Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4000

1. Olen iloinen että olet onnesi löytänyt. Onnellisia ihmisiä ei koskaan ole liikaa.

Itse voisin verrata onnellisuuttani vaikka kakkuun. Minulla on rakastettavat lapset, oma koti, työpaikka, ystäviä, luottamustoimia ja harrastuksia. Olen kakun verran onnellinen ja se kyllä maistuu. Itse vain toivon parisuhteen kautta sitä kirsikkaa kakkuun. Se ei ole mitään mitä mailma minulle tyrkyttäisi. Itse kun on ollut pitkissä suhteissa ja tiedän sen onnen tunteen.
    Itse olen kyllä kiitollinen niistä rakkauden ja onnellisuuden vuosista enkä yhtään laittaisi hanttiin vaikka niitä tulisi lisää.
  2. Kahden tyttären isänä pitää todeta että nimimerkki Aletheias aikalailla kiteytti omat ajatukset. Toki on yksi kohta jota en ihan suoriltaan allekirjoittaisi.

Tämä kohta on "Ja kyllä, kaikilla on samanlaiset oikeudet sukupuolesta huolimatta........"
    Viittaan tällä tapaukseen jossa naispuolinen ryhmänjohtaja tanssitti miespuolisia alokkaita vähissä vaatteissa, vaati hierontaa sekä kiskaisi housut kinttuihin vahvuuslaskennassa. Aikanaan hän sai sakot esimiesaseman väärinkäytöstä mutta pientä keskustelua nousi siitä onko kyse myös seksuaalirikoksesta.
    Syyttäjä oli päätynyt tässä asiassa syyttäjättämiseen koska ei uskonut sen menevän oikeudessa läpi. Epäsuorat perustelut tulivat oikeuden aikana.
    ”jos mies olisi tanssittanut tuvallisen naisia, siinä voitaisiin olla täällä vähän kepeimmin perustein, ja mahdollisesti jopa muissakin syytteissä”.

Asiaa myös tiedusteltiin rikos- ja prosessioikeuden professori Dan Heleniukselta joka toteaa. "– Mutta jos mennään mahdollisiin seksuaalirikoksiin, niin tekijän ja uhrin sukupuolella voi olla merkitystä arvioitaessa, pidetäänkö tekoa seksuaalisena vai ainoastaan nöyryyttävänä."

Koko juttu
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23602c63-22c1-4321-9626-257a6a0fe6da

En tiedä onko kukaan tosissaan uskonut että kun oikeudessa tehdään kokonaisvaltaista arviointia tapauskohtaisesti niin sukupuolella ei olisi mitään merkitystä.
    Ihan normaalia viranomaisten toimintaa ja oma kysymys sitten on että miten se heijastaa kansalaisten oikeustajua.
  3. Kaikkien miesten puolesta en osaa sanoa mutta epäilen että vähemmistö. Mitä omaan kaveriporukkaan tulee niin voin aika varmuudella sanoa ettei löydy yhtään ja omasta puolestani totean etten minäkään tuohon lähde.

Jos autoon pitää hommata turvalliset renkaat niin tuossahan vaimo ja lapset päättävät mitkä renkaat laitetaan, millä rengaspaineilla ajetaan ja mihin momenttiin pultitkiristetään. Ei myöskään ole oleellista pistääkö renkaat autoon vaimo ja lapset vai minä tai hankitaanko ulkopuolista osaamista. Oleellista tuossa on että minun pitäisi ottaa kuitenkin vastuu että renkaat ovat turvalliset. Ei oikin vaikuta voittavalta pelikirjalta.

Tuosta puuttuu se kolikon toinen puoli eli minulla pitää olla myös valtaa koskien päätöksiä. Minun ajatusmailmassa valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Mitä enemmän on valtaa sen suurempi on silloin myös vastuu.
    Toki voi olla että aloituksessa sitä ei vaan erikseen huomattu tuoda esille mutta kun nyt oli puhe pelkästä vastuusta niin omalla kohdalle se on kiitos, mutta ei kiitos.
  4. Minusta kyse ei ole kelpaamisesta vaan riittävyydestä.

Itse taas miellän k&k:n mihen sellaiseksi joka pystyy keskusteluun jossa puhutaan ja kuunnellaan, sanotaan mielipiteitä ja otetaan kantaa. Hän tekee kötityöt ja käy töissä,/opiskelee ja on jokin harrastus. Lisäksi hygienia on kunnossa. Hänellä on kavereita sekä hallitsee peruskohteliaan käytöksen muita ihmisiä kohtaan.

En epäile etteikö näillä olisi naisten silmissä vähintään neutraali arvo mutta kun tuo on se minimi eikä sillä vielä tuoda nykytermein ilmaistuna mitään pöytään.Naisillakin on kaverita joiden kanssa keskustella, hekin käyvät töissä ja kerryttävät omaisuutta. Kotityöt ja muutkin askareeet onnistuvat ja jos ei onnistu niin aina voi tilata ulkopuolista osaamista.
    Eroottisen viihtyvyyteen löytyy jos jonkinlaista tunkia ja härpäkettä ja jos kosketusta haluaa niin käy hierojalla tai lavatansseissa. Jos lapsen haluaa niin siemeniä saa sote-palveluna.

Vähän sama kuin menisit työhaastatteluun jossa haastattelijalla on monen cv:t pöydällä ja kaikki näyttävät vastaavan perusammattitaitoa. Sen jälkeen tulee kysymys siitä mitä ei siinä ansioluettelossa näy eli mitä lisäarvoa pystyt tuottamaan yritykselle.

Jos keskustelua seuraa niin aika vahva käsitys näyttäisi että mies on enmmänkin naiselle uhka ja taakka kuin naisen elämää enmmänkin tukeva vai kannatteleva niin jos nyt kiltti ja kunnollinen ei riitä vaan pitää olla k&k+ niin onko tulevaisuudessa tuo sitten normi ja riittää vain k&k++.