Vapaa kuvaus

Aloituksia

57

Kommenttia

8242

  1. Diabeettikko on remissiossa jos pitkä sokeri on normaali, sokerirasituskokeen tulos on normaali ja paastosokeri on normaali ilman lääkkeitä.

    Verensokerin pienempi vaihtelu karppiaterialla ei siis riitä remissioon. Diabeteslääkkeet vaikuttavat lähinnä sokerinmuodostukseen elimistössä, poistavat sokeria (siis sitä itsemuodosttettua) tai joissain tapauksessa lisäävät (normalisoivat) insuliinin eritystä aterian jälkeen. Ainoastaan ateriainsuliinia käytetään kompensoimaan hiilihydraattia.

    Jos ihminen toteaa karppauksen aloittamisen jälkeen että minä olen terve kun aterian jälkeiset verensokerit ovat paremmat enkä enää tarvitse lääkkeitä ja jättää vuosikontrollit väliin niin ollaan kyllä ongelmissa.

    Kakkosen yleisin (oikeastaan ainut) syy on insuliiniresistenssi ja sen aiheuttaa lihavuus. Insuliiniresistenssi ihminen tuottaa jopa 4 kertaa enemmän glukoosia kuin terve. Kakkonen on siis hiukan monimutkaisempi juttu.
  2. 3 / 413