Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joskus oli tilastoja näistä kansanedustajina olleista, mitä oli tuomioita.
Ei siellä pulmusia ollut minkään puoluelaiset.
Itselleni jäänyt mieleen, että jotain nuhteettomuutta kansanedustajalta vaadittaisiin, liekö käsitykseni vanhanaikainen.
En kuulu mihinkään puolueeseen, olen ns. liikkuva äänestäjä.
Kuitenkin olen ollut huomaavinani, että perussuomalaisten rikkeitä vatvotaan mediassa enemmän kuin muita.
Helsingissä joku muistaakseni kokoomuslainen teki tapon, ei sitä kymmentä A-studioo vatvottu, niinkuin jotain perussuomalaisten lohkaisuja maahanmuutosta.
Rydmaniakin on vatvottu vakka kuinka paljon, mikä on totuus.
Päivi Räsäsenkin oikeudenkäynti on ihan käsittämätöntä.
Suvivirsi romutetaan, kohta vissiin raamattukin romutetaan.
Meidän kansamme identiteetti liittyy kristinuskoon, se on perusasia, vaikka itsekin miele ssäni kyseenalaistan joitain kohtia siinä, se on kuitenkin perustamme.
Kyllä ihmisten pitäisi pystyä käsittelemään tämänkaltaisia asioita muulla tavalla, kun rahalla.
Jos on ateisti niin eikö sitä olla vakaumuksesta.
Onko vakaumuksella rahastaminen hyväksyttävää?
31.05.2026 00:03
Eikun eka.
30.05.2026 21:39
Niin minäkin.
Tulin tuolta alamökiltä. Kyllä sielläkin töllö on, täällä ylhäällä kuitenkin yleensä asun kesät.
Istutin omenapuun siellä ja lämmitin saunan. Vihdankin tein.
Pyörähdin järvessä, kaulaa myöten.
Vähän pulssi kiihtyi hetkellisesti.
Aamupäivällä kävin asioilla ja ihmettelin, kun pankkikortti kassalla sanoo vaan hylätty.
Sitten muistin, että pankissa onkin viikonlopun palvelukatko, uusivat jotakin.
Onneksi oli käteistä mukana tarpeeksi.
Pyrin sitä aina jonkin verran pitämään mukana.
Toinen erä loppui 2-1 näköjään Kanadalle.
30.05.2026 21:38
Ihan suomalaiset tämän asian kanssa mellastavat, eivät maahanmuuttajat.
30.05.2026 15:10
Tämmöstä se sitten on, kun asutaan ´´hyvinvointivaltiossa´´ ei ole oikeita murheita, pitää ruveta virsistä riitelemään.
Mitähän tuo lapsi ajattelee aikuiseksi tultuaan ja mitä tuo isänsä touhu hänen maailmaansa vaikuttaa tällä hetkellä.
No suvivirrestä on riidelty ennenkin.
Aiemmalla riitelykierroksella, jossain mainittiin, että pallon olisivat panneet liikkeelle vapaa-ajattelijat.
Aattelin mennä tänään alamökille saunomaan, ottaa pienen purkin olutta ja kajauttaa terassilta suvivirren.
30.05.2026 13:59
Myöskin, kun muistisairaus poistaa pidäkkeet mielestä, käytös saattaa muuttua.
Kuvitelkaapa vaikkapa, joku asiakaspalvelija, joka on ikänsä joutunut vain hymyilemään ja myötäilemään, vaikka mitä roskaa olisi päälleen saanut, vaikka olisi tehnyt mieli antaa takaisin samalla mitalla.
Kun sitten sairaus on poistanut pidäkkeet mielestä, patoumat pulppuaa.
Niinkuin hoitotoimissa vastaan tappeleminen johtuu usein pelosta.
Kun ei ymmärrä miksi ja mitä on tapahtumassa, sehän herättää pelkoa.
Kaikkiahan meitä uudet ja oudot asiat arvelluttavat ja usein herättävät vastustusta.
Saati, kun lusikkakin saattaa olla niin outo, ettei enää tiedä, mitä sillä tehdään.
26.05.2026 22:25
Näin se on.
Tuota minäkin pojalle olen toitottanut, että viat pitää korjata sitä mukaa, kun niitä huomaa.
Jos niin ei tee, niin eräänä päivänä voi huomata, että ympärillä on ränsistyneitä rakennuksia.
Eikä mikään toimi.
Nytkin on ainakin pari paikkaa, jotka vaatii korjausta tämän kesän aikana.
Teemme mahdollisimman paljon yhdessä.
Jos tarvitsemme ulkopuolista apua, käytämme paikallisia yrittäjiä.
Myös naapuriapu toimii täällä maalla.
Nyt sataa.
Huonosti kulkee tuo Suomen peli. Jospa se siitä piristyy.
26.05.2026 22:00
Ikä sinänsä on luku, joka kertoo montako vuotta itse kukin täällä on tepastellut.
Se taas vaikuttaa ulkoisesti.
Elämänkokemus on se, joka tuo sisäisiä muutoksia.
Kun katsoo peiliin, sieltä näkee fyysiset muutokset. Siitä en välitä mitään. Jokaisen ulkoinen olemus muuttuu iän myötä.
Ei se ole tärkeää.
Vain fyysisen muutosten mukanaan tuovat vaivat ovat niitä, jotka koskettaa.
Ainakin mielenrauhaa ja elämän ymmärrystä koen saaneeni vuosien myötä lisää.
Sen, miten moninaisia ovat ihmisten elämät ja miten jokainen kulkee omaa polkuaan.
Myös, että jokainen hetki syntymästä viimeiseen hengenvetoon on merkityksellinen.
Jokainen meistä jättää jäljen. Jokainen kuuluu johonkin jatkumoon.
Tiedostamme sen tai emme.
25.05.2026 20:12
Taas piti tähänkin ketjuun narsistihöpinää tuoda.
Ettekö nyt aikuiset ihmiset yhtään voi, tuota riidan haastamista hillitä.
Aurinkoinen paistaa, mutta tuuli on melkoinen.
Nykyään tuulee paljon enemmän, kuin ennen.
Kai se on se ilmastonmuutos, joka siihenkin vaikuttaa.
Kasvihuoneella laitoin tomaateille tukea ja istutin kurpitsan taimia.
Ulkona muokkasin lisämaata, siihen laitoin porkkanaa, lehtisalaattia ja persiljaa.
Kesken on vielä kuviot, vaan tälle päivälle riittää.
Yöuni jäi lyhyeksi ja se tietää verenpaineen nousua. Niinpä nappasin tarvittavan pillerin vakituisten lisäksi.
Kun ajelin tuolta kyliltä vähän toista kautta, niin siellä on sellainen tienreunus, jossa on arvioilta viitisenkymmentä kirsikkapuuta. Olivat vasta aloittelemassa kukkimista.
Ovat kyllä kauniita täydessä kukassaan.
Kissan kanssa tässä kaksin ollaan. Ihana rauha luonnonäänien keskellä. Vain muutama auton/koneen ääni kuuluu kylätieltä päivän mittaan.
25.05.2026 17:25
Mietipä niitä miljoonia laivoja ja veneitä.
Jos ne kaikki nostettaisiin maalle.
23.05.2026 22:50
Tellukka ei todellakaan ole ollut ´´linjoilla´´ pitkään aikaan.
Toivottavasti ei mitään ikävää ole sattunut.
Jos Tellukka on näitä lukenut, hän tietää kyllä mistä on kysymys, niinkuin useimmat meistä.
Ei ole mitään järkeä ´´heittää bensaa liekkeihin´´ kyselyillä, jotka ei johda mihinkään.
23.05.2026 22:48
Aloitukseen.
Tänään oli touhun päivä.
Puutarhamyymälän yrittäjä on hieno asiakaspalvelija.
Hänen kanssaan kaikkea muutakin jutellaan, kantaa multasäkit suoraan autoon.
Kun itselläni oli kerrankin monta ostosta, heti tarjoutui tuomaan osan autoon.
Ostin tänään 5 tomaatin tainta. Ja kukkia. Mun ei saisi ollenkaan nähdä kukkia, aina niihin lankean näin keväällä,
Alatalollakin istutin kukkia.
Saunoin ja kävelin järveen vähän yli polven vesi ylettyi. Kyllä teki niin mieleni pulahtaa, vaan en uskaltanut, varsinkin, kun olen yksin.
Kun tulin pois, lämpö levisi jalkoihin. Kyllä polvet toimi hyvin, kun tulin vanhalle mökille.
Ennenvanhaan olisin jo muutaman kerran käynyt pulahtamassa tähän aikaan vuodesta.
Kävi tuossa mielessäni, että vieläkö 70-80-90 ikäiset käyvät luonnonvesissä uimassa, vaiko uimahalleissa. Kaikki eivät tietysti jaksa käydä missään, moninaisia ovat jaksamiset, niinkuin se itsellänikin on jaksaminen laskenut, entiseen verrattuna.
Itse en ole käynyt uimahalleissa. Toukokuusta syyskuun loppuun käynyt ´´mökkijärvessä.´´
Nyt on ollut tapeetilla lasten uimataidot ja pahoja tilanteita ollut.
Putkahti mieleen muisto.
Olimme naapurin nuorten kanssa uimareissulla.
Saimme päähämme ottaa vanhan ruuhen ja menimme sillä keskelle järvenä (pieni järvi)
Käänsimme sen väärinpäin ja nousimme seisomaan sen päälle.
Juuri silloin äiti tuli rantaan ja kauhistui huutamaan, ´´pois sieltä äkkiä´´.
Kakkarat vaan nauroi. No tulimmehan me rantaan sitten.
23.05.2026 22:39
Aloittaja tekee aloituksen ja määrittelee mistä/minkälaista keskustelua haluaa.
Mitä mieltä on tehdä aloituksia, jos aloituksella ei ole mitään merkitystä.
Ei ole kysymys mistään määräilyistä, vaan aiheesta minkä aloittaja laittaa.
Jos ei pidä aloituksesta, ja sen aiheesta miksi sinne yleensä pitää tulla kommentoimaan, solvaten, haukkuen, ilkeillen.
Aloituksia on satoja +, varmaan jokainen löytää sellaisen mikä itselle käy ja jos ei löydä, niin voi tehdä oman.
23.05.2026 22:09
Puut voivat myös luovuttaa ravinteita toisilleen.
Sellaiset rihmastot kulkevat maan alla.
23.05.2026 14:01
Tässä toisella silmällä peliä seuraan.
Vähentynyt on minunkin lajikkeeni vuosien myötä.
Pieni kasvihuone pystytettiin.
Tänään tuossa pienen pöydän sinne laudanpätkistä tein. Saan toisen kerroksen laatikon siihen.
Poika sahasi laudat valmiiksi, eilen lähti työhugilleen. Itse sahasin jalat, sen jälkeen piti huilata. Jonkin verran se saha painaa.
Sähkösaha olisi kevyempi, muttei poika huomannut sitä vielä tuoda talvivarastosta.
Huomenissa käyn hakemassa lisää multaa. Lehtisalaattia tänään laitoin.
Kurpitsaa ja kurkuntaimia on nousemassa.
Porkkanaa ja persiljaa ainakin vielä laitan. Muutama vaatimaton perunapöytäkin on.
Kukkia olen myös istutellut. Neljä vielä odottaa vuoroaan.
Kalakeittoa tein järven hauesta tänään. Pienehkö puhdasvetinen järvi, haukikin on hyvää.
No hitaita ovat mun kiireet nykyään, entiseen verrattuna, vaan hätäkös tässä, kun aikaa on.
Väinö (kissa) Paavo (pojan koira), molemmat syövät heiniä.
Kysyinkin, että hevosiako luulette olevanne, vaan eivät vastaa, katsovat vaan sen näköisenä, että mitä oikein horiset, suolen putsaukseen nämä ovat.😉
22.05.2026 23:34
Kyllä on kummaksi touhu mennyt.
Moldovassa vihaisia, kun raati antoi Puolalle 12 pistettä, Olisi kuulemma pitänyt antaa Romanialle, kun on kulttuurilliset siteet ja osa puhuukin romaniaa.
Ja kauheeta, kun toinen naapurimaa Ukraina jäi vallan ilman pisteitä.
Joku johtaja vallan eronnut tuon takia.
Siis kysymyshän on musiikki/laulukilpailusta. Tai pitäisi olla, nykytouhu vaikuttaa siltä, että viisut itse ovat sivuseikka.
19.05.2026 19:39
Muutenkin, kun ikää tulee, niin krempat lisääntyy, että kyllä se elämä sitä luopumista pikkuhiljaa on.
Mutta olet oikeassa, synkistely ei auta.
Pitää vain ajatella, että lasi on puoliksi täynnä, eikä puoliksi tyhjä.
(en tiedä, kuka tuon on keksinyt)
19.05.2026 13:22
Niin ja toivoakin on, vaikken flimmeristä eroon pääsekään. 19.3 pääsin sairaalasta ja sanoivat, että toipuminen voi kestää puoli vuotta.
Jos kaikki etenee tavallisesti.
Nyt sataa. Kyllä se hyvää tekee luonnolle. Ukkonenkin jyrisi.
19.05.2026 13:17
Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte.
Kyllä tuo ´´päivä kerrallaan´´ on varteen otettava neuvo.
Sen olen myös kyllä huomannut, että olotilat vaihtelee.
Välillä on ihan kuin ei mitään vikaa olisikaan. Toisinaan taas ei jaksa edes muutamaa kymmentä metriä kävellä.
Aika paljon riippuu siitäkin, kuinka hyvin/huonosti on nukkunut.
Nyt on hyvä, kun saa olla täällä maalla, ulkona olenkin aika paljon.
Kurkun ja kurpitsan siemenet jo nostavat päätään.
Sitä, kun on sellainen luonne, että monenmoista tykkään touhuta, niin harmittaa välillä, kun ei pystykään enää kaikkeen.
19.05.2026 11:54
Illankorvaa.
Eilen saatiin kasvihuone kuosiinsa. Oli tarkoitus sauna laittaa, vaan kumpikin niin väsy, että jäi tälle päivälle.
Oli mukava saunailta pojan kanssa, juteltiin niitä näitä. myös grillattiin sapuskaa.
Pienen vihdankin sain kasaan vaikkei lehdet vielä kovin olleet kasvaneet.
Tuometkin kukkivat, mutta eivät tuoksu niinkuin ennen.
Tänään oli hyvä päivä, jaksamista riitti.
Luulenpa, että huomenna pitää levätä,,.
En varmaankaan ole ainoa, jonka jaksaminen loppuu, että se on ihan erilainen, kuin edellisenä kesänä,
Kertokaa kokemuksianne, miten olette jatkaneet elämää eteenpäin.
Itse yritän pitää ´´lippua korkealla,
18.05.2026 22:17
2 / 333