Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4163

  1. Omalla kohdalla ikähaarukka on noin +-5 vuotta; käytännössä tuon ratkaisee onko elämäntilanne ja näkymä tulevaisuudesta sama.

    Palvelijamainen luonne; kyllä kiitos, sillä itsekin olen sellainen. Tässä se ehkä oli tarkoitettu vähän negatiivissävyitteiseksi mutta itse miellän tuon positiivisena joustavuutena yhteiseen hyvään. Esim jos itsellä on vapaapäivä ja toinen on töissä sellaisena päivänä jolloin hän on luvannut vaikka tampata matot niin sen verran pitää olla pelisilmää että matot on tampattu ja ruoka odottaa kun hän saapuu töistä.

    Rikkaus ja tahto ovat vähän sellaisia asioita joissa päämäärä ratkaisee. Jos molempia käytetään minun muuttamiseksi tai painamiseksi koron alle niin hankalaksi yhteiselo menee.

    Sporttinen ei tarvi olla mutta liikunnallisuudesta ja perusterveistä elämäntavoista isot plussat. Kuitenkin joku harrastus tai ns oma juttu olisi kyllä hyvä naisella olla. Mieluimmin vielä sellainen jota porukalla tehdään. Voi olla itse harrastamassa tai jälkikasvun tukena; pääasia että on myös kodin ja työn ulkopuolella oleva sosiaalinen ryhmä.

    Vanha sanonta kuuluu että "jokaisen vihaisen naisen takana on mies jolla ei ole mitään aavistusta mitä hän on tehnyt väärin." Näitä tilanteita nyt ei vaan voi aina välttää mutta jos kommunikointi olisi sillä tasolla että tällaiset hetket olisivat vähissä niin se olisi mukavaa.

    Ehkä tuosta naisellisuus laittaisin lainausmerkkeihin. Jos nainen pilkkoo itse polttopuut tai antaa miehelle kirveen todeten että pilkkominen on miesten hommaa niin ihan samalta naiselliselta teolta ne vaikuttavat rakastuneen miehen silmin.
  2. Itse olen sitten poikkeus tai minusta on kehkeytynyt jännämies.

    Itsellä ihan positiivisia mietteitä joulun lähestyessä vaikka itsekseni täällä oleskelenkin. Perusteet tälle tunteelle rakennettiin perjantaina.

    Taisin joskus mainita olleeni mukavilla treffeillä mutta jotka eivät oikein ottaneet tuulta tulevaisuuteen sillä nainen aikalailla suoraan ilmoitti kuuluvansa näihin naisiin jotka eivät elämäänsä enää miestä kaipaa.
    Ollaan kuitenkin välillä oltu yhteyksissä ja vajaa pari viikkoa sitten jutellessa vertailin meidän työvuoroja ja kysyin suoraan hänen kiinnostusta ravintolailtaan jos varaan meille pöydän. Hän kuulosti jopa innostuneelta ajatuksesta ja varasin sitten meille pejantaiksi pöydän.

    Ihan en ole varma miten nykyään tapakulttuureihin suhtaudutaan mutta itse vedin vanhan liiton kaavan mukaan eli avasin ovet, autoin takit sekä pistin jopa tuolin hänen alleen. Ilta meni mukavasti jutellen ja minulla oli todella hauskaa eikä hänkään nyt kovin tympeeltä vaikuttanut.
    Takaisin ajaessa hän sitten kysäisi josko keittäisin kahvit niin tulisi tarkastamaan minun kirjahyllyni. EIpä siinä, pistin kahvin tippumaan ja hän siinä selaili mitä minun kirjahyllystä löytyy.

    Juotiin kahvit loppuun ja hän alkoi tehdä lähtöä. Autoin takin päälle ja annoin siinä sitten lähtöhalauksen. Ennenkkuin hän ehti kääntyä niin rohkaistuin ja kysyin että "saanko suu...." ja ennenkuin edes sain lausetta loppuun vastaus oli että "saat". Samantien hän painautuin minua vasten ja suuteloinnsihan se meni. Pihalla vielä jatkettiin sitäkin huolimatta että muutama autolastillinen nuoria ajoi ohi.

    Kaikille toivon rakkautta ja onnea jouluna sekä muinakin päivinä mutta hyvä pitää mielessä että onni ja rakkaus , kuten myös kateus, ovat asioita jotka pitää ansaita.
  3. Itsenäisyyspäivä käynnistyi puurolla, ruisleivällä, rahkalla ja parilla kupillisella ehkä hieman liian vahvalla kahvilla.

    Sitten suuntasin salille joka pääpiirteissään meni seuraavasti. Alkulämpö, nopeusvoimaa, maksimivoimaa ja lopuksi koko kroppa perusvoimatreenillä.

    Ehkä ei enää voida puhua päivän käynnistysvaiheesta mutta salin jälkeen tein ruokaa ja siinä sivussa hiipi ajatuksiin olla itselleen hieman armollinen ja perua päätös jonka olin itselleni antanut. Otin siis yhteyttä naiseen jonka kanssa oltiin aiemmin treffattu kuukausia sitten ja kysyin kuulumisia.
    Kieltämättä tuli hieman hölmö olo sillä olisihan minun pitänyt miehenä tietää että jos nainen kertoo treffeillä eron jälkeen tulleensa itsenäisemmäksi ja joka viihtyy yksinään eikä kaipaa muutosta tilanteeseen tarkoittaa että miehen pitää olla aloitteellinen seuraavien treffien suhteen.

    Tämä ei ole mikään ihan tieteellinen teos mutta aloitin kirjallisuuden professorin Tarmo Kunnaksen kirjan "suvaitsevaisuuden monet kasvot".
    Siinä on sellainen puhutteleva ydin kuin tullakseen suvaitsevaksi ihmisen on nähtävä totuudet monesta näkökulmasta.