Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Asiahan ei minulle kuulu, mutta olettaisin, että ´´tanssit on tanssittu´´ joka on myös sanonta, joka kuvaa elämänsuunnanmuutosta, eikä sillä välttämättä ole tekemistä treffien eikä varsinaisen konreettisen tanssimisen kanssa.
03.03.2026 18:02
Ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Käsittääkseni käytännössä sillä ei suurtakaan merkitystä ole, kumpaako kättä käyttää ja käyttääkö molempia.
Jotain pieniä eroja on todettu,
Aivothan pystyvät myös joustamaan.
Esim. kuuro tai sokea pystyy korvaamaan muilla aisteilla toisen puutetta.
03.03.2026 16:03
Minun veljellä oli sama juttu. Oli luonnostaan vasenkätinen ja sehän oli häpeä.
Pakotettiin oikeata käyttämään.
Nyt vanhana tekee toiset asiat oikealla ja toiset vasemmalla.
03.03.2026 14:46
Olen ajatellut niin, etten ole itseäni sijoittanut minkään rooli rajoihin.
Voi olla perusnainen, voi olla itsensä kehittäjä, hengen asioiden ajattelija, voi olla ronskimpi hommien tekijä.
Tilanteen mukaan livahtelee roolista toiseen ja välillä ei tee yhtään mitään.
03.03.2026 13:07
Minä olen myös kuullut sanottavan, että sitten kun perhettä perustetaan, tanssit on tanssittu.
Olen ymmärtänyt sen niin, että perheen perustamiseen pitää olla mieleltään valmis, ettei enää haikaile nuoruuden rientoihin.
Tuon, että, kun lapset lähtevät pesästä, silloinhan voi vanhempi taas ottaa aikaa enemmän myös itselleen. Jos on kumppani sen kanssa jos ei vaikka nais/miesporukalla.
Perhe- ja sukujuhlissahan kaiken ikäiset ovat ja tanssivatkin yhdessä.
Olen havainnut, että toiset ottavat kaikki aivan kirjaimellisesti.
Itse tulkitsen vähän eri tavalla
Ehkä se tulkinta johtuu omista elämänkokemuksistamme, mutta vaikka näemme asioita eri tavalla, ei liene kovin mielekästä siitä lyömäasetta tehdä.
02.03.2026 20:34
Kiitos Hil-la positiivisesta palautteestasi.
Ihan jäin miettimään tuota maankamaralla olemista.
Perusta siihen kai syntyy siitä, että kaikenlaisia asioita kohdatessani, niin eläen, kuin kirjoista, TV:stä seuraten, pyrin aina tarkastelemaan asioita enemmästä, kuin yhdestä näkökulmasta.
Innolla odotan huhtikuuta, kevät koittaa ja moninaisia touhuja on edessä.
Nautin käsillä tekemisestä ja kaikkien vastaan tulevien ongelmien ratkaisusta.
Kehityskin kulkee eteenpäin siksi, että on rohkeita visiönäärejä.
Juuri äsken katsomassani ohjelmassa kerrottiin miehestä, joka keksi tutkan.
Kehityksen jarrut ovat mielestäni sellaisia, jotka vastoin parempaa tietoaan, suuna ja päänä huutavat joka asiaan, huuhaata, hullu olet, haihattelua yms.
Tuo minun kaverini omia touhujaan touhusi, välillä nukkui ja sitten katseli Kissanpäiviä Eveolta. Ei yhtään syliin pyrkinyt.
Mutta, kun puolenpäivän aikaan otin läppärin kainaloon ja istahdin tuolille jo oli kärppänä vieressä ja sitten alkoi tuijotus, että kenenkähän se syli on, ei ainakaan tuon koneen.
Pientä lenkkiä on tullut päivittäin tehtyä, pari-kolme lämpöastetta mittarissa päivittäin. Vähäsen on luntakin tullut.
´´Ihmisen äly on tuhoava voima, ellei siihen yhdisty rakkaus.´´ (En muista kuka noin on ajatellut, hyvin kuitenkin.)
02.03.2026 13:33
Näin varmaan.
Periaatteessahan kaikki kanssakäyminen vaikuttaa jotakin, vaikkemme sitä tiedostaisikaan.
Eikä vaikuttaminen ole pelkästään tiedon ja ideoiden jakamisen tasolla vaan tunteet ja tunnelmat vaikuttavat paljonkin.
01.03.2026 16:33
Tottakai se sallittua on.
Itse en ole tullut ajatelleeksi, että joku on palstalla siksi, että haluaisi vaikuttaa.
Luulisin, että vaikuttajat ovat siellä, missä ollaan omilla nimillään, näkyvällä paikalla.
01.03.2026 15:53
No siinähän sitä analyysia tuli hahmoista 80+.
01.03.2026 14:36
Joo Pirhan sivuilla on tuo luettelo ja lisäksi myös mitä ei kuulu.
Jossain näin sellaisen maininnan, että ambulanssi kuuluu, mutta se oli väärä tieto.
Ambulanssissa maksetaan omavastuu ja se on siinä.
01.03.2026 13:56
Tarkoitat tätä ajatollah Ali Khamenei´ta.
01.03.2026 12:51
Et näköjään ymmärtänyt kommenttini ydintä, tuijotit vain vakoon.
01.03.2026 12:33
Kiitos tiedosta.
Asia vaan huolestutti, kun hiljan oli juttua, en nyt muista, mistä alueesta, että laskutukset ihan sekaisin.
01.03.2026 12:27
Vrk-maksu 71 euroa ja jotain senttejä päälle.
Maksukatto 815 euroa.
01.03.2026 12:21
Mielestäni asia pitäisi olla niin, että se maksukatto automaattisesti otettaisiin huomioon.
Asian todella pitäisi saada korjaus.
Eikö nyt tietokone aikana voida luoda systeemiä, että se tulee automaattisesti voimaan maksukaton täytyttyä.
Niinpä. moniko maksaa liikaa. Joskus tuntuu siltä, että kaikki systeemit ovat niin monimutkaisia ja vaikeita, että ihan sen vuoksi maksetaan mitä ei tarvitsisi.
28.02.2026 23:25
Itselleni olet takonut päähään, että mitään tietoja ei anneta mihinkään, saati johonkin linkkiin.
Kyllä oikeassa olet, tarkkana pitää olla.
28.02.2026 22:50
Aivan. Tuota minäkin ihmettelin, ettei se katon täyttyminen näy automaattisesti vaan potilaan itse pitää siitä huolehtia.
Niinkuin sanoit, että jos hoito pitkittyy, eikä tästä edes yleisesti tiedetä, että asia on itse seurattava. Se on kyllä kumma ettei maksukattoa tietotekniikan aikana voida laittaa automaattisesti toteutuvaksi.
Juuri hiljattain kerrottiin mediassa, miten miljoonia on maksamatta hyvinvointialueiden laskuja,
Tuli vaan mieleeni, että kuinkahan paljon riippuu siitä, ettei ole kunnon tietoa jaettu asioiden hoidosta.
Siitähän minäkin huolta kannoin, ettei mene suotta sitten ulosottoon.
Näihin tahoihin joihin asian tiimoilta yhteyttä otin, niin voin sanoa, että sain hyvää palvelua asian selvittämiseksi.
28.02.2026 22:36
Minusta on surullista, että niin euroviisuihin, kuin kaikkiin urheilutapahtumiinkin on nykyään sekoitettu maailmanpolitiikka.
Eikö alkuperäinen tarkoitus ollut ihan toinen.
28.02.2026 20:34
Olisikohan samaa asiaa, kun kaikki viralliset asiat tuntuu nyt siirrettävän tänne Suomi.fi sivuille.
Luin, että kun käy tietyillä sivuilla se Suomi.fi laitetaan automaattisesti, sen voi sitten perua.
Kävin toissapäivänä Kanta-sivulla uusimassa reseptin.
Kävin sitten katsomassa onko asetuksissa laitettu Suomi.fi. En löytänyt.
Minä kun olen sellainen digitumpelo, pitänee kysyä pojanpojalta.
On 8 päivä pojantyttärentyttären synttärit. Siellä taas lähisuku on koolla.
Olisi hyvä, kun näistä asioista tulisi enemmän julkista tietoa.
Helpottaisi varmaan monen vanhan elämää.
Ei ne nuoremmat sukupolvetkaan välttämättä tiedä tämmöisistä asioista, eiväthän he ole ensisijaisia tarvitsijoita.
Tuntuu, että nykyään saa kaiken onkia monen mutkan kautta.
Niinkuin tuon veljenikin kohdalla, itsellään ei ole digiä, eikä taitoa ja minäkään en mikään ruudin keksiä ole tämän digin kanssa.
Toki nuorista saa apua, välimatka vaan hidastaa asiaa.
28.02.2026 19:17
Tuo hallusinaatioselitys ainoana selityksenä rajakokemuksille, on aikaa sitten jo heitetty romukoppaan.
Pelko on se, joka estää ihmisiä astumasta oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.
Mikään hallusinaatio ei ole pystynyt selittämään sitä, miten nukutettu potilas tai sydänpysähdyksessä oleva potilas pystyy kertomaan jälkeenpäin tarkasti tehdyistä toimenpiteistä.
Jopa sokea on sen tehnyt.
Asiasta on kirjallisuutta, lääkärienkin tutkimuksia.
Kaliforniassa on laajat arkistot kerättyjä kokemuksia.
Tilanne on vähän sama, kun ufokokemukset.
Monet USA:n armeijan korkea-arvoisetkin henkilöt ovat tulleet asioista kertomaan omilla kasvoillaan, varsinkin lentäjät, mitä ovat kokeneet.
Ja miten heitä aikoinaan on peloteltu ja uhkailtu vaikenemaan.
Itse olen sitä mieltä, että mitään yliluonnollista ei ole olemassakaan.
Kaikki on luonnollista, vain ihmisen aistit eivät kykene havaitsemaan, kun murto-osan olevaisesta.
On paljon mitä ihminen ei pysty nykyisellä järjellään selittämään.
Tulevaisuudessa mahdollisesti edetään siinäkin.
Onneksi tiede on uusiutuva luonnonvara, se on jo löytänyt paljon, esim. avaruudesta.
Onneksi löytyy myös ennakkoluulottomia tiedenaisia/miehiä, jotka tutkivat asioita puolueettomasti.
28.02.2026 16:42
2 / 329