Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4000
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viisivuorotyö jossa 4 päivää töitä 12 tuntia kerrallaan. Sitten kusi vapaata. Työpäivät on sikäli kuormittavia että muuta elämää ei niihin päiviin mahdu.
10.08.2025 19:10
Olen iloinen että olet onnesi löytänyt. Onnellisia ihmisiä ei koskaan ole liikaa.
Itse voisin verrata onnellisuuttani vaikka kakkuun. Minulla on rakastettavat lapset, oma koti, työpaikka, ystäviä, luottamustoimia ja harrastuksia. Olen kakun verran onnellinen ja se kyllä maistuu. Itse vain toivon parisuhteen kautta sitä kirsikkaa kakkuun. Se ei ole mitään mitä mailma minulle tyrkyttäisi. Itse kun on ollut pitkissä suhteissa ja tiedän sen onnen tunteen.
Itse olen kyllä kiitollinen niistä rakkauden ja onnellisuuden vuosista enkä yhtään laittaisi hanttiin vaikka niitä tulisi lisää.
09.08.2025 23:32
Viisasta neuvoa mulla ei ole mutta oman neuvon voin esittää.
Vaikka kyseessä ei olisi mikään romantiisoitunut suhde niin käyttäisin nykypäivän ajatusmallia. Ennen mietittiin onko joku ihastunut minuun ja nyt ajatus menee tyyliin mitä hän voi tuoda pöytään. Tämä jälkimmäisin ajatus sopii minusta myös tällaisiin tilanteisiin.
Jos hän ei tuo mitään pöytään niin unohda koko juttu. On totta että elämä on lyhyt mutta minusta on parempi pitää asiat yksinkertaisina ja keskityä olennaiseen kuin haahuilla siellä täällä. Itse panostaisin resurssit niihin keskeisiin onnellisuutta ja mielihyvää tuottaviin asioihin.
Jos taas tuntuu että hän tuo jotakin pöytään niin sitten kannattaa vähän nähdä vaikka vaivaa.
09.08.2025 23:21
Itsellä loppuu loma vasta syyskuussa mutta ennen meni niin että kun oli ekalla kahvitauolla niin oli kuin ei olisi lomalla ollutkaan.
Nyt kun on tämä neljä töitä ja kuusi vapaata järjestelmä niin vähän on tunne että loma on kokenut vähän inflaatiota. Muutenkin on paljon vapaata niin tämä vajaa viisi viikkoa tuntuu vähän kuin pidennetyltä viikonlopulta.
Tsemiä työelämään josta taas kerrytetään uusia lomapäiviä.
09.08.2025 22:40
Itse en usko että kyseessä on oikeasti suhteiden määrä vaan tämä on vain yksi sektori kun asetellaan näkökantoja siihen meneekö naisilla vai miehillä paremmin. Vastaavia voi varmasti löytää sektoreilta ihonväri, poliittinen suuntaus, maaseutu-kaupunki jne. Ilman mitään tarkempaa faktihin liittyvää analyysiä niin tuuleen huudettuna veikkauksena sanoisin että taustalla on yksinäisyyttä, syrjäytyneisyyttä, huono-osaisuutta, asunnottomutta työttömyyttä,jne sekä usein myös useampia näistä ja kenties jotakin muutakin lisää.
Katsotaan ryhmä jolla näyttäisi menevän paremmin; se onko tämä sitten totta riippuu miihin uutisiin uskoo ja mitä netin tekoäly sinulle syöttää. Lisäksi tämä toimii suojamuurina sille että yksilönä sinua syytetään ryhmäsi muiden edustajien toimista.
Ikuisuuskysymys; toivottavasti ei. Itse uskon että tällaiset väitteet loppuvat tai ainakin vähenevät siinä vaiheessa jos ,ja toivottavasti kun, huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys vähenee.
Itse mietin että tuliko itselleni seuraava iäisyyskysymys vastaan tässä muutama päivä sitten. Väite kuului "naiset tekevät rahaa jotta eivät tarvi miestä mihinkään ja miehet tekevät rahaa jotta saisivat naisen" Jotakin samoja kaikuja tuon ensimmääisen ikuisuuskysymyksen kanssa.
09.08.2025 22:31
En tiedä oliko tämä minulle mutta kuittaan kuitenkin.
Holkerin aikana aloitettiin valtioyhtiöiden yksityistäminen joka nyt on jatkunut näihin päiviin asti. Samoin markan devalvointi oli varmasti virhe joka ylikuumensi markkinoita mutta esim Neuvostoliton romahtaminen ja sen taloudelliset seuraukset olivat sellaiset että hallituksista huolimatta niitä vaikutuksia ei olisi pystynyt kompensoimaan.
Mitä Sipilään ja kiky-aikakauteen tulee niin Sipilä jätti puolueen puheenjohtajuuden tilanteessa jossa kannatus oli alle 14% ja puolue pudonnuut neljänneksi suurimmaksi puolueeksi. Aika sama mitä johtaja käskee tuollaisen vaalin jälkeen.
05.08.2025 22:34
Seuraavan kerran töihin vasta syyskussa eli loma vasta alussa.
Lyhyellä aikavälillä eli huomenna pitäisi tehdä päätös kysynkö naista treffeille. Täytyy nukkua vielä yön yli sillä aivojen lohkokaaviossa ollaan jämähdetty kohtaan "pystynkö tuomaan mitään pöytään."
Loppuviikosta teen suursiivouksen ja lähden ostamaan uudet verhot olohuoneeseen. Ensi viikolla olisi tiedossa pieni vaellusreissu ja sitten yksi kokous jonka jälkeen lähden katsomaan miten perikuntani jaksaa.
Loppukuusta täytyy kääntää jo taas katseet kuntapolitiikkaan ja pohtia miten taas seuraavasta kaudesta selvitään mahdollisimman kuivin jaloin.
05.08.2025 00:10
Siltä tuo näyttää mutta luulen että kyse on vain siitä että tämä köyhyys nousee esille sitä kautta kun haetaan säästöjä. Sote-ala taitaa olla miltei puuolet budjetista joten sieltä on "helpoin" löytää niitä säästökohteita. Niistä sitten uutisoidaan näkyvästi.
Olihan sitä köyhyyttä 90-luvun lamankin aikana ja sieltä löytyy pääministereinä selaisia nimiä kuin Holkeri, Aho ja Lipponen. Jos vielä miettii budjettitasapainoa niin viimeisin ylijäämäinen budjetti taitaa olla Vanhasen ajoilta ja sen jälkeen on ollut monenlaista yrittäjää.
Ehkä myös se että meillä näyttä vauraus ja hyvinvointi jakautuvan eri ryhmille eri tavalla tekee havoinnin helpommaksi. Keskiluokka alkaa olla katoava luonnonvara.
04.08.2025 17:10
Nyt on viime öinä ollut vipinää. Käytiin kaverin kanssa muutaman päivän vaelluksella ja käytännössä päivät nukuttiin ja yöt vaellettiin. Ihan mukava pikku reissu.
Ainakin yhteen naiseen lämpö on ilmeisesti vaikuttanut. Soitti minulle ja latoi kortit pöytään; eli jos pelaan fiksusti pasianssin nyt läpi niin tiedossa saattaa olla ensi viikolla treffit.
01.08.2025 22:15
No tuossa esimerkissä ei ollut mitenkään kyse väkivallasta vaan näkemys oli että joillekin pojille tuli paha mieli mutta kyseiset teot naisille täyttäisivät seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkit.
Toki en osaa itsekkään muuten lähteä eroja arvaamaan mutta jos joku kiskoo housuja alas vaikka Iisalmen torilla niin sitten näkee miten oikeuslaitos siihen suhtautuu. (älkää nyt kuitenkaan menkö testaamaan)
Meillä nyt yhteiskunta hyväksyy että eri sukupuolille on erilaiset tulkinnat näissä asioissa. Itse en ikein tiedä minkä painoarvon tuolle antaisin kun samaan aikaan somessa nauretaan videolle jossa nainen lyö festareilla tuntematonta poikaa turpaan tai kun sosiaalihuollon palvelu-uudistuksen työryhmään nimettiin pelkästään naisia.
01.08.2025 22:01
Kahden tyttären isänä pitää todeta että nimimerkki Aletheias aikalailla kiteytti omat ajatukset. Toki on yksi kohta jota en ihan suoriltaan allekirjoittaisi.
Tämä kohta on "Ja kyllä, kaikilla on samanlaiset oikeudet sukupuolesta huolimatta........"
Viittaan tällä tapaukseen jossa naispuolinen ryhmänjohtaja tanssitti miespuolisia alokkaita vähissä vaatteissa, vaati hierontaa sekä kiskaisi housut kinttuihin vahvuuslaskennassa. Aikanaan hän sai sakot esimiesaseman väärinkäytöstä mutta pientä keskustelua nousi siitä onko kyse myös seksuaalirikoksesta.
Syyttäjä oli päätynyt tässä asiassa syyttäjättämiseen koska ei uskonut sen menevän oikeudessa läpi. Epäsuorat perustelut tulivat oikeuden aikana.
”jos mies olisi tanssittanut tuvallisen naisia, siinä voitaisiin olla täällä vähän kepeimmin perustein, ja mahdollisesti jopa muissakin syytteissä”.
Asiaa myös tiedusteltiin rikos- ja prosessioikeuden professori Dan Heleniukselta joka toteaa. "– Mutta jos mennään mahdollisiin seksuaalirikoksiin, niin tekijän ja uhrin sukupuolella voi olla merkitystä arvioitaessa, pidetäänkö tekoa seksuaalisena vai ainoastaan nöyryyttävänä."
Koko juttu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23602c63-22c1-4321-9626-257a6a0fe6da
En tiedä onko kukaan tosissaan uskonut että kun oikeudessa tehdään kokonaisvaltaista arviointia tapauskohtaisesti niin sukupuolella ei olisi mitään merkitystä.
Ihan normaalia viranomaisten toimintaa ja oma kysymys sitten on että miten se heijastaa kansalaisten oikeustajua.
29.07.2025 14:51
Kyllähän tuo pituuskasvu olisi saanut jatkua 185cm toiselle puolelle. En tiedä olisiko auttanut kumppanin löytämisessä mutta useammille treffeille olisin päässyt ja se olisi jo riittänyt itsetunnon vahvistamiseen.
Ehkä tuossa kevään vaalihuumassa tuli selväksi että vahvempi itsensä esille nostaminen tai henkilöbrändäys olisi kyllä ollut ihan tarpeellinen lisä työkalupakkiin.
29.07.2025 14:17
Kyllähän sitä tulee ajateltua. Sitä kun on töissä yksin, salilla,sekä lenkeillä yksin puhumattakaan kotona kun on itsekseen niin onhan siinä aikaa ajatella. Käytännössä tekemisen ohella tulee asioita pohdittua.
Oma ajatusmailmani on hyvin turvallisuuslähtöinen, pienimpään haittaan pyrkivä vuokaaviomalli jossa ei oikein ole tilaa luovuudelle eikkä siihen että ottaisiin isoja riskejä tunnistaen isot mahdollisuudet.
Työelämä ja -turvallisuuskysymyksissä ja kuntapolitiikassa tuo on ihan toimiva konsepti mutta kyllä se kumppanin löytämistä on haitannut. Helposti odottaa vaan sitä oikeaa hetkeä viedä asioita seuraavalle tasolle ja liian kauan kuin odottaa niin se tilaisuus on jo lähtenyt toisen miehen syliin.
Voisi kai tuota ajatusmallia yrittää hieman viilata mutta kun nyt enää keskittyy tuohon työelämään ja politiikkaan niin mennään tuolla ajatusmallilla tämä tiimalasin hiekkka loppuun.
29.07.2025 13:57
Aina välillä; joko ei näe metsää puilta tai sitten on metsässä mutta miettii saaristoa.
Yleensä itselle ensimmäiseen auttaa kun hakee tai tekee välillä muita asioita ja palaa "rikospaikalle" myöhemmin. Vähän sama kuin ampumatilanteissa on putkinäön rikkominen tärkeää.
Toinen on hiukan hankalampi tilanne ja tuo tapahtuu joskus esim salilla. Tekee vaikka 5x5 sarjoja ja sarjojen välillä miettii muita asioita niin sitten vain havaihtuu kysymykseen että monestko sarja nyt lähtee.
Samoin välillä hiihtäessä huomaa hiihtäneensä ohi suunitellusta latujen haarautumiskohdasta ja tuleekin hiihdettyä eri määrä kilometrejä mitä on ajatellut.
22.07.2025 15:19
En tiedä onko sovittuja vai ei mutta noita on tullut aiemminkin tubessa vastaan ja aina tulee hyvälle mielelle. Sitä vaan ihmettelen ettei kukaan ei ole jäänyt kesken matkaa pois ollakseen jo päämäärässään.
Jotakin tuollaista tämä yhteiskunta kuitenkin kaipaisi.
22.07.2025 15:00
Kaikkien miesten puolesta en osaa sanoa mutta epäilen että vähemmistö. Mitä omaan kaveriporukkaan tulee niin voin aika varmuudella sanoa ettei löydy yhtään ja omasta puolestani totean etten minäkään tuohon lähde.
Jos autoon pitää hommata turvalliset renkaat niin tuossahan vaimo ja lapset päättävät mitkä renkaat laitetaan, millä rengaspaineilla ajetaan ja mihin momenttiin pultitkiristetään. Ei myöskään ole oleellista pistääkö renkaat autoon vaimo ja lapset vai minä tai hankitaanko ulkopuolista osaamista. Oleellista tuossa on että minun pitäisi ottaa kuitenkin vastuu että renkaat ovat turvalliset. Ei oikin vaikuta voittavalta pelikirjalta.
Tuosta puuttuu se kolikon toinen puoli eli minulla pitää olla myös valtaa koskien päätöksiä. Minun ajatusmailmassa valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Mitä enemmän on valtaa sen suurempi on silloin myös vastuu.
Toki voi olla että aloituksessa sitä ei vaan erikseen huomattu tuoda esille mutta kun nyt oli puhe pelkästä vastuusta niin omalla kohdalle se on kiitos, mutta ei kiitos.
21.07.2025 22:38
Ensi viikolla alkaa.
Pari kertaa pitää varmaan kuitenkin käydä työmaalla palavereissa ja muutama koulutus on luvassa noihin poliitisiin luottamustoimiin.
Muuten otan aika rauhallisesti; liikuntaa ja lepoa sekä hyvää ruokaa. Kotimaan matkailua ja sukulointia ja sitten levänneenä aikanaan takaisin työmaalle.
21.07.2025 22:23
Koko ilta meni kotona. Kaveri lähti lomareissulle ja toi pari kissaansa hoitoon. Pitää kirjoittaa nyt mahdollisimman hiljaa ettei toinen herää kun tuli syliin nukkumaan.
18.07.2025 23:15
Minusta kyse ei ole kelpaamisesta vaan riittävyydestä.
Itse taas miellän k&k:n mihen sellaiseksi joka pystyy keskusteluun jossa puhutaan ja kuunnellaan, sanotaan mielipiteitä ja otetaan kantaa. Hän tekee kötityöt ja käy töissä,/opiskelee ja on jokin harrastus. Lisäksi hygienia on kunnossa. Hänellä on kavereita sekä hallitsee peruskohteliaan käytöksen muita ihmisiä kohtaan.
En epäile etteikö näillä olisi naisten silmissä vähintään neutraali arvo mutta kun tuo on se minimi eikä sillä vielä tuoda nykytermein ilmaistuna mitään pöytään.Naisillakin on kaverita joiden kanssa keskustella, hekin käyvät töissä ja kerryttävät omaisuutta. Kotityöt ja muutkin askareeet onnistuvat ja jos ei onnistu niin aina voi tilata ulkopuolista osaamista.
Eroottisen viihtyvyyteen löytyy jos jonkinlaista tunkia ja härpäkettä ja jos kosketusta haluaa niin käy hierojalla tai lavatansseissa. Jos lapsen haluaa niin siemeniä saa sote-palveluna.
Vähän sama kuin menisit työhaastatteluun jossa haastattelijalla on monen cv:t pöydällä ja kaikki näyttävät vastaavan perusammattitaitoa. Sen jälkeen tulee kysymys siitä mitä ei siinä ansioluettelossa näy eli mitä lisäarvoa pystyt tuottamaan yritykselle.
Jos keskustelua seuraa niin aika vahva käsitys näyttäisi että mies on enmmänkin naiselle uhka ja taakka kuin naisen elämää enmmänkin tukeva vai kannatteleva niin jos nyt kiltti ja kunnollinen ei riitä vaan pitää olla k&k+ niin onko tulevaisuudessa tuo sitten normi ja riittää vain k&k++.
17.07.2025 22:17
"Nytkin on aivan liikaa oikeudessa lapsiriitoja"
Varmasti totta mutta ajattelen että jos elarit ja tapaa,iset onnistutaan sopimaan niin kyllä lapsilisien jakokin onnistuu. Toisaalta jos oikeuteen asti mennään niin eiköhän siellä ole muitakin asioita jotka ovat riidanalaisia.
17.07.2025 07:04
1 / 200