Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6298

1. https://komposiittilauta.fi/tekniset-tiedot/komposiittiseos/Näyttää+olevan+5%+muuta,+ei+käy+tuosta+ilmi,+mitä.Onhan+kaikessa+jalostuksessa+useimpia+aineita,+jokin+vaan+on+pääaine.Ajattelepa,+kuinka+meille+tyrkytetään+kovin+ekologisena+sähköautoa.Jos+ajatellaan+sen+valmistusprosessia.+Akkuun+tarvittavia+aineita,+akut+eivät+ole+ikuisia.+Renkaatkaan+eivät+ole+ikuisia.+Onko+kaiken+tuon+valmistaminen+ekologista.Lukemani+mukaan+maailman+koboltista+puolet+tuotetaan+Kongossa,+jossa+kaivoksissa+käytetään+lapsityövoimaa.Kyllä+kait+on+yksityisiä+puuveneiden+valmistajia+ainakin+vielä.+Minä+kyllä+uskon,+että+puuveneiden+rakennus+tulee+lisääntymään.Puurakentamisessahan,+puut+ovat+hiilivarastoja.Eräänä+päivänä+päivälenkillä+ollessani,+katselin+miten+oli+muovipakkauksia+vähän+väliä+kävelytien+varrella.Kyllä+se+on+ihminen+itse,+joka+muovistakin+on+suuremman+ongelman+tehnyt.+Kuvia+maailman+rannoilta+todistaa+sen+myös.
  2. Katselin+ohjelman.Vitamiinijutussa+ei+mitään+uutta+ollut.Tuo+väittämä+antioksidanteista+oli+mielenkiintoinen.Saa+nähdä,+koska+alkaa+tulla+vastakkaisia+tutkimustuloksia.Tutkimuksissakin+on+monia+muuttujia+ja+inhimillisiäkin+tekijöitä.Esim.+tutkimukset+C-+ja+D-vitamiinin+vaikutuksista+eri+sairauksiin,+tehdään+ihan+eri+annoksilla,+mitä+keripukin+ja+riisitaudin+puhkeamiseen+tarvitaan.Puhuttaessa+ravintolisistä,+usein+on+kysymys+aineista,+joita+elimistömme+itse+tuottaa.Iän+myötä+tuotanto+vähenee.Esim.+paljonkin+puhuttu+ubikinoni+on+elimistön+tuottama+aine+(maksa),+jonka+tuotanto+iän+mukana+vähenee.Suomessa+se+oli+reseptilääke+vuoteen+1993+asti.+Sitten+se+vapautettiin+ja+siitä+tuli+ravintolisä.E-EPA+rasvahapot+ovat+meillä+ravintolisä,+USA:ssa+ja+Japanissa+se+on+reseptilääke.Mielestäni+nämä+asiat+eivät+ole+ollenkaan+mustavalkoisia.Pitääpä+katsella+mitä+tutkimukset+tuovat+tullessaan.