Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

  1. Tule+sylkkyyn,+silittelen+pipin+pois.....Kyllä+minä+nyt+aion+sinulle+puhua,+tuli+mitä+tuli...sinun+musiikkimakusi+on+aivan+kamala++:)+meinasi+pää+räjähtää...!!Vaihda+nyt+hyvä+mies+siihen+tangoon,+on+heti+parempi+mieli...https://www.youtube.com/watch?v=ekQ3aGcezb4
  2. Minulle+on+muodostunut+sellainen+kuva,+että+aika+usein+vanhemmat+menevät+juuri+siihen+vanhemman+rooliin+ja+unohtavat,+että+ovat+ennen+kaikkea+muuta+pari.+Tietysti+lapset+asettavat+omat+rajoitteet+parisuhteen+ylläpitoon,+parisuhteeseen+pitää+kuitenkin+panostaa,+jos+haluaa+sen+säilyvän+rakkaussuhteena.Katselin+itsekin+tuota+japanilaisohjelmaa+sieltä+täältä+ja+tukka+nousi+pystyy,+kun+puhuttiin+siitä,+että+he+eivät+harrasta+seksiä,+kun+lapset+ovat+pieniä.Siinä+on+kyllä+silloin+unohdettu+se,+mikä+on+parisuhteen+liima.++Seksi+on+iso+juttu+ja+vaikka+ei+olisi+varsinaista+seksiäkään,+se+läheisyys+pitäisi+kuitenkin+olla,+jos+haluaa+olla+muussakin+kuin+huoltosuhteessa.+Parisuhteessa+pitää+olla+se+kahden+aikuisen+maailma+perhemaailman+ohella.Seksuaaliset+halut+ovat+tietysti+sellainen+asia,+että+niissä+saattaa+olla+isojakin+eroja.Nelikymppinen+nainen+saattaa+hyvinkin+haluta+seksiä+vaikka+seitsemän+kertaa+viikossa+ja+taas+saattaa+olla+miehiä+ikään+katsomatta,+jotka+haluavat+kaksi+kertaa+vuodessa.Se+että+avioliitossa+seksikerrat+harvenevat+johtuu+varmasti+monesta+syystä.+Hyvää+seksiä+luultavasti+haluaa+useammin+kuin+huonoa+seksiä.+Seksihaluihin+vaikuttavat+nämä+ihmissuhdeasiat+aika+paljon.+Miten+sujuu+pariskunnan+vuorovaikutus?Me+olemme+erilaisia+siinäkin,+eikä+se+riipu+sukupuolesta,+miten+paljon+tunteita+tarvitsemme+seksiin.+Jos+seksi+on+sujunut,+muttei+suju+enää,+kannattaa+haeskella+sitä+syytä,+jokuhan+sen+aiheuttaa+ja+sitten+miettiä+miten+se+on+korjattavissa.
  3. Kyllä+se+muuten+olin+minä+tuolla+aiemmin+keskustelussa.+Ei+saanut+unta+,kun+oli+kuuma,+enkä+jaksanut+kirjautua+puhelimella.+Pääsäntöisesti+kirjoitan+rekattuna,+ellei+koke+ole+heittänyt+pihalle+kesken+vastaamisen.Itse+asiaan...Olen+hirveän+huono+matikassa,+yhteen+-+ja+vähennyslasku+sujuu+jotenkin+,+jos+saan+paperin+ja+kynän.+Siksipä+onkin+hyvä,+ettet+elämä+ole+matematiikkaa.+Toki+suuria+linjoja+voi+varmasti+matemaattisesti+ajatella+ja+varsinkin,+jos+matematiikka+on+intohimo+ja+pitää+todennäköisyyslaskennasta.Peliäkään+ihmissuhteet+eivät+siinä+mielessä+ole,+että+peleissä+on+yleensä+säännöt+ja+pelaajat+tietävät+ne+säännöt+ja+sen+mitä+rikkeistä+seuraa.Ihmissuhteissa+on+paljon+liikkuvia+osia.+Ohjekirjaihmisenä++pääsisinkin+helpolla,+jos+kaikki+menisi+sääntökirjan+mukaan,+lukisi+ja+sisäistäisi+säännöt+ja+ei+kun+seurustelemaan.Ajattelen,+että+elämä+ja+ihmissuhteet+ovat+pitkälti+asennekysymys.+Tietysti+on+sanottava,+ettei+pariutumisessa+asenne+auta,+jos+potentiaalisia+kumppaneita+ei+tule+syystä+tai+toisesta+vastaan.Itse+ajattelen+ihmissuhteista+samalla+tavalla+olivat+ne+sitten+parisuhteeseen+tähtääviä+tai+ihan+vain+hetkessä+viipumiseen+tähtääviä.+Ne+tietyt+lainalaisuudet+ovat+aina+läsnä,+joten+siinä+mielessä+ihmissuhteissa+on+säännöt,+joissa+on+tietysti+poikkeuksia+sen+mukaan,+mihin+tähdätään.Kun+itse+mietin+sitä+millainen+ihminen+saa+minut+etsimään+lisää+ulottuvuuksia+hänestä,+kyllä+se+varmasti+on+se,+että+syntyy+jokin+yhteys,+läsnäolon+tuntu.+Ja+siihen+ei+vaikuta+se,+kuinka+monta+koripallopeliä+hän+on+elämänsä+aikana+pelannut,+vaikkakin+joitakin+asioita+niistäkin+voi+havainnoida.Jos+ihminen+on+läsnä,+kiinnostunut+minusta,+saan+kokemuksen,+että+hän+arvostaa+minua,+näkee+minut,+siinä+on+jo+aika+paljon+materiaalia,+joka+innostaa+etsimään+lisää.Ihmiset+ovat+näissäkin+asioissa+erilaisia+ja+kun+kohtaa+elämässään+paljon+ihmisiä+tai+vaikka+vähemmänkin,+on+heille+läsnä,+kuuntelee+heidän+tarinaansa,+oppii,+jos+haluaa+oppia,+että+tarinoita+on+kaikenlaisia+ja+siis+ihmisyyteen+kuuluu+kaikenlaista+ja+jos+sen+hyväksyy+omalla+kohdalla+ja+toisen+kohdalla,+edellytykset+löytää+yhteistä+pohjaa+kasvavat+melkoisesti.Tuo+asenne+on+siitä+mielenkiintoinen+juttu,+että+harvoin+tajuamme+sitä,+että+se+asenne+kuuluu+ja+näkyy,+vaikka+sitä+yrittäisi+piilotellakin.Yllättävän+paljon....tai+ei+kai+se+niin+yllättävää+ole,+on+sellaista+asennetta,+että+minä+en+ole+mitään,+anteeksi+olemassaoloni+ja+luulen+,+että+kaikki+eivät+jaksa+katsoa+sen+taakse,+että+löytyykö+sieltä+jotain+muuta.Ehkä+joku+voimakkaan+hoivavietin+omaava+alkaa+tsempata+ja+vakuutella,+että+kyllä+olet+ja+hoitaa+.....joka+voi+sitten+johtaa+siihen+hoivasuhteeseen+ja+mikäs+siinä,+jos+se+molemmille+sopii.En+nyt+tarkoita+ettei+saisi+olla+tarvitseva+tai+epävarma,+että+pitäisi+liput+liehuen+purjehtia+maailman+merillä.Niin+kuin+jo+sanoinkin,+pidän+kokemusta+tärkeänä+siksi,+että+kokemuksistaan+oppineena+on+saanut+enemmän+työkaluja+ihmissuhteisiin.+Tietenkään+sitä+toista+ei+voi+muuttaa,+hän+on+se+mikä+on,+omaa+suhtautumistaan+voi+muuttaa.+Usein+myös+se+toinen+joutuu+muutoksen+kouriin+sitä+kautta+ja+lopputulos+saattaa+hyvinkin+olla+hyvä+molempien+kannalta.Otan+vielä+yhden+asian+esiin...seksin.+Jos+sinne+asti+päästään,+se+on+asia,+jossa+kulminoituu+luottamus+ja+rohkeus.+Ei+ehkä+kaikilla,+joillakin+saattaa+olla+mutkaton+suhde+seksiin,+niin+olen+kuullut+:).+Itselläni+se+on+kovin+monimutkainen+ja+estoinen.+Nuorempi+polvi+ei+ehkä+enää+ole+niin+täynnä+ei-saa+ja+saa+juttuja?Jos+suhteesta+puuttuu+luottamus+siitä+puuttuu+mielestäni+pohja.
  4. Kyllä+se+muuten+olin+minä+tuolla+aiemmin+keskustelussa.+Ei+saanut+unta+,kun+oli+kuuma,+enkä+jaksanut+kirjautua+puhelimella.+Pääsäntöisesti+kirjoitan+rekattuna,+ellei+koke+ole+heittänyt+pihalle+kesken+vastaamisen.Itse+asiaan...Olen+hirveän+huono+matikassa,+yhteen+-+ja+vähennyslasku+sujuu+jotenkin+,+jos+saan+paperin+ja+kynän.+Siksipä+onkin+hyvä,+ettet+elämä+ole+matematiikkaa.+Toki+suuria+linjoja+voi+varmasti+matemaattisesti+ajatella+ja+varsinkin,+jos+matematiikka+on+intohimo+ja+pitää+todennäköisyyslaskennasta.Peliäkään+ihmissuhteet+eivät+siinä+mielessä+ole,+että+peleissä+on+yleensä+säännöt+ja+pelaajat+tietävät+ne+säännöt+ja+sen+mitä+rikkeistä+seuraa.Ihmissuhteissa+on+paljon+liikkuvia+osia.+Ohjekirjaihmisenä++pääsisinkin+helpolla,+jos+kaikki+menisi+sääntökirjan+mukaan,+lukisi+ja+sisäistäisi+säännöt+ja+ei+kun+seurustelemaan.Ajattelen,+että+elämä+ja+ihmissuhteet+ovat+pitkälti+asennekysymys.+Tietysti+on+sanottava,+ettei+pariutumisessa+asenne+auta,+jos+potentiaalisia+kumppaneita+ei+tule+syystä+tai+toisesta+vastaan.Itse+ajattelen+ihmissuhteista+samalla+tavalla+olivat+ne+sitten+parisuhteeseen+tähtääviä+tai+ihan+vain+hetkessä+viipumiseen+tähtääviä.+Ne+tietyt+lainalaisuudet+ovat+aina+läsnä,+joten+siinä+mielessä+ihmissuhteissa+on+säännöt,+joissa+on+tietysti+poikkeuksia+sen+mukaan,+mihin+tähdätään.Kun+itse+mietin+sitä+millainen+ihminen+saa+minut+etsimään+lisää+ulottuvuuksia+hänestä,+kyllä+se+varmasti+on+se,+että+syntyy+jokin+yhteys,+läsnäolon+tuntu.+Ja+siihen+ei+vaikuta+se,+kuinka+monta+koripallopeliä+hän+on+elämänsä+aikana+pelannut,+vaikkakin+joitakin+asioita+niistäkin+voi+havainnoida.Jos+ihminen+on+läsnä,+kiinnostunut+minusta,+saan+kokemuksen,+että+hän+arvostaa+minua,+näkee+minut,+siinä+on+jo+aika+paljon+materiaalia,+joka+innostaa+etsimään+lisää.Ihmiset+ovat+näissäkin+asioissa+erilaisia+ja+kun+kohtaa+elämässään+paljon+ihmisiä+tai+vaikka+vähemmänkin,+on+heille+läsnä,+kuuntelee+heidän+tarinaansa,+oppii,+jos+haluaa+oppia,+että+tarinoita+on+kaikenlaisia+ja+siis+ihmisyyteen+kuuluu+kaikenlaista+ja+jos+sen+hyväksyy+omalla+kohdalla+ja+toisen+kohdalla,+edellytykset+löytää+yhteistä+pohjaa+kasvavat+melkoisesti.Tuo+asenne+on+siitä+mielenkiintoinen+juttu,+että+harvoin+tajuamme+sitä,+että+se+asenne+kuuluu+ja+näkyy,+vaikka+sitä+yrittäisi+piilotellakin.Yllättävän+paljon....tai+ei+kai+se+niin+yllättävää+ole,+on+sellaista+asennetta,+että+minä+en+ole+mitään,+anteeksi+olemassaoloni+ja+luulen+,+että+kaikki+eivät+jaksa+katsoa+sen+taakse,+että+löytyykö+sieltä+jotain+muuta.Ehkä+joku+voimakkaan+hoivavietin+omaava+alkaa+tsempata+ja+vakuutella,+että+kyllä+olet+ja+hoitaa+.....joka+voi+sitten+johtaa+siihen+hoivasuhteeseen+ja+mikäs+siinä,+jos+se+molemmille+sopii.En+nyt+tarkoita+ettei+saisi+olla+tarvitseva+tai+epävarma,+että+pitäisi+liput+liehuen+purjehtia+maailman+merillä.Niin+kuin+jo+sanoinkin,+pidän+kokemusta+tärkeänä+siksi,+että+kokemuksistaan+oppineena+on+saanut+enemmän+työkaluja+ihmissuhteisiin.+Tietenkään+sitä+toista+ei+voi+muuttaa,+hän+on+se+mikä+on,+omaa+suhtautumistaan+voi+muuttaa.+Usein+myös+se+toinen+joutuu+muutoksen+kouriin+sitä+kautta+ja+lopputulos+saattaa+hyvinkin+olla+hyvä+molempien+kannalta.Otan+vielä+yhden+asian+esiin...seksin.+Jos+sinne+asti+päästään,+se+on+asia,+jossa+kulminoituu+luottamus+ja+rohkeus.+Ei+ehkä+kaikilla,+joillakin+saattaa+olla+mutkaton+suhde+seksiin,+niin+olen+kuullut+:).+Itselläni+se+on+kovin+monimutkainen+ja+estoinen.+Nuorempi+polvi+ei+ehkä+enää+ole+niin+täynnä+ei-saa+ja+saa+juttuja?Jos+suhteesta+puuttuu+luottamus+siitä+puuttuu+mielestäni+pohja.
  5. Naiset+ovat+erilaisia+ja+arvostavat+eri+asioita,+kuten+myös+miehet+tietenkin.+Voit+ajatella,+että+vastaukseni+oli+väärä+kun+vertaat+sitä+johonkin+keskiarvoon.+Keskiarvo+on+vain+keskiarvo.Minä+tunnen+itseni+ja+tiedän+heittokuntoni.+Toisaalta+tiedän+myös+osaavani+mietiskellä+niitä+omia+"virheitäni"+kun+suhde+epäonnistuu.++Vian+hakeminen+toisesta+on+hukkaan+heitettyä+aikaa.+Jokainen+mies++on+otettava+yksilönä,+ei+jonain+massana,+joka+tulee+jonossa+ja+toimii+aina+samalla+tavalla,+enhän+minäkään+toimi+vuodesta+toiseen+samalla+tavalla,+kyllä+minä+virheistäni+opin+ja+osaan+jo+ajatella,+että+miehet+eivät+ole+yhdestä+puusta+veistettyjä,+joten+keinovalikoimaa+on+laajennettava+siitä+ensimmäisesta+suhteesta.Varmasti+on+niinkin,+että+ihmiset+toistavat+samoja+virheitä,+siksi+kannattaakin+panostaa+siihen,+että+itse+ei+niin+tekisi.Jos+ajattelee+sukupuolta,+josta+on+kiinnostunut+yhtenä+massana,+joka+ei+ole+minusta+kiinnostunut+ja+että+kaikki+muut+menevät+edelleni,+niin+luultavasti+tapahtuukin,+koska+asenne+näkyy+meistä+ulospäin,+se+kuuluu+äänestä.+Jos+ei+ole+palloa+mitä+heitellä+ja+on+kyse+heittolajista,+kannattaa+etsiä+se+pallo,+eikä+mennä+joka+peliin+levittelemään+käsiään,+ettei+ole+palloa,+ei+voi+pelata!Kokemus+on+täysin+aliarvostettua+.+Jos+toistelee+samoja+virheitä,+ei+siitä+oikein+voi+syyttää+muita+kuin+itseään.