Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
36
Kommenttia
5093
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rajavartija Raja-Joosepista kertoo, että lauantaina tuli 55 henkiloä. Murmansk lähin asutus 250km päässä. Tuskin olivat polkupyörällä tulleet.
Yli 90% hyväkuntoisia hymyileviä miehiä.
Kertoi nähneensä 3 naista.
Tulijat, Jemenistä, Intiasta, Marokosta, Syyriasta ja Algeriasta.
Tällaista, eipä taida ainakaan kaikkien osalta turvapaikkariteerit täyttyä.
25.11.2023 21:16
Kiitos.
Kyllä Liekkokin välillä kissastaan mainitsee,
Sellaisia me kissaihmiset olemme ja koiraihmiset taas koirastaan.
Oli minulla lapsena nimikkokanakin.
Se oli sellainen kana, joka oli kanojen hierarkiassa alimmaisena. Nokkivat peijakkaat siltä sulkia.
Niinpä minä monta kertaa päivässä sitä kanniskelin sylissäni. Ei pyrkinyt sylistä pois.
Annoin sille nimen ´´kesyylä´´ hassu nimi, en tiedä mistä sen keksin.
25.11.2023 17:40
Tuli tuossa mieleen, kun 60+lla kirjoiteltiin, vuosien myötä on Sinulle noita terveyden riesoja kertynyt.
Itse olen päässyt vähemmällä (ainakin tähän asti).
Kyllä Sinun kannattaisi ottaa tuo poikien pikadiagnoosi ihan niinkuin todesta.
Varmaankin tiedätkin, että vajaatoimintaakin voidaan helpottaa lääkehoidolla.
Jaksamista päiville tuleville.
25.11.2023 17:33
Minäkin luin tuota eläinjuttua.
Käärmeenpurema vaatii aina lääkärissä käyntiä ja kunnon nesteytystä.
Eläin saattaa joskus harvoin selvitä itsekseenkin, riippuu myrkystä. Nuoret käärmeet ovat vaarallisempia, kun eivät osaa säännöstellä myrkkyä.
Käärmetutkijat sanovat, että myrkky on käärmeelle niin arvokasta, ettei sitä tuhlata.
Mitä kanaan tulee, haava näytti isolta.
Pihkasalva on ihan hyvä salva, mutta on käsittääkseni tarkoitettu pienemmille vammoille.
Koiran purema vaatii lääkärin hoitoa, jo koiran suussa olevan bakteerikannan vuoksi.
Itse olisin kiikuttanut kummankin eläinlääkärille heti.
Ei pidä ottaa eläimiä, jos ei aio niitä asianmukaisesti hoitaa.
Talvi se on täydessä mitassa täälläkin. Lunta maassa ja pakkanen keikkuu 10 asteen molemmin puolin. Ihan tyyni oli, ei tuntunut yhtään kylmältä ulkoillessa.
Näyttää maanantaina pariksi tunniksi korona-ajanvaraus aukeavan. Täytyy yrittää päästä läpi.
Ei ole, kun puhelimella tilattavissa. Vähän harmi, nettitilaus olisi helpompi
25.11.2023 16:29
Meitä on moneksi.
Ymmärrän hyvin ihmisiä, joita yksinäisyys ja yksinoleminen suorastaan hirvittää.
Varsinkin, jos on pitkän hyvän elämän elänyt toisen rinnalla, jonka aika täällä päättyy ja jää yksin.
Toiset ovat luonteeltaankin sellaisia, että pitää olla hyörinää ympärillä.
Itse elelen kissani kanssa ja nautin rauhasta ja siitä, kun saa tulla ja mennä niinkuin haluaa. Ei tarvitse selitellä kenellekään mitään.
Kesäisin olen enemmän tekemisissä lähisuvun kanssa ja näin talvella voin lähteä milloin haluan heitä moikkaamaan.
Tietysti nämä nykylaitteet avittavat yhteydenpidossa.
Sitten, jos terveystilanne kääntyy huononpaan suuntaan, ei tiedä mitä tunteita sitten tulee mieleen mukaan.
25.11.2023 14:28
Juurikin, ei ole mitään selkeää rajaa olemassakaan.
Siksi olisi tärkeää tehdä edunvalvontavaltuutusvaltakirja luotetulle ihmiselle.
Siinä voi itse määritellä miten haluaa asiansa ajettavan.
22.11.2023 21:55
Niinkuin tuossa alempana sanotaan, isännöintiyhtiö lähettää kaikille ohjeet. Ohjeet ovat kyllä ihan selkeät.
Sen voi toimittaa sähköpostilla tai kirjeellä tai maanmittauslaitoksen toimipisteessä.
Itse laitan kirjeellä.
Maanmittauslaitoksen sivuilta saa kaavakkeen.
Se on 2 sivua.
22.11.2023 21:42
Niin on anettu aikaa, mutta kun asiat hoitaa ajoissa, elämässä kertyy vähemmän sotkuja. Jos vaikka kuolla kupsahdan, miksi sen jättäisin jälkeläiseni huoleksi.
Riittää siinä tekemistä nykyään, että hautaus- ja perunkirjoitusasit hoitaa.
22.11.2023 20:05
Rajakysymys näyttää puhuttavan.
Rajavalvontahan on muutama päivä sitten lähettänyt virka-apupyynnön armeijalle.
Sieltä on toimitettu varusteita, mm lämmitettyjä telttoja.
Venäjän puolella hotellin johtaja kertoi eilen, että hotellissa on kymmeniä turvapaikanhakijoita ja venäläiset
kuskaavat heitä Suomen rajan läheisyyteen ja antaa polkupyörät. Sulkee portit takana.
Tänään Suomi on pyytänyt 60 virkamiestä Fronteksilta (EU:n rajaviranomainen), rajavalvontaan.
Esteitä rakennetaan koko ajan.
Eilen luki myös jossain, että 70% tulijoista on nuoria miehiä,
Tilannehan elää kokoajan. Ennen kaikkeahan kysymys on rajaturvallisuudesta.
Täällä vaan harmaus jatkuu, ei ole vilaustakaan auringosta näkynyt pitkään aikaan.
Alkuviikosta, kävelytiellä, kun kuljin, joku oli keksinyt mennä hevosella ja iso läjä oli tiellä.
Ihmiset sen kohdallaan huomaa, mutta jos koira on pitkässä narussa, saattaa ehtiä kuononsa lykkäämään, ennekuin ihminen hoksaa.
Kirjakauppakin oli jostain syystä eilen kiinni. Piti iso kuori saada ja pari kopiota.
Täytyisi niitä osakekirjoja lähettää, että tulisi sekin asia hoidettua.
Lähetän ihan kuoressa ja kirjaan sen.
Poika otti mulle tarvittavat jäljennökset kaavakkeista.
Lumimyräkkää pitäisi yöllä tulla, onneksi ei ole mitään tarvetta huomenissa mihinkään lähteä.
Kisun kanssa täällä vaan rauhallista talvielämää vietetään.
22.11.2023 16:19
Vispipuuroa tein eilen, kun on tuota puolukkamehua. Oli hyvä puolukkasyksy.
Usein syön luomukaurapuuroa. Maidolla tai kiisselillä.
Jouluksi teen riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa.
21.11.2023 19:06
Et näytä ymmärtävän lukemaasi
´´tajuat, että eri puolueita edustavat ja edustivat´´ lapsellista naurettavaa tulkintaa, niinkuin nyt jonkun suuren tiedon olisit kertonut.
Että moinen tulee mieleenkään.
Ja mistä hatusta keksit, että minä olen persu.
Kommentillasi ei ole mitään tekemistä minun todellisuuten kanssa.
20.11.2023 16:09
Niinpä-
Aluevaaleissakin se äänioikeus oli.
Reuna-alueilla juuri asuu ikäihmisiä. Monikohan äänestämään kykenevä jätti käymästä.
Prosentit olivat surkeita.
Niin se kävi täällä, kun monella muulla reuna-alueella, ettei yhtään edustajaa saatu päättäjiin.
Nyt sitten lähtee juuri näiltä alueilta vuodeosastot, päivystykset ym. tärkeää.
20.11.2023 12:31
Niinhän tuo lupasi.
Jos presidentiksi pääsee, niin mitenköhän tuo aikoo sen toteuttaa, noinniinkun presidentin toimenkuvan puitteissa.
19.11.2023 19:39
Minä vähän oudoksuin, kun hän sanoi olevansa vihervasemmistolainen nainen.
Ei tuota olisi tarvinnut korostaa.
Presidenttihän on koko kansan presidentti.
19.11.2023 18:34
Millä rahalla?
18.11.2023 22:16
Minä ajattelin (ainakin tässä vaiheessa) kannattaa Rehniä.
Niinpä kävin tuolta kissaystävältäni kysymässä, olisiko se hyvä.
Makasi tuolla eteisen lattialla ja kolme kertaa nosti ja laski päätään, joten tulkitsin, että oli myöntävä vastaus.
Silmätkin oli vielä niin suurena, kuin sanoen, etkö muka käsitä.
😺
18.11.2023 19:18
Olin nuorena sijaistamassa vanhainkodin osastolla.
Siellä oli 16 melko omatoimista potilasta.
Tuli aika, että ruvettiin näitä terveellisyysjuttuja vouhkaamaan ja vanhoille tarjottiin jotain outoja juures/vihanneskeittoja, puurojen ja vellien sijaan.
No syömättä ne jäi ja ihmiset halusivat niitä puuroja ja vellejä.
Silloin osastonhoitaja jyrähti, että tänne sitten keitetään puuroa ja velliä, vanhukset ovat niihin tottuneet ja tykkäävät niistä.
Ja niin tapahtui.
18.11.2023 17:59
Tein kävelylenkkini tuonne Tokmannille.
Pikkuisille vähän joulupakettiin jotain katselin.
Tuosta menee sellainen oikotie ja takaisin tullessa takaapäin tuli toinen ikäihminen ja rupesi juttelemaan.
Siinä 300 metrin matkalla jo puhuttiin säät ja mailman meno, kunnes tiemme erkanivat.
Oli ihan virkistävä kohtaaminen tuntemattoman kanssa. Mukava ihminen.
Huomasin uutisen, missä pidtään ilmastokokousta Dubaissa.
Alkuviikolla tuli 3-osainen dokumentti sieltä.
Kuinka seikit teki autiomaahaan miljönäärien huvipaikan.
Yksikin nainen esitteli kenkä- ja laukkukaappiaan. Metrikaupalla merkkisellaisia.
Kultaa vessanpöntöt, kultaa yllä ja päällä.
Kiinteistövälittäjä 12 luksusautoa.
Hotellinjohtaja emiraattinainen 8 luksusautoa. Sanoi vielä mennessään. ihana ilmastonmuutos, saatiin vuorille lunta.
Siellä on vuosittain 1,5 miljoonaa ökyä vuosittain.
Siinäpä tuli mieleen, että täällä vouhkataan mummujen ja vaarien saunanlämmityksistä, kuinka ilmastoa saastutetaan. Tai, kun vanha vaari tai muori käy vanhalla bensa-autollaan kerran viikossa kauppa-asioillaan.
Niin, niin. ´´pieniä ovat silakat joulukaloiksi´´ sanoi joku joskus.
Tuli miltei toivoton olo, kun ajattelee ilmastonmuutosta ja ylikulutusta.
18.11.2023 17:37
Yleensä vallitsevat luonteenpiirteet korostuvat, ts. pääsevät valloilleen, kun kontrolli katoaa.
Myöskin voi olla niin, että elämän aikana on ollut ´´tietyssä muotissa´´ ja on pitänyt aina asetella sanojaan ja osata käyttäytyä.
Silloin voi tulla käytökseen asioita, joita ennen ei ole kukaan havainnut.
Esimerkkinä voisin sanoa, opettajat, joita myös ennen kansankynttilöiksi tituleerattiin.
Kaikkialla piti olla esimerkillinen, vaikka joskus olisi mieli tehnyt sanoa voimasana.
Patoutumat voi purkautua.
18.11.2023 15:27
Joo, välillä vaikuttaa siltä, että suhteellosuuden taju hukkuu jonnekin.
Ihan noin faktana: yli 100 000 tienaavia on vain 2,5% ja he maksavat yli viidenneksen kaikista tuloveroista.
Verokertymä on noin 100miljardia, josta tuloveron osuus on kolmannes.
(Tiedot luntattu lehtikirjoituksesta), eli sittenhän me maksamme veroja ostoista ja palveluista.
Siinä voimme jonkin verran valita.
Onhan meillä nämä sosiaaliset kulut paisuneet vuosien myötä, eihän niin voi jatkua loputtomiin.
Uskon, että jatkossakin avuntarvitsijat apua saavat.
Katselin joskus jotain ohjelmaa, missä ihmisille annettiin velkaneuvontaa ja setvittiin heidän taloudellisia asioitaan.
Moni pääsi eteenpäin elämässä ja eroon taakoistaan.
Tällainen neuvonta olisi varmaan avuksi monelle jo ennen, kuin katastrofi kohtaa.
Kaikilla ei ole ne talousasiat hanskassa.
En tiedä annetaanko koulussa lapsille mitään taloustietoutta, sieltähän olisi hyvä alkaa.
18.11.2023 14:58
3 / 255