Kesän eteneminen yllätti

Heinäkuukin edennyt jo loppupuolelleen, äsken vasta kesää odoteltiin, miten tässä nyt näin kävi?

42

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      iän myötä aika nopeutuu ja vaatteet kaapissa kutistuu.

      • Mulla ei vaatteet vielä ole päässeet kutistumaan


    • Ööö. Nythän se vasta alkaa... eläpäs vielä tykkejä kaiva esille! 😂

      • Syksy on jo ovella


      • pujotteIija kirjoitti:

        Syksy on jo ovella

        No lyhyempi matka varmaan syksyyn kuin kevääseen, mutta vielä elokuu ainakin on kesäkelejä, voi olla lämpimämpiä kuin kesäkuussa. Vielä vaihdan ölyt pyörään, sen verta tulee kilometrejä vielä. 😎👌


      • Disse kirjoitti:

        No lyhyempi matka varmaan syksyyn kuin kevääseen, mutta vielä elokuu ainakin on kesäkelejä, voi olla lämpimämpiä kuin kesäkuussa. Vielä vaihdan ölyt pyörään, sen verta tulee kilometrejä vielä. 😎👌

        Minä vaihdoin öljyt alkukesästä, kuin myös kytkinlevyt ja jouset


      • pujotteIija kirjoitti:

        Minä vaihdoin öljyt alkukesästä, kuin myös kytkinlevyt ja jouset

        No tuohon oli tehty huollot viime kesänä, mutta ajettu vain noin 1000 km. Mä aattelin, että varuilta vaihdan nyt jos lähden pidemmälle reissulle, kun mittariin on mulla tullut jo yli 3000 km. 😬

        6000 km väleinhän tossa on öljynvaihtoväli. Vaihdan sit talvella suodattimen ja taas öljyt. Kaasarinkurkut, taka ja etuiskareiden öljyt, venttiilikopan tiivisteet, ketjut, ehkä rattaat ja jarrupalat eteen ja taakse. Ja mitä nyt keksin... katsoo sit renkaatkin, mutta tossa on aika hyvät nakit jo. Continentaalin nassut. Mutta on toi kiva laji. Tänään huristan töihinkin sillä vielä. 😎


      • Disse kirjoitti:

        No tuohon oli tehty huollot viime kesänä, mutta ajettu vain noin 1000 km. Mä aattelin, että varuilta vaihdan nyt jos lähden pidemmälle reissulle, kun mittariin on mulla tullut jo yli 3000 km. 😬

        6000 km väleinhän tossa on öljynvaihtoväli. Vaihdan sit talvella suodattimen ja taas öljyt. Kaasarinkurkut, taka ja etuiskareiden öljyt, venttiilikopan tiivisteet, ketjut, ehkä rattaat ja jarrupalat eteen ja taakse. Ja mitä nyt keksin... katsoo sit renkaatkin, mutta tossa on aika hyvät nakit jo. Continentaalin nassut. Mutta on toi kiva laji. Tänään huristan töihinkin sillä vielä. 😎

        Ketjut ja rattaat ois jemmassa, täytyy ehkä talvella vaihtaa. Tuohon on takarataskin helppo vaihtaa, kun on yksipuolinen takahaarukka, ei tarvi pyörää irrottaa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ketjut ja rattaat ois jemmassa, täytyy ehkä talvella vaihtaa. Tuohon on takarataskin helppo vaihtaa, kun on yksipuolinen takahaarukka, ei tarvi pyörää irrottaa

        No mä en oo kauheesti tuon tekniikkaan perehtynyt, mutta kuluvia osia tietty löytyy, sit huoltoja ei oo merkattu, mutta ei tuolla olekaan ajettu kuin vasta 25,5 tkm.

        Pitää enstalvena perehtyy ja laittaa vielä parempaan kuntoon ens kesäks. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        No mä en oo kauheesti tuon tekniikkaan perehtynyt, mutta kuluvia osia tietty löytyy, sit huoltoja ei oo merkattu, mutta ei tuolla olekaan ajettu kuin vasta 25,5 tkm.

        Pitää enstalvena perehtyy ja laittaa vielä parempaan kuntoon ens kesäks. 😊👌

        Tarkotin siis että mun pyörässä on yksipuolinen takahaarukka


      • pujotteIija kirjoitti:

        Tarkotin siis että mun pyörässä on yksipuolinen takahaarukka

        Joo. Ymmärsin kyllä. Onks se miten tukeva? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Ymmärsin kyllä. Onks se miten tukeva? 🤔

        Tukevalta vaikuttaa, ketjunkiristys systeemi on vaan kokolailla jumissa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Tukevalta vaikuttaa, ketjunkiristys systeemi on vaan kokolailla jumissa

        Okei... no se kannattaa kyllä fiksata. Löysä ketjuhan voi olls vaarallinen. Lentää pois ja jumii, niin sitä on matkustaja sekunnissa. Tuosta kiristin just. Aika tarkka systeemi, mutta takahaarukassa merkinnät, että pysyy ketju linjassa justiinsa ei melkein. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Okei... no se kannattaa kyllä fiksata. Löysä ketjuhan voi olls vaarallinen. Lentää pois ja jumii, niin sitä on matkustaja sekunnissa. Tuosta kiristin just. Aika tarkka systeemi, mutta takahaarukassa merkinnät, että pysyy ketju linjassa justiinsa ei melkein. 😊👌

        Ihme kyllä....kiristämisen tarvetta ei juurikaan ole ollut


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ihme kyllä....kiristämisen tarvetta ei juurikaan ole ollut

        Hyvä. 😊👌


    • Kesä loppuu juhannuksesta ja nyt mennään jo kovasti joulun alusviikkoja.

      Hyvä niin sillä itse tykkään syksystä. Myrskyt ja rankkasateet yhdistettynä ympärillä tapahtuvaan yleiseen lakastumiseen on haikean ihanaa katsottavaa. Siinä sielu lepää.

      • Minä puolestani odotan jo innoissani myöhäissyksyn räntäpaska kelejä :D


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Minä puolestani odotan jo innoissani myöhäissyksyn räntäpaska kelejä :D

        Räntäpaska kelejä ei tule. Tiedätkö miksi? No kun räntäpaskakeli on yhdyssana. Tulee siis räntäpaskakelejä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räntäpaska kelejä ei tule. Tiedätkö miksi? No kun räntäpaskakeli on yhdyssana. Tulee siis räntäpaskakelejä!

        Kiitoksia oikaisusta, toivotaan nyt kuitenkin ettei räntäpaskakelejä sittenkään tule


    • Anonyymi

      Todella huono juttu nämä helteet kun tänäänkin 23 ja ensi viikolle luvattu 24- 32 ,lämmintä. se tietää sitä että ahvenet ui syvemmälle ja niitä on vaikea löytää joten en tienaa rahaa. Tällä viikolla sain 80 kg ahvenia mutta ensi viikolla en tiedä tienaanko mitään.

      • 80kg kun saa, niin taitaa jotain tienatakin?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        80kg kun saa, niin taitaa jotain tienatakin?

        Taitaa joutua myymään aika halvalla. Veikkaan ettei kotitarvekalastaja saa kymppiä enempää kilolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa joutua myymään aika halvalla. Veikkaan ettei kotitarvekalastaja saa kymppiä enempää kilolta.

        Odotellaan kalastajalta tietoja


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Odotellaan kalastajalta tietoja

        Näin tehdään, ja rahat juodaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa joutua myymään aika halvalla. Veikkaan ettei kotitarvekalastaja saa kymppiä enempää kilolta.

        Ahventa saa marketista kympillä/kilo, joten kotitarvekalastajan on vaikea saada siitä edes 5€/kilo.
        Sanoisin että realistinen hinta on 2-3€/kilo, osa kalastajista myy eurollakin/kg.


    • Juhannuksestahan se kesä on ohi. Nautitaan siis tästä lämpimästä ja kauniista alkusyksystä ja sadonkorjuuajasta :)
      Meillä taitaa soida lampaada tuolla pihalla , vai mikä se oli se ketkutustanssi?

      • Meinaatko mennä ketkuttelemaan?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Meinaatko mennä ketkuttelemaan?

        Tekis mieli, mutta polvi on kipeä ja nuo ukkelit lähtivät ja veivät lampadan mennessään :)
        Rytminä se on kyllä aika kutkuttava, olisipa joku jonka kanssa sitä opetella. Tai niitä muita ketkuttelutansseja...
        https://www.youtube.com/watch?v=b_XO7eOl9tQ


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tekis mieli, mutta polvi on kipeä ja nuo ukkelit lähtivät ja veivät lampadan mennessään :)
        Rytminä se on kyllä aika kutkuttava, olisipa joku jonka kanssa sitä opetella. Tai niitä muita ketkuttelutansseja...
        https://www.youtube.com/watch?v=b_XO7eOl9tQ

        Tuossa oltiin aika läheisissä tunnelmissa, suorastaan vaarallisen läheisissä :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Tuossa oltiin aika läheisissä tunnelmissa, suorastaan vaarallisen läheisissä :D

        Niinpä kyllä, mutta se tekee siitä kaksin verroin mielenkiintoista. Ehkä tuo tyylilaji oli sieltä läheisemmästä päästä eikä sovi ihan kaikkien kanssa tanssittavaksi ainakaan meidän kesälavoillamme. Väärinkäsityksen mahdollisuus on aika iso.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Niinpä kyllä, mutta se tekee siitä kaksin verroin mielenkiintoista. Ehkä tuo tyylilaji oli sieltä läheisemmästä päästä eikä sovi ihan kaikkien kanssa tanssittavaksi ainakaan meidän kesälavoillamme. Väärinkäsityksen mahdollisuus on aika iso.

        Luulisin että käteni valahtaisi alemmas, yrittäisi ainakin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Luulisin että käteni valahtaisi alemmas, yrittäisi ainakin

        Eipä siinä mitään, jos se sopii molemmille. Sopimusasioitahan nämä ovat. Jos taas tekee vastoin toisen tahtoa, kokemus on aika epämiellyttävä.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Luulisin että käteni valahtaisi alemmas, yrittäisi ainakin

        Eipä siinä mitään, jos se sopii molemmille. Sopimusasioitahan nämä ovat. Jos taas tekee vastoin toisen tahtoa, kokemus on aika epämiellyttävä.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Eipä siinä mitään, jos se sopii molemmille. Sopimusasioitahan nämä ovat. Jos taas tekee vastoin toisen tahtoa, kokemus on aika epämiellyttävä.

        Niin....pitäisi ensin hienotunteisesti kysyä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Niin....pitäisi ensin hienotunteisesti kysyä

        Niin pitäisi. Ja ajattele miten hienoa se olisi, kun saisi luvan kanssa kuljetella käsiään. Tosin julkinen paikka ei ole ehkä paras mahdollinen ihan kaikkeen. :)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Niin pitäisi. Ja ajattele miten hienoa se olisi, kun saisi luvan kanssa kuljetella käsiään. Tosin julkinen paikka ei ole ehkä paras mahdollinen ihan kaikkeen. :)

        Julkisella paikalla mielellään huomaamatonta hiplausta :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Julkisella paikalla mielellään huomaamatonta hiplausta :D

        Juuri niin, jos se molemmille sopii. :)


      • pujotteIija kirjoitti:

        Julkisella paikalla mielellään huomaamatonta hiplausta :D

        Juuri niin, jos se molemmille sopii. :)


    • Anonyymi

      Onko pujottelija saanut kesän lupauksensa tehtyä vai menikö kesä liian nopeasti ohi? :) Tavoitehan oli päästä naisen jalkojen väliin.

      • Oisko ollut joku toinen, kun en tuollaista muista? Aloitukseni....aion vietellä palstanaisen kyllä muistan


    • Anonyymi
      • Niin on , tosi ärsyttävä ja jää korvamadoksi maailan tappiin, siksi en uskalla avata linkkiäsi :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe