Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6415

1. Hups, pakkanen tipahti 12 asteeseen näin iltapäivällä. Lenkillä tuo pärstäkin tarkeni jo oikein hyvin.
    Sen jälkeen sitten kaffeekin maistui.

Ja, että mitä se semmonen on, etä samoista asioista toiset saa kuraa niskaan ja toiset ei.

No kun en minä, tiedä, arvailla vaan voin.
    Lieneekö niinkin, että on jotain vanhoja kaunoja, joiden vatkaamisesta jotkut eivät irti pääse sitten millään.
    Lieneekö niin, että elämänpiirit ja -kokemukset poikkeavat niin paljon toisistaan, että syntyy epäluuloisia tunnealoja, joita sitten näppäimiltä syydetään.
    Lieneekö niin, että ilmaisutyylit eroavat toisistaan niin paljon, ettei toisen mielenmaisemaa pääse edes raottamaan.
    Taas syntyy näitä epäluuloisia tunnetiloja.

Ei se paljon kehuttu/parjattu positiivisuuskaan pahitteeksi olisi.
    Sen teeskentely on itsensä pettämistä.
    Sitä tosin voi opetella kääntämällä ajatuksen itseensä.
    Entä jos minulle tapahtuisi noin. Entä jos minulle tehtäisiin noin. Entä jos minulle sanottaisiin noin.
    Kulkisi mielessään tunnetietä, miten se kukin tilanne vaikuttaisi itseen.
    Kaikki me kuitenkin olemme vaan ihmisiä.
  2. Tajuan hyvin, mitä tarkoitat.
    Minusta on vanhemmiten tullut enemmän introvertti.
    Poika ja miniä jo välillä erakoksi tituleeraavat.
    Lapsenlapset kauhistelee, kuinka uskallan siellä metsän keskellä, siis mökillä, syksyllä olla pussipimeellä, kun ketään ei ole mailla eikä halmeilla.
    Minusta se on ihanaa, kaikkialla rauha, vain luonnon ääniä kuuluu harvakseltaan.

Työalani, kun oli sellainen, että alati vaihtuvia ihmisiä, vaikeissa elämäntilanteissa, siitä alkoi yksityisyyden kaipuu.
    Jaksaminen väheni.
    Jouluostoksillakin kun pyörin, niin 2tuntia korkeintaan, sitten tuntui, että nyt on päästävä kotio.
    Täytyy lopettaa, kissa tunkee väkisin syliin.