Vapaa kuvaus

Aloituksia

105

Kommenttia

1466

1. Meillä on Aimon kanssa vastaava kokemus pohjois savosta.

”Onko sinulla nälkä? Tekiskö mieli vähän paksumpaa makkaraa”, tukeva, oranssiin lemminkäisen haalariin pukeutunut tietyömies sanoo siltatyömaalla, jolle pysähdyttiin päissään matkalla avo vankilaan naaralle. Jotenkin mies on arvannut, että olen jo pitkään etsinyt tien varrelta mitä tahansa miestä. Aimolla kun ei seiso.

”No, maistuiko?” tietyömies kysyy, kun olen hotkinut koko viistoista senttiä ja loput satsit hänen pohjois savolaisesta lounas makkarastaan. Toinen karju ottaa paksun savolaisen sikarin esiin ja hetken aikaa myöhemmin Aimolla on varsin tyttömäinen olo siinä kontusillaan betoni porsaaseen nojaten... Loppumatkan Aimo käveli kuin John Wayne, mutta sittemmin se jo hymyilytti... Nyt voimme hyvillä mielillä lusia loput tuomiosta viinan poltosta ja tanko juoppoudesta sekä sala kaadosta...
    Aimo ampui naapurin pysty korvan kun luuli sitä päissään poroksi....
    Meinasin tulla ensin hulluksi...
  2. Aimo oli pilkillä paukku pakkasilla pappa tunturilla.
    Varoittelivat aimoa ettei menisi sillan alle kun siellä on virtausta ja heikko jää.
    Aimo totesi jykevällä rinta äänellä murahtaen "Voin vakuuttaa että että jää kantaa, minulla on erin omaiset vaistot ja kyky tekninen tietämys hahmottaa jään vahvuus millien tarkkuudella"

Aimo alkoi virittää pilkki jakkaraansa sillan alle kun rojahti jään läpi jakkaroineen päivineen kadoten näkyvistä. Menin mahalleen avannon viereen ja haroin suksisauvalla
    vettä, josko aimo siitä saisi kiinni. Sauva tarttui karvahattuun ja nostettiin se jäälle, mutta aimoa ei näkynyt missään.

Kohta pian aimon pää pulpahti pintaan ja sinisten huulten välistä aimo kysyi "Onks mun karvahattua näkynny?" Saatiin aimo ylös sieltä ja kun pakkasta oli 32 astetta, piti aimo saada äkkiä lämpimään. Aimo istui mopon taakse ja minä lähdin ajamaan, aimo piti tarakasta kiinni märillä lapasillaan ja koetti puhua jotakin "VÄVÄVÄVÄVÄ HYRHYRHYR..." ja jotakin sellaista. Aimon vaimo tuli skodalla perässä.

Kotipihassa jäinen aimo revittiin irti tunturin satulasta, mutta lapaset oli jäätyneet tarakkaan kiinni. Ne irtosi vasta keväällä. Tarinan opetus oli että mobedi voi lähteä lapasesta, mutta lapaset ei välttämättä lähde mobedista.
    Meinattiin tulla hulluksi kun tajuttiin että aimo olis voinut tulla vaimon lämpimässä skodassakin kotiin meille homolanpirttiin, tai niinkuin ruotsiksi sanotaan "Puppeshuset"
  3. Hyvin sanottu tuo hyvin sanottu! Se oli kans hyvä tuo hunsotti! 55555!
    Kuolon kankeus tulee nimen omaan salilla ja kun salilla dokaa niin varmasti mokaa kun geenit on kaljuja. Lääkärimestari sanoi minulle että kaljuilla karvat kasvaa sisälle päin ja tukkii suonet ja sitten ei pääse valtimot bumppaamaan raikasta viinaa veren kiertoon.

Meidän aimo on jo testattu ja kunto paljastettu. Paikalla oli yli lääkäri ja vanha kaveri rannikko jääkäri, joka kertoi aimon saavutuksista sodassa, rauhassa ja rakkaudessa.
    Ensin aimo voitti vietnamin sodan ja sitten hurmasi pankki neidin hymyllään eikä lombakolla, niinkuin resu petterit. Aimo teki uuden ennätyksen meilahdessa ja nousi K2 kerrokseen alamäkeen uhmaten paino voimaa niin että nilkat ne vaan naksui.
    Aimo kuunteli samalla DC soittimesta poppia, lempi kappalettaan järjen veit ja minusta orvon teit.

Lääkärin haastattelu saatiin nauhalle https://youtu.be/Rqs8hmpdBk4?t=3