Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
167-176
profiilit
167-176
167-176
Vapaa kuvaus
Aloituksia
26
Kommenttia
1026
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hölmöys+voi+joko+alkaa,+loppua+tai+jatkua+persakukisuuden+kohdatessa.++Kaikki+hölmöilee+ja+joidenkin+mielestä+joku+teko+on+hölmöyttä+ja+joidenkin+toisten+mielestä+sama+teko+on+viisautta.+Hölmöydelle+ei+ole+absoluuttista+määritelmää+vaan+se+on+aina+sivullisten+usein+hölmöjen+mielipideden+tapauskohtaista+määrittelyä.
Voiko+tuon+vielä+hölmömmin+sanoa?
Yrittäkääpäs+😁
03.11.2020 16:44
Vielä+hölmömpää+on+hypätä+vaikka+pää+edellä+ripulipaskakaivoon+yhtään+kyseenalaistamatta+tempun+järkevyyttä+ja+välttämättömyyttä+jos+jokin+virkanilkiltä+vähänkin+haiskahtava+sellaista+edes+vihjaa+ja+sanoo+että+se+on+asiakkaan+etu+ja+yhteiskunnan+kannalta+suorastaan+välttämätöntä.
Maailma+on+hölmöjä+täynnä+jotka+tekevät+hölmöyksiä,+on+noita+hölmöyksiä+tullut+joskus+itsekin+tehtyä+mutta+rajansa+kaikella.
03.11.2020 15:38
Usein+virkanilkit+kuvittelevat+että+heillä+on+valtaa,+ei+sitä+oikeasti+ole+vaan+lain+mukaan+pitää+toimia.+Minun+kohdalla+se+tarkoittaa+että+virkanilkit+noudattavat+lakia+tai+sitten+itkevät+ja+noudattavat.
02.11.2020 15:16
En+kyykisty+minäkään+kun+vaihdoin+jo+yli+8+vuotta+sitten+sähkötupakkaan,+sitä+ei+tule+natsoja+olenkaan.+Muistin+virkaistämiseksi+vetäisin+4+vuotta+sitten+punaisen+nortin,+hyi+memmetti+miten+pahaa+se+oli.
02.11.2020 15:13
Niin++luulet+mutta+et+tiedä+tuotakaan+asiaa.
02.11.2020 15:11
Työkkärin+kanssa+pärjäsin+suht+hyvin,+vain+pari+hankalaa+tyyppiä+oli+mutta+ihan+suomenkielistä+selvää+puhetta+uskoivat,+ei+edes+yhtään+kantelua+heistä.+Minulla+oli+tapana+johtaa+puhetta+noissa+tapaamisissa+ja+aina+aluksi+haukuin+koko+työvoimahallinnon+pystyyn+etsimällä+tuoreita+kantalutapauksia+netistä+joita+siellä+kyllä+riittää.+Alakynteen+lähes+aina+virkanilkkiparat+jäivät+heti+aluksi.
Muidenkin+viranomaisten+kanssa+hyvin+pärjännyt+mutta+joitain+hankalia+tapauksia+on+sossussa+ja+Kelassa+ollut,+"pataan"+ovat+saaneet+hallinto-oikeudessa+monta+kertaa+ja+moitteilta+laillisuusvalvojilta.+Nyt+on+vieläkin+2+kantelua+Kelan+virkanilkeistä+oikeuskanlerin+virastossa,+kauan+kestää+ja+saattaa+tulla+paljon+moitteita+kun+niin+härskejä+ja+selkeästi+lain+vastaisia+heidän+temppunsa+olivat,+tutkittavana+on+mm.+se+valehteliko+Kelan+oikaisuvaatimuskeskus+hallinto-oikeudelle+ja+siitä+on+kyllä+mustaa+valkoisella+että+näin+teki+ja+vielä+monta+kertaa.+Voi+olla+oikeuskanslerillakin+miettimistä+miten+päästää+Kelan+virkanilkit+pälkähästä.
Poliisin+kanssa+ei+ole+ollut+ongelmia,+joskus+jopa+ryypättykin+tutun+poliisn+kanssa+samassa+ravintolapöydässä+jossa+oli+muitakin+poliiseja+ja+naapurikunnan+nimismies.+Vaikuttivat+kännissä+ihan+ihmisiltä😁+Viimeksi,+vuonna+2016,+soittivat+Kuopion+poliisista+että++onko+kipuja+kun+olin+ollut+bussikolarissa+matkustajana+muutamaa+viikkoa+aikaisemmin,+ei+ollut.+
Omista+kyykytysonnistmisista+en+kerro+muuta+kun+äsken+kyllä+onnistui+varpaiden+kynsien+leikkaaminen+ihan+hyvin.+Mutta+ei+ole+ollut+tapana+kyykistellä+muutenkaan.
01.11.2020 16:11
Sama+oli+minullakin+viimeisimmän+pätkätyön+jälkeen,+olin+tuolloin+55-vuotias+ja+yritin+ilmottautua+työkkäriin.+En+päässyt+tiskiä+pidemmälle+ja+kun+näytin+sitä+korttia+niin+kehottivat+heittämään+sillä+vesilintua+mikä+oli+metsästysrikokeen+yllyttämistä+varsinkin+kun+oli+toukokuu.+Sitten+meni+vuosi+tai+kaksi+ja+tuli+sähköposti+jossa+kysyttiin+työnhakutilannetta,+vastasin+viestiin+kertomalla+sen+olevan+enallaan.+
Sitten+kun+muutin+toiseen+maakuntaan+niin+täällä+sitten+kutsuivat+käymään+jo++alle+2+kuukauden+kuluttua+muutosta.+Kautta+rantain+kyselivät+jos+menisin+kuntouttavaan+työtoimintaan,+olin+tuolloin+lähes+60-vuotias.+Sanoin+etten+suostu+vapaaehtoisesti+moiseen+pelleilyyn+mutta+lähden+jos+lain+voimalla+pakotatte+ja+sitten+aina+tavoite+siellä+on++laittomuuksien+tonkiminen+tuosta+toiminnasta.+TE-tädin+naama+meni+norsunvitulle+ja+väitti+että+kaikki+siellä+kuntouttavassa+työtoiminnassa+ovat+vaapaehtoisesti.+Kun+rohkenin+epäillä+tuota+vapaaehttoisuutta+niin+käytännössä+täti+heitti+minut+ulos+sieltä+toimistosta+vaikka+olin+kyllä+lähtöä+jo+tekemässä+ihan+oma-alotteisesti.+Mitään+ei+sen+jälkeen+kuulunut+koko+puljusta+pariin+vuoteen+eikä+karenssia+tietenkään+tullut+eikä+sitä+pakotusta+jota+oikeastaan+odottelin,+aktivointisuunnitelmaakaan+ei+tehty+vaikka+oli+siinä+vaiheessa+ollut+työttömänä+yhtäjaksoisesti+lähes+5+vuotta.+Sitten+viime+vuoden+alkupuolella+soittivat+ja+kun+kerroin+jääväni+syksyllä+eläketuelle+niin+sen+jälkeen+ei+taas+kuulunut+mitään.+Viime+vuoden+lokakuussa+jäin+sitten+eläketuelle+ja+tuli+TE-toimistosta+vielä+kirje+jossa+kysyivät+haluanko+olla+vielä+työnhakijana.+En+vastannut+kirjeeseen+kun+päätin+etten+kusekkaan+siihen+suuntaan+enää+eikä+tarvitsekkaan+koska+asuntoni+vessan+sijaiti+on+sellainen+että+selkä+on+työkkäriin+päin.+
Katsoin+tuossa+viikolla+tietojani+niin++sieltä+kävi+ilmi+ettei+työnhakuni+ole+voimassa+mutta+tietoja+siellä+vielä+oli,+jossain+vaiheessa+sitten+kun+kerkeän+ja+viitsin+vaadin+poistamaan+tiedot.
EU:n+yleinen+tietosuoja-asetus+GDPR+artikla+17+antaa+oikeuden+"tulla+unohdetuksi".
https://www.privacy-regulation.eu/fi/index.htm
01.11.2020 14:55
Jäi+kertomatta+että+omat+tiedot+kyllä+saa+julkisuuslain+mukaisella+tietopyynnöllä
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621
Virkanilkit+kyllä+vihaavat+tuota+julkisuuslakia+joten+on+syytä+varautua+lähes+kaikkeen+jos+tuollaisen+pyynnön+esittää.
01.11.2020 10:38
Ei+mitenkään+koska+vain+omia+tietoja+voi+katsoa+ja+silloin+tunnistautuminen+on+välttämätöntä,+ellei+olisi+niin+voisi+katsoa+kenen+tahansa+tietoja+ja+pelkästään+TE-toimiston+asiakkuus+on+salassa+pidettävä+tieto.
Olen+ollut+nyt+yli+vuoden+poissa+TE-toimiston+kirjoilta+ja+siellä+nuo+tiedot+näkyy+vielä+olevan.+Kun+kerkeän,+viitsin+ja+saan+aikaiseksi+niin+taidan+vaatia+tietojen+poistamista+koska+EU:n+yleinen+tietosuoja-asetus+GDPR+artikla+17+antaa+oikeuden+"tulla+unohdetuksi".
https://www.privacy-regulation.eu/fi/index.htm
01.11.2020 10:10
Säälittävä+tapaus+mutta+ei+silti+säälitä.+Tuollaisia+tyyppejä+varmaan+tulee+jos+pienenä+on+liian+pieni+pipo+ja+vähänlaisesti+puuleluja+😁+😆+😅+😂+🤣
29.10.2020 20:08
Aloittaja+on+palstan+vakiohäirikkö+joka+ei+yleensä+ota+mitään+kantaa+itse+asiaan+vaan+nälvii+muita+kirjoittajia.+Luulee+milloin+mitäkin+tietävänsä+mutta+luulo+ei+ole+tiedon+väärti.+
Tällä+kertaa+hän+teki+poikkeuksen+ja+kirjoitti+kerrankin+asiaa+ja+juuri+kuten+asia+on.+Pelin+henki+on+se+ettei+virkanilkit+hypi+silmilleni+ja+on+todella+suurta+hölmöyttä+tanssia+virkanilkkien+pillin+mukaan.+Minun+asioita+käsitellessään+irkanilkit+noudattavat+laki+tai+sitten+itkevät+ja+noudattavat.+Valitettavan+moni+virkanilkki+on+valinnut+tuon+jälkimmäisen+vaihtoehdon+josta+johtuen+norsunvitulla+olevia+virkanilkkien+naamoja+on+nähty+monissa+virastoissa+varsin+usein.+Kissakin+oppii+sisäsiistiksi+kun+sille+syöttää+omaa+paskaansa,+virkanilkit+ei+ole+kokemukseni+mukaan+yhtä+oppivaisia+vaan+ovat+kerta+toisnsa+jäleen+joutuneet+korjaamaan+laittomia+sekä+puutteellisia+päätöksiään.+
Täydet+10+pistettä+tämän+viestiketjun+aloittajlle+ja+antaisin+vielä+papukaijjamerkinkin+mutta+ne+on+nyt+tilapäisesti+loppu+eikä+hollantilainen+tavarantoimittaja+jolta+tilasin+noita+ppaukaijjamerkkejä+ja+samalla+pölypusseja+jo+elokuussa+ole+vieläkään+pystynyt+toimittamaan+tilaustani.
29.10.2020 16:40
En+usko+että+noille+palkanalennusesityksille+tapahtuu+muuta+kun+että+niille+nauretaan,+tuskin+edes+vastaavat.+Virkanilkkien+toiminta+on+nykyisin+todella+röyhkeää+eikä+edes+välitetä+siitä+että+jäädään+valheesta+kiinni.+Tuo+on+mahdollista+koska+virkavastuu+ei+käytännössä+toimi+ollenkaan.
27.10.2020 08:21
Nolla+oikein,+ei+kannata+veikata.+Yleensä+aina+ensin+suunnittelen+ja+sitten+vasta+teen+sillä+valmiiksi+suuniteltu+on+puoliksi+tehty.+Poikkeuksiakin+tuossa+on+esim.+tein+aamulla+paskan+sen+enempää+sitä+suunnittelematta,+jos+sitä+olisi+alkanut+suunnittelemaan+niin+se+olisi+ollut+kokonaan+tehty+ennen+suunnitelman+valmistumista+😁+Nykyisin+minulla+on+ainoa+kiire+aamulla+vessaan+tunnin+sisällä+aamukahvin+jälkeen,+kaikki+muut+kiireet+olen+pystynyt+eliminoimaan+paitsi+tuota.+Sitäpaisi+90%+kiireestä+on+omaa+hölmöyttä+ja+loput+10%+jonkun+toisen+hölmöyttä+eli+kiirettä+ei+olisi+jos+ei+olisi+hölmöyttäkään.+Jos+hölmöys+poistettaisi+niin+poistuisi+myös+kiire.
En+ihan+tarkkaan+muista+milloin+korkkasin+viimeksi+keskiolutpullon,+siitä+on+varmaan+"valovuosia".+Kaksi+A-oluttölkkiä+olen+tänä+vuonna+korkannut,+joinkin+ne+vaikka+oli+ne+hemmetin+pahaa+😣
27.10.2020 08:14
Luulet+vaan+et+tiedä
22.10.2020 14:48
En+tiedä+mitä+sijoja+noista+kisoista+virkanilkkinen+kanssa+on+aikoinaan+tullut+ja+kuka+on+nauranut+ja+miksi.+Virkanilkit+on+kyllä+jääneet+kakkoseksi+monta+kertaa+mm.+hallinto-oikeudessa,+kanteluistakin+on+saaneet+moitteita+mutta+niilehän+voivat+vain+nauraa+kun+ei+niistä+mitään+seurauksia+ole,+se+ilo+heille+suotakoon.+Suurin+osa+on+tajunnut+ettei+kannata+minun+silmille+hyppiä,+pari+tosi+hankalaa+tyyppiä+oli+mutta+kuten+vanha+sanalasku+sanoo+ettei+sellaista+hevostakaan+ole+jota+ei+voi+valjastaa.+
Tuloksia:
-Yhtään+karenssia+en+saanut+vaikka+olin+työkkärin+asiakkaana+viidellä+eri+vuosikymmenellä
-Aktivointisuunnitelmakaan+ei+tehty+kertaakaan+vaikka+olisi+ollut+aihetta.+(Ei+lmeisesti+yhdenkään+virkanilkin+rohkeus+riittänyt+moiseen)
-Muutaman+kerran+varovasti+ehdottivat+kuntouttavaa+työtoimintaa+mutta+pulinat+loppui+siihen+kun+kerroin+etten+vapaaehtoisesti+suostu+mutta+lähden+jos+lain+voimalla+pakottavat+ja+sitten+kyllä+tongin+kaikki+laittomuudet+siitä+touhusta.
Eli++siitä+on+ollut+hyötyä+kun+en+ole+tanssinut+virkanilkkien+pillin+mukaan+ja+olen+ihan+suoraan+myös+sanonut+sen+virkanilkeille+päin+naamaa.
22.10.2020 13:01
Juuri+noin.+Kissakin+oppii+sisäsiistiksi+kun+sille+syöttää+omaa+paskaansa,+kokemukseni+mukaan+virkanilkit+ei+ole+yhtä+oppivaisia+mutta+kyllä+se+järki+tyhjäänkin+päähän+uppoaa+jossain+vaiheessa+kun+virkanilkki+huomaa+ettei+asiakas+tanssi+hänen+pillinsä+mukaan.+Tosin+tyhmimmät+virkanilkit+yrittää+kostaa+sen+kun+asiakas+on+tietoinen+oikeuksistaan+ja+pitää+niistä+kiinni+viimeiseen+pykälään+ja+momenttiin+saakka,+tuohon+on+syytä+varutua+keräämällä+todistusaineistoa+virkanilkkiä+vastaan.+Kaikki+asiakirjat,+liput+ja+laput+visusti+talteen+sekä+myös+äänitteet+puheluista+ja+tapaamisista.+Tekstarit+saa+helposti+talteen+ainakin+android-puhelimesta+lähettämällä+ne+itselleen+sähköpostilla.+
Tuskin+ikinä+lakkaan+ihmettelemästä+virkanilkkien+asiakasvastaisia+touhuja+ja+sitä+miten+tyhmää+ja+typerää+tuollainen+toiminta+on.
22.10.2020 09:35
"Naurettava"+??
Onhan+se+kiva+kun+on+mukavaa+ja+naurattaa,+virkanilkkejä+ei+aina+naurata+vaan+monta+kertaa+on+naama+mennyt+norsunvitulle+😖+Ne+ei+tykkää+jos+ei+tanssi+heidän+pillin+mukaan+mutta+olkoot+sitten+tykkäämättä,+en+välitä+heidän+tykkäämisistään.
14.10.2020 09:08
En+ole++betalastmies+enkä+ole+käytettävissä+työministerin+virkaan.+Olen+sen+ennenkin+sanonut+etten+koske+lantatunkiota+likaisempiin+asioihin+ja+lantakunkioonkin+vain+talikolla.
Aikoinaan+kun+oli+vielä+kiinteitä+lantaloita+niin+se+tunkio+jäätyi+talvella+ja+lannan+luonti+lantalaan+vaikeutui+tai+jopa+estyi.+Siihen+tunkioon+ei+talikko+tehonnut+vaan+joutui+käyttämään+rautakankea+ja+lapiota,+muistaakseni+moottorisahaakin+kokeilin+mutta+se+i+toiminut.+
Tarina+kertoo+että+joku+oli+yrittänyt+räjäyttää+tuollaista+jäätynytttä+lantatunkiota+dynamiitilla.+Lantalan+katto+oli+lentänyt+taivaan+tuuliin+mutta+tunkioon+oli+tullut+vain+pieni+kolo.+Ainakin+lantalan+ilmastointi+oli+parantunut+huomattavasti.
14.10.2020 08:45
Tuolla+on+useita+ja+aika+vanhoja+ketjuja+koskien+Epsonia+joihinkin+tosin+viime+päivinä+vastattu
https://keskustelu.suomi24.fi/tiede-ja-teknologia/tietotekniikka/oheislaitteet/tulostimet
Niin+kun+jo+sanoin+niin+nuo+tulostimet+on+henkimualiman+vehkeitä+ja+tuota+vehjettä+näkemättä+ja+yleensäkin+koko+merkkiin+tutustumatta+on+vaikea+sanoa+missä+vika.
Sen+sjiaan+tänne+krjoittavailla+kaiken+mualiman+pätkä-,+pöhkö-+ja+muilla+pölvästeillä+jotka+eivät+ymmärrä+eivätkä+siksi+kommentoi+mitään+asiaa+ollenkaan+vaan+nälvivät+vain+muita+keskustelijoita+on+päässä+vikaa+ja+vian+ei+tarvitse+olla+iso+kun+se+on+päässä.+Ei+kannata+tehdä+johtopäätöksiä+eikä+esittää+väitteitä+joita+ei+pysty+todistamaan+mitenkään,+ei+teitä+pölvästejä+kukaan+usko+vaan+teille+nauretaan+😁+😆+😅+😂+🤣
09.10.2020 21:14
Noita+tulosteita+saa+kyllä+muualtakin+esim.+pari+vuotta+sitten+ainakin+meidän+Kelan+toimiston+odotushuoneessa+oli+tulostin+eikä+siellä+näkynyt+ketään+joten+olisi+voinut+tikulta+tulostaa+ihan+mitä+vain+mutta+en+tulostanut+kun+Kelalle+viemäni+asiakirjan+joka+ei+tosin+ollut+edes+omani.+
Yksityisiäkin+firmoja+on+missä+voi+tulostaa,+vähän+kalliimpia+ovat+vaikka+kirjastokin+oli+nostanut+hintaa+40+sentistä+50+senttiin/sivu,+aikamoinen+korotusprosentti.
On+nuo+tulostimet+vähän+sellaisia+henkimualiman+vehkeitä.+Jos+niissä+on+ajurit+jotenkin+perseellään+niin+eipä+juuri+auta+uuden+asentaminen,+fyysisiä+vikoja+voi+vielä+jotenkin+korjata.+Joskus+oli+sellaista+juttua+että+niissä+on+ns.+ohjelmoitu+vanheneminen+eli+järjestelämään+on+pantu+joku+päivämäärä+tai+tulosteiden+määrä+jonka+jälkeen+ne+lakkavat+toimimasta+eikä+niitä+enää+millään+saa+toimiaan+ainakaan+ilman+uuden+tulostimen+hintaa,+bisnes+pyörii.+
Mulla+oli+aikoinaan+Canonin+mustavalkolaser-tulostin+ja+hyvin+toimi+kymmenisen+vuotta+ja+samalla+värikasetilla+mutta+ei+siihen+saanut+enää+ajuria+win+7:lle+ja+yritin+jopa+tehdä+sellaista+mutta+ihan+kaikki+ei+sentään+onnistu+kun+ei+systeemistä+saanut+mistään+tarkkoja+tietoja+vaan+se+vekotin+olisi+pitänyt+hakkeroida+ja+yritinkin+sitä+monta+kertaa+mutta+se+on+sellaista+hakuammuntaa+ja+tuurin+peliä+jos+onnistuu.+Mulla+oli+erikseen+sitten+yksi+vanha+kone+jossa+oli+win+XP+ja+vieläpä+Linuxikin+samalla+kiinolevyllä+ja+se+tulostin+kyllä+toimi+molemmilla+järjestelmillä+mutta+Win7:lla+ei+inahtanutkaan.+Loplta+se+värikasetti+alkoi+loppua+ja+vein+sen+4+vuotta+sitten+kaatopaikalle.
09.10.2020 09:16
8 / 52