Vapaa kuvaus

Aloituksia

354

Kommenttia

1616

1. Raja+lääketieteen+ja+uskomushoitojen+välillä+ei+ole+tarkka.+Eri+kulttuureissa+ja+eri+aikoina+on+paljon+vaihtelua+siinä,+mitkä+hoitomuodot+sijoitetaan+mihinkin+kategoriaan.+Myös+raja+uskomushoitojen+ja+hyvinvointipalveluiden+välillä+on+liukuva.On+tärkeää,+että+potilaat+rohkenevat+kertoa+lääkärilleen+kaikista+käyttämistään+hoidoista.+Siksi+lääkärin+ei+pidä+suhtautua+kielteisesti+uskomushoitoja+käyttävään+potilaaseen,+vaan+on+pyrittävä+mahdollisimman+avoimeen+dialogiin.SUOSITTELEN+ANOIDIOOTILLE+MAINITTUA+JA+KERRO+LÄÄKÄRILLE+ETTÄ+USKOT+VAKAASTI+EEDENIIN.
  2. NEITI:Tietenkään+numerosensei+ei+ymmärrä+luottokorttien+tarpeellisuutta,+koska+numerosenseillä+ei+ole+luottotiedot+kunnossa,+sensei+ei+käy+ikinä+missään+eikä+matkustele+laisinkaan.SENSSU:Sensei+ymmärtää,+vaan+ei+ymmärrä+kuten+kirjoitti,+miksi+täytyy+olla+monta+korttia.Neiti+on+näemmä+ottanut+herneen+nenäänsä+voutikirjoitteluista,+jonka+joihdosta+on+nyt+päättänyt+olla+tietoinen+että+minun+luottotietoni+ei+ole+kunnossa.Neiti+siis+tietää+että+minä+en+käy+koskaan+missään+enkä+matkustele,+vai+niin.NEITI:Numerosensei+ei+myöskään+ostele+mitään+ulkomailla+mistään+koskaan.+Siksipä+sensei+ei+tee+luottokortilla+mitään.SENSSU:Neiti+jopa+tietää+minun+ostokseni,+on+se+valtaisaa+tietämystä.NEITI:Kun+luotot+on+kunnossa,+liikut+paljon,+matkustelet+paljon+ja+shoppailet+paljon,+luottokortista+on+hyötyä.SENSSU:En+minä+luottoja+käytä+liikkumisiini,+enkä+todellakaan+ole+viimeaikoina+paljoa+matkustellut,+mutta+eipä+ole+Neiti+ja+moni+muukaan,+enkä+minä+luottoa+tarvitse+matkusteluihinkaan.En+shoppaile+paljoa+ja+sen+minkä+shoppailen,+en+siihenkään+käytä+luottoa.Mikä+mahtanee+olla+Neidin+väittämä+hyöty?NEITI:Lennot+kannattaa+aina+ostaa+luotolla,+koska+vain+silloin+luotonantaja+korvaa+suoraan+asiakkaalle+lentojen+hinnan,+jos+lentoyhtiö+menee+konkurssiin.SENSSU:Neiti+siis+pelkää+lentoyhtiöiden+konkurssia+kun+lentoliput+maksaa+muutaman+satasen,+en+minä+sen+takia+luottoa+tarvitse+kortteihin,+mutta+Neitohan+ei+huomannut+minun+kirjoittavan+missä+on+hyvä+olla+kortti.NEITI:Muutenkin+matkustaessa+luottokortti+on+tarpeen+monessa+yhteydessä.+Hotellin+varaukseen+ja+auton+vuokraukseen+tarvitsee+yleensä+aina+luottokorttia.+Thaimaassa+deposit+kyllä+hoituu+käteiselläkin.SENSSU:Mainitsin+kirjoituksessani+varauksista+ja+vuokrauksista,+mutta+Neidolla+on+valikoiva+ymmärrys.NEITI:Ei+tarvi+kantaa+käteistä+paljoa,+joustava+varakassa+kortissa.+Korotonta+maksuaikaa+ostosten+maksamiseen.SENSSU:Käteistä+saa+automaatista,+ei+tarvitse+kantaa+mukana,+enkä+minä+osteskele+niin+paljoa+korteilla,+että+niihin+ostoksiin+tarvitsisin+maksuaikaa.NEITI:Jos+menee+luoton+puolelle+niin+aina+halvempaa+kuin+pikavipit+tms.+Turvaa+verkko-ostokset,+jos+sinua+huijataan+tai+tuote+ei+saavu.SENSSU:Miksi+varakkaalla+Neidillä+menee+luoton+puolelle,+minulla+ei+mene.En+harrasta+verkko-ostoksia+enkä+pelkää+huijauksia.NEITI:Automaattinen+ostoturvavakuutus+tuotteen+rikkoutumisen+varalle.SENSSU:Neiti+menee+pikkumaisuuksiin.NEITI:Matkamiehelle+ja+ulkomailla+luottokortti+on+lähes+pakollinen.+Luottokortit+sisältävät+myös+vakuutuksia,+monet+myös+matkavakuutuksia.SENSSU:Kirjoitinko+että+minulla+ei+ole?+Lue?+Kirjoitin+että+miksi+pitää+olla+monta+korttia.NEITI:"Tietyt+luottokortit+kerryttävät+Finnairin,+SASin+tai+Norwegianin+palkintopisteitä+kaikista+kortilla+tehdyistä+ostoksista,+yleensä+1+piste+per+kortilla+käytetty+euro.+Kertyneillä+pisteillä+voi+lunastaa+palkintomatkoja,+matkustusluokan+korotuksia,+muita+palkintoja+tai+vaikka+lahjoittaa+kertyneet+pisteet+hyväntekeväisyyteen.+Jotkut+luottokortit+sisältävät+myös+edun,+jolla+pääsee+ilmaiseksi+lentokenttien+lounge-tiloihin"SENSSU:No+montakos+lentoa+olet+lentänyt+keräten+pisteitäsi?+Me+emme+harrasta+tuota+pistelaskua.NEITI:Luottokorttien+ansiosta+minäkin+lennän+aina+bisneksessä+Finnairilla.SENSSU:No+montakos+kertaa+olet+lentänyt+finnairilla+viimeaikoina?NEITI:Epäillyttävistä+nostoista+ja+ostoista+ilmoitetaan+aina+asiakkaalle+taikka+kortti+jäädytetään+automaattisesti.SENSSU:Niin+meillekin.NEITI:Huomaan+ettei+numerosensei+matkustele+laisinkaan,+eikä+shoppaile+laisinkaan.SENSSU:Mistä+sen+huomaat?NEITI:Minä+teen+aina+kaikki+yli+500+euron+ostokset+luottokortilla.SENSSU:Niin,+entä+sitten?+Minä+tapauskohtaisesti+kortilla,+mutta+en+luotolla.NEITI:Luotto+ei+tarkoita+velkaa,+vaan+luottoa+eli+sitä+että+luottokunta+takaa+ostoksesi+myyjälle,+sekä+sinulle.SENSSU:Jaahas,+siis+luotto+ei+ole+velkaa,+niinhän+se+on+kun+sanot.NEITI:Tulitko+viisaammaksi+vai+kutsutko+kaikkitietäväksi+narsistiksi?SENSSU:En+tullut+viisaammaksi+ja+pidän+sinua+hulluna+ja+myös+narsistina,+ei+mielipidettäni+sinusta+yksittäiset+kirjoitukset+muuta,+olet+riittävästi+osoittanut+mikä+vitunidiootti+sinä+olet.JOS+SULLA+ROHKEUTTA+INTERNETKOVISTELUN+SIJAAN+ON+TULLA+OTTAMAAN+ELÄMÄSI+SELKÄSAUNA,+NIIN+RÄPS+JA+RÄPS,+TAI+VOIT+JATKAA+VAIKKA+SEN+HUOLTORAKENNUKSEN+RAKENTAMISTA+KELOHEINÄSEIPÄISTÄ.
  3. Minun+mielestäni+TT:n+marssilaisen+näköinen+on+luihulumppu+mutta+sopii+toki+TT:lle+TT:n+ollen+myös+pelkkä+hukkapala.Me+leikkaamme+nurmikkomme+itse+täällä+yhdessä+maailman+parhaassa+...+no+sinähän+luet+kaikkia+matkailuarvosteluja+niin+tiedät.