Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
robusta
profiilit
robusta
robusta
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
255
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
jaa,+että+tontteja,+niin+pitääkin,+toinen+asia+on,+että+mistä+löytyy+niin+itseensä+kyllästynnyttä,+että+rakentaa++niille+tonteille+Kärsämäkeen?
Jaa,+että+kuntaliitoksiin,+mistä+löytyy+se+kunta+joka+alkaa+Kärsämäen+kanssa+liitokseen?
rahassa+ja+hengessä?
26.09.2019 18:51
Yhä+sekammat+on+koordinoosisi,+sää+nyyt+kirkkojen+väliä+hyppäätt..
hi
26.09.2019 17:34
Tsäähän+sekosit+totaallisesti,+on+merkki+siitä,+että+syväällä+korviesi+välissä+tunnustat+minun+kertomani+olevan+ehkä+tosi.
Noo+piä+pääsi,+mutta+rohkea+oli+väitteesi+että+kaikki+kärsämäkiset+nauraa+minun+intuitiiviseen+tietooni+mistä+nimi+#Kärsämäki+on+"ehkä+peräisin,+se+ei+ole+kaukaa+haettu,+vaan+paikallisten+antamana+ehkä+jo+1700+luvun+lopun+asujamistolta.
"Engelin+piirtämä+kirkko+"lipsahti+sinulta+monet+kerrat,+miten+se+Kärsä-nimen+syntyyn+liittyy,+vai+onko+Engeli+kirjuuttanut+kotiinsa,+että+täällä+minä+nyt+Kärsämäellä+kutsutulla+kylällä+urakoin+heille+kirkkoa!
Otit+"Engelin+kaveriksesi+pyrkimyksenäsi+vakuuttaen+siten+kertomasi,+onhan+se+kunniakasta,+muttei+sinulle,+tässä+asiayhteydessä.
26.09.2019 17:07
.."Noin+siinä+käy+kun+muualta+muuttanut+kantaväestölle+sen+omaa+historiaa+opettaa+perseelleenhän+se+menee."
niin,+Kärsässähän+ei+lastua+yläwirralta+suvaita+ja+se+näkyy+valtion+apurahana,+siis+niitten+viereisten+joia+ei+suvaita+maksamana,+mistäpä+se+persau´kinen+kärsä+apua+itselleen+maksais?
lienee+jo+satamiljoonaa+muut+Kärsää+auttaneet!,+joten+passaa+siinä+elvistellä!
pöholö+sinä
26.09.2019 16:13
Olet+yhtä+oikeassa+kuin+muutkin+joilla+ei+ole+fakta-tietoa,++ei+minullakaan,+mutta+minun+tietoni+perustuu,+kun+ajattelen+miten+tavalliset+ihmiset+on+nimenneet+vanhaan-aikaan+paikannimiä+ja+antaneet+lisänimiä+toisilleen+ominaisuuden,+tapahtumien,+ynms-+mukaan,+loogisin+selitys+Kärsämäki+nimelle+1800+luvulla+ja+aikana+vapaana+kulkevien+kyläläisten+siat+jota+sivukulkevaiset+on+kertoneet+kotonaan,+että+siellä+"Kärsämäellä+on+sellainen+tapa,+nää+kirjojen+kertomat+on+ko+kirjojen+kertomaa+ja+sen+tekijäin+sävellyksiä,+kun+ei+mitään+varmaa+tietoa+ole+ollut+ja+jotain+on+pitänyt+ylös+puukstaavata,+en+luota+pätkääkään+kyseisiin+tietoihin,+nyt+keskustelussa+ei+ole+tullut+mitään+uusia+faktoja,+kaikkien+kertomat+on+yhtä+oikeat+ja+tai+väärät,+minun+perustuu+sikoihin,+joka+on+loogisin+josta+nimi+Kärsämäki+on+muotoutunut,++K-mäellä+ei+ole+mitään+sellaista+maamerkkiä+johon+kärsän+voi+yhdistää.
Mitä+Kirkonpaikkaan+tulee,+kerroin+sen+siksi,+että+maankohouma+löytyy+myös+kylän+keskeltä,+sen+vanhantienvarressa+olevan+kohouman+lisäksi,+jossa+takuuvarmasti+siinä+oleva+savun+pitäjä+on+myös+kasvattanut+sikoja,+yhtä+vai+kahta+pår+vuosi,+mutta+40+vuodessa+40-80,+jolloin+ohikulkijalle+onsen+muistaneet,+että+aina+sika+on+mäen+kohoumalla+ollut+ja+siitä+hyvinkin+nimi+Kärsämäki+nimi+peräisin,+siis+ohikulkijat+kertoneet+kotonaan+sen+maamerkiksi.
En+voi+antaa+periksi+itselleni+ajatukselle,+etteikö+nimi+Kärsämäki+ole+synonyymi+sikaan.,+se,+miksi+se+ei+joillekkin+Kärsämäkisille+kelpaa,+on+hän+itse+itselleen+ko+nimestä+esteen+tehnyt.
26.09.2019 16:05
jaa+niinkö+on+ahasta,+pysy+sitten+Kärsällä+haisevan+p-joen+rannalla+uittain+varpaitasi+omassa+paskassasi+ja+itke+niitten+lohien+perään,+kuin+tulla+Iso-Lamun+Mallorcalle+mokkeilemään+ja+muikkua+pyytämään,+vapaa+maa+sinullekin,+mutta+mutkan+teen+vastaantullessasi,+mutta+miksi+mielesi+mustui+minulle,+joka+kerroin+kuin+asiat+on?
26.09.2019 15:30
Neo+sinua+ajatuksia+eikä+sillä+ole+pohjaa,+mihin+sinä+ja+kukaan+pääsee+ettikö+Kärsämäki+viittaa+sian-kärsään+ihmisten+ajatuksissa+ja+viimeikainen+"tapahtuma+sinetöi+nimen+sadoiksi+vuosiksi.
Onhan+niitä+paikan+nimiä+esm+Mulkua"
26.09.2019 13:28
Kärsämäki+on+saanut+nimensä+ajalta+jolloin+mökkien+ja+talojen+siat+kulki+täysin+vapaana+pitkin+kylää.
siitä+nimi+Kärsämäki,+onhan+Kirkkokin+mäellä+ja+kirkon-risti+160m+P-joen+vesipinnasta+korkealla.
26.09.2019 13:08
Puustapudonnut+Hyttinen+saa+200+000€+erorahan+ja+Hyttisen+pääjohtajaksi+nimenyt+edusk.pudonut+porkkanayrittäjä+kesk,+tuella+nimetty+valtiosihteerin+vakanssiin+10+000€+/kk-palkalla
26.09.2019 13:00
Sinä+se+pöhölön+naurua+naurat,+kanavankaivuut+ja+muut+hätäaputyöt+oli+lisä+kylmäntilan+2-+3+lehmälle+ja+muutaman+hehtaarin+ohrapellolle+++pottumaalle,+Hätäaputyöt+oli+Asutushallituksen+Pääj.+Vennamon+idea+pelastaa+maasetua+niillä+keinoin+sodasta+palaaville+ohiammutille,+joille+annettiin+suo-kuokka,+akka+ja+kylmäntilan+lunastuksen+velat+Miilurannalle+asuttavaksi+ja+10+lapsiset+pereet+kasvatettavaksi+huomisen+Suomen+hyvinvointia+lisäämään,+sinunkin+eteen+työtä+tehneet,+että+saat+nauraa"
26.09.2019 11:56
Niin+noo+viimesen+lohisukuisen+perään+porattava,+ei+taida+P-joen+"kanavan+vesi+enää+kirkastua+turvevedellä,+ja+kärsien+paskakaivojen+ylivesien+valuessa+kanavaan+mertakohden.
Muudeff,+Kärsämäellä+ei+ole+"Mallorcaa!
26.09.2019 11:38
aivan+oikein,+pari+sikaa+ja+porsaat+ovat+oleet+mäennyppylän+nimen+lähteenä,+siat+on+kulkenee+vapaana+pihassa+ja+tien+uralla,+siitä+nimi+muodostunut,+vieras+kulkija+huomanut+siat+ja,+ahaa+tää+nyt+on+se+kärsä-mä,+tästä+siis+matkaa+vielä...Kirkkoon..
26.09.2019 11:27
Ei+ole+omani+sepite,+miksi+minä+sellaista,+paikalla+on+ollut+asumus+ja+sikala+josta+nimi+"Kärsämäki
26.09.2019 09:14
Niin,+mutta+"kanavankaivuuko+sodanjälkeen+ei+ollut+rehellistä+työtä?
26.09.2019 08:40
Kärsämäki+on+pieni maankohouma,+vanhan+tien+varrella,+siinä+on+ollut+asumus+jo+vanhastaan+jossa+ollut+kasvussa+sikoja,+siitä+nimi+"Kärsämäki+joka+on+yleistynyt,+koska+ko+sika-talo+on+ollut+tien+varrella+tuntemattomille+kulkijoille+maamerkki+josta+on+laskettu,+että+siitä+tienvarren+Kärsämäestä+on+niin+ja+niin+monta+kilometriä+toiselle+tunnetulle+paikalle
26.09.2019 08:37
Ko+kauppias+haipyi,+mutta+geenistö+jäi!
26.09.2019 07:44
Ajaessani+kylien+läpi+kulkevaa+tietä,+olisi+kaasunaamarille+käyttöä,+nimittäin+ne+tyhjäämättömät+yli-täydet+jätekaivot+todella+haisee,+navetan+jäte+kyllä+myös,+mutta+ei+ole+"ällöä,+kuin+ihmisen+tuotos+on,+johtunee++"punaisenlihan+ja+yli+päiväksen+menneen+"makkaran+märkänemisestä+jota+SS-kauppias+möi!
26.09.2019 07:31
Ainut+positiivi+jäteasiassa+on+Lamu-järvi+yli+300+mökkien+asentamat+uudet+puhdistus+elementit.+mikäli+ne+ei+nyt+ole+niitä+kuuluja+"Egolatoreita,+paras+ja+myrkytön+v-ehto+olisi+umpisäiliöt.
Alapuolisen+vesistön+tila+ei+kohene+turvetuotannon+ja+Mv-wirtasa-+goktailin+vuoksi,+goktaili+jossa+yhdistyy+ihmisen+ja+eläimen+jätteet+ja+pellolta+vesistöön,+onko+olettamukseni+oikein,+se+selviäisi+westian+ja+homo+sapieksien+jätekaivojen+tyhjäämisen+laskutuksista?
26.09.2019 07:21
Et+taida+oikeasti+olla+hyvinkään+Lapin+mökkien+hiilistä+huolissasi,+olisit+Kärsän+vesistöjen+likaantumisesta+enneminkin,+P-jokikin+haisee+sille+ihmisen+sontimalle,+sinunkin+jätteelle.
26.09.2019 07:02
..tai+vaihtoehtona+istua+iltaa+rako+valkealla..
25.09.2019 18:43
12 / 13