Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6059
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nuo sammakot tykkäävät puhtaista vesistä.
Kurjet ovat minullekin se sykähdyttävin näky . Monta auraa näinkin tätä keväänä.
Myös, kun kuulee kuikan tulleen.
Pihan reunalla on suuri kuusi noin metrin-puoltoista korkeudelta mitattuna, sen ympärysmitta on 2m 40cm.
Sille käyn juttelemassa. Siellä ne maahisetkin asustaa. Suuri puu on pienilmaston vaalia.
Aamulla jotain puoli kuusi, kuului yht´äkkiä melkoinen räminä.
Mitään, eikä ketään näkynyt.
Aamulla katselin, niin huomasin, että vanha peltinen kottikärry oli kyljellään ja maassa
pieniä jälkiä.
Luultavasti isonpi lintu lennähtänyt reunalle ja kärry kaatui.
18.04.2025 14:49
Sammakot lammella kutua värkkää. Pulputus kuuluu.
Tapahtui viime keväänä: Kun menin lammikon reunalle seisomaan, kaikki syöksyivät veden alla piiloon ja tuli aivan hiljaista. Niin ne tekivät aina.
Sitten erään kerran, yksi sammakko alkoi uida kohtisuoraan luokseni. Nousi maalle, eteeni, katsoi minua ja kääntyi uiden pois.
Tuli tunne, ikäänkuin olisi sanonut ´´älä häiritse.´´
18.04.2025 13:11
Ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntontoa, jos ei tunne jaksavansa liittyä tähän nykyajan touhotukseeen ikuisesta kuntoilusta.
Se on niin, että ihmisen keho ja sisin tietää. milloin voi vielä kuntoutuksella elämänlaatua parantaa, mutta se tietää myös sen, miloin on aika valmistautua lähtemään.
Kuuntele sitä ääntä, mikä sisimmästäsi tietoisuutesi tulee.
Kukaan meistä täällä ei elä ikuisesti, vaikka kuntoilisi kuinka.
Ole rauhassa, elä jaksamisesi mukaan.
16.04.2025 21:48
Pisteet Sinulle.
Upeitä näkymiä metsässäsi. Vain taivas rajana,
Niinpä. On muuten erikoisenkuuloisia nimiäkin niin kasveilla, kuin oudoilla eläimillä/eliöillä.
Siis oikeasti.
Sait hymyn huuleen.
Oliko tuo viuhtoja kasvi vai eläin.😁
16.04.2025 19:11
Täällä on 18, mutta jäälauttoja vielä kelluu järven pinnalla.
Väinökissa makasi kuusen alla lammikon rannalla ja tutkaili sammakoiden touhua.
Kuikka huuteli järvellä, kun kalamajaa siivosin.
Upeaa nähdä taas, kuinka luonto herää.
Kevään myrskytuulet oli irroitellut pikkuoksia naavoineen. Niitä on runsaasti maassa.
Poika (57v.) kysyi mitä nää on?
Sanoin, ne on naavaa, katso vaan kuinka paljon niitä on puissa.
Se tietää sitä, että puhdasta ilmaa saat sinäkin täällä hengitellä.
Lähden tästä alatalolle siivoilemaan.
Saunan lämmitän täällä ylhäällä ainakin vielä.
16.04.2025 15:54
Vau, mikä kesä. 15 astetta lämmintä ja aurinko paistaa täysillä.
Talvirenkaiden ja auton pesu oli oikein leppoisaa puuhaa pihamaalla.
Olin aikeissa kaataa pari leppää, vaan ketju niin tylsä, että pitänee vaihtaa. Poika jätti pari terotettua ketjua, kun lähti työsaralleen.
Kurkiauroja mennyt taas ja ääntelyt kuuluu vaikkei aina näykkään.
Kuikkaparikin jo maisemissa.
Eilisestä jäät paljon lähteneet keskellä on vielä lauttaa.
Joku joku talviturkin heittämistä suunnitteli. No ei täällä vielä onnistu, jos ei satu olemaan talviuimari.
Pörriäisiä vielä ei näkynyt, vaikka suuret pajupuut kukkivat, ruokaa olisi.
Sammakot tulivat lammikolle tänään. Kurnutus kuului. Kudun teko alkoi.
Väinö makasi lammikon rannalla korvat pystyssä kuuntelemassa.
Tiistai-illan rauhaa nojatuolilaisille.
15.04.2025 17:10
Kevät etenee, kurkia kulkee, sinivuokot ja leskenlehdet kukkivat.
Joutsenparikin teki välilakun vastarannalla, missä oli vähän sulaa.
Vähän tuossa silmäilin kommnentteja. Nokittelu vaan jaksaa olla voimissaan.
Viime tiistaina tänne kesämaalle muutin, poika ja koira tuli seuraavana päivänä ja tänään lähtivät, kun työt kutsuvat.
Ilmat olivat vähän viileät. Kuitenkin siinä kesää valmisteltiin.
Poika myös vaihtoi autooni takaluukun jouset. Kolme lamppua vaihtoi, jotka hain autovaraosasta.
Renkaatkin vaihdettiin mun autooni. Pojan selkä taas vähän nitkahti, se on hällä sellainen riesa.
No saatiin ne kimpassa vaihdettua.
Onneksi osaan käytellä tunkkia ja momenttiavainta.
Nyt se lämpenee reippaasti. Mukava touhuta ulkonakin.
Alatalolla ulkokalusteet kannettiin kesäpaikoilleen, siivoilen ja petailen vielä, kun sille päälle satun.
Huomenisaa ajattelin haravoida rantapihan.
Sähköfirman mieskin soitti ajan loppukuusta, milloin mennään linjoja katsomaan, naapurin kanssa.
Pitänee hankkia veljeltä valtakirjakin, kun pitää niitä maankäyttösopimuksia tehdä.
Niin ne ajat muuttuu, muistan hyvin, kun ilmajohtojen paikoista sopimuksen tein.
Pitää kompostorikin hankkia.
Täällä, kun biojätettä tulee vähän, nuukaa porukkaa, niin kerran viikossa olen vienyt kerrostalon jäteastiaan, vaikken siellä kesällä juuri olekaan, maksan silti ihan saman kuin muutkin.
Mutta se ei kuulemma nykyään kelpaa.
Tässä odottelen, koska jäät lähtevät järvestä.
Täällä niitä vielä on, ihan riittäisi vaikka hattuihin, jos kovin mielessä kanssakulkijat kärventää.
Ihminen, kun on psykofyysissosiaalinen elämänmuoto, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Sekä muihin ihmisiin, että omassa itsessämme.
Hyvä kutsuu luokseen hyvää ja paha pahaa.
Elämänriemua on kiva katsella.
Kun avasin auton oven, kun tänne pihaan tulimme ja päästin Väinön ulos.
Hetken pälyili ympärilleen katsellen, sitten hoksasi missä ollaan.
3 tuntia kulki ympäriinsä ja nakui. Vaikkei kissaa edes näkynyt nau-nau kuului kaiken aikaa.
Koiran kanssa tulevat hyvin juttuun.
Lempeitä kevättuulia ja lämpimiä auringonsäteitä kaikille.
14.04.2025 21:15
Miksi oletat, että olen mahdollisesti tuota mieltä asiasta.
Muista pohjoismaista en ole mitään mieltä, kunnen heidän asioitaan tunne.
Suomessakin olen ainakin toistaiseksi tarvinnut vain harvakseen terveyskeskusta.
Oman paikkakunnan terv.keskukseen olen tyytyväinen.
Muualla maassa en ole terv.keskusta käyttänyt, joten tiedän vain sen, minkä tiedotusvälineistä kuulee ja ihmiset puhuvat.
Monenkirjavaa näyttää olevan.
Supistusten myötä hoitoonpääsymatkat näyttää ainakin pidentyneen.
07.04.2025 16:07
Olen vanhemmiten ruvennut huomaamaan saman.
Kun nukkuu kunnolla, on kuin uusi ihminen.
Kyllä unen puute verottaa voimia.
07.04.2025 14:49
Mitä dramaattista tuossa nyt oli.
Kaikesta sitä pitää meteli nostaa.
06.04.2025 18:46
Loistava esimerkki väärinymmärryksestä.
Sitähän nykyään harrastetaan, niin täällä, kuin eduskunnassakin.
05.04.2025 20:40
Todella hyvä kommentti.
Ajattelet asioita monelta kantilta.
05.04.2025 20:37
Joidenkin kohdalla ilkeydellä ei näytä olevan mittaa, eikä määrää.
05.04.2025 20:09
Noin yleisellä tasolla ajatellen, niin välillä ei tiedä itkisikö vai nauraisiko, kun pieniin asioihin tartutaan, yksittäisiä sanoja vatkataan, paisutellaan.
Mikäs kumma se sitten on, että selkkauksia on maailma täynnä, kun näillä ikäkausillakaan ei vielä osata toista kohtaan olla vähän armollisenpia.
No se siitä.
Aurinko paistanut koko päivän, vaikka 1:ssä lämpöasteessa onkin, ihan mukava sää kuitenkin.
Muutamalla asialla käväisin äsken.
90 eurolla täytin tankinkin, jo vain kelpaa huristella.
Väinö tykkää pistää nenänsä tuuletusikkunasta ulos, ilmaa haistelemaan.
Eilen ihmettelin, mikä ihmeen kolina alkoi.
Yritti kärpästä kiinni ikkunan välistä.
Irroitin ikkunat toisistaan, että pääsi väliin. Niin vain tuo nappasi sen kärpäsen ja söi.
Pientä kotihommaa tässä tehnyt pitkin päivää. Pesukone odottaa tyhjennystään.
Hyvää lauantai-iltaa vaan kaikille .🌱
05.04.2025 16:18
Työssä ollessani minäkin sain kadonneiden tavaroiden tiimoilta nimityksiä, mm. varas, huora, tamma jne...
Kerran oli itselläni pokassa pitämissä, etten olisi purskahtanut nauruun.
Potilashuoneen oven avatessani kuulin. ´´Sinä se, senkin englantilainen varas´´ jne..
No tavarat yleensä löytyivät huoneesta, tai omaiset olivat vieneet pois, eivät aina huomanneet mainita asiasta.
04.04.2025 20:00
Tuntuu vähän lattealta Noja-tuolissa kirjoittaminen, kun Hilla on jo monta päivää ollut poissa.
Joitakin kommentteja lukiessani, ymmärrän hyvin miksi haluaa olla poissa.
Makriina, Sinusta vähän huoli nousi, niin pitkään jo tuollainen olo. Auttaakohan se antibiootti vai pitäisikö asia uusiksi tutkia.
Koska Sinulla on jo ikääkin siunaantunut, on hoitamattomana olemassa keuhkokuumeen vaara.
Pidä nyt huolta itsestäsi.
Itsellä tässä touhuja ollut. Sähköyhtiön mieskin soitteli. Pitänee keväällä lähteä katsomaan kaapeleiden paikkaa. Sähkölangat lähtee sitten.
Se on hyvä. Nytkin on kahtena päivänä ollut mökillä sähkökatkoja. (ilm. Tulee kännyyn aina.)
Torstaina oli auto jarruremontissa, tänään kävin katsastamassa. Loistokunnossa, sanoi katsastusmies.
Mökilläkin kävin, vanhalle pääsee jo pihaan, alamökillä vielä luminen tie.
Vein viimeksi ostamani telkun ja kokeilin näkyykö antennissa. Onneksi löytyi HD:t
Kissa sai kevään ensi makua, kun vanhalla tilalla oltiin. Nyt on vähän kevätvilliä, kun ei pääse ulos täällä kerrostalossa.
No ensiviikolla vissiin sitten pääsee.
Äänestämässäkin kävin jo. Tietysti molemissa vaaleissa. Toivottavasti ihmiset ainakin syrjemmällä ymmärtäisivät äänestää oman paikkakunnan ehdokasta, vaikka yli puoluerajojen, aluevaaleissa.
Paranemisia kaikille sairaille.
04.04.2025 19:51
Faagi on virus ja tuhottavalle bakteerille pitää löytää sopiva faagi.
Voisi sanoa , että se on kuin täsmälääke.
Kun 70-luvulla opiskelin, mikrobiologiassa asia oli suppeasti esillä.
Eipä siitä sen jälkeen ole paljon kuulunut, kunnes nyt, kun antibioteille resistenttejä bakteereja syntyy yhä enemmän.
02.04.2025 22:11
Tuo ei ole uusi keksintö.
On vaan jäänyt taka-alalle. Noussut uudelleen esiin, koska antibioottiresistenssi valtaa alaa.
02.04.2025 20:31
Ihana, odotettu huhtikuu, kohta muutan kesämaalle. Väinökin jo kiertää ikkunalta toiselle ja naukuu.
Tuosta kappaleesta ´´Portugalin huhtikuu´´ heräsi vanha muisto.
Vuosikymmeniä sitten olin menossa aamuvuoroon, pakkasta oli ja olin laittamassa autoa lämmitystolppaan. Auton ovi auki, koska kyseinen kappale tuli radiosta Kari Tapion laulamana ja halusin kuulla sen.
Opiskelija, jonka ohjaaja olin ajoi viereeseen ruutuun ja kysyi, tykkäänkö tuosta KT:sta.
Vastasin myöntävästi.
Eräänä päivänä, kun hänen käytännönjaksonsa oli ohi, sain sisäisessä postissa, kirjeen.
Siellä oli itse poltettu CD-levy, Kari Tapion musiikkia.
Kannen alle oli piirretty kuva, missä olin laittamassa pakua lämmitykseen ja kiitokset hyvästä ohjaamisesta. Tulimme kyllä hyvin juttuun.
Enpä ollut asiaa muistanut vuosikausiin.
Eilen näin kevään ensimmäiset leskenlehdet.
02.04.2025 20:26
Kokeile, paina menu, sieltä asetukset, jos siellä on DVB-T2 viritysvalikko.
Sitten painat siitä ja laitat kanavahaun päälle. Yleensä siinä sanotaan, että paina OK.
Mutta pitää olla DVB-T2 viritys antenniverkossa.
Mulla esim. tämä vanha televisio näkyy HD, täällä kaupungissa, kun täällä on kaapeli ja koska tässä on kaapeliviritys, ((DVB-C) mutta ei näkynyt maalla HD:ssa.
01.04.2025 19:58
3 / 303