Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+Edsonille+ja+Puosulle+pari+otetta+ponttooni+tai+veneasunnoista.
Niitä+pystyy+hyvin+halvalla+minkä+tahansa+kelluvan+alustan+päälle+rakentamaan.
Ei+välttämättä+veneen+tai+laivan+näköisenä.
Sellaisena+kuitenkin+että+se+helposti+pienellä+nopeudella+ja+pienellä+konevoimallakin+siirtyy+paikasta+toiseen.
Käy+joko+omalla+perämoottorilla+tai+pienellä+moottoriveneelläkin+hinate,
https://www.youtube.com/watch?v=Yf_AfGGC8C0
https://www.youtube.com/watch?v=Vtkd8rss-rw
Vain+mielikuvitus+on+rajana.
Muistaakseni+olen+joskus+Edsonille+vastaavia+esitellytkin.
Keskieuroopassa+on+hyvin+paljon+niihin+joki-ja+knanava+aluksiin+rakennettuja+asuntoja+missä+ihmiset+asuvat+vakituisesti.
Eivät+tietenkään+vuokralaiset,+jotka+ovat+juuri+tulleen+tiedon+mukaan+kaikessa+epäonnistuneita+ihmisiä.+(Nilviästä+juuri+tulleen+tiedon+mukaan)
Tässä+oli+nyt+hiukan+pidempiä+lauseita+ja+yli+kolme+kun+tämä+oli+tarkoitettu+oppineemmalle+väelle.
23.11.2019 20:57
Pahus+kun+kirjoitin+pitkän+4+sanan+lauseen,+niin+heti+tuli+kirotusvihre.
Siis+pakenemme+täyttä+juoksuu
23.11.2019 19:32
Kiva+älykäs+kommentti.
Tule+pian+taas
Äly+lähes+tuoksuu
Pakenemme+sitä+täyttä+juokuu
23.11.2019 19:30
Se+etanolilinkki+monimutkaisine+lauserakenteineen:
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2019/11/ethanol-has-forsaken-us/602191/?utm_medium=offsite&utm_source=yahoo&utm_campaign=yahoo-non-hosted&yptr=yahoo
23.11.2019 18:52
No+ei+mitään.
Kiltti+ystävällinen+tulee+ja+kommentoi
Sille+se+on+tärkeää.
23.11.2019 18:42
Ja+taas+lipsahti+muutama+hutilyönti,+kun+"innoissani"+unohdin+katsoa+mitä+lähtee.
23.11.2019 18:41
Kyllä+jokiproomussa+asuisin+mielelläni+itsekin.+Ja+todella+rakentaisin+ne+tarvittavat+kanavat.
Kanavien+ohella+olen+usein+kirjoittanut+myös+etanolin+ja+biodieselin+hulluudesta+ja+tedellisuudesta.
Tässä+esitän+erityisesto+Puosulle+luettavksi+jenkkien+artikkelin+etanolin+hulluudesta.+Siis+ihan+tuoreen.++Asia+on+aika+yksinkertainen,+mutta+näytän+sen+malliksi+siitä+pitkien+ja+kryptisten+lauseiden+problematiiksta.
Artikkelin+kun+on+kirjoittanut+ammattitoimittaja+ja+siitä+ei+meinaa+ottaa+selvää+edes+Erkki.
Eli+en+ole+ainoa+jota+vaivaa+tuo+pitkän+ajatusralenteen+syndrooma.+Mutta+minä+kuitenkin+muistin+sen+heti+kun+joku+huomasi+muistuttaa.+Toimittajaa+ei+ole+vielä+kukaan+tainnut+muistuttaa.+Luultavasti+toimittajan+kohdeyleisökin+on+tottuneempi+lukemaan+yli+kolmen+sanan+lauseita,+Mikä+täällä+eräälle+osalle,+emkä+tietenkään+sinua+tarkoita,+on+jo+pitkä+ja+vaikeasti+ymmärrettävissä.
Sori+siitä,+meni+vanhasta+muistista+asian+käsittelyyn+tarvittavien+sanojen+määrään.+Pakko+välistä,+vaikka+yritän+kyllä+miellyttää+sitäkin+yleisön+osaa+joka+ei+neljän+sanan+lauseesta+selviä.
Lupaan+aina+parantaa+tapojani,+muistaessani.
Nyt+Rhummille!+Eller+hyr!
Äläkä+Edsolvent+ole+murheissasi,+kyllä+mummut+sinusta+oikeasti+tykkäävät+ja+haluavat+kuulla+kommenttejasi+heistä.+Se+on+heille+tärkeää+että+joku+heistä+ajattelee.++:)
23.11.2019 18:40
Kuka+hän+olla?
Mikä+nimi+olla
Ollako+asiaa?
23.11.2019 16:48
Olen+iloinen,+että+amaryllikseni+kukkii.
Se+on+uskomattoman+hieno.
Toivottavasti+teidänkin+hienot+kukkanne+loistavat+hienouttaan!
23.11.2019 16:35
Olipa+kivaa+ajella+ulkona.
Tiet+olivat+kuivia.
Näytti+ihan+valoisalta.
Pyhän+Laurin+kirkon+edessäkään+ei+ollut+ruuhkaa+hautausmaalle.
Lidlissä+olivat+hinnat+selvästi+viime+vuodesta+kallistuneet
23.11.2019 15:54
Nyt+tulikin+vaihteeksi+vietettyä+koko+koiravahti+hommissa+kun+ei+tuntunut+olevan+hinkua+unten+maille+näin+viikolopun+aluksi
Kaikkea+ehti+nähdä,+mutta+viimeiseksi+kuvaksi+jäi+tällainen+rauhallinen+agraarielämän+maalaus+Adrian+meren+ranikoilta
https://www.youtube.com/watch?v=2Cuk35PkiOs
Nyt+lie+aika+hakeutua+tasaisempaan+asentoon!
23.11.2019 03:59
Tuon+muuten+melko+huolellisesti+tarkastin+ennen+lähetä+painiketta.+Siitäkin+huolimatta+sinne+pääsi+yksi+ohilyönti,+eli+tapaa+sanasta+tuli+taoaa.
Jos+onnistun+laitteistoni+ohjelmapäivityksessä+niin+tuollaisetkin+pitäisi+tulla+alleviivatuksi+raakakirjoituksessa,+kuten+nyt+tuleekin+englanninkielellä+kirjoittaessani+joko+officessa+tai+normaalialustoinneillani.+Tätä+suomi+alustaa+ei+se+englanninkielinenkään+kieliopin+tarkastusohjelma+tarkasta.+Saa+nähdä+tekeekö+se+suomenkielinen+sitten+vai+pitääkö+kirjoittaa+kuten+paljon+nytkin+teen+eli+word+tai+word+pad+alustalla+ja+kansioon+tai+julkaisuun+liimattuna.
Eiköhän+se+copy-paste+ole+suomeksi:+kopioi+ja+liimaa.
Pitäisi+kai+lopulta+opetella+myös+käyttämään+suomenkielistä+windows+pohjaa.+Se+hävittäisi+suoraan+kaikki+windowsista+johtuvat+väärät+kirjainkorjaukset
No+ensi+viikolla+näkee.++Ellei+kaihi+äkkiä+pahene?++Tai+kenties+jonkun+toiveiden+mukaan+tule+vahingossa+juotua+metanolia!++Noin+siis+heitettiin+huulta+Seilin+vanhassa+leprasiirtolassa.+Puosu+tai+Edsolvent+saa+avata+tuon+muille:)
22.11.2019 23:32
Tänään+tuskin+kukaan+enää+ainakaan+tänne+kirjoittelee+jollen+minä+vielä+nyt+työvuorossani+taoaa+jotain+mielenkiintoista+aihetta+niiden+parissa+liikkuessani.
Olen+tosi+tyytyväinen,+että+Puosu+muistutti+minua+tuosta+pitkien+lauseiden+lukuvaikeudesta.
Kyllä+se+on+minun+vanha+vaivani+ja+olen+sen+ennenkin+ihan+netin+kirjoitustyylianalyyseissä+vertailuttanut.+Tosin+viimeksi+siihen+aikaan+kun+kirjoitin+englanniksi+kaiken.+sekä+huvin,+että+työn.
Silloin+jo+kielianalysaattori+luokitteli,+että+lauserakenteitteni+ymmärtämiseen+vaaditaan+melkoinen+koulutustaso.+Yritin+siihen+silloin+työelämässä+kiinnittää+huomiota,+
Näin+eläkkeellä+ollessa+ja+varsinkin+viime+vuosien+jahdin+kohteena+ollessa+se+vain+meni+siihen+vieläkin+enemmän+lukukoulutusta+vaatineeseen+suuntaan.
Puosulle+voinkin+tässä+kertoa,+että+ihan+oikeassa+elämässä+kuuntelenkin+muita+ja+yritän+oppia+paremmin+tai+esittämään+asioita+paremmin.+Harva+kuitenkin+kykenee+minua+asiaperustein+opastamaan.+Puosu+pystyi+siihen+ja+välittömästi+tuli+viesti+perille.
Mutta+oikeassa+elämässäkään+en+osta+mitä+tahansa+joku+yrittää+myydä.+Mitä+huonommin+argumentein+ja+aikein+sitä+vähemmän.
22.11.2019 23:20
Teen+sen+vaikka+huomenna.
Yritämme+sitten+taas+kerran+palata+ihan+tavalliseen+jutusteluun+ja+asioiden+käsittelyyn.
Aivan+senkin+luettelon+tyyliin+minkä+tuossa+mainitsit.
Edelleenkin+yritämme+pysyä+pois+mitä+tuo+minusta+ajattelee+keskittymisestä.
Se+laskee+poikkeuksetta+minkä+tahansa+kommunikaatiotoiminnan+tasoa.
Myös+kryptisestä+kirjoittamisesta+on+silloin+mahdollista+päästä+eroon+ja+se+olisikin+hyvä.
Kovin+moni+ei+pysty+kryptiikkaa+tulkitsemaan+ja+lukemaan.+Siksi+siitä+tulee+näkemiemme+tapaisia+täysvääriä+kuviteltuja+johtopäätöksiä.
Valitettavasti,+mutta+totuudenmukaisesti+minun+on+myönnettävä,+että+ainoa+joka+todella+on+kryptisen+ilmauksen+lukumestari+on+juuri+kin+"se"
Valitettavasti+hänen+tapauksessaan+tuo+erikoisäly+kaatuu+luontaisen+ilkeyden+ja+pahansuopuuden+alle.
No+siitäkin+pyrimme+nyt+irtautumaan.
Varoituksen+sanana+kuitenkin,+että+se+ei+ole+täysin+minun,+sinun,+eikä+hänen+hallinnassa.
Tuo+kryptiikka+selvennettynä+niin+että+sillä+vain+viitataan+suomen+kielen+pronominirockiin:+minä,+sinä,+hän.....................
22.11.2019 20:53
Tässä+on+nyt+490+kirjattua+kommenttia.+Esitän+ehdotuksena+niille+jotka+mahdollisesti+haluavat+asiaporinaa+jatkaa+ja+olla+aktiivina+kirjoittamassa+mitä+sitten+kirjoittakin,+että+uusimme+ketjun+taas.
Tämäkin+ketju+kantaa+rasitteena+liikaa+sontaa+mikä+ei+tänne+kuulu.
Siksi+se+olisi+syytä+nopeasti+arkistoida+ketjunsäilyttäjien+muistoiksi
Olisi+parempi+jatkaa+ketjulla+mikä+ei+ainakaan+alussa+sisällä+kaikkea+täysin+tarpeetonta+virtuaalisiinkaan+persooniin+käymisen+painolastia.
Kuuntelen+positiivisella+mielellä+mukanaolevien+mielipiteet+ja+avaan+sitten+uudet+lyhyempien+lauseiden+porinat+paremmin+editoituina.
Ellei+sitten+joku+muua+halua+uusia+porinoita+avata?
22.11.2019 18:23
Voin+tähän+sen+verran+kommentoida,+että+perjantaillakaan+ei+ollut+mitään+yhteyttä+sinuun.
En+ylipäätänsä+seuraa+tai+ole+selvillä+milloin+puhumattakaan++minä+viikonpäivänä+ihmiset+ovat+syntyneet.+Muuta+kommentoitavaa+minulla+ei+ole.
22.11.2019 18:14
Tuossa+yllä+on+muuten+yksi+tyypillinen+koneen+tekenä+pillokorjaus+koneen+sanaoletuksen+mukaan+eli+sana+vaikka+on+mutettu+sanaksi+vaippa+vaikka+kirjaimet+p+ja+k+eivät+ole+edes+ohilyntimahdollisuuden+päässä.++Saan+kuitenkin+ensi+viikon+alussa+poistettua+win+10+automaattikorjaukset+ja+englannin+kieleen+perustuvat+korjaukset,+niin+pääsee+toivottavasti+siitäkin+riesasta+ja+joillekin+"ilosta"+eroon.
22.11.2019 14:11
Täällä+muuten+pitäisi+olla+kansantajuista+digioppia+sellaisille+jotka+ovat+muuten+digijutuissa+hiukan+"ujoja"
Yle.fi/digitreenit
22.11.2019 13:39
Ja+justiinsa+huomasin+Helsingin+ja+Tokmannin+uutisista+että+se+ei+olekaan+torstai+vaan+perjantai!+;)
22.11.2019 13:36
Tuohon+on+tietysti+näin+jälkikäteen+tarkennettava,+kun+on+selvinnyt+miten+kirjoituksiamme+kyetään+täysin+väärinymmärtämään,+että+minä+en+siis+itse+ole+siitä+yhtään+ihastunut+että+minullakin+on+niitä+omia+fanejä.+Jos+osaisivat+lukea+ja+ymmärtää+mitä+on+kirjoitettu+niin+se+kyllä+helpottaisi,+mutta+se+ajatus+aina+kääntyy+siihen+että+sanoipa+mitä+tahansa+niin+sitä+luetaan+vaippa+pakolla+että+mitä+taas+musta+ajattelit!
22.11.2019 13:34
75 / 129