiä+kohtia+jotka+roikkuu+pahasti+avaruuteen+päin.+Kyllä+ne+siitä+kohta+veks+tippuu.+Ja+ei+kai+kukaan+hienolla+mountainbikellään+lähde+uutten+uhkain+sarvien+kumeja+ja+satulaa+nirhaamaan+jotain+huteraa+vuoristoa+vasten.+Se+kun+lähtee,+niin+voi+mennä+itse+mukana+saman+tien.+Uuden+Seelannin+jättiläiset+vielä+pitää+kynsin+hampain+kamarasta+kinni.+Siellä+on+varmempi+kääntää+kartta+tai+sen+puutteessa+pyörä.+Alamäkipyöräily+onkin+hieno+laji.
  2. Minulle+kaikki+ihmiset+ovat+yhtä+arvokkaita+riippumatta+siitä,+millaisiin+henkisiin+tai+fyysisiin+suorituksiin+he+kykenevät.+Ei+ole+mikään+häpeä,+ellei+jotakin+mutkikasta+asiaa+kykene+ymmärtämään.+Tunnen+lämmintä+myötätuntoa+ihmisiä+kohtaan,+jotka+eivät+yrityksistään+huolimatta+pysty+ymmärtämään+maapallon+olemusta+ja+aurinkokuntamme+mekaniikkaa,+ja+sen+vuoksi+takertuvat+helpommin+ymmärrettävään+esihistorialliseen+legendaan.+Mutta+myötätuntoni+vähenee,+kun+tällainen+ihminen+ei+jätä+asiaa+sillensä+ja+keskity+muihin+askareisiinsa,+vaan+rupeaa+toitottamaan,+että+kaikki+muut+-+jotka+ovat+asian+oikean+laidan+kyenneet+omaksumaan+-+ovat+väärässä,+ja+hänen+laillaan+ajattelevat+tietävät+ainoan+oikean+totuuden.+Silloin+ei+ole+hyväksytty+oman+käsityskyvyn+rajoittuneisuutta.+Torjutaan+oman+riittämättömyyden+tiedostaminen+ja+siksi+torjutaan+myös+siitä+todistavat+realiteetit.+Tehdään+välttämättömyydestä+hyve,+omaksutaan+vähitellen+maailmankuva,+jossa+oma+käsityskyky+ei+ainoastaan+ole+riittävä,+vaan+paras+mahdollinen.+Siitäkin+huolimatta,+että+tämä+maailmankuva+on+räikeässä+ristiriidassa+kouriintuuntuvien+tosiasioiden+kanssa+ja+johtaa+yhä+kasvaviin+loogisiin+konflikteihin+ja+paradokseihin.+Itse+on+riittävä,+mutta+muu+maailma+ei+suostu+sopeutumaan+järkeilyyni.+Suo+siellä,+vetelä+täällä,+kuten+kaikissa+hätävaleissa+ennen+pitkää+käy.+Kun+tällaiset+konfliktit+pakottavat+pönkittämään+omaa+ajatusrakennelmaa+kieltämällä+yhä+uusia+tosiasioita+aina+maailmanlaajuiseen+miljardien+ihmisten+salaliittoon+ja+oman+vajavaisuuden+"uskonnoksi"+julistamiseen+saakka,+loppuu+myötätuntoni+kokonaan.+Kyseessä+on+itse+aiheutettu+mielenterveyden+ongelma,+joka+ei+kuulu+julkisille+keskustelufoorumeille,+vaan+asialliseen+hoitoon.+-+Mutta+harvoinhan+mielenterveysongelmainen+kykenee+itse+tiedostamaan+oman+tilansa+oikein.
  3. Anteeksi+vain,+muta+EI+noissa+sinun+Raamatusta+siteeraamissasi+kohdissa+missään+sanota,+että+maa+on+litteä.+Etsin+turhaan+sanaa+"litteä"+sitaateistasi.+Sinä+++t+u+l+k+i+t+s+e+t++tekstejä+niin,+koska+sinä+haluat+tulkita+niin.++Sinä+annat+Raamatun+sanoille+merkityksiä+rivien+väliin+työntämällä.+Sinä+sanot,+että+jokin+luomiskertomuksen+kohta+sinun+mielestäti+olisi+mahdotonta+pallomaassa,+ja+siksi+maan+täytyy+olla+litteä.+-+Se+on+sitä+sinun+tulkintaasi.+"Maanpiiriksi"+käännetty+sana+tarkoittaa+korkealta+pyöreänä+näkyvää+maapalloa.+"Maan+kiekko"+on+pallon+kaksiulotteinen+projektio,+näkymä;+mekin+puhumme+auringon+ja+kuun+kiekoista,+vaikka+tiedämme+ne+molemmat+palloiksi.+-+Tämä+on+minun+tulkintaani.+Vai+kiellätkö+minua+tulkitsemasta,+vaikka+itse+tulkitset?+Raamattu+EI+ole+kirja,+jota+jokainen+voi+tulkita+miten+haluaa+ja+luoda+oman+käsityksensä+siitä,+mitä+jokin+sanontatapa+siellä+tarkemmin+ottaen+tarkoittaa.+Raamatun+tulkinta+on+kristillisen+kirkon+yksinoikeus,+kirkon,+joka+nämä+vanhat+tekstit+on+kirjaksi+koonnut,+käännättänyt,+kustantanut+ja+levittänyt.+Se,+joka+tulkitsee+Raamattua+siten,+kuin+kirkko+ei+sitä+tulkitse,+on+kirkon+silmissä+harhaoppinen.++Toistan:+mikään+kristillinen+kirkko+ei+ole+koskaan+väittänyt,+että+maa+on+litteä.+Suurin+kirkko,+katolinen+kirkko,+on+alusta+asti+kannattanut+Ptolemaioksen+teoriaa+universumista,+jonka+keskipisteenä+on+pallon+muotoinen,+liikkumaton+maa,+jonka+ympäri+planeetat,+aurkinko+ja+kuu+kiertävät.+-+Protestanttiset+kirkon+haarat+eivät+ole+tähän+tulkintaan+tehneet+mitään+muutoksia.+Katolinen+kirkko+on+pari+sataa+viimeistä+vuotta+vaiennut+asiasta,+kunnes+paavi+rehabilitoi+Galileo+Galilein,+pyysi+anteeksi+ja+myönsi,+että+maapallo+kiertääkin+aurinkoa+ja+pyörii+oman+akselinsa+ympäri.++Kirkko+voi+tällä+tavalla+ihan+vapaasti+päättää+tehdä,+koska+kirkolla+on++yksinoikeus+tulkita+++R+a+a+m+a+t+t+u+a+n+s+a+.+Ei+siis+sinu+Raamattuasi,+se+ei+ole+sinun,+vaan+kirkon+Raamattu.+Ellei+sinulle+sovi+se,+miten+kirkko+Raamattuansa+tulkitsee,+niin+sitten+sinä+olet+harhaoppinen.+Se+ei+käy+laatuun,+eikä+sellainen+tulkitseminen+mitenkään+muuta+sitä+tosiasiaa,+että+Raamatussa+ei+missään+kohdassa+sanota+"maa+on+litteä"+eikä+myöskään+sanota++"maa+ei+ole+pallon+muotoinen".+Sellaista+mainintaa+ei+ole+ainoassakaan+Raamatun+käännöksessä+millään+kielellä+eikä+minään+aikana+ollut.+Joka+väittää+muuta,+valehtelee.
  4. Oho."perustuu+vain+litteänmaan+taivaankuvun+tuntumassa+leijalevissa+kaasupalloissa+sijaitseviin+navigointi/+seurantalaitteisiin.+"Jaaha.Katselen+televisiota+satelliittiantennilla,+joka+on+suunnattu+päiväntasaajan+yläpuolella+36.000+kilometrin+korkeudella,+itäisellä+pituuspiirillä+19,2°++sijaitsevaan+Astraan.+Lautanen+suunnataan+sivusuunnassa+melkein+etelään,+suuntaan+186,43°.Lautasen+korkeuskulmaksi+on+säädettävä+19,71°,+muuten+ei+näy+yhtää+mittää.+Samaa+satelliittia+katseleva+kaverini+Saksassa,+Bremenissä,+suuntaa+antenninsa+eteläkaakkoon+suuntaan+167,07°+ja+asettaa+korkeuskulmaksi+28,65°.++Kun+näiden+molempien+antennilautasten+keskiakseleita+jatketaan,+niin+linjat+leikkaavat+päiväntasaajan+yläpuolella+36.000+kilomterin+korkeudella.+Ne+sinun+ilmapallosiko+siis+kannattelevat+satelliitteja+36.000+km+korkeudella+taivaankuvun+alla,+niinkö?+No,+tästä+on+ainakin+se+hyöty,+että+tässä+meillä+on+sitten+konkreettinen+tieto+taivaankuvun+vähimmäissisäkorkeudesta.++Minä+olen+lukenut+flättäreiden+tietosivuilta,+että+taivaankupu+olisi+noin+100+km+korkeudella+maasta+ja+estää+pääsyn+sen+ylemmäksi.+Voitko+selittää?+Mutta+ilmaan+jää+roikkumaan+muutakin+kuin+satelliitit,+mm+kysymysset:-+mikä+lienee+ilmanpaine+36.000+km+korkeudella?-+mistä+aineesta+pallot+on+tehty,+että+kestävät+hajoamatta?-+kuinka+suuri+määrä+ja+mitä+kaasua+tarvitaan,+että+pallo+tuolla+olemattomassa+ilmanpaineessa++kannattelee+raskaat+satelliitit?-+kauanko+kaasu+pysyy+palloissa+sisällä?-+mikä+palloja+pitää+paikallaan?+TV-satelliitit+eivät+vaeltele+eikä+pyöri.+Olisko+ne+ripustettu+taivaankuvun+sisäpintaan+ruuvattuun+koukkuun?+Kuka+kävi+ruuvaamassa+koukun?+-+eikö+olisi+luontevampaa+väittää,+että+satelliitteja+kannattelee+kaasuplätty+eikä+-pallo?Flättärin+maailma+on+paljon+ihmeellisempi+kuin+tämä+tavallinen.
  5. Ei+google+maps+valehtele.+Se+ei+pyrikään+olemaan+tieteellisen+tarkka+mittakaavassa,+vaan+pyrkii+antamaan+yleiskuvia+ja+oikeita+vaikutelmia.+Ei+ole+mielekästä+puuhaa+yrittää+vertailla+omalla+kameralla+otettuja+kuvia+google+mapsista+esiin+zoomattuihin+kuviin,+koska+oman+kameran+polttoväliä+jokainen+säätää+itse+portaattomasti,+mutta+google+mapsilla+on+käytössään+vain+yhdellä+kiinteällä+polttovälillä+otettuja+kuvasarjoja,+joista+esitettävä+näkymä+yhdistellään+digitaalisesti.+Kun+googlen+kuviin+"zoomaa"+sisään,+niin+kuvan+polttoväli+(ja+siis+kuvan+näkökartion+leveys)+ei+muutu,+vaan+kuvasta+vain+näytetään+haluttu+osa+isompana.+Nämä+ovat+kaksi+eri+asiaa.+Jos+otat+samasta+paikasta+kuvan+kännykälläsi+ja+jollain+oikealla+kameralla,+niin+et+millään+saa+näitä+kahta+kuvaa+päällekkäin+yks+yhteen,+koska+ne+on+otettu+eri+polttoväleillä.+Ei+vaikka+suurentaisit+ja+pienentäisit+niitä+niin,+että+niiden+reunat+leikkaavat+samoja+kohteita+samalla+tavalla.+Silri+kuvan+keskustassa+kohteet+ei+sovi+päällekkäin.+Tuon+videon+postaaja+yrittää+todistella,+että+google+valehtelee+ja+hänen+kameransa+paljastaa+valheen+-+ja+sitä+kautta+myös+ilkeän+salaliiton,+joka+valehtelee+meille.+Tosiasiassa+hän+vertaa+omenoita+päärynöihin.+Tiesitkö,+että+youtubeen+postaajat+saavat+osuuden+youtuben+mainostuloista+sen+mukaan,+miten+monta+klikkausta+heidän+postaus+haalii?+-+Tästä+syystä+youtube+on+täynnä+mitä+ihmeellisimpiä+väitteitä,+joista+hiton+moni+tulee+uteliaaksi+ja+haluaa+katsoa+tarkemmin+-+ja+postaaja+tienaa+sillä.+Tienaa+siitä+riippumatta,+onko+esitetty+väite+tosi+vai+ei.++Tämä+havainto+ei+taida+mennä+enää+millään+läpi:+Youtube+ei+ole+yliopisto.+Se+on+internetin+pahin+roskalehti,+maailmanlaajuinen+seiska.+Sitä+selatessa+pitää+aina+ajatella+myös+ihan+itse+eikä+niellä+kaikkea,+millä+toiset+vain+pyrkii+tekemään+rahaa+sisällöstä+välittämättä.