Mitä mieltä olette Liisan listasta?

Anonyymi

107

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Listan mukaan tulevan aviomiehen tulisi esimerkiksi olla uraorientoitunut, omillaan toimeentuleva ja tupakoimaton. Lisäksi toivottiin kiinnostusta illanviettoihin ja matkailuun ja sitä, että tuleva kumppani olisi äänestänyt kaikissa tai lähes kaikissa vaaleissa, joissa hänellä on ollut äänioikeus. Eskelinen toivoo, että intiimielämä olisi vahvasti mukana arjessa. Listassa on luoteltuna myös muun muassa vapaaehtoinen lapsettomuus, yhdessä vietetyn ajan priorisointi ja yleissivistyneisyys.

      Monet tulkitsivat listan vaatimuslistaksi. Eskelinen muistuttaa, että julkaisussa lukee, että hänellä on itsellään samat ominaisuudet ja arvot, jotka on lueteltu.

      ”Ei se ollut sellainen, että odotan, että vain mies täyttäisi nuo kriteerit. Kerron, että tällainen minä olen ja toivon, että miehellä on samat arvot. Eikö kaikilla ole kriteerejä, minä vain uskalsin laittaa ne julkisesti esille?”

    • No mitäpä sillä listalla niille on väliä, jotka ei sitä listaa vastaa. Hyppää yli ja jatka matkaa, seuraavan listaajan luokse. :)

      Jos sen lista olis suotuisampi.

      • Niinpä. Ei mua haittaa jos jollain listaajalla on vaatimukset joita en täytä, jollei hänkään täytä mun vaatimuksiani.


      • Anonyymi

        Etkö soisi ihmisille oikeutta keskustella aiheesta? Oletko ehkä natsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö soisi ihmisille oikeutta keskustella aiheesta? Oletko ehkä natsi?

        Pitää tajuta koska ei ole kaivattua seuraa, natsi tai ei.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Pitää tajuta koska ei ole kaivattua seuraa, natsi tai ei.

        Miksi et soisi keskusteltavan aiheesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et soisi keskusteltavan aiheesta?

        Missäs mä niin sanoin? Osoita se kohta..copypastaa vaikka.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Missäs mä niin sanoin? Osoita se kohta..copypastaa vaikka.

        Aapee yritti keskustella listan vaatimuksista, sinä kehoitit sivuuttamaan listan. Natsisika...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aapee yritti keskustella listan vaatimuksista, sinä kehoitit sivuuttamaan listan. Natsisika...

        No sellasen on järkevää irl sivuuttaa listat mitkä ei osu omaan pirtaan. Helpompaa, kunnitkee ja valittaa jonkun vitun listoista. 😃

        Natsi oot itte! Pääkii tai piirretään natsaristi ottaan tussilla ..


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        No sellasen on järkevää irl sivuuttaa listat mitkä ei osu omaan pirtaan. Helpompaa, kunnitkee ja valittaa jonkun vitun listoista. 😃

        Natsi oot itte! Pääkii tai piirretään natsaristi ottaan tussilla ..

        Koetko ongelmaksi että aiheesta keskustellaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetko ongelmaksi että aiheesta keskustellaan?

        En, mutta tuo oli mun neuvo niille jotka tajuu olevansa muuta, kuin jonkun lista vaatii.

        Hyppää yli seuraavaan listaajaan.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        En, mutta tuo oli mun neuvo niille jotka tajuu olevansa muuta, kuin jonkun lista vaatii.

        Hyppää yli seuraavaan listaajaan.

        Ei tätä keskustelua tartte stopata, mites sen nyt voi noin nurinkurin ees käsittää?🤔🙂

        Mutta mulla ei oo tapana jäädä tekee ongelmaa asiasta, mikä ei ole edes ongelma. Kävelee ohi ja kattoo seuraavan listaa...


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Ei tätä keskustelua tartte stopata, mites sen nyt voi noin nurinkurin ees käsittää?🤔🙂

        Mutta mulla ei oo tapana jäädä tekee ongelmaa asiasta, mikä ei ole edes ongelma. Kävelee ohi ja kattoo seuraavan listaa...

        Mikä siinä on ongelmana jos joku haluaa keskustella listasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä on ongelmana jos joku haluaa keskustella listasta?

        Sisälukutaito kunniaan. Tavaa teksti tai pyydä tulkkia avuksi, jos ei aukene.☺️

        Tämä oli tässä.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Sisälukutaito kunniaan. Tavaa teksti tai pyydä tulkkia avuksi, jos ei aukene.☺️

        Tämä oli tässä.

        Et ole käsittääkseni kommentoinut listaa, mutta olet kehottanut sivuuttamaan sen.

        Ei tässä enää sisälukutaitokaan auta kun kirjoittelet ristiriitaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole käsittääkseni kommentoinut listaa, mutta olet kehottanut sivuuttamaan sen.

        Ei tässä enää sisälukutaitokaan auta kun kirjoittelet ristiriitaisesti.

        Mutta mulla ei oo tapana jäädä tekee ongelmaa asiasta, mikä ei ole edes ongelma. Kävelee ohi ja kattoo seuraavan listaa...

        Helpompaa, kunnitkee ja valittaa jonkun vitun listoista. 😃

        Aukeeko jo?


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Mutta mulla ei oo tapana jäädä tekee ongelmaa asiasta, mikä ei ole edes ongelma. Kävelee ohi ja kattoo seuraavan listaa...

        Helpompaa, kunnitkee ja valittaa jonkun vitun listoista. 😃

        Aukeeko jo?

        Miksi otat osaa keskusteluun jonka voit sivuuttaa?

        Onko sulla itsellesi eri standardit kuin muille?


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mutta mulla ei oo tapana jäädä tekee ongelmaa asiasta, mikä ei ole edes ongelma. Kävelee ohi ja kattoo seuraavan listaa...

        Helpompaa, kunnitkee ja valittaa jonkun vitun listoista. 😃

        Aukeeko jo?

        Suomeksi, mua ei kiinnosta tuon Liisan lista eikä sen lista ole ongelma. Sitä on turha käsitellä.

        Myös sen ketä se tulee irl vastaan, eikä osu kohilleen.

        Jos mua kiinnostas lista, olisin ehkä sitä jo käsitellyt. En ole listaaja tyyppiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otat osaa keskusteluun jonka voit sivuuttaa?

        Onko sulla itsellesi eri standardit kuin muille?

        Halusin kumminkin kertoa, että...


        No mitäpä sillä listalla niille on väliä, jotka ei sitä listaa vastaa. Hyppää yli ja jatka matkaa, seuraavan listaajan luokse. :)

        Jos sen lista olis suotuisampi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otat osaa keskusteluun jonka voit sivuuttaa?

        Onko sulla itsellesi eri standardit kuin muille?

        Vähän sama, kun et hei sulla on kengännauhat auki.

        Toiselle voi vinkata, vaikkei se mun ongelma oliskaan et hän kompastuu ehkä nauhoihinsa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otat osaa keskusteluun jonka voit sivuuttaa?

        Onko sulla itsellesi eri standardit kuin muille?

        Ja miksi sä haukuit natsisiaksi, jos piti listasta jutella? Vai pitikö päästä haukkumaan pahamieli pois?😃


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Halusin kumminkin kertoa, että...


        No mitäpä sillä listalla niille on väliä, jotka ei sitä listaa vastaa. Hyppää yli ja jatka matkaa, seuraavan listaajan luokse. :)

        Jos sen lista olis suotuisampi.

        Sulla on aika erikoinen ote asioihin. Et suvaitse asioista keskustelemista, vaan kehoitat vaikenemaan niistä.

        Opetat varmaan lapsesi katsomaan toisaalle kun jotakin lyödään kuin vierasta sikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on aika erikoinen ote asioihin. Et suvaitse asioista keskustelemista, vaan kehoitat vaikenemaan niistä.

        Opetat varmaan lapsesi katsomaan toisaalle kun jotakin lyödään kuin vierasta sikaa?

        Suvaitsen, vaikkei mua huvitakkaan keskustella itse listasta. Mulle kun tuossa ei ole ongelmaa, miksi puisin sitä? Miksi sitä pitäisi puida, jos jo jatkaa ovelta näkee ettei tartte?

        Sunko mieliksi pitäs pari sanaa mussuttaa siitä jotain?😃

        Mielummin arvostella...?


        "Opetat varmaan lapsesi katsomaan toisaalle kun jotakin lyödään kuin vierasta sikaa?"

        - Ei vaan opetan hakemaan, soittamaan apua jos tilanne ei rauhoitu tai väliin on vaarallista itse mennä.

        Abris


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on aika erikoinen ote asioihin. Et suvaitse asioista keskustelemista, vaan kehoitat vaikenemaan niistä.

        Opetat varmaan lapsesi katsomaan toisaalle kun jotakin lyödään kuin vierasta sikaa?

        Sä varmaan opetat lapsesi haukkumaan ja provosoimaan lisää, jos toinen on ennestäänkin ahdinkoinen?😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvaitsen, vaikkei mua huvitakkaan keskustella itse listasta. Mulle kun tuossa ei ole ongelmaa, miksi puisin sitä? Miksi sitä pitäisi puida, jos jo jatkaa ovelta näkee ettei tartte?

        Sunko mieliksi pitäs pari sanaa mussuttaa siitä jotain?😃

        Mielummin arvostella...?


        "Opetat varmaan lapsesi katsomaan toisaalle kun jotakin lyödään kuin vierasta sikaa?"

        - Ei vaan opetan hakemaan, soittamaan apua jos tilanne ei rauhoitu tai väliin on vaarallista itse mennä.

        Abris

        Jos sinua ei huvitella keskustella joistakin asioista, niin miksi tarjoat sitä vaikenemista muillekin vaihtoehdoksi?

        Hoidatko noin parisuhdettasikin? Kun kumppanisi esiin nostamat aiheet ahdistavat, niin sanot ukkokullallesi että ota ero jos ei huvita olla kanssani, ja pakenet nettimaailmaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua ei huvitella keskustella joistakin asioista, niin miksi tarjoat sitä vaikenemista muillekin vaihtoehdoksi?

        Hoidatko noin parisuhdettasikin? Kun kumppanisi esiin nostamat aiheet ahdistavat, niin sanot ukkokullallesi että ota ero jos ei huvita olla kanssani, ja pakenet nettimaailmaan?

        Mähän neuvoin vain ohittamaan tyypit ja listat mitkä ei osu itseen, itselle ja käy pirtaan. En sanonut ettei siitä saa keskustella missään kohtaa. Ole totuudenmukainen nyt ja täsmällinen eläkä haasta soopaa.😃

        En. Mä olen meillä se joka puhuu ja pyytää puhumaan, ei eroamaan eikä vallankaan vaikenemaan. Palsta ei liity parisuhteeseeni mitenkään.☺️


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Mähän neuvoin vain ohittamaan tyypit ja listat mitkä ei osu itseen, itselle ja käy pirtaan. En sanonut ettei siitä saa keskustella missään kohtaa. Ole totuudenmukainen nyt ja täsmällinen eläkä haasta soopaa.😃

        En. Mä olen meillä se joka puhuu ja pyytää puhumaan, ei eroamaan eikä vallankaan vaikenemaan. Palsta ei liity parisuhteeseeni mitenkään.☺️

        Neuvoit ohittamaan kyllä, mutta avauksen aihe tuntuu olevan sulle jostakin syystä vaikea käsitellä. Aapee halusi kuitenkin keskustella listasta, ei sen sivuuttamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua ei huvitella keskustella joistakin asioista, niin miksi tarjoat sitä vaikenemista muillekin vaihtoehdoksi?

        Hoidatko noin parisuhdettasikin? Kun kumppanisi esiin nostamat aiheet ahdistavat, niin sanot ukkokullallesi että ota ero jos ei huvita olla kanssani, ja pakenet nettimaailmaan?

        Ja sä voisit tosiaan olla vähän rennompi. Ei olis ollenkaan pahitteeksi.😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvoit ohittamaan kyllä, mutta avauksen aihe tuntuu olevan sulle jostakin syystä vaikea käsitellä. Aapee halusi kuitenkin keskustella listasta, ei sen sivuuttamisesta.

        Ota jo se kieli pois poskestasi ja sormi pois muumin perseestäsi ja lopeta jankutus. 😉

        Oot läpinäkyvä, voinmun kanssa jutella ilman et tekemäl tekee jotakin vängättävää. Toki jos ei osaa muuta, niin...it's up to you mutta cut the cord. Öitä.😄


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Ja sä voisit tosiaan olla vähän rennompi. Ei olis ollenkaan pahitteeksi.😊

        Käytkö ilmoittamassa jokaiseen aloitukseen ettei esiin nostettu aihe ole keskustelemisen arvoinen?


      • Tähän vielä se vaan, että ei kaikki perässä hiihtäjät ja hännässä roikkujat suinkaan ihailijoita oo, pelkästään sun huomiostas huomionkipeitä.😉


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Tähän vielä se vaan, että ei kaikki perässä hiihtäjät ja hännässä roikkujat suinkaan ihailijoita oo, pelkästään sun huomiostas huomionkipeitä.😉

        Joskus tulee oikeatakin kritiikkiä, ja sekin tulisi pystyä vastaanottamaan. Huomaan että se on sulle vaikeaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tulee oikeatakin kritiikkiä, ja sekin tulisi pystyä vastaanottamaan. Huomaan että se on sulle vaikeaa...

        Tuo nyt mitään oikeata kritiikkiä ollut. Pelkästään tekemällä tehtyä naaman vääntelyä aivan turhasta, tikusta asiaa suoraan sanottuna.😃

        Sulle ehkä tuli tärkeä olo ja voittaja fiilis kun väkipakolla muovasit paskasta pystin. Eli näöt jitakin oikeeta asiaakin ja kritiikkiä sun avautumisessa
        . Mä näin tuon vain suun soittona, ja itsensä korostamisena.😘


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Tuo nyt mitään oikeata kritiikkiä ollut. Pelkästään tekemällä tehtyä naaman vääntelyä aivan turhasta, tikusta asiaa suoraan sanottuna.😃

        Sulle ehkä tuli tärkeä olo ja voittaja fiilis kun väkipakolla muovasit paskasta pystin. Eli näöt jitakin oikeeta asiaakin ja kritiikkiä sun avautumisessa
        . Mä näin tuon vain suun soittona, ja itsensä korostamisena.😘

        Täällä on pari muutakin kaltaistasi muihin ylimielisesti suhtautuvaa kommentoijaa, jotka aika useasti kehottavat muita hyppäämään käsiteltävän aiheen yli, mutta itse jankutatte asiaanne jossain ihme psykoosissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on pari muutakin kaltaistasi muihin ylimielisesti suhtautuvaa kommentoijaa, jotka aika useasti kehottavat muita hyppäämään käsiteltävän aiheen yli, mutta itse jankutatte asiaanne jossain ihme psykoosissa.

        Näkökulma kysymys, ehkä sä vaan et osaa tulkita ihmisiä oikein?

        Kyllä se äskenkin olit sinä joka jankutti psykoosissa asiaansa, enkä minä. Mä yritin avata sulle asiaa, mutta se ei kelvannut koska sulla oli oma muotti mihin se ei sopinut.

        Kumpiko on se jonka pitäs olla vähemmän ylimielinen?


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Näkökulma kysymys, ehkä sä vaan et osaa tulkita ihmisiä oikein?

        Kyllä se äskenkin olit sinä joka jankutti psykoosissa asiaansa, enkä minä. Mä yritin avata sulle asiaa, mutta se ei kelvannut koska sulla oli oma muotti mihin se ei sopinut.

        Kumpiko on se jonka pitäs olla vähemmän ylimielinen?

        Sinun sananvapautesi tuntuu koskevan vain sinua itseäsi. Koet että sulla on oikeus määritellä mistä saa kirjoittaa...


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Näkökulma kysymys, ehkä sä vaan et osaa tulkita ihmisiä oikein?

        Kyllä se äskenkin olit sinä joka jankutti psykoosissa asiaansa, enkä minä. Mä yritin avata sulle asiaa, mutta se ei kelvannut koska sulla oli oma muotti mihin se ei sopinut.

        Kumpiko on se jonka pitäs olla vähemmän ylimielinen?

        Itselläni oli nuorena vauvakuume ja lista, jossa oli vain kolme vaatimusta: uskovainen nainen, osaa todella hyvin englantia eli minun juttujani ei tarvitse kääntää jonkun hänelle ulkomaalaisessa seurassa ja kolmantena sovitaan hyvin yhteen. Muutama viikko listan laatisen jälkeen tapasin naisen, jolta kysyin englanniksi ensitapaamisella - voinko kosia? Tiedustelin siis sitä, että voinko ehdottaa (propose, kosia) - Will you marry me? Hän lähetti minulle sähköpostin, että mahdollisesti vastaa "Yes". Kummatkin oli innostuneita toisistaan, mutta sitten lopulta emme sopineetkaan yhteen. Minä en ole vielä löytänyt kuin tämän yhden uskovaisen naisen ja muutaman englannin opiskelijan, jotka täyttävät noin nämä kovat vaatimukset. Naisen piti osata silloin aikanaan tosi hyvin englantia, olla uskovainen ja sopia yhteen. En löytänyt oikein naista silloin ja vauvakuume jäi täyttymättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun sananvapautesi tuntuu koskevan vain sinua itseäsi. Koet että sulla on oikeus määritellä mistä saa kirjoittaa...

        Taaskin kierrät itse aiheen ja sivuutat oman roolisi ja vastuusi toiselle.

        Sananvapaudesta en puhunut mitään. Sulla on tässäkin taas oma kuplasi ja muottisi ja väittämäsi. Joka ei korreloi mun tekstiin mitenkään.

        Huttu ukko...


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Itselläni oli nuorena vauvakuume ja lista, jossa oli vain kolme vaatimusta: uskovainen nainen, osaa todella hyvin englantia eli minun juttujani ei tarvitse kääntää jonkun hänelle ulkomaalaisessa seurassa ja kolmantena sovitaan hyvin yhteen. Muutama viikko listan laatisen jälkeen tapasin naisen, jolta kysyin englanniksi ensitapaamisella - voinko kosia? Tiedustelin siis sitä, että voinko ehdottaa (propose, kosia) - Will you marry me? Hän lähetti minulle sähköpostin, että mahdollisesti vastaa "Yes". Kummatkin oli innostuneita toisistaan, mutta sitten lopulta emme sopineetkaan yhteen. Minä en ole vielä löytänyt kuin tämän yhden uskovaisen naisen ja muutaman englannin opiskelijan, jotka täyttävät noin nämä kovat vaatimukset. Naisen piti osata silloin aikanaan tosi hyvin englantia, olla uskovainen ja sopia yhteen. En löytänyt oikein naista silloin ja vauvakuume jäi täyttymättä.

        Hmm, mistä nuo kriteerit kumpusi?😃


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Taaskin kierrät itse aiheen ja sivuutat oman roolisi ja vastuusi toiselle.

        Sananvapaudesta en puhunut mitään. Sulla on tässäkin taas oma kuplasi ja muottisi ja väittämäsi. Joka ei korreloi mun tekstiin mitenkään.

        Huttu ukko...

        Tämä oli hyvä havainto, et ole sananvapauden puolella vaan haluaisit rajoittaa sitä. Kiitos tästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli hyvä havainto, et ole sananvapauden puolella vaan haluaisit rajoittaa sitä. Kiitos tästä.

        Olen sananvapauden puolella, mutta mitä vaan soopaa ei tarvi totena esittää. Eikä purra. Ole hyvä.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Olen sananvapauden puolella, mutta mitä vaan soopaa ei tarvi totena esittää. Eikä purra. Ole hyvä.

        Ja mun suuhun ei tarvi tunkea omia sanojaan suuhun, osaan sanoittaa itse asiani.

        Jotta ens kerralla, puhu vaan ittestäs ja omasta puolestasi anomuumi. MyrkkyMarkku.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Ota jo se kieli pois poskestasi ja sormi pois muumin perseestäsi ja lopeta jankutus. 😉

        Oot läpinäkyvä, voinmun kanssa jutella ilman et tekemäl tekee jotakin vängättävää. Toki jos ei osaa muuta, niin...it's up to you mutta cut the cord. Öitä.😄

        Täällä on erilaisia persoonia ja joskus joku kirjoittaja ja sen kommentit ottaa nuppiin, ei sun silti tarvi lähteä kaikkeen vänkäämiseen mukaan.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Ja mun suuhun ei tarvi tunkea omia sanojaan suuhun, osaan sanoittaa itse asiani.

        Jotta ens kerralla, puhu vaan ittestäs ja omasta puolestasi anomuumi. MyrkkyMarkku.

        Ai....sinä oletkin sananvapauden kannalla?

        Et vain halua että keskusteltaisiin mistään listoista...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on erilaisia persoonia ja joskus joku kirjoittaja ja sen kommentit ottaa nuppiin, ei sun silti tarvi lähteä kaikkeen vänkäämiseen mukaan.

        Ehkäpä tänään on tarves palauttaa päälle kaadettua kuormaa.😛


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai....sinä oletkin sananvapauden kannalla?

        Et vain halua että keskusteltaisiin mistään listoista...

        Leskustelkaa te, ketä itse listan sisältö kiinnostaa. Mua ei kiinnosta siitä keskustella. Ei se keskustelemalla kyllä miksikään muutu, se on edelleen semmonen Liisan luoma lista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on erilaisia persoonia ja joskus joku kirjoittaja ja sen kommentit ottaa nuppiin, ei sun silti tarvi lähteä kaikkeen vänkäämiseen mukaan.

        Tottakai Abriksen täytyy vängätä, sitähän se on tehnyt sivustolla jo toistakymmentä vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Abriksen täytyy vängätä, sitähän se on tehnyt sivustolla jo toistakymmentä vuotta.

        Ootko ollut useinkin osapuolena, kun puhut noin syvällä rintaäänellä ja vieläpä toistakytä vuotta? Sitkee perkele se oot sitten sinäkin, mut hyvä et paljastit itsesi. 😃


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Leskustelkaa te, ketä itse listan sisältö kiinnostaa. Mua ei kiinnosta siitä keskustella. Ei se keskustelemalla kyllä miksikään muutu, se on edelleen semmonen Liisan luoma lista.

        "Mitä mieltä olette Liisan listasta", siitähän tässä oli kyse.

        Ei kukaan ole ehdottanut muutoksia siihen listaan. Sinä voit hypätä ketjuun jonka aiheesta voisit keskustella, tässä ketjussa sinä yrität tyrehdyttää keskustelun.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Ootko ollut useinkin osapuolena, kun puhut noin syvällä rintaäänellä ja vieläpä toistakytä vuotta? Sitkee perkele se oot sitten sinäkin, mut hyvä et paljastit itsesi. 😃

        Odottelinkin milloin tunnistat minut. Kyllä, minähän se tosiaan olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä mieltä olette Liisan listasta", siitähän tässä oli kyse.

        Ei kukaan ole ehdottanut muutoksia siihen listaan. Sinä voit hypätä ketjuun jonka aiheesta voisit keskustella, tässä ketjussa sinä yrität tyrehdyttää keskustelun.

        Kyse on siitä, että et keksinyt muusta aihetta ulista. Eikä tuokaan ole aihe ees, sinä yrität tyrehdyttää keskustelun. Se on tuulesta temmattu oma mutusi.

        Ei mun tarkoitus eikä idea kun kommentoin.

        Mitä keskusteltavaa sinusta listassa sitten on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odottelinkin milloin tunnistat minut. Kyllä, minähän se tosiaan olen.

        Pitäskö sulle stipendi tai palkinto antaa?


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Pitäskö sulle stipendi tai palkinto antaa?

        Hakaristi rintapieleen riittäisi vallan hyvin.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Kyse on siitä, että et keksinyt muusta aihetta ulista. Eikä tuokaan ole aihe ees, sinä yrität tyrehdyttää keskustelun. Se on tuulesta temmattu oma mutusi.

        Ei mun tarkoitus eikä idea kun kommentoin.

        Mitä keskusteltavaa sinusta listassa sitten on?

        Puolustat sananvapautta, mutta et näe että se kuuluisi kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hakaristi rintapieleen riittäisi vallan hyvin.

        Heh, eiku takomaan. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustat sananvapautta, mutta et näe että se kuuluisi kaikille.

        Mihin jäi kysymysmerkki? Ilman kysymysmerkkiä toi on taas sanojen suuhun työntämistä. Uus yritys.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Heh, eiku takomaan. 😉

        Eihän se olisi palkinto jos takoisin sen itse.

        Nyt nuttumaan. Hyvää yötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se olisi palkinto jos takoisin sen itse.

        Nyt nuttumaan. Hyvää yötä.

        Enhän toki niin ehdottanutkaan. Öitä.☺️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö ilmoittamassa jokaiseen aloitukseen ettei esiin nostettu aihe ole keskustelemisen arvoinen?

        Sun se pitäs tietää, jos olet toistakyt vuotta mua jo vahtinut. Eikä kysellä, mutuja mutujen perään osoittaa että oletkin epävarma keississäsi.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Hmm, mistä nuo kriteerit kumpusi?😃

        Kysyit mistä nuo kriteerit kumpusi.

        Ensinnäkin englannin osaaminen lähti siitä, että sinä vuonna olin ystäväni luona. Heillä oli ulkomaalainen vieras samaanaikaan, joten puhuin englantia. Kerroin yhden jutun, jonka ulkomaalainen vieras ymmärsi ja kaverin vaimo. Ystäväni ei ymmärtänyt, miksi hänen vaimonsa selitti sanomani suomeksi hänelle. Siitä sain päähäni, että vaimoni pitää osata hyvin englantia, jotta vastaava selittämistä ei tarvita. Se ärsytti lievästi sanottuna. Oikeastaan se englanninvaatimus oli niin korkealla tasolla, että lähinnä englanninopiskelijat sen täyttävät tai sellaiset, jotka ovat olleet töissä englanninkielellä ulkomailla. Kaverini opiskeli englanninkielellä yliopistossa yhtä tutkintoa, mutta ei osannut ärsyttävästi englantia riittävästi, jotta olisi ymmärtänyt juttuni. Myöhemmin minut kutsuttiin yhteen suurlähetystöön kutsuille. Siellä olisi avecini pitänyt osata englantia myös hyvin, vaikka jollekin ex-presidentti Ahtisaarelle olisi kyllä voinut puhua suomeakin. Minulla on myös ulkomaalaisia tuttavia, minkä takia minun kumppanini ei selviä mitenkään ilman hyvää englannin kielitaitoa.

        Uskovaisuus oli myös vaatimus, sillä käyn uskonnollisissa tilaisuuksissa ja kirkossakin. Ateistin tai agnostikon kanssa seurustelu ei silloin olisi mitenkään käynyt. Kumppanilla olisi pitänyt olla samanlaiset uskonnolliset arvot ja vakaamus.

        Kolmanneksi suhteesta ei tule mitään, jos ei sovita yhteen. Henkilökemiat pitää kohdata.

        Ymmärätkö nyt mistä kriteerit kumpusivat?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Kysyit mistä nuo kriteerit kumpusi.

        Ensinnäkin englannin osaaminen lähti siitä, että sinä vuonna olin ystäväni luona. Heillä oli ulkomaalainen vieras samaanaikaan, joten puhuin englantia. Kerroin yhden jutun, jonka ulkomaalainen vieras ymmärsi ja kaverin vaimo. Ystäväni ei ymmärtänyt, miksi hänen vaimonsa selitti sanomani suomeksi hänelle. Siitä sain päähäni, että vaimoni pitää osata hyvin englantia, jotta vastaava selittämistä ei tarvita. Se ärsytti lievästi sanottuna. Oikeastaan se englanninvaatimus oli niin korkealla tasolla, että lähinnä englanninopiskelijat sen täyttävät tai sellaiset, jotka ovat olleet töissä englanninkielellä ulkomailla. Kaverini opiskeli englanninkielellä yliopistossa yhtä tutkintoa, mutta ei osannut ärsyttävästi englantia riittävästi, jotta olisi ymmärtänyt juttuni. Myöhemmin minut kutsuttiin yhteen suurlähetystöön kutsuille. Siellä olisi avecini pitänyt osata englantia myös hyvin, vaikka jollekin ex-presidentti Ahtisaarelle olisi kyllä voinut puhua suomeakin. Minulla on myös ulkomaalaisia tuttavia, minkä takia minun kumppanini ei selviä mitenkään ilman hyvää englannin kielitaitoa.

        Uskovaisuus oli myös vaatimus, sillä käyn uskonnollisissa tilaisuuksissa ja kirkossakin. Ateistin tai agnostikon kanssa seurustelu ei silloin olisi mitenkään käynyt. Kumppanilla olisi pitänyt olla samanlaiset uskonnolliset arvot ja vakaamus.

        Kolmanneksi suhteesta ei tule mitään, jos ei sovita yhteen. Henkilökemiat pitää kohdata.

        Ymmärätkö nyt mistä kriteerit kumpusivat?

        Luulen ymmärtäväni. Vaikka pidän ehkä hiukan tiukkoina niitä.😃


    • Anonyymi

      Muuten hyvä, mutta vaatimus intiimielämästä on aivan liikaa suomalaiselle miehelle.

      • Se nyt on niitä harvoja asioita, joissa olen samaa mieltä tuon listaajan kanssa.


    • Anonyymi

      Ottaen huomioon että Liisa on jo noinkin iäkäs niin kohtuuttomia ovat.

      • Anonyymi

        Kolmevitoselle, fiksulle miehelle oikein hyvä. Tuskin edes kelpaisit.


    • Anonyymi

      Ihan ok. Ulkonäöstä tai iästä ei puhuttu mitään.Äänestyksen olisi voinut vaihtaa "kiinnostunut politiikasta."

    • Anonyymi

      Pitäköön tunkkinsa. :)

    • Anonyymi

      Kurpalla ei ole oikeutta vaatia mitään

      • Anonyymi

        Eikö? Mikä laki sen kieltää?


    • Anonyymi

      Jos hän sattuisi löytämään juuri itsensä kaltaisen miehen niin luultavasti hän pitäisi miestä liian naisellisena ja kemia puuttuisi sen takia.

    • Anonyymi

      Ainahan vaatimuksia voi olla, mutta eri asia on täyttääkö niitä kukaan sopiva. Mun mielestä tuollaset rajaukset uraorientoitunut, tietyistä asioista keskusteleva ym. on suhdekokemattoman ihmisen vaatimuksia. Miksei oo vaikka seuraavia: kiltti, mukava, sanansa pitävä, hassutteleva, toisen huomioiva ja hyvä käytöksinen. On aika paljon tärkeämpiä asioita parisuhteessa.

      • Kyllä tuollaisestakin listasta valitettaisiin, että: "Kauheita vaatimuksia, miksi muka pitää olla hassutteleva, entäs sitten kaikki ne kiltit ujot miehet, jotka eivät osaa hassutella, eivätkö he muka kelpaa suhteeseen ja eikö heillä muka ole oikeus saada pillua... ja miksi pitää olla mukava, pitääkö muka olla joku seuramies, entäs sitten kaikki ne miehet jotka tykkäävät vaan miettiä omia juttujaan, eikö kukaan ajattele heitä... ja miksi pitää olla hyväkäytöksinen, entäs sitten kaikki aspergerit ja touretten syndroomasta kärsivät, miksi he eivät kelpaa naisille..."

        On ihan sama, mitä listassa lukee, aina joku loukkaantuu ja valittaa.

        Itse asiassa tuo Liisan listaus ei ollut mitään ihmeellistä. Aika moni saman ikäluokan helsinkiläismies osuu siihen kategoriaan.


      • Anonyymi

        No voihan sen noinkin vääntää nainen39v, mutta mä väitän, että Liisallekin hankalampi ihminen olis esim mainitsemaatasi aspergerista hoitamattoman kärsivä, vaikka sit siinä valoisimpina hetkinä maailmanpolitiikasta keskusteleva kumppani. Eikö siitä maailmanpolitiikasta vois jutella jonkun muun kanssa. Tää oli nyt karkee esimerkki eikä tarkotus oo mollata aspergereja.


    • Anonyymi

      Sitä mieltä, että Liisa saa vaatia ihan mitä tahansa. Ei ole hänen listansa meikäläisen päänsärky 😄

    • Anonyymi

      Ei ihme kun kukaan ei pariudu nykyään kun vaatimuksia on niin paljon ettei kukaan niitä täytä. Miksei vaan voisi ihan rennosti tutustua ilman vaatimuksia luonteen kautta. Naiset katsoo naamaa ja päättävät heti ettei ole hyvä mies koska on ruma mies. Naiset luottaa heti komeaan mieheen ja sitten komea mies hakkaa naisen ja pettävät myös.

      • Anonyymi

        "Miksei vaan voisi ihan rennosti tutustua ilman vaatimuksia luonteen kautta. "

        Ennenkuin se oikea luonne selviää, siihen menee aikaa ja tupakkaa. Ei sitä muutamilla treffeillä vielä selvitetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksei vaan voisi ihan rennosti tutustua ilman vaatimuksia luonteen kautta. "

        Ennenkuin se oikea luonne selviää, siihen menee aikaa ja tupakkaa. Ei sitä muutamilla treffeillä vielä selvitetä.

        No ei nainen selvii muutenkaan kun ottaa komean jännämiehen.


    • Anonyymi

      Liisa teki virheen ja se oli siinä.

    • Anonyymi

      Liisa kotkotukset ei kosketa.
      Vaimo on.

    • Anonyymi

      Liisa ei voi ottaa alemman luokan miestä.

    • Anonyymi

      Se on oikhein ei tuu mitään jos ei rotia.

    • Anonyymi

      Persu ei kelpaa.

    • Anonyymi

      Kukha ei ota persua.

    • Anonyymi

      Normaali lista on. Ei yllätä.

    • Liisan lista koskee minimissään vain Liisaa itseään, joten ulkopuolisen tuskin on kovin mielekästä arvioida kohtuullisuutta. Sen voin sanoa, että lista on varmasti perustellusti hyvin kohtuullinen mikäli Liisa aikoisi avioliittoon itsensä kanssa.

    • Liisa on jo suurella todennäköisyydellä valinut tiensä, mutta ei vielä arvaa, mihin se vie.

    • Ottaen huomioon liisan ilmeisen tilanteen ja sitäkautta ilmeisen syyn miehen etsintään olen sitä mieltä että ylimitoitettu lista.

    • Anonyymi

      Jos olisi huipputason fitnessmissi niin tuollaista listaa voisi odottaakin. Mutta tuo on ihan (alemman) keskitason nainen eikä lähelläkään mitään missiä, joten nyt on kyllä vähän rima liian korkealla. Mutta toisaalta aika hyvin kuvastaa nykyajan tilannetta, että perusnaiset kuvittelee olevansa aivan priimaa ja voivansa siten tylysti määrätä kriteerit miehelle.

    • Jos ei sitä asumismuotovaatimusta ja mökittömyytä vaadita niin aika sellaista peruskauraa. Olisi myös mukava nähdä millaiseen kirjoitusmuotoon nämä oli puettu, oliko tuohon malliin kuin tuossa linkissä vai jopa Ranskalaisin viivoin.

      Olen hiukan pettynyt jos kuvaukset ovat noin laimeasti maustettuja. Jos ilmoituksen tekee hieman poikkeavaan kanavaan niin olisi toiveissa hieman myös tekstin maalaamista jotta henkilö itse nousisi paremmin esille. Esimerkiksi uraorientoitunut ihminen olisi ollut kuvailtavissa siten että riittääkö jos asennushommissa kyykkiessä alaselän jatkeen ura pilkistää vai pitääkö olla ensitreffeille ppt-esitys siitä miten on organisaatiossa edennyt kohti huippua. Voisi tuota matkailua sen verran avata että onko kyseessä Alpeilla laskettelu vai Välimeressä sukeltelu. Onko puolivuosittaiset Ibizan bileet vaihtumassa parisuhdesafarille Afrikkaan vai kierrelläänkö Kemi-Tornion naturakohteilla lukiten itsensä kettingillä kuuseen tehdashankkeiden vastustamiseksi.

      En tiedä onko tässä sukupolvien välinen kuilu vai onko tämä joku aluepoliittinen juttu mutta minusta haasteet eivät ole noissa listoissa. Ainakin tällaisen taviksen näkökulmasta harvassa on kohtuuttomat vaatimukset/toiveet olleet. Ongelmana ennemmin näen sen että. toisin kuin esim korkeushypyssä, sinulla ei ole kuin yksi yritys. Jos askelmerkki ei sovi, ponnnistat liian kaukaa tai läheltä tai mitä vaan niin homma on siinä jos rima putoaa.
      Jos rankasti kärjistää niin itseään positiivisena pitävä kumppaniehdokas tyrmätään heti tervehdyksen jälkeen koska hänellä on harmaa paita. Siinä ei päästä toiseen yritykseen vaikka kahvikupposen ääressä jolloin puheen perusteella saisi jo toisen kuvan.
      Vähän olen aistivinani että tämä ongelma ei liity pelkästään tähän vaan sitä esiintyy yhä enenevissä määrin esim työelämässä.

    • Anonyymi

      Listan vaatimukset eivät sinänsä ole ihmeellisiä, ongelma on siinä että ne kaikki pitäisi löytyä samasta yksilöstä, olematta kuitenkaan lapanen. Nykyään perusnaisellekin kelpaa vain paras. Jos mies ei tuo hänelle rahaa, uraa tai onnea, mies on turha. Nainen itse ei kykene tarjoamaan miehelle kuin tissit ja perseen.

      • No mutta eikös se sitten ole ihan hyvä yhtälö? Palstallahan on sivukaupalla toitotettu, ettei miehiä oikeastaan kiinnostakaan kuin ne tissit ja perse. Joten miksi nainen tarjoisikaan miehelle mitään muuta, jos kerran tuo riittää?


      • Nainen39vee kirjoitti:

        No mutta eikös se sitten ole ihan hyvä yhtälö? Palstallahan on sivukaupalla toitotettu, ettei miehiä oikeastaan kiinnostakaan kuin ne tissit ja perse. Joten miksi nainen tarjoisikaan miehelle mitään muuta, jos kerran tuo riittää?

        Kuka on toitottanut ja minkä tiedon perusteella. Ei kaikki, mitä joku on joskus sanonut, ole totta.

        Miksi pitäisi niin miehen kuin naisenkaan antaa vain minini, jos voi antaa enemmänkin? Eikö tuhlailemalla rakkauttaan saakaan enempää vastarakkautta?


      • Anonyymi
        Nainen39vee kirjoitti:

        No mutta eikös se sitten ole ihan hyvä yhtälö? Palstallahan on sivukaupalla toitotettu, ettei miehiä oikeastaan kiinnostakaan kuin ne tissit ja perse. Joten miksi nainen tarjoisikaan miehelle mitään muuta, jos kerran tuo riittää?

        Tissit ja perse toimii jos se on kaikki mitä mies tarvitsee. Mutta sillä eivät pysty houkuttelemaan miehiä Helsinkiin (paitsi limaisia matuja). Helsingin ja naisten pitäisi pystyä tarjoomaan miehille muutakin, jos miehiä haluavat.


    • Onko sukunimi Tiitinen?

      Liisa saa listailla mitä tykkää. Sitä mieltä olen. Ja niin muuten saat sinäkin.

    • Anonyymi

      ei ole Tiilinen ja unholaan painettu. Antakaa akan jo olla.

    • Anonyymi

      ihan ok juttu mutta sä kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee

    • Ei Suomessa saa olla vaatimuksia..

      Ei ainakaan miehillä. :D

      Pitää kelvata mikä vaan.

    • Anonyymi

      Liisan parasta ennen päiväys on jo mennyt, joten ei kannattaisi esittää mitään vaatimuksia.

      • Anonyymi

        Itse olet alun alkaenkin sekundaa


    • Pidän siitä, kun ihmiset ilmoittavat suoraan mitä etsivät. Ei tule tuhlattua omaa eikä toisen aikaa.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa on tuhlattu yhden jos toisenkin aikaa lööppien kommenttiosioissa. Turhaa tai viihdettä.


    • Olen sitä mieltä, että jokainen saa halutessaan laatia listoja niistä asioista kuin haluaa, siis myös Liisa. Ja ihan riippumatta siitä ovatko ne meidän muiden mielestä kohtuullisia vai kohtuuttomia. Jokainen laatinee listansa omien tarpeidensa mukaan, jos on listoja laativaa tyyppiä.

    • Anonyymi

      Eräänlainen Schindlerin lista.

    • Anonyymi

      Jokaisella on kaksi omaa; mielipide ja persereikä.
      -88-

    • Anonyymi

      Onhan tuo parempi kuin monen ”en etsi oikein mitään” Ei tosin tarvitsisi itsekkään vastata, koska en kriteereitä täytä, ja mimmi vaikuttaa arvoiltaan ja maailmankuvaltaan ahdistavalta/rajoittuneelta nipolta. Todennäköisesti kuva voi olla suurelta osin väärä, koska ihmisissä on aina monta puolta. mutta miksi kokeilla, jos ei etsittävään muottiin näytä sopivan? Nätti mimmi kyllä.

      Tunnetasolla hänelle voi ehkä tulla yllätyksenä, ettei listan täyttävä hakija, jolla on näennäisesti nämä samat ”arvot” ei tunnukaan pitkällä aikavälillä oikealta. .

      Sen jälkeen Iskee se varsinkin naisille tyypillinen ”ahdistus”, ja hypätään parin vuoden päästä ensimmäisen hällä väliä Hampuusin matkaan, joka laittaa pullan uuniin kyselemättä, ja nostaa kytkintä heti tapahtuman jälkeen :D Sitten hakija jää miettimään mitä oikein tapahtui, ja miehet on sikoja.

      Ei tietenkään aina näin käy. Mutta näitä on nähty varsinkin 30 ns järkevien naisten keskuudessa sen verran monta, että en pitäisi outona. Tai sitten käy se hullun tuuri kun hän on itse oikeasti valmis parisuhteeseen ja rakkauteen. Toivottavasti käy näin. Mutta se on paljon Liisasta kiinni.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo ole suvakki. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Liisan listassa on monia vaatimuksia joita voisi sanoa parisuhteen perusedellytyksiksi, noiden osalta en tuomitsisi typyä.

      Ihmiset hyväksyisivät mukisematta jos Liisa hakisi määritelmiinsä sopivaa kumppania ilman julkisuutta, mutta julkisuudella haettu lisänäkyvyys on markkinointia joka kuuluu perinteisesti kaupankäyntiin. Tällä keinoin järjestetty kumppaninhaku ei ole romanttisessa mielessä erityisen onnistunut, ja saakin osakseen ansaittua kritiikkiä.

      Monelle syntyy varmasti suuri houkutus esittää epäilyjä jopa harhaanjohtavasta markkinoinnista, eli itse kaupan kohteena oleva tuote ei vastaisi sitä mitä mainoksessa luvataan. Kun tiedetään että ihmiset eivät kaikessa rujoudessaan vastaa alkuunkaan sitä siloteltua pintakuvaa, on helppo uskoa että Liisakaan ei jaksa aina hymyillä yhtä nätisti kuin mainoskuvassa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe