Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3946
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sellainen+pieni+tarkentava+kysymys+että+milloin+tämä+päätös+treffeille+lähdöstä+tai+lähtemättömyydestä+ilmestyy+tajunnan+virtaan?+Eli+jos+ajatellaan+että+mies+tulee+juttelemaan+baarissa,+urheilutapahtumassa,+oopperan+väliajalla+tai+vaikka+uimahallin+pitkän+altaan+syvässä+päässä+niin+kuinka+pian+syntyy+päätös+että+jos+tuo+kysyy+treffeille+niin+en+lähde/lähden?+
Jos+nyt+vielä+ajatellaan+että+olette+kahdeksassa+sekunnissa+päättäneet+että+ei+jatkoon+ettekä+ole+tyyppiä+joka+heti+haistattaa+kaverin+matkoihin+tai+polje+koron+alle+niin+onko+mahdollista+että+mieli+muuttuu+keskustelun+jatkuessa?
Tiivistäen;+voiko+mies+joka+ei+heti+alkuun+pysty+tuomaan+itsevarmuutta+esille+saada+mahdollisuuden+pidemmän+kaavan+kautta?+Nyt+en+kyllä+kysy+kavereiden+puolesta+vaan+ihan+omalta+kantilta+kyselen.
02.11.2017 22:57
Itse+myös+kallistun+sille+linjalle+että+ihastutaan+profiiliin+tai+muuhun+tekstiin+ja+luodaan+sitä+kautta+odotukset+korkealle.+Kun+sitten+tavataan+se+todellisuus+ei+vastaakkaan+sitä+itselleen+luotua+mielikuvaa+ja+pettymys+on+valmis;+tämä+sitten+kääritään+kauniiseen+kääröön+termillä+kemia/se+jokin+puuttuu.
Itse+olen+lähtenyt+siitä+liikeelle+että+jos+nainen+ei+nyt+suoraan+ole+valehdellut+tai+käsitteet+asioista+eivät+ole+samalta+planeetalta+niin+kyllä+minä+olen+valmis+tapaamaan+toistekin.+Ensimmäisessä+tapaamisessa+voi+olla+ujoutta+tai+jännittää+niin+tapaamista+ettei+oikein+pääse+itsenään+esille.+Toisella+kerralla+kun+on+jo+aiemmin+nähty+niin+ehkä+se+tilanne+on+silloin+jo+vapautuneempi.
01.11.2017 22:47
No+kerrasta+tai+kahdesta+nyt+ei+kannata+vielä+korttitaloaan+puhaltaa.+Jos+taas+useammin+näin+on+sanottu+niin+kannattaa+hetkeksi+miettiä+tekeekö+jotakin+väärin,+onko+tilanne+jotenkin+epäsopiva+vai+onko+vaan+ollut+sitten+huono+tuuri.+
Toki+kokemuksesta+tiedän+että+kun+pakkeja+tulee+rittävästi,+on+ne+sitten+tylyjä+tai+ei,+niin+kyllähän+se+helposti+itsetuntoa+nakertaa.++Siinä+sitten+kannattaa+vaan+kerätä+niitä+itsetunnon+rippeitä+keskittymällä+muihin+asioihin+ja+palata+taas+asiaan+myöhemmin.
01.11.2017 22:33
No+1800-luvun+alkupuolella+elettiin+vielä+sääty-yhteiskuntaa+jossa+vielä+tuollaiset+70%+ihmisistä+eli+vielä+noiden+säätyjenkin+ulkopuolella.+Maataloudesta+leivän+sai+yli+80%,+elinajan+odote+35+vuotta,+joka+neljäs+lapsi+kuoli+alle+yksi+vuotiaana+ja+kirjoitustaitoisia+10%.+Ihan+vaan+mutuna+heittäisin+että+tuolloin+ihmisten+kunnioitus+toisia+kohtaan+oli+korkealla+koska+perheen+ruokkimiseen+tarvittiin+ne+kaikki+käsiparit.+Eli+silloin+se+kumppanuus+tarkoitti+kirjainmellisesti+sitä+että+yhdessä+piti+selvitä.+Eli+tavallaan+se+kultturinen+katsanto+voisi+ajatella+olevan+tuolta+asti.+Poislukien+tietysti+säätyjen+väliset+erot.
Jotenkin+näen+tämän+kysymyksen+vähän+sellaisena+nollasumma-asiana.+Jos+mies+ei+koe+naista+tasa-vertaisena+ihmisenä+niin+tuskimpa+naisetkaan+kokevat+tätä+miestä.
30.10.2017 21:52
Ihan+niin+vanha+en+ole+että+pystyisin+sanomaan+mikä+oli+vuonna+1917+miesten+ajatusmailma+suhteessa+naisiin.+Jos+nyt+ajatellaan+että+tuohon+mennessä+oli+jo+50+vuotta+ollut+laki+joka+poisti+mieheltä+oikeuden+naisen+kurittamiseen.+30-vuotta+aiemmin+miehillä+ja+naisilla+oli+annettu+samat+perintäoikeudet.+Naisilla+oli+ollut+äänioikeus+jo+kymmenen+vuotta+ja+ensimmäiset+naiskansanedustajatkin+ietuneet+sen+kymmenen+vuotta+eduskunnassa.+Ihan+sataan+vuoteen+ei+ehdi+ensimmäinen+naisministeri,+mutta+lähelle+kuitenkin.
Tätä+taustaa+vasten+olisin+kuitenkin+valmis+uskomaan+että+jo+silloin+luku+olisi+ollut+suurempi+kuin+tuo+neljännes.+Tänä+päivänä+tietysti+jotakin+muuta+jos+kysymys+asetetaan+muotoon+että+sopiiko+tasa-arvo+meidän+kulttuuriin+ja+arvomailmaan.+
Dissidentin+kanssa+samoilla+linjoilla+siinä+että+kasvatus,+opastaminen+ja+oikean+tiedon+jakamiselle+kyllä+olisi+tilausta.+Kulttuurimuutoksen+lisäksi+myös+tapakasvatuksessa;+eikä+pelkästään+nuorille+vaan+myös+meille+"aikuiskoulutusikään"+ehtineille.+
Itse+olen+kyllä+sitä+mieltä+että+ei+varmaan+söisi+hirveästi+pohjaa+tasa-arvolta+jos+myös+naiset+laitettaisiin+opiskelemaan+samat+asiat.
29.10.2017 22:32
Toki+on+meillä+tunteet+ja+on+kyllä+myönnettävä+että+piti+hieman+silmäkulmaa+pyyhkiä+viikko+sitten+kun+Ilari+mettälä+laukoi+pallon+Hongan+verkkoon.+
Kyllähän+muutenkin+taitaa+olla+käytössä+melko+laaja+tunneskaala+mutta+se+nyt+on+syytä+jättää+tuonne+syvälle+sisimpään+ja+peittää+kuori+teflonilla.+Vaikka+miten+sitä+yrittäisi+ajatella+että+kyllä+minulle+löytyy+se+nainen+jonka+kanssa+pohtii+milloin+vaihdetaan+talvirenkaat+tai+mitä+tehdään+huomenna+ruuaksi.+Nainen+jonka+kanssa+voi+kävellä+illalla+rannalla,+juosta+mäkiä+kilpaa+tai+laskea+sitä+pulkalla.+Nainen+jolle+voi+aamulla+kuiskata+korvaan+sanat++"huomenta+rakas,+lähden+nyt+keittämään+meille+aamukahvit."
Vaikka+miten+tätä+sisällään+toivoo+niin+tunteensa+suojaamalla+pääsee+kuitenkin+helpommalla+kuin+että+tunteiden+kautta+haavoittuvana+ottaisi+vastaan+sanattoman+tai+sanallisen+viestin+kelpaamattomuudesta.
Kyllä+syvät+tunteet+ja+ajatukset+välillä+tulee+pintaan,+mutta+niistä+sitten+kannattaa+ennemmin+keskustella+kavereiden+kanssa.
27.10.2017 22:38
Tuo+avauksen+viimeinen+lause+tuli+vähän+turhaan+myöhään;+olisin+tuon+tarvinnut+silloin+mopoiän+ja+ajokortti-iän+välimaastoissa.+Oltiin+kaverin+synttäreillä+ja+siinä+sitten+yhden+tytön+kanssa+vähän+pidempään+katseltiin+toisiamme.+Ujona+poikana+sitten+mietin+pitkän+aikaa+mitä+hänen+kanssaan+voisi+jutella.+No+jossakin+vaiheessa+huomasin+että+tyttö+istui+sohvalla+ja+rohkaisin+itseni+ja+menin+hänen+viereensä+istumaan.+Ilmeisesti+olin+sitten+jotakin+tulkinnut+väärin+kun+tyttö+samantien+ponkaisi+liikkeelle+kuin+hauki+kaislikosta.+Avaus+oli+kyllä+helppo+keksiä+kun+vain+pyyteli+anteeksi+ja+ettei+ollut+tarkoitus+ahdistella.+Samalla+vauhdilla+sitten+kengät+jalkaan+ja+takki+kainaloon+ja+hengittämättä+pari+korttelia+puoliravia+kotia+kohti.+
Eiköhän+se+tyttö+ymmärtänyt+aikanaan+että+aikeeni+olivat+kunnialliset+mutta+sen+jälkeen+aloin+keksiä+tekosyitä+ettei+tullut+lähdettyä+mihinkään+bileisiin+ja+kun+muut+sen+huomasivat+niin+eipä+enää+kutsuttukaan.+Aikanaan+sitten+toki+tuosta+on+päässyt+yli.
Mutta+siirrytään+taas+näihin+päiviin.+Tuossa+muutama+päivä+sitten+minua+hieman+vanhempi+nainen+kutsui+minua+pojaksi.+Ei+suoraan+meidän+organisaatiossa+mutta+esimiesasemassa+kuitenkin.+Kuittasin+kommentin+tyyliin+"enkö+olekkin+hyvin+säilynyt"+eli+otin+sen+kevyenä+flirttinä+mutta+siinä+samalla+aloin+miettiä+että+jos+sukupuolet+olisivat+olleet+toisiin+päin.+Itse+en+meinaan+millään+tavalla+kokenut+tämän+kommentin+kyseenalaistavan+minun+ammattitaitoani+mutta+jos+minä+olisin+tytötellyt+meidän+naisia+niin+varmasti+ainakin+osa+olisi+saattanut+kokea+sen+myös+heidän+työnsä+vähättelynä.
Eli+tekijän+lisäksi+myös+uhri+ja+hänen+arvomailmansa+vaikuttavat.+Siinä+mielessä+nämä+ahdistelut+ja+häirinnät+ovat+vielä+erittäin+tuomittavia+ja+vastenmielisiä+että+ne+yleensä+kohdistuvat+kaikkein+heikoimpiin+ja+haavoittuvaisimpiin+henkilöihin.
Ehkä+tämä+on+helpommin+kirjoitettu+kuin+tehty,+mutta+olen+sitä+mieltä+että+kyllä+meidän+oikeusvaltiolla+on+keinot+jolla+tätä+häirintää+saadaan+jos+ei+nyt+ihan+poistettua+niin+aika+oleellisesti+vähennettyä.+Tämä+on+ehkä+vähän+kevyt+esimerkki+näin+vakavaan+aiheeseen+mutta+sanotaan+että+suurin+osa+naisista+haluaa+että+viheltely+loppuu.+Jos+mies+viheltää+perään+niin+kännykällä+kuva+ja+rikosilmoitus.+Kyllähän+nämä+asiat+on+poliisin+listoilla+korkealla+ja+jos+aikanaan+miehelle+napsahtaa+kuusi+kuukautta+vankeutta+ja+muutama+tonni+sakkoja+niin+onhan+tuo+aika+vahva+singnaali+yhteiskunnalta+että+tätä+ei+suvaita.+Muutama+tällainen+niin+eiköhän+viheltely+ala+loppumaan.
23.10.2017 21:52
Riippuu+vähän+treffeistä+ja+vuodenajasta.+Jos+on+sovittu+että+lähdetään+kairaushommiin+eli+pilkille+niin+pipo,+hanskat,+pilkkihaalarit+ja+lämpimät+saappaat+nyt+ainakin.+Naiseutta+sekin+on+kun+irroittaa+itse+koukun+ahvenesta.
Jos+nainen+on+kiinnostava+niin+se+ehtii+kyllä+näyttäytyä+itselle+niin+monissa+vaatteissa+ettei+niitä+vanhoja+edes+muista.
Ja+jos+homma+oikein+vakavaksi+menee+niin+sitten+jo+taas+saa+tottua+lauseeseen+"ei+minulla+ole+taaskaan+mitään+päällepantavaa."
22.10.2017 18:15
Parin+päivän+sänki+taitaa+rehottaa.+Nyt+verkkarit+ja+t-paita+kun+tuli+tehtyä+salin+jälkeen+vähän+putkirullausta.+Kohta+kuoriudun+lopuistakin+vaatteista+ja+menen+saunaan.
Pilkkeitä+ei+nyt+niin+paljoa+ole+että+näköä+haittaisi.
21.10.2017 20:21
Pitihän+tuo+pistää+taustalle+kun+pesin+lattioita+joten+muutama+kommentti+näin+sivukorvalla+kuultuna.
Ihmisistä+taisi+todeta+että+aikalailla+kaikki+on+samanlaisia+joten+se+on+se+fyysinen+vetovoima+joka+ratkaisee.+Myöhemmin+taisi+todeta+että+iän+karttuessa+myös+muut+tekijät+astuu+kuvaan+mutta+ei+komeudesta+haittaa+ole.
Tasa-arvon+kannattajana+odotti+että+mies+tarjoaa+treffit.+Jos+tulee+toinen+kerta+niin+sitten+on+hänen+vuoronsa.+Taisi+todeta+että+nykyään+on+yleistä+että+molemmat+maksaa+omansa.
Raha-asioissa+taisi+edellyttää+mieheltä+vain+sen+että+kolmen+hengen+taloudessa+mies+maksaa+puolet.+Ymmärsin+ettei+suoraan+vaatinut+maksamaan+lasten+kuluja,+mutta+miehen+tuoma+raha+talouteen+helpottaa+myös+näissä+asioissa.
Toi+seksi+ja+vuokran+maksu+yhdistelmä+oli+varmaan+tarkoitettu+sellaiseksi+että+pitää+pystyä+keskustelemaan+myös+arjen+asioista.++Tuskimpa+tuota+nyt+samaan+aikaan;+tai+mistä+minä+tiedän+jos+jos+jollakin+on+joku+laskufetissi+ja+innostuu+kovasti+kun+sängyssä+luetellaan+maksamattomat+laskut.
Miehen+tulotasolla+ei+nyt+tuntunut+olevan+merkitystä+kunhan+pystytään+hommaamaan+se+kolmio.
Ehkä+itseäni+kiinnostavin+kohta+oli+tuo+aikataulutusongelma.+Ihmisillä+tuntuu+olevan+koko+ajan+meno+päällä+ja+kalenteri+täynä.+Kannattaako+siinä+edes+parisuhdetta+alkaa+miettiä+jos+omista+menoista+ei+luovuta+yhteisen+ajan+löytämiseksi.
21.10.2017 15:11
Välilä+nainen+tulee+treffipaikalle+ja+esittelyn+jälkeen+toteaa+ettei+meillä+ole+kemiaa+ja+häipyy.+Näin+on+käynyt+kuvallisten+ja+kuvattomien+kanssa.+Itsellä+aina+ollut+tuore+kuva+profiilissa.+Ennen+se+harmitti+kun+ensin+ajaa+vajaan+tunnin+treffipaikalle+ja+sitten+saa+itsekseen+kittailla+kahvit+kitusiin.+Siihen+auttoi+kun+muutti+ajatusmailman+sellaiseksi+että+meni+kaupunkiin+muille+asioille+ja+siinä+samalla+kävi+treffeillä.+Ei+mennyt+reissu+hukkaan.
Epätavallisin+taitaa+olla+profiilissa+liikunnalliseksi++itsensä+luokitellut+nainen+joka+halusi+välttämättä+kulkea+hissillä+kun+ei+jaksanut+kävellä+portaita.+Siinä+vähän+yritin+kysellä+josko+oli+vaan+joku+salilla+tullut+jumi+tai+ei+ollut+kunnolla+palautunut+aerobisesta+suorituksesta.+Kävi+sitten+ilmi+että+termi+liikunnallinen+tarkoitti+meillä+ihan+eri+asioita.
21.10.2017 11:22
Vuonna+2015.+tvr7+oli+2060,+tvr+8+oli+2163+ja+tvr+9+oli+2271+e/kk.
19.10.2017 22:20
Esimerkiksi+metallialan+työvaativuusryhmien+7-9+työt+oikeuttavat+yli+2000+e+kuukausiperuspalkkaan.
19.10.2017 22:11
Vallilan+verho;+kelohonka.+Oli+niin+hyvän+näköinen+ikkunassa+että+piti+käydä+ostamassa+vielä+matto.+Nyt+kaverit+avautuu+kun+minun+luona+käynnin+jälkeen+kotona+alkaa+aika+napina+miksi+heillä+ei+ole+Vallilan+verhoja.+Olisi+pitänyt+jättää+ostamatta+niin+kaverit+olis+säästyneet+ripityksiltä.
19.10.2017 19:15
Eihän+noita+naisten+kokemuksia+mitenkään+voi+vähätellä+eikä+sivuuttaa+olankohautuksella.+Kyllä+itsemääräämisoikeus+ja+fyysinen+koskemattomuus++ovat+täysin+jakamattomia+ihmisoikeuksia.
Toki+olen+myös+aloittajan+kanssa+samaa+mieltä+että+näinä+aikoina+miehet+saavat+olla+hyvinkin+tarkkoja+mitä+suustaan+päästävät.++Omana+henkilökohtaisena+mielipiteenä+sanoisin+että+tämä+on+se+toivottava+suuntaus.+Kaksimieliset+vitsit+ja+henkilökohtaisten+ominaisuuksien+arvostelu+tai+arviointi+eivät+kuulu+tähän+päivään.++Kyllä+esimerkiksi+työyhteisöissä+on+parempi+ilmapiiri+kun+ketään+ei+pyritä+tällaisella+toiminnalla+nöyryyttämään.+
Ainahan+tällainen+toiminta+ei+tarvi+olla+sanallista+vaan+asia+voi+tulla+esille+muutakin+kautta.+Meillä+töissä+miehissä+mm+päätettiin+että+seinillä+ei+roiku+enää+yhtään+tyttökalenteria.+Jos+joku+niitä+haluaa+katsella+niin+pistäköön+pukukaapin+oven+sisäpuolelle.+
Tuossa+kun+oli+hyvää+keskustelua+(lue+väittelyä)+siitä+rajapinnasta+jolloin+mennään+ahdistelun+puolelle.+Kyllähän+tänä+päivänä+jokainen+nyt+suht+helposti+pystyy+hahmottamaan+missä+mennään+ahdistelun+puolelle.+Entä+tulevaisuudessa,+onko+odotettavissa+että+termille+ahdistelu+ja+ahdistelija+käy+samoin+kuin+esim+termille+narsismi+ja+narsisti?+Eli+termi+kokee+inflaation+ja+yhä+useampi+henkilö+leimataan+vailla+sen+suurempaa+tietämystä+kuin+keittiöpsykologia.
18.10.2017 22:23
No+jos+hieman+mutkia+oikoo+niin+voihan+nuo+noinkin+rinnastaa.+Lisäyksenä+vielä+että+molemmissa+tapauksissa+halutaan+jo+valmis+ammattimies+josta+sitten+pienellä+perehdytyksellä+saadaan+itselle+mieleinen.
Kolikon+toinen+puoli+on+sitten+se+että+jos+työelämän+ja+naisten+odotukset+ja+toiveet+ovat+kasvaneet+ja+tämä+teettää+miehille+ongelmia+niin+mikä+on+se+syy+että+me+ollaan+pudottu+kehityksen+vankkureista.++Ollaanko+me+nyt+edes+lähestymässä+vankkureita+vai+lyheneekö+meidän+askel+samalla+kun+vankkurin+pyörät+pyörii+yhä+vinhempaa?
Itse+olen+vähän+skeptinen+miesten+tulevaisuuden+suhteen.+En+tiedä+suosiiko+peruskoulu+naisia+mutta+parempia+numeroita+he+sieltä+kuitenkin+saavat+joten+jo+tässä+vaiheessa+tapahtuu+erottelua+jossa+naiset+lähtevät+lukioon+ja+sitä+kautta+mahdollisesti+akateemiselle+uralle+tai+aloille+jotka+painottuvat++palvelualan+ammatteihin.++Pojille+sitten+lukiopaikkojen+täytyttyä+suunta+on+ammattikouluihin+joista+valmistuu+ammatteihin+jotka+pian+automatisoidaan.+Näin+nuorten+miesten+työttömyys,+syrjäytyminen,+alkoholismi+ja+itsemurhat+lisääntyvät.+Nämä+eivät+sitten+ole+niitä+parisuhteen+"ammattimiehen+"+ominaisuuksia+joita+naiset+sitten+etsivät.+Toki+missä+he+naisia+tapaisivat+kun+naiset+taistelevat+kilvan+hallituksien+naiskiintiöpaikoista+mutta+kiintiöpaikkoja+naisille+esimerkiksi+viemäreiden+puhdistuksesta+ei+kukaan+uskalla+ehdottaa+.+Siihen+kyllä+kelpaavat+miehet+sillä+työhän+on+tapaturma-altista,+siinä+voi+altistua+kemikaaleille+ja+se+on+likaista+ja+ikävää;+siihen+homaan+kelpaa+mieskin.
Jos+teillä+kuitenkin+on+nyt+niin+hyvä+tilanne+että+olette+työelämässä+ja+parisuhteessa+niin+kiinnittäkää+huomioita+työilmapiiriin+ja+avoimeen+keskusteluun.+Voitaisiinko+asioita+tehdä+eri+tavalla+tai+tehtäviä+muuttaa;+samalla+hyväksyä+että+myös+toinen+voi+osata+saman+asian+mutta+tekee+sen+vain+eri+tavalla.
17.10.2017 22:48
En+minä+helppo+ole,+varma+kylläkin.
Jos+joku+on+helpolla+minusta+yrittänyt+seuraa+saada+niin+kyllä+pakkien+kanssa+on+sitten+saanut+poistua.+Mutta+jos+haluaa+ottaa+minusta+enemmän+selvää+ja+tutustua+sekä+peilata+niitä+omaan+arvomailmaansa+ja+elämäntilanteeseen+todetakseen+että+meillä+olisi+riittävästi+yhteistä+niin+aika+varma+sitten+kyllä+olen.
Siinä+mielessä+aloittaja+on+oikeassa+että+kyllähän+naisista+pulaa+on+näillä+seuduilla.+Jos+sataa+naista+kohden+on+120-140+miestä+niin+aika+konkreettinenhan+tuo+naispula+on.
12.10.2017 21:59
Eipä+tuo+elinen+mitään+muutosta+normaaliin+tuonut.+Nuoremman+tytön+kanssa+tehtiin+läksyjä+ja+käytiin+keskusteluja+luokkansa+tulevasta+luokkaretkestä.++Astuin+sitten+itse+virittämääni+miinaan+kyselemällä+kuka+meillä+käynyt+poika+oli+ja+millä+asialla+se+täällä+liikkui.+Jotenkin+sitten+keskustelu+taas+kääntyi+suuntaan+että+minulla+kuulemma+pitäisi+olla+nainen.+
Myöhemmin+vielä+soitin+vanhemmalle+tytölle+ja+kyselin+kuulumisia.+Toki+täysi-ikäinenhän+tuo+jo+on+mutta+isälle+nuo+molemmat+on+kyllä+sydämmeen+tatuoitu+nimikkeellä+tyttö.+
Mitä+asiaa+median+kautta+seurasin+niin+aika+sanavalmiilta+ja+eteenpäinpyrkiviltä+nuo+heidän+kommenttinsa+kuulostivat.+Eli+hyvällä+tiellä+tuntuvat+olevan+ja+mikä+ettei+koska+uutisointi+ja+sosiaalisen+mediankin+kuvat+ja+jutut+kannustivat+ja+tukivat+tähän+suuntaan.
Täytyy+kyllä+myös+rehellisyyden+nimissä+todeta+että+kansainvälinen+poikien+päiväkin+on+päässyt+menemään+minulta+ohi;+jos+sellaista+edes+on,+niin+tähän+päivään+verrattuna+aika+kevyttä+on+ollut+uutisointi.
12.10.2017 21:46
Ehkä+tämä+aikakausi,+jolloin+puhutaan+naisten+tasa-arvosta,+on+luonut+sellaisen+ympäristön+että+naisilla+ei+ole+miehille+mitään+anteeksipyydettävää.+Siksi+ehkä+kynnys+anteeksipyyntöön+on+heillä+hieman+korkeammalla+kuin+ennen.
Mutta+ihan+vastauksena+kysymykseen;+kyllä+on+ja+useasti.+Itse+kun+en+osaa+muita+neuvoa+niin+kerron+miten+anteeksipyyntöjä+on+tullut.+Esimerkkinä+vaikka+se+että+olen+tullut+ulkojalkineilla+hakemaan+työkaluja+sisältä+niin+siitä+on+alkanut+heti+metakka.+No+vikahan+on+itsessä+joten+asiastahan+siinä+marmatetaan.+Siinä+ei+sitten+auta+muu+kuin+ottaa+jalkineet+pois+sekä+kävellä+emännän+luo.+Siellä+otetaan+emäntä+syleilyyn,+katsotaan+silmiin+ja+todetaan+"+niin+siinä+pääsi+käymään,+anteeksi."+Tämän+jälkeen+sitten+pitkä+suudelma,+jos+meinaa+vielä+jotakin+alkaa+marmattaa+niin+toinen+perään.+Tämän+jälkeen+sitten+kiinnitän+huomion+siihen+asiaan+joka+minua+yleensä+risoo.+Eli+naiset+on+kovia+syyllistämään+enemmän+kuin+kohtuullisesti+eli+sanamuoto+on+yleensä+"aina/jatkuvasti/taas+tulet+ulkojalkineissa."+Suudelmien+jälkeen+on+sitten+kohtuullista+kysäistä+että+"en+kai+minä+nyt+kovin+useasti+ole+ulkojalkineilla+sisällä?"+Yleensä+nainen+siinä+vaiheessa+huomaa+liioitelleensa+tilannetta+ja+pyytää+tätä+anteeksi.
Toinen+asia+on+sitten+tilanteet+joissa+tiedät+että+vika+ei+ole+itsessä.+Silloin+jos+minua+haastettaan+olen+yleensä+kysynyt+että+haluaako+toinen+riidellä+heti+vai+puhutaanko+rauhassa+hetken+päästä.+Jos+asia+pitää+selvittää+heti+niin+se+on+se+ja+sama+mitä+sanot,+syyllinen+olet+kuitenkin.+
Jos+taas+palataan+asiaan+hetken+päästä+niin+silloin+ehtii+vaikka+keittää+kahvit+ja+rauhoittuneena+sitten+voidaan+puida+ongelmaa.+Siinä+vaiheessa+sitten+se+on+pyytänyt+anteeksi+joka+on+väärin+tehnyt.
Jos+anteeksipyyntöjä+naiselta+joskus+haluaa+pitää+luoda+olosuhteet+ja+tilanne+sellaiseksi+että+nainen+voi+sen+tehdä+ilman+pelkoa+kasvojen+menettämisestä.
08.10.2017 00:42
Kyllähän+se+tietysti+vähän+vaivaa;+onhan+seksi+ja+seksuaalisuus+kuitenkin+osa+ihmiseloa.+
Samaan+hengenvetoon+on+kuitenkin+todettava+että+se+ei+kyllä+ole+listalla+kovin+korkealla.+Enemmän+mietityttää+arjenasiat+kuten+miten+sovittaa+yhteen+työ+ja+opiskelu,+vaihdanko+saliohjelman+kaksijakoisesta+kolmijakoiseen,+miten+saisin+monipuolistettua+kodin+ruokalistaa,+miten+pystyisin+paremmin+tukemaan+lasta+koulunkäynnissä+tai+pitäisikö+talveksi+hommata+nasta-+tai+kitkarenkaat.+
Ennen+tuote+otsikkoa+tulee+myös+läheisyyden+puute+kun+ei+ole+ihmistä+jonka+viereltä+herätä+keittämään+aamukahvia+ja+tuomaan+aamupala+sänkyyn+sekä+käynnistää+toisen+aamu+kuiskaamalla+korvaan+"minä+rakastan+sinua".+Puute+on+myös+tästä+rakkaasta+ihmisestä+jonka+kanssa+voi+jakaa+arjen+ja+juhlan,+ilot+ja+surut.+Ihminen+joka+kulkee+rinnalla+kun+hiukan+elämän+rattaisiin+on+päässyt+hiekkaa+ja+ihminen+jonka+tukeminen+tilanteessa+kuin+tilanteessa+tulisi+minun+puhtaasta+sydämmestä.+
Mutta+tietysti+jos+tämä+kaikki+näyttäytyy+naisille+vain+miehisenä+pillun+puutteena+niin+yllättävän+vähän+kyllä+sitten+puhutaan+samaa+kieltä.
03.10.2017 21:06
195 / 198