Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Puosuvaaria+mahdollisesti+rannikkolaisena+kiinnostavat+nuo+korvetit+juuri+niiden+Raumalta+tilaamisen+vuoksi.
Tässä+elisen+yleiskorvetti/fregatti+katsauksen+päälle+vielä+melko+tuore+saksalaisten+Braunschweig+luokan+korvetti+mittoineen+ja+aseistuksineen.
Tämäkin+on+kantavuudeltaan+vain+alle+puolet+Rauman+"fregateista"+mutta+tässäkin+päätykki+on+juuri+se+76+millin+Oto+Melara+eika+häviämään+simuloinneissa+todettu+57+millinen+mikä+nyt+asennetaan+paljon+suurempiin+suomalaisaluksiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Braunschweig-class_corvette
Keskustelisin+kyllä+mieluummin+energiakemiasta+ja+ilmastokysymyksitä+kansainvälisen+kaupan+lisäksi+kun+sitäkin+olen++Lontoossa+opiskellut+tehotutkinnossa+ennen+lopullista+muuntumista+ihan+sertifioiduksi+kemistiksi+ja+sitten+muutaman+kymmenen+vuotta+pitkin+maailmaa+juurikin+sitä+energiaa+käyttävussä+ja+tuottavissa+laitoksissa+nimenomaan+lämmönsiirtopintojen+tehokkuuteen+liittyvissä+projekteissa
Olen+vaan+hiukan+yksinäni+sen+konkreettisen+tiedon+ja+vertailutoimintojen+kanssa+kun+täällä+ei+nyt+ole+oikeastaan+muita+kuin+amummu+jolla+on+koulutus+ilmastoilmiöihin+ja+säihin+siltä+osin+kuin+on.+Häntä+se+ei+enää+näytä+hirveesti+kiinnostavan+ja+itsekin+jouduin+sitten+noin+kolme+vuotta+sitten+vetäytymään+käytännön+kenttäprojekteista+pois+tuon+pienen+kurkkuvaurion+vuoksi.+Tosin+olen+poikia+vielä+viime+kuukauteen+asti+netissä+konsultoinut+kun+ovat+apua+tarvinneet.
Harmittaa+kun+Saksalainen+saman+alan+tunnetuin+kolleega+jonka+kanssa+myös+työskentelimme+samassa+konttorissa+vaikkakin+eri+yhtiöissä+Hampurissa+ehti+olla+aktiivina+kenttäkonsultoinnissa+vielä+vuotta+pidempään.+Minä+ilman+tuota+kurkkua+olisin+nytkin+Dubaissa+talven+yli+ihan+projekteissa+senior+apuna+eli+ns.+viimeisenä+varmistimena.
Kaikkea+ei+vaan+valitettavasti+saa+loputtomiin+menemään+toiveidensa+mukaan.
Mutta+se,+että+olen+valinnut+olla+eläkkeellä+ihan+omissa+piireissäni+ja+valinnoissani+on+puhdas+oma+tahtoni
Minulle+riittää+mukava+yksiö+kivikylän+lähes+keskustassa,+toimiva+mukava+ajoneuvo+ja+netti+sekä+kokoukset+kolleegoiden+kanssa+sen+lisäksi+että+pojat+ja+siskot+tapaamme+säännöllisesti.+Saksalaisesta+pojanpojastani+toivon+tietysti+kemistiä+kun+kemisteille+aina+hommia+ja+mielenkiintoa+riittää,+mutta+vain+toivon.+Ihan+saa+itse+valita+ellei+isänsä+sitten+harrasta+ohjailua+ja+ajattelua+hänen+puolestaan+tai+ylitse,+mitä+en+kyllä+usko.
10.11.2019 22:52
Enpä+viitsi+ryhtyä+ennustajaksi,+mutta+voisin+kyllä+ennustaa+miten+räyhämummojen+strategia+toimii+seuraavaksi.++Siihen+kun+riittää+minunkin+ÄO'ni.
Voisin+ennustaa+senkin+tuloksen.+Mutta+en+ennusta+vaan+annan+luonnon+toimia+tavallaan+ja+tiedän,+että+viidakko+jokatapauksessa+voittaa+ja+jää+jäljelle.
Tämä+oli+siis+illan+yleisfilosofiapläjäys+millä+ei+ollut+nimiä+eikä+osoitteita+kuin+ihmisten+mielikuvituksissa,+mikä+sitten+kelläkin+on!
10.11.2019 22:25
Enpä+tiedä+onko+tästä+tutkimuksesta+kenellekään+iloa,+mutta+jaan+sen+kuitenkin+jos+vaikka+jotain+kiinnostaisi+itsetunnon+ja+älyn+korrelaatio.
Itselläni,+ja+sen+voin+rehellisesti+ja+totuudenmukaisesti+sanoa,+ei+ole+osaa+tuollaiseen+älyvertailuun+sillä+valitettavasti+minun+aktiivielämäni+aikaan+mitattu+IQ+oli+vain+142
Olisi+oikeastaan+ollut+hiukan+enemmän+jos+en+olisi+englanninkielisen+tesatin+yhteen+kielijippoon+vastannut+väärin.+Olisi+edellyttänyt+täyttä+äidinkielistä+hallintaa+ja+minun+englantini+vaikka+lähes+100%+oli+kuitenkin+vieras+kieli.
https://www.youtube.com/watch?v=GJz66wm95-M
10.11.2019 22:08
Ihan+yleisenä+havaintona+voin+todeta+että+aikoinaan+weepelin+tarina+eteni+juuri+samalla+tavalla+ja+sama+seireeni+taustalla.+Lopulta+valitsi+sellaisen+kuvion+missä+arveli+arvostusta+enemmän+saavansa.+Sehän+on+aivan+puhdas+henkilökohtainen+ja+luonnevalinta.+Aika+pian+sen+jälkeen+ei+kestänyt+enää+omiakaan+juttujaan+katsella!
10.11.2019 19:30
Tässä+hereillä+oleville+ihan+välipalaksi+yksi+illustraatiokokoelma.+Siellä+on+joitakin+hyvin+osuvia+tapahtumaillustraatioita+kuten+esimerkiksi+kaktusten+esittämä+suhde+nyt+ja+vuoden+kuluttua
https://www.youtube.com/watch?v=WzoYXZLKCoQ
10.11.2019 19:19
Kukas+meistä+on+koskaan+kyseenalaistanut+sinun+tarinaasi+säätieteilijänä.+Eihän+kenelläkään+paitsi+yhdellä+ole+mitäöän+syytä+kieltää+kenenkää+kertomaa+ammatillisesta+taustastaan+ja+siihen+liittyvästä+osaamista+tai+sen+muistelemisesta.
Aivan+muut+seikat+täällä+tuntuvat+keskustelua+dominoivan+sinun+ja+monen+muun+osalta.
Erittäin+kyseenalaiset+seikat.+Sinäkin+näytät+hyvin+mielelläsi+koettavan+saada+itsellesi+ihan+kelvottoman+räksyttäjän+roolia.+Kylölä+sinunkin+pitäisi+kyetä+parempaan.+Ota+mallia+vaikka+Ceestä+joka+ei+juurikaan+räksytä.+Sanoo+joskus+jotain+pysyäkseen+"tiimissä"+ja+se+on+täysin+hyväksyttävää+ja+kelvollista+kun+motiivit+eivät+ole+herkän+hipiän+tai+sellaisen+joukon+perusteeton+räyhäämissuojelu.
10.11.2019 19:13
Enpä+haluaisi+jalkaväkeen+itsekään+sotatilanteessa+kuulua.+No+nythän+ei+ola+enää+edes+nostoväessä+vaan+rintamavapaita+kaikissa+tilanteissa.
Silloin+muinoin+olin+kuitenkin+Laivaston+av.+kersantti+ja+torpedolinjan+käynyt.+Sittemmin+merikapteeni+joten+siltä+perustalta+kommentoin+merivoimia+ja+niiden+tarpeita+tai+mahdollisuuksia.
10.11.2019 19:07
Luulen,+että+tuossa+"Feregattien"+joita+ne+todellisuudessa+ovat,+valinnassa+on+painanut+sellaiset+seikat+kuin+näiden+mukana+tullut+suhteellisen+suuri+ja+korkealle+ulottuva+ilmatorjunta+ohjuskyky,+Extended+Sea+Sparrow+ohjukset,+joiden+kokonaiskantama+on+50+kilometriä+ja+korkeus+hiukan+epävarmaa+tietoa+mutta+luultavasti+luokkaa+15+km.+Niitä+kalliita+ohjuksia+on+tilattu+noita+neljaa+alusta+varten+64+kappaletta.+Jokainen+maksaa+noin+900000+dollaria.
Ne+ovat+myös+suunniteltu+kansainväliseen+meritoimintaan+eli+avustus+ja+valvontatehtäviin.
Ne+eivät+todellakaan+kovin+hyvin+sovellu+saaristoisen+rannikkomme+puolustamiseen+muuta+kuin+kaukosysteemeillä+eli+juurikin+niillä+ohjuksilla.
Itse+olisin+valinnut+niitä+nopeita+matalakulkuisia+luotojenkin+sekaan+naamioitumaan+pystyviä+monitoimi+ohjusveneitä+jotka+itseasiassa+ovat+vain+hiukan+Ruotsin+Visby+korvetteja+pienempiä+ja+ostanut+merivoimien+lippulaivaksi+ja+kansainvälisiin+operaatioihin+yhden+hyväkuntoisen+täysin+aseistetun+EU+maiden+fregatin,+jollaisen+uskon+löytyvän+helpostikin+suhteellisen+edullisella+hinnalla+monestakin+suuresta+EU+laivastosta.++Monet+EU+maathan+ovat+sellaisia+rakennuttaneet+Espanjassa+ja+Italiassa+joissa+niiden+tuottaminen+modernein+sensoreineen+ja+aseinee+osataan.+Esimerkiksi+se+yleisin+laivastojen+automaatti+tykki+on+italialainen+76+millin+Oto+Melara.
Mutta+kuten+kaikessa,+myös+tässä+voimme+vain+esittää+milelipiteemme.+Onneksi+näissä+asia+asioissa+ei+saa+joukkoa+kitkeriä+ja+herkkähipiäisiä+hyökkääjiä+niskaansa.++Tosin+ei+se+aivan+tavatonta+ole+asiaketjuillakaan+että+joku+ottaa+nokkiinsa+jos+jollain+on+hänestä+eriävä+mielipide.++Joka+paikassa+on+niitä+jotka+eivät+pysty+käsittelemään+omistaan+poikkeavia+mielipiteitä+totuudesta+nyt+puhumattakaan.
10.11.2019 19:04
Illan+mittaan+toivottavasti+löytyy+taas+jotain+asiaa+ja+yleishyödyllistä+tapahtumaa+pureksittavaksi,+jotta+saamme+edes+muutaman+tunnin+tauon+tästä+herkkähipiäisten+naisten+itseen+käpertymisen+ja+keksityn+loukkaantumisen+ilmapiiristä,+mihin+heikoimpia+miehistäkin+yritetään++vajottaa+mukaan.
10.11.2019 17:20
Teinpä+joku+päivä+sitten+lupauksen+että+7+päivään+en+noteeraa+mitään+paskanheittoa.+Siksi+en+nytkään+kommentoi+paskanheittimen+esittämiin+provoihin.+7+päivää+loppuu+Torstai+iltapäivällä.
Mitä+Edson,+muuten+tulee+näihin+keskustelu+ja+ryhmittymisasioihin,+niin+mikäänhän+ei+ole+tapahtunut+yllättäen+vaan+kehitys+on+jo+pitkään+ollut+nähtävissä.+Aivan+kuin+aikoinaan+Weepelin+osalta+joka+valitsi+pariutumisen+herkkähipiäisten+ja+heikkopersoonaisten+kanssa.+Joukossa+on+helpompaa+torjua+oma+kyvyttömyytensä+kohdata+todellisuuss+ja+erilaiset+mielipiteet,+todellisista+ihmiskuntaa+koskevista+asioisdta+puhumattakaan.
Kova+oli+erotusyritys+ja+onhan+se+nyt+jollain+tavalla+onnistunut.+Voi+olla+että+siinä+on+kuitenkin+kuuluisan+Pyrrhoksen+voiton+tuoksua.
Tämä+siksi+että+ei+se+maailmaa+kuitenkaan+miksikään+muuta+niin+kauan+kuin+areenan+sääntöjä+kirjoitusoikeuksista+noudatetaan.
Kukaan+ei+pääse+kenestäkään+eroon+ellei+joku+ihan+itse+halua+poistua.+Takana+ovat+ne+ajat+että+ihmisiä+onnistuttiin+karkottamaan+ketjuila+erilaisilla+ala+arvoisilla+hyökkäyksillä+ja+ryhmä-tai+pari+muodostamisilla.
Olisi+toivottavaa+että+moni+kommentoijista+ymmärtäisi+edes+ihan+perusasioita+subjektiiviselta+vihaltaan+sellaisia+kohtaan+joilla+on+laajempi+ajatuskenttä.
ps.+En+muuten+lainkaan+ymmärrä+mitä+amummu+tuossa+kirjoittaa.+Tiedänhän+minä+että+hänellä+ja+Edsonilla+ei+kovin+hyvät+keskusteluvälit+ole,+mutta+kuka+muu+on+hänen+kimmppunsa+käynyt,+koska,+ja+miten+???++Vai+onko+hänkin+lopulta+niitä+jotka+näkevät+itsensä+kun+keskustellaan+ihan+kaikkia+ja+kaikkea+koskevista+yleisyyksistä?
Sen+voin+kyllä+sanoa,+että+niin+kauan+kuin+Edson+on+asiallisesti+oikeassa+ja+puhuu+totta,+niin+en+puutu+hänen+yksilölliseen+kielenkäyttöön+kuten+en+muutenkaan+halua+puuttua+kenenkään+asioihin.+Ainoastaan+kirjoittaa+totta+ja+kiinnostavia+asioita+ja+lukea+toiseten+kiinnostavia+juttuja+ja+jättää+itseäni+kiinnostamattomat+kommentit+ja+asiat+muiden+kiinnostuksen+kohteeksi+ja+antaa+keskustelun+edetä+jokaisen+mielipideoikeudella.
Voin+vain+toistaa+että+ala+arvoista+vääristelyä,+valehtelua,+liehittelyä+ja+mielistelyä+en+suosi+ja+sellaisesta+saatan+ajoittain+kertoa+sellaisen+mielipiteeni.
Yleensä+minun+kannaltani+katsottuna+sellaiseen+ryhtyy+suurella+palolla+vain+yksi+kirjoittajista+ja+sen+uhreja+sitten+on+muutama.
10.11.2019 17:13
Edson+järkevänä+on+varmaan+huomannut+senkin+seikan,+että+eräiden+keskustelijoiden+maailma+koostuu+noin+95%+,+pahimmilla+100%,+joko+sinun+tai+minun+kimppuun+käymisestä+tai+meistä+huutamiseen.
Eivät+ole+yksikään+heistä+tulleet+ajatelleeksi+että+jos+meitä+ei+olisi+heiltä+loppuisivat+aiheet+hyvin+nopeasti+ja+heidän+keskustelunsa+nuutuisi+tasolla+jauhoin+vasta+kahvia,+kävin+saunasaa+höyryissä+ja+että+lunta+oli+maassa+kun+koiran+paskat+näkyivät+lenkillä++niin+selvästi+tai,++että+kävinpä+tuossa+pari+kilsaa+vesijuoksemassa..
No+onhan+se+ymmärrettävää,+että+näistä+päivittäisistä+askareista+on+helpompaa+kirjopitella+kuin+planeetan+laajuista+analyysia+asioista+mitkä+sitten+ovat+joillekin+liian+vaikeita+käsiteltäviksi.
10.11.2019 14:38
Olipa+todella+hieno+pläjäys+mustalaismusiikista.+Mielenkiintoista+katsella+tuollaisessa+joukossa+aitoja+mustalaisia.+Kyllä+he+todella+ovat+aivan+oma+etnisyytensä.+Ei+vaan+tavoiltaan,+vaan+ihan+fyysiseltä+ulkonäköpiirteiltään.+Fyysinen+ulkonäköero+on+luokka+keskiverto+valcoeurrooppalaisen+ja+esimerkiksi+"mesopotamialaisen+alueen"+ihmisillä
Hieno+musaa,+eikä+minulla+ainakaan+ole+mitään+mustalaisia+vastaan.+Hyväksyn+heidän+erilaiset+asennoitumisensa+elämään.
10.11.2019 14:13
Tuo+on+tarkka+huomio.+Aborigieista+ei+ole+mainittu+tuon+uhkan+yhteydessä+sanaakaan+vaikka+paljolti+juuri+heidän+alueillaan+roihuaa.
Muuten+tuo+suurien+metsäpalojen+tai+tarkoituspolttamisten+tuoma+saaste+on+paha+tekijä+koko+globaalille+ilmastolle..+Ne+savut+ja+pienhioukkaset+kun+pakkaavat+liikkumaan+ilmavirtauksien+mukan+ympäri+maapalloa+tai+ainakin+omalla+pallonpuolisollaan
10.11.2019 13:59
Ei+Edson+ainakaan+minulla+mitään+erityistä+tunkua+sinne+ole.+Kun+sitä+edes+vilkaisee,+niin+aiheiden+ja+ihmisten+välisen+kommunikaation+taso+senkun+laskee.+Kaikki+ovat+pieneen+ajatteluputkeen+lukkiutuneita+eikä+yhdelläkään+ole+haluakaan+nähdä+asioita+eri+näkökulmilta.'
Pidämme+siis+tämän+asia+ja+laatuketjun+aktiivisena+ja+tänne+kirjoittavat+ketkä+kirjoittavat+ja+toivottavasti+sellaisia+mitkä+ovat+joko+merkityksellistä+tai+viihdyttävää.
Esimerkiksi+asioiden+hienosti+runolla+ilmaistuina.
Muilla+ketjuilla+voi+aina+halutessaan+käydä+tuomassa+sinne+joko+laatua+tai+järkeä+ja+totuutta.
Nythän+siellä+on+taas+kerran+tapahtumassa+eräänlaista+"pariutumistakin"+mikä+on+varmasti+ketjun+laadun+mukaista+ja+sille+hyväksi.
Weepeliähän+sinne+kovasti+kaivattiinkin.+Mummot+olivat+sen+silittäjän+tarpeessa,+joten+se+heille+suotakoon.+Ehkä+taas+tulevat+onnellisiksi,+mikä+on+pelkästään+positiivistä.
Ja+eikö+muuten,+Edson,+ole+ihmeellistä,+että+minä+en+kirjoituksissani+juurikaan+mitään+sano+enkä+varsinkaan+ketään+nimeä,+mutta+koko+joukko+keksii+sanomisestani+itseensä+kohdistettuja+selko-osoituksia.++Hyvä+on+mielikuvitus+ihmisillä,+löytävät+itsensä+tyhjästä+kosmoksesta.
10.11.2019 13:55
Jos+joku+ei+ymmärrä+mitä+tarkoitan+selkäänpuukottajalla+niin+ei+se+enää+minun+ongelmani+ole.+Minun+käsittääkseni+asian+pitäisi+olla+yksiselitteisen+selvä.+Myös+senkin+pitäisi+olla+aivan+selvää,+että+kysymyksiä+voi+tehdä+ja+niihin+vastataan+jos+niihin+on+mitään+vastattavaa+tai+kysymys+on+edes+luettu
Huomaan+kyllä+että+monilla+tuntuu+olevan+hyvin+herkkä+ja+ohut+nahka.+No+sekin+on+osa+elämää.+Siksihän+täällä+osa+yrittää+aina+jonkinlaista+sovittelua+tai+ainakin+ymmärrystä+ettyä+asioista+voi+olla+eri+mieltä,+kunhan+on+rehellinen.+Sen+rehellisyydenkin+suhteen+monet+ovat+omineet+epäilyn+itseesnsä+vaikka+siinäkin+on+täysin+yksiselitteisen+selvää+mitä+sillä+tarkoitan+tai+ketä+tarkoitan
Mutta+jatketaan+melomista.+Siten+lopulta+vain+matka+taittuu+eikä+etsimällä+kiviä+koskesta
10.11.2019 13:36
No+kysyin+varmuuden+vuoksi,+kun+ei+kysyvä+tieltä+eksy.
Tällainen+"ravintoterapeuttiartikkeli"+pisti+silmään+aamun+hesarista:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006301803.html
Mitäs+ajatuksia+tuosta+voisi+syntyä?++Siis+koko+psykologian+kirjon+kysymyksiä!
10.11.2019 13:21
Ja+tätä+Edsolvent+älä+kerro+kellekään,+että+Australiasta+lähtee+raakatukkeja+josta+suurin+osa+on+mäntyä+Tasmaniasta+pitkille+merimatkoille+kannattavastoi+peräti+5+miljoonaa+kuutiota+siis+ihan+runkotukkina.+Sitten+lähtee+ihan+erikseen+myös+puuchippeinä+eli+irtolastuina+suurilla+35000-+50000+tonnin+puubulkkialuksilla+sieltä+sun+täältä.+Australiasta,+>Uudesta+Seelannista,+Chilestä,+Uruguaysta+ja+tietenkin+hirmuisesti+Usa+Länsirannikon+puun+laivaussatamista+Oregonista,+Washingtonista+ja+Kanadasta+Vancouverin+provinssista.+Kaikki+pitkiä+matkoja+suurten+merten+ylitse,+Itärannikolta+sitten+Mainesta+jne+vielä+ihan+omat+puunsa+ja+chippinsä+raakamateriaaleina.
https://www.timberbiz.com.au/log-exports-above-5-million-m3-per-year/
10.11.2019 01:55
No+nyt+on+vissiin+liian+aikaista+kun+eivät+suostu+kirjaimet+menemään+oikeille+paikoileen:+Vielä+kerran++Tuossa+piti+ovat+sana+kohdalla+olla+kysymyssana,+ovatko?
10.11.2019 01:42
Tuossa+pito+ovat+sanan+kohdalla+olla+san+kysymys+ovatko+!
10.11.2019 01:40
Johtui+tuosta+koiran+puremasta+mieleen+se,+että+ovat+hyvin+paranneet+ne+takavuotisen+jalkaleikkelyn+haavat+ja+kiertääkö+veri+nyt+tossuissa+ihan+kunnolla?
10.11.2019 01:39
83 / 129