Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

345

  1. No+niin,+edistystä+jo.+Ketjussa+konkretisoituu+todella+tämänkin+ketjun+"keskustelun"+taso.+Luetaan+huolimattomati+ja+valikoiden+ja+kaikki+vielä+tahallisesti+väärin+ymmärtäen.+Sitä+kutsutaan+nettitrollaukseksi.+Luepa+sitten+uudelleen+ja+ihan+ajatuksella+aikaisempi+kirjaukseni++tässä+ketjussa+(kunhan_vastaan+5.2.2019+20:52)+Tuo+asia,+ihmiselämän+alku+vs.+ihmisen+alku,++oli+selvästi+pääteema+siinä+postauksessa.+Kumma+kyllä,+siihen+tulikin+parin+kirjoittajan+omituisia+kommentteja,+joista+selvisi,+etteivät+olleet+edes+lukeneet+ajatuksella+koko+ap.+juttua.+Saatat+tunnistaa+niistä+aatetoverisi+ja+itsesi.+Lue+myös+ajatuksella+Lewisin+pohdinta+pohdintansa++lopussa:+"Biologina,+kirjailijana+ja+äitinä+olen+ajatellut+paljon+kysymystä+ihmiselämän+alusta.+Joten+tässä+on+minun+valikoimani+niistä+ajoista,+joiden+suhteen+biologi+saattaisi+kiistellä+siitä,+onko+ihmisorganismi+elossa.+Säästän+MIELIPITEENI+loppuun."+Lewis+esitti+siis+oman+mielipiteensä+vs.+muiden+biologien+käsitykset,+eikä+yleistä+biologista+faktaa.++Asiaa+olisitte+sinä+ja+aatetoverisi+voineet+käsitellä+ihan+fiksustikin,+ensin+lukemalla+tarkasti,+mitä+todella+käsitellään,+mistä+puhutaan,+kuten+itse+tein+juuri+viittaamalla+lopun++lukemiseen+ajan+ja+ajatuksen+kanssa,+jossa+valikointi+ei+estä+näkemästä+kokonaisuutta+ja+sen+variaatioita+ja+toiseksi+jättämällä+henkilöyteen+kohdistuvat+jutut+pois,+.Lue+myös+uudelleen+seuraava,+selventävä+postaukseni+(+kunhan_vastaan+4.2.2019+15:38),+jossa+löytöni+vahvisti+juuri+sitä,+että+elämä+ei+ala+"jostain+salaisesta,+epämääräisestä+ajankohdasta",+vaan+biologien+ja+Lääkriliiton+mukaisesta+ajankohdasta,+hedelmöityksestä+ja+että+elämä+on+siirtyvä+jatkumo+edellisiltä+sukupolvilta+seuraaville.+Voisi+sanoa,+että+ELÄMÄ+ON+eikä+synny+tai+ala,+vaan+siirtyy+entisiltä+seuraaville+sukupolville,+mutta+tietysti+uudella+ihmisyksilöllä+se+alkaa+hedelmöityksestä,+kun+sukusolut+yhtyvät+ja+uuden+ihmisyksilön+olemassaolo+alkaa.+Ajatus+siis+aivan+yhtenevää+biologien+väitteiden+kanssa.+Lue+myös+kunhan_vastaan+7.2.2019+12:23Ihan+lisäinformaatioksi+vielä+tarkemmin.+Lewis+esitteli+ensimmäisissä+väitteissä+oikeastaan+darwinistisen+yksilönkehityksen+säännön,+joka+muuten+on+ihan+biologian+tunneillakin+opetettu.+Yksilön+elämä+alkaa+hedelmöityksestä,+jossa+sukusolut+yhtyvät+ja+uuden+yksilön+DNA/RNA+muotoutuvat+ja+määrittelevät+yksilön+ominaisuudet+eli+alkaa+yksilöllinen+elämä+ja+Homo+Sapiensiksesta+puhuttaessa+ihmisyksilön+elämä.+Nämä+tiedot+löytyvät+ja+niitä+voi+lukea+Darwinin+teoriasta.+(so.+elämän+jatkumo,+oma+huom.)Summa+summarum,+kaikki+esittämäni+asiat+ovat+aivan+biologiaa,+ei+mitään+agitatiomutua.+Ne+voi+tietysti+yrittää+kumota+biologisilla+faktoilla,+jos+olet+löytänyt+uutta+tietoa+tutkimuksista.+Voinet+ne+liittää+tänne+ilman+henkilöyteeni+kohdistuvaa+väheksyntää+tai+suoranaista+kirjausteni++väärentämistä,+joista+olenkin+maininnut+jo+aiemmin.+Ei+sellainen+auta+asiaasi+ollenkaan,+vaan+tekee+sinusta+trollin,+mistä+myös+olen+maininnut+jokusen+kerrankin+perustuen+juuri+em.+faktoihin.+Uskottavuutesi+kyllä+ei+ole+kovin+häävi+tuon+johdosta.+Jos+faktat+ja+mielipiteeni+ei+kiinnosta,+jätä+ne+rauhaan!+Vääristelysi+ja+jankkauksesi++ei+faktoja+vaan+muuta.+Minulla+ei+ole+tarvetta+"keskustella",+vaan+tuoda+mutujen+sijaan+ihan+faktaa+tietoa+sen+verran,+mitä+itse+niistä+ymmärrän+ja+mitä+olen+oppineiden+luentoja+kuunnellut.+"Keskustelun"+turhuus+on+jo+tullut+niin+monta+kertaa+todistettua,+että+paras+tapa+on+vain+faktojen+esillä+pitäminen.+Jos+niihin+on+jotain+sanomista,+kukin+kertokoot+oman+näkemyksensä,+mutta+taas+kerran,+jättäkööt+henkilöyteen+kohdistuvan+ilkkumisen+ja+kiusaamisen+pois+palstalta.
  2. Nyt+lienee+halukkaat+saaneet+kirjata+rauhassa+mielipiteensä,+joten+lupaukseni+mukaan+laitan+muutaman+rivin+sen+mukaan,+miten+noita+lainauksia+itse+luen."Jotta+syntymättömän+oikeudet+toteutuisivat+parhaalla+mahdollisella+tavalla,+niitä+pitäisi+ajatella+jo+paljon+ennen+hedelmöitystä.+Perhesuunnittelu+ja+ei-toivottujen+raskauksien+ehkäiseminen+ovat+syntymättömän+kunnioittamista."+-Ihmisten+pitäisi+olla+vastuullisia+jo+siinä+vaiheessa,+kun+suunnittelevat+seksiä.+Molempien+kumppanien++tulee+varustautua+ehkäisyvälineillä+ja+tietysti+olla+suurin+piirtein+selvinpäin,+koska+ehkäisy+olisi+silloin+varmemmin+hallinnassa.+Tietysti+aina+voi+ehkäisykin+pettää+ja+olla+silloinkin+valmiit+kantamaan+vastuun+tapahtuneen+seurauksista.+Ihmisarvon+kunnioittamista+on+se,+että+tehdään+kaikki+mahdollinen,+että+ei-toivottu+raskaus+yllättäisi."Varhaisimpaankin+sikiöön+sisältyy+ihmiselämän+mahdollisuus."+Ihmiselämä+alkaa+hedelmöityksestä,+jota+vahinkoraskauskin+on,+mutta+aina+voi+tietysti+tapahtua+spontaani+keskenmeno,+jolloin+ihmisyksilön+elämä+jää+kovin+lyhyeksi."Raskauden+keskeyttämisestä+ei+saisi+tulla+lain+sallima+rutiiniasia+tai+ehkäisykeino."+Tarkoittaa+sananmukaisesti,+että+raskauden+keskeyttämisestä+ei+Lääkäriliiton+mukaan+saisi+tulla+lain+sallimaa+rutiinia+eikä+automaattia,+vaan+yskilölläkin+on+vastuuta+teoistaan.Lääkäriliitolla+ei+ole+lainvalvontavaltaa,+joten+se+voi+antaa+vain+selkeät+suositukset,+joita+ko+lainatut+kohdat+ovat.+Tulkintani+mukaan+Lääkäriliitolla+on+selkeä+kriittinen+kanta+ns.+mukavuusabortteja+ja+yksilön+moniabortteja+vastaan.
  3. Ei+ole.+Olen+muutamaankin+kertaan+kirjannut,+äärifeminismillä+on+aivan+eri+agenda.