Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Liittynyt 7v sitten
47
aloitusta ·
6698
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sanat ovat vain sanoja.
Siitähän se riippuu, mitä merkityksiä ihmiset ovat sanoille luoneet.
Kuka ylipäätään on päättänyt, mikä on minkäkin sanan merkitys.
Jokainen mieltää millaista tarkoittaa ruma ja kaunis.
Niistä sanoista voimme sanoa, kauneus on katsojan silmissä.
Onko siis sana vanhus, kaunis vai ruma. Mitä se kuvastaa itse kunkin mielessä.
Minkä mielikuvan se luo ja miksi.
11.07.2026 22:12
Olen 3 vuotta vaille 80, ajattelen samalla tavoin, kuin Sinä.
Iäkäs tiedän olevani, mutten koe myöskään olevani vanhus.
Liittyyköhän se siihen, että sana vanhus synnyttää mielikuvan ihmisestä, joka ei kykene enää paljon mihinkään.
Riippuu paljon myös siitä, mistä vinkkelistä kukin katsoo.
Kun olin lapsi, vanhempani olivat vielä nuoria, minä mielsin heidät aina vanhoiksi.
Vanhuuden ja nuoruuden ikäkäsitteet ovat myös muuttuneen historian saatossa radikaalistikin.
Oli aikoja jolloin 15-vuotias koettiin aikuiseksi, nykyään hän on lapsi. Se oli silloin, kun eliniänodote oli noin 40 vuotta.
09.07.2026 23:02
Touhunpäivä ollut.
Aamusta lähdin asioille 6 eri paikassa kävin.
Pojantyttären kummityttö tuli tänään pariksi päivää, pääsevät vanhemmat kaksin olemisen retkelle.
Olen vauvasta asti hänetkin tuntenut, silloin täällä ensimmäisen kerran käynyt.
Kiva tyttö, nyt 10v.
Niittelin alatalolla, kunnostetaan yhtä paikkaa, poika korjauttanut toisen ruohonleikkurin, vävynsä tuo sen ylihuomenna.
Pojalla ja miniällä oli usein ystävän poika, pienestä pitäen, joka melkein ´´asui´´ heillä. Oli myös aina mukanaan mökillä täällä. Kotona kai ongelmaa.
Nyt jo aikuinen, kysellyt voiko tulla ja käydä kalastelemassa.
Sanoin tietysti voit. Vene rannassa, s-moottori ja akku siellä, mökissä voit olla.
Aina kokenut hänet ikäänkuin perheenjäseneksi.
Aina ei tarvitse olla verisukulainen, kun jotkut olemisen siteet vain liittää perheyhteyteen.
No seuraavat tulee maanantaina ja sitten seuraavat keskiviikkona.
Lähdemmekin jossain kohtaa veljen kanssa vanhalle tilalle jatkamaan puunhalkomista, joka jäi viime reisulla kesken koneen hajottua.
Minulla on tapana sanoa, että kaikille tilaa löytyy jostakin, se on vain järjestelykysymys.
No tällaisia höpinöitä tänään.
Taivas punaisena loistaa
09.07.2026 22:42
Tullimaksun maksaa myyjä.
Yleensä siirtää tuollaiset hintaan.
07.07.2026 19:20
Täälläkin etusivulla 10 aloitusta politiikasta.
Eikö riitä, että 70+ on pyhitetty politiikalle.
Tarvitaanko vanhusten palstalla 4 aloitusta Rydmanista keskustelemiseen.
Politiikasta keskustelu sinänsä on ihan ok, mutta jotain rajaa sentään, koska kysymyksessä ei ole poliittinen palsta.
06.07.2026 16:29
Itse olen aina ollut iltavirkku. Näin vanhemmiten, kun unen tarve vähenee, tässä alkaa olla sekä ilta, että osin jo aamuvirkku.
Tänään heräsin 15 yli7 aikeissa nousta ylös ja hups, yht´äkkiä kello olikin 15m yli 8.
Äkkiä istumaan, aamulääkkeiden aika.
Vielä 4kk sitten riitti 1pilleri aamulla. Nyt pitää ottaa 3aamulla ja illalla.
Täällä ei onneksi ole noita siruetanoita näkynyt, pieniä kotimaisia ja joskus ukkoetana.
Kotiloita kyllä saa metsästää.
Alhaalla, kun oli pellinpala maassa, joka oli ollut puupinon päällä, sen kun nostin, alla makasi kyy.
Sanoin sille, että lähde muualle, äläkä tänne enää tule. Ei tapahdu mitään. Heitin sitä heinällä, siihen vähän reagoi.
Sitten lähti laiskasti matelemaan poispäin.
Tässäkin on metsä vieressä. Ylhäällä, kun on parin metrin päässä sivuterassista, joka on verkotettu ympäriltä miniän kissoja varten, kissat eivät missään muualla halua ollakaan.
Alhaallakin niillä on verkotettu tila ulkona, eivät viihdy siellä yhtä hyvin.
Aamusta jo lähdin puunhalkomishommiin, kun sadetta sääkuvat uhosi.
No vasta puol3 alkoi satamaan. Nyt on onneksi tuuletonta.
Jo toinen kesä, kun hyttysistä ei isompaa riesaa ole.
Saapi nähdä nyt, kun on satanut rupeaako niitä sikiämään.
Väinöllekin laitoin punkkigeelin. Oli 1 punkki kaulassa, muttei anna ottaa pois. Pistää hanttiin, mokomia yrityksiä.
06.07.2026 15:06
Taidat olla siellä jo.
06.07.2026 13:09
Mitä ihmeen tekemistä luulottelet Ylellä olevan minun mielipiteeni kanssa.
05.07.2026 20:40
Noin yleisellä tasolla ajatellen, tuntuu, että on.
Kaikki on niin hektistä, ei ajatella, että kaikella tekemisellä on seuraus.
Mikään asia ei ole mustavalkoinen. Kaikessa on eri vivahteita, jotka usein jäävät huomioimatta, liian touhun keskellä.
Yksi asia on nuo tekniset laitteet.
On se niin helppoa tiedon hankkiminen. Enempää ei tarvitse muistaakaan, kun sen mistä tiedon löytää.
Tekoälykään ei kyllä kaikkea tiedä, ainakaan vielä.
Tuosta ´´tyhmentymisasiasta´´ on näkynyt jotain huolestuttavia tutkimuksiakin.
Nyt, kun näitä kännykkärajoituksia on nuorille tullut.
05.07.2026 16:53
Kielteisen palautteenkin voi antaa, muutenkin, kun leimaamalla Hillan kirjoitusten lukijat mielisairaiksi.
05.07.2026 16:23
Niin juuri, jalat maassa ja järki päässä. Varsinkin realiteetit olisi hyvä olla päässä.
1859 aurinkomyrsky kaatoi lennätin verkon, on ihan tosiasia.
Tiedeihmisten mielestä, sen toistuminen on mahdollista. Tuskin he lietsovat ja povailevat asioista kertoessaan.
05.07.2026 14:29
´´Ei kukaan tervejärkinen´´ ihan oikeastiko ajattelit mitä kirjoitit.
04.07.2026 23:52
Jo vain, parempi sää, kun meteorologit kertoivat. Vain pari lempeää sadekuuroa koko iltana.
Niinpä venheellä järven pintaa kuljin. Kalat eivät minua huomioineet.
Alatalon pihan reunalla kukkii kaksivanainen maariankämmekkä. Olin ihan ällistynyt, kun sen huomasin, outo paikka.
Olen sellainen ´´luonnonkyttääjä´´ katselen aina näänkö jotain uutta tai jotain erikoisessa paikassa.
Ensimmäiset ahomansikat suuhuni pistin tänään.
Kyttäsin myös yhtä pensasta viime syksynä. En osannut ratkaista mikä oli. Ajattelin, että koiranheisi ja kun näin nyt kukat, niin sehän se on.
Nyt on täällä hiljaisuus. Ensi viikolla väkeä tulee. Pieniä jalkoja myös tepsuttaa .
Tänä iltana hoitelin vähän noita alatalon huoltohommia, jotta sitten väellä mukava asettua olemaan.
Öitä keinutuolin väelle.
04.07.2026 22:53
Minä liputan kotimaisen ruuantuotannon tärkeyttä.
Entä, jos tulee aurinkomyrsky, sähköt katoaa kaikkialta maailmasta.
Nyt jo USA varoittaa Puolaa, että Venäjä suunnittelee sotilasoperaatiota sinne Natomaahan. Maailmansotaa havittelee.
Jospa tulee kymmenenkertaa suurempi pandemia, kun korona oli.
Yhäkö jotkut kuvittelee, että euroopasta saadaan tänne halpaa ruokaa.
No utopiassa on tietysti mukava elää.
04.07.2026 21:45
Pahapäivä ei koskaan tule kello kaulassa.
Nykyihminen on niin tottunut ´´lihapatoihinsa´´, ettei osaa enää ajatella, miten kautta historian kansakunnissa hyvinvointi on aaltoillut.
03.07.2026 15:21
Lyhytnäköistä ajttelua.
03.07.2026 15:18
Maanviljelijä, kalastaja, karjan kasvattaja.
Siinä tärkeimmät.
Ei ole muitakaan ammatinharjoittajia kohta, jos ruoka loppuu.
03.07.2026 13:32
Hyväthän Sinulla nuo arvot näytti olevan. En nyt ihan kannata tuota reseptilääkkeiden annoksen muuttamista itse.
Kyllähän se kortisoni tietysti auttaa ja tiedät varmaan mahdolliset sivuvaikutuksetkin.
Minulla sattuu olemaan tuo sähkäri omasta takaa, laittoi molemmille mökeille sellaisen valon ulos, jotka hämärällä ja pimeällä menevät päälle, jos joku tulee pihaan.
Eka kertaa menin sinne Suomi.fi veroasioihin. Piti katsoa onko maksettavaa, kun se päivä oli.
No muutama kymppi tulee takaisin.
Kyllä vaan paljon helpompaa ja nopeampaa olisi katsoa paperiversiosta. Mutta olkoon.
Olin siinä uudella koneella halkomassa puita, on vähän tehokkaampi, kun vanha.
Onnea syntymäpäivän johdosta. 🍀
02.07.2026 17:13
Alataloksi nimitän tuota rannalla olevaa mökkiä, tämä vanhempi mökki on vähän ylempänä rannasta. (Olen täällä ylämökillä, kun täällä ovat nuo tavalliset mukavuudet).
Täällä yleensä saunotaan keväisin ja syksyisin, kun ilmat viileämmät.
2 petin pikkuinen pihamökki on täällä ylhäällä myös.
Vanhalle kotitalolleni on täältä 140km.
Kävin uimassa iltapäivällä. Lumpeet olivat auenneet. Niitä oli paljon enemmän, kuin ennen.
Rannalla kukkii myös keltakurjenmiekat. Komeita ovat.
Eilen lokit parveilivat korkealla ilmassa.
01.07.2026 17:09
Siis karjumista pitävät korpit.
Väinö on vielä ulkona. Huutelin juuri äsken, se tulee kyllä kutsumalla.
30.06.2026 22:40
2 / 335