Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3966

1. En käynyt enkä katsonut mutta vaikutti sellaiselta että voisi olla mukava kokea tuollainen tilaisuus.
    Olis joku keneltä saisi kuteet ja maskit niin voisi mennä siellä joukon seassa..
  2. Identiteetin vahvistamiseen en oikein usko vaan epäilen että kun sitä on koko poikavuodet vahvistettu ympäristön ja kulttuurin vaikutuksesta niin eipä sitä juuri enää pysty kuin hienosäätämään.

Minusta pitäisi olla miespuoleinen ystävä ja perustelen sitä muutamalla kärjistyksellä.

Samalla kun miehiltä vaaditaan tunteista purkamista niin samalla naiset kertovat että mieluimmin ovat yksin koska miehet ovat parisuhdetta kuormittavia tekijöitä. Se että miehet vielä kuormittaisivat naisia omilla tunnekuormituksillaan ei nyt ainakaan vähennä miesten kuormittavuutta. Se että sinulla on miespuolinen kaveri jakamassa tätä kuormaa kyllä keventää naisen taakkaa.
    Toki nainenkin voisi olla tällainen ystävä mutta en nyt tiedä miten siihen kumppani suhtautuu jos käy toisten naisten kanssa keskusteluja omista tunteistaan.Varmaan ikäpolvikysymys myös.

Ratkaisumallit saattavat olla myös erilaisia. Jos miestä ahdistaa ruohonleikkuri niin kumppani saattaa todeta että leikkaa nyt vaan pois niin on se hoidetu. Jos taas kertoo miespuoliselle kaverille niin hän saattaa suositella päältäajettavaa ruohonleikkuria. Kun tällaienen leikkuri sitten on pihassa niin nainen taivastelee tavaran määrää mutta toinen mies ymmärtää että tämä oli investointi mielenterveyteen.

Miespuolinen kumppani on vakuutus. Mitä useampi kaveri sinulla on niin ainakin jollakin on virveli lainata jotta voit mennä kalaan. Miksi näin johtuu siitä että erossa perhe ja kivitalo jää naiselle etkä uskalla lähteä niitä sieltä vuokrayksiöstä enää vanhasta talosta hakemaan.Siksi verkostoitumien hyvinä aikoina on tärkeää.
  3. Itse kuulun tähän heimoon ja varsinkin jo-kunhan-akseli on kovassa käytössä. Itse olen sen valkopessyt sen tarkoittavan turvallisuushakuista ajatusmallia ja olen kyllä onnellisessa asemassa että olen sitä päässyt toteuttamaan sekä työelämässä että luottamustoimessa.
    Käytännössä tuo tarkoittaa vahvaa toivetta suunnitelmallisuudesta mahdollisimman vähillä yllätyksillä Lisäksi on syytä olla varavaihtoehtoja Työelämässä tuo jos-sana on paljon käytössä nimenomaan perustelujen yhteydessä. Voin toki määrätä käyttämään turvasaappaita ja näin porukka toimisi mutta vielä tehokkaampi tapa on ilmaista että jos et käytä niin kuorman pudotessa sulla ei ole enää varpaita.
    Kunhan-sanan käyttö taas lisääntyy merkittävästi luottamustoimessa kun pitää perustella asioita byrokratialla. Asia lähtee valmisteluun kunhan saadaan yhteisöverotuotot selville, sieltä se menee lopullisesti valtuuston päätettäväksi kunhan hallitus on ensin päätöksen kunhan se taas saa päätösesityksen lautakunnasta.

Kumppanin löytämisessä tuo on varmasti ollut haitallinen malli itselleni. Kun on muutamat treffit alla niin minun, ainakin vanhojen uskomusten perusteella, pitäisi viedä tilannetta eteenpäin mutta koska pelkää pakkeja niin päässä ajatusmalli kulkee rataa-> mene lähemmäksi kunhan saat selvän merkin.
    Sanatonta viestintää on vaikea tulkita joten nainen toteaa että itsevarmuutta ei ole joten se oli sitten siinä. Toisaalta i myöskään pakkeja en sitten saanut vaan tilanne vain kuivui pois.

Se onko kaikilla oikeasti mahdollisuus opiskella kykyjensä mukaan niin ainakin jos Liisa Keltikangas-Järvisen haastatteluja olen lukenut niin ihan niin selkeä tämä tilanne ei ole. Lapsi saattaa olla osaamistasolla 8 mutta sukupuoli ja/tai temperamentti määrittävät onko numero todistuksessa 7,8tai 9. Jatkokoulutukseen kun hakeudutaan todistusten mukaan niin monelle ovet sulkeutuvat muiden tekijöiden kuin osaamisen mukaan. Jostakin syystä tämä on asia joka loistaa poissaolollaan paitsi siellä missä häntä haastatellaan. Jotenkin yhteikunnan päättävät elimet eivät oikein halua ostaa tätä huomiota.

https://nuortennyt.fi/tutkimus-temperamentti-vaaristaa-kouluarvosanoja/
  4. Jos nyt tuloja miettii niin itselle se on yksi mittari. Tes:n mukaan kun mennään palkkaluokissa niin sieltä voi katsella mikä on ammattiosaamisesi suhteessa kaikkiin sektorin töntekijöihin. Lisäksi kun tulee henkilökohtaiset lisät pystyy päättelemään miten hyvin olet työsi tehnyt (tai muiden mielestä miten karhealla kielellä olet oppinut nuolemaan) ja kun tulee tämä päälle bonukset niin tiedetään miten hyvin ollaan porukalla työ tehty ja miten firmalla menee. Tulovirta on itselle jonkinlainen mittari työelämässä.

Menopuolella se taas auttaa torjumaan yksinäisyyttä sekä auttaa pitämään yllä arkiaktiivisuutta sekä poistaa esim yksinäisyyttä. Esim asumisen kannalta minun kannattaisi pistää omakotitalo myyntiin ja mennä kerrostaloyksiöön. Kuitenkin tässä on pihatöitä, pientä remonttia ja muuta ylläpitoa niin arjen hyötyliikunta ja laajemmat kotiaskareet eivät yhtään haittaa. Lisäksi mankelointia voi suorittaa milloin haluaa
    Raha mahdollistaa myös harrastukset joita voi ystävä ja kaveripiirissä tehdä. Voi lähteä kalastamaan tai vaeltamaan jos vain aikataulut antaa periksi. On varaa käydä kuntosalilla sekä hiihtäminenkin on mukavampaa kunnon varusteilla.

Kolmas näkökulma on se että sillä voi tehdä arjen valintoja. Itse en aina tee ruokaa vaan käyn ulkona syömässä. En sen takia että olisin näyttämässä että rahaa on vaan ihan tukeakseni paikallisia yrittäjiä. Jos täältä vielä palvelusektorikin kuihtuu niin ollaan ihmeissään kun nyttenkin kylätie on hiljainen.
    Lisäksi nyt olen pyöräillessä käynyt junnujen pelejä katsomassa ja samalla tulee tuettua joukkueen toimintaa kahvin ja pullan verran. Samoin paikallisen naisjoukkueen kannatuskaulaliinoja taitaa olla jo kaappi puolillaan.

No siihen kysymykseen että mikä on kilpailua ja pröystäilyä niin hiukan vaikea sanoa. Täällä monella on uudehkot autot ja saattaa näyttää ulkoa pröystäilyltä mutta jos kuljet töissä taipaleiden takaa niin kyllä auton pitää olla luotettava. Lisäksi tiedän että monet yksinäiset miehet jatkavat työura mahdollisimman pitkälle. Ulkoa saattaa ajatella että kyseessä on rahan ahneus mutta se on se työ ja työyhteisö joka antaa säännöllisen rytmin elämälle. Kun jäät eläkkeelle niin mitä sitten tehdään. Tätä ollaan yritetty taklata töissä sillä että ollaan usutettu jonkun harrastuksen pariin mutta se on sitten jo eri aihepiiri..
  5. Tulee käytyä ja teoriassa voisi sieltä kumppani löytyäkin mutta ne pariskunnat jotka tiedän käyvän salilla niin toinen on käynytaiemmin sallilla ja tutustuminen on tapahtunut muualla. Nyt sitten toisen kannustamana toinenkin on löytänyt saliharrastuksen.

Itsellä on salituttuja joita kyllä tervehdin mutta siinä se. Sitten on muualta tuttuja joiden kanssa voidaan pidempäänkin jutella mutta vain silloin jos molemmat vielä ovat ottamassa alkulämpöjä esim juoksumatolla tai sotulaitteessa. Yleensä nämä ovat tuttuja myös salin ulkopuolelta.Jos toisella on menossa lämmittelysarjat, työsarjoista puhumattakaan, niin tervehdys riittää.

Aika vähän siellä porukka puhelee toisilleen mutta nyt on porukka jo sen verran toisilleen tuttuja että pyytävät videoimaan omia suorituksia. Osa videoista menee ihan tekniikka-analyysiin ja osa taas kuvataan someen. Tekniikkavideot tietää siitä että kyseessä on yleensä miltei maksimiraudat ja somevideot tietää siitä että henkilö pelaa tietyssä urheilujoukkueessa. Tuolla salilla yksi naisjoukkue on tehnyt sopparin että pelaajat saavat alennusta salimaksuista somepäivityksiä vastaan.
    Luulen että yhdellä miesjoukkueella on samanlainen soppari toisessa salissa.

Jos olet nainen niin suosittelen sellaista että kirjoitat lappuun vaikka tekstin "kahville? nro 044-xxxxxxxxxxx" ja annat tämän miehen käteen kun puhaltaa sarjojen välissä ja jatkat matkaa. Siitä ei varmaan kukaan pahastu sillä vastuu jää miehelle reagoiko mitenkään tilanteesen.
    Jos olet mies niin toivon että unohdat koko asian. Mitä noista naisten saleista olen lukenut niin niiden määrä on kasvussa sen vuoksi että ei pidetä siitä tunteesta että miehet tuijottaivat. Nyt kun vielä keskusteluun on noussut se että miesmateriaalin taso on niin heikko etteivät enää kelpaa naisille niin tuohon jatkoksi en haluaisi enää uutta keskuteluaaltoa miesten ahdistelevasta käytöksestä kuntosaleilla.
  6. "Mä luulen, että paikallisella tasolla päättäjät yrittävät kuitenkin jotenkin orientoitua 'meidän kuntalaisten asioihin' enemmän kuin mitä valtiojohto ymmärtää tehdä."
    Omana näkemyksenä sanoisin että tämä pitää kyllä paikkansa. Itse kun asustelen suht pienessä kunnassa niin eri puolueiden edustajat saattavat olla samoissa työpaikoissa, samoissa harrastuspireissä tai ovat siikapilkillä samoilla apajilla. Ei siinä kehtaa ruveta ärähtelemään kun pitää kohdata toisia muissakin yhteyksissä.

Ps:n ainoa haaste päätöksenteossa on heidän miesvaltaisuus. Vaalien kannalta se ei ole ongelma mutta lautakuntien valinnoissa tulee haasteita. Heillä kun ei ole nimetä juuri naisia niihin niin muista puolueista sitten ne pitää löytyä.
    Tämä nyt ei varmaan suoranaista syrjintää ole mutta tässä ei myöskään äänestäjien tahto toteudu jos pienemmällä äänimäärällä tai vertailuluvulla kiilataan ohi lautakuntapaikoissa. Samasta syystä en itse kannata myöskään teknisiä vaaliliittoja.

Saa nähdä kuinka kauan nuo kiintiöt vielä ovat käytössä. Varsinkin kun esim Vihdissä aletaan punoa jotakin korihimmelimallia jolla voidaan kiertää sukupuolikiintiöt.

https://www.lansi-uusimaa.fi/paikalliset/8614895
  7. Voimaantumisen kriteerit, sellaisena kuin minä sen hahmotan, kyllä tuossa täyttyvät. Itse liitän voimaantumisen itsetuntoon sekä valinnan vapauteen; nämä mahdollistuu kun puhutaan hyväosaisuudesta ja/tai ylemmästä keskiluokkaisuudesta.
    Ajatus siis on se että näiden paljastavien vaatteiden lisäksi löytyy arkivaatteet eri vuodenajoille sekä varmaan vaatteita juhlaa. Kun tulee nälkä voi miettiä mitä valmistaa sekä käy kaupassa tai vaihtoehtoisesti käy ulkona syömässä. Kesällä voi lomailla joko etelän hietikolla tai lapin tuntureilla ja harrastukset voi valita ratsastuksen tai salillakäynnin välillä. Vielä jos voi valita haluaako parisuhteen vai pysyä sinkkuna tai haluaako lapsen tai ei niin kaikki elementit on kohdillaan.
    Tietenkään kaikki eivät välttämättä toteudu samaan aikaan ja eri elämänvaiheissa on eri prioriteetit mutta jos vertaa naiseen joka ostaa sitä ruokaa mihin rahat riittää
    niin hänen miettiessä minkä laskun eräpäivää siirtää en ehkä menisi kysymään että onko nyt voimaantunut olo kun kesällä pääset uimahalliin puoleen hintaan.

Tasa-arvon näkökulmasta sanoisin että se ei suoraan ole sellainen teko. Meillä taitaa olla tilanne että korkeakouluopiskelijoista jo reilusti suurin osa on naisia., naiset myös nousevat politiikan ja etujärjestöjen johtoon. Tähän kun lisätään naispalkka-aloille tuleva oma erillinen palkkaohjelma ollan tulevaisuudessa tilanteessa jossa yhä useampi nainen kuuluu hyväosaisten ryhmään ja se toki on hyvinkin tasa-arvoa edistävä asia.
    Se taas nähdäänkö jatkossa tämän johdosta enemmän naisilta paljasta pintaa on taas muodin asia. Jos muoti on että paljasta pintaa pitää olla näkyvissä niin sitä on enenevissä määrin mutta jos pilkkihaalarit tulevat muotiin niin sitten niitä on enemmän katukuvassa.