Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

  1. Toivotaan,+että+saisitte+avun+ja+tilanne+helpottuisi.
  2. Hieno+juttu,+että+päätitkin+olla+häpppäisemättä.+Kiitos+siitä.+On+kurja+,+kun+tietää+pahoittaneensa+toisen+mielen,+eikä+voi+asiaa+korjata,+kun+toinen+häippäsee+paikalta.Kirjoitat+"Minulle+tuli+kuva,+että+et+ole+perehtynyt+aiheeseen+ja+heität+naiselliseen+tapaan+tunteella+ajatellen.+Tarkoitukseni+ei+ollut+mitätöidä+sinua."Uskallankohan+minä+nyt+sanoa+mitään,+etten+loukkaa+enempää?Kokeillaan....Olinkin+huomaavinani,+että+sinulle+muodostui+tuollainen+kuva,+etten+ole+perehtynyt+asiaan.+Mistä+se+sellainen+kuva+muodostui?Onhan+se+mitätöivää,+jos+olettaa,+ettei+toinen+tiedä+mitään+vaan+heittelee+vaan.+Aina+voi+kysyä+ja+tarkentaa,+silloin+ei+tule+niitä+väärinkäsityksiä.Olen+oikeasti+pahoillani,+että+sanoin+tuosta+mitätöinnistä.++Olisin+tietysti+voinut+olla+viisaampi+ja+asettaa+sanani+toisin.Rehellisesti+sanoen+teki+kyllä+mieleni+nälväistä,+mutta+kun+se+ei+ole+erityisen+rakentavaa,+ja+en+halua+menettää+sinua+keskustelukumppanina.On+hiukan+ärsyttävää+kun+toinen+heittää+tuollaisen+arvion+tai+sanansa+siten+ikään+kuin+toinen+ei+olisi+perehtynyt+käsiteltävään+asiaa.+Toisaalta+se+tyrehdyttää+myöskin+keskustelun,+kuten+meille+kävi.Olettaminen+sen+perusteella+mitä+toinen+kirjoittaa+saattaa+mennä+aika+pahasti+pieleen,+useimmiten+menee+ja+onko+sillä+väliä+kirjoitanko+mutulla+vai+onko+minulla+jotain+tietoa?+Arvostatko+mieleipidettäni+jotenkin+eri+tavalla,+jos+heitän+sen+naisellisesti+tunteella?Minähän+olen+nainen+ja+heitän+mielipiteeni+naisellisesti+tunteella,+koska+minun+mielipiteeni+perustuvat+tiedon+lisäksi+siihen+tunteeseen+ihan+kuten+sinunkin+mielipiteesi+perustuvat.Toivon,+että+voimme+silti+kunnioittaa+toistemme+mielipiteitä+ja+arvostaa+toisiamme+keskustelijoina,+vaikka+saatammekin+välillä+olla+eri+mieltä+ja+jopa+mokata.
  3. Hieno+juttu,+että+päätitkin+olla+häpppäisemättä.+Kiitos+siitä.+On+kurja+,+kun+tietää+pahoittaneensa+toisen+mielen,+eikä+voi+asiaa+korjata,+kun+toinen+häippäsee+paikalta.Kirjoitat+"Minulle+tuli+kuva,+että+et+ole+perehtynyt+aiheeseen+ja+heität+naiselliseen+tapaan+tunteella+ajatellen.+Tarkoitukseni+ei+ollut+mitätöidä+sinua."Uskallankohan+minä+nyt+sanoa+mitään,+etten+loukkaa+enempää?Kokeillaan....Olinkin+huomaavinani,+että+sinulle+muodostui+tuollainen+kuva,+etten+ole+perehtynyt+asiaan.+Mistä+se+sellainen+kuva+muodostui?Onhan+se+mitätöivää,+jos+olettaa,+ettei+toinen+tiedä+mitään+vaan+heittelee+vaan.+Aina+voi+kysyä+ja+tarkentaa,+silloin+ei+tule+niitä+väärinkäsityksiä.Olen+oikeasti+pahoillani,+että+sanoin+tuosta+mitätöinnistä.++Olisin+tietysti+voinut+olla+viisaampi+ja+asettaa+sanani+toisin.Rehellisesti+sanoen+teki+kyllä+mieleni+nälväistä,+mutta+kun+se+ei+ole+erityisen+rakentavaa,+ja+en+halua+menettää+sinua+keskustelukumppanina.On+hiukan+ärsyttävää+kun+toinen+heittää+tuollaisen+arvion+tai+sanansa+siten+ikään+kuin+toinen+ei+olisi+perehtynyt+käsiteltävään+asiaa.+Toisaalta+se+tyrehdyttää+myöskin+keskustelun,+kuten+meille+kävi.Olettaminen+sen+perusteella+mitä+toinen+kirjoittaa+saattaa+mennä+aika+pahasti+pieleen,+useimmiten+menee+ja+onko+sillä+väliä+kirjoitanko+mutulla+vai+onko+minulla+jotain+tietoa?+Arvostatko+mieleipidettäni+jotenkin+eri+tavalla,+jos+heitän+sen+naisellisesti+tunteella?Minähän+olen+nainen+ja+heitän+mielipiteeni+naisellisesti+tunteella,+koska+minun+mielipiteeni+perustuvat+tiedon+lisäksi+siihen+tunteeseen+ihan+kuten+sinunkin+mielipiteesi+perustuvat.Toivon,+että+voimme+silti+kunnioittaa+toistemme+mielipiteitä+ja+arvostaa+toisiamme+keskustelijoina,+vaikka+saatammekin+välillä+olla+eri+mieltä+ja+jopa+mokata.
  4. Anteeksi.Taisit+kyllä+ymmärtää+minut+väärin,+se+on+surullista.Kiitos+kuitenkin+keskustelusta.
  5. Juu+ilmeisesti+en+:)