Vapaa kuvaus

Aloituksia

45

Kommenttia

6166

1. Eliaana
  2. Illankorvaa kaikille tuolilaiselle.
    Pari-kolme kertaa olen viimeaikoina ´´harsimalla´´ kommentteja lukenut, mutta kommentointiin ei ole energia riittänyt.
    Niin on tuota touhua ollut. Tässä kun on myös pienten syntymäpäiväjuhlia, kesänlapsia monta.
    Polttopuuta pojan kanssa kimpassa tehty. Pari isoa mäntyä omenapuiden takaa.
    Itse kaadoin toisen ja poika toisen. Yhdessä työstettiin.
    ´´Puuhevosella´´ tuotiin pöllit ja rangat ylämökille , missä konehommat onnistuu.
    No nuo hommat olivat alhaalla.
    Tässä ylämökillä ei nyt viitsi moottorisahan kanssa mellastaa aamupäivisin. kun mökkinaapurin kaupunkiasunnon naapurissa on remontti ja hän tekee työtä öisin, niin hän on täällä, että saa nukuttua yövuorojen välillä.

Kävin paikallisella Tokmannilla vaihtamassa tyhjän kaasupullon täyteen.
    Ei ollut eka kerta, mutta aina olen saanut hyvää palvelua, paitsi nyt.
    Nostin tyhjän pullon autosta ja vein kopille. Auto vieressä.
    Myyjä veti kopista (noin 30v) pullon kopin reunalle, kävi seisomaan siihen vierelle ja sanoi minulle, vanhalle naiselle, nosta tuo itse.
    Järkytyin niin, etten osannut mitään sanoa, 11kg pullo painaa aika paljon täytenä , nostin sen autooni ja läksin pois.

Poika on koiransa kanssa alamökillä.
    Koira yrittää aina ´´pussailla´´ Väinökissaa, joka ei siitä oikein tykkää. Muuten tulevat kyllä hyvin toimeen.

Pimeys jo yön valtaa. Väinö on ulkona, pitänee laittaa terssille valo, jotta näkee koska tulee.
    Kävimme hammaskiven poistossa, 2 syöpymähammasta on taas. Pitänee viedä hoitoon , ennekuin kipu yllättää. Lääkäri antoi kyllä ohjeet.

Rauhaisia elämänpäiviä kaikille meille vanhoille.
  3. Kyllä saa.
  4. Kiitos kaikille kauneista sanoistanne, mutta ei minusta Hillaksi ole.
    Kyllä itse koen Hillan aivan ainutlaatuisena, koska hän vain jaksaa, kaikesta negatiivisuudesta huolimatta.
    Toisekseen olen kesäisin aina ´´muualla´´ enemmän.
    Talvisin taas ehdin ketjussa olemaan.

No tänään olin 5-vuotispäivillä. Kyllä näillä nykyajan lapsilla on liikaakin kaikkea.
    Isänsä oli ostanut sellaisen mikä lie monitori, jolla heijastettiin kattoon pimeässä tähtitaivas ja planeetat kulkivat siinä hiljalleen.
    Toinen mummu sanoi, että tuota katsellessa voisi ihan nukahtaa.
    Pojan isä sanoi, että hän nukahti.
    Se oli todella rauhoittava, ajattelin , että tuohan voisi olla hyvä univaikeuksista kärsiville vanhoillekin.

Alatalolla saunoin ja uimassa kävin kahdesti. Väinökin sinne pöllähti yhtäkkiä, mutta kun tulin ylös, täällä tuli jo vastaan pihatiellä.

Niin vain, kun noita pojan lapsien lapsia katselin, ajattelin, että kunpa rauhassa saisivat tässä maassa elää.
    Suuri rakkaus ja hellyys valtaa mielen heitä katsellessa, niin varmaan muillakin, kun omaa jälkikasvuanne katsotte.