Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

345

  1. Olen+kanssasi+aivan+samaa+mieltä.+Maailmasta+pitää+lopettaa+kaikkien+ihmisten,+erityisesti+naisten+ja+lasten,+erityisesti+tyttöjen+alistaminen,++surmaaminen+ja+vainoaminen+ja+kaikki+sellaisen+edistäminen.+Näpit+irti+naisista+ja+kaikista+heikoimmista+yleensäkin.+Ehkäisykieltoväki+on+naisten+kavalin+kyykyttäjä,+parin+yhteinen+ehkäisy+kun+on+paras+tae+ihmisyksilöiden+alkujen++surmaamisen+eli+raskauden+keskeytysten+määrän+vähentämiseksi,+pois+vaginoiden+vartijat+eli+naisten+yksityisyyden,+myös+seksuaalisen+aktiviteetin+vahtiminen+ja+naisten+oikeuksien+ja+hengen+vainoajat.+Sen+sijaan+pitää+edistää+yksilöiden+tasa-arvoa,+tasa-arvoisia+edellytyksiä+työssä+ja+yksityiselämässä,+harrastuksissa+ja+ihmissuhteissa.+Jokaisella+vapaalla+kansalaisella+on+aivan+yhtäläiset+oikeudet+ja+velvollisuudet.+Sukupuolieroja+joissakin+harvoissa+asioissa+ei+voi+poistaa,+mutta+niitä+voi+sitten+korostaa+ja+toisaalta+häivyttää.+Nainen+ja+mies+eivät+ole+kaikessa+samanlaisia,+onneksi,+mutta+kaikessa+aivan+tarkasti+samanarvoisia+ja+pienet+eroavuudet+pitää+kääntää+eduksi,+ei+haitaksi.+Esim.+mies+ei+voi+synnyttää+ja+nainen+ei+voi+siittää,+mutta+kummatkin+ovat+yhtä+arvokkaita+ihmisinä,+vanhempina++ja+heillä+on+yhtä+suuri+vastuu+perheen+ja++jälkeläisten+hyvinvoinnista.+Poistaisin+myös+piintyneet+enakkoluulot,+jotka+kohdistuvat+kumpaankin+sukupuoleen,+arvostakaamme+jokaista+yksilöinä,+fiksuina+aitoina++ihmisinä.
  2. Kylläpä+alkoi+feministinen+saarna,+sekoilu+ja+samalla+kovin+ahkera+kirjoitusten+vääristely.+Ja+sitten+poistatit+kirjoitukseni.+Mutta+ihan+oikeesti,+raskaudenkeskeytys+eli+jälkeläisensä+surmaaminen+ei+ole+naisen+oikeus,+kuten+olen+sadasti+sinuakin+oikaisuut.+Se+on+lakisääteinen+prosessi,+jossa+nainen+anoo+raskaudenkeskeytystä+ja+viranomaisilla+on+oikeus+tehdä+päätöksensä.++Olen+selvästi+väittänyt,+että+perustuslakimme+suojaa+jokaisen+henkeä+ja+terveyttä+uhkilta+taaten+ihmisoikeudet+ja+oikeuden+henkeen+ja+terveyteen+kaikille+yksilöille,+myös+syntymättömille.+Lääkäriliittokin+viittaa+tuohon+linjatessaan+syntymättömän+oikeuksia+korostaen,+että+yhteiskunnan+tulee+suojella+sikiötä+ja+pitää+sikiön+surmaamista+tai+vahingoittamista+rangaistavana,+poikkeuksella,+että+siitä+on+laadittava+lait,+kuten+Suomessa+on+tehty,+laadittu+suhteellisen+tiukka+aborttilaki.+Jos+nainen+haluaa+keskeyttää+raskauden,+hänen+tulee+tehdä+se+lain+edellyttämän+prosessin+mukaan.+Naiset,+sinä+joukossa+mukana+on+julkisuudessa+vaatinut+vapaata+aborttia,+sikiön+surmaamista+naisen+tahdosta+ilman+lupaprosessia,+mutta+sitä+vaatimusta+ei+ole+hyväksytty.Biologia+kyllä+ihan+selvästi+määrittää,+milloin+ihmisyksilön+elämä+alkaa+ja+taas+etiikka+määrittää,+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin+ja+nämä+yhtenä+kokonaisuutena+huomioon+ottaen+sitten+lainlaatijat+määrittävät,+mitkä+ovat++kansalaisten+oikeudet+ja+velvollisuudet.+Näin+ainakin+minä+olen+ymmärtänyt+lainsäädännön+prosessin+kulun.+Harvoin+lakeja+laaditaan+esim.+ilman+arvokeskustelua.+Ymmärsitkö?