Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6567

1. Riippuu paljon laitteista. Erot voi olla suuriakin.
    Yöksi minäkin sammuttelen koneet, mutta päivällä on valmiustila päällä, silloin kun en käytä.
    Ns. kylmäkäynnistys vie käsittääkseni enemmän sähköä, että monta kertaa sulkiessa ja avatessa saattaa säästö sulaa.

Uudet vehkeet on tietysti vähäsyöpömpiä.
  2. Harmaata lauantaita.
    Aamusella, kun ulos vilkaisin, mietin mikähän liputuspäivä se onkaan, no se selvisi tietysti, mutta samalla huomasin, että lipputanko on kallistunut hieman vinoon.

Toissapäivänä kävin käsityöliikkeessä, ei ollut tarvitsemaani. Sanoi, missä on toinen liike.
    No eilen menin sinne, sain tarvitsemaani nauhaa.
    On se liike siinä ollut, en vaan ole pannut merkille, vaikka olen ohi mennyt useasti.
    Kaski vanhaa rouvaa sitä oli pitämässä.
    Kysyi tarvitsenko pussin, sanin etten tarvitse, mulla on kassi tässä.
    Näytin pussilakanasta ompelemani kangaskassini.
    Siitä juttu meni muovikasseihin. Sanoin, että K ja S ryhmä nostaa muovikassin hinnan 50 centtiin.
    Olimme kaikki sitä mieltä, että se on hyvä, jospa se muovinkäyttö vähän vähenisi.

Siinä myös taivastelimme liukkaita jalkakäytäviä.
    Vaikka täälläkin hyvin mursketta niihin ajetaan, kun koko ajan sulaa, ne painuu jäähän.

Sitä veljeni maksukattoasiaa, kun ajoin, niin huomasin Pirhan sivuilta, ettei se ole mikään automaatti, vaan ihmisen on siitä itse huolehdittava.
    Sitten löysin semmoisen, kun lähitori, yksi niistä on ihan kivenheiton päässä kaupunkiasuntoa.
    Sieltä saa apua ja neuvoa. On myös kahtena päivänä auki 2 tuntia, ilman ajanvarausta voi mennä.
    Itse laitoin sähköpostia ja sain neuvon ottaa yhteyden laskutukseen.
    (En tiedä onko muilla hyvinvointialueilla noita lähitoreja.)

Niinpä sain asian hoidettua laskutuksen kanssa ihan sähköpostilla, minulla oli veljen sotu tiedossa.
    Kätevästi se lopulta hoitui.
    Siellä näytti olevan Pirhan sivuilla semmoinenkin kohta, missä voi tehdä jonkunlaisen sopimuksen toisen puolesta asioiden hoitoon. Se on varmaan kaikilla.

Eilen ´´eksyin´´ lukemaan Afganistanin uudesta lainsäädännöstä, jostain digilehdestä.
    Kyllä oli pöyristyttävän kamalaa.
    Saamme olla onnellisia, täällä sentään inhimillisyys vallitsee enimmäkseen.
  3. Voi kiitos.
    Iltapäivällä siinä Väinön kanssa leikittiin. Juoksee innoissaan vetämäni nauhan perässä.
    Nyt nukkuu tuolissaan.

Pienen lenkinkin siinä tein, ei tuo jaksaminen ole vielä kohdallaan tuon flunssan jäljiltä.

Eilen sähköyhtiö lähetti viestiä, olisiko joku nähnyt jotain, kun purkavat niitä ilmajohtojan ja on siellä perällä joku varasto, huomattava määrä metallia varastettu, isolla autolla käyty.
    Palkkionkin maksaisivat hyvästä vihjeestä.
    Meillä siellä ei talvella ketään ole, toivottavasti selviää.
    Ammattilaisia ilmeisesti,kun ovat osanneet korpeen mennä varkaisiin.

Eihän tässä enää kauaa mene, kun Väinökin pääsee ulos.