- Niinpä. Mutta Suomeen ne on tuotu käytettynä ja lisäävät Suomen käytettyjen autojen määrää.
Ei ole ärsyttävämpää kuin on näsäviisas teini... - Käytettyjä tuodaan ulkomailta aika paljon. Tänä vuonna on rekisteröity uusia henkilöautoja 21 725 kpl ja käytettyjä on tuotu 10 659 kpl.
- Joudun talvisin ajamaan henkilöautollani 100 km/päivä, kun tuo asuntoauto seisoo ajamatta tossa pihassa talven, jotta tulee se 50km/päivä....
- Sähköautolla pääsee sen 300-450 km. Mielestäsikö kukaan ei käy koskaan 200 km päässä kotoa???
- 2022 rekisteröity 3 401 täyssähköautoa.
2022 rekisteröity 4 443 plugaria.
Maaliskuussa 2022 tuotiin ulkomailta käytettynä:
781 sähköautoa
1 435 plugaria. - Mullakin on ladattava hybridi, jossa on teholataus.
- Ja mulla Mitsun Outlanderissa on DC-lataus, tyhjästä täyteen puolessa tunnissa.
Mitsun Eclipse Crossissakin on sama Dc-lataus. - Onhan pikalatureita (CCS ja Chademo) monenkin kaupan parkkihalleissa, ainakin ABC:llä ja K-latureilla olen ladannut monestikin parkkihallissa, jopa lämpöisessäkin.
- Mulla+on+plugari,+ollut+jo+4+vuotta,+missä+on+DC-latauskin.+DC-+laturissa+akku+tyhjästä+80%+25+min.
- Vaihda sinäkin plugariin, niin ei tarvitse kadehtia toisten autoja, eikä kytätä autopaikoilla vapaita latureita.
Plugaria ladataan silloin, kun se on vaivattomasti mahdollista, muutoin mennään polttomoottorilla. Plugarilla ei tule range-, varattu laturi-, eikä muutakaan ahdistusta. - Aika moni käy päivisin töissä, kaupoilla, ym. sillä autolla, jolloin akut latautuu. Aika harvoin paistaa aurinko silloin kun se auto mahdollisesti on siellä tallissa.
- Maksumuurin takana on tuo linkkisi.
- Proffa osti oletettavasti 2016 mallisen eGolfin, akku 26kWh, hintaan 25 000€.
Minkä arvoinen on tuo pikkuakkuinen Golffi 6 vuoden päästä, veikkaan; arvoton.
17 000€ maksanut polttis taasen on vielä muuta,man tonnin arvoinen.
Höpöjä juttelee proffa. - Suola-aavikolla voi ajaa 1000km/h autolla, mutta miten se liittyy Suomeen ja suomessa autoiluun?
- Mutta sen 1000 km kokoaminen noista noin 170km pätkistä aiheuttaa sen, että keskinopeus putoaa huomattavasti alle 120km/h.
Hki - Tre, Hki - Tku, Hki - Vaalimaa, Hki - Lahti; edestakas joutuu ejeleen useampaan kertaan, että tulee 1000 km täyteen. - Tampere - Helsinki om 180 km ja Helsinki - Turku on 170 km; aika monta kertaa saa ajella edestakas, että tulee 1000 km. Se edestakas hiljentää sitä keskinopeutta oleellisesti.
- Ja suola-aavikolla on päästy 1000km/h. Paljonko on hyötyä meille täällä Suomessa? Oletko koskaan ajellut Saksan moottoriteillä? Minä olen..
- Joo, Suomessahan on erittäin vähän koneteitä, joilla saa ajaa 120km/h. Etelä-Suomessa taitaa olla ainoat ja Kuopion seudulla.
Kun asuu Suomessa, niin en ymmärrä miten liikkumista auttaa Saksan tai jonkun muun maan konetiet? - Ja maailmanennätysautolla ajaen ton 1000km pääsee reilussa tunnissa.
- Jopa joo, en usko. Mahdotonta on pitää 120-130km/h keskinopeutta 10 tunnin ajan yleisillä teillä. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä netistä löytää.