Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6059
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tullut kuningasta Suomeen, Hessenin prinssi kieltäytyi tarjotusta paikasta.
Taisi olla vaan hyvä juttu se.
Tuon Väinö-kissan hain viime keväänä, 8vuotiaaksi ilmoitettiin ja nimi oli Väinö.
Mitäpä sitä muuttamaan vanhalle kissalle, hyvä nimihän se.
ano 9.56 J. Karjalainen on tehnyt laulun Väinö. Poikansa nimi on Väinö ja siitä hän laulelee.
06.05.2025 11:06
Tervehdys vaan kaikille.
Touhua piisannut viikon päivät. Sen verran konetta avannut, että laskuja maksoin.
Tänään maisemat hiljenivät.
Siivoilin siinä ensin ylämökin ja illalla nyt alamökin, jossa myös saunan lämmitin ja järvessäkin kävin kastautumassa, vaikka vaan 8 astetta oli lämmintä ulkona, mutta saunan lämpö hyvin nahoissa pysyy.
Tilasin naapurilta 3 mottia halkoja, niitä siinä työstettiin ja itse sitä sitten jatkan.
Kädet tuppaa aamuyöstä puutua ja sormetkin kipeytyä, tuo moottorisahakin painaa jonkin verran.
Ei se vanha ruho ole sitä mitä ennen, mutta vähän saa kuitenkin ytyä lihaksiinsa.
Veljeäni nauratti, kun Väinö kulkee perässäni, ikäänkuin vahtien, että minne menen ja missä olen.
No ollaan me kyllä ikäänkuin liimautunet yhteen.
Luonto heräilee, ihana on sitä katsella ja hienoa on yhteys tuon suurensuuren kotikuuseni kanssa.
05.05.2025 22:06
Siis vastaukseni oli anolle 22.13.59lisään vielä, ettei todellakaan enää tuo 14 vrk maksuaika toimi.
Itse maksan koneella, mutta veljeni joka on tähän asti maksanut kirjekuorimaksupalvelulla, jossa kestää 5 pankkipäivää, on tullut lisämaksuja, koska laskut tulevat nippanappa.
Sitä ei todellakaan oteta huomioon, ettei posti toimi niinkuin ennen.
Eihän posti edes jaa enää kaikkea postia. Siis sitä mitä olemme tottunut postiksi ymmärtämään,
26.04.2025 20:48
Loistava kirjoitus Sinulta.
Tuli mieleen, kun ostin uudenlaisen mikron ja rupesin lukemaan käyttöohjeita.
Mikro oli näpyköiltään erilainen kun entiset.
3 ja puoli sivua turvaohjeita tyyliin, älä ruiskuta vettä mikron päälle.
Ei sanaakaan missään, miten ajastetaan, miten yleensä mitkäkin käyttötasot käytetään.
Vain puolitoistariviä, kuinka sulatetaan.
No ei hätää, nuoripari oli tulossa kylään parin päivän päästä. He osasivat neuvoa.
Muistan kun ostin halkaisukoneen ja siinä neuvottiin, kuinka öljy vaihdetaan, käytännössä se oli juuri päinvastoin, kun neuvottiin.
26.04.2025 20:29
Linkissä on uskontojen joitakin näkemyksiä Jeesuksesta.
Muunlaistakin on kirjoitettu.
https://www.duodecimlehti.fi/duo11378
26.04.2025 16:23
Suomen velkaantuminen alkoi jo monta hallitusta sitten.
Touhu on ihan oikeistohallituksen näköistä.
Niinhän se politiikassa menee aina, että jokainen puolue hakee omalle joukolleen etuja.
Eläkkeiden kohtelusta tässä yhteydessä en ole kuullut puhuttavan.
Veroalet, eivät vissiin koske niitä.
Silti voimme epäsuorasti joutua tätä maksamaan.
Kuntaverot saattavat nousta ja kuntien vastuulla olevat palvelut huonontua.
Tiedä sitten, jos vielä tulevaisuudessa hyvinvointialueille annetaan verotusoikeus, johtaako sitä kautta verojen nousuun. Saas nähdä.
25.04.2025 16:57
Pojanpoikani, kun lähti lomaileen ulkomaille, hankki tuon suojatun lompakon.
Silloin kuulin ekakerran, että sellaisiakin on.
25.04.2025 16:49
Täällä mökillä pudotain vara-avaimen varaston seinän viereen, ruohot kasvavat päälle.
Kun kuljetaan monessa paikassa, joskus sattuu jollekin, että tuuppaa oven kiinni ja avain jää. Jos enemmän porukkaa, jollain on mahdollisesti avain taskussa.
Vanha kotitalomme, kun jäi asumattomattomaksi, varkaat sinne tiensä löysi pari kertaa.
Rikkoivat karjakeittiön oven ja talon oven.
Ainoa tavara, mikä minua harmitti, jonka olin aikonut viedä pois, muut kaikki vähänkin paremmat oli jo viety, oli sisareltani jäänyt kitara.
Mitä omituisempia tavaroita viety, kukkopilli, ompelulaatikko, kukkamaljakko, traktorin ohjekirja ym. pikkutavaraa.
Paikat sekoitettu, sotkua piisasi.
Eniten minua järkytti, kun alusvaatteeni olivat pitkin lattiaa.
Kaapppeja pengottu.
Inhoittava tunne jäi pitkäksi aikaa. Ovien korjaamiseen ja lukkojen hankkimiseen meni pitkä penni.
Karjakeittiön ovi, kun oli keltaiseksi maalattu, kirjoitin siihen isoilla kirjaimilla ´´turha rikkoa paikkoja, varkaat kävi jo 2 kertaa, ei ole mitään varastettavaa.
Alkaa pikkuhiljaa v.......n.´´
Nyt on kamera, niin, että jos joku menee sisälle, jää kuvaan.
25.04.2025 16:32
Sateisvoittoinen päivä tänään ollut. Asioilla kävin.
Pieniä askareita päivän mittaan touhunnut.
Kävin tuossa katiskan katsomassa. Muutama pieni ahvenen sintti ja kaksi hauenpoikasta, päästin ne kasvamaan.
Laitoin kameraan uudet patterit, alatalon pirttiin, kun siellä ei nyt vielä ole ketään.
Väinökin heräsi tuosta torkkumasta, tuli vierelle makaamaan. Halipula taitaa olla.
Eilen 2 hiirtä saaliksi sai ja minulle ne esiteltiin. Kehuin tietysti.
Paloma, onnea kirjasi julkaisutilaisuuteen, se kirja, jonka tuotannostasi luin, oli todella minun mieleeni. Pidän juuri tuollaisesta monipuolisesta elämisenkuvauksesta.
23.04.2025 19:36
Sinulla vaan nuo terveydelliset vastoinkäymiset näyttävät jatkuvan.
Kyllä hoidotkin voimia vie, jos parantavatkin.
Jaksamista huomiselle Oulun reissullesi.
Toivottavasti sinne mökillekin pääset.
Itse täällä kesämaalla jo olen kissani kanssa. Tuossa ennen pimeää vein katiskan järveen, pitää huomenna tutkailla onko saalista.
22.04.2025 22:32
Valkoisessa on kaikki värit.
Valon heijaste pinnalle saa aikaan värin näkemisen. Silmien solutkin ovat erilaisia. Silmät lähettävät aivoille informaation, joka kertoo mitä väriä näet.
Onhan ihmisissäkin punavihersokeita.
Tutkijat ovat kertoneet muunmuassa, että useimmat linnut näkevät ultravioletin ja ainakin jotkin käärmeet käyttävät saalistuksessa kykyä nähdä infrapuna.
Tuo minun kissanikaan ei näe punaista väriä.
Mistä sen tietää vaikka vuosisatojen kuluessa ihmisenkin silmät kehittyvät ties mitä värejä poimimaan näkökentäänsä.
Kävinpähän viemässä katiskan järveen, saa nähdä tuleeko saalista.
Jutsenet huutaneet koko päivän, luulin, että ovat tuossa kotijärven päässä, mutta olivatkin vähän matkan päässä lammella, mihin järvestä johtaa laskuoja.
22.04.2025 20:28
Muutin jo monta vuotta sitten nestemäiseen pesuaineeseen.
Joku alan ammattilainen kertoi jossain, että jauhemaisissa on zeoliittia, joka ei ole koneelle hyvä.
Joskus siitä jäi valkoisia raitoja joihinkin vaatteisiin.
En tosin tiedä onko enää näin.
Kävin tuossa rantamökin kosteus/lämpömittariin laittamassa patterin. Näytti 11 plusastetta.
21.04.2025 16:53
Mulla on pitkä tukka.
Nuorenpana piti pestä, joka toinen päivä ainakin.
Nykyään kun on ´´kuivunut´´ ei tarvitse, kun kerran tai kaksi viikossa.
Pidän ponihäntää ja kietaisen sen rullalle ja klipsillä kiinni. Ihan mukava arjessa.
Kesälämpimällä pesen usein ulkona tukan, istuen pikkupallilla. Toisinaan rannallakin järvivedellä.
Latvoja olen käynyt harvoin leikkauttamassa.
Voithan kokeilla kasvattaa. Saahan sen sitten lyhyeksi, jos tuntuu siltä, ettei olekaan hyvä juttu.
21.04.2025 15:02
Kissat ovat älykkäitä olentoja. Ne kun ovat alunperin yksineläjiä, ne ovat oppineet selviytymään.
Niillä on myös hyvä tilan- ja paikanhahmotuskyky. Ne kykenevät hahmottelemaan päähänsä ikäänkuin kartan ympäristöstään.
Siksi ne osaavat kotiin kaukaakin.
Tuo rekisteröinti on tietämäni mukaan tulossa myös kissoille. En tiedä ajankohtaa.
Tuolle Väinölleni olen laitattanut sirun.
Käsittääkseni tuo koiravero on kuntavero ja sitä ei vissiin monikaan kunta peri.
21.04.2025 14:37
Toivottavasti reissusi meni mukavasti.
Sadellut on täällä eilen ja tänään enimmäkseen, joten suurin aika on mennyt lueskellessa, Tv katsellessa ja ristikoita tehdessä.
Tosin uunin päällysen ja pirtin katon imuroin. Sellaista pientä seittiä tuppaa tulemaan.
Väinö, kun tuota imuria pelkää, niin paetessaan loikkasi kaapin päältä. Siinä oli kännykkäni latauksessa, joka lensi patterin taa.
Sieltä sen johdolla ongin. Ei siinä rytäkässä sen hullummin käynyt.
Sitten kun imurin vein pois, niin sieltä se Väinö mönkii sängyn alta esiin.
Sade taitaa väistyä, kun järven takaa paistaa jo ihan tulenpunainen taivaanrannan kaistale.
Krookukset aina sateella kukkansa sulkee.
En usein mitään asetelmia ole tehnyt. Nyt innostuin pääsiäisasetelman tekemään.
Hain pajunkissoja rannasta ja männyn oksan sekaan. Siihen sitten sellaisia nauhassa roikkuvia tekomunia laitoin roikkumaan.
Sitten otin pyöreän kakkualustan, siihen hain kolmea eriväristä sammalta, siinä oli pari puolukanvarpua, jäkälää, pari mustikanvarpua.
Siihen sitten yhden isomman tekokanan ja 9 pienenpientä sinne tänne.
Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille.
20.04.2025 21:37
Ei sitä nyt ole löydetty. kyllä se siellä on ollut koko ajan.
20.04.2025 21:22
Minä kyllä puhuin arkeologisistä löydöistä ja niiden tieteellisestä tutkimuksista.
En mistään epämääräisestä ´´löytyy tarpeen tullessa´´, enkä mistään ´´ns. ´´löydöt´´ aikojen takaa ilmestyvät kausittain esiin.´´
Toki, toki omana itsenään kukin olkoon. Kaikkihan me sitä olemme.
Vastasin edellisen kysymykseen , sanoen ´´minun mielestäni.´´
20.04.2025 21:07
Joka uskonnossa on hyvää ja vääristeltyä asiaa.
Ihminen ei minun mielestäni tarvitse mitään uskontokuntia.
Ainoastaan uskon ja oman ajattelun siitä, mitä Hän opetti.
Raamattu ei kerro mitään Jeesuksen elämästä 13-33 vuoden tapahtumista.
Kuitenkin nykyään on löydetty erään luostarin raunioista vanhoja käsikirjoituksia essealaisten veljeskuntien kirjoittamana, joka kertoo Jeesuksen vaietusta elämänajasta.
Monia muitakin kirjoituksia on löytynyt.
Kuten tiedämme, nykytiede kykenee ajoittamaan vanhoja löytöjä oikeaan aikaan, eikä sitä voi kiistää.
Totuuksista vain vaietaan.
Tärkeintä on juuri tuo, mitä sanot, elää rehellisenä ja auttaa ihmisiä voimiensa mukaan.
Rakkaus on suurin voima maailmankaikkeudessa.
18.04.2025 20:19
Eilen taisi olla, kun kertoivat TV:ssä, että koiria on tuotu eläinlääkäriin kyynpuremien vuoksi paljon.
Jokunen vuosi sitten, täällä maalla käärme puri pojantyttären koiraa.
Veimme sitten lääkärille. Vastamyrkky maksoi 500 euroa. Onneksi oli sellainen lääkäriklinikka, että oli suoramaksusopimus ko. vakuutusyhtiöön.
Kerran sitten kissa, joka joskus minulla oli, syöksyi varaston takaa, kuin nuoli ja meni pikkumökin terassille.
Metsä on heti varaston takana maa alaspäin viettäen, menin katsomaan miksi kissa sieltä noin syöksyi.
No kyyhän siellä oli.
Vaskitsoita olen nähnyt kylätiellä. Viime kesänä yhden autonalle jääneen, pari siirtelin pois tieltä mennessäni.
Vaskitsa näyttää käärmeeltä, mutta on kuulemma oikeasti lisko.
Kerran puolukassa ollessani, olikin kyy samalla mättäällä mistä noukin.
No hyvin me mahduimme samaan metsään.
18.04.2025 19:34
Kolme leppää tänään työstin puuplassille asti. Aikamoista ryteikköä, piti ihan raivata, että pääsi kohteeseen.
Säätiedot vähän meni pieleen, silti ihan suotuisa keli.
Aamupäivällä hain postista kirjalähetyksen. Tilasin pari kirjaa kesälukemistoksi.
Samalla poikkesin kotona. No siellä iso kirje Elenialta näistä tulevista töistä,
Istuskelin alatalon yläterassilla ja kuuntelin linnunlaulua.
Menin sitten uimarannan laituripenkille istuskelemaan. Järvi miltei tyyni ja linnut ne vaan lauloivat.
Hieman oli jäälauttaa muutamassa kohtaa. Pikkulaiturin reunoilla sen verran, etten saanut katiskaa apajapaikalle.
Väinö se nukkui sisällä ja kun tulin, niin halipula oli, heti kun istahdin, niin syliin.
On se kiva kissa. Aamullakin saan nukkua rauhassa niinkauan, kun nukuttaa.
Köllöttää vieressä vaan.
No tällaisia jorinoita pitkäperjantaina.
Rauhaisaa pääsiäisenaikaa itse kullekin.
18.04.2025 18:41
2 / 303