Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No tulin klo 23 aikaan kalasta, joten avasin TV:n. Tuossahan nuo nyt pyörii.
En varmaan loppuun asti jaksa katsoa.
Nuorempana katsoin aina. Sittemmin into hiipui. aina en ole katsonut nykyään ollenkaan.
En pidä siitä, että maailmanpolitiikka ja sukupuoliset suuntautumiset on sotkettu
(ja mitähän seuraavaksi) mukaan.
Iltalehti uutisoi eräänä päivänä, että menikö voitto nyt, kun harjoituksissa hameen helma jäi tuolin alle ja tuulikone ei heiluttanutkaan helmaa. Naurettavaa. uutisointia.
Välillä tulee olo, että mistä on kysymys. Mitä artistit itse ajattelevat tästä kaikesta oheistouhusta, joka mediassa nousee milteipä pääasiaksi.
Espanjakin Israelin takia kieltäytyi osallitumasta.
Miksi, onko tämä poliittinen areena vai eurovision laulukilpailut.
17.05.2026 00:05
Kevätyötä.
Noin kolme varttia sitten tulimme kalasta.
1pieni hauki laskettiin takaisin. Toinen on ruokakalan kokoinen. Aika huono syönti, katiskoissakaan ei kuin sinttejä.
Eilen vihdoin päästiin kasvihuonetta rakentamaan, kun poika tuli pitkävapaalle.
Ohjekirja ihan onneton. No netistä löytyi asiallinen video.
Tänään piti jatkaa, mutta satoi koko päivän.
Illalla sitten klo7 aikaan taivas repesi ja aurinko rupesi paistamaan.
Silloin poika laittoi alatalolta viestin, että lähdenkö kalaan, kun matsi loppuu.
Tulin siinä ajatelleeksi, etten itse jaksaisi varmaan pitkää matkaa enää soutaakaan ja viime vuonna, kun yritin opetella sähkömoottorin käyttöä, se oli toivotonta vengurtelua.
Työlästä olisi mulle moottorin ja akun laitto veneeseenkin. Akkukin kun täyttyy viedä ladattavaksi.
Vanhuus on luopumisen aikaa.
Avasin tuon telkun, kun rannasta tulin. Kohta tulee se Suomen kappale. Sen ajattelin katsoa, en ainakaan loppuun asti jaksa tuota katsoa.
Öitä.
16.05.2026 23:30
Hienoa monipuolista kuvausta.
Vihdoin viimein satoi täälläkin.
12.05.2026 13:54
Monet ns. luontaistuotteet ovat hyvin tutkittuja. Sana ´´luontaistuote´´ on aika venuva käsite itse kunkin mielikuvissa.
Ei pidä ottaa mitään, mistä ei ole tietoa saatavilla. Eikä pidä luottaa vain yhteen tietoon, pitää olla hyvin ´´kartalla´´ jos jotain käyttää.
´´Usein nimiä ja koostumuksia vaihdetaan jne.....´´ Mistä moinen tieto on peräisin.
11.05.2026 21:12
Se mikä korkeassa iässä olevan dementoituneen ihmisen kunnon romahduttaa, on tutun ympäristön ja rutiinien yhtäkkinen katoaminen.
Usein se johtaa siihen, että aletaan tarvita erinäisiä turvavälineitä ja keinoja.
En tunne kyseistä paikkaa, mutta noin yleisellä tasolla ajatellen.
11.05.2026 19:22
Niinpä.
Onkohan mitään asiaa, millä ei voisi tehdä sekä hyvää, että pahaa.
11.05.2026 19:11
Kaikista kolareista;15-24 vuotiaat aiheuttavat eniten.
Ikäryhmistä ja eri kolarityypeistä puhutaan vähän eri tavalla.
Mutta ajokorttien määrään suhteutettuna kuolonkolarien kohdalla asia on juuri noin, että niitä sattuu eniten ikäihmisille.
11.05.2026 17:07
Uteliaisuus on ihmiskunnan käyttövoima.
Jos uteliaisuus loppuu, kehitys pysähtyy.
Mistä muuten tietää onko kiittely aitoa vai hymistelyä?
Voiko sen toisen puolesta päättää?
11.05.2026 15:05
Aivot saavat ristiriitaista tietoa. (korvista, silmistä)
Aivojen ja suoliston yhteys on vahva, suolisto reagoi.
Sama, kun merisairaudessa.
10.05.2026 17:00
Tuo sana ´´liikaa´´ on mielestäni väärä sana.
Aina pitäisi kuulla potilasta itseään, jos on kykenevä päättämään, jos taas ei, silloin hoitotiimi, omaiset mukaan lukien, voisivat harkita asiaa.
Tärkeää on hyvä perushoito ja kivunhoito, oli tilanne mikä hyvänsä.
Olisi hyvä tietää, mistä asiasta luit.
10.05.2026 14:37
Komea tuo lehtikaalipuu. Syönyt olen joskus sitä. Enää ei oikein voi syödä tummanvihreitä vihanneksia, kun on verenohennuslääke.
Hyvä tuo linkki, pääsin siitä lukemaan myös itselleni hyödyllistä polven nivelrikkotietoa.
10.05.2026 14:29
Kissat ovat älykkäitä, niinkuin eläimet yleensäkin.
Se, että eläimillä ei ole puhe-elimiä, ei niistä tyhmiä tee.
Nykyään jo ymmärretään, että ihminen on psykofyysissosiaalinen kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Niin sisällämme, kuin kaikessa mitä ympärillämme on.
10.05.2026 14:10
Sanotaan, että suolisto ovat toiset aivot. Asiassa lienee perää.
Omat ´´toiset aivoni´´ temppuilevat.
Sen ne aloittivat joulukuun puolessavälissä vuonna 2019.
Olen oppinut sen kanssa toimeen tulemaan.
Paras apu on , jaa niin mainostaa ei ka saa.
Katso ravintorengas.
09.05.2026 22:26
Kaunista iltaa.
Ensikerran tänä keväänä saunoin alatalolla. Oli 17 astetta ulkolämpötila.
Se on nyt sitten kesä, koska käkikin aloitti kukkumisen.
Väinö se täällä maitokärryn takana odotteli mummua tulevaksi.
Kyllä Hil-la se kissa vaan on niin kiva kaveri.
Väinö on minulla kolmas. En olisi minäkään enää kissaa ottanut, jos en olisi tiennyt, että jos minulle jotain käy, se hoidetaan varmasti.
Niinkuin sitten kävikin ja Väinöstä huolehdittiin hyvin koko ajan.
Tuolla, kun istuin alatalolla ja katselin järven pintaa, joka on niin alhaalla, etten ikinä muista noin alhaalla olleen, tulin ajatelleeksi sellaista, että, kun nykyään on huoli, kun jäätiköt sulaa ja vesi nousee ja rannikkoasutus on vaarassa, niin mitäs jos:
Maailman vesillä seilaa noin 5 miljoonaa erilaista alusta, entä jos ne kaikki nostetaan pois vedestä, paljokohan se merenkin pinta laskisi.
Kaikkea sitä mieleen tuleekin.
Kyllä kevät on ihanaa aikaa, toinen vuoden aika josta erityisesti tykkään, on elokuu.
Kesälomanikin vietin miltei aina elokuussa, kun sai vaihtaa ja toiset halusivat kesä tai heinäkuuta.
Aina kun minulla oli kesä- tai heinäkuun vuoro, vaihtajia riitti.
09.05.2026 21:24
Eihän tätä voi lukea sokea Reettakaan.
Ihmeen hyvin silti tietää, mistä on puhuttu.
Liekö joku kertonut vai onko peräti selvännäkijä.
Pisti ihan naurattamaan.
Kävin vähän rantapihaa haravoimassa. Äskettäin siivosin ylämökin sivuterassin.
Sain kamalan yskänkohtauksen, suorastaan lensin sängynpohjalle.
Tänään on valkovuokkoja auennut iso nippu. Keltavuokotkin nupulla.
Kutukin on valmista, kun kurnutus taukosi.
Että illanrauhaa palstalle.
08.05.2026 20:10
Niin, hoitajana, oli siellä työssä monia muitakin ammattilaisia. ( esim. sairaalahuoltajia, terapeutteja, sosiaalityöntekijä )
Vanhuspsykiatria on erikoissairaanhoidon alue, kuten esim. sisätaudit, kirurgia, lastentaudit.
08.05.2026 18:02
Mitäköhän tuo kommentti nyt mahtaa tarkoittaa.
Mistä tuon psykiatrin mieleesi sait.
08.05.2026 17:18
Kiitos kysymästä.
Koronasta se alkoi ja kun menin muutaman päivän päästä kiirevastaanotolle, laittoivat ambulanssilla Acutaan heti.
Siellä löytyi korona, keuhkokuume, sydänlihatulehdus, eteisvärinä.
Taisin olla enemmän kuollut, kun elävä. CRP nousi 390:n
Onneksi antibiootti, jota sain suoneen osui kohdalleen ja aloin toipua nopeasti.
Eteisvärinä jäi.
Nyt olen parempaan päin mennyt, mutta pätkän kerrallaan jaksan touhuta, sitten taas pitää levätä.
Väinö ulkoilee, se on kuitenkin aina huutomatkan päässä ja tulee kutsumalla.
Liekko lienee mökillään kanssa. Olisi kyllä ihan kiva hänestäkin kuulla.
08.05.2026 14:50
En voi olla luulematta, että viittaat minuun.
Oletko tullut ajatelleeksi, että voi se omakin takapuolesi olla joskus toisen pyyhittävä.
No minun työelämässäni se jäi vähemmälle.
Olin 29 vuotta vanhuspsykiatriassa, joten siellä painottuivat muut asiat.
Huomaan kyllä kommentoijien mielenlaadun.
Kissani kyllä juoksee ja sitä on ilo katsella.
Itse olen sen verran nyt huonokuntoinen, ettei juokseminen onnistu.
Jos nyt siitä jotain pilkkaamista keksit, niin anna mennä vaan.
Olen iloinen, jos saat siitä helpotusta ikävään mielialaasi.
Aurinkoista kevättä Sinullekin.
08.05.2026 13:25
Aloituksen linkki on 3 vuotta vanha.
Tämän päivän tilanne on se, että kantasuomalaisten työttömyysaste on 9-10%
Ulkomaalaistaustaisten 20%,
07.05.2026 16:36
3 / 333