Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

255

  1. jaa,+että+tontteja,+niin+pitääkin,+toinen+asia+on,+että+mistä+löytyy+niin+itseensä+kyllästynnyttä,+että+rakentaa++niille+tonteille+Kärsämäkeen?Jaa,+että+kuntaliitoksiin,+mistä+löytyy+se+kunta+joka+alkaa+Kärsämäen+kanssa+liitokseen?rahassa+ja+hengessä?
  2. Olet+yhtä+oikeassa+kuin+muutkin+joilla+ei+ole+fakta-tietoa,++ei+minullakaan,+mutta+minun+tietoni+perustuu,+kun+ajattelen+miten+tavalliset+ihmiset+on+nimenneet+vanhaan-aikaan+paikannimiä+ja+antaneet+lisänimiä+toisilleen+ominaisuuden,+tapahtumien,+ynms-+mukaan,+loogisin+selitys+Kärsämäki+nimelle+1800+luvulla+ja+aikana+vapaana+kulkevien+kyläläisten+siat+jota+sivukulkevaiset+on+kertoneet+kotonaan,+että+siellä+"Kärsämäellä+on+sellainen+tapa,+nää+kirjojen+kertomat+on+ko+kirjojen+kertomaa+ja+sen+tekijäin+sävellyksiä,+kun+ei+mitään+varmaa+tietoa+ole+ollut+ja+jotain+on+pitänyt+ylös+puukstaavata,+en+luota+pätkääkään+kyseisiin+tietoihin,+nyt+keskustelussa+ei+ole+tullut+mitään+uusia+faktoja,+kaikkien+kertomat+on+yhtä+oikeat+ja+tai+väärät,+minun+perustuu+sikoihin,+joka+on+loogisin+josta+nimi+Kärsämäki+on+muotoutunut,++K-mäellä+ei+ole+mitään+sellaista+maamerkkiä+johon+kärsän+voi+yhdistää.Mitä+Kirkonpaikkaan+tulee,+kerroin+sen+siksi,+että+maankohouma+löytyy+myös+kylän+keskeltä,+sen+vanhantienvarressa+olevan+kohouman+lisäksi,+jossa+takuuvarmasti+siinä+oleva+savun+pitäjä+on+myös+kasvattanut+sikoja,+yhtä+vai+kahta+pår+vuosi,+mutta+40+vuodessa+40-80,+jolloin+ohikulkijalle+onsen+muistaneet,+että+aina+sika+on+mäen+kohoumalla+ollut+ja+siitä+hyvinkin+nimi+Kärsämäki+nimi+peräisin,+siis+ohikulkijat+kertoneet+kotonaan+sen+maamerkiksi.En+voi+antaa+periksi+itselleni+ajatukselle,+etteikö+nimi+Kärsämäki+ole+synonyymi+sikaan.,+se,+miksi+se+ei+joillekkin+Kärsämäkisille+kelpaa,+on+hän+itse+itselleen+ko+nimestä+esteen+tehnyt.