Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
https://komposiittilauta.fi/tekniset-tiedot/komposiittiseos/
Näyttää+olevan+5%+muuta,+ei+käy+tuosta+ilmi,+mitä.
Onhan+kaikessa+jalostuksessa+useimpia+aineita,+jokin+vaan+on+pääaine.
Ajattelepa,+kuinka+meille+tyrkytetään+kovin+ekologisena+sähköautoa.
Jos+ajatellaan+sen+valmistusprosessia.+Akkuun+tarvittavia+aineita,+akut+eivät+ole+ikuisia.+Renkaatkaan+eivät+ole+ikuisia.+Onko+kaiken+tuon+valmistaminen+ekologista.
Lukemani+mukaan+maailman+koboltista+puolet+tuotetaan+Kongossa,+jossa+kaivoksissa+käytetään+lapsityövoimaa.
Kyllä+kait+on+yksityisiä+puuveneiden+valmistajia+ainakin+vielä.+Minä+kyllä+uskon,+että+puuveneiden+rakennus+tulee+lisääntymään.
Puurakentamisessahan,+puut+ovat+hiilivarastoja.
Eräänä+päivänä+päivälenkillä+ollessani,+katselin+miten+oli+muovipakkauksia+vähän+väliä+kävelytien+varrella.
Kyllä+se+on+ihminen+itse,+joka+muovistakin+on+suuremman+ongelman+tehnyt.+Kuvia+maailman+rannoilta+todistaa+sen+myös.
22.10.2020 14:13
Juuri+tuota+minäkin+olen+ihmetellyt.
Pihvi+ja+nakki+ovat+aina+olleet+lihatuotteita.
Kummallisinta+minusta+on,+kun+tällaisen+´´kasvispihvin´´+nimi+on+Härkis.
Eikös+vaan+elämä+olekkin+kummallista.
Lehmäkin+on+kasvissyöjä,+silti+täyttä+lihaa+ja+päästelee+metaania.
22.10.2020 13:41
Katsos+nyt+tätäkin.
Näyttääkö+siltä,+että+materiaali+olisi+puupohjainen,+ei+näytä.+Mutta+on.
https://www.tokmanni.fi/hiilihapotuslaite-mysoda-toby-6430052009234
21.10.2020 18:25
Et+varmaan+näekään,+mutta+jos+olisit+50-100+vuoden+päästä+täällä+katselemassa+uutta+autoa,+voisi+olla,+ette+näkisit+paljonkin+puusta+valmistettuja+osia,+edes+hoksaamatta+mitä+näet.
Nyt+jo+on+nähtävissä,+ettei+tulevaisuuden+puusta+valmistetut+asiat+ole+mitään+puusta+veistettyjä+pölkkyjä.
21.10.2020 16:57
Yöllä+sitä+sitten+oli+tullut,+lunta,+pieni+kerros+tännekin.
On+ollut+niin+märkä+ja+tuulinen+päivä,+että+ulkokävely+jäi+väliin.
Yhden+kirjan+sain+tuossa+luettua+loppuun.+Toista+pitäisi+aloittaa.
Ei+tuo+kissakaan+juuri+muuta+tee,+kun+makaa.
Tuota+kuusenpihkasta+valmistettua+voidetta+saa+nykyään+myös+apteekeista.
Se+on+ihan+lääketieteellisesti+tutkittu+ja+hyväksi+havaittu.
Tuli+pankistakin+sähköinen+viesti,+että+pitää+ladata+joku+uusi+ohjelma+laskujen+maksuja+varten.
Pitää+niitäkin+aina+muutella.+Noh,+pitänee+siihen+sitten+tutustua,+on+se+niin+vaivatonta+
´´konepankilla´´+maksaa.
21.10.2020 16:40
Tutkijat+ovat+selvittäneet,+miksi+covit-19+leviää+niin+herkästi.
Löysivät+viruksen+pinnalta+piikin,+jonka+väkänen+tarttuu,+eikä+irtoa.
Samanlainen,+kuin+vaarallisimmissa+tartuntataudeissa.+Esim.+ebola.
21.10.2020 16:24
En+ottaisi+minkään+ikäistä+miestä.
+En+jaksaisi,+enkä+edes+haluaisi+ruveta+sopeuttamaan+omaa+elämänmenoa+toisen+tyyliin,
Nautin+vapaudestani,+itse+päättää+jokaisesta+hetkestä,+jotka+täällä+vielä+taivallan.
21.10.2020 16:12
Minä+muistan+sanan,+mutten+myöpskään+tiennyt+mitä+se+on.
Löysin+tämän.+Selosteen+lopussa+lukee,+mitä+se+oli+Suomessa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hajupihka
20.10.2020 21:11
Puun+lisääntyvä+käyttö+raaka-ainena+ei+ole+mitään+puulatikoittein+tekoa.
Kuten+laittamistani+linkeistä+käy+ilmi,+nyt+jo+tehdään+paljon+kaikenlaista,+mitä+onkaan+100+vuoden+päästä.
Kukapa+tässäkään+näpyttelijöista+olisi+uskonut,+näihin+jokamiehen/naisen+läppäreihin,+tabletteihin,+älykännyköihin,+sata+vuotta+sitten.
Suunta+on+kuitenkin+se,+että+muovin+tilalle+kehitetään+uusia+materiaaleja.
Niitä+syntyy+myös+puunjalostuksen+lisätuotteena,+niinkuin+öljynkin+kanssa+on+syntynyt.
20.10.2020 14:17
Varmaan+hyvin+tiedät,+miten+jo+ovat+tietokoneet+ja+älykännykät+vähentäneet+paperin+käyttöä+monilla+eri+alueilla.
(Pankkiaioissa,+sanoma-+ja+kirjepostissa,+lippujen+ostoissa+ym.)
Eikös+ennen+paperin+keksimista+pyyhitty+sammaleella+ja+ruohotukuilla.
19.10.2020 23:19
Älähän+hätäile.`Kyllä+noita+kaipaamiasikin+vielä+varmaan+tulee.
Innovaatio:+Kirkas+havusellu+taipuu+yhtä+joustavasti,+kun+oljypohjainen+muovi.
Suomessa+metsätalous+on+kestävällä+pohjalla.
Paperin+tekoon+tarvittava+puun+käyttö+vähenee,+muuta+tulee+tilalle.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/puupohjainen-muovia-korvaava-pakkausmateriaali-voitti-uusi-puu--ratkaisukilpailun?publisherId=49959452&releaseId=69846203
19.10.2020 22:55
https://forest.fi/fi/tuotteet-palvelut/puukuorinen-solu-minitietokone/
Mitä+kaikkea+vielä+ihmiskunta+keksijöiltään+näkee,+kun+aika+etenee.
Tämä+on+vasta+alkua.
19.10.2020 22:11
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=puusta+valmistettuja+tuotteita&sa=X&ved=2ahUKEwjV9YTUlcHsAhX2BBAIHUdYB4QQjJkEegQIChAB&biw=1366&bih=625
Ei+se+ajattelemalla+muuksi+muutu.
19.10.2020 20:27
Käväisin+lauantaina+mökeillä,+kun+olin+unohtanut+hiireni+yöpöydän+laatikkoon.
Vein+myös+6+jättimuovikassillista+pestyä+pyykkiä+ja+laittelin+kaappeihin.
Krassit+olivat+halla+vienyt.+Yhden+pelakuun+pelasti+vielä,+oli+sellaisessa+nurkassa+ulkona,+ettei+halla+ollut+yltänyt.
Sain+edellisenä+kesänä+ison+krysanteemin+miniältä,+kun+tasavuosia+täytin.+Se+kukki+jouluun+asti+kotona+sisällä.
Sitten+se+alkoi+rapistua.+Olin+vähällä+heittää+sen+keväällä+pois,+niin+kurjan+näköinen+se+oli.
Vein+sen+kuitenkin+mökin+pihapöydälle+ja+aloin+hoivata+sitä.
Nyt+sen+toin+kotio+ja+se+on+isompi,+kun+konsanaan+alkuun+oli.+Ihan+täynnä+aukeamassa+olevia+nuppuja.
Sain+eilen+ihania+pienen+pojan+kuvia+´´vastappiin.´´
Tuosta+sananvapaudesta+ajattelen+niin,+että+se+on+asioihin+ja+tapahtumiin+mielipiteen+ilmaisemista+varten.+Sen+sijaan+se+ei+ole+toisten+vähättelyä+ja+solvaamista+varten.
19.10.2020 17:58
Juuh,+pitäisi+olla+vähintään+meteorologi.
Vai+pitäisikö+olla+toinen+rengassetti+takaluukussa+ja+kun+kesken+matkan+rupeaa+lunta+satamaan,+eikun+tienposkeen+ja+vaihtamaan.
No+mulla+menee+nastarenkaat+alle+marraskuun+eka+ja+on+maaliskuun+loppuun.
Sitäkin+jossain+mainittin,+että+jos+ajaa+kolarin,+keliin+nähden+väärät+renkaat+alla,+voi+korvaukset+pienentyä.
19.10.2020 17:36
Kun+ihmiset+lajittelevat+jätteensä+ja+vielä+maksavat+sen+pois+viennistä.+Kuka+kerää+voitot,+koska+suuri+osa+menee+uusiokäyttöön,+joita+me+taas+ostamme.
Luin+sellaistakin+jostain,+että+nykyään+kaiken+mikä+tehdään+muovista,+voitaisiin+valmistaa+myös+puusta.+
Itse+käytän+etupäässä+kangaskassia.+Tosin+luin+sellaistakin+tutkimusta+joskus,+ettei+se+muovikassiin+verrattuna,+niin+iso+ekoteko+olekaan,+kun+on+annettu+ymmärtää.
Eihän+sitä+muovikassikaan+vain+kerran+käytetä.+Samalla+kassilla+sitä+kanniskellaan+muutakin+tavaraa+ja+lopuksi+se+päätyy+roskapussiksi.
19.10.2020 17:17
Laila+Hirvisaari+on+kirjoittanut+noista+molemmista+tapahtumista.
Teemu+Keskisarjalla+oli+tvohjelma+paikallishistorian+tapahtumista,+eri+puolilta+Suomea.
Siitä+on+jonkin+aikaa,+kun+se+tuli.
16.10.2020 17:38
Piti+kirjoittamani,+Ramoonan+venejuttua.
16.10.2020 15:22
Olen+tuota+nyt+lukenut+alle+100+sivua.
Siinä+kyllä+oivaltavasti+peilataan+entistä+arkea+ja+nykyistä.
Kun+en+ole+käynyt+enää++vissiin+25-30+vuoteen+Helsingissa,+tuo+paikoista+ja+rakennuksista+puhuminen+on+mielenkiintoista.
Tulipa+mieleeni,+että+kerran+olen+mennyt+Helsingissä+ratikalla,+en+muista+miksi.+Mieleeni+on+jäänyt+se,+että+se+oli+7.
Näin+hyllyssä+tuon++Vihainen+leski-kirjan.
Sitä+en+lainaa,+koska+kirosanojen+viljely,+eikä+tekobailaaminen+kiinnosta.
16.10.2020 15:12
Katselin+ohjelman.
Vitamiinijutussa+ei+mitään+uutta+ollut.
Tuo+väittämä+antioksidanteista+oli+mielenkiintoinen.
Saa+nähdä,+koska+alkaa+tulla+vastakkaisia+tutkimustuloksia.
Tutkimuksissakin+on+monia+muuttujia+ja+inhimillisiäkin+tekijöitä.
Esim.+tutkimukset+C-+ja+D-vitamiinin+vaikutuksista+eri+sairauksiin,+tehdään+ihan+eri+annoksilla,+mitä+keripukin+ja+riisitaudin+puhkeamiseen+tarvitaan.
Puhuttaessa+ravintolisistä,+usein+on+kysymys+aineista,+joita+elimistömme+itse+tuottaa.
Iän+myötä+tuotanto+vähenee.
Esim.+paljonkin+puhuttu+ubikinoni+on+elimistön+tuottama+aine+(maksa),+jonka+tuotanto+iän+mukana+vähenee.
Suomessa+se+oli+reseptilääke+vuoteen+1993+asti.+Sitten+se+vapautettiin+ja+siitä+tuli+ravintolisä.
E-EPA+rasvahapot+ovat+meillä+ravintolisä,+USA:ssa+ja+Japanissa+se+on+reseptilääke.
Mielestäni+nämä+asiat+eivät+ole+ollenkaan+mustavalkoisia.
Pitääpä+katsella+mitä+tutkimukset+tuovat+tullessaan.
15.10.2020 17:31
235 / 315