Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3946
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saa sitä kysellä ja udella.
Jos rintamatermiä käytetään niin kun treffit unelmanaisen kanssa olivat ohi niin oikeastaan pidemmän aikaa meni kuten elokuvassa eli länsirintamalta ei mitään uutta.
Tossa pari viikkkoa sitten sieltä iskettiin epäsuoralla tulella minun asemiin ja vaikka ensin ajattelin peräntymistä niin jäin asemiin ja vastasin samalla mitalla. Nyt ollaan asemasotavaiheessa jossa kaksi kovapäistä kenraalia möyhentävät toistensa asemia mutta rintamat ei liiku.
Toinen on linnoittautunut vahvan naisen rooliinsa ettei tarvi enää miestä rinnalleen ja toinen on saanut naisilta sen verran siipeensä ettei uskalla yrittää. Saa nähdä kumpi uskaltaa hylätä poteronsa ja nousta ei kenenkään maalle ja lähteä hyökkäämään kohti toisen linnoitusta.
11.05.2025 21:56
1e-pääsee pesemään uudet ikkunat asennuspölystä ja voi pyykkejä kuivata pihalla.
2. Isä vie kukat äidin haudalle ja sisko hoitaa mummien haudat.
3. Lähinnä esileikkileikkausta. Nurmikon ja orapihlaja-aidan tasaamista ja leikkuuta.
4. Sokkelin maalaus taitaa olla ajankohtainen sekä räystäsalusten maalaus sekä jokavuotinen sammaleiden poisto katolta ja räystäistä.
5.e Lautakuntapaikkoja ja sitä että viimein lähimetsässä asusteleva huuhkaja saisi pesinnän onnistumaan. Kahtena vuonna tehnyt pesän niin lähelle maastopyöräreittejä että oli hylännyt pasän ja poikaset mutta tänä vuonna oli siirtänyt pesän vähän kauemmas reitistä.
6.c en tiedä mutta monipuolinen tarjonta on hyvästä ainakin sadepäivinä.
7d- tilanteen mukaista toimitaa. Ongelmaksi nousee vain silloin kun tulee yövuorosta ja pitää pystyä päivällä nukkumaan.
8c. Kyllähän ne luontoon kuuluu kuten fasaanitkin jotka vielä enemmän halavat pitää hereilä.
Kivaa kevättä.
10.05.2025 13:18
Itse olen päätynyt selaiseen ajatukseen että kyseessä on ulkoisten tekijöiden ja onnistuminen tuo onnistumisia-tilanteiden summa.
Jos miettii vaikka Mikko Rantasta joka kaupattiin Carolina Hurricanes-joukkueeseen. Onnistumisia ei tullut ja sitä kautta itseluottamus oli kadoksissa. Vaikea kuvitella että Rantasen taidot olisivat tuossa kadonneet.
Rantanen kaupattiin siitä Dallasiin ja onnistumisten kautta Rantanen palasi omalle tasolleen ja on tällä hetkellä ihan kantavia voimia joukkueessa.
Itse olen aloitellut frisbeegolfkautta ja huomannut että putit kolisee alarautoihin. Kun niitä onnistumisia ei tule niin enää ei mietikkään että heittäisi kiekon koriin vaan lähinnä sitä ettei osuisi taas alarautaan. Arvatenkin taas tuloksena alarautaosuma.
10.05.2025 12:52
Eniten ollut poliisien kanssa tekemisissä kun on kertauksissa harjoiteltu viranomaisyhteistyötä. Ainakin niistä kenttäjohtaja-tason tapauksista pelkästään hyvää sanottavaa.
Muuten käynyt vain passin hakemassa ja ajokortin uusimassa ja aina sieltä on hyvää palvelua saanut. Yksi sen ajan rikesakko (nykyisin taitaa olla eri nimi) tullut hommattua. Enkä kyllä muista että kellään tutullakaan olisi mitään pahaa sanottavana esim asehankintojen osalta.
Ainoa ryhmä jolta olen napinaa kuullut on takavetoisilla, matalalla alustalla sekä massiivisilla poppivehkeillä liikkuvat nuoret miehet. Heidän mielestä poliisin käyttämä tilannekohtainen harkinta esim sakotuksen suhteen ei aina kohtele kaikkia ihan tasapuolisesti.
08.05.2025 16:30
Tarkoitan sitä että rakkauden aurinko ei pääse tuomaan lämpöä ja valoa potenttiaaliseen kasvualustaan. vaan hyvin nopeasti vain todetaan ettei ole kemiaa.
joskus vain tuntuu että rakkauden auringolle ei edes anneta mahdollisuutta kasvattaa mitään.
08.05.2025 16:05
Kun kahdesti on kokenut romanttisen rakkauden , sellaisena kuin itse sen tunnistan, niin vaikea uskoa että se nyt olisi sukupuuttoon kuolemassa.
Jotenkin vaan rakkauden valo ja lämpö eivät oikein enää saa mahdollisuutta kasvattaa mitään kaunista ja elämää rikastavaa sillä tuo kemia-niminen pilvi ajelehtii aina eteen.
03.05.2025 11:31
Yksittäisiä tapauksia varmaan enemmältikin mutta muutama sellainen tapaus jolla on ollut sinkkuna elämiseen pidemmän aikavälin vaikutus.
Aikanaan eron jälkeen kaveri tuli kahville ja kyseli olenko ajatellut salilla käymistä. Perusteli sitä sillä että naiset tykkää kin on vähän lihasta. Minun ilmeestä varmaan huomasi että markkinointi ei oikein uponnut joten vaihtoi äkkiä toteamukseen että minulla salihommat nousisi sen verran pähän että naiset eivät tulisi lähellekään. Tämän perustelun seurauksena hain seuraavana päivänä salikortin ja se on poikinut sitten myös sählyn peluun ja yleisesti olen tajunnut fyysisen kunnon merkityksen.
Toinen tapaus oli kun kysyttiin lähdenkö ammattiosaston kokoukseen mukaan. Tuli käytyä ja siitä alkoi kiinnostus työelämän järjestötoimintaan sekä myöhemmin myös kunnallispolitiikkaan. Näistä kahdesta tapauksesta on poikinut uusia kaveruus- tai ystävyyssuhteita joista taas tullut uusia harrastuksia kuten vaellukset ja marjareissut.
Kolmas asia jolle en osaa määritellä tarkkaa hetkeä tuli tätä palstaa seuratessa. Vaikka itsellä on kavereita ja ystäviä niin lasten poismuuton jälkeen syvä yksinäisyys valtasi mielen. Tyhjään taloon oli haikeaa tulla. Täällä joku muukin taisi mainita yksinäisyydestä ja aloin sitten pikkuhiljaa pohtia mikä tekisi yksinäisyydestä hyvää tai edes siedettävää. Tuli sellainen "kohti hyvää yksinäisyyttä "-projekti jonka seurauksena unohtui koko yksinäisyys. Tässä on hirveän monta pikku tekijää jotka sitten tämän kokonaisuuden muodostaa.
02.05.2025 16:21
Jos rukoilijasirkka määritellään villieläimeksi niin sitten. Kerran treffeille ja se olisi sitten siinä.
01.05.2025 14:30
Itsekkin merellä soudellut vain sen verran kuin verkkojen tai katiskan laskuun tai nostoon on tarvinnut. Enemmän sitten merellä purjehtinut.
Järvissä ja joissa sitten olen kyllä melontaa harrastanut.
01.05.2025 14:27
Riippu veneestä ja soudetaanko myötä- tai vastavirtaa; jos järvellä tai merellä niin myös aalokon korkeus vaikuttaa.
Mielikuvat menneisyydestä kuitenkin painavat vaakakupin tuonne suutelemisen puolelle. Toisaalta täällä meri on välillä auki joten souteleminen on ainakin osan vuotta realistinen toive jos siitä nauttii.
30.04.2025 19:05
Markkinointimielessä puhelahjani ovat heikot. Speksit ja datan pystyn kertomaan mutta sellainen mainosmaisten mielikuvien luonti ei oikein taivu. Kyllä työpaikat ovat tulleet cv:n ja työhakemuksen perusteella. Samoin jos olen ostamassa jotain niin tinkaaminen tuntuu jopa hiukan vastenmieliseltä.
Puheen tai esitelmän pito isommallekin yleisölle onnistuu mutta suurin kehittyminen on itsellä tapahtunut tällaisissa lyhyissä puheissa tai ehkä puheenvuoro on kuvaavampi termi. Asia ja sen mahdolliset seuraukset kun pitää tiivistää lyhyeeseen puheenvuoroon niin siinä alan olla jo ihan kelpo tapaus.
22.04.2025 07:25
Sanoisin että ihan inhimillistä ja ymmärrettävää. Tullut töistä kotiin, syönyt, tehnyt kotityöt ja istahtanut tv:n läheisyyteen. Siinä kun huokaisee päivän jälkeen saattaa käydä mielessä että mitä sinulle ja lapselle kuuluu. Jos ei lapselle ole asiaa niin pistää kuitenkin sinulle viestiä eikä siinä hetkessä katso kalenterista milloin edellinen yhteydenpito on tapahtunut.
Jos näitä harvakseltaan tulee niin en kiinnitäisi huomiota mutta jos viestintä tihenee niin ottaisin asian esille. Jos jotakin on miehellä mielessä niin antaa konkreettista vinkkiä samalla kertoen että sinä et ole ratkaisu tähän ongelmaan tai tilanteeseen.
Aina voi miettiä asiaa myös positiivisuuden kautta. Jos sinä olet ennen ollut se aloitteellinen yhteydenpidon suhteen niin voihan olla että exäsi on löytänyt vaikka uuden harrastuksen ja saanut vähän itseluottamusta. Nyt hän haluaa osoittaa että hänkin pystyy olemaan asioissa aloitteellinen ja hiukan nyt roiskuu kun haetaan uuta ajolinjaa asioiden toimittamisessa.
18.04.2025 20:54
Toivottavasti mieli o jo parempi. Eipä noita nettijuttuja kannata ihon alle päästää. Kaikille ei vain voi olla mieliksi tai sitten siellä vain jollakin on ollut huono päivä.
Vaikka alku pääsiäisestä on kärsimyspainotteinen niin kannattaa muistaa että pääsiäispäivä on ylösnousemuksen juhla. Sitä voi miettiä vaikka itsensä uudistamisen juhlana. Käy vaikka ulkona syömässä paikassa jossa ei ole ennen käynyt.
17.04.2025 16:01
Voimia ja jaksamista.
Itseltäni ei ole oman käden kautta lähtenyt serkkua läheisempää mutta kaikille oli yhteistä joulun läheisys ja mitä ilmeisimmin yksinäisyys. Työn merkitys oli yhdelle se elämän lanka. Yksinään asusteli, ei harrastanut työn ulkopuolella mitään joten ehkä eläkkeelle jääminen sitten pelotti.
Toisella oli taustalla ero jonka jälkeen alkoi lapsen vieraannuttaminen hänestä. Jäi sitten arvoitukseksi ajatteliko siinä enemmän lastaan vai itseään mutta lopulta katsoi kuitenkin että ottaa käyttöön lopullisen ratkaisun.
Mitä huhtikuun julmuuteen tulee niin pitää siinä mielessä paikkansa että säätilojen vaihtelut aiheuttavat päänvaivaa niin ihmisille kuin luonnolle. Välillä on leppoisan lämpimiä päiviä ja metkessä tulee taas pakkaset sekä saappaan varren verran lunta.
13.04.2025 18:03
On se vähän aikaista ja vappuheilan etsintään liian myöhäistä.
Nyt on ajankohtaista etsiä Snelmanninpäivän heilaa tai jos sekin tuntuu liian hätäiseltä niin vaihtoehtoisesti puolustusvoimain lippujuhlapäivän heilaa.
12.04.2025 19:47
Tuli täytettyä; tiedettä on mukava tukea.
Toki on myönnettävä että kun kyseessä on yhdistelmä sukupuoli,arvot ja kumppanin löytäminen niin hiukan tuo kysely hylki. Ei siis itse kysely ja siitä tulevat vastaukset vaan sen jälkeen kun media ja järjestöt alkavat tehdä päätelmiä lopputuloksesta ollaan helposti tilanteessa hyvikset vastaan pahikset.
12.04.2025 19:30
Ekaan kysymykseen niin työtä, harrastuksia ja arjen pyöritystä.
Toiseen kysymykseen totean että ei nyt kiimaa mutta outoja positiivisia juttuja joita ei ehkä ymmärrä ekalla istumalla. Pahoittelut jos tämä positiivisuus välittyy tästä tekstistä.
Tuossa on tullut oltua vaaliteltoilla ja on todettava että meno näyttää enemmän positiiviselta markkinahumulta kuin vaalikamppanjalta. Sitten kun istahtaa katsomaan puoluejohtajien tenttiä niin tuntuu kuin oltaisiin toisessa todellisuudessa.
Salilla treenitulokset pysyy tai paranee samalla kun paino hitaasti laskee. Treenikaverin kanssa siitä keskustelin ja hän oli sitä mieltä että minun hermoston tuottama voimapotentiaali on parantunut. Jotenkin vain tuo voimapotentiaali ja viisikymppinen mies ei oikein kuuluisi samaan lauseeseen.
Ehkä se oudoin juttu sattui tiistaina. Nainen jonka kanssa olin treffeillä kuukausia sitten soitti ja puheltiin siinä niitä ja näitä. Tunti siinä meni vaikka mitään sen suurempaa asiaa ei ollut mutta lopputuloksena sellainen suunnitelma että parin viikon päästä käydään syömässä, siitä pari päivää niin hän tulee kahville ja siitä vajaa viikko niin hän hakee minut hänen kämpille. Jotenkin se että on sovittu treffit tuntuu oudolta mutta se että on jo kolmet sovittuna saman naisen kanssa on jo korkeamman tason selittämätön ilmiö.
10.04.2025 23:07
Tuosta oli ylellä juttua jokin aika sitten.
https://yle.fi/a/74-20153067
Kyllähän tuo työelämän muutokset tuo aika paljon epävarmuutta. Osa-aikaisuus, määräaikaiset työsuhteet sekä varovaisuus kuluttaa niidenkin keskudessa joilla työelämä on vakaampaa.
Omasta tuttavapiirissä aika moni on alkanut säästää isompia summia tulevaisuutta varten ja se kaikki on pois siitä kulutuksesta joka jää pakollisten menojen jälkeen. Yksi syy on työpaikan epävarmuus ja toinen on epäusko julkisen terveyden- ja sosiaalitoimen kykyyn huolehtia heistä.
Toki yksi tuttu on joka investoi mutta hänkin ostelee metsää ja siinä rahan kierto on aika hidasta.
07.04.2025 14:54
Ulkoisesti olen lyhyenläntä tapaus ja muutenkin olemus ehkä kuuluu luokkaan "yhdentekevä". Olisin ollut hyvä vakooja sillä tuskin minua huomattaisiin vaikka oltaisiin kävelty päin.
Duunaritaustasta johtuen , tai sen ansiosta, keskiluokkaista arkea, keskiluokkaista harrastelua ja noin yhteenvetona voisi todeta että keskiluokkaista elämää.
Ihmisten kanssa tulen hyvin toimeen vaikka on myönnettävä että viime aikoina olen tullut tarkemmaksi siitä mitä sanon, kuntapolitiikan seuraus.
Jos nyt toiveita laittaisin niin ei kovin tunnekylmä tapaus. Ainakin olisi kyky rakastaa ja ottaa vastaan toisen antama rakkaus. Lisäksi toksinen yksilöllisyys saisi loistaa poissaolollaan eli jos vaikka etenee urallaan se tapahtuu omilla ansioilla eikä toisia alaspainamalla.
Liikunnallisuudesta plussaa. Olisi mukava käydä yhdessä vaeltamassa, kiipeillä puissa tai laskea pulkkamäkeä. Keskustelutaito on hyvä ominaisuus mutta vielä tärkeämpää on hahmottaa mitä sanoo. Jos käyttää ilmaisua "jos et tiedä mistä kiikastaa niin ei minun sitä sinulle tarvi kertoa" niin tulkitsen tuon niin että asia on nin vähäpätöinen että sen voi unohtaa.
Naisen on myös hyvä hahmottaa että jos käyttää sanatonta viestintää niin siinä on omat riskinsä. Jos ilmenee tunnetta että mielellään toivoisi minun tulevan takaa niin on syytä sanoa tämä ääneen. Se että on kontallaan lattialla pakarat kohti kattoa saattaa minussa aiheuttaa tulkinnan että hänellä on jotakin pudonnut lattialle ja tulen auttamaan etsinnöissä. Tämä saattaa hieman latistaa tunnelmaa.
Ikähaarukka noin +-5 vuotta omasta iästä mutta vielä oleellisempaa on samanlainen elämäntilanne ja että pystytään sovittamaan lyhyen-, keskipitkän- ja pitkä aikavälin suunnitelmat yhteen.
03.04.2025 22:10
Aina ei oikeita sanoja tahdo löytää ja helposti ne kääntyvät fraaseiksi.
Täältä sen sijaan kevyesti rutistava halaus joka tuo toivottavasti tsemppiä tulevaisuuteen.
03.04.2025 21:27
1 / 198