Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6164
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Illankorvaa keski-Suomesta.
Hetki vierähtänyt täällä käynnistä, aika kulkee lentäen touhutessa ja sukulaisten seurassa.
Olen tässä nyt muutaman päivän Kisun kanssa kahdestaan.
Ulkona on jo pussipimeää.
Sunnuntai-iltapäivällä läksin alatalolle, piti vain käydä emmeitä viemässä.
Terassille päästyäni kuulin kurkien tulevan, pari auraa tuli peräkkäin.
Ilma oli suotuisa, niinpä ajattelin, etten lähdekään minnekään, niitä varmasti tulee lisää.
Rupesin sitten ajankulukseni teräsharjalla kesäkeittiön savupiipun tiilisaumoja putsaamaan sammaleesta.
Ja tulihan niitä, kurkia 10 erikokoisia auroja lisää. Ääntä pitaen. Komia oli näky.
Tuota pikkumökin lattiaa piti pojan kanssa uusia, alettiin jo, kunnes havaitsimme, että kaiteissakin on jo lahoa.
Niinpä päätimme laittaa ensi keväänä koko terassin uusiksi.
Vanhimmalla pojanpojallani on 3 alle kouluikäistä tytärtä, Tammikuussa tulee 4 lapsi, nyt poika.
Hän on sitten 6:s lapsenlastenlapseni.
Tuosta Dalai Lamasta tuli mieleeni, kun kerrottiin, että, kun Kiinalaiset kutsuivat hänet neuvotteluihin, hän kysyi neuvoa valtion oraakkelilta, joka sanoi, lähde, lähde jo tänä iltana ja piirsi kartan, missä oli oikotie Intian rajalle.
Niin sitten tapahtui, seuruetta suojasi 500 Tiibetin armeijan sotilasta.
Intia otti Laman vastaan.
Puolukkametsässä on kanssa aikaa kulunut ja niitä työstäessä, huomenna pitäisi olla pouta, joten vielä menen.
Käyhän se vähän koipiin tuo metsässä rämmintä.
Yöllä sain vasempaan reiteen kamalan krampin, meinasin ihan kiljaista.
Magnesiajuomaa laitoin tänään.
Käsivarretkin ovat ruvenneet vähän oireilemaan. Se taitaa olla oma vika, kun kaikenmoista pitää olla hääräämässä.
Minulle jäi taas tuo ´´puuhevonen´´ kun hihna rupesi autosta vinkumaan, poika vei auton, lupasi vaihtaa vesipunpun , hihnan ja kiristäjän. Kyllä se siitä.
23.09.2025 21:24
Minä kun olet luullut, että Tellukka on eläkkeellä jo ollut vuosia.
16.09.2025 21:02
Jos en nyt ihan väärin muista, niin sanoivatko he siinä riihen yhteydessä, että se palautetaan entiselle tasolle.
Vasta jälkikäteenhän tuon tapaisten asioiden vaikutus voidaan punnita.
16.09.2025 20:57
Minäkin ostan Närpiön tomaatteja.
Ostin joskus pihvitomaattia ja se oli tosi hyvää.
Keltaisia olen ostanut myös.
16.09.2025 20:49
Tarvii olla antanut luvan tietojensa katseluun muuallakin.
Muistaakseni itse taisin sen antaa omakannassa.
14.09.2025 21:13
Eipä se raha taitaisi auttaa, kun nykyisiinkään lääkärin virkoihin ei riitä tulijoita terveyskeskuksiin.
Eihän tämä uusi systeemi mitenkään estä Sinua edelleen käymästä tutulla lääkärilläsi.
Eihän se julkinen terveydenhuolto mihinkään katoa.
14.09.2025 20:15
Niin, kyllä niitä verorahoja menee paljon turhenpaankin, kun vanhojen ihmisten hoitoon, jotka ovat olleet työllään tätä maata rakentamassa.
14.09.2025 15:33
Entäpä pitkässä juoksussa.
Voisiko olla niinkin, että kun ikäihmiset saavat hoidon silloin, kun tarvitsevat, oikea-aikaisesti, niin isommilta kuluilta säästytään.
Entäpä, jos se vaikka helpottaa myös terv.keskuken jonoja ja hoidon saanti nopeutuu sielläkin ennenkuin sairaudet kerkiää pahenemaan, sekin voi tuoda säästöä.
14.09.2025 14:23
OK, kiitos tarkennuksesta, se ei kuitenkaan ole rajaton,
13.09.2025 22:52
Noin minäkin olen asiaa uumoillut olevan.
Kaikenaisia väittämiä täällä näkee.
Tuo robottijuttukin on varmaan niinkuin sanot, se käy järkeen.
Kiitos selkeästä ja järkeen käyvästä vastauksestasi.
13.09.2025 22:48
Muistan lukeneeni paikallislehdestä, että tänä vuonna 3 kertaa saisi käyttää tätä yksityislääkärietua.
Jotain reunaehtoja siinä on muitakin, se ei siis ole rajatonta.
Toki etu sinänsä on ihan hyvään suuntaan menevä ikäihmisten kannalta.
13.09.2025 22:19
En ole milloinkaan perehtynyt viestien poisteluihun.
Kertokaapa miten täällä kuka vaan voi poistella toisten viestejä.Sen käsityksen saa, kun lukee riitelyitänne.
En jaksa uskoa, että tuosta vaan noin voi kuka vaan poistella toisten kommentteja.
Aivan kuin tämä olisi joku ´´villi länsi.´´ Vai onko?
Eikö siis ylläpito kontrolloi yhtään mitään?
13.09.2025 22:14
Ilta ehtii.
Jonkun kerran olen kommentteja selaillut ja pikku kommenttia laittanut, vaan kesä jatkuu ja touhua riittää.
Sähköyhtiö ilmoitti alkavansa kaapelityöt, täällä maalla. Tampereen asunnon työt alkavat 29 päivä.
Kaikenmoista asioiden hoitoa ja järjestelyä.
Pojanpojantyttären 4-vuotispäivillä olin, laumaa riittää ja lisää tulee.
Ei ehdi tulla aika pitkäksi.
Äskettäin olin alatalolla saunomassa. Kun olin löylyssä kuulin, jatkuvaa ampumista.
Oletin, että järven takaa, kun ennenkin on ollut.
Tulin terassille saunasta aikomuksenani mennä järvessä pyörähtämään, ampumisen ääni kuuluikin ylhäältä, tieltäpäin.
Läksin kävelemään tielle päin ja huusin, että kuka pentele täällä ammuskelee, onko se Putiinin kahjo jo tännekin tullut riehumaan.
Ammuskelu loppui, kun seinään, sen jälkeen ei kuulunut yhtään mitään.
Hänelle joka sanoi edustusrouvana olleensa ja 5 lasta ilmeisesti myös miehen hoitaneensa sanoisin, että olet tehnyt suuren työn ja ansainnut eläkkeesi.
Täällä vasta nyt ovat syksyn lehdet alkaneet pudota. Muistan kesiä jolloin jo elokuun lopussa koivut alkoivat kellastua.
Väinö lähti ulos, kun tulin alatalolta.
No Väinö on siitä hieno kissa, että tulee kun nimeään huudan.
Aamulla tulee kehräten ihan kiinni mammumaan, on siinä vähän aikaa, sitten lähtee oven viereen odottamaan koska nousen ylös ja päästän ulos.
Pimeää jo on pitänee laittaa vähän ulkovaloja, nukkumaan mennessä sammutan kaikki valot, pimeässä saa paremmin unen, pimeähormooni toimii.
Iloa ja valoa elämänkulkuun kakille tääällä näppäinten takana.
13.09.2025 20:37
Suomi.fi-sivuiltakin löytyy tietoa asiasta.
Olen samaa mieltä tuon edellisen kommentoijan kanssa, ettei mitään pidä ruveta maksamaan umpimähkään.
Kuolinpesä myy asunnon siitä siis maksetaan ensin kaikki velat ja jos jotain jää se on ko. perillisen.
Perunkirjoitus pitää tehdä 3kk sisään kuolemasta.
2 kuolinpesää olen hoitanut ja siinä yhteydessä näitä asioita on tullut selvitettyä.
12.09.2025 14:59
Kortisoni oikein käytettynä ei vie ktään hautaan.
Teköäly ei ole mikään äly itsessään vaan ihmisten syöttöporsas.
04.09.2025 22:06
Top tykkänään.
Vain psykiatri voi tehdä diagnoosin narsistista tai mistään muustakaan mielenterveyteen liittyvästä.
Itse olen työskennellyt hoitajana 29 vuotta vanhuspsykiatriassa, enkä ikinä rupea ketään täällä diagnostisoimaan, vaikka asiasta paljon tiedänkin.
Enkä pitkän kokemukseni perusteella näe Palomassa mitään narsistista.
Hänen elämänsä ja arkensa vaan on niin erilaista, kuin useinpien muiden ja sitä tuntuu olevan joidenkin vaikea käsittää.
Miksi on niin vaikeaa ajatella, että olemme täällä kovin erilaisista lähtökohdista, erilaisista elämänkokemuksista, asumme erilaisissa ympäristöissä.
Taustamme myös työelämistä ovat erilaiset.
Onko niin vaikeaa yrittää astua toisen saappaisiin ja ajatella, ettei toisen arjessa elämä on erilaista, kuin omassa.
04.09.2025 21:16
Mukavaa, että iloisen uutisen kerroit. Kiitos siitä, ikävää tekstiä näkee ihan liian kanssa.
Hienoa että asia päättyi parhain päin tytölle.
04.09.2025 20:19
Asiasta on jo kauan.
Katson aina roskapostin, koska sinne menee useinkin tärkeitä asioita ja tavalliselle puolelle tulee kaikkea turhaa.
Ei se roskapostin tunnistaja mitään tunnista oikein.
04.09.2025 15:58
Minä siis edellinen , laittaisivat nyt tuon uusimerkin kirjautuneillekin.
Mikähän on tarkoitus, kun ei, haluavatko kenties, että kaikki olisivat anoja.
Eivät vastaa jos kysyy.
04.09.2025 15:00
Eliaana
03.09.2025 16:09
2 / 309