Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Illankorvaa vaan.
Istahdin tähän uutisia katsomaan sängyn päälle.
Rupesin tuossa hiomaan tuvan ikkunoiden alareunoja hiomaan, kun olivat vähän epämääräisen näköiset. Maalata vielä täytyy joku päivä.
Innostuin siinä sitten pesemään ja verhojakin vaihtamaan.
Isoa ikkunaa kun aukaisin, en ollenkaan muistanut, ettei toisella reunalla olekaan sananoita, oli vaan ikkunateippiä reunan päällä.
Ikkuna rupesi kallistumaan alaspäin, kun teippi rupesi irtoamaan, kun toiselta reunalta avasin.
Hoksasin asian ja sain juuri kiinni, ennenkuin romahti lattialle.
Väinö istui terassilla toisella puolen ja katseli pää kallellaan, että mitä se muori puuhaa.
Päivällä huitaisin parikymmenmetrisen lepän nurin ja työstin sen puuplassille asti, just sain valmista, ennenkuin alkoi satamaan.
Kyllä nuo lokit sitten kakkaa. Airon päälläkin oli kymmenen lökää rivissä.
Koneita on lennellyt pari päivää hävittäjistä pienkoneisiin ja helikopterikin lenkin päivässä tekee.
Joskus on sellaisiakin päiviä, että ilmaliikennettä on enemmän, kun autoliikennettä.
Ens maanantaina on Tokmannilla kompostitarjous, pitänee se hakea.
Joissain kunnissa ovat jo kierrelleet tarkistamassa, noudatetaanko uusia määräyksiä.
Täälläkin varmaan tulevat, kyttäsi ne lentokoneella kaikki rakennuksetkin.
28.05.2025 21:05
Enpä ole vettä pelännyt koskaan.
Uimassa käynyt pikkumuksusta alkaen.
Keran oltiin vähän toisellakymmenellä ja naapurin muksujen kanssa soudettiin ruuhi keskelle järveä (pieni järvi) kaadettiin se ja hypittiin veteen sen päältä.
Äiti tuli rannalle ja oli ihan kauhuissaan ja huusi, että pois sieltä.
Mikään talviuimari en ole, saunasta päin kävin tänä vuonna ekakerran järvessä pyörähtämässä 30.4. muutama kerta on tullut käytyä. Kylmäähän se vesi on.
28.05.2025 16:14
Selain on siinä, kun avaat koneen.
Pojanpoika on laittanut mulle kuvakkeet 3 selaimesta., tuohon näyttöön. Chrome (google), Edge (microsoft) ja Brave.
Käytän tavallisesti Bravea ja aina tällä sivulla, koska siinä on sisäänrakennettu mainostenesto.
28.05.2025 14:27
Minullekin tuli aina ilmoitus, että huono portti S24, eikä auennut.
Sitten kokeilin vaihtaa selainta ja sitten aukesi.
Kyllä vihreys lisääntyi sen sadepäivän jälkeen. Näyttää tuometkin lisääntyneen, kun monessa paikassa kukkii.
Alatalon vieressä huomasin, että linnunherne kukkii ja kohta rohtoimikkäkin aukeaa.
Uudemmassa omenapuussani on runsaasti kukki, vaikka puu on vielä pieni.
Vuoden vanhenpi puu, ei kukkia jaksanut tehdä, toipii vasta jonkun, luultavasti peuran hyökkäyksestä toissavuonna.
Lejtiä jo tehnyt runsaasti, ovat saaneet olla rauhassa, kun korotin verkkoaitoja syksyllä.
Vein ruusupensaan alun ylhäältä alas, saa nähdä kotiutuuko.
Väinö on ahkera ulkoilija, kun säät suosii, nyt nukkuu tuossa jalkopäässä.
Käkikin kuuluu kaiken aikaa.
27.05.2025 22:06
Lämpö löysi jo tännekin keski-Suomeen. Alarajalle. Eka päivä, kun T.paidalla pärjäsi.
Kuikat huutavat ja lokit mokomat paskovat joka puolelle.
Rentukat kukkivat rannassa. Keltakurjenmiekoikkojen lehdet jo terhakkaina nousevat.
Metsäorvokki ja metsätähtikin jo herännyt, kuin myös ketunleipä.
Seuraavalle saunakerralle jo saan vihdan. Yleensä laitan eri puiden lehtivarsia, koivu kuitenkin pääasiallisena.
Kevät on siitäkin ihanaa aikaa, kun ei vielä ole hyttysiä. Tänään toki tapasin ensimmäiset, kun menin metsän reunaan
Pihassa niitä ei vielä näy.
Iloitaan kesästä, eläkäämme tässä ja nyt.
26.05.2025 23:39
Kappas kello lähentelee puolta 11sta iltayöstä.
Mannut ovat hiljenneet, pääsin lempipuuhiini, kun molemmat mökit siivosin ja muutakin pikkujuttuja tein.
Tuota Hillan kompurointia jäin miettimään. Itse olen ruvennut ajattelemaan, että, jos tärkeää asiaa, soittaa uudelleen tai laittaa tekstarin.
Mukava kuulla, että korppiksella jo paremmin sairausasiat menee. Onhan se aika kivinen tie ollut.
Tuomi kukkii, huomasin. tuulenpuuskia riittää, vaikka tänään jo lämpö nousi 20 asteeseen.
Kunhan tuuleton iltapäivä tulee, lähden uudella veneellä koekäytön tekemään.
Katiskan otin järvestä, ei mitään liikettä pariin päivään ole ollut.
No nyt on pari viikkoa hiljaista. Väinön kanssa kaksin ollaan.
Sitten alkaa vilske lisääntyy.
Veljen kanssa jo suunniteltiin, että kun mökit täyttyy, mennään sitten vanhalle pirtille.
Tapanamme on tilaa antasa jälkeläisille, silloin, kun heillä vapaata on.
Meillä, kun sitä on nykyään aina.
Ja ihan mukavaa on vanhalla kotitilallakin välillä olla.
Sellaista, valoa riittää, vaikka on jo iltayö.
26.05.2025 22:39
Veljelläni ja minulla on vanha kotitalo myös tallella, siellä ei kanssa naapureita ole näköetäisyydellä, että saunasta voi vilvoitella ihan nakuna.
Kalansaalista on tullut, syötävän kokoisia ahvenia 8 kappaletta.
Pistin ne pakkaseen hetkeksi, huomenissa tulee veli ja poika, paistellaan porukalla.
Alamökillä kastelin puut, pensaat ja kukat ja täytin kaikki mahdolliset vesiastiat. Aika mennä humpsahti 40 min. oli aggrekaatti päällä, kun vettä nostin.
Väinö mulla on aina mukana, nyt ulkoilee koko päivät, kun on ollut hyvää ilmaa.
Mietin tuossa, vaikka vielä on voimia jäljellä, niin tiedä häntä, onko sitä aikaa kovinkaan paljon jäljellä. Isäkin lähti 72v ja sisar oli kuukautta vaille 60.
Äiti eli 85vuotiaaksi.
19.05.2025 19:47
Todella paljonti samaa mieltä noista lauluista ja viisuista.
Minulla on onni ja ilo, olla täällä kaupungin maalaiskunnassa, korvessa järven rannalla.
Siemeniä piilottelin, lämmitin saunan ja järvessä pyörähdin.
Ketään ei ollut vastarannalla, joten ns. aatamin asussa istuskelin terassilla saunan jälkeen.
Ymmärrän myös olla kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka täällä viettää saan.
Voihan tulla aika, että kaikki on ohi ja hetkessä.
17.05.2025 22:17
Iltapäivänpuolta.
Piti tulla huilaamaan, kun hiki tuli lapion varressa.
Noita ryijyjä rupesin miettimään.
Vanhalla tilalla on äidin tekemä ruusuryijy ja jossain siellä vintillä käärössä joku äidin perimä ryijy, ikää taitaa olla jo sadan vuoden kieppeillä.
Itselläni on kerrostalossa Susi ja Punahilkka, sitä tein lapsena äidin kanssa yhdessä.
Tuossa mökin seinälläkin on joku ryijy, jotain vähän tuoreenpaa mallia, tosin ikää silläkin jo alkaa olla.
Minulla on tallella se ryijyneula. Olen sillä joskus tehnyt koristetyynynpäällisiä säkkikankaalle.
Tuo Väinökin viihtyy pihalla nyt, kun ilma parani, ei tuulikaan riehu kovasti.
17.05.2025 14:06
Jaa-a polemiikki jatkuu, kuka ansaitsee hoitoa, missä ja milloin ja minkä ikäisenä.
Hyvinvointivaltion idea on kait se, että kansalaiset ovat samanarvoisia valtakunnassa.
Joskus tuntuu, että valtiovalta on unohtanut valtion perustehtävän. mitä tehdään verorahoilla.
Kyllä ne ihmiset siellä syrjäkylilläkin ovat oikeutettuja samaan hoitoon, kun muutkin.
Itse sanoisin, että ratkaisu voisi olla käyttäisinkö sanaa, ´´peruspalveluhoitoauto.´´
Jokainen elämä on arvokas kehdosta hautaan.
En näe, että siinä asiassa olisi suurtakaan kinastelun aihetta.
No se siitä. Touhottanut taas olen. Aamulla läksin sitten ostamaan sen veneen ja sovin kuljetukset. Ruokakaupassa myös kävin.
Naapurin mies tuli hakemaan kärrynsä, laitoin viestin, että olen sen tyhjentänyt.
Pitkään juteltiin, kun kummallakin sama ongelma niistä sähkökaappien sijoittelusta.
Rantaan ei pääse autolla, joten jos ei saada venettä omin voimin alas rannalle, lupasi tulla apuun.
Muokkailin kukkamaata , istuttelin kukkia niin ylös, kuin alaskin.
Vein maitokärryllä tavaraa alas ja laitoin kissan kyytiin.
Oli sillä kivaa, kun kiersi joka paikkaa sisällä ja ulkona.
Saunankin siinä laitoin, järvessä taas pyörahdin, kylmäähän se vesi vielä on.
Menin katsomaan katiskan, no olihan siellä käyty, kun oli kutua siinä portilla, mutta
Voivoi, mummu hölmö oli unohtanut laittaa päästöaukon kiinni, no ei siellä ketään ollut.
Ilma oli mukava 17 astetta lämmintä ja järven pintakin ihan tyyni.
Väinö on siitä erikoinen kissa, että, kun nimeltä huutaa, se tulee heti.
Ei kissat yleensä kutsumalla tule, kun harvoin.
Tällaista tälle päivälle. Niin on päässyt käymään, etten ole ehtinyt Promesaa katsoa pariin päivään, ajattelin, että huomenna huilailen ja katson jaksot uusintana kun tulevat iltapäivällä.
16.05.2025 21:35
Minulla oli ennen AdBlock mainostenesto.
Sieltäkin rupesi pari mainosta pääsemään läpi.
Kun tuo mikrosoft muutenkin uhkailee tukien lopetusta ja yrittää pakottaa ihmisiä 11 :sta ottamiseen ja koneita pitäisi sen myötä uusia, niin pojanpoika vaihtoi mulle sellaisen ohjelman, jossa mainosten esto on jo itsessään.
Yhtään mainosta ei ole tullut sen jälkeen.
16.05.2025 12:57
Minun uskoni ei riitä poliittiseen tahtoon.
Ainoa tie parempaan on ihmisen ja koko ihmiskunnan henkisen kehityksen kasvu.
Yhteinen ymmärrys siitä, että kaikki mitä on, on saman ykseyden eri puolia.
16.05.2025 12:45
Päivä tässä mennyt ihan lentämällä.
Asioilla kylillä. Bensaa ja öljyä, kukkaa ja säkkiä lava täynnänsä.
Ostinpa uuden kalapuukon ja toisen, sellaisen, kun saunavihdan tekoon alan, kunhan lehdet suurenee. Kaikki vanhat ihan surkeita.
Katselin vähän uutta venettä, sellaista soutupaattia, johon voi tuon sähkömoottorin kiinnittää, jos joku haluaa. Minä haluan vaan soudella. Kyllä se pojallekin kelpasi, joten menen sen huomenna tilaamaan.
Esitteessä luki, että käyttöikä 50vuotta, joten kaipa se hintansa väärti on.
Kotona poikkesin koneellisen pyykkiä koneella pesettämässä. Oli iso kuori tullut kaapelointifirmaltakin. Toisen sähkökaapinpaikkaa en hyväksy, saavat siirtää tai en alllekirjoita.
Pirhaltakin tullut hammaslääkärinlasku. Suurinpiirtein samanmoinen homma, kun 3kk sitten ja hinta tuplaantunut.
Puukärryn päällä tuollainen iso 5x5m pressu, juuri kun se alkoi olla kuiva, eikös taivaanluukut ruvennu aukeamaan. Kauhealla touhulla sitä sitten vääntämään kasaan ja varastoon.
Päällepäätteeksi vielä oli yhtiökokous.
Nytpä kai tuota viisuilua tuossa toisella korvalla ja silmällä tulee seurattua.
15.05.2025 22:19
Jaa, että ´´kissanahännänvetoa´´ missä hyvä on asua.
Luulisinpa, että jokainen hakeutuu sinne, missä tuntee olevansa kotona.
Tunnekin voi vaihdella elämänkulun mukaan.
Niin minullakin.
Kun töissä kävin, oli hyvä asua Tampereellakin, 20min meni autolla työmatkaan.
Asuntoni oli pienkerrostalo lammen rannalla.
Liekö kilometri-pari keskustaan. Bussi meni alvariinsa.
Sisälläni on aina ollut pieni kaipuu maalle.
Kun jäin eläkkeelle, muutin pikkukaupunkiin lähelle mökkiä.
Täällä tunnen olevani kotonani erään kaupunginalueen korvessa järven rannalla, missä kuikat huutavat ja rentukat kukkivat, käki kukkuu ja pikkulinnut laulavat.
Kissa pesee itseään, tyytyväisenä elämäänsä.
Ajattelen, että Suomessa on kaikkialla hyvä asua, jokainen voi löytää omannäköisen paikan.
Ja jos ei, täältähän voi vapaasti muutta ulkomaillekin.
14.05.2025 13:47
Aloittaja ilmaisi myös huolensa siitä, jos itse tulee avuntarvitsijaksi, millaista kohtelua saa ja saako apua ylipäätään.
Meillä hoitajien koulutus on korkealla tasolla, pääsääntöisesti luulen, että hoito on ihan hyvällä tasolla.
Näitä mätämuniakin silloin tällöin joukkoon pääsee.
Sitten on se puoli asiasta, johon hoitohenkilöstö ei voi vaikuttaa.
Eli hallituksen toimet, jotka ovat nostaneet hoitoon pääsyn kriteerejä korkeammalle tasolle.
Tarkoituksena lisätä omaisten huolenpitoa vanhuksistaan , no pitkässä juoksussahan sillä tehdään lisää potilaita.
Aikanaan, kun mielisairaalapaikat ajettiin alas ja rummutettiin avohoidon kehittämistä, kuinkas kävikään.
Avohoito ei riittänyt mihinkään.
Tässä vanhusten kotihoidossa toistuu periaatteessa ihan sama kuvio.
Jos varsinaisen hoitotyön ehtii juuri tehdä, ehtiikö kohdata ihmistä.
Kylläpä sitä vanhuksilla taas ´´ratsastettiin´´ ennen vaaleja, nyt ei puhuta enää yhtään mitään siitä, kuinka asioita pantaisiin kuntoon.
Hyvinvointiyhteiskunnan kuulu huolehtia vanhuksistaan.
Leikittelin mielessäni ajatuksella, että pitäisikö niiden omaisten, jotka kokevat, että vanhus on jätetty oman onnensa nojaan, nostaa joukkokanne päättäjiä vastaan raastuvassa heitteillejätöstä.
14.05.2025 13:30
Perushoitaja Aino Nykopp tuomittiin 5 murhasta ja 5 murhan yrityksestä. Lisäksi on epäilys, ettei siinä edes ollut kaikki.
Joten kyllä, kyse on sarjamurhaajasta, tuskinpa ne sellaiset tapojaan pystyy muuttamaan, joten hyvä, ettei vapautettu.
Sarjamurhaajat eivät ole tunne-elämältään normaaleja.
14.05.2025 11:42
Täällä itsekseni äitienpäivää vietän.
Kaikenmoista maalaishommaa tehden. Isoinpana saunan pesun. Kannoin ulos ritilät, penkin, jakkaran, kaikki juuriharjalla jynssäten. Sitten lauteitten ja lattian jynssäys.
Aurinko paistoi ja 13 astetta lämmintä. Ihanaa.
Vesiletku pihalta sisään, kunnon huuhtelu pesun jälkeen.
Miniäni on aina ensimmäinen joka äitienpäivätoivotukset laittaa. Kukan jo toi aiemmin.
Poika ja lapsenlapset sitten perässä, vatsappi kilkkaa.
Olen ihan tyytyväinen, istuskelin tuolla alamökin terassilla, oikealle korvalle käki kukkui vasemmalle pikkulinnut lauloi ja siinä välillä hiljaa liplatteli järven pinta. Kuikka siinä soudellen.
Koivut hiirenkorvilla, aurinko paistoi, ihana on luojan luonto, rauha oli kaikkialla.
Sitäpä rauhaa toivoisin kaikille, niin maailmaan, kun jokaisen omaan mieleenkin.
11.05.2025 21:56
Koiras-käki kukkuu.
Se on vissiin se luonnonlaki ja tasapainon ylläpito, että niitä kaikenmoisia otuksia on.
Niinhän tuo pörröhäntäoravakin lintujen pesillä häärää.
Pitäisi vissiin Kanadasta tuoda lisää peuroja, että susillekin riittäisi luontaista ruokaa, kun tuppaavat koirien ja kotieläimien kimppuun käydä.
11.05.2025 17:25
Hyvää äitienpäivää vaan kaikille äideille, isoäideille ja isoisoäideille, viimeksi mainittu itsekin olen.
Miniä toi jo aiemmin minulle ruusun, kun oli täällä mökillä käymässä.
Lapsenlapsilta on tullut viestejä.
Hassu ajatus, että oma poikakin on jo 5 lapsen vaari.
Aika rientää, kunnes vallan loppuu.
Sain tuon saunan pesun nyt tehtyä. Sain hyvin huuhdottua, kun vetäisin eteisen kautta pihaletkun saunaan.
Eilen kävin hakemassa vähän kukkia ja puutarhamultaa 4 säkkiä.
Saan nyt hyvin kulkemaan, kun on tuo lava-auto vähän aikaa tuossa.
1 säkin vein alas, laitoin siellä kurkkumaan kuntoon.
Eilen pistin siemenet itämään.
1hauki oli eilen katiskassa, mietin vähän aikaa otanko, mutta päästin sitten kasvamaan.
Kyllä se käki tänäänkin kukahteli hetken aikaa.
Viime vuonna näin käen, kun lensi pääni yli ja kukkui mennessään.
Yleensä istuvat korkeiden kuusien latvusten seassa.
11.05.2025 16:22
Ilmoitit kuitenkin.☺
11.05.2025 15:31
3 / 306