Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6166
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä siis edellinen , laittaisivat nyt tuon uusimerkin kirjautuneillekin.
Mikähän on tarkoitus, kun ei, haluavatko kenties, että kaikki olisivat anoja.
Eivät vastaa jos kysyy.
04.09.2025 15:00
Eliaana
03.09.2025 16:09
Tuo määritelmä vastaa omaakin käsitystäni asiasta, joten myös minun mielestäni se on hyvä.
Monasti asia nähdään liian mustavalkoisena.
Kuitenkin se on elämässä läsnä aina.
Luin juuri iltalehdestä, kun joku pilviä katseleva oli nähnyt Trumpin kasvot pilvimuodostelmassa. Luovaa mielikuvitusta.
Joskus kun istuskelen terassilla tai laiturinpenkillä, harrastan myös kuvioiden etsimistä pilvimuodostelmista.
31.08.2025 13:45
Hyvä huomio.
Näinhän se menee, että luovuutta ilmenee monissa asioissa, sitä ei vain tulla ajatelleeksi.
Elikkä, kun näiltä palstoiltakin saa vinkkejä eri asioihin, niin jo omaan käyttöön soveltaminenkin tarvitsee omaa luovuutta.
30.08.2025 21:55
Hyvä kommentti Sinulta.
Luovuus ei tosiaankaan ole yksioikoinen asia.
Ajatelaanpa, että joku vaikkapa tuota kudinmallia katsellessaan saakin siitä uuden idean.
Samoin,kun joku elämänkertaa lukiessaan ajattelee, jospa minäkin.
Näin me ihmiset levitämme luovuutta tietämättämme.
Jonkun luovuus saattaa syttyä siitäkin, mitä joku toinen sanoo.
Minunkin laatikossani on nippu lyijykynäpiirroksia, oli joskus sellainenkin fiilis.
Ei niitä kenenkään tarvitse mitenkään arvottaa, nautin vain aikanani niiden tekemisestä.
En yleensäkän ymmärrä haukkumista ja räksyttämistä toisten töistä.
Eikö se ole hienoa, kun ihmiset yrittävät, tekevät ja onnistuvat.
30.08.2025 21:21
Ehdotit aloituksessa, että rekatuilta anona kommentointi estettäisiin.
Se olisi selkeyttävää, kun ano olisi ano ja rekattu, rekattu ja sillä siisti.
Jäisi yksi arvuuttelujen ja väärien syytösten aihe pois.
Tuon luovuuden minä neän niin, että jokaisella ihmisellä on luovuutta. Se ilmenee monin eri tavoin.
Ei luovuutta ole pelkästään se, maalataanko tauluja, muovataanko jotain aineita, kirjoitetaanko jotain, lauletaanko.
Luovuus on läsnä ihan arjessa.
Siivotessa saattaa tulla idea, jonkin tekemisen muuttamisesta paremmaksi.
Pyykkiä käsitellä saattaa välähtää, miten tuunaa jonkun vanhan vaatteen uusiksi.
Ihminen on luonnostaan luova, eihän mitään kehitystäkään tapahtuisi ilman sitä.
Jokainen meistä luo, joka päivä, emme vaan kiinnitä siihen huomiota, olemme niin juuttuneet luutuneihin käsityksiimme, jotka joskus on meihin iskostettu.
Juurihan minä loin tämän tekstin.
Sataa, on satanut koko päivän, mukavaa illanjatkoa kaikille satoi tai paistoi.
30.08.2025 18:49
Siis Eliaana tuo, katson nykyään ilman kirjautumista, kun näkyy se vihreä uusi.merkki.
Sitten unohtuu laittaa kirjautuminen kun alan kirjoittaa.
28.08.2025 22:16
Kommenttisi on asiallinen ja ymmärrän myös näkökulmasi.
Toisaalta ajattelen, etä vaikka ei ilmenisi rekattuna palstalla, voisi silti ketjukohtasesti laittaa puumerkkinsä kirjoituksensa jälkeen. oikeaan paikkaan vastaaminen olisi helponpaa.
Minä itse vastaan kommentteihin, jotka ´´herättävät´´ vastauksen riippumatta siitä, onko ano vai sininen.
28.08.2025 22:12
Onhan se niin, että alakuloon ja pahaan yleisoloonkin olisi ihanteellista saada ammattiapua.
Tai oikeastaan vertaistuki voisi olla parenpikin ratkaisu.
Nähdäkseni, henkistä pahaa oloa voitaisiin silläkin korjata, ennenkuin tilenne mahdollisesti menee sairauden puolelle.
Arkikielessä usein hämärtyy se, mikä on masennus sairautena ja mikä taas muuta´´mielen kurjuutta.´´
Mutta niinkuin kaikki varmasti muistavat, kun mielisairaaloiden alasajo alkoi, rummutettiin avohoidon erinomaisuutta.
Kuitenkin se avohoidon kehittäminen jäi lapsenkenkiin, eikä riittänyt monellekaan, jotka olisivat tarvinneet esim. osastohoitoa.
Kaikessa on kysymys rahasta, nykyään tulee sääli nuoria, jotka eivät apua saa sillä hetkellä, kun sitä tarvitsisivat.
Itsemurhatilastotkin ovat karua kertomaa, niin vanhojen, kun nuortenkin kohdalla.
Saldo pitäisi olla 0.
25.08.2025 17:40
Meillä on pihapiirissä grilli- ja tupakointipaikka.
En ole havainnut mitään hajuja tulevan parvekkeelle, enkä rappuun.
Kaikilla on kyllä lasitettu parveke.
24.08.2025 22:58
Näkisin, että vanhuus kuuluu osana ihmisen elinkaareen, eikä sinällään ole sairaus, se vaan tuo erilaisia sairauksia tullessaan.
Ihmisen elinkaaren loppupuolella solut eivät enää uusiudu samaa tahtia, kun kuolevat.
Alakuloisuus ei ole masennusta. Varmaankin jokaisella on joskus elämänvaiheita, missä vire on alhaalla, eikä oikein mikään innosta.
Ikäihmisten mielenterveysongelmia hoidetaan vanhuspsykiatriassa.
Sinne päästäkseen pitää saada lähete, vaikkapa tavallisesti käyttämästään terveyskeskuksesta.
Hoidon tarpeen arvioi vanhusten hoitoon perehtynyt psykiatri/geriatri.
Yliopistollisissa sairaaloissa on vanhuspsykiatrian osastoja.
24.08.2025 11:27
Siinäpä se päivä taas vierähti, niitä näitä touhotellen.
Miniällä pari vapaata, ovat tuolla alamökillä. Kävivät pari kertää täälläkin.
3 ahvneta toivat katiskasta. Olivat järvelläkin käyneet yhden ahvenen poika saanut veneen viereen, kun karkasi.
No ahven tuntuu liikkuvan nyt.
Miniällä on koira, beagle, täällä se menee nenä maassa Väinöä etsien, hajun perässä.
Itse olen monena päivänä ´´maalittanut´´ tuota pihakeinua. Sain sen alkuviikosta jo valmiiksi.
Niin oli viileä kesäkuu, ettei oikein kasvikset lähteneet kasvamaan. Nyt niitä vähän olisi tulossa, vaan katkaisee viileys taas kasvun.
Mustikoitakaan ei ole, kun siellä täällä. Varsia on kyllä vaikka millä mitalla.
Täälläpäin ei ole ilveksiä havaittu. Onneksi Väinö ei mene kovin etäälle.
Tulee huudettaessa aina melko pian.
Ikävää, että Hillan ketju on taas kerran pahaa kylvöä osakseen.
22.08.2025 21:40
Tuskinpa olisi vakituiseen töissä kyseisessä kaupassa, jos nostella ei saisi.
Tuli juuri antamasta kaasupulloa jollekin asiakkaalle, kun olin kassalla ja kassa pyysi häntä myös antamaan minunulle pullon.
Aika omituiselta vaikuttaisi, jos vajaakuntoista laitettaisiin moiseen hommaan.
En usko, että se nykyaikana edes on mahdollista.
Jos taas on joku ohimenevä esim. lihasjuttu, niin siinä tapauksessa asian voisi sanoa.
Kyllähän minä nostamaan vielä pystyn painavanpaakin, mutta kysehän ei ollut siitä, vaan asiakaspalvelusta.
22.08.2025 12:25
Illankorvaa kaikille tuolilaiselle.
Pari-kolme kertaa olen viimeaikoina ´´harsimalla´´ kommentteja lukenut, mutta kommentointiin ei ole energia riittänyt.
Niin on tuota touhua ollut. Tässä kun on myös pienten syntymäpäiväjuhlia, kesänlapsia monta.
Polttopuuta pojan kanssa kimpassa tehty. Pari isoa mäntyä omenapuiden takaa.
Itse kaadoin toisen ja poika toisen. Yhdessä työstettiin.
´´Puuhevosella´´ tuotiin pöllit ja rangat ylämökille , missä konehommat onnistuu.
No nuo hommat olivat alhaalla.
Tässä ylämökillä ei nyt viitsi moottorisahan kanssa mellastaa aamupäivisin. kun mökkinaapurin kaupunkiasunnon naapurissa on remontti ja hän tekee työtä öisin, niin hän on täällä, että saa nukuttua yövuorojen välillä.
Kävin paikallisella Tokmannilla vaihtamassa tyhjän kaasupullon täyteen.
Ei ollut eka kerta, mutta aina olen saanut hyvää palvelua, paitsi nyt.
Nostin tyhjän pullon autosta ja vein kopille. Auto vieressä.
Myyjä veti kopista (noin 30v) pullon kopin reunalle, kävi seisomaan siihen vierelle ja sanoi minulle, vanhalle naiselle, nosta tuo itse.
Järkytyin niin, etten osannut mitään sanoa, 11kg pullo painaa aika paljon täytenä , nostin sen autooni ja läksin pois.
Poika on koiransa kanssa alamökillä.
Koira yrittää aina ´´pussailla´´ Väinökissaa, joka ei siitä oikein tykkää. Muuten tulevat kyllä hyvin toimeen.
Pimeys jo yön valtaa. Väinö on ulkona, pitänee laittaa terssille valo, jotta näkee koska tulee.
Kävimme hammaskiven poistossa, 2 syöpymähammasta on taas. Pitänee viedä hoitoon , ennekuin kipu yllättää. Lääkäri antoi kyllä ohjeet.
Rauhaisia elämänpäiviä kaikille meille vanhoille.
21.08.2025 21:43
Kyllä saa.
11.08.2025 22:37
Aika harvoin luen jännityskirjallisuutta, mutta kesällä ostin Virpi Hämeen-anttilan kirjan, synnin jäljet. Puolessa välissä olen.
Hänen kirjojaan en ole ennen lukenut.
11.08.2025 22:33
Aloittaja on ihan oikeassa, siksi minäkin sieltä lähdin aikaa sitten, tänne mukavampaan paikkaan.
11.08.2025 22:23
Kiitos kaikille kauneista sanoistanne, mutta ei minusta Hillaksi ole.
Kyllä itse koen Hillan aivan ainutlaatuisena, koska hän vain jaksaa, kaikesta negatiivisuudesta huolimatta.
Toisekseen olen kesäisin aina ´´muualla´´ enemmän.
Talvisin taas ehdin ketjussa olemaan.
No tänään olin 5-vuotispäivillä. Kyllä näillä nykyajan lapsilla on liikaakin kaikkea.
Isänsä oli ostanut sellaisen mikä lie monitori, jolla heijastettiin kattoon pimeässä tähtitaivas ja planeetat kulkivat siinä hiljalleen.
Toinen mummu sanoi, että tuota katsellessa voisi ihan nukahtaa.
Pojan isä sanoi, että hän nukahti.
Se oli todella rauhoittava, ajattelin , että tuohan voisi olla hyvä univaikeuksista kärsiville vanhoillekin.
Alatalolla saunoin ja uimassa kävin kahdesti. Väinökin sinne pöllähti yhtäkkiä, mutta kun tulin ylös, täällä tuli jo vastaan pihatiellä.
Niin vain, kun noita pojan lapsien lapsia katselin, ajattelin, että kunpa rauhassa saisivat tässä maassa elää.
Suuri rakkaus ja hellyys valtaa mielen heitä katsellessa, niin varmaan muillakin, kun omaa jälkikasvuanne katsotte.
03.08.2025 21:41
Ihmeellisiä vastauksia nuo kaksi. En asu lähellekään itäajaa . Asun pirkanmaalla talvet ja keskisuomessa kesät.
En gtedä mitään itärajan ´´putinisteista´´.
Ihan täällä omassa asujaimisen paikoissa olen tuota tavannut, josta kerroin.
Ikävää tuo väärien johtopäätösten vetämiten ja siten ihmisen leimaaminen.
03.08.2025 21:07
Kassajonossa ärsyttää joskus se, että kun kaksi ihmistä on asioilla ja toinen tulee kassajonoon jonottamaan ja toinen juoksee asioita samanaikaisesti ja kantaa niitä ostoskoriin.
Se on pahemmanlaatuista etuilua.
Itse aina jos jollain on pari ostosta ja itselläni yleensä viikon, niin sanon, että mene edeltå minulla ei kiirettä ole.
01.08.2025 23:24
3 / 309