Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6

1. Kuulepas+tyttönen,+itse+näet+peilistä+omin+silmin+onko+painoa+liikaa.+Olet+vielä+lapsonen,+mutta+kun+alat+syömään+kotiruokaa+ja+kouluruokaa+ja+jätät+herkut+vähemmälle,+niin+vartesi+muokkautuu+vielä+sellaiseksi+kuin+haluat.+Keksi+itsellesi+liikkumismuoto+ja+hommaa+itsetuntoa,+niin+kiusaaminelnkin+lpppuu.Äitisi+on+tavallaan+oikeassa,+mutta+hän+on+liian+läheinen+tuossa+painoasiassa.+Minuakin+kiusattiin+joskus,+mutta+se+loppui,+kun+en+enää+väliittänyt+siitä+ja+kehityi+n+180+cm+pitkäksi+ja+ihan+mallimittoihin.Kaikkea+hyvää+sinulle+ja+kuule,+kuuntelepas+Mikko+Harjun+biisi+Sinä+riität!
  2. Moikka+!Olen+itsekin+ollut+joskus+niin+masentunut,+että+mulle+oli+ihan+sama+onko+verhot+auki+vai+kii+ja+nukuinko+vai+olinko+hereillä.++Siinä+tilassa+ei+auta+vaikka+joku+sanoo+sulle,+että+ulkona+paistaa+aurinko,+kun+sisällä+itsessäni+on+pimeää.+Mutta+hei,+mä+nousin+siitä+ihan+vaan+omalla+tahdonvoimallani,+koska+sitä+ei+kukaan+toinen+sulle+tee.+Aloitin+pienillä+rutiineilla,+että+aamusta+ylös,+aamupesut+jne.+ja+oikeesti+sieltä+se+alkoi+ilokin+löytyä+ja+nimenomaan+opin+iloitsemaan+ihan+pienistä+jutuista.+Oletko+nähnyt+The+sound+of+music-elokuvan,+jos+et,+niin+kannattaa+katsoa,+se+saa+hyvälle+tuulelle.+Vertaistuki+auttaa+kans+näissä+masennusjutuissa,+siis+tieto+siitä+ettet+ole+todellakaan+ainoa.+Ja+tiedätkö,+se+voi+tuntua+nyt+pahalta+kuulla,+mutta+masentunut+on+myös+vähän+itsekäs,+sillä+maailma+pyörii+vaikka+kuinka+itse+vetää+peiton+korvilleen.+Nyt+on+kesä,+kaikilla+ystäviä+kun+on+kärpäsiä.+Pojat+kulkee+vähissä+kamppeissa+ja+kaikkialla+on+koiran+taluttajia+ja+kukkia,+tuoksua+yms.+Nauti+hyvä+ihminen,+on+vain+yksi+kesä+2019.+Sitten+se+vitsi:+Mies+meni+kauppaan+ostamaan+naiselleen+rintaliivejä,+myyjä+kyseli:onko+ne+sellaiset+meloonit,+johon+mies+ettei+ole.+Myyjä+kysyi,+että+onko+ne+niin+kuin+appelsiinit+ja+mies+siihen+ettei+oikein+sellaisetkaan.+Viimein+myyjä+kysyi,+että+onko+ne+niin+kuin+kananmunat+ja+mies+ilostui:"joo,+sellaiset+paistetut".+Ja+älä+vaan+sano+minulle,+että+helppo+mun+on+sanoa,+sillä+olen+ollut+tosi+masentunut+aikoinaan.