Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Joskus oli tilastoja näistä kansanedustajina olleista, mitä oli tuomioita.
    Ei siellä pulmusia ollut minkään puoluelaiset.
    Itselleni jäänyt mieleen, että jotain nuhteettomuutta kansanedustajalta vaadittaisiin, liekö käsitykseni vanhanaikainen.
    En kuulu mihinkään puolueeseen, olen ns. liikkuva äänestäjä.
    Kuitenkin olen ollut huomaavinani, että perussuomalaisten rikkeitä vatvotaan mediassa enemmän kuin muita.
    Helsingissä joku muistaakseni kokoomuslainen teki tapon, ei sitä kymmentä A-studioo vatvottu, niinkuin jotain perussuomalaisten lohkaisuja maahanmuutosta.
    Rydmaniakin on vatvottu vakka kuinka paljon, mikä on totuus.
    Päivi Räsäsenkin oikeudenkäynti on ihan käsittämätöntä.
    Suvivirsi romutetaan, kohta vissiin raamattukin romutetaan.
    Meidän kansamme identiteetti liittyy kristinuskoon, se on perusasia, vaikka itsekin miele ssäni kyseenalaistan joitain kohtia siinä, se on kuitenkin perustamme.
    Kyllä ihmisten pitäisi pystyä käsittelemään tämänkaltaisia asioita muulla tavalla, kun rahalla.
    Jos on ateisti niin eikö sitä olla vakaumuksesta.
    Onko vakaumuksella rahastaminen hyväksyttävää?
  2. Eikun eka.
  3. Aloitukseen.

    Tänään oli touhun päivä.
    Puutarhamyymälän yrittäjä on hieno asiakaspalvelija.
    Hänen kanssaan kaikkea muutakin jutellaan, kantaa multasäkit suoraan autoon.
    Kun itselläni oli kerrankin monta ostosta, heti tarjoutui tuomaan osan autoon.

    Ostin tänään 5 tomaatin tainta. Ja kukkia. Mun ei saisi ollenkaan nähdä kukkia, aina niihin lankean näin keväällä,

    Alatalollakin istutin kukkia.
    Saunoin ja kävelin järveen vähän yli polven vesi ylettyi. Kyllä teki niin mieleni pulahtaa, vaan en uskaltanut, varsinkin, kun olen yksin.
    Kun tulin pois, lämpö levisi jalkoihin. Kyllä polvet toimi hyvin, kun tulin vanhalle mökille.

    Ennenvanhaan olisin jo muutaman kerran käynyt pulahtamassa tähän aikaan vuodesta.

    Kävi tuossa mielessäni, että vieläkö 70-80-90 ikäiset käyvät luonnonvesissä uimassa, vaiko uimahalleissa. Kaikki eivät tietysti jaksa käydä missään, moninaisia ovat jaksamiset, niinkuin se itsellänikin on jaksaminen laskenut, entiseen verrattuna.
    Itse en ole käynyt uimahalleissa. Toukokuusta syyskuun loppuun käynyt ´´mökkijärvessä.´´

    Nyt on ollut tapeetilla lasten uimataidot ja pahoja tilanteita ollut.

    Putkahti mieleen muisto.
    Olimme naapurin nuorten kanssa uimareissulla.
    Saimme päähämme ottaa vanhan ruuhen ja menimme sillä keskelle järvenä (pieni järvi)
    Käänsimme sen väärinpäin ja nousimme seisomaan sen päälle.

    Juuri silloin äiti tuli rantaan ja kauhistui huutamaan, ´´pois sieltä äkkiä´´.
    Kakkarat vaan nauroi. No tulimmehan me rantaan sitten.
  4. Muutenkin, kun ikää tulee, niin krempat lisääntyy, että kyllä se elämä sitä luopumista pikkuhiljaa on.

    Mutta olet oikeassa, synkistely ei auta.
    Pitää vain ajatella, että lasi on puoliksi täynnä, eikä puoliksi tyhjä.
    (en tiedä, kuka tuon on keksinyt)