Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6421
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kongossakin+lapsityövoimalla+kaivetaan+akkutarpeita.
Koska+ihmiskunta+käyttää+kaivoksista+saatavia+metalleja+moneen+asiaan,,+kuten+esimerkiksi+sähköautoihin+ja+akkuihin.
Eikö+silloin+ole+oikein+ja+kohtuullista,+että+metalleja+kaivetaan+myös+siellä+missä+niitä+tarvitaan.
Euroopassa+ylvästellään,+kuinka+me+viherrymme+ja+käytämme+puhdasta+energiaa.
Jos+yhtään+tietää+mitä+Kiinakin+kaivosalueilla+tapahtuu,+ei+oikein+jaksa+uskoa+tuohon+vihreyteen.
Tällä+maan+kaivamisella++varmaan+kohta+tarvitaan+uusi+meteorisade.
12.12.2021 20:56
Kun+kävin+influenssarokotuksella,+hoitaja+näki+tiedoistani,+että+olen+saanut+kaksi+korona+rokotusta,+kysyi,+että+tarvitsenko+koronapassia,+olenko+menossa+mihinkään+tilaisuuksiin.
Oli+ystävällistä+hyvää+palvelua.
No+en+tarvinnut,+mutta+olisin+saanut+sen+siinä+samalla.
12.12.2021 20:41
Mitä+Sinulla+on+yksinasuvia+naisia+vastaan,+kun+joka+kommentissasi+niitä+soimaat?
12.12.2021 13:08
Ei+Putini+niin+tyhmä+ole,+että+tulee+sotakoneineen+yli+EU:n+rajan.
Suomen+itäraja+on+myös+Eu:n+raja.+(kaikki+te+sen+tiedätte,+mutta+muistatteko+kiihkoissanne+sen+aina)
Vaikkei+meitä+5+artikla+koskekaan,+voivat+ne+EUmaat+puolustaa+EU:n+rajoja+omalta+alueeltaan,+jotka+natoon+kuuluvat+ja+sen+kautta+kaikki+natomaat.
Vai+katselisiko+Euroopan+unioni+kädet+taskussa,+kun+Putini+hyökkää+sen+rajan+yli.+
Juu+ei+EU:lla+ole+puolustusvoimia.+mutta+EU-maita+on+Natossa.
11.12.2021 21:44
On+tullut+käytyä+Hallissa,+myös+kotiseutumuseossa,+missä+se+postimiehen+murhassa+käytetty+ase+on.
11.12.2021 15:05
Aiemmin+luin+siitä,+että+Ruotsin+koneen+osia+työstetään+Jämsässä,+mutta+tänään+oli+tekstiTV:ssä,+että+muitakin+ja+myös+tätä+nyt+tulevaa.
Ei+sitä+meikäläinen+muuten+tämmöisistä+asioista+tiedä,+kun+mitä+median+kautta+tulee.
11.12.2021 13:58
Jaa+vai+niin+ja+ihan+Hallitus,+juu-u+olisinhan+minä+sen+nyt+pienelläkin+kirjaimella+uskonut.🤣
11.12.2021 13:54
Tuosta+pitkästä+yöpaastosta+olen+joskus+lukenut+jostakin.
Minulla+se+tulee+ihan+luonnossaan.
En+tosin+yhtään+tiedä,+onko+siitä+hyötyä,+mutta+voisi+tietysti+ajatella,+että+ruuansulatuskanava+huilaa.
11.12.2021 13:51
Juu,+innostuin+vaan,+kun+siinä+unidokumentissa++mainittiin+tuosta+mahdollisesta+yhteydestä,+loikkasin+vähän+syrjäpolulle.
Näytti+tulleen+aamulla+uusintana.
Minusta+se+on+hyvä+dokumentti+jo+senkin+takia,+että+puhuttu+kielikin+sellaista,+että+tällainen+tavispulliainenkin+sen+tajuaa.
11.12.2021 13:46
Hiljattain+katselin+erästä+dokumenttia+unitutkimuksesta,+siinä+tuo+++´´plakki´´+mainittiin+tässä+yhteydessä.
Tuosta+unesta+siinä+sanottiin,+että+myös+unen+laatu+on+ratkaisevaa.
Aivokäyriä+näytettiin+unen+aikana+koehenkilöillä,+niin+ikäihmisillä+oli+selkeästi+heikompaa,+kuin+nuoremmilla.
Paljon+on+vielä+salaisuuksia+ihmisen+aivoissakin.
Tutkimusta+tehdään+paljon,+Alzheimerin+tutkimuksessakin+on+edistytty.
Hiljakkoin+jotain+luin,+olisko+ollut+jotain+geenitutkimusta,+en+nyt+saa+päähäni+siitä+sen+enempää.
10.12.2021 23:01
Itse+nukun+kohtuulisen+hyvin,+jos+huonompi+yö+joskus+yllättää,+korjaantuu+se+jo+seuraavana.
Unihan+on+tärkeä+ihmisen+elämän+osa-alue.+Aivothn+eivät+nuku.
Unen+aikan+päivällä+kertyneet+asiat+menevät+hippokampuksen+ns.+välimuistiin,josta+ne+nukkuessa+siirtyvät+pitkäaikaiseen+muistiin,+yhtyen+aiemmin+kerättyyn+tietoon.
Jokainen+on+kuullut+visaisen+pulman+kohdatessaan+sanotun,+että+pitää+nukkua+yön+yli,+aamu+on+iltaa+viisaampi.
Adenosiini+on+uni-valverytmin+tärkein+´´vahti.´´+Aamulla+sitä+alkaa+heti+kertymään,+kertyessään+koko+ajan,+illalla+rupeaa+väsyttämään.
Melatoiinin+unen+edestäjänä+jo+joku+mainitsikin.
Luulen,+että+jokainen+ikäihminen+on+lukenut/kuullut+aivoihin+kertyvästä+plakista++(amyloidi)+Alzheimerin+taudin+yhteydessä.
Yksi+unen+tehtävistä+on+aivojen+siivoaminen+kuona-aineista.
Ovat+viisaat+ajatelleet,+että+kunnollinen+nukkuminen+saattaa+olla+yksitekijä,+joka+suojaisi+Alzheimerin+taudilta.
10.12.2021 22:19
Se+on+sitten+niinku+soittorasia.
10.12.2021 19:07
Mikä+on+naurupussi,+en+ole+ikinä+moista+sanaa+kuullut.
10.12.2021 18:12
Kyllä+sen+melkein+etukäteen+arvasi.
Koneista+en+mitään+tiedä,+mutta+Ruotsalaiskoneet+olisi+tuonut+töitä+keski-Suomeen,+Halliin.
10.12.2021 18:02
Kyllä,+huoli-ilmoituksen+voi+tehdä+kuka+vain,+joko+soittamalla+tai+verkossa.
Ohjeita+vissiin+löytyy+kunkin+kotipaikkakunnan+nettisivuilta.
10.12.2021 16:32
On+sitä+tapahtunut+pienemmissäkin+piireissä.+Tiedä+vaikka+olisi+maan+tapa.
Ikuisesti+jäänyt+mieleeni,+kun+olin+kesätöissä+15-vuotiaana+kaupassa.
Myymälänhoitaja+haukkui+minut+asiakkaan+edessä,+omasta+mokastaan.
10.12.2021 16:20
Olet+niin+hiivatin+oikeassa.
Mitähän+hienoa+on++´´päätehakkuu´-sanassa.+Eipä+ole+moinen+tullut+edes+mieleeni.
10.12.2021 16:16
Viime+vuonna+Suomessa+kuoli+55+000+henkilöä.+Koronakuolemia+oli+558.
+Alle+65v.++42+henkilöä.++Keskimääräinen+ikä+muilla+84v.
Koko+pandemian+aikana+todettuja+tartuntoja+on+201+051.
10.12.2021 13:11
Ei+harvennushakkuualueelle+mitään+istuteta.
10.12.2021 12:54
Niinpä+niin.
Liian+yksisilmäisesti+nähdään+tämäkin+asia.
Kaarnakuoriainen+se+on,+joka+noita+tuhoja+teki,+jossain+lehdessä+oli+kuvakin,+kyllä+oli+ankean+näköistä.
Olen+ennenkin+sanonut,+että+kaikkea+laatua+tarvitaan.+Ja+meillä+on+tällä+hetkellä+talousmetsää+ja+suojelumetsää+ja+tiukasti+suojeltuja+alueita.
Talousmetsissäkin+on+lahopuuta.+Hakkuujätettä,++jätettyjä+kolopuita,+tuulenkaatoja+jää.
Mestä+on+25-vuotiaana+paras+hiilinielu.+Jos+meillä+ei+ole+voimakasta+kasvavaa+metsää,+hiilinielut+vähenee.
Vanha+metsä+on+hiilivarasto.+Kun+se+lahoaa+se+muuttuu+päästölähteeksi.
Kanadassa,+kun+metsänhoito+on+ollut+huonolla+tolalla,+metsät+ovat+muuttuneet+päästölähteiksi.
Pohjoisessa+hiili+säilyy+pidenpään+kaatuneissa+puissa,+kun+etelässä,+johtuen+sääolosuhteista.
Ei+se+monimuotoisuuskaan+välttämättä+niin+yksinkertaisesti+synny.
Eri+puut+tarvitsevat+erilaisen+maaperän+ja+valopuut+tarvitsevat+enemmän+tilaa+ympärilleen.
Muistan+lapsuuteni+paloaukean.+Maaperästä+johtuen+kasvoi+itsekseen+miltei+pelkkää+mäntyä.
Onhan+noita+ryteikköjäkin+nähty,+missä+ei+oikein+kasva,+kun+kamala+kitukasvuinen+sekamelska.
09.12.2021 19:55
150 / 322