Kertokaapa miehet, että miksi te olette niin hirveästi rahan ja materian perään? Alkaa jo tosissaan nyppiä, kun joka ukkelin mielessä tuntuu pyörivän vain raha raha raha. Sen nyt vielä ymmärtäisi, jos pyörisin jossain rahapiireissä, pisnisihmisten ja muiden vastaavien ympäröimänä, mutta kun tavalliset duunaritkin pohtivat vain pelkkää rahaa. Se ei kellekään riitä, että on rahaa elämiseen, vaan aina pitää olla enemmän. Minun rahat ja lisää rahaa, rahaa pelkän rahan vuoksi. Mä en jaksa enää. Olkaa onnellisia rahojenne kanssa.
Miksi miehet ovat harakoita?
82
482
Vastaukset
- Anonyymi
Ilman rahaa ei pärjää, henkinen hyvinvointi vaatii riippumattomuutta muista.
- Anonyymi
Selvästi vähemmälläkin pärjää erinomaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvästi vähemmälläkin pärjää erinomaisesti.
Vähemmällä pärjää, mut aina on pelko joutua taivasalle, jollei ole selustaa turvattu? Eikä halua ole joutua toisten harmiksi ja elätettäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähemmällä pärjää, mut aina on pelko joutua taivasalle, jollei ole selustaa turvattu? Eikä halua ole joutua toisten harmiksi ja elätettäväksi.
Jos ostelisi vähemmän niitä härpäkkeitä ja mahtailisi vähemmän, lopulta kuitenkin suht olemattomalla omaisuudella, niin ei olisi tuotakaan pelkoa (ja olisi sitä omaisuuttakin enemmän, jos sitä kerta niin rakastaa). Vai eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostelisi vähemmän niitä härpäkkeitä ja mahtailisi vähemmän, lopulta kuitenkin suht olemattomalla omaisuudella, niin ei olisi tuotakaan pelkoa (ja olisi sitä omaisuuttakin enemmän, jos sitä kerta niin rakastaa). Vai eikö?
Ei tarvi mahtailla laisinkaan, minä laskekelen sillä tavalla että sillä rahalla olisi pystyttävä hankkimaan itselleen uusi polvi tai lonkka tarvittaessa ettei elämästä tule yhtä haistavittua.
Minulle raha on pakollinen paha ja on tiedossa että huonotuloisten eliniänodote on 15 vuotta pienempi kuin hyvätuloisten. Kysymys on eloonjäämistaistelusta hyvin kirjaimellisesti.
Jos olisi vaihtoehto niin ottaisin sen kernaasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi mahtailla laisinkaan, minä laskekelen sillä tavalla että sillä rahalla olisi pystyttävä hankkimaan itselleen uusi polvi tai lonkka tarvittaessa ettei elämästä tule yhtä haistavittua.
Minulle raha on pakollinen paha ja on tiedossa että huonotuloisten eliniänodote on 15 vuotta pienempi kuin hyvätuloisten. Kysymys on eloonjäämistaistelusta hyvin kirjaimellisesti.
Jos olisi vaihtoehto niin ottaisin sen kernaasti.Vai, että oikein eloonjäämistaistelusta. Siitä ei kuule Suomessa saa edes makupalaa.
- Anonyymi
Pitää takoa kun rauta on kuumaa. Ei siinä sen kummempaa.
- Anonyymi
Miksi? Mitä järkeä siinä muka on? Tekevät muka rahaa ja rahaa, mutta eivät ole koskaan tyytyväisiä. Koskaan ei ole tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Mitä järkeä siinä muka on? Tekevät muka rahaa ja rahaa, mutta eivät ole koskaan tyytyväisiä. Koskaan ei ole tarpeeksi.
Ymmärrän ketä tällä tarkoitat, mutta palstalla heitä tuskin on. Enemmän suupaltteja vain. Minusta on väärin myös nykyinen eläkejärjestelmä, joka palkitsee ahneimmat ruhtinaallisesti.
Pitäisi olla eläkekattoa tai sitten sääntö, että tietty omaisuuden määrä evää oikeuden eläkkeisiin. Tässä oltava taustatietoa, etteivät pelaa tilannettaan niin (omaisuudensiirrot jne.), että ahneuksissaan pyrkivät aina maksimaaliseen hyötyyn itselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän ketä tällä tarkoitat, mutta palstalla heitä tuskin on. Enemmän suupaltteja vain. Minusta on väärin myös nykyinen eläkejärjestelmä, joka palkitsee ahneimmat ruhtinaallisesti.
Pitäisi olla eläkekattoa tai sitten sääntö, että tietty omaisuuden määrä evää oikeuden eläkkeisiin. Tässä oltava taustatietoa, etteivät pelaa tilannettaan niin (omaisuudensiirrot jne.), että ahneuksissaan pyrkivät aina maksimaaliseen hyötyyn itselle.Heitä, jotka pystyvät tuon toteuttamaan, ei varmaankaan täältä hirveästi löydy. Saman ajatusmaailman omaavia kuitenkin varmasti löytyy. Elämiseen ja toimeentulemiseen kun ei lopulta ihan älyttömästi tarvita ja silti valtaosa näyttää kokevan tarvetta paljon enempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kuvittelevat saavansa rahasta kaiken, mutta näinhän ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kuvittelevat saavansa rahasta kaiken, mutta näinhän ei ole.
Ei ole ei. Olen kauempaa ja vähän lähempääkin nähnyt aika monen ihan hyvän miehen menevän "pilalle" tuolla tavalla, rahan perässä. Ihmettelen vain mikä se on, se miesten tarve rahalle ja mammonalle. Onhan niitä naisissaki, mutta kyllä ehdoton enemmistö tämänkin maan rahahamstereista on miehiä.
Ei kun päin vastoin. Mielellään tekis vähemmän töitä esim nelipäiväinen työviikko vaikka yhdeksän tunnin päivillä. Tiedän että se merkitsisi vähemmän verotuloja, mutta kun ei niillä verotuloilla kuitenkaan mikään parane. Tieverkko on aina vaan heikommassa kunnossa ja nyt orpo lupauksista huolimatta leikkasi koulutuksesta. Pettymyksiä tulee jatkuvasti ja sote heikensi meillä palveluja. Lapsiperheiden asema on jo tosi surkea.
- Anonyymi
Taidat kuulua melkolailla vähemmistöön, ainakin mitä olen ympärilleni katsellut. Eikä se välttämättä vähentäisi verotuloja, jos niitä päiviä lyhennettäisiin niin, että useammalle olisi töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat kuulua melkolailla vähemmistöön, ainakin mitä olen ympärilleni katsellut. Eikä se välttämättä vähentäisi verotuloja, jos niitä päiviä lyhennettäisiin niin, että useammalle olisi töitä.
Jos useammalle olisi töitä, kustannukset nousisivat.
- Anonyymi
Jossain syrjäkylillä tietoverkko saakin olla huonossa kunnossa. Lapsiperheiden asema on parempi kuin koskaan, mitä nyt vielä halutaan?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä nousee, sama tuntimäärähän siinä on, ne vaan jakautuu useammalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykysysteemissä kyllä, mutta systeemeitä voisi halutessaan muuttaa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mikä siinä nousee, sama tuntimäärähän siinä on, ne vaan jakautuu useammalle.
Oletan hänen tarkoittavan työn sivukuluja, mutta nehän ovat tosiaan systeemistä riippuvia ja systeemiä voi muuttaa.
Tämä tuli aloittajalta. Anonyymi kirjoitti:
Jossain syrjäkylillä tietoverkko saakin olla huonossa kunnossa. Lapsiperheiden asema on parempi kuin koskaan, mitä nyt vielä halutaan?
No tää on ihan etelä suomessa. Se on asennekysymys. Päättäjät haluaa vaan rahat omiin hankkeisiin. Esim hailuodon silta, sillä rahalla ois päällystetty monia teitä ja hyödyt jakautuneet laajemmalle. Ei tiet noin huonot oo ruotsissa.
Lapsiperheistä taas, etten nää mitään järkee, että sinkuille järjestetään niin hyvät olosuhteet. Esim mulla on yksinään kolme huonetta ja bemari, niin jotenkin tuntuu että liikaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletan hänen tarkoittavan työn sivukuluja, mutta nehän ovat tosiaan systeemistä riippuvia ja systeemiä voi muuttaa.
Tämä tuli aloittajalta.Ai tellit tvällit sms...
- Anonyymi
Yleisesti, materialistinen kulttuuri ja monella tavaranhimo ruokkii itseään ja sitä varten halutaan lisää rahaa. Rahahan itsessään on yksi suurimpia keinotekoisia kusetuksia ihmiskunnan historiassa, jonka perässä massat on saatu juoksemaan.
- Anonyymi
Varmastk tuotakin, mutta oman kojemukseni mukaan tähännliitty vahvasti myös miehinen "menestymisen" kulttuuri, joka tuntuu yhä vaan voivan paksusti. Miehellä pitää olla sitä tätä ja tuota tai se ei ole muiden miesten silmissä mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmastk tuotakin, mutta oman kojemukseni mukaan tähännliitty vahvasti myös miehinen "menestymisen" kulttuuri, joka tuntuu yhä vaan voivan paksusti. Miehellä pitää olla sitä tätä ja tuota tai se ei ole muiden miesten silmissä mies.
Totta tuokin ja miehet kilpailevat keskenään. Toisaalta, on myös niitäkin miehiä, joilta puuttuu kilpailuvietti ja sekin voi tulla yllätyksenä toisille miehille. Lähinnä herättää kummeksuntaa, kun asianomaista ei kiinnosta 6000 liksat, teslat, keittiönasennukset ja lapinreissut lynxin kyydissä. Raha mahdollistaa materiaa, joka siihen on, ja enemmistö on, taipuvainen. Kun niitä miehiä on kolmenlaisia. Johtajia, johdettavia ja omia teitään noudattavia ja viimeksi mainittu on yksinäisin mies ja sinut sen tunteen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuokin ja miehet kilpailevat keskenään. Toisaalta, on myös niitäkin miehiä, joilta puuttuu kilpailuvietti ja sekin voi tulla yllätyksenä toisille miehille. Lähinnä herättää kummeksuntaa, kun asianomaista ei kiinnosta 6000 liksat, teslat, keittiönasennukset ja lapinreissut lynxin kyydissä. Raha mahdollistaa materiaa, joka siihen on, ja enemmistö on, taipuvainen. Kun niitä miehiä on kolmenlaisia. Johtajia, johdettavia ja omia teitään noudattavia ja viimeksi mainittu on yksinäisin mies ja sinut sen tunteen kanssa.
Mikään asia ei koskaan taida koskea ihan sataa prosenttia, mutta valtavan suurta joukkoa kyllä. En ole huomannut niissä johtajissa ja johdettavissa lopulta hirveän suurta eroa tuon rahanhimon suhteen, vaikka suuruusluokat ovat erit. Onko se sitten se kilpailuvietti, joka sen tekee?
- Anonyymi
Mulla ei ole rahaa eikä omaisuutta se kiinnostaa sen verran että saa laskut maksettua ja ruuan suuhun.
- Anonyymi
Haluaisitko, että olisi?
- Anonyymi
Harakoita? No eihän ole.
- Anonyymi
Minun kokemukseni mukaan ovat, vaikka eivät tietenkään kirjaimellisesti. 🙂
- Anonyymi
Rahan ahneus kumpuaa egosta. Ego ei ole mitään ilman rahaa,sen tuomaa statusta ja harhaa. Kun rahat menettää,niin ajautuu itsemurhaan. Ilman rahaa ja sen tuomaa valheellista turvaa on hukassa. Raha on jumala,ja muusta viis. Surullista.👎🤷♀️
- Anonyymi
Miten paljon rahalla tehdään pahaa? Ahnehditaan aina vaan enemmän ja enemmän, pidetään kynsinhampain kiinni joka pennosesta tyyliin minä ja minulle koska sitä elän ja hengitän ja ilman sitä en olisi yhtikäs mitään.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten paljon rahalla tehdään pahaa? Ahnehditaan aina vaan enemmän ja enemmän, pidetään kynsinhampain kiinni joka pennosesta tyyliin minä ja minulle koska sitä elän ja hengitän ja ilman sitä en olisi yhtikäs mitään.🤷♀️
Vaan mikä sen aiheuttaa ja miksi se vaivaa useammin miehiä? Onko se tuo jo aiemmin mainittu kilpailuvietti? Onko tuo ominaisuus sisäänrakennettuna miehiin, tyyppivika? Vai onko se sosiaalinen vaiva, virhe kasvatuksessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan mikä sen aiheuttaa ja miksi se vaivaa useammin miehiä? Onko se tuo jo aiemmin mainittu kilpailuvietti? Onko tuo ominaisuus sisäänrakennettuna miehiin, tyyppivika? Vai onko se sosiaalinen vaiva, virhe kasvatuksessa?
Huonoa itsetuntoa se on/vääriä arvoja ja sielutiedottomuutta. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonoa itsetuntoa se on/vääriä arvoja ja sielutiedottomuutta. 🤷♀️
Miksi nuo sitten ovat erityisesti miehiä vaivaava asia? Osaatko arvella? Kysehän ei edes ole vain tästä ajasta, vaan kyseinen ominaisuus on melko ikiaikainen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nuo sitten ovat erityisesti miehiä vaivaava asia? Osaatko arvella? Kysehän ei edes ole vain tästä ajasta, vaan kyseinen ominaisuus on melko ikiaikainen ongelma.
Kai se että miehillä on kautta aikain ollut vastuu perheen ja jälkikasvun elättämisestä. Vahvin on saanut vahvat jälkeläiset. Saalistanut ruokaa ja pitänyt jälkikasvun niin hengissä. Taitaa olla geeneissä. Jotka ei tosin enää tässä ajassa päde👎🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se että miehillä on kautta aikain ollut vastuu perheen ja jälkikasvun elättämisestä. Vahvin on saanut vahvat jälkeläiset. Saalistanut ruokaa ja pitänyt jälkikasvun niin hengissä. Taitaa olla geeneissä. Jotka ei tosin enää tässä ajassa päde👎🤷♀️
Vaan kun eihän tuo edes pidä paikkaanssa. Se kulttuuri, jossa noin on, on lajin evoluution näkökulmasta hyvin nuori ja lähes kokonaan miesten itsensä luomus. "Ydinperhe", jota mies "elättää" on vain joitain tuhansia vuosia vanha keksintö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun eihän tuo edes pidä paikkaanssa. Se kulttuuri, jossa noin on, on lajin evoluution näkökulmasta hyvin nuori ja lähes kokonaan miesten itsensä luomus. "Ydinperhe", jota mies "elättää" on vain joitain tuhansia vuosia vanha keksintö.
Herää pahvi. Just eilen oli arvot toiset😄🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herää pahvi. Just eilen oli arvot toiset😄🤷♀️
No itseasiassa eivät olleet, eivätkä ole ainakaan tässä asiassa olleet koskaan ihmiskunnan dokumentoidun historian aikana.
- Anonyymi
Terassilla nautinto käydä, prideessä ei. Himonsa pitääkin itse maksaa huvitellessa ja markkinoilla ei niissäkään ole pakko käydä https://www.hs.fi/ruoka/art-2000011229224.html
- Anonyymi
Mä oon ainakin enemmän pillun perään.
kovapanomies- Anonyymi
Ristinsä kaikilla 🙂
Olen luullut että persaukisia olisi niin paljon, että riittäisi kaikille halukkaille.
- Anonyymi
Persaukisissa on yhtälailla rahanahneita kuin rikkaissakin. Persaukinen rahanahne on ihan yhtä veemäistä seuraa, sillä sellainen on kaikenlisäksi katkerakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persaukisissa on yhtälailla rahanahneita kuin rikkaissakin. Persaukinen rahanahne on ihan yhtä veemäistä seuraa, sillä sellainen on kaikenlisäksi katkerakin.
Eli persaukinen ahne on vielä huonompi vaihtoehto kuin jo vaurastunut ahne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli persaukinen ahne on vielä huonompi vaihtoehto kuin jo vaurastunut ahne.
Sitä en tiedä kumpi on pahempi, mutta onneksi ei ole pakko ottaa kumpaakaan. Paremmuus riippuisi ehkä siitä kumpi on hiljaisempi.
- Anonyymi
Kun ruoka loppuu niin voi syödä niitä seteleitä sitten nälkäänsä. Mahan täydeltä paperia, tai tietokoneen ruudulta ahmii pörssiosakkeiden numeroita mahaan silmien kautta :D:D:D
Kuin Ukrainalla loppuu perunat, venäläiset maksavat perunoista hyvänhinnan ukrainalaisille, niin ukrainalaiset ottavat rahat, ja nälkiintyvät..
Toki patruunoihinkin Ukraina on myös laittanut ruokarahoja.- Anonyymi
Eikö sitten kannattaisi ennemmin hankkia niin maan pirusti niitä perunoita? Niitä voisi sekä syödä nälkäänsä, että trokata venäläisille.
- Anonyymi
Tjaa, taidanpa olla sitten taas se erilainen siivekäs, mulle kun riittää että tulen toimeen.
- Anonyymi
...niin ja sitten hiukan kritisoisin tuota harakat sanan käyttöä miesten kohdalla, tähän asti pieni mieleni on yhdistänyt sen naisiin 😁, eikö mies ole pikemminkin korppi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...niin ja sitten hiukan kritisoisin tuota harakat sanan käyttöä miesten kohdalla, tähän asti pieni mieleni on yhdistänyt sen naisiin 😁, eikö mies ole pikemminkin korppi?
Saat toki kritisoida. Minä en tee eroa siinä. Harakka on harakka, sukupuolesta riippumatta. Vaan ei sinun tuota sanaa tietenkään tarvitse käyttää.
- Anonyymi
Valitettavasti raha on yksi ainoita asioita joilla voi saada potentiaalisen naisystävän kiinnostumaan itsestään. Toinen on tietysti treenaaminen ja sitä kautta hyvän näköinen kroppa.
Voi tietty olla, että olet houkuttanut läheisyyteesi jostain syystä sellaisia miehiä, joilla on iso obsessio rahaan. En osaa sanoa.
Itse koen pienituloisena miehenä rahan olevan aika iso osa elämääni. Tai lähinnä rahan puutteen. Jatkuvasti sellainen olo, että voi riittää naiselle. Tästä on vaikea päästä yli, kun kerran on jo tullut jätetyksi tästä syystä.
Mielelläni toisaalta antaisin mahdollisuuden jollekkin uudelle naistuttavuudelle, elämässäni. Tuntuu vaan, että on jo liian paljon negatiivisia kokemuksia ja nettideittailu on aivan järjettömän uuvuttavaa. Miehenä nettideiteistä ei jää edes mitään käteen muutenkaan.- Anonyymi
Tuo nyn on niin puhdasta puppua kuin ollaja voi. Tiedän todella monta miestä, joka on rahan perässä juoksemisella pilannut parisuhteensa ei saanut sellaista.
- Anonyymi
En tiedä, mutta sen olen nyt huomannut kun oma isäni on joutunut hoitolaitokseen, että kivempaa sillä on kuin köyhillä ikätovereidensa edustajilla.
- Anonyymi
Ehkä aloittajan ongelma olikin, ettei mies jakanut rahojaan: "Minun rahat ja lisää rahaa" ja piti projisoida sitten oma turhautuminen miehiin.
- Anonyymi
Laittoi joku lopulta tämän harakka ja lokki vertauksen.
- Anonyymi
Ei, aloittajan ongelma ei ole tuo. Minulla on ihan tarpeeksi omaan elämiseeni, johon ei edes paljoa kulu.
Vain rikkailla on luksus olla välittämättä rahasta. Köyhällä raha on aina mielessä. Riittääkö liksa kuun loppuun saakka ja tuleeko yllättäviä kuluja. Se on perkele jos pesukone kosahtaa yms.
- Anonyymi
Ei siihen rikkautta tarvita, oikeastaan päinvastoin. Rikkailla on raha aina mielessä, vielä enemmän kuin köyhällä. Raha on hyvä silloin, kun se ei valtaa koko elämää.
- Anonyymi
Voiko tuo juontaa juurensa aikaan, jolloin miehet olivat "eliittiä" naiset hyödykkeitä eli miehet määräsivät ja vauraus nähtii valtavana resurssina paremmalle elämälle?
Jotenkin tulee mieleen, että liittyisi siihen. Ja se on jäänyt ikään kuin jumiutunut levy päälle? Onhan jo nyt miehiä nähtävissä joille tuo varauden haaliminen ei ole tärkeää. Asuvat mahdollisimman niukasti ja tulevat vähällä toimeen. ❤️
Kituuttamista en nyt niin arvosta, mutta järkevyyttä kuluttamisessa. Ei tarvi vetää övereitä ja olla ahne hamsteri.
Jasu- Anonyymi
Minunkin mies pyörii paljon rahan ympärillä, koska haluaa ylläpitää puskurivarallisuutta. Se aiheuttaa välillä tunteen, että mitään ei saisi hankkia tai edes syödä. Kitupiikki ja ehkä rasittavinta on jos ruosta tinkii ja mäkättää, kun se on elinehto, syödä terveellisesti.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minunkin mies pyörii paljon rahan ympärillä, koska haluaa ylläpitää puskurivarallisuutta. Se aiheuttaa välillä tunteen, että mitään ei saisi hankkia tai edes syödä. Kitupiikki ja ehkä rasittavinta on jos ruosta tinkii ja mäkättää, kun se on elinehto, syödä terveellisesti.
JasuKuitenkin taas minä säästän mielummin esim. huonekaluissa, en ostele kallista vaan kierrätän mielummin. Kun taas ruokaa ostan kyllä miettien että ravinto on ikään kuin lääke. Ei tarvitse syödä aina pelkkää spaghettia tai rasnkalaisia tai kanaa ja riisiä. Voi syödä muutakin. 😅
Mies taas ostaa kaiken vaatetuksen ja huonekalut yms. paljon kalliimmalla kun minä taas pihistelen niitten suhteen, kun ne on vaan tavaraa eikä vaikuta terveyteen kuten ruoka vaikuttaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin taas minä säästän mielummin esim. huonekaluissa, en ostele kallista vaan kierrätän mielummin. Kun taas ruokaa ostan kyllä miettien että ravinto on ikään kuin lääke. Ei tarvitse syödä aina pelkkää spaghettia tai rasnkalaisia tai kanaa ja riisiä. Voi syödä muutakin. 😅
Mies taas ostaa kaiken vaatetuksen ja huonekalut yms. paljon kalliimmalla kun minä taas pihistelen niitten suhteen, kun ne on vaan tavaraa eikä vaikuta terveyteen kuten ruoka vaikuttaa.
JasuTää aiheuttaa joskus kismaa ja vääntöä meillä.
🤣
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää aiheuttaa joskus kismaa ja vääntöä meillä.
🤣
JasuMielummin syödään hyvin ja monipuolisesti, kun ostellaan kallista krääsää jolla on vain käyttöarvo kuitenkin. Ja kierrätys on ekoteko. 🙂
Ei kämppä tarvi olla mikään hulppea ja huippuvarusteltu, mutta sapuskan on oltava oikeesti syömiskelpoista. Jotta se tekee sen minkä pitää, ravitsee eikä vain täytä.
Jasu
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin syödään hyvin ja monipuolisesti, kun ostellaan kallista krääsää jolla on vain käyttöarvo kuitenkin. Ja kierrätys on ekoteko. 🙂
Ei kämppä tarvi olla mikään hulppea ja huippuvarusteltu, mutta sapuskan on oltava oikeesti syömiskelpoista. Jotta se tekee sen minkä pitää, ravitsee eikä vain täytä.
Jasu
JasuKuulostaa tutulta nuokin. Tässä ketjussa huomaa hassusti, että moni mieheksi ymmärtämäni kirjoittaja tuntuu ajattelevan, että on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, persaukinen/köyhä/elää täysin kädesyä suuhun tai rahan perässä juokseva. Tiedä sitten onko tuossakin sittennosa tämä mysteerin ratkaisua. Eli onko niin, että mies ei tunne kohtuutta? Se on joko kaikki tai ei mitään? Ikäänkuin ei olisi olemassa sitä vaihtoehtoa, että sinulla on tarpeeksi elämiseesi, etkä kaipaa enempää, etkä ylettömyyksiä. Tämä vaihtoehto on se, josta aloituksessa puhuin, mutta joka tuntuu olevan monelle miehelle käsittämätön tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa tutulta nuokin. Tässä ketjussa huomaa hassusti, että moni mieheksi ymmärtämäni kirjoittaja tuntuu ajattelevan, että on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, persaukinen/köyhä/elää täysin kädesyä suuhun tai rahan perässä juokseva. Tiedä sitten onko tuossakin sittennosa tämä mysteerin ratkaisua. Eli onko niin, että mies ei tunne kohtuutta? Se on joko kaikki tai ei mitään? Ikäänkuin ei olisi olemassa sitä vaihtoehtoa, että sinulla on tarpeeksi elämiseesi, etkä kaipaa enempää, etkä ylettömyyksiä. Tämä vaihtoehto on se, josta aloituksessa puhuin, mutta joka tuntuu olevan monelle miehelle käsittämätön tilanne.
Miehet nyt usein tuntuu olevan äärimmäisiä, laidasta toiseen. On taikka off. Välimuodot on vaikeita niille. 😉
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin taas minä säästän mielummin esim. huonekaluissa, en ostele kallista vaan kierrätän mielummin. Kun taas ruokaa ostan kyllä miettien että ravinto on ikään kuin lääke. Ei tarvitse syödä aina pelkkää spaghettia tai rasnkalaisia tai kanaa ja riisiä. Voi syödä muutakin. 😅
JasuYksinkertainen kotiruoka on terveellistä ja sitä saa halvalla. Kyllä itsekin pihistän mieluummin ruuasta kuin muusta. Tosin ostan harvemmin mitään, mutta kun ostan niin silloin ostan melko kallista, makselen sitten kuukausia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa tutulta nuokin. Tässä ketjussa huomaa hassusti, että moni mieheksi ymmärtämäni kirjoittaja tuntuu ajattelevan, että on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, persaukinen/köyhä/elää täysin kädesyä suuhun tai rahan perässä juokseva. Tiedä sitten onko tuossakin sittennosa tämä mysteerin ratkaisua. Eli onko niin, että mies ei tunne kohtuutta? Se on joko kaikki tai ei mitään? Ikäänkuin ei olisi olemassa sitä vaihtoehtoa, että sinulla on tarpeeksi elämiseesi, etkä kaipaa enempää, etkä ylettömyyksiä. Tämä vaihtoehto on se, josta aloituksessa puhuin, mutta joka tuntuu olevan monelle miehelle käsittämätön tilanne.
Juu monelta on mieheltä kohtuus kateissa, ehkä naiseltakin, mutten tiedä yhtään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehet nyt usein tuntuu olevan äärimmäisiä, laidasta toiseen. On taikka off. Välimuodot on vaikeita niille. 😉
JasuNiinhän se kieltämättä vaikuttaa olevan. Kohtuuden miehet ovat ilmeisen harvinaisia. Mä olen tässä nyt joutunut kuuntelemaan useampaa herraa, jotka ovat omien sanojensa kaikkensa tehneet ja kotiin tuoneet. Sitten kun kysyt, että mutta halusiko se vaimosi mitään siitä, pyysikö hän mitään sellaista, niin tulee hiljaista. No siis heidän kohdallaan tiedä, että ei pyytänyt, eikä halunnut ja onnellisia olivat olleet ne ajat, kun elettiin paljon vähemmällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuKyllä meillä oli just toisinpäin 🙂 -sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meillä oli just toisinpäin 🙂 -sivusta
...ja mottoni on "Kohtuus kaikessa", jälkikasvusto on tuon viisauden kuullut useamman kuin yhden kerran mun suustani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinkertainen kotiruoka on terveellistä ja sitä saa halvalla. Kyllä itsekin pihistän mieluummin ruuasta kuin muusta. Tosin ostan harvemmin mitään, mutta kun ostan niin silloin ostan melko kallista, makselen sitten kuukausia.
Juu, en minäkään gourmet herkkuja halua, mutta en jumalauta jaksa pelkkiä ranskiksia ja nakkejakaan tai mitä edellä mainitsin. On omtava mahkuja syödä laajemmin kalaa ja muutakin. Lohta ei saa ostaa, kallista. Varmasti ostan silloin kun lohesta meinaan ruokaa tehdä.
Ostakoon itselleen ranskiksia ja nakkeja. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se kieltämättä vaikuttaa olevan. Kohtuuden miehet ovat ilmeisen harvinaisia. Mä olen tässä nyt joutunut kuuntelemaan useampaa herraa, jotka ovat omien sanojensa kaikkensa tehneet ja kotiin tuoneet. Sitten kun kysyt, että mutta halusiko se vaimosi mitään siitä, pyysikö hän mitään sellaista, niin tulee hiljaista. No siis heidän kohdallaan tiedä, että ei pyytänyt, eikä halunnut ja onnellisia olivat olleet ne ajat, kun elettiin paljon vähemmällä.
Niin, ne miehet kun olettaa monesti puhumatta ja kysymättä. Tai sitten vaan haluaa tehdä oman pään mukaan ja valittaa sitten, kun minä tein, kun minä toin vaikkei kukaan edes pyytänyt.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meillä oli just toisinpäin 🙂 -sivusta
Hyvä niin. Poikkeus vahvistanee säännön. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja mottoni on "Kohtuus kaikessa", jälkikasvusto on tuon viisauden kuullut useamman kuin yhden kerran mun suustani
Kohtuus on hankala, jos näkemys siitä on erilainen missä se kohtuuden raja kulkee. 🙂
Jasu
- Anonyymi
Ja onhan näitä elitistejä naisissakin. On oltava vaikka ja mitä, että voi muka elää hyvää elämää. Jatkuvasti ostellaan kaikenlaista periaatteessa ihan hölynpölyä eikä edes tarpeesta, vaan tyydyttääkseen ostohimoa ja elitististä luonnetta. Boring.
Jasu Jos nyt tuloja miettii niin itselle se on yksi mittari. Tes:n mukaan kun mennään palkkaluokissa niin sieltä voi katsella mikä on ammattiosaamisesi suhteessa kaikkiin sektorin töntekijöihin. Lisäksi kun tulee henkilökohtaiset lisät pystyy päättelemään miten hyvin olet työsi tehnyt (tai muiden mielestä miten karhealla kielellä olet oppinut nuolemaan) ja kun tulee tämä päälle bonukset niin tiedetään miten hyvin ollaan porukalla työ tehty ja miten firmalla menee. Tulovirta on itselle jonkinlainen mittari työelämässä.
Menopuolella se taas auttaa torjumaan yksinäisyyttä sekä auttaa pitämään yllä arkiaktiivisuutta sekä poistaa esim yksinäisyyttä. Esim asumisen kannalta minun kannattaisi pistää omakotitalo myyntiin ja mennä kerrostaloyksiöön. Kuitenkin tässä on pihatöitä, pientä remonttia ja muuta ylläpitoa niin arjen hyötyliikunta ja laajemmat kotiaskareet eivät yhtään haittaa. Lisäksi mankelointia voi suorittaa milloin haluaa
Raha mahdollistaa myös harrastukset joita voi ystävä ja kaveripiirissä tehdä. Voi lähteä kalastamaan tai vaeltamaan jos vain aikataulut antaa periksi. On varaa käydä kuntosalilla sekä hiihtäminenkin on mukavampaa kunnon varusteilla.
Kolmas näkökulma on se että sillä voi tehdä arjen valintoja. Itse en aina tee ruokaa vaan käyn ulkona syömässä. En sen takia että olisin näyttämässä että rahaa on vaan ihan tukeakseni paikallisia yrittäjiä. Jos täältä vielä palvelusektorikin kuihtuu niin ollaan ihmeissään kun nyttenkin kylätie on hiljainen.
Lisäksi nyt olen pyöräillessä käynyt junnujen pelejä katsomassa ja samalla tulee tuettua joukkueen toimintaa kahvin ja pullan verran. Samoin paikallisen naisjoukkueen kannatuskaulaliinoja taitaa olla jo kaappi puolillaan.
No siihen kysymykseen että mikä on kilpailua ja pröystäilyä niin hiukan vaikea sanoa. Täällä monella on uudehkot autot ja saattaa näyttää ulkoa pröystäilyltä mutta jos kuljet töissä taipaleiden takaa niin kyllä auton pitää olla luotettava. Lisäksi tiedän että monet yksinäiset miehet jatkavat työura mahdollisimman pitkälle. Ulkoa saattaa ajatella että kyseessä on rahan ahneus mutta se on se työ ja työyhteisö joka antaa säännöllisen rytmin elämälle. Kun jäät eläkkeelle niin mitä sitten tehdään. Tätä ollaan yritetty taklata töissä sillä että ollaan usutettu jonkun harrastuksen pariin mutta se on sitten jo eri aihepiiri..- Anonyymi
Naiset tulee kalliiksi. Ja ensin pitää olla pätäkkää että edes saa naisen.
- Anonyymi
Ei ainakaan kenenkään näistä miehistä naiset ole tulleet, joiden tiedä pilanneen parisuhteensa rahan perässä juoksemalla. Oma henkilökohtainen kokemukseni taas on, että miehet tulevat aivan jumalattoman kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan kenenkään näistä miehistä naiset ole tulleet, joiden tiedä pilanneen parisuhteensa rahan perässä juoksemalla. Oma henkilökohtainen kokemukseni taas on, että miehet tulevat aivan jumalattoman kalliiksi.
Samaa mieltä, miehet tulevat kalliiksi.
- Anonyymi
Itselläni on hieman päinvastainen näkemys, että juuri naisille se raha ja pinnallisuus on koko elämä. Kyse taitaa olla enemmän kuitenkin älykkyydestä kuin sukupuolesta; suurin osa molemmista sukupuolista on idiootteja, eli pinnallisia ääliöitä.
- Anonyymi
Silti kuitenkin näemme tilastoistakin suoraan,,että tämänkin maan suurimmat rahahamsterit ovat miehiä.
- Anonyymi
Varmasti tilanne on tuo, kun levittelee rahojaan ja omaisuuttaan yms. Silloin taatusti kerää ympärilleen kaikki ne, jotka haluavat siitä omansa. Tämä on yksi iso syy miksi en lainkaan ymmärrä tuota miesten harakkamaisuutta. Jos levittelet bling blingiä ympärillesi, niin miten voi yllättää, että siitä viehättyvät juurikin toiset harakat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992055Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2881866Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3251688Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2041555- 311177
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht901134Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941103- 511047
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤651042- 581028